@Myslaca_istota to edytuj bo wyżej napisałeś, że gdy miała 14 lat to matka znalazła zakrwawione majtki i natychmiast to zgłosiła, a w komentarzu, że zauważyła dwa lata później???
@Myslaca_istota proszę to jest zbyt delikatna sprawa i nie chce się wdawać w jałowe dyskusję ale sprawdź co jest przyczyną krwawienia po pierwszym stosunku i czy przyczyna krwawienia się może zregenerować, zwłaszcza, że mówimy o powtarzalności faktu.
@Myslaca_istota w poprzednim democie (nie pamiętam czy Twoim, ale dotyczącym tej sprawy) właśnie niektórzy się czepiali że gdzie 12 lat a gdzie 14 i sceptycznie podchodzili... ale to szczególnie ci zawzięcie broniący tej bezkarnej Insytucji
@Myslaca_istota Od dawna zastanawiam się, jak to możliwe, że gwałcone/wykorzystywane dziecko nie poskarży się rodzicom? Jak ogromny brak zaufania do matki/rodziców miało to dziecko, że od razu nie powiedziało matce, a i matka nie zauważyła zmiany w zachowaniu dziewczynki - to chyba niemożliwe, żeby tego nie było widać w zachowaniu.
@Filemona_ tak, ale to chyba w przypadku naprawdę brutalnego (paradoks bo każdy jest w sumie brutalny), a nie tylko po odbyciu stosunku. Bardziej niż plamy krwi na bieliźnie u nastolatki to zwrócić uwagę powinny uwagę siniaki, otarcia, zamykanie się w pokoju, długie prysznice po powrocie, depresja, strach przed wyjściem. Napisałem swoją uwagę próbując się nie wdawać w dyskusję ponieważ wydawało mi się, że w ten sposób ktoś może podważać całą sprawę. Co i tak tu jest:( po co pisanie o tym, że musiała "nie ufać skoro nie powiedziała rodzicom, a może było coś trochę inaczej"???
To jest nie zrozumienie ofiary gwałtu, gdzie to (tak przynajmniej ona myśli) całe odium spływa na nią, dlatego często milczy.
W każdym komentarzu dotyczącym ofiar "walczyłem" z jakimkolwiek przejawem obwiniania ofiar w stylu, "gdzie byli rodzice, a co nastolatka robiła tak ubrana...".
@katem Dziewczynki są uczone od małego być grzecznymi i posłusznymi, a matki nie rozmawiają z nimi na tematy intymne, bo się wstydzą (56% młodych ludzi dowiaduje się o sprawach intymnych od koleżanek/kolegów - raport MEN z 2015). Wiedziała, że to, co jej stało było złe i bała się reakcji rodziców. Proste.
@Myslaca_istota Nie odniosłaś się wcale do tego, co napisałam, a chodziło mi o karygodny brak zaufania dziecka do rodzica, gdzie winą obarczam rodziców, bo oni owo dziecko tak chowali, że nie miało do nich zaufania.
@katem Bała się reakcji rodziców, bo tak ją nauczono, że to co złe to jej wina. Podobnie można zapytać, czy rodzice nie widza depresji u swojego dziecka, a potem są zdziwieni, że chciało się zabić. W ogóle rzadko którzy rodzice słuchają swoich dzieci i rozmawiają z nimi. Nie rozumiem, dlaczego ludzie traktują swoje dzieci, jak własność, z którą mogą robi co im się podoba. Niewielu ludzi potrafi spojrzeć na swoje dzieci, jak na odrębnych ludzi, których na jakiś czas powierzono im pod opiekę. A potem mają pretensje, jak dzieci się od nich odwracają i mają pretensje, że są niewdzięczne.
Jeżeli samo wskazania oskarżonego miałby być dowodem na gwałt. To w każdej chwili dowolna kobieta mogłaby oskarżyć dowolnego mężczyznę o gwałt, a ten powinien iść siedzieć, bo wskazanie oskarżone jest traktowane jako dowód.
Jeżeli była zakrwawiona bielizna, to gdzie obdukcja i jej wyniki?
Co do telefonu z kurii... oskarżony był ksiądz, więc jego przełożeni wiedzieli że jest oskarżony. Oskarżony kurię musiał poinformować o oskarżeniu o gwałt. Jedynie zdziwienie może budzić, skąd kuria miała numer telefonu do matki.
Kwestia wieku: gwałt był na 12 latce, a bielizna już 14-latki? Więc albo błąd redakcji, albo coś w tej historii nie gra i to mocno.
@wwl545a Na bieliźnie były ślady męskiego DNA. Ale prokuratura nikogo nie dopasowała. A może w ogóle nie próbowała dopasować? Co do zakrwawionych majtek - odpowiedziałam już Tibrowi. Matka znalazła majtki po którymś gwałcie z kolei, kiedy dziewczyna miała 14 lat.
nie był oskarżony, był podejrzany, telefon z kurii.. a jakim ku..a prawem kuria znała nr telefonu? Prokuratura podała bez informowania matki dziecka? Gwałt na 12 latce, bielizna 14latki... proste jak budowa cepa.. jakby się ktoś zainteresował.. matka po 2 latach znalazła zakrwawioną bieliznę... więc było więcej niż jeden gwałt :P To tylko świadczy by edukować dzieci od najmłodszych lat... by miały swiadomość, by mogły rozmawiać o "tych sprawach" z rodzicami, by miały odwagę.. by nie dawały się zastraszać pedofilom czy to w sutannach, czy wśród rodzinnych wujków, ojców.. czy innych osób.. nie ważne. Kolejna osoba oskarżyła tego samego księdza? No co za pechowy ksiądz....
Z opisu wiek 12 i 14 lat Z innego z kontekstów wynika że była molestowana 1,5 roku Więc doszło do gwałtu w wieku 14 lat. A w okresie od 12 lat do gwałtu w wieku 14 lat były np inne czynności seksualne. I dopiero wtedy matka to wykryła z powodu krwi na bieliźnie ..
Drugie wyjaśnienie że były gwałty od 12 roku życia ale krwawienie dziewicze nie musi być intensywne .. może nawet go nie być. Więc go nie wykryto. Wiek 14 lat to wiek mniej więcej pierwszej miesiączki. Może zakrwawiona bielizna sprawiła że doszło do rozmowy matki z córką na temat spraw kobiecych dopiero sprawiły ze matka wykryła ze córka była gwałcona.
@killerxcartoon Logicznie to mogła mieć lat 12 (i 3/4) jak pierwszy raz została zgwałcona i półtora roku później miała już 14 (i 1/4). Z opisu wynika, że była gwałcona wielokrotnie. Po gwałcie może wystąpić krwawienie. Nawet po ostrym seksie za obopólną zgodą może wystąpić krwawienie. Ja zakładam, że mama znalazła zakrwawioną bieliznę i się zmartwiła krwawieniem pomiędzy miesiączkami i dlatego zapytała.
Pierwsza miesiączka u polskich dziewcząt występuje średnio w wieku 12 lat i 9 miesięcy, a nie 14 jak twierdzisz. Teraz dzieci są dobrze odżywione, więc miesiączka pojawia się wcześniej niż kiedyś.
A teraz, skoro już ustaliliśmy to wszystko: WSTYD. Dziecko zostało zgwałcone, a wy wszyscy bzdury wypisujecie, bo wam się daty nie zgadzają, bo nie czytacie ze zrozumieniem, toniecie w błędach poznawczych i obwiniacie ofiarę i jej matkę. Jedyną odpowiedzią na ten demot powinny być wyrazy współczucia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
12 czerwca 2021 o 12:53
@boomfloom bo w tym zakichanym społeczeństwie to zwykle ofiara jest winna gwałtu i nie ważne czy dorosła kobieta czy dziecko, a już szczególnie gdy podejrzanym jest "święty" pleban.... Już samo przesłuchanie "jak była ubrana i by uważała bo jest ładna": nosz ku...a... jak ktoś nie potrafi się powstrzymać, niech włoży między drzwi i je zatrzaśnie... przejdzie natychmiast...
@Pasqdnik82 nie trzeba edukować tylko trzeba interesować się dzieckiem, bo jeśli byłaby to prawd to nie ma bata żeby dziecko nie wysyłało sygnałów... brak chęci do uczestnictwa w kółku, strach, itp... jak czytam tego typu historie to odnoszę wrażenie jakby matka i córka zawsze były obcymi dla siebie osobami...cała ta historia się kupy nie trzyma. równie dobrze dziewczyna mogła dostać okresu i stąd krew na bieliźnie...a edukacja owszem.... ale przez rodzica a nie jakiegoś obcego sexedukatora....
@globus24 część rodziców się do tego nie nadaje by edukować swoje dzieci w tym aspekcie... nie wiem z czego to wynika...ale może ze wstydu, że sami nie są wyedukowani przez swoich rodziców... Moi rodzice osobiście ze mną nie rozmawiali na takie tematy,,, nigdy.
@Prally odpowiedzią na twoją zagadkę jest nie to, ze dały d..., bo gdyby to był na przykład motorniczy z tramwaju, czy listonosz, to dawno by siedział w pudle. Organy ścigania mają umarzać wszystko, w czym oskarżonym mógłby być jakiś członek toruńsko-watykańskiej mafii facetów w sukienkach. Nie ma znaczenia jakie to przestępstwo. Mógłby samodzielnie nagrać jak podcina gardła wszystkim dzieciom z pobliskiego przedszkola i opublikować to w necie. "Płokułatuła" i tak to anuluje z powodu braku dowodów.
Chore, wiem... Takie same przywileje mają muzułmańscy duchowni w Iranie, Arabii Saudyjskiej i Pakistanie. Broniliśmy się przed tamtymi imigrantami, bo sami sobie potrafimy zrobić gorsze piekło.
@Pasqdnik82 tym bardziej nie pozwoliłbym żeby jakiś podstarzały stary przekwalifikowany bezrobotny edukował w tym temacie moją córkę.. u mnie w domu też był to temat taboo.. a mimo to moje siostry wiedziały co jest złe a co dobre.... w normalnych domach dzieci nie trzeba edukować bo jeśli są nauczone szacunku do własnego ciała to wyczają kiedy ktoś je krzywdzi.... problemem są domy gdzie właśnie sex nie jest tematem taboo. gdzie mama i tata paradują półnago przy małym dziecku, kiedy mamusia bierze prysznic wspólnie z 5,6 czy 7 letnią córką mówiąc... a co w tym dziwnego? albo tatuś obmacuje mamusie przy 4 letnim dziecku.... bo ono przecież nie rozumie.... dziecko z normalnego domu wie jakie zachowanie jest w porządku a jakie nie.... właśnie rozwiązłość, oswajanie z seksualnością powoduje że dziecko myśli... niem ma nic złego w tym że ktoś komuś wkłada ręke w majty bo tata tak robi mamie i mama się cieszy... jest jeszcze druga sprawa... każdy normalny rodzic powinien zauważyć zmiany w zachowaniu krzywdzonego dziecka... jeśli tego nie potrafi to nie powinien być rodzicem
@Myslaca_istota Co do któregoś gwałtu ok. Powiedzmy ze się to czegoś trzyma.
Natomiast jeżeli były ślady DNA to porównuje je się z oskarżonym. Może faktycznie ten ksiądz był niewinny w sprawie przedmiotowej, dla której uzyskano DNA? Wtedy mamy dwa warianty historii. 1. Gwałcił ktoś inny niż oskarżony ksiądz. 2. Gwałcił nie tylko oskarżony ksiądz, a pozyskany materiał DNA pochodzi od innego gwałciciela, którego z jakiś powodów nie wskazała dziewczyna (np. sąsiad, wujek lub ktoś bliski).
Natomiast całość artykułu, ogólnie wygląda słabo, a na jego przygotowanie był czas. Jeżeli jest DNA, wystarczy zażądać badania DNA oskarżonego. Z opisu w artykule wychodzi że prawdopodobnie miało coś takiego miejsce (choć ciężko mieć pewność, ponieważ nie określono dokładnie zbioru próbek które były dopasowywane do pobranego DNA).
Niestety współcześnie oskarżenia księży o gwałt i nie tylko ich są "modne" . Dwa lata temu uniewinniono księdza po 7 latach odsiadki, bo właśnie z powodu braku dowodów i w oparciu jedynie o zeznania uznano go winnym. Po 7 latach wyszło, że to była "ściema dla zabawy". To dowodzi jedynie że trzeba być ostrożnym w ferowaniu i wydawaniu wyroków. Tu natomiast zarzutem jest zachowanie ostrożności....
@Prally Właśnie nie ma nic powiedzianego, że nie został przetestowany. Równie dobrze jego próbka mogła być w grupie próbek w których "nie znaleziono dopasowania". Z jakiegoś powodu ten fakt został opisany lakonicznie. Jeżeli nie byłby on testowany i byłoby o tym wiadomo, to by od razu napisano o tym - bardzo mocny argument aby wywołać oburzeni publiczne, oraz do obalenia odmowy postawienia oskarżania.
@wwl545a Sęk w tym że to jest tylko demot. Informacja jest niekompletna. Nie napisano czy był, czy nie był.
Znając poprzednie sprawy tego typu, gotów jestem jednak założyć że od księdza próbki DNA nie pobrano, ale przed linczem oczywiście trzeba by to sprawdzić.
@boomfloom średnio ja i mój kot mamy po trzy nogi ale to G prawda bo ani ja ani mój kot nie mamy trzech nóg.. Jestem starej daty minąłem już półmetek i pamiętam że wcześniej wypadało to na ostatnie dwie klasy 8 letniej podstawówki.
@globus24 "każdy normalny rodzic powinien zauważyć zmiany w zachowaniu krzywdzonego dziecka... jeśli tego nie potrafi to nie powinien być rodzicem" Niestety większość rodziców nie zdaje egzaminu. To samo dotyczy depresji i prób samobójczych. Rodzice nie zauważają zmian w zachowaniu dziecka albo twierdzą, że to są jakieś fanaberie i rzucają teksty w stylu: wyjdź na zewnątrz, zagraj w piłkę, to ci przejdzie...
@killerxcartoon Ja miałam dokładnie 12 lat i sześć miesięcy. Chłopakom w klasie się tym faktem nie chwaliłam, podobnie zresztą jak moje koleżanki. Większość z nich doświadczyła tego parę miesięcy przed lub po mnie.
@Agnen67 „W mojej ocenie bezczynność organów ścigania spowodowana jest tym, że prokuratura od samego początku prowadzi postępowaniem z określonym przekonaniem” – komentuje Paulina Drzazga-Poproch, pełnomocniczka prawna Marianny.
@Agnen67 Takie sprawy powinny być prowadzone z urzędu... a nie jeszcze ofiary czy ich rodziny muszą prywatnie skarżyć bo prokuratura jest w rękach święto....iwego pajaca który ledwo swoje studia zdał a ma taką władzę i będzie bronił czarnej zarazy do końca.
@Myslaca_istota Źle się stało, z tym księdzem, ale widzę, że masz login na wyrost. Naprawdę uważasz, że Ziobro jest osobiście odpowiedzialny za wszystkie wpadki prokuratury? Czyli prezes firmy mającej 20 fabryk w 20 krajach świata jest osobiście odpowiedzialny za każdy nieudany egzemplarz produktu? Dyrektor szpitala osobiście odpowiedzialny jest za każdy wykonany źle zabieg?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 czerwca 2021 o 19:45
@Fragglesik Jak w więzieniu powiesił się więzień związany z porwaniem i zabójstwem Olewnika, to ówczesny minister sprawiedliwości - Ćwiąkalski podał się do dymisji. Ziobro bijąc brawo Rydzykowi mówiącemu "jak ksiądz zgrzeszył, to zgrzeszył, kto nie ma pokus" oraz określającemu biskupa chroniącego pedofilów mianem męczennika, daje wyraźnie do zrozumienia, co należy robić w przypadku zgłoszenia takiego przestępstwa. Pierwszym, wskazującym kierunki działania był prokurator Piotrowicz umarzający w 2001 roku takie śledztwo i broniący pedofila przed kamerami.
Są łowcy pedofilów, tyle mówi się o tych akcjach. A gdzie oni są, jak pedofilem jest ksiądz? Czy oni są nietykalni? Ani prokuratura, ani zwykli ludzie nie interweniują! Ofiary pozostają często sami sobie. A kościół dziś stanowi imperium, państwo w państwie. Jak w tym kraju ma być normalnie?
@kraken11 Łowcy pedofilów udają dzieci w internecie i umawiają się ze sprawcami przez internet. Księża wybierają ofiary osobiście z własnej trzódki. Co mają zrobić łowcy pedofilów - własne dziecko wystawić na przynętę?
@boomfloom No tu masz rację, nie zwróciłem na ten szczegół uwagi. Fakt faktem, państwo nic z tym nie robi, a kler stanowi grupę uprzywilejowaną, która nie ponosi odpowiedzialności za takie ciężkie przestępstwa. Sorry za błędy gramatyczne w komentarzu powyżej, ale po prostu się wku*wiłem, bo nie mogę patrzeć jak ofiary zostają same sobie.
" Jak ustaliliśmy, w maju 2015 r. matka 14-letniej Marianny razem z córką osobiście zgłaszają gwałt na nieletniej policjantom w Krakowie. W lipcu tego samego roku dochodzi do pierwszego przesłuchania ofiary[...]" Pis wygrywa jesienią2015. Ziobro nie od razu zostaje prokuratorem generalnych, bo musieli przepchnąć ustawę, nie od razu też po objęciu tej funkcji ma rozeznanie z każdej poważniejszej sprawie - do tego czasu sprawa pewnie zamknięta, etc...
PiSu nie znoszę i chcę aby jak najszybciej stracił władzę, bo ma baaaardzo wiele na sumieniu. Jednak zwalanie całej winy na Ziobrę jest przegięciem. Cóż, tak dzisiaj wygląda teraz walka polityczna "w internetach" :/
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
12 czerwca 2021 o 7:56
@mudamudamuda Tylko w porządku prawnym. Bo zbrodni zawsze jest ktoś winny. Winny nie materializuje się nagle jak sąd to udowodni. Po prostu fakt że winny jest winnym, staje się znany.
Tak to wygląda z logicznego punktu widzenia. Bo jeżeli pobierzesz próbkę od OSKARŻONEGO, który jednak winnym nie jest, to też nie dopasujesz. Tuska też oskarżali, mając prokuraturę i sądy w ręku, przez 6 lat nic nie potrafili mu udowodnić.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 czerwca 2021 o 17:26
@fsubi Albo Jarek i Zero sami są pedofilami. To towarzystwo ma tendencję do wzajemnego krycia. Wyjaśniałoby to też dlaczego kryją pedofilię w kościele i Kuchcińskiego.
Teraz ryczą katolicy swoje głębokie oburzenie, bo ktoś księdza zaatakował za gwałt. W Polsce ksiądz jest ponad prawem i może wyrabiać to, co mu się podoba. Najwyżej będzie przeniesiony do innej parafii.
A w Rosji popa wsadzono na kilkanaście lato do kolonii karnej o zaostrzonym rygorze za dobierania się do dwunastolatki. Oto przenosiny do innej parafii. Poziom - Rosja.
P.S. Od razu dodam, że dziewczyna pierwszy raz została zgwałcona w wieku 12 lat, matka odkryła gwałty dopiero po dwóch latach.
@Myslaca_istota to edytuj bo wyżej napisałeś, że gdy miała 14 lat to matka znalazła zakrwawione majtki i natychmiast to zgłosiła, a w komentarzu, że zauważyła dwa lata później???
@Tibr Znalazła zakrwawione majki po którymś gwałcie z kolei. Po dwóch latach od pierwszego gwałtu.
@Myslaca_istota proszę to jest zbyt delikatna sprawa i nie chce się wdawać w jałowe dyskusję ale sprawdź co jest przyczyną krwawienia po pierwszym stosunku i czy przyczyna krwawienia się może zregenerować, zwłaszcza, że mówimy o powtarzalności faktu.
@Myslaca_istota w poprzednim democie (nie pamiętam czy Twoim, ale dotyczącym tej sprawy) właśnie niektórzy się czepiali że gdzie 12 lat a gdzie 14 i sceptycznie podchodzili... ale to szczególnie ci zawzięcie broniący tej bezkarnej Insytucji
@Myslaca_istota Od dawna zastanawiam się, jak to możliwe, że gwałcone/wykorzystywane dziecko nie poskarży się rodzicom? Jak ogromny brak zaufania do matki/rodziców miało to dziecko, że od razu nie powiedziało matce, a i matka nie zauważyła zmiany w zachowaniu dziewczynki - to chyba niemożliwe, żeby tego nie było widać w zachowaniu.
@Tibr zdajesz sobie sprawę, że przy gwałcie może dojść do krwawienia? nie tylko przerwanie błony dziewiczej powoduje krwawienie po stosunku...
@Filemona_ tak, ale to chyba w przypadku naprawdę brutalnego (paradoks bo każdy jest w sumie brutalny), a nie tylko po odbyciu stosunku. Bardziej niż plamy krwi na bieliźnie u nastolatki to zwrócić uwagę powinny uwagę siniaki, otarcia, zamykanie się w pokoju, długie prysznice po powrocie, depresja, strach przed wyjściem. Napisałem swoją uwagę próbując się nie wdawać w dyskusję ponieważ wydawało mi się, że w ten sposób ktoś może podważać całą sprawę. Co i tak tu jest:( po co pisanie o tym, że musiała "nie ufać skoro nie powiedziała rodzicom, a może było coś trochę inaczej"???
To jest nie zrozumienie ofiary gwałtu, gdzie to (tak przynajmniej ona myśli) całe odium spływa na nią, dlatego często milczy.
W każdym komentarzu dotyczącym ofiar "walczyłem" z jakimkolwiek przejawem obwiniania ofiar w stylu, "gdzie byli rodzice, a co nastolatka robiła tak ubrana...".
@katem Dziewczynki są uczone od małego być grzecznymi i posłusznymi, a matki nie rozmawiają z nimi na tematy intymne, bo się wstydzą (56% młodych ludzi dowiaduje się o sprawach intymnych od koleżanek/kolegów - raport MEN z 2015). Wiedziała, że to, co jej stało było złe i bała się reakcji rodziców. Proste.
@Myslaca_istota Nie odniosłaś się wcale do tego, co napisałam, a chodziło mi o karygodny brak zaufania dziecka do rodzica, gdzie winą obarczam rodziców, bo oni owo dziecko tak chowali, że nie miało do nich zaufania.
@katem Bała się reakcji rodziców, bo tak ją nauczono, że to co złe to jej wina. Podobnie można zapytać, czy rodzice nie widza depresji u swojego dziecka, a potem są zdziwieni, że chciało się zabić. W ogóle rzadko którzy rodzice słuchają swoich dzieci i rozmawiają z nimi. Nie rozumiem, dlaczego ludzie traktują swoje dzieci, jak własność, z którą mogą robi co im się podoba. Niewielu ludzi potrafi spojrzeć na swoje dzieci, jak na odrębnych ludzi, których na jakiś czas powierzono im pod opiekę. A potem mają pretensje, jak dzieci się od nich odwracają i mają pretensje, że są niewdzięczne.
Jeżeli samo wskazania oskarżonego miałby być dowodem na gwałt. To w każdej chwili dowolna kobieta mogłaby oskarżyć dowolnego mężczyznę o gwałt, a ten powinien iść siedzieć, bo wskazanie oskarżone jest traktowane jako dowód.
Jeżeli była zakrwawiona bielizna, to gdzie obdukcja i jej wyniki?
Co do telefonu z kurii... oskarżony był ksiądz, więc jego przełożeni wiedzieli że jest oskarżony. Oskarżony kurię musiał poinformować o oskarżeniu o gwałt. Jedynie zdziwienie może budzić, skąd kuria miała numer telefonu do matki.
Kwestia wieku: gwałt był na 12 latce, a bielizna już 14-latki? Więc albo błąd redakcji, albo coś w tej historii nie gra i to mocno.
https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_TCcfnvsQuYbsr3ExMHuAslNaPdeCLcHg.jpg
@wwl545a Na bieliźnie były ślady męskiego DNA. Ale prokuratura nikogo nie dopasowała. A może w ogóle nie próbowała dopasować? Co do zakrwawionych majtek - odpowiedziałam już Tibrowi. Matka znalazła majtki po którymś gwałcie z kolei, kiedy dziewczyna miała 14 lat.
nie był oskarżony, był podejrzany, telefon z kurii.. a jakim ku..a prawem kuria znała nr telefonu? Prokuratura podała bez informowania matki dziecka? Gwałt na 12 latce, bielizna 14latki... proste jak budowa cepa.. jakby się ktoś zainteresował.. matka po 2 latach znalazła zakrwawioną bieliznę... więc było więcej niż jeden gwałt :P To tylko świadczy by edukować dzieci od najmłodszych lat... by miały swiadomość, by mogły rozmawiać o "tych sprawach" z rodzicami, by miały odwagę.. by nie dawały się zastraszać pedofilom czy to w sutannach, czy wśród rodzinnych wujków, ojców.. czy innych osób.. nie ważne. Kolejna osoba oskarżyła tego samego księdza? No co za pechowy ksiądz....
@Pasqdnik82
Błąd myślenia
Wyjasnienie logiczne mogą być dwa
Z opisu wiek 12 i 14 lat Z innego z kontekstów wynika że była molestowana 1,5 roku Więc doszło do gwałtu w wieku 14 lat. A w okresie od 12 lat do gwałtu w wieku 14 lat były np inne czynności seksualne. I dopiero wtedy matka to wykryła z powodu krwi na bieliźnie ..
Drugie wyjaśnienie że były gwałty od 12 roku życia ale krwawienie dziewicze nie musi być intensywne .. może nawet go nie być. Więc go nie wykryto. Wiek 14 lat to wiek mniej więcej pierwszej miesiączki. Może zakrwawiona bielizna sprawiła że doszło do rozmowy matki z córką na temat spraw kobiecych dopiero sprawiły ze matka wykryła ze córka była gwałcona.
@killerxcartoon Logicznie to mogła mieć lat 12 (i 3/4) jak pierwszy raz została zgwałcona i półtora roku później miała już 14 (i 1/4). Z opisu wynika, że była gwałcona wielokrotnie. Po gwałcie może wystąpić krwawienie. Nawet po ostrym seksie za obopólną zgodą może wystąpić krwawienie. Ja zakładam, że mama znalazła zakrwawioną bieliznę i się zmartwiła krwawieniem pomiędzy miesiączkami i dlatego zapytała.
Pierwsza miesiączka u polskich dziewcząt występuje średnio w wieku 12 lat i 9 miesięcy, a nie 14 jak twierdzisz. Teraz dzieci są dobrze odżywione, więc miesiączka pojawia się wcześniej niż kiedyś.
A teraz, skoro już ustaliliśmy to wszystko: WSTYD. Dziecko zostało zgwałcone, a wy wszyscy bzdury wypisujecie, bo wam się daty nie zgadzają, bo nie czytacie ze zrozumieniem, toniecie w błędach poznawczych i obwiniacie ofiarę i jej matkę. Jedyną odpowiedzią na ten demot powinny być wyrazy współczucia.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 czerwca 2021 o 12:53
@boomfloom bo w tym zakichanym społeczeństwie to zwykle ofiara jest winna gwałtu i nie ważne czy dorosła kobieta czy dziecko, a już szczególnie gdy podejrzanym jest "święty" pleban.... Już samo przesłuchanie "jak była ubrana i by uważała bo jest ładna": nosz ku...a... jak ktoś nie potrafi się powstrzymać, niech włoży między drzwi i je zatrzaśnie... przejdzie natychmiast...
@Pasqdnik82 nie trzeba edukować tylko trzeba interesować się dzieckiem, bo jeśli byłaby to prawd to nie ma bata żeby dziecko nie wysyłało sygnałów... brak chęci do uczestnictwa w kółku, strach, itp... jak czytam tego typu historie to odnoszę wrażenie jakby matka i córka zawsze były obcymi dla siebie osobami...cała ta historia się kupy nie trzyma. równie dobrze dziewczyna mogła dostać okresu i stąd krew na bieliźnie...a edukacja owszem.... ale przez rodzica a nie jakiegoś obcego sexedukatora....
@globus24 część rodziców się do tego nie nadaje by edukować swoje dzieci w tym aspekcie... nie wiem z czego to wynika...ale może ze wstydu, że sami nie są wyedukowani przez swoich rodziców... Moi rodzice osobiście ze mną nie rozmawiali na takie tematy,,, nigdy.
@wwl545a Bo organy ścigania dały d... Skoro był materiał, trzeba było przetestować oskarżonego. Zgadnij dlaczego tego nie zrobiono?
@Prally odpowiedzią na twoją zagadkę jest nie to, ze dały d..., bo gdyby to był na przykład motorniczy z tramwaju, czy listonosz, to dawno by siedział w pudle. Organy ścigania mają umarzać wszystko, w czym oskarżonym mógłby być jakiś członek toruńsko-watykańskiej mafii facetów w sukienkach. Nie ma znaczenia jakie to przestępstwo. Mógłby samodzielnie nagrać jak podcina gardła wszystkim dzieciom z pobliskiego przedszkola i opublikować to w necie. "Płokułatuła" i tak to anuluje z powodu braku dowodów.
Chore, wiem... Takie same przywileje mają muzułmańscy duchowni w Iranie, Arabii Saudyjskiej i Pakistanie. Broniliśmy się przed tamtymi imigrantami, bo sami sobie potrafimy zrobić gorsze piekło.
@Pasqdnik82 tym bardziej nie pozwoliłbym żeby jakiś podstarzały stary przekwalifikowany bezrobotny edukował w tym temacie moją córkę.. u mnie w domu też był to temat taboo.. a mimo to moje siostry wiedziały co jest złe a co dobre.... w normalnych domach dzieci nie trzeba edukować bo jeśli są nauczone szacunku do własnego ciała to wyczają kiedy ktoś je krzywdzi.... problemem są domy gdzie właśnie sex nie jest tematem taboo. gdzie mama i tata paradują półnago przy małym dziecku, kiedy mamusia bierze prysznic wspólnie z 5,6 czy 7 letnią córką mówiąc... a co w tym dziwnego? albo tatuś obmacuje mamusie przy 4 letnim dziecku.... bo ono przecież nie rozumie.... dziecko z normalnego domu wie jakie zachowanie jest w porządku a jakie nie.... właśnie rozwiązłość, oswajanie z seksualnością powoduje że dziecko myśli... niem ma nic złego w tym że ktoś komuś wkłada ręke w majty bo tata tak robi mamie i mama się cieszy... jest jeszcze druga sprawa... każdy normalny rodzic powinien zauważyć zmiany w zachowaniu krzywdzonego dziecka... jeśli tego nie potrafi to nie powinien być rodzicem
@Myslaca_istota Co do któregoś gwałtu ok. Powiedzmy ze się to czegoś trzyma.
Natomiast jeżeli były ślady DNA to porównuje je się z oskarżonym. Może faktycznie ten ksiądz był niewinny w sprawie przedmiotowej, dla której uzyskano DNA? Wtedy mamy dwa warianty historii. 1. Gwałcił ktoś inny niż oskarżony ksiądz. 2. Gwałcił nie tylko oskarżony ksiądz, a pozyskany materiał DNA pochodzi od innego gwałciciela, którego z jakiś powodów nie wskazała dziewczyna (np. sąsiad, wujek lub ktoś bliski).
Natomiast całość artykułu, ogólnie wygląda słabo, a na jego przygotowanie był czas. Jeżeli jest DNA, wystarczy zażądać badania DNA oskarżonego. Z opisu w artykule wychodzi że prawdopodobnie miało coś takiego miejsce (choć ciężko mieć pewność, ponieważ nie określono dokładnie zbioru próbek które były dopasowywane do pobranego DNA).
Niestety współcześnie oskarżenia księży o gwałt i nie tylko ich są "modne" . Dwa lata temu uniewinniono księdza po 7 latach odsiadki, bo właśnie z powodu braku dowodów i w oparciu jedynie o zeznania uznano go winnym. Po 7 latach wyszło, że to była "ściema dla zabawy". To dowodzi jedynie że trzeba być ostrożnym w ferowaniu i wydawaniu wyroków. Tu natomiast zarzutem jest zachowanie ostrożności....
@Prally Właśnie nie ma nic powiedzianego, że nie został przetestowany. Równie dobrze jego próbka mogła być w grupie próbek w których "nie znaleziono dopasowania". Z jakiegoś powodu ten fakt został opisany lakonicznie. Jeżeli nie byłby on testowany i byłoby o tym wiadomo, to by od razu napisano o tym - bardzo mocny argument aby wywołać oburzeni publiczne, oraz do obalenia odmowy postawienia oskarżania.
@wwl545a Sęk w tym że to jest tylko demot. Informacja jest niekompletna. Nie napisano czy był, czy nie był.
Znając poprzednie sprawy tego typu, gotów jestem jednak założyć że od księdza próbki DNA nie pobrano, ale przed linczem oczywiście trzeba by to sprawdzić.
@boomfloom średnio ja i mój kot mamy po trzy nogi ale to G prawda bo ani ja ani mój kot nie mamy trzech nóg.. Jestem starej daty minąłem już półmetek i pamiętam że wcześniej wypadało to na ostatnie dwie klasy 8 letniej podstawówki.
@globus24 "każdy normalny rodzic powinien zauważyć zmiany w zachowaniu krzywdzonego dziecka... jeśli tego nie potrafi to nie powinien być rodzicem" Niestety większość rodziców nie zdaje egzaminu. To samo dotyczy depresji i prób samobójczych. Rodzice nie zauważają zmian w zachowaniu dziecka albo twierdzą, że to są jakieś fanaberie i rzucają teksty w stylu: wyjdź na zewnątrz, zagraj w piłkę, to ci przejdzie...
@killerxcartoon Ja miałam dokładnie 12 lat i sześć miesięcy. Chłopakom w klasie się tym faktem nie chwaliłam, podobnie zresztą jak moje koleżanki. Większość z nich doświadczyła tego parę miesięcy przed lub po mnie.
Zawsze można wnieść zażalenie na działanie prokuratury lub poszukać adwokata i skarżyć prywatnie.
@Agnen67 „W mojej ocenie bezczynność organów ścigania spowodowana jest tym, że prokuratura od samego początku prowadzi postępowaniem z określonym przekonaniem” – komentuje Paulina Drzazga-Poproch, pełnomocniczka prawna Marianny.
@Agnen67 Takie sprawy powinny być prowadzone z urzędu... a nie jeszcze ofiary czy ich rodziny muszą prywatnie skarżyć bo prokuratura jest w rękach święto....iwego pajaca który ledwo swoje studia zdał a ma taką władzę i będzie bronił czarnej zarazy do końca.
Na kolanach przed Rydzykiem (jakkolwiek to brzmi).
@Myslaca_istota Źle się stało, z tym księdzem, ale widzę, że masz login na wyrost. Naprawdę uważasz, że Ziobro jest osobiście odpowiedzialny za wszystkie wpadki prokuratury? Czyli prezes firmy mającej 20 fabryk w 20 krajach świata jest osobiście odpowiedzialny za każdy nieudany egzemplarz produktu? Dyrektor szpitala osobiście odpowiedzialny jest za każdy wykonany źle zabieg?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2021 o 19:45
@Fragglesik Jak w więzieniu powiesił się więzień związany z porwaniem i zabójstwem Olewnika, to ówczesny minister sprawiedliwości - Ćwiąkalski podał się do dymisji. Ziobro bijąc brawo Rydzykowi mówiącemu "jak ksiądz zgrzeszył, to zgrzeszył, kto nie ma pokus" oraz określającemu biskupa chroniącego pedofilów mianem męczennika, daje wyraźnie do zrozumienia, co należy robić w przypadku zgłoszenia takiego przestępstwa. Pierwszym, wskazującym kierunki działania był prokurator Piotrowicz umarzający w 2001 roku takie śledztwo i broniący pedofila przed kamerami.
@Myslaca_istota Otóż to - nawet rzecznik praw dziecka jest z Mordo Iuris
Niestety dalej są ludzie, dla których ta szkodliwa korporacja jest autorytetem. Na całe szczęście, tych naiwnych jest coraz mniej.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 czerwca 2021 o 19:48
Są łowcy pedofilów, tyle mówi się o tych akcjach. A gdzie oni są, jak pedofilem jest ksiądz? Czy oni są nietykalni? Ani prokuratura, ani zwykli ludzie nie interweniują! Ofiary pozostają często sami sobie. A kościół dziś stanowi imperium, państwo w państwie. Jak w tym kraju ma być normalnie?
@kraken11 Łowcy pedofilów udają dzieci w internecie i umawiają się ze sprawcami przez internet. Księża wybierają ofiary osobiście z własnej trzódki. Co mają zrobić łowcy pedofilów - własne dziecko wystawić na przynętę?
@boomfloom No tu masz rację, nie zwróciłem na ten szczegół uwagi. Fakt faktem, państwo nic z tym nie robi, a kler stanowi grupę uprzywilejowaną, która nie ponosi odpowiedzialności za takie ciężkie przestępstwa. Sorry za błędy gramatyczne w komentarzu powyżej, ale po prostu się wku*wiłem, bo nie mogę patrzeć jak ofiary zostają same sobie.
TVN jest tak wiarygodny, że nawet gdyby miał to nagrana, nikt by mu nie uwierzył.
" Jak ustaliliśmy, w maju 2015 r. matka 14-letniej Marianny razem z córką osobiście zgłaszają gwałt na nieletniej policjantom w Krakowie. W lipcu tego samego roku dochodzi do pierwszego przesłuchania ofiary[...]" Pis wygrywa jesienią2015. Ziobro nie od razu zostaje prokuratorem generalnych, bo musieli przepchnąć ustawę, nie od razu też po objęciu tej funkcji ma rozeznanie z każdej poważniejszej sprawie - do tego czasu sprawa pewnie zamknięta, etc...
PiSu nie znoszę i chcę aby jak najszybciej stracił władzę, bo ma baaaardzo wiele na sumieniu. Jednak zwalanie całej winy na Ziobrę jest przegięciem. Cóż, tak dzisiaj wygląda teraz walka polityczna "w internetach" :/
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 12 czerwca 2021 o 7:56
ks Kamil Nartowski xuj mu w doopę
@Pierdzideuko no nie wiem, być może z tego faktu byłby bardzo zadowolony
Ktoś zaskocznony, bo ja NIE, DZIĘKUJE DOBRANOC.
najstraszniejsze jest to, że rodzice sami pchają własne dzieci w czarne łapska. I to przy dzisiejszej wiedzy i świadomości. Mega smutne.
@0lsen
Świadomości?
Tacy ludzie, którzy później jeszcze bronią księdza pedofila to podróżnicy w czasie. Mają świadomość jaskiniowców.
A w Polsce bez zmian :>
na pal gnoja
skoro nie udało się dopasowac DNA, to owszem, nie ma wystarczających dowodów na cokolwiek.
@mudamudamuda Zdradzę Ci pewien sekret. Jak nie pobierzesz próbki do porównania od winnego, to nie uda Ci się dopasować.
@Prally za pobranie próbek od OSKARŻONEGO(bo winnym zostaje on dopiero po udowodnieniu winy przez sąd) odpowiada oskarżyciel, nie sąd.
@mudamudamuda Tylko w porządku prawnym. Bo zbrodni zawsze jest ktoś winny. Winny nie materializuje się nagle jak sąd to udowodni. Po prostu fakt że winny jest winnym, staje się znany.
Tak to wygląda z logicznego punktu widzenia. Bo jeżeli pobierzesz próbkę od OSKARŻONEGO, który jednak winnym nie jest, to też nie dopasujesz. Tuska też oskarżali, mając prokuraturę i sądy w ręku, przez 6 lat nic nie potrafili mu udowodnić.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 czerwca 2021 o 17:26
Prokuratura porównano to DNA z DNA podejrzanego czy nie?
@Sevivo Nie porównywano, bo księdza nie oskarżono.
W odpowiedzi na pytanie. Pan Zero się modlił, gorąco... A tak przy okazji, to Kościół musi mieć nieźle haki na tego Zero
@fsubi Albo Jarek i Zero sami są pedofilami. To towarzystwo ma tendencję do wzajemnego krycia. Wyjaśniałoby to też dlaczego kryją pedofilię w kościele i Kuchcińskiego.
Teraz ryczą katolicy swoje głębokie oburzenie, bo ktoś księdza zaatakował za gwałt. W Polsce ksiądz jest ponad prawem i może wyrabiać to, co mu się podoba. Najwyżej będzie przeniesiony do innej parafii.
A w Rosji popa wsadzono na kilkanaście lato do kolonii karnej o zaostrzonym rygorze za dobierania się do dwunastolatki. Oto przenosiny do innej parafii. Poziom - Rosja.
Jak można być tak durnym by zostawić swoje dziecko sam na sam z księdzem?
dlatego mój dzieciak nigdy nie będzie ministrantem ani nie będzie należał do żadnego kółka religiknego gdzie mógłby zostać z takim wieprzem sam na sam