Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar wichniak2
+12 / 18

To też nie jest do końca dobre bo miał byś tylko jedno mieszkanie, jeden samochód i jedną parę butów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar panmarian83
+23 / 37

Tych ludzi, którzy chcą w tych mieszkaniach mieszkać, na nie nie stać. Dlatego, ci których stać ( a nie chcą mieszkać ) kupią te mieszkania i wynajmą tym, którzy chcą mieszkać. W ten sposób ci, którzy chcą mieszkać ( a ich nie stać na kupno) będą mogli w tych mieszkaniach mieszkać. Logiczne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar waldas81
+17 / 23

@panmarian83 Niestety niektórzy nie są wstanie zrozumieć tego mechanizmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dominator156
+2 / 10

@panmarian83 jedyny mankament jaki widzę obserwując moich kolegów zafascynowanych ideą budowy pasywnego dochodu to to, że tych ludzi na to mieszkanie też nie stać ale mają na tyle dużą zdolność kredytową aby kupić za bankowe. Potem wynajmują po cenie wyższej niż kwota raty dzięki temu ci sami ludzie, których nie stać na zakup i tak spłacają kredyt wynajmującemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kiraftw
+3 / 5

@panmarian83 Tak jak w 2019 w Polsce wygaszaliśmy jedną z największych hut w Europie bo się nie opłaca, a teraz w rok ceny złomu na świecie 50% do góry, pewnie przypadek. Przyjdzie dzień, że i ten bogaty zrozumie, że maszyna czy automat nie kupi chleba, nie potrzebuje mieszkania do życia. Dziś Chiny oraz najbogatsi robią z takimi bidakami jak my to samo co 20 lat temu biedronki z małymi sklepikami i kioskami. Oczywiście jak kogoś nie stać na kawalerkę 25 metrów za 200 tysięcy to frajer i nieudacznik. Generalnie przyszłość przez ten właśnie patokapiatlizm wygląda bardzo źle. Ludzie się spuszczają ile to Polaków nagle nie umiera bo covid, bo służba zdrowia nie daje rady bo PiS jest zły, bo globalne ocieplenie itd. A prawda jest taka, że roczniki lat 1950-1959 to roczniki których rodziło się po 700 tys. biologia po prostu robi swoje (dla przykładu w 2000 urodziło się Polaków 380 tys.) od lat nie przebijamy bariery 400 tys. Komu te mieszkania będą za 20 lat potrzebne?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TomorrowNeverKnows
+22 / 40

Cholera. Jeszcze jedna miłośniczka socjalizmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar jankowskijan
+19 / 25

@TomorrowNeverKnows I jak my mamy zrównywać się z Europą, jak w niektórych socjalizm zakorzeniony jest jak w Związku Radzieckim?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+14 / 24

No tak, skąd ja to znam - braki na rynku, bo spekulanci wykupują towar.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krickin
+4 / 4

@perskieoko Też niedawno kupowałeś kartę graficzną/procesor?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 1

@krickin A co, ktoś opowiada bajki o spekulantach też przy kartach? Chyba nikt na to nie idzie, że spekulanci kupują drogo (teraz, kiedy jest niedobór układów scalonych), aby potem sprzedać tanio (jak ceny spadną i przyjdą dostawy). ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+3 / 15

@IwanBardzoGrozny nie ominęli, tylko przeczytali ze zrozumieniem. Na świecie nie istnieje żaden monopolista, który zostałby monopolistą bez wsparcia państwa. Jeśli jakiś się pojawia - to długo to nie trwa. Mieszkania są masowo wykupowane przez fundusze i ludzi bogatych, bo jedni i drudzy uciekają przed niskimi stopami procentowymi i inflacją. Sprawdź, kto za nie odpowiada... No raczej jest to efekt polityki państw. Podatek katastralny jest akurat popierany przez znakomitą większość "korwinistów" bo jego orędownikiem jest... Korwin.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+1 / 3

@IwanBardzoGrozny Korporacje istnieją tylko dlatego, że istnieją państwa. S.A/Sp z o.o - firmy zarządzane nie przez właściciela, a przez niewybieralny w praktyce zarząd, który za nic nie odpowiada i nie ryzykuje własnym majątkiem. To antyteza kapitalizmu. Nawet ich pełne nazwy jasno stanowią co to za gagatki. Problem w tym, że do ich działania i istnienia konieczne są regulacje państwowe - bez tego korporacje nie miałyby możliwości powstać. Co do reszty Twojej wypowiedzi - że wykorzystuje się przewagę kapitału - najpierw to trzeba ją zdobyć. Bez pomocy państwa zbudowanie aż tak wielkiej przewagi byłoby niemożliwe. Nie jestem zwolennikiem likwidacji państw tylko tego, że nie powinny one pomagać korporacjom. A niestety to robią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 czerwca 2021 o 13:45

M mieteknapletek
-3 / 11

@w0lnosc
"Anarchia to przeciwieństwo kapitalizmu - MEGA socjalizm - nikt za nic nie odpowiada."
czyli sytuacja w ktortej rzad nie narzuca praw, mega wolnosc

"Bo im PAŃSTWO POMAGA."
w jaki sposob panstwo pomagalo amazonowi wykonczyc konkurencje jaka byl maly biznes? w jaki sposob panstwo pomaga wielkim marketom wykanczac konkurencje?

"Patent czy prawo autorskie nie powinno chronić odgórnie i nie dłużej niż 2-3 lata."
dlaczego wlasnosc intelektualna ma byc chroniona przez 3 lata a wlasnosc rzeczowa dozywotnio? czy fakt ze chcesz krasc cudze pomysly nie czyni cie socjalista?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P przyplyw
-1 / 3

@IwanBardzoGrozny trusty, monopole, oligopole - żaden z tych tworów nie powstanie bez wysokich barier wejścia dla małych firm a bariery tworzy państwo, jesteś intelektualną ofiarą ostatnich 30 lat gdzie wmawiano ludziom że to co robił Balcerowicz (wprowadził ponad 300 koncesji i pozwoleń na różne branże) to "czysty" kapitalizm.Państwo w wolnym rynku to nie jest wolna amerykanka - państwo w kapitalizmie ma bardzo ważną rolę do spełnienia - ma dbać o to żeby nie było żadnych barier i utrudnień dla kogokolwiek przy wejściu an rynek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P przyplyw
+2 / 2

@IwanBardzoGrozny nie zmienia faktu, że jedynie państwo może te monopole skutecznie rozbijać - tak usuwając ograniczenia i przeregulowane prawo które Państwo ustaliło.

tylko przypominam, że istotnym działaniem tej wspaniałej wolnej konkurencji jest "nieskończona" liczba kupujący i nieskończona liczba sprzedających - nieskończona liczba kupujących i sprzedających jest efektem równego dostępu do rynku czyli brak barier wejścia brak regulacji Każdy mały developer który buduje ludziom domki jest kosztownie i cenowo bardziej wydajny od korporacji tylko że wejscie na rynek już dla niego nie jest takie proste bo nie ma równego dostępu - o to zadbało państwo, zlikwidujesz bariery wejścia to i szwedzki developer się stąd wyniesie bo zobaczy że na wolnym rynku wiele nie zwojuje.

Fundusze skupujące połowę mieszkań w mieście mają wpływ na cenę - na cenę ma wpływ popyt i podaż i nic więcej, jak popyt jest olbrzymi a podaż jest sztucznie zaniżana np brakiem planów zagospodarowania przestrzennego to taka sytuacja będzie zawsze a zakaz kupowania mieszkań przez firmy nic nie zmieni, robili tak w prl i co? miałeś mieszkań dla wszystkich?

Google / Amazon / Facebook powstały w państwie i czasach gdzie jest mało regulacji a działają w krajach gdzie wszystko jest przeregulowane żeby założyć taką firmę trzeba mieć armię prawników i pracowników to różnych spraw żeby sprostać wymogom UE i polskiego prawa , kiedy Google / Amazon / Facebook powstawały nikt się takimi rzeczami nie przejmował a teraz są to tak bogate firmy że stać ich na to wszystko a bariera wejścia dla innych jest olbrzymia.czyli znowu to państwo stworzyło barierę wejścia której kiedyś nie było.

nikt Ci nie broni kupić mieszkania, gdzie indziej albo mieszkać w hotelu - to spróbuj wybudować blok tam gdzie nie ma planu zagospodarowania przestrzennego i zobaczysz że jednak zakazów jest dużo... bardzo dużo, developerzy mają koneksje i łapówki żeby sobie to załatwiać ale wolny rynek nie opiera się jednak na koneksjach i łapówkach tylko na równym dostępie do rynku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+1 / 1

@IwanBardzoGrozny Napisałeś "kapitalistyczna" w cudzysłowie, więc teraz nie wiem czy naprawdę myślisz, że Europa jest kapitalistyczna, czy uważasz, że inni tak myślą i stąd ją tak prześmiewczo nazwałeś, dobrze wiedząc jaka to bzdura.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-5 / 7

@w0lnosc
" Nie rozumiesz różnicy pomiędzy anarchią (brak odpowiedzialności) i wolnością (odpowiedzialność za każde nawet pierdnięcie)."
ale co masz na mysli mowiac odpowiedzialnosc? bo jezeli masz na mysli odpowiedzialnosc prawna, to juz mozesz znalezc kogos kto bedzie twierdzil ze panstwo mu ogranicza wolnosc

"Następnie sprawdź, jakie podatki płacą te korporacje. W stosunku do zwykłego obywatela USA śmieszne, a w stosunku do obywatela Polski, to MEGA śmieszne."

" To tak jak mówił Kluska: jeżeli firma A (zwłaszcza z Polski) musi zapłacić 22% podatku, a firma b (z zagranicy) 7% podatku na tym samym produkcie, na którym jest stopa zwrotu ok. 5%, to ta pierwsza NIE MA SZANS istnieć."
swietnie, ale przeciez w podobny sposob wieksze firmy sa w stanie wykonczyc mniejsze. siec supermarketow kupujac wieksze ilosci towaru, sa w stanie wynegocjowac lepsze ceny niz maly sklep spozywczy. stosunek obsluzonych klientow do ilosci pracownikow w sklepie tez jest znacznie wiekszy dla wiekszego sklepu, a to przeklada sie na dochody.
wiec nawet w kapitalizmie w najczystszej postaci maly biznes nie bedzie mial racji bytu

"Możesz np. nie chwalić się recepturą coca coli i masz ochronę wieczystą."
mozesz sie tez nie chwalic mercedesem i trzymac go w garazu zeby ci go nikt nie ukradl
wiec ponawiam pytanie, dlaczego wlasnosc mercedesa ma byc chroniona dozywotnio a receptury nie?

"W przeciwnym wypadku ktoś będzie chciał udowodnić, że jego przodek wynalazł koło i wszystko co ma w sobie koło ma płacić tantiemy jemu. W ten sposób opatentowano "jeden klik"."
popatrz teraz na to z tej strony,
ktos wykonal prace ktorej efektem jest dom
ktos wykonal prace ktorej efektem jest kolo

dlaczego pierwsza osoba moze na swojej pracy zarabiac dozywotnio, a druga tylko przez 3 lata?
dlaczego potomkowie pierwszej moga dziedziczyc po niej, a potomkowie drugiej nie?

juz pomijam fakt ze wprowadzenie czegos takiego spowoduje gigantyczny zastoj technologiczny w kraju, bo nikomu sie nie bedzie oplacalo prowadzic badan, rozwijac technologii
zauwaz ze najwiecej innowacyjnych firm technologicznych masz w usa gdzie mozna opatentowac nie jeden klik ale dwuklik

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-3 / 3

@w0lnosc
"Nie. Prosiłem, byś mnie zacytował."
"Kiedy piszę, by cokolwiek nie było chronione prawnie."
prosze cie bardzo, uznajesz dobra materialne za warte ochrony, jednoczesnie proponujesz drastyczne ograniczenie wlasnosci intelektualnej

"Cały pojazd, a nie każdą część oddzielnie. Dzięki temu nadal powstawały inne projekty."
przed chwileczka twierdziles ze branza motoryzacyjna sie rozwijala dlatego bo nikt nie opatentowal samochodu, jak pokazalem ci patent na samochod
teraz twierdzisz ze sie rozwija dlatego bo poszczegolne jego czesci nie zostaly opatentowane, ale znajac zycie nawet nie rzuciles okiem na to ile patentow zlozyla branza motoryzacyjna
wiec naprawde mam wrazenie ze nie masz zielonego pojecia o czym mowisz ale dalej sie usilnie spierasz

"Tylko drukarka 3D opatentowywała SPOSÓB"
tak, dlatego wystarczylo opracowac inny sposob i juz masz nowy patent, proponuje rzucic okiem na liste patentow dotyczacych sposobow drukowanai 3d a pozniej sie wypowiadac

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-4 / 4

@w0lnosc
"Zacytuj, ponieważ widać nie zrozumiałeś co pisałem."
prosze
"PAŃSTWO CI POMAGAŁO chronić - to tylko określony - krótki czas, w zamian za późniejszą publikację."

"Gdyby patenty dotyczyły każdej pierdółki, jak jest teraz, samochody nie mogłyby powstać."
powiedz ktore czesci nie zostaly opatentowane? kola?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-3 / 3

@w0lnosc
"Jeżeli będziesz miał dowody na kradzież - możesz pozywać złodzieja ZAWSZE."
a jak udowodnisz to ze ktos kupil twoj produkt rozebral go na czesci po czym na tej podstawie zbudowal swoj?

"jakim cudem Mercedes nie pozwał Forda, Fiata itd... o łamanie patentu..."
a kto ci powiedzial ze nie pozwal? poprostu przegral, dlaczego? przeczytaj uzasadnienie wyroku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 lipca 2021 o 10:23

M mieteknapletek
-5 / 5

@w0lnosc
"I zrozumiałeś, dlaczego powinna istnieć krótka ochrona prawna państwowa."
a teraz z innej beczki, dlaczego nie wprowadzic krotkiej ochrony prawnej na wszystko?
twoje pieniadze sa twoje, ale jak ich nie wydajesz to po pewnym czasie kazdy moze ci je ukrasc, a ty bedziesz musial dowiesc tego ze doszlo do kradziezy
wynajmujesz samochody, ktos ci samochod ukradl, twoja wina trzeba bylo je trzymac w garazu

"W przeciwnym przypadku, jak udowodnisz, że ktoś nad czymś także w tym samym czasie nie pracował i nie stworzył nawet tego samego, ale na własną rękę?"
proponuje tez zeby wszyscy sportowcyu ktorzy brali udzial w olimpiadzie wracali do domu ze zlotym medalem, w koncu wszyscy ciezko pracowali, wiec dlaczego nagrode ma dostac tylko ten ktory dobiegl do mety pierwszy

"Jakoś nie znalazłem. Dasz linka do pozwów przeciwko każdemu kolejnemu producentowi aut?"
przepraszam, masz racje, alam nie dysponowal patentem benza tylko seldena

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-5 / 5

@w0lnosc
"Patent to takie państwowe UBEZPIECZENIE od kradzieży na określony okres i za określoną opłatą."
no nie do konca, bo nawet jak nie jestes ubezpieczony, to zlodziej pojdzie do wiezienia
druga sprawa, dlaczego ubezpieczenie mozna przedluzac w nieskonczonosc a patentu nie? dlaczego ochrona prawna jednego ma byc inna niz drugiego?

"Znowu tak jest: zwłaszcza wśród dzieci. To organizator ustala warunki. Jak ustali, że wszyscy dostaną po złocie - takie będą warunki."
tak jest tak u dzieci, rozumiem ze uwazasz ze dorosli powinni byc traktowani jak dzieci?

"Nadal proszę o linki."
nie lubie tutaj wklejac linkow, wiec powiem tylko, googlnij "alam vs ford" znajdziesz wiecej niz jedna strone

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-1 / 1

@w0lnosc
"Podatek od gruntów to akurat powinien być większy."
wow, wolnosciowiec ktory chce nakladac wieksze podatki:)
a powiedz mi, dlaczego inwestycja w grunt powinna byc opodatkowana podczas kiedy inne inwestycje nie?
poza tym zdajesz sobie sprawe z tego ze jezeli opodatkujesz grunty, to rolnicy beda placic wieksze podatki, co odbije sie na ich konkurencyjnosci wzgledem zagranicznych rolnikow. wiec wychodzi ze tam gdzie jest tobie na reke ma byc wolny rynek, a tam gdzie ci sie nie podoba to regulacje sa ok

"I znowu bzdura. Jeżeli jest mieszkań WIĘCEJ, niż osób potrzebujących (i których stać), nie dziwmy się, że są wolne lokale."
a czy przypadkiem przy niskim popycie a wysokiej podazy ceny powinny spadac? a z tego co widze to ceny mieszkan w wiekszych miastach (pekin szanghai) jakos nie chca spadac, czyzby cos sie zepsulo?
a moze tak naprawde dziala wolny rynek, nikt nie zainwestuje w tworzenie infrastruktury w miejscowosciach gdzie jest maly rynek, z drugiej strony malo kto bedzie chcial mieszkac w miescie bez odpowiedniej infrastruktury.

"Kłamiesz - przedstawiłem Ci dowody, że masz. "
przedstawiles domysly nie majace zadnego pokrycia z rzeczywistoscia, wyraznie ci powiedzialem ze widzac jak urzadzenie dziala bylbym w stanie stworzyc caly tok myslenia odpowiadajacy za jego wynalezienie

"W ciągu 25 lat każdy wynalazek mógłby zostać wymyślony przez kogoś innego."
z tym ze duzo latwiej jest skopiowac cudzy pomysl i okreslic go swoim wynalazkiem, niz opracowac cos podobego

"Wyobrażasz sobie, że komuś udałoby się opatentować telefon dotykowy i przez 25 lat nie można by było stworzyć takiego urządzenia.."
nie moge sie doczekac 2027r, wtedy wygasnie patent na blutooth i dopiero pewnie wtedy pojawia sie urzadzenia oparte na tej technologii
o... wait...

"Tak, jeżeli otwarcie obudowy spowoduje uszkodzenie zbiornika żrącego, to TAK."
pomijajac pozwy zwiazane z tym ze ktos przez przypadek zniszczyl urzadzenie i sie poparzyl kwasem, i utrudnienia zwiazane z serwisowaniem sprzetu, to na serio myslisz ze to kogos zatrzyma?
za pierwszym drugim badz trzecim razem sie uda, za piatym lub dziesiatym ktos znajdzie sposob zeby otworzyc obnudowe nie naruszajac tego zbiornika

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Przeczyta jeszcze raz cały akapit."
przeczytalem chcesz przerzucic podatki ktore ty placisz, zwiekszajac podatki ktorych ty nie placisz

"Ponieważ grunt jest bardziej wartościowy i powinien być roztropnie używane."
co to znaczy bardziej? sportowy samochod kosztuje wiecej niz kilka hektarow ziemi, tak samo z apartamentem w centrum wiekszego miasta wiec czemu chcesz opodatkowac osobe ktora ma ziemie a nie osobe ktora ma

"Kupowanie i nie używanie, to marnowanie możliwości innych ludzi."
co to znaczy nieuzywanie? bo ja np nie korzystam ze wszystkich czesci mojego ogrodka,
okolo 1/2 powierzchni polski to grunty rolne, zatrudnisz urzednikow ktorzy beda jezdzic od miejscowosci do miejscowosci zeby sprawdzic czy rolnik obcial czy nie obsial? czy dowalisz podatki kazdemu?

"Tak, ale pisałeś o Chinach, gdzie deweloperka o której pisałeś była PAŃSTWOWA. Zatem?"
rozumiem ze gdyby byla prywatna to ludzie masowo by sie tam przeprowadzali, a skoro jest panstwowa to nie chca?


"I znowu kłamiesz."
nie klamie, mowie prawde, mowisz glupoty, juz wiele razy udowodniles w tym watku ze nie masz pojecia o tym temacie

"drukarkę 3D nie pozwalali użyć nikomu i przez to dopiero po wygaśnięciu patentu stały się popularne."
no i? to byl ich wynalazek ich wlasnosc, wiec jezeli mamy wolnosc to kazdy powinien miec prawo zarzadzac swoja wlasnoscia tak jak tego on chce a nie tak jak mu ktos narzuci

"Och, na prawdę mam Ci wymyślać inne systemy zabezpieczeń?"
mnie nie musisz, ale gwarantuje ci ze jak ci sie uda wymyslec dobre i sensowne zabezpiecznie, jest wiele firm ktore beda w stanie sporo za to zaplacic, wiec jezeli myslisz ze to takie latwe sproboj zostaniesz milionerem

"Ponieważ każdy facet MOŻE być gwałcicielem, na wszelki wypadek wszystkich trzymajmy pod kontrolą?"
nie, zakazujemy gwaltow, i karzemy gwalcicieli, na podobnej zasadzie dziala ochrona wlasnosci intelektualnej
nie musisz pilnowac urzadzenia na kazdym kroku jak to sugerujesz

"masz mieszkanie, to go zabezpieczasz zamkiem. Nie ufasz w dokument "prawo własności"."
czy to wg ciebie argument zeby prawo wlasnosci tez zlikwidowac? bo nie rozumiem istoty tego wywodu/

"To właśnie zarobiłeś na tyle, że powinno się zwrócić :D"
jak pojawilu sie nagrywarki dvd, koszt takiej nagrywarki to bylo okolo 1000zl, naprawde wydaje ci sie ze koszt opracowania technologii jaki byl za taka nagrywarka to 5000zl minus marza sklepu (o kosztach produkcji awet nie bede wspominal)

"Przykład drukarki 3d jest w tym miejscu idealny. Ponieważ jest to typowa drukarka atramentowa 2D postawiona 2x"
a ty widziales kiedys drukarke 3d? drukarka 3d i 2d jedyne co laczy to slowo drukarka
poza tym kompletnie inne zasady dzialania inna technologia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 lipca 2021 o 17:37

M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"I znowu przekręcasz słowa, ale to już normalne..."
przekrecam? sam powiedziales ze ziemie trzeba opodatkowac bo jest wartosciowy i powinien byc rozsadnie uzywany
ja tylko pokazalem ze sa tez inne wartosicowe rzeczy, ktore rowniez mogly by byc opodatkowane
druga rzecz, nakladanie podatkow po to zeby wymusic pewne zachowania jest podrecznikowym przykladem ingerencji w wolny rynek ktorego podobno jestes zwolennikiem

"Nie, wystarczy, że sam będziesz deklarować wartość działki."
moja dzialka jest warta zlotowke, ale nie jest na sprzedaz, jej wartosc moze wzrosnac dopiero wtedy jak bede ja sprzedawal

"Tylko to był "oczywisty" wynalazek tak bardzo, że gdyby nie patent, to zaraz ktoś inny by to stworzył."
ale nie stworzyl,

"Nie. Prywatna by tam nie wybudowała, tylko tam, gdzie ludzie by chcieli."
i wracamy do punktu wyjscia, tam gdzie ludzie chca mieszkac masz ograniczone miejsce

"No cóż, nawet profesorowie na początku nie rozumieli Alberta Einsteina..."
rozumiem ze jestes einsteinem?

"Tak, ale 25 lat jest przegięciem i tyle."
pomysl teraz o swoim domu, bedzie twoj na znacznie dluzej niz 25 lat, czemu to nie jest przegieciem? jezeli do tego masz wolne pokoje, to ktos inny moglby miec z nich jakis pozytek a tak jest bezomny

"Nie, właśnie tak to wygląda. Rząd na każdym kroku uniemożliwia na stworzenie takiego samego wynalazku. "Bo patent"."
a w jaki sposob patent ci to uniemozliwia, i o ktorym patencie mowisz?

"To Ty właśnie twierdzisz, że po co same prawo własności, skoro patent (państwowi ochroniarze) załatwiają potrzebę."
ale wiesz ze patent i prawo wlasnosci to przepisy prawne dotyczace roznych rzeczy? i tak samo jak panstwowi ochroniarze chronia twoj samochod dzieki prawu wlasnosci, tak samo ci sami ochraniarze chronia osoby do ktorych naleza patenty powiazane z tym samochodem,
ty narzekasz ze zle rzady chronia patenty za dlugo (25 lat) jednoczesnie nie masz najmniejszych problemow z tym ze te same rzady chronia twoj samochod dozywotnio

"To przecież może "opantentować".
ale bylo to opatentowane dzieki czemu wlasciciele patentu mogli spokojnie odbic sobie koszty r&d nie bojac sie tego ze na drugi dzien ktos skopiuje ich produkt i bedzie sprzedawal taniej

I chcę zauważyć, że mimo iż nagrywarka, którą kupowałem kosztowała 2 tys. zł! (a nie 1 tys), to szły jak ciepłe bułeczki "
przepraszam, pomylilem sie, ale i tak niewiele to zmienia w kontekscie w jakim o tym mowilem

"BUHAHAHA..."
nie ma jak merytoryczna wypowiedz, wymien mi 5 komponentow/technologii specyficzne dla drukarek ktore wystepuja zarowno w drukarkach 2d i 3d

"Drukuje materiał - jak drukarka atramentowa jeżdżąc suwakiem w tę i z powrotem, a drugi suwak jeździ tym suwakiem w górę"
nie drukuje, tylko naklada kolejne warstwy materialu, slowo "druk" jest tylko uproszczeniem
a co do suwaka, to masz go tez w grawerkach laserowych czy wycinarkach cnc do ktorych drukarce 3d jest znacznie blizej pod wzgledem konstrukcji niz do klasycznych drukarek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 lipca 2021 o 22:09

M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"A nie jest tak?"
jest jak wiele innych rzeczy

"I wszystko jednym podatkiem "od wartości tej ziemi" objęte - ze wszelkimi ruchomościami na stanie."
w teorii wszystko pieknie ladnie, ale w praktyce uderzy to w rolnictwo, bo bedzie to branza ktora bedzie placic najwieksze podatki w polsce

"I? W jakiś sposób wojsko trzeba sfinansować, a taki podatek jest najbardziej sprawiedliwy. Im masz wartościowszy majątek, tym więcej trzeba "wojska" na jego ochronę."
ale wielkosc posiadanej ziemi ma sie nijak do wielkosci majatku,
najwiekszym posiadaczem ziemskim na swiecie jest krolowa brytyjska, a jej majatek to niewielki ulamek tego co ma bezos
przeniesmy to na polskie warunki, majac domek pod warszawa i garaz z kilkunastoma sportowymi samochodami, bede placil nizszy podatek niz moj sasiad rolnik pomimo tego ze jestem znacznie bogatszy od niego i "wiekszy majatek do ochrony"
ale skoro mowimy o sciaganiu podatku od ochranianego majatku, czemu nie odciagac podatku od dochodow, przeciez tak sie buduje majatek. zlwaszcza jak odliczymy od nich szacowane koszty utrzymania
czekaj... tak funkcjonuje obecny system podatkowy

"Drugi punkt ustawy mówi: ktokolwiek nie przyjdzie i da Ci 2x więcej, niż zadeklarowałeś - staje się jej właścicielem. Jak uniemożliwiasz takie działanie - można to załatwić u urzędnika skarbowego."
czy dobrze rozumiem? proponujesz ustawe pozwalajaca wykupywac od ludzi ziemie bez ich zgody?

"Nie, ponieważ nie wszystkich na nie stać. Proste. Zatem ludzie idą na kompromisy. Tadam."
a co proponujesz zeby kazdego bylo stac na mieszkanie tam gdzie chca?

"A to z siebie robisz profesorów fizyki? Ładne mniemanie o sobie.."
wiesz, profesor to tylko tytul nauczyciela akademickiego z duzym stazem, tak ze sa wieksze szanse ze ja zostane profesorem niz ty drugim einsteinem. i nie bierz tego do siebie, poprostu profesorem jest latwiej zostac nawet takiemu mietkowi jak ja:)

"ALE NIE MA OCHRONIARZY i PEŁNEJ OPIEKI! "
czemu twierdzisz ze nie ma takiej samej opieki prawnej jak patent?
nie wazne czy zostawisz samochod otwarty czy zamkniety, policja tak samo potraktuje przestepce jak go znajdzie
tak samo z patentem, jak ktos skopiuje twoje rozwiazania, to nie wyskakuja zadni ochroniarze i pacyfikuja tego osobnika
tylko ty zglaszasz sprawe do odpowiednich sluzb i mozesz dokladnie tak samo zrobic jak znajdziesz zlodzieja ktory ci ukradl samochod

"Nie, nie jest. Patent jest szczególnym prawem własności z oddaniem później tej własności na poczet wspólny."
czyli zapewnia slabsza ochrone niz prawo wlasnosci, a ty proponujesz jeszcze bardziej je oslabic


"Choćby tej drukarki 3D."
po pierwsze ktory patent dokladnie, po drugie jak wyglada twoje rozwiazanie ze narusza patent


"Wyjaśniałem, i się powtarzasz."
nie, nie wyjasniles,

"Nie chodzi o komponenty, a zasadę działania: głowica drukująca przemieszcza się i nakłada warstwę. W tę i i spowrotem."
na upartego mozna powiedziec ze podobna zasada dzialania jest na niektorych tasmach produkcyjnych

"A CO TO JEST DRUKOWANIE???? Nakładanie materiału - farby."
tasma produkcyjna na ktorej powstaje pizza tez naklada warstwy materialu, ale nie mowisz ze drukuje
piszac dlugopisem tez nakladasz warstwy farby na kartke papieru, ale nie okreslasz tego drukowaniem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Co jest więcej warte? 1 km^2 upraw, czy jeden budynek o powierzchni gruntowej 500 m^2"
pomijajac fakt ze dla gospodarstwa przemyslowego 1km2 to teren na "parking dla maszyn"
ale fakt przy obecnych cenach ziemi to nawet wieksze gospodarstwo rolne bedzie wciaz tanszre niz sredniej wielkosci budynek w warszawie.

"wraz z serwerami, umowami, depozytami, itd.?"
czyli co? wartosc ziemi bedzie zalezna rowniez od wartosci ruchomosci na jej terenie?
gratulacje, wlasnie wymysliles podatek majatkowy

"Z tego co kojarzę nie ma głowicy jeżdżącej, ale mimo wszystko dlaczego miałbym tak de facto tego nie nazwać?"
nie mam czasu zeby szukac, ale stawiam ze znalazlbym cos podobnego

"Oczywiście, że nie raz tak o tym mówiliśmy, zwłaszcza jak była zasada 4Z..."
zasada 4z?

"Tak, przecież to teraz mamy TAKŻE. Teraz to się nazywa wywłaszczenie i jest totalnie nieuczciwe."
zgadzam sie z tym ze jest to nieuczciwe, ale nie wydaje ci sie ze lepszym rozwiazaniem na walke z nieucziwym prawem jest jego likwidacja a nie poszerzanie?
ale ja jestem glupi i sie nie znam

"Przecież pisałem."
opisywales to jak ci sie wydaje jak dziala patent, a nie faktyczny stan rzeczy

"TAK, ponieważ ta "słabsza" ochrona i tak jest mega nadużywana"
od wiekow ludzie ktorzy mieli lepsza pozycje finansowa wykorzystywali ja przeciwko innym, czesto dochodzilo do roznych naduzyc. czy to znaczy ze powinnismy sie zachowac jak komunisci i zabrac wszystkim majatki jak nam sie bedzie podobac? bo z mojego puntku widzenia tak wyglada twoja propozycja

"https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/koniec-wylacznosci-amazona-na-zakupy-jednym-kliknieciem"
kwestionowalbym to czy to powinno zostac opatentowane, a nie to jaka to ma ochrone prawna.

"Jak Ty mało wiesz..."
rozumiem ze jestes ekspertem, wiec powiedz mi czego nie wiem

"Nie, nie grozi Ci ten tytuł."
jakosc wcale mi to nie przeszkadza

"BUHAHAHA. Wygrywać w totolotka."
czyli generalnie twoja argumentacja za zmiana systemu bazujaca na tym ze ludzi nie stac na mieszkania byla bez sensu



Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Zatem wyjaśnij jakim cudem mają płacić większy podatek niż właściciel nieruchomości?"
na chwile obecna nie beda, dlatego sie z toba zgodzilem

"TAK"
czylli jak otworze parking na wlasnej ziemi, i ja sprzedam, to kupujacy kupuje ja razem z samochodami ktore na niej stoja?

"Nie ja. Jest to dosyć stary pomysł...."
to byl sarkazm

"Tylko to nie jest POSZERZANIE"
jest, bo na chwile obecna wywlaszczyc cie moze tylko panstwo i tylko w okreslonych przypadkach, ty proponujesz ze wywlaszczac moze kazdy jezeli ma pieniadze i taki kaprys. wyjasnij mi prosze dlaczego wg ciebie to nie jest poszerzanie tych przepisow?

"To wyjaśnij lepiej."
opisalem powyzej

"Jak zostaje się profesorem."
wyjasnij mi prosze

"to po co się powołujesz, że nim zostaniesz?"
powiedzialem ze mam wieksze szanse nim zostac niz ty einsteinem


"Przeczytaj zdanie, które napisałeś wcześniej. Zawsze kogoś nie będzie stać na idealne mieszkanie. W tym problem, że dzisiaj ludzi nie stać nawet na używaną 200 letnią ruderę 30 km od miejsca pracy."
ale zawsze beda tacy ktorych bedzie stac i tacy ktorych nie bedzie stac, myslenie ze mozna wprowadzic zmiane takie ze wszystkich bedzie stac na mieszkanie jest bardzo socjalistyczne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 lipca 2021 o 12:38

M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"TAK - i umowami wynajęcia."
czyli jak zaparkujesz pod moim domem samochod, a ja na szybko sprzedam ten dom mojej zonie, to wtedy twoj samochod staje sie jej? bo tak mniej wiecej to przedstawiles

"No nie prawda, ponieważ jak była budowana obwodnica przez prywatne firmy, to one miały zapłacić za grunty wykupywane - zatem to one miały wywłaszczać."
ale bez decyzji urzednika mogli by naskoczyc, patrz przyklad rolnika ktory ma pole uprawne na srodku osiedla

"Każdy przypadek jest "określony"."
czepiasz sie slowek, okreslony w ustawie

"Bo nadal tak jest? Co najwyżej to się nazywa np. "zwrot mienia"?"
porownujesz mozliwosc przejecia ziemi od osoby ktora jej nie chce sprzedac, z oddaniem wlascicielowi rzeczy ktora zostala mu skradziona?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Tak. Jest pod Twoją OPIEKĄ i sprzedając - sprzedajesz go z umową (chyba, że zapis umowy sprzedaży będzie zawierał klauzulę jakąś dotyczącą tych samochodów)."
ale przeciez sam powiedziales ze przepisy pozwalaja na wywlaszczenie ludzi bez ich zgody
wiec w takiej sytuacji ja jako wlasciciel ziemi nie mam nic do gadania a kupujacy moze kupic moja ziemie razem z twoim samochodem jako gratis

"Nadal każdy przypadek jest określony. Wystarczy odpowiednio posmarować."
a co za problem posmarowac i wydac decyzje ze zadeklarowales ze twoja ziemia ma wartosc 1gr?
co jak ci ktos przystawi pistolet do glowy i kaze ci podpisac dokument zrzekajacy sie twojej ziemi?
to sa wszystko przestepstwa, jak zaczniemy je brac pod uwage mozemy dojsc do tego ze powinnismy wprowadzic anarchie gdzie twoje jest tylko to co potrafisz obronic

"Sprawdź jak wyglądają te zwroty. 160-letni człowiek przekazuje prawa prawnikowi."
za co kilka osob zostalo skazanych, a nielegalnie przejete kamienice wrocily do poprzednich wlascicieli

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2021 o 8:30

M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Pisałeś o przekazaniu."
pisalem o sprzedaniu

"Tak, chyba że masz oddzielny akt własności samochodu. Najprościej kiedy przypiszesz ten samochód do nieruchomości."
czyli taki bank spokojnie moze przepisac wszystkie swoje ruchomosci na placowke zagraniczna i depozyty serwery itp ktore wczesniej wymieniles zabiora ze soba jak ktos sprobuje ich wykupic

"Piszę, że tak właśnie jest w tej chwili i jedynym sposobem na ucięcie tego jest brak decyzyjności urzędnika."
policjant, prokurator sedzia to tez urzednicy panstwowi czesto wydajacy decyzje ktore moga wplynac na twoje zycie, jak chcesz ich zastapic?

"A przejęć było wykonanych przez kilkaset osób. Faktycznie ma mnie to pocieszyć?"
kazdy przypadek jest rozstrzygany oddzielnie, wiec to troche potrwa

wracajac jednak do tematu naszej dyskusji, zadam proste pytanie,
likwidujemy prawo patentowe, w jaki sposob chcesz zapewnic taka sama ochrone wlasnosci intelektualnej jak materialnej?


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"to niech podniesie na ten czas wartość gruntów."
zdajesz sobie sprawe ze w takiej sytuacji wartosc twojej ziemi technicznie rzecz biorac bedzie sie zmieniac kilka razy dziennie i bedzie zalezne od np tego co masz w lodowce
przez co technicznie rzecz biorac bedziesz nic nie robil przez caly dzien tylko co chwile zmienail wartosc twojej ziemi, tak ze pomysl jest idiotyczny sam w sobie

"policja może mieć jak najbardziej konkurencję prywatną. Sądy prywatne także mogą istnieć jako dobrowolna alternatywa,"
czyli czlowiek ktory ma prywatna policje bedzie stal ponad prawem?

"sądy kapturowe zmuszają sądy do bycia uczicwym."
w jaki sposob?

"Tak jak FOZZ..."
winnych skazano

"Nie likwiduję, tylko ograniczamy do 3 lat. Już to pisałem także. Powtarzasz się."
ok, wiec inaczej, w jaki sposob proponujesz chronic wlasnosc intelektualna po tym okresie?
czy moze wlasnosc intelektualna wg ciebie nie zasluguje na ochrone prawna w przeciwienstwie do wlasnosci materialnej?








Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Stanowczo nie będziesz musiał zmieniać wartości po kupieniu podwawelskiej."
nie, ale z drugiej strony jak przyjdzie w odwiedziny kuzyn i przyjedzie ferrari to juz tak

"Nikt Ciebie nie zmusza do tego. Znowu: WOLNOŚĆ. :D"
wolnosc polegajaca na tym ze ktos moze kupic twoj dom ze wszystkim co jest na stanie bez twojej zgody? faktycznie wolnosc

"Policja także by musiała dostosować się do norm społecznych, ponieważ w przeciwnym wypadku żadna inna konkurencja nie będzie chciała współpracować"
biorac pod uwage jak obecnie wyglada wspolpraca miedzy sluzbami i tego typu agencjami to srednio widze

"A nawet jakby nie chciała, to sąd może zmusić"
wiesz, to ze ktos z toba wspolpracuje nie koniecznie oznacza ze dzialasz lepiej

"Ty tak na poważnie? Miliardy średnich pensji Polaków zmalwersowano i skazano ile płotek?"
skazano tych ktorym udalo sie postawic zarzuty
z drugiej strony myslisz ze jak bedziesz mial wolny rynek nikt nie bedzie robil legalnych przekretow?
zeby nie szukac daleko, masz bhs w ktorym wlasciciel wyciagnal pieniadze z funduszu emerytalnego pracownikow, po czym sprzedal siec za symboliczna kwote innemu biznesmenowi a ten oglosil bankructwo
wiec pracownicy sklepu moga zapomniec o emeryturze

"Przypomnij mi, jak jest dzisiaj chroniona po okresie patentu?"
nie jest ale zgodzisz sie ze mna ze gdyby ktos proponowal taka ochrone na materialne owoce cudzej pracy, nazwal bys go lewakiem

"Powtarzasz się. Wróć do początku i przeczytaj jeszcze raz, ponieważ masz problemy ze zrozumieniem."
moze i mam problemy ze zrozumieniem
ale z tego co czytam, to ty upierasz sie twierdzac ze tak, po czym przedstawiasz mechanizmy ktore tego nie umozliwiaja




Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Zarabiasz ponad 2x więcej, niż coś jest warte bez kiwnięcia palca. Każdy by tak chciał."
nie tyle ile cos jest warte, ale tyle ile zadeklarujesz ze jest to warte
druga sprawa, ja jednak wolalbym zyc spokojnie w swoim domu bez obawy ze ktos mnie jutro z niego wyrzuci i bede musial szukac nowego domu

"Ano tak. Chcesz wybudować drogę? Kupujesz działki i budujesz, a nie sądzisz się 10 lat najpierw."
jednak wole sytuacje kiedy to ja decyduje co komu chce sprzedac, a nie byc do tego zmuszanym
jest wiele powodow dla ktorych taka sytuacja doprowadzi do patologii

"Porównaj działanie Medicoveru z NFZ-em."
z tego co widze, to w sieci jest wiecej negatywnych opinii niz pozytywnych na temat medicoveru,
druga sprawa biorac pod uwage ze maja podpisana umowe w nfz nie wiem czy jest sens porownywac, jako ze swiadcza zupelnie inny typ uslug

"Ciężko zrobić taki, w którym ktoś jest z przymusu. Nikt nikogo nie zmuszał do Amber Gold, a poziom afery był i tak kilka potęg niższy."
straty byly porownywalne FOZZ okolo 300mln (1995) vs AG 800mln (2015),

"Przecież tłumaczyłem. Jak najbardziej NIE i jest coś takiego."
cos takiego czyli co? po 25 latach posiadania mieszkania staje sie ono komunalne, i kazdy moze w nim mieszkac? nie przypominam sobie zeby w jakimkolwiek kraju tak bylo (no chyba ze nie kupujesz mieszkania ale je dzierzawisz, ale to zupelnie inna bajka)

"A wszyscy Polacy pracowali dla bhs? Ktoś ich zmuszał? Kto stworzył przepisy dotyczące tych funduszy? Znowu zwalasz efekty socjalizmu na kapitalizm."
czyli jak w kapitalizmie beda jakies przepisy ktore nie beda dzialac, to bedzie to wina socjalizmu? wytlumacz mi w takim razie jakie wg ciebie powinny byc przepisy dotyczace PRYWATNEGO ubezpieczenia emerytalnego?

"Tak, ponieważ nie dałeś żadnego argumentu."
mowilem ci wyraznie, przy zastosowaniu inzynierii wstecznej mozna zebrac zespol ktory rozbierze ci kazdy wynalazek na czynniki pierwsze, przeanalizuje i w niecaly tydzien bedziesz mial wystarczajaco wiedzy zeby stworzyc wlasna kopie, kolejny tydzien i mam cala dokumentacje opisujaca badania testy itp,
tak ze majac mozliwosc ochrony patentowej przez 3 lata albo w ogole, moja decyzja byla by czekac na frajera ktory zainwestuje w r&d i poprostu skopiowac jego rozwiazanie jak sie przyjmie na rynku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-3 / 3

@w0lnosc
"Mam się martwić osobami, które próbowały oszukiwać?"
czy to ze nie wiesz czegos automatycznie oznacza ze oszukujesz?

"Podnosisz wartość i jest drastycznie mniejsze ryzyko."
i placisz wiekszy podatek, czyli postulujesz podatek jako forme ochrony wlasnosci?

"podaj 1."
majac odpowiednio duzy kapital moge przejac kilka miast po czym drastycznie podniesc czynsz
moge wykupic teren dookola miasta, i pobierac zaporowe oplaty od kazdego kto bedzie ten teren chcial przekroczyc, po czym przejac miasto za grosze

"Przepisy Państwowe? Brak. Wolna wola umów."
a jak wg ciebie brak przepisow panstwowych uniemozliwilby defraudacje pieniedzy z ubezpiezenia emerytalnego? przypomne ci tez ze wtedy kiedy to sie stalo, ubezpieczenie emerytalne nie bylo obowiazkowe

"Faktycznie, ogromny problem z "one click" byłby z inżynierią wsteczną. Dzięki Bogu za patent."
czyli sam widzisz, nie ma najmniejszych problemow ze skopiowaniem czyjegos rozwiazania, co jest potwierdzeniem tego o czym mowie, ze nie bedzie najmniejszej ochrony dla owocow czyjejs pracy

"A wiesz dlaczego "Geberitem" nazywamy każde rozwiązanie podtynkowe. Dlaczego "Pampersem" każdą pieluszkę jednorazową..."
a jakie to ma znaczenie? p&g zarabia na sprzedazy marek ktore do nich nie naleza?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-3 / 3

@w0lnosc
"Tak. Możesz nie wiedzieć, że musisz skasować bilet wsiadając do autobusu, a jednak jak Ciebie kanar złapie, to płacisz."
jest roznica miedzy nieznajomoscia wartosci swojego majatku a zasad korzystania z cudzego

"Czego nie rozumiesz "razem z umowami"?"
czyli umow nie bedzie sie dalo wypowiedziec czy renegocjowac?

"To kupią od Ciebie"
czyli wracamy do sytuacji w ktorej panstwo bedzie mialo swoich urzednikow ktorzy beda podejmowac biznesowe decyzje i wydawac pieniadze podatnikow. myslalem ze jako wolnosciowiec jestec przeciwko takim rozwiazaniom a jednak co krok sie okazuje ze silne panstwo ingerujace w wolny rynek jest potrzebne

natomiast widze ze w kwestiach zwiazanych z tematem nie masz nic do powiedzenia,
czy to znaczy ze zrozumiales to ze twoje rozwiazanie ogranicza posiadanie wlasnosci intelektualnej i powoduje ze wszelakie inwestowanie w nia nie jest oplacalne?


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Bo to jest tylko Twoje podejrzenie nie oparte na niczym. Sprawdź, kiedy wprowadzono prawo patentowe, a jakoś ludzie do tego roku tworzyli nowe technologie i było to opłacalne."
namiastka prawa patentowego byla juz w starozytnej grecji,
idziemy dalej, spojrzmy na historie nowozytna, wspolczesne prawo patentowe zaczelo kielkowac w sredniowiecznej anglii, i spowodowalo wielki "zastoj" rozwoju technologii zwany rewolucja przemyslowa
wspolczesnie najsilniejsze prawo patentowe masz w usa, co ciekawe, jest tam najwiecej firm technologicznych,
tak ze sa to podejrzenia bazujace na faktach a nie na na spekulacjach

idzemy dalej, patrzac sie z punktu widzenia kosztow r&d, to bedziesz mial wieksze szanse ze ludzie beda wymyslac i patentowac rzeczy w stylu dwuklik mysza bo koszty opracowania i wdrozenia tego sa niewielkie, niz np komputer kwantowy ktory duzo kosztuja ale zanim bedzie zapotrzebowanie na ta technologie minie wiecej niz 3 lata

"Nie miasto, a LUDZIE. Milion ludzi stać na zrzutę po 10 zł i mają 10 milionów - wystarczy na wykupienie działki na szerokość drogi.
myslisz ze przy probioe przejecia miasta dalbym cene 10mln? pamietaj ze ludzie nie beda miec nic z podatkow ktore place, bo ida na panstwo a nie na nich:)
druga sprawa, mozna zawsze robc to po kawalku, dzielnica za dzielnica osiedle za osiedlem

"Jest okres wypowiedzenia/renegocjacji. Więc w czym problem?"
czylio jednak moge przejac budynek i wksmitowac z niego ludzi w trybie natychmiastowym

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"znowu wracasz do argumentów, które obaliłem"
w jaki sposob je obaliles? nie przedstawiles zadnych argumentow, zadnych faktow tylko jakies fantazje
dodatkowo pokazales ze nie masz zielonego pojecia ani o branzy R&D jak i o prawie patentowym, bo rozwiazania ktore proponujesz to smierc dla branzy, o czym juz ci wielokrotnie mowilem i tlumaczylem dlaczego. propozycje ktore proponujesz spowodowaly by to ze JEDYNYM motorem postepu bylo by panstwo. czyli calkowicie przeciwne od efektu ktory chcesz osiagnac.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@w0lnosc
"Dobra, dość. Kłamiesz lub totalnie przekręcasz słowa "
na czym polegaja moje klamstwa? na tym ze probuje ci tlumaczyc ze wypowiadasz sie na temat na ktory nie masz zielonego pojecia? tlumaczylem ci wiele razy jak dziala prawo patentowe, a ty uparcie twierdzisz ze dziala inaczej po czym wymyslasz jakies niestworzone rzeczy ktore przecza same w sobie
chociazby z jednej strony twierdzisz ze patent dziala jak niewidoczni ochroniarze, ignorujac fakt ze wczesniej podales segwaya jako przyklad gdzie patent nie zadzialal.

"nie chce mi się tłumaczyć, że czarne nie jest białe, tylko czarne."
ale ty tego nie robisz, moze wynika to z tego ze masz zaburzona percepcje kolorow?

"Korposocjalizm to idealny ustrój, a jeszcze parę lat to będzie idealniejszy."
na pewno lepszy niz komunizm ktory proponujesz,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+6 / 20

@Ariola1996 Zabawne że niektórzy się podniecają jak to zajebiście się żyje na zachodzie, a jak przychodzi do wynajmowania mieszkań tak jak na zachodzie to dostają sraczki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
0 / 4

@rafal199
Wynajem tak jak na zachodzie?? za 1-2 pokoje 36m2 - Szczecin 1600pln (sam wynajem do tego czynsz i pozostałe opłaty). Minimalna krajowa dziś to 2061pln

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@piotrKrokodyl Łatwiej jest kupić mieszkanie w Szczecinie z "Minimalna krajowa"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+2 / 2

@piotrKrokodyl no tak, zgadza się. Podobne mieszkanie, Kopenhaga (bo szukałem czegoś o zbliżonej liczbie ludności) 8.450 DKK + 42000 DKK kaucji - też sam wynajem, do tego czynsz i pozostałe opłaty, a minimalna krajowa jakieś 12000 DKK. Przy czym przy ich cenach zapomnij że przeżyjesz za to co Ci zostało po wynajmie. No jak na zachodzie, o co chodzi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 lipca 2021 o 19:00

P piotrKrokodyl
0 / 0

@Syphar
Kurde. Muszę znaleźć kogoś kto zarabia minimalną i zapytać się jak jest w stanie przeżyć bo masz racje, co do Dani. Niemcy minimalna: 1580euro, miasto Duisburg (liczba ludności podobna do Szczecina), wynajem około 600-700euro. Czyli wydasz około 50% zarobków na mieszkanie i za resztę spokojnie sobie pożyjesz. U nas (i w Danii) będzie to nawet ponad 70% i praktycznie nie dasz rady przeżyć za to co zostanie - przynajmniej ja bym nie potrafił.

https://www.immobilienscout24.de/Suche/de/nordrhein-westfalen/duisburg/wohnung-mieten?numberofrooms=2.0-2.0&pricetype=calculatedtotalrent&enteredFrom=result_list

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
0 / 0

@RomekC
Jeśli ktoś taki ma szczęście i wyczaruje (pożyczy od rodziny, spadek, wyjedzie na rok za granice do roboty) 20% wkładu własnego na kredyt, to może kupić używane mieszkanie 2 pokojowe a rata kredytu (razem wymaganym ubezpieczeniem na życie itp) będzie niższa niż koszt wynajmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Syphar
+1 / 1

@piotrKrokodyl tylko, że zarówno u nas, jak i w Danii praktycznie nikt tej minimalnej nie zarabia. Przeciętne najniższe zarobki robotnika budowlanego w DK przekraczają podwójną minimalną (byłem, pracowałem), a z nadgodzinami to i trzy. Ale i w Polsce, w tej akurat branży, wygląda to podobnie. W DK jeśli już ktoś ma tą najniższą (faktycznie najniższą) to w praktyce za wynajem nie płaci - państwo mu opłaca. To kwestia najprawdopodobniej tzw. "państwa dobrobytu" - model skandynawski. Stąd ciężko w Danii o mieszkanie takie jak podałeś - ludzie, którzy zarabiają dobrze, zwykle wynajmują większe i drożej, a ludzie, którzy zarabiają minimalną, siedzą w komunalnych (prawie wszyscy) za grosze. I u nich na mieszkanie z kommune nie czekasz latami... Ale tak szczerze - raczej nie znajdziesz nikogo, kto zarabia w DK minimalną. Bo ta zależy od branży a tak niska jest w branżach, gdzie nikt się nie schyli za mniej niż średnią.

W Polsce (a także Hiszpanii, Grecji czy Portugalii) większość ludzi ma własne mieszkania, właśnie dlatego, że ceny wynajmu są zbyt wysokie. Na własnym to za minimalną da się żyć. Ja mieszkanie sprzedałem, mam dom, ale no weźmy moje obecne opłaty - podatek 400 zł (nieruch), do tego trzeba coś tam odłożyć na remonty i odkładam około 4 tysięcy, ogrzewanie ok. 1500 zł/sezon, do 2000. Razem na miesiąc jakieś 550 zł, policzone z górką bo i czasem trzeba. Za dom 100m2. W okolicy tegoż Szczecina, powiat Gryfino, przy S3, dojazd obecnie to 2h, ale jak mieszkasz w Szczecinie to wiesz co się tam dzieje obecnie, normalnie 30 min dom>praca. Także 1/4 minimalnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 lipca 2021 o 12:03

avatar efek
+5 / 15

patokapitalizmem jest to, że korporacje mogą wykupować setki mieszkań i bez problemu je "zamrażać" ale jak ty chcesz kupić z oszczędności dodatkowe, pod wynajem ( przecież nie wszyscy muszą lub chcą kupować na własność ) jako "fundusz emerytalny" to zaraz robi się z ciebie spekulanta i kombinuje jak przyciąć przy samej ziemi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Morda_Lewiatana
-2 / 4

@efek Nikt Ci nie zabrania zostać wielomilionową korporacją. Ostateczny dowód na słuszność libertariańskiej drogi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Demot249
+3 / 3

@Ariola1996 - jesteś idiotą.
to zdjęcie powyżej to na pewno efekt walki z kapitalizmem i nikt tam nie mieszka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fsubi
+3 / 5

Idąc tym tropem należy zakazać deweloperom budowy nowych bloków, bo oni budują je, żeby zarobić na sprzedaży mieszkań, a tak nie powinno być. Teraz każdy obywatel będzie mógł sobie kupić działkę i samodzielnie wybudować sobie dom

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
0 / 2

Słusznie prawił Towarzysz Lenin:
WSZYSTKICH BOGACZY NALEŻY ROZSTRZELAĆ

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
-2 / 2

To ja sobie nie mogę kupić kilku arów ziemi rolnej a jakiś Szwed kupuje setki mieszkań w kraju.
Ja pier.ole, kur.a jego mać!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slawke
-1 / 3

Wystarczy wyprowadzić się do mniejszego miasta, nie każdy musi mieszkać w nowym bloku w Warszawie. W Katowicach 2-pokojowe mieszkanie z oddzielną kuchnią na rynku wtórnym kosztuje ok. 300 tys. Śmiem twierdzić, że mieszkanie będzie wygodniejsze, za oknem będzie kawałek zieleni, znajdzie się tez parking. No i umówmy się - Katowice to nie jest małe miasto.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kawanalawe
-2 / 2

Wzór wszelkich socjalistycznych świętości według wyborczej i taka zdrada? To teraz już nie będą przywoływać Szwecji jako wzoru, czy tylko ten jeden Szwed taki zły?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P przyplyw
+4 / 4

Nie no powala mnie ta logika socjalistów .... Developer czyli korporacja/firma kupuje 100 mieszkań ale trzeba zakazać kupowania drugiego i więcej mieszkań przez osoby prywatne, to może od razu wprowadźmy komunizm i będziecie zadowoleni jak w 81ym. Po pierwsze winowajcą są niskie stopy procentowe a po drugie brak planów zagospodarowania przestrzennego w miastach. Trzeba je wykonać, uwolnić ziemię pobuduje się tyle że ten szwedzki developer posprzeda czym prędzej swoje mieszkania - skoro kupili to widać wiedzą że ta patologiczna sytuacja którą mamy teraz w Polsce będzie trwała i trwała

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
+4 / 4

"Rozwiązaniem problemu budownictwo społeczne pod wynajem..." - głupi pomysł. Zrobi to państwo więc wyda nasze pieniądze i jak zwykle zrobi to źle. Jak już ma być jakaś interwencja państwa to utrudnić zakup mieszkań zagranicznym korporacjom. Czy mieszkania wykupują naprawdę sami super bogacze? - jeśli faktycznie jest to precedens patologiczny to nałożyć ograniczenia w zakupie ale nie tak drastyczne jak sugeruje artykuł. Np. Kupno 2-3 mieszkań w danym mieście. Jednak najpierw państwo jak chce pomóc to powinno uprościć przepisy dotyczące budowy nowych mieszkań tak jak szybsze wydawanie zezwoleń itp

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H humman
-1 / 3

Lepszy od zakazu będzie podatek na mieszkania które się posiada ale w nich nie mieszka i nie wynajmuje.
Mogą się znaleźć wtedy co prawda wynajmujący-słupy ale sama inwestycja żeby trzymać i tak będzie mniej opłacalna

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krickin
-3 / 5

Widzę tutaj niektórzy są w jakiejś patologicznej relacji z kapitalizmem i niczym kobieta mieszkająca z patusem nie dostrzega jego wad nawet gdy ten kopie ją po głowie. Problemem jest iż takie wykupowanie mieszkań pompuje bańkę na rynku nieruchomości przez co tylko najbogatszych będzie stać na mieszkanie, a reszta będzie musiała opłacać wynajem bez możliwości na uzbieranie na własne. Ludzie nie dostrzegają też iż w przeciwieństwie do wielu innych towarów nieruchomości nie podlegają takim samym zmianom na rynku bo w przeciwieństwie do np. kart graficznych (których ceny gwałtownie wzrastają obecnie ze względu na brak możliwości zaspokojenie zapotrzebowania oraz ludzi celowo wykupujących wszystkie by sprzedać za wyższą cenę) to nieruchomości są dobrem koniecznym i podobnie jak z wodą, jedzeniem, lekami i energią nie możesz stwierdzić że ich nie potrzebujesz gdzie z innymi towarami możesz zrezygnować z zakupu bądź zaczekać na korzystniejsze ceny. Dodatkowym problemem jest to iż nie da się wyprodukować więcej gruntu, Ziemia ma ograniczoną powierzchnię a przed nami jeszcze conajmniej kilkadziesiąt lat zanim zaczniemy kolonizować inne planety, więc podaż mieszkań bedzię ograniczona przez co nie da się przebić bańki poprzez zwiększenie podaży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 czerwca 2021 o 14:36

M Madcat90PL
-3 / 5

Komuno wróć! Bo nam się należy! Zabrać bogatym, bo my patole tak chcemy!

Matko kochana, dać ludziom wolność i prawo wyboru to im gorzej jak w niewoli komunistycznej... żal

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 2

@Ariola1996 , widzę że jesteś młodą osobą i nie dostrzegasz zalet tej sytuacji. Wiem, że zazwyczaj widzi się tylko wady lub zalety. Unieś się ponad to.
Czepię się 5 rzeczy.
1. Skoro szwedzki potentat kupi setki mieszkań, to wpompuje w naszą gospodarkę "setki milionów złotych". Prawda? Pobudzi to naszą gospodarkę, szczególnie branżę budowlaną.
2. Co ten szwedzki potentat zrobi z tymi mieszkaniami? Przecież one nie będą stały puste. Nie będzie się mu opłacało. Prawda? Sprzeda je z zyskiem lub wynajmie.
3. "Zakaz kupna drugiego mieszkania lub domu" toż to ograniczenie wolność. Czego jeszcze zabronimy superbogaczom? Posiadania drugiego auta? Drugiego telewizora? Wyjazdu wakacyjnego na więcej niż 2 tygodnie? Więcej niż 5 posiłków dziennie? Czysta komuna.
4. "Mieszkania powinni kupić tylko ludzie którzy będą w nich mieszkać" - Gdy się ożeniłem po studiach to gdzie miałem mieszkać? Nie stać mnie było na kupno mieszkania a nie mógłbym wynająć od kogoś bo mieszkania byłyby tylko dla właścicieli mieszkających. Takie podejście spowoduje upadek wielu firm budowlanych i regres budownictwa, a co za tym idzie bezrobocie. Tego chcesz?
5. "wszystko wykupią korporacje i superbogacze" - Po pierwsze, jest to populizm, nic więcej. Nie ma w naszym kraju tyle korporacji i superbogaczy żeby "wszystko" wykupili. Po drugie, jeśli oni mają pieniądze, to co z nimi mają zrobić? Lepiej że wykupują mieszkania i pobudzają gospodarkę niż mieliby te pieniądze "trzymać w skarpecie". No chyba, że uważasz że te pieniądze powinni dać biednym :-/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niobe66
+2 / 4

Ale, że jak " Pato " Przecież ideą kapitalizmu jest twierdzenie o chciwości jako najlepszym popędzie człowieka , wyżynaniu za wszelką cenę konkurencji aż do osiągnięcia monopolu, maksymalizacji zysków ponad zdrowy rozsądek i, moje ulubione, żeby nie przeszkadzać najbogatszym w ich psychotycznej chciwości, wielbić ich i nie tłuc podatkami bo, zgodnie z bzdetnym założeniem teorii kapitalizmu, wtedy więcej skapnie biednym.... Doły społeczne są już tak speczniale od tego dzielenia się zyskiem przez krezusow że zaraz wybuchną w rewolucji..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bawit75507
+2 / 2

To jest wlasnie kapitalizm
Ludzie produktywni zarabiaja pieniadze, im bardziej produktywny tym wiecej.
Potem wydaja te pieniadze lub inwestuja bo sa produktywni.
INWESTYCJE POBUDZAJA GOSPODAEKE.
Ale lewacy, komunisci i nieroby chcieli by bylo inaczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem