Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
306 314
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
A antyfrajer
-3 / 5

Wózek wygląda na zmodyfikowany z dużymi silnikami elektrycznymi w kołach, może przesadzał z prędkością bo raczej do inwalidy jadącego normalnie nikt by się nie doczepił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+1 / 1

@antyfrajer Wózek to GTM Mustang z dołączonym E-Fix co dopuszcza producent wózka i jest to jako opcja wyposażeniowa w wielu krajach gdzie E-Fix jest dostępny, w Polsce niestety nie jest, u nas dostępny jest tylko E-Support, czyli elektryczne wspomaganie.

Co do inwalidy jadącego normalnie, to tak, by się doczepili bo nawet nie wiesz jakie idiotyzmy niektórzy potrafią wymyśleć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 lipca 2021 o 20:45

K karta62
-2 / 4

Większość linii lotniczych odmawia przewozu wózków inwalidzkich napędzanych bateriami "mokrymi" lub nieodpowiednio zabezpieczonych przez właściciela i też to tłumaczą bezpieczeństwem dla całego lotu. Wiem że to nie ta sama skala porównawcza ale jakoś nikt na lotniskach tego nie kwestionuje. Nie ma się o co od razu obrażać - niepełnosprawny ma takie same prawa jak inni ale elektryczny wózek już nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
0 / 0

@karta62 Wiesz chociaż o co chodzi z liniami lotniczymi? Oni w ogóle nie transportują ludzi i akumulatorów razem. I praktycznie tylko linie lotnicze mają jakiekolwiek wymagania co do wózków inwalidzkich, większość elektryków nie łapie się po prostu szerokością.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A antyfrajer
+1 / 1

@yankers linie lotnicze to jakieś tam wytłumaczenie może i mają (jak się nie mieści to nie mieści) ale inwalidzi na wózkach elektrycznych są często nie wpuszczani do autobusów. Powodem jest niby bezpieczeństwo innych, w razie wypadku.
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-09-03/to-nie-jest-wozek-inwalidzki-kierowca-nie-wpuscil-kobiety-do-autobusu/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2021 o 9:40

Y yankers
0 / 0

@antyfrajer Rampy w autobusach mają wytrzymałość do 100-140 kg obciążenia i jest to jedyna przeszkoda techniczna. W dodatku może nie wpuścić tylko jeśli autobus jest po prostu przepełniony lub wózek nie zmieści się czy to na szerokość czy też na długość na miejsce przeznaczone dla wózków, również może nie wpuścić jeśli takowego miejsca nie ma w ogóle a takie autobusy niestety się zdarzają i to niekoniecznie średnio lub wysokopodłogowe, bo niskopodłogowe też czasami występują w takiej konfiguracji :)

No i mamy problem prawnej definicji wózka inwalidzkiego. Ręczny wózek inwalidzki wg. prawa jest rowerem. Elektryczne traktowane są jako pojazdy wolnobieżne, choć widziałem nawet jeden zarejestrowany jako motorower, ponieważ jego konstrukcyjny vmax przekraczał 25 km/h.
Na przeszkodzie stoi ustawodawstwo, bo w Polsce nie ma prawnej definicji co jest wózkiem inwalidzkim a co nie, co jest wózkiem inwalidzkim o napędzie elektrycznym a co nie. Polska jest jednym z trzech ostatnich krajów UE gdzie nie zostało to jeszcze zdefiniowane, obok nas są Węgry i Łotwa.

Podałeś artykuł, tam na zdjęciu widać typowy pojazd wolnobieżny który z wózkiem inwalidzkim nie ma nic wspólnego. Takiego nie da się bezpiecznie ustawić na miejscu przeznaczonym dla wózków, już pomijam że autobusy ZTM mają rampy z max wytrzymałością 120 kg (Solarisy IV generacji i Mercedesy Citaro), choć większość to 100 kg. Sam taki wózek czy jak kto woli pojazd waży ponad 50 kg :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 8 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 lipca 2021 o 0:09