Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar SkrajnieCentrowy
0 / 40

@tomekbydgoszcz W jaki sposób są zagrożeniem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+2 / 44

@tomekbydgoszcz A za bezprawne ograniczanie praw obywatelskich i segregacje sanitarną to jakie przewidujesz kary?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janekbro
+1 / 35

@tomekbydgoszcz Co Ty bredzisz? Jak niezaszczepiona osoba może stanowić zagrożenie dla osoby która jest zaszczepiona?
Domyślam że chodzi Ci o kontakty na masowych imprezach gdzie jest segregacja ludzi, bo przecież na ulicy nikt nie sprawdza jakiś tam papierków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A andyk77
+6 / 22

@janekbro Już Tomek napisał: milion razy tłumaczono. Jeśli do tej pory nie zrozumiałeś, to kolejne tłumaczeni i tak do Ciebie nie dotrze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+6 / 20

@tomekbydgoszcz No to skoro nie ma segregacji sanitarnej to nie ma żadnego powodu, aby podrabiać zaświadczenia covidowe więc również bez sensu piszesz o jakiś karach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+3 / 19

@tomekbydgoszcz To jest ta segregacja czy nie ma? Otóż jest tylko spowodowana pandemią. A jak wiadomo pandemia sytuacja w której choroba dotyka ludzi w wielu krajach a nawet kontynentach. Tak więc można mówić o pandemii kataru, przeziębienia, grypy i setki innych chorób. Bo jeszcze kiedyś pandemia musiałamieć jakieś kryteria dotyczące śmiertelności teraz już nie.

Z tej pandemii nigdy nie wyjdziemy mając taką definicję.

A ja chce dbać o prawa wszystkich ludzi a nie tylko zaszczepionych. I tym właśnie się różnie od Ciebie. Bo ty niezaszczepionych to byś pozamykał w gettach, dał naszywki na ramiona i zakazał uczestniczenia w życiu publicznym. Metody bardzo dobrze znane z poprzedniego systemu. Można 1:1 kopiować. Wystarczy zacząć od określania że dana grupa to nie są ludzie, lub ludzie gorszego sortu a potem już samo pójdzie.

Mamy szczepienia, znamy już tego wirusa i wiemy kto jest w grupie ryzyka. Kto się obawia niech się zaszczepi, bo szczepienia są naprawdę bardzo skuteczną formą walki z tym wirusem. Prawdopodobnie będzie się musiał szczepić co rok/dwa jak na grypę, ale przy tych dosyć rzadkich ciężkich powikłaniach po szczepieniu nie będzie to jakimś problemem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pergamin
+2 / 18

@tomekbydgoszcz skoro osoby są zaszczepione to czego mają się bać? To raczej powinny się bać osoby niezaszczepione bo osoby zaszczepione dalej mogą przenosić chorobę. Powiem więcej - osoby zaszczepione powinny się bać w takim samym stopniu osób zaszczepionych co i nie zaszczepionych. Bo obie grupy mogą przenosić covida. Szczepionka w teorii ma sprawić, że jeśli zachorujesz, to będziesz chorować lżej. Więc argument chronienia osób zaszczepionych jest idiotyczny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 9:32

J janekbro
+2 / 10

@tomekbydgoszcz Zaczynając od obrażenie rozmówcy sam wyznaczasz swój poziom inteligencji i nie będę się zniżał do Twojego poziomu bo pokonasz mnie doświadczeniem w takich słownych przepychankach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lulus
+3 / 13

@tomekbydgoszcz - "należy niezaszczepionych nie wpuszczać tam gdzie nie ma możliwości zachowania dystansu i tyle." Jak widzę takie słowa, to ja się nie dziwię, że ludzie podrabiają paszporty covidowe. Wiruska może roznosić osoba niezaszczepiona, jak i zaszczepiona, bo ta szczepionka chroni tylko przed powikłaniami, a to oznacza że i tak się nim zarazisz i możesz zarażać. Czyli nawet osoba zaszczepiona może zarazić tą niezaszczepioną. Dlatego ja sensu w tej segregacji nie widzę.
A! i jeszcze jedno pytanie: dlaczego od początku nie ma przymusu szczepień? Mamy groźnego zabójczego wirusa masakrującego miliony ludzi. Powinien być obowiązek, jak ze szczepieniami na odrę. Ktoś może mi to wyjaśnić?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+1 / 9

@tomekbydgoszcz Cieszę się że chociaż to przyznałeś. Toteraz cytując Twoje słowa:

"Jak coś takiego będzie miło miejsce albo ktoś taki zamiar będzie miał to Ci napiszę."

To jakie kary przewidujesz za segregowanie ludzi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cytruline
0 / 4

Na demotach pełno pisowców, więc oni są za segregacją

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cytruline
-2 / 4

No tak, na tvpis o tym mówią pewnie każdego dnia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Cytruline
0 / 10

Nie pandemia tylko plandemia.
Jak się boisz to siedzisz w domu. Nie zgadzam się na ograniczanie praw ze względu na katar i przeziębienie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Man_Trucker
0 / 14

@ciomak12 - ciomak, albo jestes trolem, albo debilem, mam nadzieje, ze tym pierwszym. Wolnosc jednostki konczy sie w momencie, kiedy zagraza wolnosci innych. Skoro sie nie szczepisz to sie zgadzasz na izolacje. Twoj wybor.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+2 / 8

@tomekbydgoszcz Masz rozdwojenie jaźni. Najpierw piszesz tak to jest segregacja i tyle w temacie a zaraz potem nie jednak nie jest. To weź tam podyskutuj sam ze sobą, a jak już dojdziesz to porozumienia to daj znać.

Natomiast przykłady podajesz z doopy. Jak mówiłem. Rozumiem jeżeli byś nie chciał wpuścić kogoś chorego. Tak samo jak nie chcesz wpuścić kogoś pijanego. Pełna zgoda. Ale Ty nie sprawdzasz czy ktoś jest chory a czy jest zaszczepiony a to nie jest to samo. I dlatego jest to segregacja ludzi, na zaszczepionych i niezaszczepionych a nie na chorych i zdrowych.

A o ile się orientuje, to na stadionach sprzedają alkohol jak byś nie wiedział. I od razu podpowiem, że ludzie stają się pijani właśnie po wypiciu alkoholu. Podobnie jeżeli chodzi o samochody to też kluczyki masz Ty u siebie a nie że musisz za każdym razem przesłać do rządu wynik alkomatu żeby wsiąść za kierownice.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+7 / 15

@Man_Trucker Zakażmy ludziom prowadzenia samochodów. 3000 ofiar. Trzeba skończyć z tymi mordercami.

I tak to jest dyskutując z debilami. Zero logicznych argumentów. Znają jeden cytat o wolności i zero przemyśleń na ten temat. To jak zakazujemy jazdy samochodem? A gorzej jak się dowiesz że szczepionki nie dają 100% odporności albo że istnieją jakieś inne wirusy. Może w ogóle pozamykać wszystkich ludzi w więzieniach sanitarnych. Żeby nikt nikogo niczym nie zaraził?

A może zróbmy odwrotnie. Kto nie chce się zarazić niech się izoluje i niech nie ogranicza wolności innych? Ja wiem Bo Twoja wolność jest ważniejsza niż czyjaś wolność. I dlatego w imię swojej wolności swobodnie ograniczasz ją wszystkim innym.

A może dalej, skoro każdy niezaszczepiony to potencjalny zaraziciel to może każdy facet to potencjalny gwałciciel. I może powycinajmy każdemu facetowi penisy, żeby nie mogli gwałcić a rozmnażać się będą przez invitro.

Takie to debilne postrzeganie wolności. Jesteś tak za wolnością że byś wszystkich pozamykał w więzieniach. Dokładnie jak komuniści szli wyzwalać inne narody.



Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
+5 / 13

@tomekbydgoszcz
segregacją to tak, to jest segregacja!
I tyle w temacie.

Pijany to jest to samo co chory. A Ty chcesz segregować zdrowych ludzi.

I się ośmieszasz, bo jak Ty segregujesz innych ludzi to jest luz blues i orzeszki. A jak Inni chcą Ci powiedzieć, że skoro tak się boisz wirusa sam sam żyj w izolacji to Ci się odpala triger. Więc tak zamknij się w domu, zaspawaj, jedzenie odbieraj od kuriera i pracuj zdalnie. Droga wolna. Będziesz bezpieczny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
+1 / 13

@tomekbydgoszcz

No dobrze. Wytłumacz mi proszę w takim razie dlaczego wykonanie testu na przeciwciała nie jest respektowane (nie pozwala uzyskać paszportu COVIDowego). Gdyby faktycznie chodziło o minimalizowanie ryzyka, to uzyskanie pozytywnego wyniku takiego testu również powinno być wystarczające. Tymczasem zgodnie z przyjętymi przepisami to, że przeszedłem COVID i mam przeciwciała we krwi NIC MI NIE DAJE.

A co robią szczepionki? To samo - mobilizują organizm do wytwarzania przeciwciał.

Skoro już mam przeciwciała, to po co mi jeszcze szczepionka?

Mało tego - ja mam dowód, że mój organizm te przeciwciała rzeczywiście posiada i będzie z wirusem walczył, tymczasem szczepionki nie są w 100% skuteczne - są ludzie, którzy się zaszczepili, a przeciwciał nie wytworzyli. Dlaczego zatem oni są uważani za bezpiecznych, a ja nie?

https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C87931%2Clagodne-przebycie-covid-19-zapewnia-dlugotrwala-odpornosc-na-wirusa.html

https://www.medonet.pl/koronawirus,niezaszczepieni-ozdrowiency-sa-odporni-na-nowe-warianty-covid-19--nowe-dane-szwedow,artykul,30769177.html

W takiej sytuacji sam zastanawiam się, czy nie skorzystać z "lewego" zaświadczenia, skoro moje rzeczywiste przeciwciała nie są dla ustawodawcy wystarczające do uznania mnie za bezpiecznego.

Między innymi takie wewnętrznie sprzeczne przepisy powodują, że sporo ludzi ma wątpliwości, na ile podejmowane działania rzeczywiście służą ochronie zdrowia ludzi, a na ile są związane z lobby farmaceutycznym, które każdemu chce wcisnąć szczepionkę, bez względu na to czy jej potrzebuje czy nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 10:49

C ciomak12
+5 / 11

@tomekbydgoszcz Zanim kogoś wyślesz na bezludną wyspę wycierając sobie gębę wolnoscią może najpierw sam tam idź?

I tam uważam że wszystkie szczepienia powinny być dobrowolne. Oczywiście uważam również że należy zachęcać do szczepień i robić je domyślnymi, bo to dobra rzecz i uchroniła setki tysięcy ludzi przed śmiercią czy innymi ciężkimi powikłaniami różnych chorób i wirusów. Ale uważam że ludzie są na tyle odpowiedzialni żeby wybrać dobrze.

Podobnie jak jestem za tym żeby to ludzie wybierali władze w głosowaniach a nie żeby dorwał się jakiś debilny tyran Twojego pokroju mający w doopie konstytucje prawa człowieka, wolność i segregował ludzi wedle własnego widzimisię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+5 / 13

@tomekbydgoszcz to nie jest normalność... To jest dyskryminacja, segregacja itp. Wiesz dlaczego u Nas to nie przejdzie? Bo Polskę i Polaków za dużo razy jacyś "ludzie" segregowali, zniewalali itp itd. Jesteśmy na tym punkcie zbyt wyczuleni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 11:29

G konto usunięte
+1 / 7

Tak samo z głupotą-Kiedyś nikt Ci nie zamykał lasu i sklepu chociażby. Nie zamykali Cię w domu na kwarantannie, bo miałeś jakiś kontakt z chorym, pomimo tego, że w testach, które były i są kontrowersyjne, wychodzi -. Jakby nie TVPis, to byś nawet nie wiedział, że "pandemia" szaleje...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
-2 / 4

Co to znaczy rzadziej? W poniedziałek i piątek? Czyt w jakieś inne dni? To jest system 0-1- Albo zarażasz, albo nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+6 / 8

@tomekbydgoszcz grypa też jest chorobą śmiertelną, a w stosunku do niej nie robi się takich szopek... weź już skończ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SkrajnieCentrowy
+2 / 4

@tomekbydgoszcz Szczepienia chronią przed ciężkim przebiegiem choroby, a nie przed roznoszeniem wirusa, stąd mowa o noszeniu masek nawet przez osoby zaszczepione. Więc jakim są zagrożeniem? Są zagrożeniem jedynie dla siebie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SkrajnieCentrowy
+5 / 7

@tomekbydgoszcz I w tym właśnie rzecz. Szczepionka działa głównie na jednostkę, która ją przyjęła, więc jeżeli ktoś ją przyjął, to nie powinien się obawiać niezaszczepionego. Niezaszczepiony stwarza zagrożenie jedynie dla siebie, jeżeli jego organizm nie da rady samemu się obronić.
A co do tych zgonów to szpitale zajmowały się głównie covidem, a ludzie z innymi "mniej poważnymi" schorzeniami mieli odraczane wizyty. Sam covid pewnie też zebrał w tym żniwo, choć nie stawiałbym go na pierwszym miejscu, ani na podium. Kolejna sprawa "diagnozy" przez telefon, śmiechu warte. Dalej niestety zgonów będzie przybywać i to nie przez covid, a przez nierozpoznane nowotwory, gdyż placówki były zajęte tylko covidem, albo udzielały "pomocy" przez telefon.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 16:45

avatar KulturaOryniacka
-3 / 5

@Pergamin znowu na jesien pozapychacie szpitale i bedzie kolejny lockdown

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 4

@tomekbydgoszcz Piszesz i piszesz milion razy, a dalej nie wyjaśniłeś, w jaki sposób zdrowa osoba, nie posiadająca owego wirusa w organizmie może zarazić osobę zaszczepioną przeciw owemu wirusowi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-3 / 3

Szanowny @Rocannon2
Nie przeczytałeś uważnie mojej wypowiedzi.

Nie chodziło mi o pozytywny test na COVID, ale na obecność przeciwciał we krwi (IgG).
Jeżeli ktoś przechodził zakażenie bezobjawowo, lub z innego powodu po prostu nie zgłosił się do Sanepidu, to w oficjalnej dokumentacji nie ma śladu po jego styczności z koronawirusem.

Potwierdzeniem takiej styczności jest badanie krwi pod kątem obecności przeciwciał, jednak zgodnie z zapisami paszportu COVID-owego dodatni wynik tego testu nie upoważnia Cię do otrzymania wspomninego paszportu.

Moim zdaniem takie podejście jest bez sensu, a tłumaczenia mętne. Pokazuje to również, że nie chodzi tu wcale o odporność zbiorową (chyba że "przy okazji"), a o opchnięcie jak największej liczby szczepionek, które wcale nie dają większej pewności nabycia odporności niż wspomniany wyżej test na obecność przeciwciał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 22:26

M mluki3
-1 / 5

@SkrajnieCentrowy
@tomekbydgoszcz

Odnośnie ilości zgonów, to rzeczywiście przybyło osób, które umarły po prostu z powodu nie otrzymania odpowiedniej opieki lekarskiej - część szpitali była pozamykana, część zamieniona na szpitale COVID-owe, przychodnie działały w trybie "teleporad". W mojej najbliższej rodzinie pewna osoba miała o kilka miesięcy przesunięty termin przeszczepu szpiku kostnego z uwagi na pandemię. Ona zdążyła, ale ile jest takich osób, które się leczenia nie doczekały?

Kolejna sprawa to ilość samych zgonów na COVID. Te liczby również należy traktować z ostrożnością, ponieważ z różnych przyczyn bywały one zawyżane. Znowu przykład z mojego najbliższego otoczenia - do osoby z zawałem serca wezwany zostaje ambulans. Przed przyjęciem na oddział osoba ta ma robiony test na koronawirusa. Test wychodzi pozytywny, więc pomimo tego, że nie ma żadnych innych objawów, jest transportowana do szpitala COVID-owego. Tam umiera jeszcze w tej samej dobie, a w karcie jako przyczynę wpisano co? Oczywiście COVID.

Absolutnie nie neguję w tym miejscu faktu, że zapewne wiele osób rzeczywiście umarło z powodu powikłań po COVIDzie. Jednocześnie jednak bazując na zaobserwowanych przez siebie przykładach, jak również na historiach zasłyszanych od różnych znajomych stwierdzam, że pewna (trudna do oszacowania) część zgonów zaliczona na poczet koronawirusa w rzeczywistości nie miała z nim nic wspólnego. Pozwoliło to jednak rozdmuchać statystyki i wprowadzić jeszcze większą panikę w społeczeństwie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 22:45

M mluki3
-3 / 3

@Rocannon2

Ja dokładnie miałem badanie w kierunku "przeciwciał neutralizujących anty-S, ilościowo (ICD-9: V98)".
Określano poziom SARS-coV-2 S1-RBD IgG w jednostkach [BAU/ml] odniesionych do wzorca WHO NIBSC 20/136.
Wynik uznaje się za dodatni, jeżeli ilość przeciwciał przekracza 7,1 BAU/ml (u mnie wyszło 71,34).

Jeśli chodzi o datę, to zasadniczo nie ma ona znaczenia - w danym momencie posiadasz przeciwciała IgG, więc bez względu na to, czy zakażenie było 2 tygodnie temu czy pół roku temu - jesteś odporny.
Natomiast kwestia, czy w danej chwili mogę zarażać czy nie zasadniczo jest tak samo niewiadoma jak w przypadku osoby, która została zaszczepiona. Ewentualnie można dodatkowo badać przeciwciała IgM, które powstają tuż po zakażeniu.

Wydaje się zatem, że skoro są wytyczne WHO pozwalające określić takie rzeczy, to należałoby to wykorzystać w szerszym zakresie.
Zaś ślepe brnięcie w szczepienie wszystkich, bez względu na okoliczności uważam za przejaw lobbingu przemysłu farmaceutycznego.

Odnośnie szpitali, to oczywiście trafiali tam głównie ludzie w ciężkim stanie, zwykle niewydolności oddechowej. Inna sprawa, że gdyby lekarze byli kompetentni (i nie przyjmowali w ramach "teleporady") wielu powikłań udałoby się uniknąć.
Osobiście znam pulmonologa, do którego od lat chodzę z moimi dziećmi, który w warunkach domowych (bez konieczności wizyty w szpitalu) wyleczył co najmniej kilka tysięcy osób z COVID-em. Leczył w sposób konwencjonalny (inhalacje, sterydy, antybiotyk itp.), ale odpowiedzialnie i konkretnie. Jak sam stwierdził, tylko kilka osób był zmuszony wysłać do szpitala i to przede wszystkim dlatego, że przyszli do niego zbyt późno.
To tylko potwierdza, że odpowiednio leczony (od pierwszych objawów) COVID wcale nie musi być aż tak śmiertelny. Groźny - owszem, ale uleczalny, pod warunkiem odpowiedniej opieki medycznej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mluki3
-3 / 3

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Man_Trucker
-1 / 3

@ciomak - dziekuje za rozwianie moich wątpliwości. Jednak nie jesteś trollem. Normą jest ogół a nie margines, wiec skoro więcej osób się szczepi, to niezaszczepionych się powinno zamykać. Wiesz jaka jest różnica między ludźmi niezaszczepionymi a czarnym humorem? Ani jedno ani drugie się nie starzeje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 0

@tomekbydgoszcz Piszesz, co wiesz, ale na konkretne postawione Ci pytanie nie umiesz odpowiedzieć. Twoje pisanie to zwykła pusta retoryka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 0

@tomekbydgoszcz Nie odpowiedziałeś na moje konkretne pytanie - i dlatego Twoje pisanie to dla mnie pusta retoryka, bo pytałam o coś innego. Skoro zadaję pytanie, to oczekuję na nie odpowiedzi. Nie pytam Cię o Twój światopogląd, ani o pogląd na konkretną kwestię, tylko zadaję konkretne pytanie. A Ty mi banałami lecisz, ale odpowiedzieć nie chcesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 2

@tomekbydgoszcz Pytanie brzmiało: "w jaki sposób zdrowa osoba, nie posiadająca owego wirusa w organizmie może zarazić osobę zaszczepioną przeciw owemu wirusowi". Żadnych innych wyjaśnień ani argumentów nie chciałam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 2

@tomekbydgoszcz I znowu nie odpowiadasz na pytanie, tylko piszesz, co wiesz :DDDD Mnie nie obchodzi szczepionka i nie o nią się pytałam. Już lepiej nic nie pisz - nie wiesz, to nie wiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 2

@tomekbydgoszcz Wychodzi na to, że Ty, bo na konkretne pytanie nie umiesz odpowiedzieć :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+16 / 40

Taki proceder jest oczywiście naganny. Rozumiem, że masa ludzi nie chce się szczepić ale nie chce tracić przywilejów, którymi coraz częściej są obdarzani zaszczepieni a już pewno niedługo wzorem Francji, Grecji, itp. zaczną się szykany niezaszczepionych.

BTW. Naczelna Izba Lekarska prześladuje lekarzy, którzy nie są entuzjastami szczepień. Przesłuchiwała nawet lekarzy, którzy podpisali list pół roku temu pytający ministra zdrowia o skuteczność i bezpieczeństwo szczepień. A NIL ma uprawnienia odbierania lekarzom prawa wykonywania zawodu bez odwołania. Pamiętam stare wypowiedzi dr. Grzesiowskiego. Nie zawsze były po "linii partii". Postraszono go NILem i od tego czasu to pierwszy bojownik na froncie szczepień. Więc skojarzenie z okupacją nie jest całkiem pozbawione sensu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2021 o 10:09

T Tibr
+8 / 18

@koszmarek66 Jest zbyt duże przegięcie w kwestii dobrowolności co nasuwa rzeczywiście złe skojarzenia aczkolwiek trochę mierzi mnie w Polsce ta maniera z "donosicielstwem" bo przez nią choć coraz mniej ludzie gdy widzą przemoc domową (nie mówię o niesławnym klapsie), gdy widzą jak ktoś wsiada do auta po kilku głębszych boją się reagować bo nie chcą łatki donosicielstwa. Na zachodzie nikt nie ma skrupułów odnośnie oszustwa ściągania na egzaminach, a u nas za uszami gdzieś dzwoni "donosiciel" i szlak go trafia gdy ktoś dostanie lepszą ocenę ale zagryza zęby i milczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
0 / 16

@koszmarek66 Ja nie chcę żadnych przywilejów- chcę tylko normalnie żyć- zgodnie z Polską konstytucją, Nie w Państwie, gdzie jakiś tam minister zdrowia będzie mi mówił gdzie mogę wejść, gdzie nie mogę, co mogę, a czego nie mogę zrobić... Jesteś zaszczepiony, to nie powinieneś się bać- przynajmniej tak twierdzą "specjaliści".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 7:56

S Sidoh
0 / 10

@gregory998 Jakieś źródło, gdzie specjaliści twierdzą że szczepionki dają 100% odporność na obecne i przyszłe mutacje korona wirusa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 7

@Sidoh On nie powiedział, że szczepienia dają 100% odporności, tylko, że zaszczepieni nie powinni się bać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sidoh
+1 / 3

@Alkanaro na jedno wychodzi, bo podstawy do obaw o zdrowie, odnośnie covid, całkowicie znikną dopiero gdy będzie się w 100% odpornym na niego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G konto usunięte
+1 / 3

Rozumiem, że nie trzeba się szczepić, jeśli się "przechorowało" nawet bezobjawowo i są przeciwciała w dosyć dużych ilościach? Ja mam taką sytuację, pomimo tego dla społeczeństwa jestem "siewcą śmierci", bo nie mam zamiaru się szczepić. Kto chce normalności musi sam do niej dążyć, bez względu na to, co wymyślą miłościwi, litościwi itp, itd, chwdp... nam panujący.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
0 / 2

@koszmarek66 O jakich przywilejach Ty piszesz - to nie przywileje, to podstawowe prawa człowieka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
0 / 2

@katem Masz rację. Dokładnie tak. Użyłem tego określenia ironicznie. Państwa ograniczając dostęp do niektórych działalności zachowują się tak jakby zabierały przywileje a nie zwykłe, podstawowe prawa człowieka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lipca 2021 o 22:10

avatar y0u
0 / 2

@refael72 pomysł całkiem dobry, wyrok i tak pewnikiem będzie mniejszy, jak za dowolne oszustwa podatkowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lulus
+1 / 5

@refael72 - i wprowadzić jeszcze "podziemnych" egzekutorów i mamy jak za starych dobrych czasów, gdy był dylemat, czy zginąć od niemca, czy polaka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+8 / 16

Porównywanie tych 2 rzeczy to gruba przesada. Tak wiem, że antyszczepionkowcy zaraz mnie zminusują, ale tak jest prawda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
0 / 22

@mudia Grubą przesadą jeszcze rok temu był paszport covidowy. Teraz robią restauracje dla niezaszczepionych, komunikację miejską dla niezaszczepionych i może niedługo naszywki i getta? Zresztą naszywki już się pojawiają na różnych imprezach masowych.

Naprawdę abstrahując od zasadności i skuteczności szczepień które po tylu milionów osób sprawiają że ten eksperyment medyczny jest bardzo dobrze udokumentowany. I w zasadzie jedyną obawą są "możliwe i nieznane skutki uboczne które mogą a nie muszą wystąpić długofalowo" Niezmienia jednak faktu, że jednak to jest segregacja sanitarna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J janekbro
+1 / 1

Przecież to nie tylko w Polsce kwitnie taki proceder, w Norwegii (chyba) sprzedają gotowe certyfikaty za 200 euro, z którym udajesz do placówki medycznej i zgłaszasz problem, a oni aktualizują sprawę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+7 / 17

Mamy dziwną sytuację trochę.

Z jednej strony zbieramy pokłosie marnej edukacji. Przykładowo przeciwnicy szczepień, a zwłaszcza ci dokonujący tego procederu z oszustwami nie maja bladego pojęcia jak działają szczepienia, dlaczego osoby niezaszczepione dalej stanowią zagrożenie i dlaczego tak ważnym dla społeczeństwa jest by 80% ludzi się zaszczepiło. Za to nie posiadając podstawowej wiedzy z tego zakresu chcą strugać ekspertów od skutków ubocznych szczepień.

No przepraszam, ale to przypomina mi sytuację jak pewien nastolatek, tłumaczył mi jak mam swój niewielki, bo niewielki ale własny biznes prowadzić a sam nawet nigdy nawet dnia nie przepracował.

Z drugiej pośród osób zaszczepionych oraz tych co zaszczepić by się chciały a nie mogą oraz zaszczepionych rodziców niezaszczepionych dzieci to nie dziwi mnie też strach przed niezaszczepionymi. Sami z żoną zaszczepieni jesteśmy, dziecka zaszczepić nie możemy. Takich ludzi jest masa, w moim mieście większość (Gdańsk ma podobno koło 60% zaszczepionych dorosłych) i nie ma co się dziwić, że przedsiębiorcy sami dobrowolnie chcą uderzyć ze swoją ofertą do tej grupy. Zwłaszcza, że badania rynku jasno pokazały, że pośród przeciwników szczepień mają zdecydowanie mniej klientów. Trochę tak działa rynek.

I tutaj wchodzimy na drugi zabawniejszy temat, pewna część przeciwników szczepień to zwolennicy konfederacji, którzy sami krzyczeli o wolności właścicieli lokali do doboru klientów (choćby w tej sprawie drukowanie ulotek LGBT) a teraz właśnie ta dowolność ich obraża? To jest dopiero hipokryzja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A andyk77
0 / 4

@Elathir Idealnie to ująłeś. Leci plusik.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+1 / 1

@olewator

Nie jest przeznaczony dla dzieci i kobiet w ciąży, bo testy z racji na pośpiech choć przeprowadzono pełne to tylko na osobach dorosłych bez uzwzględnienia kobiet w ciąży, więc własnie podanie szczepionki dzieciom dopiero byłoby testami w polu.

Badania pod względem szczepień dla dzieci zresztą przechodzą dłuższa i bardziej złożoną werfikację. Tak więc na wersję szczepionki dla dzieci jeszcze poczekamy. W wypadku kobiet w ciąży nie będzie jej nigdy, tak jak prawie żadnych leków, bo nikt nie chce podejnować ryzyka takich testów. Z tego powodu jakies 90% lektów nie jest dopuszczonych oficjalnie dla kobiet w ciąży i odpowiedzialnośc spychana jest na lekarzy prowadzących.

A co do przymusów odgórnych to na razie żadnych nie ma, sa tylko oddolne (linie lotniczne, knajpy, imprezy masowe itd.) i to o nie jest cały szum. Jedyną różnicą odgórną jest sposób liczenia do limitów ale to ma sens przecież.

Co do zarażania, covid roznosi się drogą kropelkową, bez rozwoju infekcji się niemal nie zaraża (naprawdę w niewielki stopniu). A co ważniejsze teraz najbarsdziej boimy się mutacji, które mogłyby zmienić wirusa w taki sposób, że szczepionka przestanie działać. A by wirus mutował musi infekować i się rozprzestrzeniać. Stąd magiczny próg 80% ludzi z odpornością, bo wtedy wirus ma zbyt nikłe szanse na rozprzstrzenianie się by skutecznie zarażać osoby, które zaszczepić się nie mogły oraz mutować w tym czasie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 8:26

E Elathir
0 / 0

@olewator spowolnienie rozprzestrzeniania się wirusa tak by nie zachorowało za dużo osób na raz, gdyż w tym wypadku służba zdrowia nie tylko nie dałaby rady, ale w ogóle padła. I tak w obecnej sytuacji średnio sobie poradziła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M meidej2215
+15 / 27

bezobjawowa choroba to i bezobjawowe certyfikaty i tak powinno być

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
-1 / 5

I jak zwykle znajdzie się ktoś, kto nie rozumie, jaka jest różnica między tym, co teraz, a tym co kiedyś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jamarkus
-1 / 1

W Polsce zawsze......a co powiecie na to w Niemczech w jednym z punktów darmowych testów na Covid wykryto taki o to kant a mianowicie punkt wystawił rachunek rządowi Niemieckiemu za za 1000- ileś tam testów ( 18 euro zwrotu za każdy test) a faktycznie wykonano 180 .......

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Amper80
-2 / 2

Na reszcie k....a na reszcie!!!!! ma ktoś namiary do tych lekarzy???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem