W Korei Południowej panele słoneczne na środku autostrady mają pod spodem ścieżkę rowerową. Rowerzyści są chronieni przed słońcem i odizolowani od ruchu ulicznego. Wjazd i zjazd z tej ścieżki odbywa się podziemnymi tunelami
Z jednej strony fajny pomysł wykorzystania pasa środkowego, jeśli zrobili by tak by nadal był bezpiecznym pasem buforowym pomiędzy drogami...
z drugiej strony ścieżki rowerowe powinny być z dala od drogi, bo jazda wdychając spaliny samochodów oraz będąca pod dużym hałasem, to średnia przyjemność i niezbyt bezpieczna dla zdrowia...
@AVictor Ten bezpieczny pas buforowy jest bezpieczny po jego zewnętrznych stronach, ale czy w środku również?
To trochę tak, jakby w strefie zgniotu w samochodzie zamontować siedzenia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 lipca 2021 o 13:56
@AVictor są kraje w których silniki spalinowe stanowią wyjątek na drodze. Raczej na takich autostradach nie nawdychasz się spalin, tak samo silniki elektryczne emitują mniej decybeli.
@Pat0la Pytanie co na tych dwóch kilometrach się znajduje. 2 km w terenie mocno zurbanizowanym to nie to samo co 2 km w polu. Faktem jest, że kiedy inni przebierają i myślą jaką tapetę położyć w domu na ścianie my kombinujemy skąd wziąć papę na dach.
Może oddzielmy od słońca, wiatru, pagórków, zjazdów, dajmy samojeżdżące rowery i wtedy odbierzemy całą frajdę i ideę sportu, bo chyba chodzi o wysiłek.
Cicha i widokowa wycieczka rowerowa.
Z jednej strony fajny pomysł wykorzystania pasa środkowego, jeśli zrobili by tak by nadal był bezpiecznym pasem buforowym pomiędzy drogami...
z drugiej strony ścieżki rowerowe powinny być z dala od drogi, bo jazda wdychając spaliny samochodów oraz będąca pod dużym hałasem, to średnia przyjemność i niezbyt bezpieczna dla zdrowia...
@AVictor Ten bezpieczny pas buforowy jest bezpieczny po jego zewnętrznych stronach, ale czy w środku również?
To trochę tak, jakby w strefie zgniotu w samochodzie zamontować siedzenia.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 lipca 2021 o 13:56
@AVictor są kraje w których silniki spalinowe stanowią wyjątek na drodze. Raczej na takich autostradach nie nawdychasz się spalin, tak samo silniki elektryczne emitują mniej decybeli.
Podaj chociaż jeden taki kraj
Na sto by nie było stać. U nas kilometr drogi kosztyje 18 baniek. 9 przykład z legionowa i 38 baniek za 2 kilometry)
@Pat0la Pytanie co na tych dwóch kilometrach się znajduje. 2 km w terenie mocno zurbanizowanym to nie to samo co 2 km w polu. Faktem jest, że kiedy inni przebierają i myślą jaką tapetę położyć w domu na ścianie my kombinujemy skąd wziąć papę na dach.
@Dragoo tam rosła łąka czekająca latami aż znajdzie się kasa na poszerzenie drogi.
Niema to jak etatyzm i inwestycje publiczne.
patrzac sie na koree poludniowa i to jak sie rozwija, moze faktycznie polska rowniez powinna rozwazyc opcje rozdzielenia sie na wschodnia i zachodnia
Jeśli chodzi o rozmieszczenie paneli słonecznych to dobrze wykorzystana przestrzeń.
A gdyby ścieżka rowerowa była obok autostrady, to nie możnaby było postawić paneli? Nie trzeba by było robić tuneli.
Może oddzielmy od słońca, wiatru, pagórków, zjazdów, dajmy samojeżdżące rowery i wtedy odbierzemy całą frajdę i ideę sportu, bo chyba chodzi o wysiłek.