Przecież to nawet dla złodzieja nie są takie kwoty, żeby warto było kraść. Co najwyżej komuś nie będzie chciało się już tyłka ruszać albo nie zauważy w ogóle, że mu nie pobrało z karty.
A na co dzień mam przypadki, kiedy wpada klient , kładzie złotówkę i mówi " wisiałem a przejeżdżałem obok to reguluję dług. " Zawsze pięknie dziękuję i często słyszę słowa w stylu " to nie o złotówkę chodzi, ale o to, że mogę wyjść na chama " :))))
15zł?
Swego czasu, kiedy paliłem ja i matka, pojechaliśmy po dwa wagony fajek do znajomego sklepiku. Jak zwykle zapłaciłem kartą, wpisałem pin, babka dała mi świstek z terminala, pogadaliśmy chwilę i pojechaliśmy dalej. Kwota ok 250 zł. Dojechaliśmy do kolejnego sklepu, i coś mnie tknęło. Od tyłu świstka z terminala przebijał gruby czarny pasek. Zazwyczaj go nie ma, Okazało się, że odrzuciło płatność. Nie ta karta, brak środków. Wróciliśmy do sklepu godzinę później uregulować należność. Kobieta nawet nie zauważyła. Od tej pory dostawialiśmy jakiś mały upominek do zakupów aż do rzucenia palenia.
@jamarkus na historii rachunku od razu się pojawia informacja o transakcji to jest primo, a secundo w zamrożonych środkach też są wymienione konkretne płatności...
@jamarkus
Najpóźniej po minucie od transakcji mam informację o niej na telefonie. W zależności od banku albo pełną - z kwotą albo uproszczoną o fakcie płatności ale szczegóły dostępne dopiero po zalogowaniu. Tak więc możliwe jest zorientowanie się po kilku minutach, że płatnośc nie przeszła...
Era social mediów jest fascynująca. Przestępcy upubliczniają nagrania swoich przestępstw a pracownicy opisują swoją skrajną niekompetencję, żeby sobie szef przeczytał w wolnej chwili :D Ja rozumiem zająć się innym klientem, gdy pierwszy dopiero wybiera, przegląda. Ale w trakcie transakcji??
@gieroj777 Ja tam dostaję powiadomienie, gdy ktoś użyje moich kart. Nawet, jeśli transakcję odrzucono. Najwyżej po kilku minutach bym dostał informację, że ktoś użył mojej karty i transakcja została z jakiegoś powodu odrzucona.
WOW! człowiek zachował się zwyczajnie po ludzku!!! SZOK!!! Swoją drogą, historyjka trochę nie trzyma się kupy. Przecież każdy po płatności kartą, zaraz sprawdza czy mu zeszło z karty....
#gieroj777 widać nie jesteś na tyle duży, żeby mieć własne konto bankowe, więc Ci wytłumaczę. Może mieć ustawione powiadomienie na telefon a każdym przepływie pieniędzy na koncie. Nie przyszło powiadomienie znaczy że coś jest nie tak. Proste?
Jak można wypuścić klienta zanim transakcja przejdzie?!? Nie zapłacił, nie wychodzi - to chyba logiczne. W przypadku płatności kartą sprzedawca zawsze czeka, aż transakcja przejdzie. A czyja wina? To proste: wina tego, który przyjmował płatność. Swoją drogą to smutne, że zwykła uczciwość jest czymś tak niezwykłym, ze zakrawa na dobroc i trzeba az w internetach opowiadać.
Nie zorientowałabym się wcale i nie z powodu nieuczciwych zamiarów. Nie śledzę konta tak uważnie. Tacy jesteśmy zabiegani, że to raczej wyjątek zauważyć coś tak drobnego.
Mnie się niejednokrotnie zdarzyło, że środki na karcie nie były nawet blokowane przez 1-2 doby od transakcji (nie znam powodu), więc żeby bohater historii następnym razem przypadkiem nie zapłacił 2 razy.
Przecież to nawet dla złodzieja nie są takie kwoty, żeby warto było kraść. Co najwyżej komuś nie będzie chciało się już tyłka ruszać albo nie zauważy w ogóle, że mu nie pobrało z karty.
A na co dzień mam przypadki, kiedy wpada klient , kładzie złotówkę i mówi " wisiałem a przejeżdżałem obok to reguluję dług. " Zawsze pięknie dziękuję i często słyszę słowa w stylu " to nie o złotówkę chodzi, ale o to, że mogę wyjść na chama " :))))
15zł?
Swego czasu, kiedy paliłem ja i matka, pojechaliśmy po dwa wagony fajek do znajomego sklepiku. Jak zwykle zapłaciłem kartą, wpisałem pin, babka dała mi świstek z terminala, pogadaliśmy chwilę i pojechaliśmy dalej. Kwota ok 250 zł. Dojechaliśmy do kolejnego sklepu, i coś mnie tknęło. Od tyłu świstka z terminala przebijał gruby czarny pasek. Zazwyczaj go nie ma, Okazało się, że odrzuciło płatność. Nie ta karta, brak środków. Wróciliśmy do sklepu godzinę później uregulować należność. Kobieta nawet nie zauważyła. Od tej pory dostawialiśmy jakiś mały upominek do zakupów aż do rzucenia palenia.
Właśnie mi sie przypomniało że miałam panu dwa złote oddać. Dzięki!
Też niedawno "za darmo" miałem tytoń, ale po kilku dniach, jak się zorientowałem, to uregulowałem rachunek.
Pani przy kasie podziękowała.
dziwna karta że już po 15 minutach zdejmuje środki ..
@jamarkus na historii rachunku od razu się pojawia informacja o transakcji to jest primo, a secundo w zamrożonych środkach też są wymienione konkretne płatności...
@jamarkus
Najpóźniej po minucie od transakcji mam informację o niej na telefonie. W zależności od banku albo pełną - z kwotą albo uproszczoną o fakcie płatności ale szczegóły dostępne dopiero po zalogowaniu. Tak więc możliwe jest zorientowanie się po kilku minutach, że płatnośc nie przeszła...
Era social mediów jest fascynująca. Przestępcy upubliczniają nagrania swoich przestępstw a pracownicy opisują swoją skrajną niekompetencję, żeby sobie szef przeczytał w wolnej chwili :D Ja rozumiem zająć się innym klientem, gdy pierwszy dopiero wybiera, przegląda. Ale w trakcie transakcji??
Fejkiem wali, że ktoś od razu sprawdza, czy płatność zeszła z konta. Kierownik wyszedł i klaskał.
@gieroj777 Ja tam dostaję powiadomienie, gdy ktoś użyje moich kart. Nawet, jeśli transakcję odrzucono. Najwyżej po kilku minutach bym dostał informację, że ktoś użył mojej karty i transakcja została z jakiegoś powodu odrzucona.
w swoim banku mam ustawione że po każdej próbie użycia karty dostaje powiadomienie na telefon...
WOW! człowiek zachował się zwyczajnie po ludzku!!! SZOK!!! Swoją drogą, historyjka trochę nie trzyma się kupy. Przecież każdy po płatności kartą, zaraz sprawdza czy mu zeszło z karty....
@szilwa Może było tak jak w historii @Doombringerpl, spojrzała na rachunek.
To raczej normalne.
#gieroj777 widać nie jesteś na tyle duży, żeby mieć własne konto bankowe, więc Ci wytłumaczę. Może mieć ustawione powiadomienie na telefon a każdym przepływie pieniędzy na koncie. Nie przyszło powiadomienie znaczy że coś jest nie tak. Proste?
uczciwość przede wszystkim !!!!!:)
zamieniłabym zamiast "dobrzy" to "uczciwi"- lepiej pasuje.
Jak można wypuścić klienta zanim transakcja przejdzie?!? Nie zapłacił, nie wychodzi - to chyba logiczne. W przypadku płatności kartą sprzedawca zawsze czeka, aż transakcja przejdzie. A czyja wina? To proste: wina tego, który przyjmował płatność. Swoją drogą to smutne, że zwykła uczciwość jest czymś tak niezwykłym, ze zakrawa na dobroc i trzeba az w internetach opowiadać.
Nie zorientowałabym się wcale i nie z powodu nieuczciwych zamiarów. Nie śledzę konta tak uważnie. Tacy jesteśmy zabiegani, że to raczej wyjątek zauważyć coś tak drobnego.
Mnie się niejednokrotnie zdarzyło, że środki na karcie nie były nawet blokowane przez 1-2 doby od transakcji (nie znam powodu), więc żeby bohater historii następnym razem przypadkiem nie zapłacił 2 razy.
ja zawsze czekam. niewazne, czy podaję klientowi terminal, czy samemu płacąc. zawsze czekam do końca, czy przejdzie, czy niem