Szkolnictwo zostało 200 lat za postępem w nauce. To już nie te czasy kiedy wiedzę chłonęło się bez ograniczeń. Dziś trzeba ją umieć przebrać, zrozumieć i przetworzyć. A szkoły? Cóż, nadal metoda Trzech Z - zakuć, zaliczyć, zapomnieć. Jakakolwiek ciekawość czy kreatywność wykazywana przez młodych ludzi jest zabijana i karana.
Nie wiem co chwalebnego jest po świadectwach z czerwonym paskiem? Wolałbym żeby mój dzieciak miał szóstki np. z fizyki i matematyki a pozostałe przedmioty na "dwa" niż wszystko na pięć.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 lipca 2021 o 10:36
Sama umiejętność myślenia to nie wszystko. Załamujące jest to, że absolwent technikum ekonomicznego nie wie jaka jest różnica między dochodem a przychodem albo ile w Polsce wynosi VAT.
Z tym akurat jest coraz lepiej. Nowe technologie i powszechny dostęp do wiedzy pozwalają na efektywne i efektowne nauczanie.
Żeby to wszystko zagrało to muszą być dobrzy nauczyciele, odpowiednio małe klasy, zaangażowani rodzice. I w wielu miejscach tak jest.
Szkolnictwo zostało 200 lat za postępem w nauce. To już nie te czasy kiedy wiedzę chłonęło się bez ograniczeń. Dziś trzeba ją umieć przebrać, zrozumieć i przetworzyć. A szkoły? Cóż, nadal metoda Trzech Z - zakuć, zaliczyć, zapomnieć. Jakakolwiek ciekawość czy kreatywność wykazywana przez młodych ludzi jest zabijana i karana.
Nie wiem co chwalebnego jest po świadectwach z czerwonym paskiem? Wolałbym żeby mój dzieciak miał szóstki np. z fizyki i matematyki a pozostałe przedmioty na "dwa" niż wszystko na pięć.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 lipca 2021 o 10:36
Sama umiejętność myślenia to nie wszystko. Załamujące jest to, że absolwent technikum ekonomicznego nie wie jaka jest różnica między dochodem a przychodem albo ile w Polsce wynosi VAT.
chyba na 9 obrazkach
Nic tak nie brzydzi nauki w jakiejkolwiek formie jak szkoła.