Poważnie, po tym co wychodzi na jaw na temat tej watykańskiej korporacji, to tylko ktoś bardzo zindoktrynowany może dalej tego bronić. Inne kraje zaczynają się budzić z tego letargu, UE podejmuje kolejne kroki, a co z Polską?
Cóż karuzela kręci się w najlepsze, cyrk jedzie dalej. Tylko pytanie, co pierwsze upadnie? Bo jak na razie to statystyki są słabe: Upadł Rzym, upadły wszystkie potęgi średniowieczne, upadła 3 niemiecka rzesza, upadł komunizm, unia też jakoś się trzęsie, a KK trwa prawie 2000 lat więc nie jedno już widział.
Człowiek jako jednostka zawsze szukał i będzie szukał Boga, choć dla nie których może to być nawet cielec ze złota, ale będzie dlatego tylko będą zamienniki. Zasadniczo filozofia religi mówi, że kiedyś był pełen ateizm, później politeizm, obecnie monoteizm, więc ateizm jest tylko kolejnym punktem.
@Ectes dziwne rozważania jakby upadek kk jeszcze się nie dokonał. W pewnym sensie masz racje- duża część ludzi musi w coś wierzyć. Tyle że mało kto będzie korzystał z usług kk. W Polsce KK już upadł, tylko nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Episkopat pewnie jak ty wierzy w 2000 lat historii i niezniszczalność kk. Pewnie jak ty myśli że jeszcze będzie lepiej. Tylko pytanie czy w jakimkolwiek kraju rozwiniętym sytuacja kk poprawiła się w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat?
@Ectes
Upadły wierzenia greków, upadły wierzenia rzymian, upadły wierzenia egipcjan, upadły wierzenia azteków, upadłu wierzenia słowian, a te religie miały mniej więcej tyle lat co chrześcijaństwo.
@MG02 Nie mam stu procentowej pewności co do słowiańskiego ale wszystkie inne panteony które wymieniłeś były znacznie starsze niż chrześcijaństwo, tak więc nie bój nic, na tą mafie w czarnych kieckach też przyjdzie pora. Patrząc co się dzieje to możemy mieć tylko nadzieję że właśnie oglądamy początek ich końca.
@SkrajnieCentrowy Polska to kraj katolickich talibów, gdzie za największego polaka uważa się przywódcę religijnego. Podobnie jak Mullah Mohammed Omar jest największym Afgańczykiem, podobnie papież jest największym polakiem. Jest różnica ? Tylko z pozoru.
@kondon Śmieszy tylko fakt, że oni stawiają Ordo Iuris z ludźmi, którzy są za obroną życia. Ja na przykład jestem za obroną życia, natomiast nie utożsamiam się z tą organizacją.
@JestemRolnik Nie wiem czym zajmuje się ta organizacja. Po unijnej cenzurze spodziewałbym się interesów, nie rozsądku, o ile w przypadku cenzury można o nim mówić.
Nie rozumiem też dlaczego akurat do mnie to piszesz.
@kondon Fanatyczni katolicy bardzo lubią nas pouczać, jakimi mamy być ateistami. Według nich tak zwanemu "dobremu", "prawdziwemu", albo "normalnemu ateiście" nie przeszkadza pacyfikowanie przez Kościół kolejnej sfery przestrzeni publicznej, finansowanie jego działalności z budżetu, przejmowanie kolejnych nieruchomości, robienie przez kler przekrętów na darowiznach, ograbianie biednych ludzi przez "Caritas", a nawet gwałcenie dzieci przez zboczonych kleryków. Najlepiej jak z małżonką, co niedzielę pokornie przychodzą do kościoła po kolejną porcję połajanek i napomnień o moralności, od księdza żyjącego na koszt staruszek, na boku ze swoją "gosposią". Stara katolicka socjotechnika.
@sliko Nie odnoszę się do katolickich klasyfikacji, a raczej do tworzonych przez samych ateisto - pochodnych.
Między "przeszkadza", a Twoim podejściem jest duża różnica. Nie krytykuję Cię tutaj, tylko uważam, że powinieneś używać innego określenia względem siebie. Nie jesteś przeciętnym ateistą, który religie ma zwyczajnie gdzieś i na ogół o nich nie mówi niepytany.
@kondon "Dlatego, że ateiści tak się nie zachowują." - Ateista to osoba która nie wierzy w boga/bogów. Nie ma czegoś takiego jak "zachowuje się" czy "nie zachowuje się" jak ateista.
@sliko "Fanatyczni katolicy bardzo lubią nas pouczać, jakimi mamy być ateistami." nie żeby coś, ale z tego co pamiętam to często działa w drugą stronę i Tobie też się to zdarza prowadzić takie wywody.
@kondon "Dlatego, że ateiści tak się nie zachowują." - Bardzo, bardzo dawno nie czytałem większego kretynizmu.
A jak się zachowują ateiści? Wszyscy tak samo?
Wiesz, że żeby być ateistą wystarczy TYLKO I WYŁĄCZNIE nie wierzyć w boga? Cała reszta nie jest tu istotna.
@Gavron88 Dlaczego pominąłeś tak istotne słowo "PRZECIĘTNY ateista"? Nie wydaje Ci się, że wypacza to sens wypowiedzi?
Tak jak rozróżniamy katolika od fanatycznego katolika i katola, tak warto tez rozróżniać walczących ateistów, antyteistów i antyklerykałów.
Zwykli katolicy i zwykli ateiści po prostu sobie wierzą lub nie, reszta się bije.
Nie warto, aby oba te typy zachowań nazywać tak samo. Warto podkreślać różnice. Ułatwia to rozmowę w różnych sytuacjach i nie nastawia niepotrzebnie zbyt agresywnie drugiej strony.
@Albert_Einstein Uwzględnij kontekst. Wcześniej pisałem: "Ateista nie jest najlepszym słowem, które Cię określa."
Ateista sobie po prostu nie wierzy. Autor demota nie tylko nie wierzy, ale też walczy z wiarą i religią. Są bardziej precyzyjne słowa na określenie takiego zachowania i nazwanie go tylko "ateistą" stawia w złym świetle przeciętnych ateistów, którzy z niczym nie walczą i wiarę traktują prywatnie.
@kondon "Dlaczego pominąłeś tak istotne słowo "PRZECIĘTNY ateista"? Nie wydaje Ci się, że wypacza to sens wypowiedzi?"
Nie, w boga/bogów nie wierzą wszyscy ateiści, a nie tylko "przeciętni" (cokolwiek miało by to w tym temacie oznaczać).
"rozróżniać walczących ateistów, antyteistów i antyklerykałów" - Tylko co to ma wspólnego z twoim komentarzem? Wyraźnie napisałeś "Dlatego, że ateiści tak się nie zachowują" - próbujesz więc wciskać ludziom kit że ateista jako osoba ma jakiś określony kodeks zachowań, a to zwykłe kłamstwo. Ateista może również być antyteistą, antyklerykałem i kimkolwiek sobie zapragnie, a nie wpłynie to na jego niewiarę w boga/bogów (ergo, bycia ateistą).
@Gavron88 Wyrwałeś sobie coś z kontekstu i będziesz się mądrował. Przeczytaj co miałem na początku na myśli.
Żadnego kitu wciskać nie próbuję, po prostu nie zrozumiałeś o co mi chodziło.
Sama wypowiedź była bezpośrednio do autora demota i jak reszta sobie ją rozumie - mało mnie obchodzi, dlatego też nie rozwijałem wypowiedzi, aby były bardziej zrozumiałe.
Na kwadrat powiecie prostokąt, czy jednak kwadrat będzie lepszym określeniem?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 lipca 2021 o 23:08
@kondon: A mnie się wydaje, że jesteś tak zaślepiony religią, że nie zauważasz pewnego niuansu. W d... mam czy Ordo Iuris, czy Godek są katolikami czy kato terrorystami. Raczej tu chodzi o ich terroryzm wobec kobiet, w imię obrony życia. Za wszelką cenę. Nie ważne, że po urodzeniu wszyscy zostawią matką na pastwę losu. Ważne żeby się urodziło, bo ma prawo od chwili "poczęcia". Nie będę wnikał kiedy owo "poczęcie" ma miejsce. Chodzi o to, nie o wiarę. Natomiast stwierdzenie o ateizmie dotyczy tego, co nastąpiło po tej manifestacji wiary: "Bogu dzięki". Czasem przydałoby się czytać ze zrozumieniem. Niestety będąc zaślepionym wiarą, jedyną słuszną w tym kraju, pewne słowa przesłaniają takim ludziom obraz informacji, jaka jest przekazywana. Też uważam, że rzeczone twory powinny być tępione. Co innego obrona życia, a co innego fanatyczna walka o każde życie, nawet to, które nie ma szans poza inkubatorem, w którym się tworzy, lub będzie cierpieć do końca życia, a wraz z nim matka, bo ojciec pewnie się zawinie w pewnym momencie. Zadziwiający jest fakt, że tak samo jak c, co walczą o życie brutalnych morderców, w przypadku kary śmierci, tak ci, co żądają od kobiet poświecenia w imię urodzenia kolejnego Quasimodo, Sami w znacznej większości nie doświadczyli brutalności tego świata. Nie musieli patrzeć jak zwyrodnialec brutalnie zabija ich rodzinę, nie musieli walczyć ze zdeformowanym dzieckiem przez większość swego życia, bo mieli pecha i coś poszło nie tak... Najlepiej nakazywać innym żyć w miłosierdziu, przebaczać, i nie krzywdzić... "T ludzie ludziom zgotowali ten los..."
@Doombringerpl Po czym wnioskujesz, że jestem zaślepiony religią?
Nie pisałem też nic o aborcji.
Cały Twój post nie ma najmniejszego sensu.
"Czasem przydałoby się czytać ze zrozumieniem."
@sliko Jak zwykle, szczucie bez faktów. Z tego, co zamieściłeś niewiele wynika. Przede wszystkim nie wiadomo na czym ma polegać "bycie na czarnej liście". Do odstrzału, bez prawa wspominania, bez prawa głosu... Nic nie wiadomo.
Czyli prawacka propaganda będzie zastąpiona lewacką propagandą. A Islam też tam będzie uwzględniony?
Chcę powiedzieć, że prowadzi nas to po prostu do cenzury.
@Bongo123xyz ... expercie, znawco lewactwa, prawactwa i islamu - którą zawodówkę kończyłeś? w podstawówkach, seminariach i zawodówkach jest mnóstwo takich znawców
@epuzer A to ciekawe jak wiele wiesz o ludziach nawet ich nie znając. Ty chyba KUL musiałeś kończyć. Już teraz wiem dlaczego ten komentarz jest poniżej poziomu.
@Bongo123xyz - a skąd ta pewność że akurat nie znam Ciebie?
A kwestia - poniżej czy powyżej poziomu to jedyne sprawa obowiązujących tu zasad i zwyczajów
@piter1984 wiesz czego jako ateista nie lubię bardziej niż KK? Tępych idiotów bez znajomości historii i umiejętności dedukcji co przyniesie wprowadzanie cenzury politycznej.
A ja jako ateista powiem że piszesz bzdury.
Cenzura nigdy nie jest dobra, a cieszenie się z tego że jedna ideologia, od ponad stu lat właściwie bezbronna, zostanie zastąpiona inną - agresywną, bezwzględną i skutecznie niszczącą swoich przeciwników zarówno prawnie jak i fizycznie, jest równie sensowne co cieszyć się z zachorowania na HIV bo jednocześnie minęło przeziębienie.
@piter1984 ale nie o to chodzi, oni nie wpisali na czarną listę, to co logicznie nie ma sensu, tylko to co im nie pasuje. Zatem kiedy logika im nie będzie pasować, to ją też wpiszą na czarną listę.
To czy Ordo Iuris robi dobrze czy źle, to jedno, to że cenzura nie jest spoko, to drugie.
@krickin "kiedy logika zostanie wpisana na czarną listę." religijne bajki zostają zakazane. Co to ma wspólnego z zakazem logiki - nie wiem. Bajka dla dużych dzieci p.t. Biblia - czyli nabijanie ludzi w butelkę, bajanie n/t stworzenia, dyrdymały n/t ""odwiecznych praw natury" pisanych przez ludzi dla których niebo było podzirawioną czarną płachtą...
Ale w obronie tych bredni: "och kiedy logika zostanie zakazana" k... naprawdę?
@amroth7
Nie mam problemy z cenzurowaniem dzbanów piszących o płaskiej ziemi ponieważ jednak jest różnica między cenzurą "kontrowersyjnych" tez a pop prosu kłamstw.
"bo na razie chcą cenzurować" ja ci tylko przypomnę o gównoburzy pt. "wrzućmy Harrego Pottera na listę ksiąg zakazanych" choć od góry do dołu wszem i wobec jest wiadome że to bajeczka dla dzieci. A ty mi tu imputujesz o zagrożeniach że czarnym trzeba w końcu za szerzenie kłamstw ryja zamknąć...
@rdaneel Nie chodziło mi o obronę kościoła rzymskokatolickiego od dawno wiadomo że to mafia używająca wiary ludzi do sprawowania władzy (Wystarczy poczytać co Borgiowie robili). Natomiast uważam wprowadzenie jakiejkolwiek cenzury za okropny pomysł gdyż w tym wypadku dajemy komuś władzę na ograniczanie prawdy i np. obecnie rządzi PiS, naprawdę chesz dawać im bądź eurokratom możliwość dyktowania jedynej słusznej prawdy poprzez cenzurowanie wszystkiego niezgodnego z ich poglądami? Wracając do KK to CBA już dawno powinna przetrzepać ich i postawić zarzuty a potem odciąć ich od władzy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
5 lipca 2021 o 3:01
Jeżeli kościół cenzuruje, tworzy indeksy, pali na stosie i łamie kołem heretyków to dobrze. Jeśli to zaczyna dotyczyc koscioła - źle.
Przerażająca jest hipokryzja kleru w sprawach cenzury, jeszcze bardziej przerażające jest, że mają tylu obrońców, co widac w komentarzach.
@krickin "Natomiast uważam wprowadzenie jakiejkolwiek cenzury za okropny" Generalnie tak, ale ja nie bez powodu pisałem o płaskoziemcach.
Cenzura niby nie ale jednak dążymy do redukcji tzw. fakenewsów.
Nie pamiętam dokładnie jak to było, ale w 1984 było opisane, które struktury są trwalsze i dlaczego Kościół przetrwał tak długo. Niestety nie przypominam sobie dokładnego fragmentu.
@casperkb Patrząc na wysoki standard życia, to chyba w dobrym kierunku... Mieszkałem dwa lata w holandii i jakoś nie widziałem prześladowań kościołów i chrześcijan. W Belgii w Antwerpii zwiedzałem katedrę i widziałem normalną mszę.
O to jest ta nowoczesna i "Tolerancyjna" Europa, w której każdy ma takie same prawa. Chyba, że nie jest nowoczesnym Europejczykiem to wtedy go PYK na czarną listę. Sytuacja zaczyna przypominać wydarzenia w Niemczech w latach 30 tych XX wieku. Pierw były ograniczenia prawne...
I ten fakt tylko potwierdza jedno stwierdzenie: "Poki masz takie zdanie jak Lewacka Europa to jesteś Cacy". Gorzej jak zaczynasz mieć inne zdanie niż ta Lewacka nowoczesna Europa to wtedy jesteś zagrożeniem dla społeczeństwa.
No chyba, że jesteś muzułmaninem. I jak ci znieważą proroka to wpadasz do redakcji w grupce z AK-47 i robisz czystkę. I wtedy już nikt się nie ośmieli obrażać twojej religii. No ale najlepiej to tłamsić tych, co uczeni są, by nadstawić drugi policzek a wrogom wybaczać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
4 lipca 2021 o 19:26
Niestety lewacy wyznają swoją wolność swoja, a kościół swoją. Słabe to jest bardzo, bo tak samo jak nowoczesna Bruksela tak i ordo luris robi krecią robotę...
Wolność słowa jest jednym z podstawowych praw ludzi. Jeśli damy rządzącym narzędzia do tego, żeby zamykali prawnie usta jednej grupie to nie cofnął się, żeby zamknąć innym. Można się z kimś nie zgadzać, można nawet kogoś nie lubić, ale nie można się godzić na takie rzeczy.
Zdumiewające jest czepianie się OrdoIuris przez Brukselczyków oraz niektórych dyskutantów w tym temacie...
A nikogo nie interesuje że nasi krajowi czarni kasują od UE największy szmal... jaki da się z Uni wycisnąć.
W odniesieniu do niszowej w Brukseli, działalności naszych krajowych fanatyków z Ordo Iuris - działania niektórych Polaków którzy pieniądze unijne kierują do "biednego kościoła" - jest obrzydliwym skandalem.
Smutne to ale wielu z nich święcie wierzy że tak szybciej pójdzie do nieba.
Nie popadajmy z skrajności w skrajność inaczej niczym się nie będziemy różnić od czarnka. Każdy powinien mieć prawo się wypowiedzieć a cenzura jest najlepszą drogą do zamordyzmu nieważne czy lewicowego czy prawicowego.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 lipca 2021 o 21:40
"My Wam powiemy co jest dobre, a co złe. W co wierzyć, a w co nie. Co robi postępowy Europejczyk. Ułożymy Ci wszystko. Ty tylko żyj zgodnie z nakazami" I ludzie przyklaskują. Śmieją się z wierzących, że ślepo słuchają czarnych, a sami już nawet wolnej woli nie chcą, a wręcz domagają się kontroli nad nimi... Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Nawet śmieszne to nie jest.
P. S. Eurokratów też utrzymujecie. Wszystkich tych co tam tak dzielnie szukają problemów do rozwiązywania.
Jako ateista pytam: Gdzie wolnosc słowa?
Jako ateista wolę kościół katolicki niż islam, a jeśli KK będzie ocenzurowany, to na jego miejsce z automatu wejdzie islam.
@bwieczorek Jako ateista odpowiadam. Głupoty gadasz.
Jak masz grypę, to chcesz się jej pozbyć czy zamienić ją na sraczkę?
Jak z automatu może coś wejść, skąd ten niedorzeczny pomysł?
Przepraszam. Czy w naszym ukochanym demokratycznym raju - unii europejskiej mam jeszcze prawo do własnego zdania? Czy mogę krytykować zabijanie niewinnych? Czy prawo do krytyki i do własnego zdania mają tylko orwelowskie świnie?
lecz się. i doucz trochę historii. Hitler też tak zaczynał swoją krucjatę w 1933. Odmówił praw żydom, chorym na różne choroby itp. jak to się skończyło ? pamiętasz z historii ?
Kosciol od wiekow prowadzi swoją krucjatę zamordyzmu, klamstw, cenzury, brudnych interesow i przemocy. Hitlera też poparli skoro juz o nim wspomniałeś.
A teraz wielkie halo bo ktos chce cenzurowac instytucję znaną z cenzury.
Ja to samo powiem jako nie ateistka. Bóg ( czy jakkolwiek to zwać ) zapewne gdzieś istnieje. Ale na pewno nie w kościele. Nasze słowiańskie wierzenia miały więcej sensu i pochłaniały znacznie mniej pieniędzy niż watykańska korporacja. O moralności nawet nie wspominam.
XXI wiek: Gdy nie są już potrzebne tak proste narzędzia, jak Kościół, aby kontrolować społeczeństwo... bo mamy wirtualne pieniądze na kontach bankowych, kontrolę informacji i inne dzięki IT.
Mam nadzieję, że ktoś w końcu się weźmie, za te chore instytucje.
Poważnie, po tym co wychodzi na jaw na temat tej watykańskiej korporacji, to tylko ktoś bardzo zindoktrynowany może dalej tego bronić. Inne kraje zaczynają się budzić z tego letargu, UE podejmuje kolejne kroki, a co z Polską?
Cóż karuzela kręci się w najlepsze, cyrk jedzie dalej. Tylko pytanie, co pierwsze upadnie? Bo jak na razie to statystyki są słabe: Upadł Rzym, upadły wszystkie potęgi średniowieczne, upadła 3 niemiecka rzesza, upadł komunizm, unia też jakoś się trzęsie, a KK trwa prawie 2000 lat więc nie jedno już widział.
Człowiek jako jednostka zawsze szukał i będzie szukał Boga, choć dla nie których może to być nawet cielec ze złota, ale będzie dlatego tylko będą zamienniki. Zasadniczo filozofia religi mówi, że kiedyś był pełen ateizm, później politeizm, obecnie monoteizm, więc ateizm jest tylko kolejnym punktem.
@Ectes dziwne rozważania jakby upadek kk jeszcze się nie dokonał. W pewnym sensie masz racje- duża część ludzi musi w coś wierzyć. Tyle że mało kto będzie korzystał z usług kk. W Polsce KK już upadł, tylko nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. Episkopat pewnie jak ty wierzy w 2000 lat historii i niezniszczalność kk. Pewnie jak ty myśli że jeszcze będzie lepiej. Tylko pytanie czy w jakimkolwiek kraju rozwiniętym sytuacja kk poprawiła się w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat?
@Ectes
Upadły wierzenia greków, upadły wierzenia rzymian, upadły wierzenia egipcjan, upadły wierzenia azteków, upadłu wierzenia słowian, a te religie miały mniej więcej tyle lat co chrześcijaństwo.
@MG02 Nie mam stu procentowej pewności co do słowiańskiego ale wszystkie inne panteony które wymieniłeś były znacznie starsze niż chrześcijaństwo, tak więc nie bój nic, na tą mafie w czarnych kieckach też przyjdzie pora. Patrząc co się dzieje to możemy mieć tylko nadzieję że właśnie oglądamy początek ich końca.
@SkrajnieCentrowy Polska to kraj katolickich talibów, gdzie za największego polaka uważa się przywódcę religijnego. Podobnie jak Mullah Mohammed Omar jest największym Afgańczykiem, podobnie papież jest największym polakiem. Jest różnica ? Tylko z pozoru.
A wraz z upadaniem wierzeń upadały i cywilizacje. Nasza właśnie to robi.
Ordo Iuris powinno być wpisane na liste organizacji terrorystycznych.
Ateista nie jest najlepszym słowem, które Cię określa.
@kondon dlatego że podziękowałem swojemu ateistycznemu bogu? ;)
@sliko Dlatego, że ateiści tak się nie zachowują.
@kondon Śmieszy tylko fakt, że oni stawiają Ordo Iuris z ludźmi, którzy są za obroną życia. Ja na przykład jestem za obroną życia, natomiast nie utożsamiam się z tą organizacją.
@JestemRolnik Nie wiem czym zajmuje się ta organizacja. Po unijnej cenzurze spodziewałbym się interesów, nie rozsądku, o ile w przypadku cenzury można o nim mówić.
Nie rozumiem też dlaczego akurat do mnie to piszesz.
@kondon Fanatyczni katolicy bardzo lubią nas pouczać, jakimi mamy być ateistami. Według nich tak zwanemu "dobremu", "prawdziwemu", albo "normalnemu ateiście" nie przeszkadza pacyfikowanie przez Kościół kolejnej sfery przestrzeni publicznej, finansowanie jego działalności z budżetu, przejmowanie kolejnych nieruchomości, robienie przez kler przekrętów na darowiznach, ograbianie biednych ludzi przez "Caritas", a nawet gwałcenie dzieci przez zboczonych kleryków. Najlepiej jak z małżonką, co niedzielę pokornie przychodzą do kościoła po kolejną porcję połajanek i napomnień o moralności, od księdza żyjącego na koszt staruszek, na boku ze swoją "gosposią". Stara katolicka socjotechnika.
@sliko Nie odnoszę się do katolickich klasyfikacji, a raczej do tworzonych przez samych ateisto - pochodnych.
Między "przeszkadza", a Twoim podejściem jest duża różnica. Nie krytykuję Cię tutaj, tylko uważam, że powinieneś używać innego określenia względem siebie. Nie jesteś przeciętnym ateistą, który religie ma zwyczajnie gdzieś i na ogół o nich nie mówi niepytany.
@kondon Napomknąłeś o ateistach, więc dałem małą wzmiankę, sam w sumie nie wiem dlaczego do Ciebie, tak jakoś wyszło.
@sliko nie ma czegoś takiego jak "ateistyczny bóg"
@jurand1967 ojezuchryste - jak do tego doszedłeś? ;D
@sliko miałem wolną chwilę, siadłem, pomyślałem i tak sobie wyszło. rzadko mi się zdarza, ale czasami...
@kondon "Dlatego, że ateiści tak się nie zachowują." - Ateista to osoba która nie wierzy w boga/bogów. Nie ma czegoś takiego jak "zachowuje się" czy "nie zachowuje się" jak ateista.
@sliko "Fanatyczni katolicy bardzo lubią nas pouczać, jakimi mamy być ateistami." nie żeby coś, ale z tego co pamiętam to często działa w drugą stronę i Tobie też się to zdarza prowadzić takie wywody.
@kondon "Dlatego, że ateiści tak się nie zachowują." - Bardzo, bardzo dawno nie czytałem większego kretynizmu.
A jak się zachowują ateiści? Wszyscy tak samo?
Wiesz, że żeby być ateistą wystarczy TYLKO I WYŁĄCZNIE nie wierzyć w boga? Cała reszta nie jest tu istotna.
@Gavron88 Dlaczego pominąłeś tak istotne słowo "PRZECIĘTNY ateista"? Nie wydaje Ci się, że wypacza to sens wypowiedzi?
Tak jak rozróżniamy katolika od fanatycznego katolika i katola, tak warto tez rozróżniać walczących ateistów, antyteistów i antyklerykałów.
Zwykli katolicy i zwykli ateiści po prostu sobie wierzą lub nie, reszta się bije.
Nie warto, aby oba te typy zachowań nazywać tak samo. Warto podkreślać różnice. Ułatwia to rozmowę w różnych sytuacjach i nie nastawia niepotrzebnie zbyt agresywnie drugiej strony.
@Albert_Einstein Uwzględnij kontekst. Wcześniej pisałem: "Ateista nie jest najlepszym słowem, które Cię określa."
Ateista sobie po prostu nie wierzy. Autor demota nie tylko nie wierzy, ale też walczy z wiarą i religią. Są bardziej precyzyjne słowa na określenie takiego zachowania i nazwanie go tylko "ateistą" stawia w złym świetle przeciętnych ateistów, którzy z niczym nie walczą i wiarę traktują prywatnie.
@kondon "Dlaczego pominąłeś tak istotne słowo "PRZECIĘTNY ateista"? Nie wydaje Ci się, że wypacza to sens wypowiedzi?"
Nie, w boga/bogów nie wierzą wszyscy ateiści, a nie tylko "przeciętni" (cokolwiek miało by to w tym temacie oznaczać).
"rozróżniać walczących ateistów, antyteistów i antyklerykałów" - Tylko co to ma wspólnego z twoim komentarzem? Wyraźnie napisałeś "Dlatego, że ateiści tak się nie zachowują" - próbujesz więc wciskać ludziom kit że ateista jako osoba ma jakiś określony kodeks zachowań, a to zwykłe kłamstwo. Ateista może również być antyteistą, antyklerykałem i kimkolwiek sobie zapragnie, a nie wpłynie to na jego niewiarę w boga/bogów (ergo, bycia ateistą).
@Gavron88 Wyrwałeś sobie coś z kontekstu i będziesz się mądrował. Przeczytaj co miałem na początku na myśli.
Żadnego kitu wciskać nie próbuję, po prostu nie zrozumiałeś o co mi chodziło.
Sama wypowiedź była bezpośrednio do autora demota i jak reszta sobie ją rozumie - mało mnie obchodzi, dlatego też nie rozwijałem wypowiedzi, aby były bardziej zrozumiałe.
Na kwadrat powiecie prostokąt, czy jednak kwadrat będzie lepszym określeniem?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2021 o 23:08
@kondon: A mnie się wydaje, że jesteś tak zaślepiony religią, że nie zauważasz pewnego niuansu. W d... mam czy Ordo Iuris, czy Godek są katolikami czy kato terrorystami. Raczej tu chodzi o ich terroryzm wobec kobiet, w imię obrony życia. Za wszelką cenę. Nie ważne, że po urodzeniu wszyscy zostawią matką na pastwę losu. Ważne żeby się urodziło, bo ma prawo od chwili "poczęcia". Nie będę wnikał kiedy owo "poczęcie" ma miejsce. Chodzi o to, nie o wiarę. Natomiast stwierdzenie o ateizmie dotyczy tego, co nastąpiło po tej manifestacji wiary: "Bogu dzięki". Czasem przydałoby się czytać ze zrozumieniem. Niestety będąc zaślepionym wiarą, jedyną słuszną w tym kraju, pewne słowa przesłaniają takim ludziom obraz informacji, jaka jest przekazywana. Też uważam, że rzeczone twory powinny być tępione. Co innego obrona życia, a co innego fanatyczna walka o każde życie, nawet to, które nie ma szans poza inkubatorem, w którym się tworzy, lub będzie cierpieć do końca życia, a wraz z nim matka, bo ojciec pewnie się zawinie w pewnym momencie. Zadziwiający jest fakt, że tak samo jak c, co walczą o życie brutalnych morderców, w przypadku kary śmierci, tak ci, co żądają od kobiet poświecenia w imię urodzenia kolejnego Quasimodo, Sami w znacznej większości nie doświadczyli brutalności tego świata. Nie musieli patrzeć jak zwyrodnialec brutalnie zabija ich rodzinę, nie musieli walczyć ze zdeformowanym dzieckiem przez większość swego życia, bo mieli pecha i coś poszło nie tak... Najlepiej nakazywać innym żyć w miłosierdziu, przebaczać, i nie krzywdzić... "T ludzie ludziom zgotowali ten los..."
@Doombringerpl Po czym wnioskujesz, że jestem zaślepiony religią?
Nie pisałem też nic o aborcji.
Cały Twój post nie ma najmniejszego sensu.
"Czasem przydałoby się czytać ze zrozumieniem."
Jeszcze będą płakać ci, co teraz szczują... :-(
@extraman
Nom... Ze szczęścia...
@extraman jeszcze będą przychodzili, żeby dać na tacę, a tatko Tadko powie: o takiego...
;)
Nie nazwałbym ich obrońcami praw człowieka... Ale i tak dobrze, że w końcu się za nich biorą.
chwała Bogu ktoś to w końcu zrobi :)
Czarną listę czego?
@Tmaniek czarnych?
@sliko Jak zwykle, szczucie bez faktów. Z tego, co zamieściłeś niewiele wynika. Przede wszystkim nie wiadomo na czym ma polegać "bycie na czarnej liście". Do odstrzału, bez prawa wspominania, bez prawa głosu... Nic nie wiadomo.
@Hvsarz od szczucia to są specjaliści z mordo iuris
@sliko Odnoszę wrażenie, że się za takiego uważasz...
Autorze, nieświadomie jesteś dobrym rycerzem organizacji z którą walczysz, a która to organizacja po raz kolejny zmienia swoje oblicze.
Czyli prawacka propaganda będzie zastąpiona lewacką propagandą. A Islam też tam będzie uwzględniony?
Chcę powiedzieć, że prowadzi nas to po prostu do cenzury.
@Bongo123xyz jeśli ktoś jest trzeźwy niekoniecznie musi poruszać się od ściany do ściany. Próbowałeś?
@Bongo123xyz ... expercie, znawco lewactwa, prawactwa i islamu - którą zawodówkę kończyłeś? w podstawówkach, seminariach i zawodówkach jest mnóstwo takich znawców
@epuzer A to ciekawe jak wiele wiesz o ludziach nawet ich nie znając. Ty chyba KUL musiałeś kończyć. Już teraz wiem dlaczego ten komentarz jest poniżej poziomu.
@Bongo123xyz - a skąd ta pewność że akurat nie znam Ciebie?
A kwestia - poniżej czy powyżej poziomu to jedyne sprawa obowiązujących tu zasad i zwyczajów
@piter1984 wiesz czego jako ateista nie lubię bardziej niż KK? Tępych idiotów bez znajomości historii i umiejętności dedukcji co przyniesie wprowadzanie cenzury politycznej.
@piter1984 tyle minusów co pod tym demotem dawno nie widziałem :D
Czyli powolutku każdy kto ma odmienne zdanie trafia na czarną listę.
ein reich ein volk
Brawo Europa!
A co z rasistowska porcelana?
Religia religią, ale walka z mafią, która wykorzystuje zabobony to zupełnie inna sprawa ...
A ja jako ateista powiem że piszesz bzdury.
Cenzura nigdy nie jest dobra, a cieszenie się z tego że jedna ideologia, od ponad stu lat właściwie bezbronna, zostanie zastąpiona inną - agresywną, bezwzględną i skutecznie niszczącą swoich przeciwników zarówno prawnie jak i fizycznie, jest równie sensowne co cieszyć się z zachorowania na HIV bo jednocześnie minęło przeziębienie.
@mwa Dobrze to ująłeś. Cenzura polityczna jest zawsze zła, bo ogranicza wolność.
To czekamy kiedy logika zostanie wpisana na czarną listę.
@krickin akurat kościół i logika to 2 różne końce :D
@piter1984 ale nie o to chodzi, oni nie wpisali na czarną listę, to co logicznie nie ma sensu, tylko to co im nie pasuje. Zatem kiedy logika im nie będzie pasować, to ją też wpiszą na czarną listę.
To czy Ordo Iuris robi dobrze czy źle, to jedno, to że cenzura nie jest spoko, to drugie.
@nitaki nie, oni wpisują na czarną listę organizacje niebezpieczne, taką jest kościół. to nie cenzura, to blokowanie rozprzestrzeniania głupoty
@krickin "kiedy logika zostanie wpisana na czarną listę." religijne bajki zostają zakazane. Co to ma wspólnego z zakazem logiki - nie wiem. Bajka dla dużych dzieci p.t. Biblia - czyli nabijanie ludzi w butelkę, bajanie n/t stworzenia, dyrdymały n/t ""odwiecznych praw natury" pisanych przez ludzi dla których niebo było podzirawioną czarną płachtą...
Ale w obronie tych bredni: "och kiedy logika zostanie zakazana" k... naprawdę?
@amroth7
Nie mam problemy z cenzurowaniem dzbanów piszących o płaskiej ziemi ponieważ jednak jest różnica między cenzurą "kontrowersyjnych" tez a pop prosu kłamstw.
"bo na razie chcą cenzurować" ja ci tylko przypomnę o gównoburzy pt. "wrzućmy Harrego Pottera na listę ksiąg zakazanych" choć od góry do dołu wszem i wobec jest wiadome że to bajeczka dla dzieci. A ty mi tu imputujesz o zagrożeniach że czarnym trzeba w końcu za szerzenie kłamstw ryja zamknąć...
@rdaneel Nie chodziło mi o obronę kościoła rzymskokatolickiego od dawno wiadomo że to mafia używająca wiary ludzi do sprawowania władzy (Wystarczy poczytać co Borgiowie robili). Natomiast uważam wprowadzenie jakiejkolwiek cenzury za okropny pomysł gdyż w tym wypadku dajemy komuś władzę na ograniczanie prawdy i np. obecnie rządzi PiS, naprawdę chesz dawać im bądź eurokratom możliwość dyktowania jedynej słusznej prawdy poprzez cenzurowanie wszystkiego niezgodnego z ich poglądami? Wracając do KK to CBA już dawno powinna przetrzepać ich i postawić zarzuty a potem odciąć ich od władzy.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 5 lipca 2021 o 3:01
Jeżeli kościół cenzuruje, tworzy indeksy, pali na stosie i łamie kołem heretyków to dobrze. Jeśli to zaczyna dotyczyc koscioła - źle.
Przerażająca jest hipokryzja kleru w sprawach cenzury, jeszcze bardziej przerażające jest, że mają tylu obrońców, co widac w komentarzach.
@krickin "Natomiast uważam wprowadzenie jakiejkolwiek cenzury za okropny" Generalnie tak, ale ja nie bez powodu pisałem o płaskoziemcach.
Cenzura niby nie ale jednak dążymy do redukcji tzw. fakenewsów.
Nie pamiętam dokładnie jak to było, ale w 1984 było opisane, które struktury są trwalsze i dlaczego Kościół przetrwał tak długo. Niestety nie przypominam sobie dokładnego fragmentu.
Czyli tolerancja po europejsku. Za to wszystkie kolorowe literki są jak najbardziej na tak... Quo vadis, Europo?
@casperkb Patrząc na wysoki standard życia, to chyba w dobrym kierunku... Mieszkałem dwa lata w holandii i jakoś nie widziałem prześladowań kościołów i chrześcijan. W Belgii w Antwerpii zwiedzałem katedrę i widziałem normalną mszę.
Chciałbym, żeby tak było, ale to pewnie zwykły straszak dla pisiorów lub jakiś fake news.
I bardzo dobrze!!!!
nie jestem ateistą, powiem tylko...najwyższy czas (o ile to prawda).
w końcu :)
O to jest ta nowoczesna i "Tolerancyjna" Europa, w której każdy ma takie same prawa. Chyba, że nie jest nowoczesnym Europejczykiem to wtedy go PYK na czarną listę. Sytuacja zaczyna przypominać wydarzenia w Niemczech w latach 30 tych XX wieku. Pierw były ograniczenia prawne...
I ten fakt tylko potwierdza jedno stwierdzenie: "Poki masz takie zdanie jak Lewacka Europa to jesteś Cacy". Gorzej jak zaczynasz mieć inne zdanie niż ta Lewacka nowoczesna Europa to wtedy jesteś zagrożeniem dla społeczeństwa.
No chyba, że jesteś muzułmaninem. I jak ci znieważą proroka to wpadasz do redakcji w grupce z AK-47 i robisz czystkę. I wtedy już nikt się nie ośmieli obrażać twojej religii. No ale najlepiej to tłamsić tych, co uczeni są, by nadstawić drugi policzek a wrogom wybaczać.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2021 o 19:26
Niestety lewacy wyznają swoją wolność swoja, a kościół swoją. Słabe to jest bardzo, bo tak samo jak nowoczesna Bruksela tak i ordo luris robi krecią robotę...
Rolę się odwróciły i nastanie światłość po raz pierwszy w historii Europy od 2000 lat.
@Kacper6 Bzdura! Nastanie niewolnictwo. Sam się zgadzasz na cenzurę jednych przez drugich. To już pierwszy krok...
@extraman
Nie wiem czy dostrzegasz, że w niewoli to wszyscy są przez cały czas - kwestia zmiany kata.
A od kiedy to kościól jest przeciwnikiem cenzury?
Wolność słowa jest jednym z podstawowych praw ludzi. Jeśli damy rządzącym narzędzia do tego, żeby zamykali prawnie usta jednej grupie to nie cofnął się, żeby zamknąć innym. Można się z kimś nie zgadzać, można nawet kogoś nie lubić, ale nie można się godzić na takie rzeczy.
@Alarma no tylko dla kościoła wolność słowa działa w jedną stronę. W te 2gą to jest obraza uczuć religijnych więc o jakiej wolności mówisz?
Straszne... :-( Komuna wraca...
Z racji że Ordo Iuris i pro-life prezentują poziom płaskoziemców myślę że to dobra decyzja.
Aha, no i jeszcze że niby Ordo Iuris to zaklejanie ust kobiecie...
To się dzieje naprawdę???
@rdaneel katolicka propaganda tak to widzi ;)
"Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było." Jako ateista powiem tylko: niczego się lemingi nie uczycie.
Zdumiewające jest czepianie się OrdoIuris przez Brukselczyków oraz niektórych dyskutantów w tym temacie...
A nikogo nie interesuje że nasi krajowi czarni kasują od UE największy szmal... jaki da się z Uni wycisnąć.
W odniesieniu do niszowej w Brukseli, działalności naszych krajowych fanatyków z Ordo Iuris - działania niektórych Polaków którzy pieniądze unijne kierują do "biednego kościoła" - jest obrzydliwym skandalem.
Smutne to ale wielu z nich święcie wierzy że tak szybciej pójdzie do nieba.
Szkoda, że to tylko ploteczki, a nie oficjalne stanowisko
O, wprowadzanie cenzury? Jak miło...
Nie popadajmy z skrajności w skrajność inaczej niczym się nie będziemy różnić od czarnka. Każdy powinien mieć prawo się wypowiedzieć a cenzura jest najlepszą drogą do zamordyzmu nieważne czy lewicowego czy prawicowego.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 lipca 2021 o 21:40
@kikurenty Dobrze to ująłeś. A tutaj świetny artykuł: https://liberte.pl/poprawnosc-polityczna-legalna-cenzura/
Kościół to przesada, ale te ekstremistyczne organizacje typu Ordo Iuris to akurat najwyższa pora
Obrońcy czego? :D
Miejsce rydzykowej sekty nie jest nawet na "marginesie", tylko w rynsztoku historii.
https://liberte.pl/poprawnosc-polityczna-legalna-cenzura/
instytucje kosciola spisać jako szerzącą terroryzm
"My Wam powiemy co jest dobre, a co złe. W co wierzyć, a w co nie. Co robi postępowy Europejczyk. Ułożymy Ci wszystko. Ty tylko żyj zgodnie z nakazami" I ludzie przyklaskują. Śmieją się z wierzących, że ślepo słuchają czarnych, a sami już nawet wolnej woli nie chcą, a wręcz domagają się kontroli nad nimi... Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Nawet śmieszne to nie jest.
P. S. Eurokratów też utrzymujecie. Wszystkich tych co tam tak dzielnie szukają problemów do rozwiązywania.
"Wolność słowa".
Czarna lista zawsze jest tego zaprzeczeniem.
Jako ateista pytam: Gdzie wolnosc słowa?
Jako ateista wolę kościół katolicki niż islam, a jeśli KK będzie ocenzurowany, to na jego miejsce z automatu wejdzie islam.
@bwieczorek Jako ateista odpowiadam. Głupoty gadasz.
Jak masz grypę, to chcesz się jej pozbyć czy zamienić ją na sraczkę?
Jak z automatu może coś wejść, skąd ten niedorzeczny pomysł?
Coś się zaczyna dziać. Ciekawe tylko jakie z tego wynikną konsekwencje.
Przepraszam. Czy w naszym ukochanym demokratycznym raju - unii europejskiej mam jeszcze prawo do własnego zdania? Czy mogę krytykować zabijanie niewinnych? Czy prawo do krytyki i do własnego zdania mają tylko orwelowskie świnie?
@wacek1911 Niewinnych embrionów?
lecz się. i doucz trochę historii. Hitler też tak zaczynał swoją krucjatę w 1933. Odmówił praw żydom, chorym na różne choroby itp. jak to się skończyło ? pamiętasz z historii ?
Kosciol od wiekow prowadzi swoją krucjatę zamordyzmu, klamstw, cenzury, brudnych interesow i przemocy. Hitlera też poparli skoro juz o nim wspomniałeś.
A teraz wielkie halo bo ktos chce cenzurowac instytucję znaną z cenzury.
Ordo Iuris? To jest ta organizacja o której nie można mówić że jest opłacana przez rosyjski Krym?
Pewnie znając życie bronisz embrionów ale życzysz śmierci każdej osobie ze społeczności LGBT
Popieram, ale jednak szkoda, że prawacka skrajność ustępuje powoli lewackiej skrajności, a nigdy niestety nie ma nic pomiędzy
Babel. Takie skojarzenie. Nie chodzi o rozne/odmienne języki. Chodzi raczej o inne postrzeganie rzeczywistości.
Ja to samo powiem jako nie ateistka. Bóg ( czy jakkolwiek to zwać ) zapewne gdzieś istnieje. Ale na pewno nie w kościele. Nasze słowiańskie wierzenia miały więcej sensu i pochłaniały znacznie mniej pieniędzy niż watykańska korporacja. O moralności nawet nie wspominam.
Wiara sama z siebie nie jest zła pomaga ludziom radzić sobie z życiem, ale uważam że to co Rydzyk odawala to jednak trochę za dużo.
Lewicowa równość, nic dodać, nić ując.
Czy możesz, Autorze, pisać źródło tej informacji?
XXI wiek: Gdy nie są już potrzebne tak proste narzędzia, jak Kościół, aby kontrolować społeczeństwo... bo mamy wirtualne pieniądze na kontach bankowych, kontrolę informacji i inne dzięki IT.