Tysiące ludzi wyszło na ulice Turynu zaprotestować przeciwko ograniczeniom "zielonej przepustki" na osoby niezaszczepione
0:14
Włoski paszport szczepionkowy przeciwko COVID-19 będzie wkrótce wymagany, aby uzyskać dostęp do większej liczby obiektów rozrywkowych i kulturalnych oraz restauracji, zgodnie
z nowym dekretem podpisanym
w czwartek
@LowcaKomedii ...Brawo Włosi... - rozwiń nieco za co i dlaczego to "brawo"?
W temacie sam mógłbym cos napisać bo w ciągu ostatnich czterech miesięcy pochowaliśmy pięciu bliższych i dalszych stosunkowo młodych członków naszej rodziny -oni też byli tacy głośno "protestujący"
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 lipca 2021 o 15:28
@Jacek83218 ...tysiące ludzi... ...zaprotestować... ...ograniczeniom... ...na osoby nieszczepione...
I to jest demot o "brawie" .dla rządu który wprowadził ograniczenia.
Sprawdź monitor, chyba obraz masz nieco niewyraźny.
@epuzer oj, to bardzo współczuję. Z takimi genami to faktycznie bym się szczepiła bez wahania. U mnie z kolei nikt nigdy na nic nie choruje, nie bierze lekow i żyje się po 90 parę lat. Ostatnio brak mojego dziadka lat 90, miał wiele dni styczość (mieszkał) z osobami chorymi na covid i jego nawet lekko nie dziabnęło. Jedni padają jak muchy, a innych nic nie położy. Tak było, jest i będzie. Czy się szczypać, to kwestia osobistej kalkulacji, a jakiekolwiek dyskryminowanie ludzi jest niedopuszczalne.
@rainboweyes80 Jak widzę jak ktoś piszę "tak było , jest i będzie" to mnie aż skręca. Po to kurde mamy medycyne baranie jeden żeby ludzie nie padali jak muchy
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 lipca 2021 o 9:49
@Jacek83218 No i to jest właśnie zadziwiające. Tak sobie napisałem komentarz, żeby zobaczyć ten ból pewnej części ciała u antyszczepionkowców, a oni najzwyczajniej nie zrozumieli komentarza...
@rainboweyes80 Jeśli sprawia Ci to przyjemność to rozwijaj jak naj dłużej swe teorie i wierz w nie święcie,
Każdy ma prawo do takich zachowań jakie mu pasują (pod warunkiem gdy nie szkodzi innym, (szkodzi nawet hipotetycznie).
W każdym razie ja ze swojego biznesu wyrzucam na zbity pysk tych co niezaszczepieni... i wyobraź sobie że reszta którym nieźle daje zrobić na chleb, stoi absolutnie po mojej stronie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 lipca 2021 o 19:00
@Azheal widac nie rozumiesz jak dziala wspolczesny system medyczny. Dawno temu we Wroclawiu byly billboardy na przystankach, ze twoj pies moze polizac slimaka a ten slimak ma jakies tam bakterie, zaszczep psiaka teraz. Zadbaj o jego zdrowie.
Jeszcze dawniej w Afryce, gdy cywilizacja sie zaczynala to lekarzowi placono kiedy wszyscy byli zdrowi a przestawano placic jak ktos zachorowal. Dzis jest na odwrot i nie trudno sie dziwic, ze beda kolejne warianty.
@ProbabilityBatman Masz rację nie trudno się dziwić tylko ja wiem że to z powodu ewolucji wirusów a Ty węszysz spisek taka drobna różnica. Swoją drogą już od dawna jest tych wariantów z 10 jak nie więcej
segregacja, pewnie, tylko po co dawać jakieś paszporty covidowe i kombinować na nowo? Może wróćmy do starych, sprawdzonych metod, po co się oszczędzać, od razu z grubej rury, dawać gwiazdę dawida na rękę osobie nieszczepionej, według tamtej retoryki to byli ludzie drugiej kategorii, tu fanatycy szczepień twierdzą to samo przecie
@bedajaja jaka segregacja, jaką gwiazda Dawida? Co ty bredzisz? Masz wybór i nie masz prawa narzekać. Ten wybór wiąże się z kosekwencjami. Prawo jazdy nie każdy dostaje, lekarzem też nie każdy może zostać - to też jest segregacja i ograniczanie wolności?
@Davit77 to za chwilę nie będzie restauracji, bo stracić połowę klientów, to trochę słabo. Aż takie tabuny oszczepieńców tam nie walą, żeby opłacało się prowadzić dla nich biznes. To może potrwać parę miesięcy , a potem ten durny pomysl segregacji padnie na pysk.
@Dedi_S ale to, ze nie mozesz skorzystac z uslug bedac niezaszczepionym to segregacja ze wzgledu na poddanie sie lub nie procedurze medycznej i jest to w Polsce nielegalne
@Xar Dedi dobrze Ci powiedzial - prowadzenie pojazdu to tez segregacja ze wzgledu na poddanie sie lub nie egzaminowi.Definicja segregacji 1. «dzielenie czegoś na grupy, kategorie według wybranych cech»
2. «faktyczne lub prawne oddzielenie od siebie w ramach jednego państwa grup ludzi ze względów etnicznych, rasowych lub religijnych»
Czyli od rzeczy od nas niezaleznych. Szczepienie lub tez nie to tylko i wylacznie Twoj wybor i konsekwencje tego wyboru poniesiesz Ty ale to nie jest segregacja.
@Azheal Obywatele daja sobie dmuchac w kasze - stan zdrowia lub poddanie sie procedurze medycznej nie moze warunkowac mozliwosci skorzystania z uslugi - mowi o tym konstytucja RP, wiec w Polsce to nie przejdzie.
Druga kwestia jest to, czy te firmy ktore by w Polsce chcialyby miec dostep do danych medycznych(a takimi jest informacja o zaszczepieniu) maja odpowiednie do tego procedury w zakresie RODO?
@Azheal chcesz mi powiedziec ze maja zabrac ludziom uprawnienia do czegos i wydawac je ze wzgledu na zgode na procedure medyczna? Ocipiales? Aby moc prowadzic pojazd legalnie musisz przejsc kurs i zdobyc uprawnienia zdajac egzamin. Chcesz porownac zdawanie egzaminu na uprawnienia z "uprawnieniami" do pojscia do restauracji?
@Xar lubisz słowa "procedura medyczna" co? Nie, nie masz racji - w stanie epidemii jak najbardziej można przymusić do "procedury medycznej", mało tego mogą Cie nawet przywiązać do łóżka. Pozwala na to ustawa z 2008 roku wprowadzona przez Pułtuska, a obecny nierząd z tego (jeszcze) nie skorzystał.
Porównanie do prawa jazdy jest jak najbardziej na miejscu. Prawka także nie dostaniesz jak stwarzasz zagrożenie dla innych. Albo inaczej - to może wypuśćmy wszystkich z więzień, bo przecież to jest segregacja, a tylko stwarzają zagrożenie dla innych. Nikt Cie nie zmusza do pozostania w grupie antyszczepow, możesz w każdej chwili przejść na jasna stronę mocy :)
@Xar Tak mogą takie właśnie prawko mogą ci zabrać jak nie przejdziesz badań medycznych prawda? Taką książeczkę sanepidowską też ci zabiorą jak nie będziesz odpowiednio zdrowy przez co nawet pracy z powodu "procedur medycznych" możesz nie dostać. Istnieje już wiele takich przepisów a nagle teraz to segregacja
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 lipca 2021 o 16:18
@Dedi_S stan epidemii to nie jest stan nadzwyczajny aby pozwalac na takie naruszanie wolnosci.
"Niezależnie od powyższych uwag, wprowadzanie ograniczeń w sferze praw i wolności jednostki w drodze rozporządzenia, najpierw Ministra Zdrowia, a potem Rady Ministrów, należy ocenić bardzo negatywnie. Nie ulega wątpliwości, że nie każde zakłócenie normalnego funkcjonowania państwa musi mieć na tyle poważny charakter, by konieczne było wprowadzenie jednego z konstytucyjnie przewidzianych stanów nadzwyczajnych. Jeżeli jednak nawet przyjmiemy, że brak w obecnej sytuacji podstaw do wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, to i tak konieczne jest w takim wypadku stworzenie odpowiednio rozbudowanej regulacji ustawowej, nie zaś poprzestawanie na poziomie aktu wykonawczego. Niezbędne wydaje się zatem nadanie regulacjom, obejmującym ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, rangi ustawowej. Trzeba jednak podkreślić, że problem ustawowej regulacji działań wykraczających poza normalność funkcjonowania demokratycznego państwa prawnego jest niezwykle delikatny, bo, na co zwraca się uwagę w doktrynie, „ustawodawca nie może w ten sposób tworzyć pozakonstytucyjnych stanów nadzwyczajnych o zakresie i naturze porównywalnej do stanów przewidywanych przez Konstytucję” . "
wiecej tutaj - https://sip.lex.pl/komentarze-i-publikacje/komentarze/komentarz-do-niektorych-przepisow-ustawy-o-szczegolnych-587829647
@Xar "USTAWA z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi."
To jest podstawą prawną i obowiązujące prawo - nikt nie zaskarżył jej do TK, a uchwalił ją rząd Tuska. Prawnicy mniejszej rangi mogą sobie pisać co chcą, ale to nie zmieni tego faktu.
TVN24 - nic
GW - nic
Polsat News - nic
TVP - nic
Dzięki wam media!!! Po co niepokoić ludzi takimi informacjami. Niech im się wydaje, że ludzi protestujących nie ma. Wszystkim podoba się ograniczanie wolności w imię walki o zdrowie. Kiedyś soclalizm walczył o pokój w podobny sposób i z podobnym skutkiem.
Na szczepienia bo tylko one nas uratują! Ale wszyscy więc przymuśmy niechętnych! A potem trzecią, czwartą, piątą dawkę! Przecież nie chcemy powrotu do lockdownów!
@Dedi_S Niektóre szczepy, np nasz rząd, zamówił raz się mówi 60 mln, raz 100 mln szczepionek na COVID-19. Niedzielski pod koniec czerwca mówił o 3. dawce. teraz mówi, że nie ma na razie mowy. :)
@koszmarek66 podejrzewam, że może chodzić o dawki dodatkowe, zakontraktowanych jest "od do" , choć nie podejrzewam naszych polityków o jakieś "myślenie" - to byłby eufemizm.
@rainboweyes80 o 2 dawce J&J jeszcze nie słyszałem. Nie ma sensu podawania dawki przypominającej na min. rok po pierwszej. Chyba, że ktoś ma osłabioną odporność. Media rozdmuchują tą sprawę.
Tak, jest to metoda walki z epidemiami. Szczepionki, izolacja chorych, kwarantanna są lepsze. Ale co zrobić kiedy antyszczepionkowcy tak nasrali sobie i innym w głowach, że umierający na covid w szpitalach zrywają lekarzom maseczki z twarzy i krzyczą, że nie ma żadnego covid i że oni chcą wlew z witaminy C. Normalna cześć społeczeństwa w końcu będzie miała dość i zacznie wykluczać szurów.
@Azheal udowodnij to. Nawet w mediach mowia, ze szczepionki nie chronia przed zachorowaniem a tylko ulatwiaja przebieg i ze zaszczepiony moze nadal zarazac
@mamut3003 Akurat to byłby całkiem dobry pomysł. Oddzielenie myślących od tych, którym z nauką nie było po drodze.
Aby tak bardzo nie kwiczeli, to dałbym im się odizolować z własnej woli, a tam otworzyć absolutnie wszystko. Zero jakichkolwiek obostrzeń. Zrobić dokładnie tak, jak chcą. Wymóg byłby jeden - masz nie opuszczać odizolowanego obszaru.
A później monitorować i pokazywać ten wyścig o nagrodę Darwina, jako przestrogę dla innych. Pula zdrowych genów by się trochę oczyściła, niezdecydowani by się przekonali, że warto. Same plusy.
Pomysł rewelacja.
https://www.prawo.pl/zdrowie/ilu-zaszczepionych-zachorowalo-lub-zmarlo-na-covid-19,509343.html
"Od chwili startu Narodowego Programu Szczepień do 5 czerwca 2021 roku w Polsce stwierdzono 1 617 025 wszystkich zakażeń. Z tego wykryto 11 778 przypadków Covid-19 u osób w pełni zaszczepionych, w tym 3349 wykryto w okresie krótszym niż 14 dni od przyjęcia drugiej dawki, zaś u 8429 osób po 14 dniach od przyjęcia drugiej dawki."
Chyba tam "troszeczkę" chronią przed zachorowaniem.
@Xar a kto Ci grozi bronią? Jesteś aspołeczny to społeczeństwo się od Ciebie izoluje.
Wytłumaczę Ci to na przykładzie. Pracujesz w grupie jako zespół, ale nie chcesz z nikim współpracować, pomagać, Twoje rady i wiedzą są zmyślone, ciągle wszystkich obrażasz i ogólnie wszystko negujesz. Co robi grupa? Nikt się z Tobą nie chce zadawać i zostajesz izolowany przez grupę. Ty za to wszystkim się, żalisz że to segregacja i też chcesz iść na imprezę firmową, ale nie zostałeś zaproszony i chcesz się sam wprosić. Tak się właśnie zachowują antyszczepy.
@Puolalainen @Xar Tak mogą zarażać i dlatego dąży się do odporności populacyjnej i rozwiązuje to problem zarówno dużej liczby zakażeń jak i tych ludzi którzy nie mogą się zaszczepić.
@LowcaKomedii ktos to przeczytal? od 5 czerwca bylo 1,6 Miliona? A totalny numer to 2,8 miliona czyli w ten miesiac 130% normy wyrobilismy od poczatku? Likely not true.
@ProbabilityBatman Przeczytaj jeszcze raz.
"Od chwili startu Narodowego Programu Szczepień do 5 czerwca 2021 roku..."
co jest takiego trudnego w tym zdaniu? Nie wiem czy wiesz, ale szczepionki nie pojawiły się od razu. Przed nimi ludzi także chorowali, wiedziałeś?
@Xar Oczywiście bzdura. Z twojego własnego źródła:
"Wiemy natomiast, że w Wielkiej Brytanii zaszczepionych zostało aż 85 proc. populacji pełnoletniej, z czego 60 proc. dwoma dawkami. Logiczne więc, że im więcej jest osób zaszczepionych, tym częściej w tej grupie dochodzi do zakażeń - dodaje"
Mamy więc do czynienia ze zwykłą proporcją. Co więcej, jest tam napisane, że:
"eraz naukowcy z King's College London zaskoczyli wszystkich analizą, z której wynika, że aż 47 proc. wszystkich zakażeń dotyczy osób, które otrzymały co najmniej jedną dawkę szczepionki przeciw COVID-19. "
WNIOSEK:
Niezaszczepione 15% społeczeństwa generuje aż 53% wszystkich nowych zachorowań.
I wtedy wchodzisz ty, cały na biało i twierdzisz, że lepiej jest się nie zaszczepić? Naprawdę, już wasze własne źródła informacji dobitnie pokazują, że zaszczepienie to lepsza opcja. Nie trzeba robić kurtyzany z logiki i całkowicie przekręcać wniosków płynących z artykułu.
Jakby było 99 osób zaszczepionych i 1 z nich zachorowała, z drugiej 1 niezaszczepiona, która również zachorowała, to też byś wypalił, że zaszczepieni chorują tak samo często, jak niezaszczepieni?
Zrobiłeś coś niemal identycznego. Mamy 85% vs 15%, gdzie to 15% i tak wygenerowało więcej zachorowań, a ty potrafisz wypalić z "oj chyba niezbyt".
Swoją drogą bardzo podoba mi się to wybieranie wisienek i powoływanie się na kraje, w których statystyki, zrozumiałe w kompletnie pokraczny sposób, wydają się przemawiać na korzyść niezaszczepienia. A to tak ciężko znaleźć coś z naszego kraju?
"Od chwili startu Narodowego Programu Szczepień do 5 czerwca 2021 roku w Polsce stwierdzono 1 617 025 wszystkich zakażeń. Z tego wykryto 11 778 przypadków Covid-19 u osób w pełni zaszczepionych, w tym 3349 wykryto w okresie krótszym niż 14 dni od przyjęcia drugiej dawki, zaś u 8429 osób po 14 dniach od przyjęcia drugiej dawki." https://www.prawo.pl/zdrowie/ilu-zaszczepionych-zachorowalo-lub-zmarlo-na-covid-19,509343.html
Skoro lubimy cherrypicking, to pojawiają się również inne kraje i dane dot. zgonów:
"Dane ze Stanów Zjednoczonych pokazują zaś, że 99,2 proc. osób, które umierają na COVID-19 to osoby niezaszczepione. Podobnie sytuacja wygląda w Holandii i Francji – ponad 90 proc. zgonów dotyczy osób, które nie przyjęły szczepionki przeciw koronawirusowi."
@LowcaKomedii przperaszam Cie bardzo, ale skoro polowa osob chorych byla zaszczepiona to chyba cos slabo dziala ta szczepionka, co?
A teraz odniesmy te dane o osobach niezaszczepionych do innych informacji jak grupa wiekowa, zawod, stan zdrowia etc. bo moze sie okazac, ze rok temu tez te 15% spoleczenstwa generowalo wiekszosc przypadkow. Zasada Pareta jest znana?
@Xar "skoro polowa osob chorych byla zaszczepiona to chyba cos slabo dziala ta szczepionka, co?" - czytaj ze zrozumieniem "Niezaszczepione 15% społeczeństwa generuje aż 53% wszystkich nowych zachorowań.".
"bo moze sie okazac, ze rok temu tez te 15% spoleczenstwa generowalo wiekszosc przypadkow" - rok temu,m to nawet nie zaczęto szczepić obywateli, także ciężko o lepszy strzał w kolano.
"Zasada Pareta jest znana?" - najwyraźniej nie tobie, skoro 15% generuje 53% zachorowań, to coś z tymi niezaszczepionymi trzeba by zacząć robić, właśnie zgodnie z zasadą pareto. Kolejny strzał w kolano.
@LowcaKomedii "bo moze sie okazac, ze rok temu tez te 15% spoleczenstwa generowalo wiekszosc przypadkow" - rok temu,m to nawet nie zaczęto szczepić obywateli, także ciężko o lepszy strzał w kolano.
no wlasnie to nie jest strzal w kolano, bo skoro hipotetycznie rok temu te 15% osob odpowiadalo za wiekszosc zakazen ze wzgledu na przynaleznosc do jakiejs grupy to teraz nadal te 15% moze odpowiadac za spora liczbe zakazen. I nie mozna powiedziec, ze 15% spoleczenstwa generuje polowe zakazen teraz nie wiedzac jak bylo przed szczepieniami bo moga byc po prostu najbardziej narazona grupa.
To tak jakbys powiedzial: ona ma 2 miliony, to mu sie powodzi. Dwa lata temu mogl miec albo 20 milionow albo 2 tysiace. Brakuje danych historycznych i tego nie mozna tego odnosic do sytuacji obecnej bez kontekstu
@Xar "bo skoro hipotetycznie rok temu te 15% osob odpowiadalo za wiekszosc zakazen ze wzgledu na przynaleznosc do jakiejs grupy to teraz nadal te 15% moze odpowiadac za spora liczbe zakazen" - ale rok temu ani nie było wariantu delta, którego dotyczy ten raport, ani nie było zaszczepionych, bo szczepionek jeszcze nie było (badań klinicznych raczej nie liczymy).
Czekam na to jak rządzący swoją arogancją w końcu wkurzą wystarczająco wielu ludzi że tłumy ich zlinczują.
Ciekaw jestem kiedy Polacy w końcu zrozumieją paranoje obostrzeń i maseczek i ruszą na rządzacych..
Brawo Włosi brawo Niemcy.bo tam tez były podobne protesty A Polacy jak zwykle głupi i naiwni dają sobie bez walki odbierać prawa.
@killerxcartoon z tego powodu, to nie sądzę - to margines/promil. Z innych powodów to być może, ale pamiętaj, że mamy demokratycznie wybrany rząd - mimo to, że na nich nie głosowałem i nie popieram.
@Dedi_S czyli skoro wygrali wybory oznacza to, że mogą np.: kategoryzować poszczególne jednostki lub grupy społeczne a następnie zamykać ich w więzieniu z powodu odmiennych poglądów, religii czy rasy, a następnie przeprowadzać na nich czystki? Adolf Hitler i jego partia również wygrała demokratyczne wybory. Czy porównywanie jednej partii z Polski do NSDP jest słuszne czy nie, to osobna kwestia, wygranie wyborów po prostu nie oznacza, że możesz robić co chcesz. Poza tym opór wobec władzy i wolność słowa jest podstawą demokratycznych społeczeństw. Jeśli społeczeństwu się nie podoba co robi władza ma narzędzia by swój sprzeciw zaprezentować.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 lipca 2021 o 17:42
@Pergamin ja Cie rozumiem. Nie wolno im wszystkieg, muszą działać w ramach prawa, chyba że sami je zmienią :) Wszyscy pololitycy to krętacze i szuje, bez wyjątku. Jednak w prawie wszystkich krajach są jakieś obostrzenia. Mają one głównie na celu zmniejszenie liczby hospitalizacji i paraliżu służby zdrowia, jaka miała miejsce np. u mnie w mieście przy 3 fali - nic fajnego. Czyli chronią całe społeczeństwo - w Polsce i tak służba zdrowia jest nie wydolna więc średnio to się sprawdza.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
24 lipca 2021 o 19:10
@Morel78 widzisz drogi specjalisto, oprócz wolnej woli jest jeszcze rozum a słucham to ja specjalistów bo telewizji nawet nie posiadam w domu. Poza tym mam przynajmniej podstawy wyższego wykształcenia z dziedziny chemii i biologii, które daje mi na tyle wiedzy, żeby nie negować doświadczenia naukowców i specjalistów, którym nie dorastam do pięt. A od co najmniej 20 lat odkąd internet rozpowszechnił sie na tyle, że dostał sie pod strzechy niewykształconego motłochu ten ma najwięcej zazwyczaj do powiedzenia w sprawach o których niema nawet bladego pojęcia. I to jest tragedia naszych czasów. Druga tragedia to całkowicie zdewaluowana wartość telewizji, która zamiast uczyć wzięła sobie za zadanie ogłupianie ludzi.
Takie rozumne takie wykształcone ale nie wpadli na to że ci specjaliści i naukowcy mogą mówić to co im rządy każą mówić, podobnie jak,, niezależne '' media??
Spoleczenstwo musi byc spolaryzowane. Zawsze. Inaczej ludzie zrozumieli by, ze razem moga wszystko. Wracajcie do sluchania wiadomosci i nabijania sobie pieczatek, no i niezapomnijcie poszczuc na szurow, bo przeciez zagrozenie dla zycia.
Brawo Włosi! :)
@LowcaKomedii ...Brawo Włosi... - rozwiń nieco za co i dlaczego to "brawo"?
W temacie sam mógłbym cos napisać bo w ciągu ostatnich czterech miesięcy pochowaliśmy pięciu bliższych i dalszych stosunkowo młodych członków naszej rodziny -oni też byli tacy głośno "protestujący"
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 lipca 2021 o 15:28
@Jacek83218 ...tysiące ludzi... ...zaprotestować... ...ograniczeniom... ...na osoby nieszczepione...
I to jest demot o "brawie" .dla rządu który wprowadził ograniczenia.
Sprawdź monitor, chyba obraz masz nieco niewyraźny.
@Jacek83218 aglomeracja Turynu na 2.2 mln., tak że to promil.
@epuzer oj, to bardzo współczuję. Z takimi genami to faktycznie bym się szczepiła bez wahania. U mnie z kolei nikt nigdy na nic nie choruje, nie bierze lekow i żyje się po 90 parę lat. Ostatnio brak mojego dziadka lat 90, miał wiele dni styczość (mieszkał) z osobami chorymi na covid i jego nawet lekko nie dziabnęło. Jedni padają jak muchy, a innych nic nie położy. Tak było, jest i będzie. Czy się szczypać, to kwestia osobistej kalkulacji, a jakiekolwiek dyskryminowanie ludzi jest niedopuszczalne.
@rainboweyes80 Jak widzę jak ktoś piszę "tak było , jest i będzie" to mnie aż skręca. Po to kurde mamy medycyne baranie jeden żeby ludzie nie padali jak muchy
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2021 o 9:49
@Jacek83218 No i to jest właśnie zadziwiające. Tak sobie napisałem komentarz, żeby zobaczyć ten ból pewnej części ciała u antyszczepionkowców, a oni najzwyczajniej nie zrozumieli komentarza...
@rainboweyes80 Jeśli sprawia Ci to przyjemność to rozwijaj jak naj dłużej swe teorie i wierz w nie święcie,
Każdy ma prawo do takich zachowań jakie mu pasują (pod warunkiem gdy nie szkodzi innym, (szkodzi nawet hipotetycznie).
W każdym razie ja ze swojego biznesu wyrzucam na zbity pysk tych co niezaszczepieni... i wyobraź sobie że reszta którym nieźle daje zrobić na chleb, stoi absolutnie po mojej stronie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2021 o 19:00
@Azheal widac nie rozumiesz jak dziala wspolczesny system medyczny. Dawno temu we Wroclawiu byly billboardy na przystankach, ze twoj pies moze polizac slimaka a ten slimak ma jakies tam bakterie, zaszczep psiaka teraz. Zadbaj o jego zdrowie.
Jeszcze dawniej w Afryce, gdy cywilizacja sie zaczynala to lekarzowi placono kiedy wszyscy byli zdrowi a przestawano placic jak ktos zachorowal. Dzis jest na odwrot i nie trudno sie dziwic, ze beda kolejne warianty.
@ProbabilityBatman Masz rację nie trudno się dziwić tylko ja wiem że to z powodu ewolucji wirusów a Ty węszysz spisek taka drobna różnica. Swoją drogą już od dawna jest tych wariantów z 10 jak nie więcej
segregacja, pewnie, tylko po co dawać jakieś paszporty covidowe i kombinować na nowo? Może wróćmy do starych, sprawdzonych metod, po co się oszczędzać, od razu z grubej rury, dawać gwiazdę dawida na rękę osobie nieszczepionej, według tamtej retoryki to byli ludzie drugiej kategorii, tu fanatycy szczepień twierdzą to samo przecie
tu chodzi rozprzestrzenianie się covida i bezpieczeństwo itd ..... niektórzy ludzie naprawdę nie potrafią przestać żyć starymi czasami
czy tak trudno jest sie poprostu zaszczepić -_-
@bedajaja jaka segregacja, jaką gwiazda Dawida? Co ty bredzisz? Masz wybór i nie masz prawa narzekać. Ten wybór wiąże się z kosekwencjami. Prawo jazdy nie każdy dostaje, lekarzem też nie każdy może zostać - to też jest segregacja i ograniczanie wolności?
Nie masz prawa jazdy, nie wsiadasz do samochodu, nie masz szczepień nie zjesz w restauracji. Tylko tyle i aż tyle.
@Davit77 to za chwilę nie będzie restauracji, bo stracić połowę klientów, to trochę słabo. Aż takie tabuny oszczepieńców tam nie walą, żeby opłacało się prowadzić dla nich biznes. To może potrwać parę miesięcy , a potem ten durny pomysl segregacji padnie na pysk.
@rainboweyes80 No to jest wybór. Albo otworzyć dla zaszczepieńców albo zamknąć dla wszystkich. To byłoby Twoim zdaniem lepsze?
@Dedi_S ale to, ze nie mozesz skorzystac z uslug bedac niezaszczepionym to segregacja ze wzgledu na poddanie sie lub nie procedurze medycznej i jest to w Polsce nielegalne
Głupi te co myślał że dwie dawki szczepionki sprawia że wrócimy do normalności. To już zaszło za daleko
@Xar Dedi dobrze Ci powiedzial - prowadzenie pojazdu to tez segregacja ze wzgledu na poddanie sie lub nie egzaminowi.Definicja segregacji 1. «dzielenie czegoś na grupy, kategorie według wybranych cech»
2. «faktyczne lub prawne oddzielenie od siebie w ramach jednego państwa grup ludzi ze względów etnicznych, rasowych lub religijnych»
Czyli od rzeczy od nas niezaleznych. Szczepienie lub tez nie to tylko i wylacznie Twoj wybor i konsekwencje tego wyboru poniesiesz Ty ale to nie jest segregacja.
@Azheal Obywatele daja sobie dmuchac w kasze - stan zdrowia lub poddanie sie procedurze medycznej nie moze warunkowac mozliwosci skorzystania z uslugi - mowi o tym konstytucja RP, wiec w Polsce to nie przejdzie.
Druga kwestia jest to, czy te firmy ktore by w Polsce chcialyby miec dostep do danych medycznych(a takimi jest informacja o zaszczepieniu) maja odpowiednie do tego procedury w zakresie RODO?
@Azheal chcesz mi powiedziec ze maja zabrac ludziom uprawnienia do czegos i wydawac je ze wzgledu na zgode na procedure medyczna? Ocipiales? Aby moc prowadzic pojazd legalnie musisz przejsc kurs i zdobyc uprawnienia zdajac egzamin. Chcesz porownac zdawanie egzaminu na uprawnienia z "uprawnieniami" do pojscia do restauracji?
@qwero
Nie każdy może się zaszczepić. Tak trudno jest to zrozumieć?
@Xar lubisz słowa "procedura medyczna" co? Nie, nie masz racji - w stanie epidemii jak najbardziej można przymusić do "procedury medycznej", mało tego mogą Cie nawet przywiązać do łóżka. Pozwala na to ustawa z 2008 roku wprowadzona przez Pułtuska, a obecny nierząd z tego (jeszcze) nie skorzystał.
Porównanie do prawa jazdy jest jak najbardziej na miejscu. Prawka także nie dostaniesz jak stwarzasz zagrożenie dla innych. Albo inaczej - to może wypuśćmy wszystkich z więzień, bo przecież to jest segregacja, a tylko stwarzają zagrożenie dla innych. Nikt Cie nie zmusza do pozostania w grupie antyszczepow, możesz w każdej chwili przejść na jasna stronę mocy :)
@Puolalainen tak i takie osoby powinny dostać certyfikat bez mrugnięcia okiem. To nie ich wina i inni będą ich chronić.
@Xar Tak mogą takie właśnie prawko mogą ci zabrać jak nie przejdziesz badań medycznych prawda? Taką książeczkę sanepidowską też ci zabiorą jak nie będziesz odpowiednio zdrowy przez co nawet pracy z powodu "procedur medycznych" możesz nie dostać. Istnieje już wiele takich przepisów a nagle teraz to segregacja
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2021 o 16:18
@Dedi_S przypomnij mi kiedy ogloszono stan nadzwyczajny o ktorym piszesz?
@Xar przypomnij mi gdzie ja wspomniałem o stanie nadzwyczajnym?
@Dedi_S stan epidemii to nie jest stan nadzwyczajny aby pozwalac na takie naruszanie wolnosci.
"Niezależnie od powyższych uwag, wprowadzanie ograniczeń w sferze praw i wolności jednostki w drodze rozporządzenia, najpierw Ministra Zdrowia, a potem Rady Ministrów, należy ocenić bardzo negatywnie. Nie ulega wątpliwości, że nie każde zakłócenie normalnego funkcjonowania państwa musi mieć na tyle poważny charakter, by konieczne było wprowadzenie jednego z konstytucyjnie przewidzianych stanów nadzwyczajnych. Jeżeli jednak nawet przyjmiemy, że brak w obecnej sytuacji podstaw do wprowadzenia stanu klęski żywiołowej, to i tak konieczne jest w takim wypadku stworzenie odpowiednio rozbudowanej regulacji ustawowej, nie zaś poprzestawanie na poziomie aktu wykonawczego. Niezbędne wydaje się zatem nadanie regulacjom, obejmującym ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, rangi ustawowej. Trzeba jednak podkreślić, że problem ustawowej regulacji działań wykraczających poza normalność funkcjonowania demokratycznego państwa prawnego jest niezwykle delikatny, bo, na co zwraca się uwagę w doktrynie, „ustawodawca nie może w ten sposób tworzyć pozakonstytucyjnych stanów nadzwyczajnych o zakresie i naturze porównywalnej do stanów przewidywanych przez Konstytucję” . "
wiecej tutaj - https://sip.lex.pl/komentarze-i-publikacje/komentarze/komentarz-do-niektorych-przepisow-ustawy-o-szczegolnych-587829647
@Xar "USTAWA z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi."
To jest podstawą prawną i obowiązujące prawo - nikt nie zaskarżył jej do TK, a uchwalił ją rząd Tuska. Prawnicy mniejszej rangi mogą sobie pisać co chcą, ale to nie zmieni tego faktu.
@MEATLOAF brawo umiesz się paintem posługiwać - mój 9 letni syn potrafi to od conajmniej 3 lat.
TVN24 - nic
GW - nic
Polsat News - nic
TVP - nic
Dzięki wam media!!! Po co niepokoić ludzi takimi informacjami. Niech im się wydaje, że ludzi protestujących nie ma. Wszystkim podoba się ograniczanie wolności w imię walki o zdrowie. Kiedyś soclalizm walczył o pokój w podobny sposób i z podobnym skutkiem.
Na szczepienia bo tylko one nas uratują! Ale wszyscy więc przymuśmy niechętnych! A potem trzecią, czwartą, piątą dawkę! Przecież nie chcemy powrotu do lockdownów!
@koszmarek66 nie ma mowy na razie o 3 dawce, dla osób zdrowych, to jest wymysł antyszczepów.
@Dedi_S Niektóre szczepy, np nasz rząd, zamówił raz się mówi 60 mln, raz 100 mln szczepionek na COVID-19. Niedzielski pod koniec czerwca mówił o 3. dawce. teraz mówi, że nie ma na razie mowy. :)
@Dedi_S ale jest mowa o drugiej dla dżonsonowcow, którzy myśleli , że przechytrzą wszystkich i będą mieli z głowy po jednym razie.
@koszmarek66 podejrzewam, że może chodzić o dawki dodatkowe, zakontraktowanych jest "od do" , choć nie podejrzewam naszych polityków o jakieś "myślenie" - to byłby eufemizm.
@rainboweyes80 o 2 dawce J&J jeszcze nie słyszałem. Nie ma sensu podawania dawki przypominającej na min. rok po pierwszej. Chyba, że ktoś ma osłabioną odporność. Media rozdmuchują tą sprawę.
A za chwilę cyk i dekret o utworzeniu kolonii obozów bądź zamkniętych dzielnic dla niezaszczepionych.
@mamut3003 no i?
No i do tego to zmierza.
Pewne decyzje niosą za sobą konsekwencje, masz wybór.
Tak, jest to metoda walki z epidemiami. Szczepionki, izolacja chorych, kwarantanna są lepsze. Ale co zrobić kiedy antyszczepionkowcy tak nasrali sobie i innym w głowach, że umierający na covid w szpitalach zrywają lekarzom maseczki z twarzy i krzyczą, że nie ma żadnego covid i że oni chcą wlew z witaminy C. Normalna cześć społeczeństwa w końcu będzie miała dość i zacznie wykluczać szurów.
@Dedi_S ok, jak Ci przystawie bron do glowy i wtedy dobrowolnie oddasz mi swoj majatek to tez bedzie konsekwencja wyboru,tak?
@Xar Szkoda tylko że to złe porównanie bo to niezaszczepieni są zagrożeniem dla społeczeństwa
@Azheal udowodnij to. Nawet w mediach mowia, ze szczepionki nie chronia przed zachorowaniem a tylko ulatwiaja przebieg i ze zaszczepiony moze nadal zarazac
@mamut3003 Akurat to byłby całkiem dobry pomysł. Oddzielenie myślących od tych, którym z nauką nie było po drodze.
Aby tak bardzo nie kwiczeli, to dałbym im się odizolować z własnej woli, a tam otworzyć absolutnie wszystko. Zero jakichkolwiek obostrzeń. Zrobić dokładnie tak, jak chcą. Wymóg byłby jeden - masz nie opuszczać odizolowanego obszaru.
A później monitorować i pokazywać ten wyścig o nagrodę Darwina, jako przestrogę dla innych. Pula zdrowych genów by się trochę oczyściła, niezdecydowani by się przekonali, że warto. Same plusy.
Pomysł rewelacja.
@Xar https://www.nationalgeographic.com/science/article/yes-vaccines-block-most-transmission-of-covid-19
https://www.prawo.pl/zdrowie/ilu-zaszczepionych-zachorowalo-lub-zmarlo-na-covid-19,509343.html
"Od chwili startu Narodowego Programu Szczepień do 5 czerwca 2021 roku w Polsce stwierdzono 1 617 025 wszystkich zakażeń. Z tego wykryto 11 778 przypadków Covid-19 u osób w pełni zaszczepionych, w tym 3349 wykryto w okresie krótszym niż 14 dni od przyjęcia drugiej dawki, zaś u 8429 osób po 14 dniach od przyjęcia drugiej dawki."
Chyba tam "troszeczkę" chronią przed zachorowaniem.
@Xar a kto Ci grozi bronią? Jesteś aspołeczny to społeczeństwo się od Ciebie izoluje.
Wytłumaczę Ci to na przykładzie. Pracujesz w grupie jako zespół, ale nie chcesz z nikim współpracować, pomagać, Twoje rady i wiedzą są zmyślone, ciągle wszystkich obrażasz i ogólnie wszystko negujesz. Co robi grupa? Nikt się z Tobą nie chce zadawać i zostajesz izolowany przez grupę. Ty za to wszystkim się, żalisz że to segregacja i też chcesz iść na imprezę firmową, ale nie zostałeś zaproszony i chcesz się sam wprosić. Tak się właśnie zachowują antyszczepy.
@Azheal
szczepienie nie sprawia, że ludzie nie będą chorować. I co z ludźmi, którzy nie mogą się zaszczepić? zamknąć w 4 ścianach?
@Puolalainen @Xar Tak mogą zarażać i dlatego dąży się do odporności populacyjnej i rozwiązuje to problem zarówno dużej liczby zakażeń jak i tych ludzi którzy nie mogą się zaszczepić.
@LowcaKomedii ktos to przeczytal? od 5 czerwca bylo 1,6 Miliona? A totalny numer to 2,8 miliona czyli w ten miesiac 130% normy wyrobilismy od poczatku? Likely not true.
@ProbabilityBatman Przeczytaj jeszcze raz.
"Od chwili startu Narodowego Programu Szczepień do 5 czerwca 2021 roku..."
co jest takiego trudnego w tym zdaniu? Nie wiem czy wiesz, ale szczepionki nie pojawiły się od razu. Przed nimi ludzi także chorowali, wiedziałeś?
@Azheal https://portal.abczdrowie.pl/wariant-delta-zaszczepieni-stanowia-polowe-przypadkow-zakazen-w-wielkiej-brytanii?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=fbwp&utm_term=post&utm_c
@LowcaKomedii oj chyba niezbyt: Okazuje się, że osoby zaszczepione stanowią obecnie prawie połowę wszystkich nowych przypadków zakażeń koronawirusem.(w UK,moj przypis) - zrodlo: https://portal.abczdrowie.pl/wariant-delta-zaszczepieni-stanowia-polowe-przypadkow-zakazen-w-wielkiej-brytanii?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=fbwp&utm_term=post&utm_c
@Xar Oczywiście bzdura. Z twojego własnego źródła:
"Wiemy natomiast, że w Wielkiej Brytanii zaszczepionych zostało aż 85 proc. populacji pełnoletniej, z czego 60 proc. dwoma dawkami. Logiczne więc, że im więcej jest osób zaszczepionych, tym częściej w tej grupie dochodzi do zakażeń - dodaje"
Mamy więc do czynienia ze zwykłą proporcją. Co więcej, jest tam napisane, że:
"eraz naukowcy z King's College London zaskoczyli wszystkich analizą, z której wynika, że aż 47 proc. wszystkich zakażeń dotyczy osób, które otrzymały co najmniej jedną dawkę szczepionki przeciw COVID-19. "
WNIOSEK:
Niezaszczepione 15% społeczeństwa generuje aż 53% wszystkich nowych zachorowań.
I wtedy wchodzisz ty, cały na biało i twierdzisz, że lepiej jest się nie zaszczepić? Naprawdę, już wasze własne źródła informacji dobitnie pokazują, że zaszczepienie to lepsza opcja. Nie trzeba robić kurtyzany z logiki i całkowicie przekręcać wniosków płynących z artykułu.
Jakby było 99 osób zaszczepionych i 1 z nich zachorowała, z drugiej 1 niezaszczepiona, która również zachorowała, to też byś wypalił, że zaszczepieni chorują tak samo często, jak niezaszczepieni?
Zrobiłeś coś niemal identycznego. Mamy 85% vs 15%, gdzie to 15% i tak wygenerowało więcej zachorowań, a ty potrafisz wypalić z "oj chyba niezbyt".
Ciekawe jest również:
https://oko.press/zaszczepieni-umieraja-czesciej-bzdura/
Swoją drogą bardzo podoba mi się to wybieranie wisienek i powoływanie się na kraje, w których statystyki, zrozumiałe w kompletnie pokraczny sposób, wydają się przemawiać na korzyść niezaszczepienia. A to tak ciężko znaleźć coś z naszego kraju?
"Od chwili startu Narodowego Programu Szczepień do 5 czerwca 2021 roku w Polsce stwierdzono 1 617 025 wszystkich zakażeń. Z tego wykryto 11 778 przypadków Covid-19 u osób w pełni zaszczepionych, w tym 3349 wykryto w okresie krótszym niż 14 dni od przyjęcia drugiej dawki, zaś u 8429 osób po 14 dniach od przyjęcia drugiej dawki."
https://www.prawo.pl/zdrowie/ilu-zaszczepionych-zachorowalo-lub-zmarlo-na-covid-19,509343.html
Skoro lubimy cherrypicking, to pojawiają się również inne kraje i dane dot. zgonów:
"Dane ze Stanów Zjednoczonych pokazują zaś, że 99,2 proc. osób, które umierają na COVID-19 to osoby niezaszczepione. Podobnie sytuacja wygląda w Holandii i Francji – ponad 90 proc. zgonów dotyczy osób, które nie przyjęły szczepionki przeciw koronawirusowi."
@LowcaKomedii przperaszam Cie bardzo, ale skoro polowa osob chorych byla zaszczepiona to chyba cos slabo dziala ta szczepionka, co?
A teraz odniesmy te dane o osobach niezaszczepionych do innych informacji jak grupa wiekowa, zawod, stan zdrowia etc. bo moze sie okazac, ze rok temu tez te 15% spoleczenstwa generowalo wiekszosc przypadkow. Zasada Pareta jest znana?
@Xar "skoro polowa osob chorych byla zaszczepiona to chyba cos slabo dziala ta szczepionka, co?" - czytaj ze zrozumieniem "Niezaszczepione 15% społeczeństwa generuje aż 53% wszystkich nowych zachorowań.".
"bo moze sie okazac, ze rok temu tez te 15% spoleczenstwa generowalo wiekszosc przypadkow" - rok temu,m to nawet nie zaczęto szczepić obywateli, także ciężko o lepszy strzał w kolano.
"Zasada Pareta jest znana?" - najwyraźniej nie tobie, skoro 15% generuje 53% zachorowań, to coś z tymi niezaszczepionymi trzeba by zacząć robić, właśnie zgodnie z zasadą pareto. Kolejny strzał w kolano.
@LowcaKomedii "bo moze sie okazac, ze rok temu tez te 15% spoleczenstwa generowalo wiekszosc przypadkow" - rok temu,m to nawet nie zaczęto szczepić obywateli, także ciężko o lepszy strzał w kolano.
no wlasnie to nie jest strzal w kolano, bo skoro hipotetycznie rok temu te 15% osob odpowiadalo za wiekszosc zakazen ze wzgledu na przynaleznosc do jakiejs grupy to teraz nadal te 15% moze odpowiadac za spora liczbe zakazen. I nie mozna powiedziec, ze 15% spoleczenstwa generuje polowe zakazen teraz nie wiedzac jak bylo przed szczepieniami bo moga byc po prostu najbardziej narazona grupa.
To tak jakbys powiedzial: ona ma 2 miliony, to mu sie powodzi. Dwa lata temu mogl miec albo 20 milionow albo 2 tysiace. Brakuje danych historycznych i tego nie mozna tego odnosic do sytuacji obecnej bez kontekstu
@Xar "bo skoro hipotetycznie rok temu te 15% osob odpowiadalo za wiekszosc zakazen ze wzgledu na przynaleznosc do jakiejs grupy to teraz nadal te 15% moze odpowiadac za spora liczbe zakazen" - ale rok temu ani nie było wariantu delta, którego dotyczy ten raport, ani nie było zaszczepionych, bo szczepionek jeszcze nie było (badań klinicznych raczej nie liczymy).
Czekam na to jak rządzący swoją arogancją w końcu wkurzą wystarczająco wielu ludzi że tłumy ich zlinczują.
Ciekaw jestem kiedy Polacy w końcu zrozumieją paranoje obostrzeń i maseczek i ruszą na rządzacych..
Brawo Włosi brawo Niemcy.bo tam tez były podobne protesty A Polacy jak zwykle głupi i naiwni dają sobie bez walki odbierać prawa.
@killerxcartoon z tego powodu, to nie sądzę - to margines/promil. Z innych powodów to być może, ale pamiętaj, że mamy demokratycznie wybrany rząd - mimo to, że na nich nie głosowałem i nie popieram.
@Dedi_S demokratycznie wybrany rząd nie oznacza, że może robić c chce skoro ma poparcie części społeczeństwa.
@Pergamin jednak chyba uczciwie wygrali wybory.
@Dedi_S czyli skoro wygrali wybory oznacza to, że mogą np.: kategoryzować poszczególne jednostki lub grupy społeczne a następnie zamykać ich w więzieniu z powodu odmiennych poglądów, religii czy rasy, a następnie przeprowadzać na nich czystki? Adolf Hitler i jego partia również wygrała demokratyczne wybory. Czy porównywanie jednej partii z Polski do NSDP jest słuszne czy nie, to osobna kwestia, wygranie wyborów po prostu nie oznacza, że możesz robić co chcesz. Poza tym opór wobec władzy i wolność słowa jest podstawą demokratycznych społeczeństw. Jeśli społeczeństwu się nie podoba co robi władza ma narzędzia by swój sprzeciw zaprezentować.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2021 o 17:42
@Pergamin ja Cie rozumiem. Nie wolno im wszystkieg, muszą działać w ramach prawa, chyba że sami je zmienią :) Wszyscy pololitycy to krętacze i szuje, bez wyjątku. Jednak w prawie wszystkich krajach są jakieś obostrzenia. Mają one głównie na celu zmniejszenie liczby hospitalizacji i paraliżu służby zdrowia, jaka miała miejsce np. u mnie w mieście przy 3 fali - nic fajnego. Czyli chronią całe społeczeństwo - w Polsce i tak służba zdrowia jest nie wydolna więc średnio to się sprawdza.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 lipca 2021 o 19:10
szczepiać się a jak nie won na lockdown do domów i po sprawie. Reszta może normalnie funkcjonować. Brawo Włosi, nie odpuszczajcie
@rogeros123 to się posiedzi w ogródeczku przy grillu i przeczeka, aż matołom zmięknie rura.
@rainboweyes80 Siedź ile chcesz. Reszta normalnych ludzi się zaszczepi i będzie normalnie funkcjonować.
@rogeros123 Normalnie? Gdzie Ty człowieku żyjesz?
Jak powiedzieć "nie chce szczepionki po chińsku?" Proste. "Ni Hu Ja"
Tym głowom z telewizji nigdy nie wierzyłem i nie wierze, to macie wolną wolę czy słuchacie co wam każą, mówiąc co jest dla was dobre
@Morel78 widzisz drogi specjalisto, oprócz wolnej woli jest jeszcze rozum a słucham to ja specjalistów bo telewizji nawet nie posiadam w domu. Poza tym mam przynajmniej podstawy wyższego wykształcenia z dziedziny chemii i biologii, które daje mi na tyle wiedzy, żeby nie negować doświadczenia naukowców i specjalistów, którym nie dorastam do pięt. A od co najmniej 20 lat odkąd internet rozpowszechnił sie na tyle, że dostał sie pod strzechy niewykształconego motłochu ten ma najwięcej zazwyczaj do powiedzenia w sprawach o których niema nawet bladego pojęcia. I to jest tragedia naszych czasów. Druga tragedia to całkowicie zdewaluowana wartość telewizji, która zamiast uczyć wzięła sobie za zadanie ogłupianie ludzi.
Takie rozumne takie wykształcone ale nie wpadli na to że ci specjaliści i naukowcy mogą mówić to co im rządy każą mówić, podobnie jak,, niezależne '' media??
Spoleczenstwo musi byc spolaryzowane. Zawsze. Inaczej ludzie zrozumieli by, ze razem moga wszystko. Wracajcie do sluchania wiadomosci i nabijania sobie pieczatek, no i niezapomnijcie poszczuc na szurow, bo przeciez zagrozenie dla zycia.