Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K killerxcartoon
+14 / 18

@MajorKaza

Dzieci.. do szkół nie chodzili dorośli i nie znaleziono tam takich .. A wiek zmarłych to od 5 do 17 lat. A 160 w jednym miejscu przy innej szkole 240 w następnej ponad 300 a w jeszcze innej 70... Jak dla mnie to są masowe groby.. nie masowe było by jak by znaleziono tam 3-5 ciał..czy nawet do 10 .
Cmentarz nigdy nie był oznakowany i nigdy nie miał ani nagrobków ani oznaczonych mogił ... wiec nie chciano nagłaśniać że ktoś tam umierał ot co.. Wypisz wymaluj tak samo Ochronki dla samotnych kobiet z pralniami w Irlandii prowadzone przez siostry Magdalenki. Tam niemowlęta i dzieci wrzucano do strego szamba i a zmarłe praczki grzebano w ogródku a nie na cmentarzu. I Też nie było nagrobków czy oznaczonych mogił. Celem była eksterminacja i by nikt tego nie zauważył by nie niszczyć wizji idyllicznego wyidealizowanego świata umoralnionych i pobożnych chrześcijan zbudowanego na krzywdzie innych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sceptyk_kazio
+5 / 7

@MajorKaza na pewno major a nie proboszcz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cyberbrain666666
+4 / 4

@MajorKaza
W większości dzieci widać po szkielecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+2 / 2

@MajorKaza
Masz rację, groby były nieoznaczone, tyle że były one masowe. Wrzucenie do jednej dziury 200 czy nawet 500 ciał to masowy pochówek.
I są to groby dzieci a nie "różnych osób", dokładnie są to groby dzieci uczęszczających do Katolickich i Protestanckich szkół lub przebywające w domach dziecka i są to wyłącznie ciała dzieci rdzennej ludności. Wiadomo że do systemu trafiło około 150 tys dzieci, wiadomo też o tym że nieco ponad 90 tys przeżyło, nie wiadomo gdzie jest reszta, tzn. już wiadomo ale odnalezienie wszystkich masowych grobów trochę zajmie. Przy czym ci którzy grzebali nie mają sobie nic do zarzucenia i nie pomagają przy ustalaniu lokalizacji tych masowych grobów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+2 / 2

@cyberbrain666666 Samych dzieci, z tego co można znaleźć w internecie, to żaden szkielet nie należał do osoby w wieku powyżej 18 lat. Jest to dość łatwe do sprawdzenia, w wieku ~18 lat całkowicie zrastają się kości nadgarstka :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2021 o 8:14

P pikardil
0 / 2

@yankers kości nadgarstka nigdy się nie zrastają...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-2 / 2

@killerxcartoon , @yankers

Serio chciałem się rozpisać, podać źródła, etc, ale poszedł szybki BAN za "sianie propagandy", więc za źródła pewnie też będzie.

¯\_(ツ)_/¯

Pozwolę sobie tylko zauważyć, że jak przez kilkadziesiąt lat chowa się jedne ciała na drugie to nie jest to masowy grób, nawet jeśli sumarycznie wyjdzie 200 ciał. Masowy jest wtedy, kiedy do jednego grobu, jednego dnia trafia dużo ciał (np. po bitwie, albo egzekucji).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@MajorKaza

Nie tylko o masowym grobie mówi się też kiedy odkryje się cmentarzysko na jakim seryjny morderca chował swoje ofiary.. nawet jak każdą chował osobno.

I tu dokładnie tak to wygląda.. Nieoznakowany cmentarz... podobnie jak w Irlandii. Po prostu dna nich ofiary nie były ludźmi tylko byli niewolnikami , podludźmi , hołotom czy plebsem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 sierpnia 2021 o 17:23

M MajorKaza
-4 / 4

@killerxcartoon Jak dla każdego w tamtym okresie. Nawet teraz zdarza mi się widzieć osoby, twierdzące, że to, czy ktoś jest człowiekiem zależy od tego jak zdefiniujemy człowieka.

A co do masowego - media lubią podkręcać, ale nie można mówić o masowym grobie jak pierwsze zwłoki od ostatnich dzielą dekady. Jakby tak patrzeć to każdy grób jest masowy, bo jest całkiem spora szansa, że przez ostatnie 4-5 tyś lat ktoś już był w tym miejscu pochowany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@MajorKaza

Wiem ze media podkręcają do granic absurdu. Przy COVID dostrzegam to bardzo wyraźnie. Ale tak nazywa się odkrycie wielu mogił w jednym miejscu powiązanych ze sobą. A nie był to przecież cmentarz bo groby nie były oznaczone.. Dokładnie tak samo jak w Irlandii. . Chowali w ogródku w nieoznakowanych mogiłach lub w starej latrynie. To o czymś mówi..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-4 / 4

@killerxcartoon O niczym nie mówi. W czasach wysokiej śmiertelności dzieci cmentarze koło szkół z internatem ani trochę nie zaskakują. To jest np. z opisu sytuacji na ziemiach polskich w XVIII w. Sprawa dotyczy jednej z miejscowości.

"Znaleziono ogółem szczątki 134 szkieletów w różnym stanie zachowania. Wśród nich 41,8% to szkielety dziecięce. Najwięcej należy do dzieci zmarłych w wieku określanym Infans I, dzieciństwo młodsze, czyli przed 7 rokiem życia."

"A i tak należy przypuszczać, że część zmarłych dzieci, szczególnie noworodków była chowana w ukryciu, zatem śmiertelność dzieci była z pewnością większa niżby wynikało z „oficjalnych” miejsc pochówków. "

Czy ktoś się przejął? Nie, bo to normalne jak na tamte czasy, a nie było tam szkoły z internatem prowadzonej przez zakonników, więc nie da się podciągnąć pod to krucjaty przeciwko "klechom".

Jakby chciał Pan poczytać więcej o dzieciństwie w tamtym okresie.
https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/6869/1/1%20Zoladz-Strzelczyk.pdf

Tutaj jest np. umieralność noworodków na tylko jedną chorobę:
https://szczepieniakrztusiec.files.wordpress.com/2012/02/krztusiec-niemowlat-w-polsce-od-1950-1965-umieralnosc.jpg

Jestem gotów się założyć, że wcześniej było tylko gorzej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 sierpnia 2021 o 8:54

K killerxcartoon
0 / 0

@MajorKaza ludzie przestali być niewolnikami w zależnosci od regionu wokolicach rewolucji francuskiej, wiosny ludów , czy lat 60 XIX wieku

Wcześniej wjazd pana ze swoimi siepaczami do zbuntowanej wioski chłopów i wycięcie jaj nie był niczym niezwykłym , A chłosta czy katowanie były normą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MajorKaza
-4 / 4

@killerxcartoon Jaki ma to związek ze śmiertelnością dzieci? Szczególnie od chorób?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ludek_z_lasu
+6 / 22

Kiedy na Giewoncie ?
Ten minus to xsiędza czy alumna ?
Jeszcze jest sporo szczytów np Chełmiec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lipca 2021 o 18:47

K killerxcartoon
+4 / 18

Czekam kiedy u nas kościoły będą puste , czy nawet zaczną płonąć jak w Kandzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Drak82
+1 / 19

Teraz pora na Giewont!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rogeros123
+5 / 17

u nas też przydałoby się wysprzątać góry i szczyty od tych francowatych krzyży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+8 / 12

Fakt, Kościół ma tutaj dużo "za uszami", ale prawda jest nieco inna.
Był to rządowy program Kanady, mający na celu eliminację kultury i języka rdzennych mieszkańców Kanady.
Odbierano dzieci, które poddawano indoktrynacji. Z góry założono, że są to lidzie niższej kategorii.
Rząd Kanady nie zapewniał w tych "szkołach" wyżywienia, brak był podstawowej opieki medycznej, co skutkowało masową umieralnością.
Groby przy tych szkołach to okres ich kilkudziesięciu lat działalności, a umieralność wynosiła 3-5%
Fakt, że nauczycielami byli głównie księża i zakonnice, ponieważ nikt nie chciał tam pracować za grosze, fakt, że niektórzy dopuszczali się zbrodni, ale też nie każdy.
Daleko mi to obrony KK w Kanadzie za te zbrodnie, ale nazywajmy sprawy po imieniu i mówmy prawdę.
KK w Kanadzie wielokrotnie przeprosił za te czyny, rząd Kanady niestety nie, chociaż wypłaca już odszkodowania rodzinom pokrzywdzonych, próbuje teraz jednak obarczyć całą winą KK.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2021 o 8:44

E embees1
-3 / 7

@elefun Kłamiesz.Rząd Kanady już wielokrotnie przepraszał,kościół nie.Rząd Kanady zwrócił się do św.Frania,aby przyjechał i przeprosił.Spotkał sie z "dumnym milczeniem".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+1 / 1

@embees1

Poważnie? Rząd każe komuś przyjechać i przepraszać? To, co się stało jest niedopuszczalne ale to śmieszne, że każe się komuś przepraszać. Kościół musi sam chcieć. Wymuszone przeprosiny są zwyczajnie nieszczere.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olewator
-1 / 5

@elefun Tylko nikogo nie obchodzi siłowe zabieranie dzieci rodzicom i ich indoktrynacja, bo to słuszny socjalistyczny projekt. To wina kapitalistów, że żałowali na to pieniędzy i KK, bo on zawsze jest winny.
Bo zaraz ktoś zauważy, że obowiązek edukacji państwowej w Polsce, też nie jest najlepszym pomysłem i wiele dzieci prześladowanych w przymusie szkolnym, które popełniło samobójstwo, mogło by dziś żyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+1 / 1

@elefun Umieralność z tego co się szacuje sięgała około 20%. Rząd nie zapewniał jedzenia i opieki zdrowotnej bo nie prowadził tych placówek, placówki były prowadzone przez kościoły Katolickie i Protestanckie które dostawały pieniądze za prowadzenie tych szkół, w tym dostawały pieniądze na wyżywienie czy podstawową opiekę zdrowotną.

Zakonnicy, zakonnice i księża byli tam nauczycielami i opiekunami bo to były placówki prowadzone przez nich.
KK w Kanadzie nigdy za to nie przeprosił, za to rząd zrobił to już kilkukrotnie. Co więcej, ci którzy prowadzili te placówki, tak Katolicy jak i Protestanci, nie pomagają nawet przy ustalaniu lokalizacji masowych grobów. Nie poczuwają się do odpowiedzialności w ogóle.

Cała wina leży po stronie tych którzy te placówki prowadzili, choć powstały one bo takie było prawo, jednak przymusowe odebranie to nie to samo co doprowadzenie do śmierci.

Taka sama sytuacja miała miejsce w Australii, nic tylko poczekać, wziąć popcorn i oglądać festiwal. O ile rząd Australii już kilkunastokrotnie przepraszał Aborygenów o tyle kościoły Protestancki i Katolicki siedzą cicho, tak jakby im nikt w szkole nigdy nie umarł. Tyle że to jak kiedyś Katolickie i Protestanckie szkoły z internatami działały czy to w Kanadzie, Irlandii czy całej Afryce, nie pozwala sądzić że Australia była wyjątkiem gdzie nie ma masowych grobów przy szkołach do których przymusowo wysyłano dzieci rdzennej ludności :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

@embees1
A jak to co się działo w Kanadzie inaczej nazwiesz? Ewangelizacją?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2021 o 23:13

E elefun
0 / 0

@MG02
Nazwałem to w mim wpisie wyżej - ZBRODNIĄ.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@elefun
Zgodzę się z poglądem że JPII nie ma nic z tm wspólnego. Zamykanie tych placówek zaczęło się w latach 70tych.

W polskiej nomenklaturze określenie masowe groby na odkryte nieoznakowanych mogił jest jak najbardziej poprawne bo są to dokładnie masowe groby .. masa znaczy więcej niż jeden czy więcej niż kila . To czy powstały w jednej chwili czy przez lata nie ma znaczenia. Znaczenie ma to że mogiły były nieoznaczone i jest ich wiele i że je ponownie odkryto.
Ale rewelacja.. Kościół opuszczając ten teren zabrał nagrobki... To jest już szczyt złodziejstwa tej instytucji
Wypadało by była tam przynajmniej tablica że jest to dawny cmentarz...

A to dlaczego teraz płoną kościoły w Kanadzie jest po prostu odwetem rdzennej ludności za to że kościół i jego religijne instytucje brały udział w wynarodownieniu i niszczeniu ich kultury i społeczności. Tym bardziej oburzające że instytucje religijne pouczaj ludzi o moralności a same brały udział w czymś absolutnie niemoralnym. Dodam że ludność rdzenna ma wiele za złe władzom i rządowi Kandy bo nie tak dawno a 15 lat temu wyszła spraw że jeszcze całkiem niedawno bo w latach 80 XX wieku istniał program masowej sterylizacji Indianek zresztą podobny program realizowało USA i ich departament do spraw zdrowia Indian. Kanada 15 lat temu też przeprosiła Chińczyków za to ze w XIX wieku ściągnięto ich do budowy kolei gdzie w ciężkich warunkach masowo ginęli a potem rząd nałożyła na nich podatek pogłowny jaki w ciągu kilku lat pokrył koszt jakie rzad wydał na subwencje przyznane spółkom kolejowym na budowę linii. Jednym słowem Chińczycy za darmo wybudowali im kolej.

PS I najgorszą rzeczą w tym wszystkim jest że tak wyglądała ewangelizacja. Przemocą niszczono kulturę i zabijano rdzenną ludność zaszczepiając obce wierzenia i przekształcajc potomków tych skrzywdzonych ludzi w fanatyków broniących swoich katów . Bo właśnie tym są rdzenni mieszkańcy tych terenów jacy bronią tych kościołów i są katolikami .. są katolikami przez te szkoły,

Straty jakie zadała religia i takie wynarodowienia są ogromne zwlaszacz w obu amerykach. Wielu historii kultur już nie odzyskamy Np na Wyspach wielkanocnych zachowało się setki drewnianych desek z zapisami zwanymi rongo-rongo . Co z tego jak nie wiadomo w jakim języku je spisano bo go wyniszczono i nawet nie sporządzono słownika. Tak tez zniknęła kultura Słowian .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 sierpnia 2021 o 14:09

avatar U99
0 / 10

I tyle samo, o ile nie mniej, powinno zostać z krzyża na Giewoncie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O olewator
0 / 4

Ciekawe, że problemem nie jest zmuszanie dzieci do edukacji systemowej, by wyplenić z nich kulturę.
Problemem jest, że chowano dzieci, w czasach gdy śmiertelność nieletnich była bardzo wysoka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bimbol
+1 / 5

W tekście który jest podany jako źródło jest napisane by nie kojarzyć usunięcia krzyża z podpaleniami kościołów dopóki nie zostanie poznany motyw usunięcia krzyża.
Jest tam też filmik który pokazuje jak krzyż został przywrócony na to miejsce przez okolicznych mieszkańców w 2015 roku, po tym jak został zerwany przez wichurę.
No i ostatnia sprawa, NIE MASOWE groby , tylko NIEOZNACZONE. Dlaczego są nieoznaczone? Dlatego że przez kilkadziesiąt lat nikt ich nie pielęgnował i nie stawiał kamiennych nagrobków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
-1 / 3

@Bimbol Czyli Kanada była wyjątkiem i tam oznaczano groby??
Myślę że było jak w Irlandii czy też całej Afryce, gdzie do jednej dziury wrzucano po kilkanaście zwłok a i czasami nawet szambo lub bagno nadało się do utylizacji zwłok :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2021 o 8:32

P pikardil
-3 / 3

@yankers czytałem że jeszcze w latach 60 groby były oznaczone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bimbol
0 / 2

@yankers
Zamiast snuć domysły skażone twoim niechętnym nastawieniem, poszukaj informacji jak było.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem