@Xar Tylko to jest pół prawdy. Drugie pół - mimo zakażenia przechodził infekcję bezobjawowo bądź lekko. Wskaźnik śmiertelności też jest obiecujący - szczepieni prawie nie umierają na Covid. Pisz więc całą prawdę, a nie tylko wygodne Twojej tezie pół.
@Xar Pod innym demotem już zostało CI odpowiedziane - 85 % w UK jest zaszczepione 1 dawką a 60 % dwiema. Oznacz to że mimo iż tylko 15 % jest niezaszczepione odpowiadają oni za połowę zakażeń. I popatrz jak ładnie można manipulować danymi bez kontekstu
@Przytomny jaką prawdę??? zaszczepiony : przenosi dalej wirusa, może dalej się zarazić, może tak samo umrzeć na covid !!!!! wymyślają warianty, bo bajka o skuteczności tych "szczepionek" jest szybko do podważenia... za to media powinny ponieść konsekwencje i to wielką (za podsycanie paniki)
@Hamster88
"zaszczepiony : przenosi dalej wirusa, może dalej się zarazić, może tak samo umrzeć na covid" - dokładnie. To jest prawda i każdy rozumny człowiek to wie. Tak samo jak to, że przenosi tego wirusa, ale transmisja u zaszczepionych jest niższa o 40%, może się zarazić, ale przechoruje lekko, albo bezobjawowo, może umrzeć, ale śmiertelność spada o ponad 90%.
Bajki to opowiadają antyszczepionkowcy, żeby je podważać. Tylko cymbały wierzą w cudowne działanie szczepionki, która w 100% chroni przed wirusem i tylko cymbały ignorują powyższe zdecydowanie pozytywne aspekty ich stosowania.
@falsen człowieku przeszedłem wirusa XD straciłem węch ... szczepionkę dostałem i nadal jestem narażony .... CZŁOWIEKU TO SIĘ KUPY NIE TRZYMA!! mam swój dyplomik i order uśmiechu ale nigdy mnie nie przekonasz o segregowaniu ludzi i zmuszaniu do eksperymentu !! Tu chodzi o pieniądze a nie Twoje czy moje zdrowie ... Jakie dodatki dostają teraz lekarze??? odpowiedz mi! i do tego odpowiedz mi czy na miejscu lekarzy przy takiej kasie zrezygnujesz z pandemii (bo ja na pewno nie)
@Hamster88 Kupy to się nie trzyma Twoje gadanie - jakby liczyły się tylko pieniądze to nie robiono by nic i tylko leczono i hospitalizowano bo to jest o wiele lepszy pieniądz niż szczepionka.To co Ty osobiście przeszedłeś to dowód anegdotyczny nie ma żadnej wartości. Następnie to nie jest eksperyment , wszystkei badania zostały wykonane poprawnie i to nie lekarze decydują o tym czy jest pandemia.
@amroth7 wytłumacz mi proszę dlaczego chcą zmuszać lekarzy do szczepienia?? jeżeli lekarz nie chcę to szary człowiek ma chcieć?? Nie obchodzi mnie czy one działają czy nie ... jest to segregowanie ludzi
@warszawiaczanka Polecam stronę https://www.facebook.com/defoliator - wrzuca dużo statystyk i wydaje mi się że było coś o zaszczepionych ozdrowieńcach ale jestem zbyt leniwy żeby szukać;p
@falsen Zdajesz sobie sprawę, że zaszczepienie nie chroni przed roznoszeniem? To, że ktoś się zaszczepi nie zmniejszy w żaden sposób szansy na dalsze przenoszenie. MOŻE (bo nie ma na to żadnej gwarancji, a są przypadki całkowicie odwrotne) złagodzić przebieg choroby, ale to nadal tylko może, a nie musi. @azheal a skąd masz te dane, że to właśnie tylko i wyłącznie Ci niezaszczepieni odpowiadają za te dalsze zakażenia i choroby? Poza tym jako to nie jest eksperyment? Szczepionki są obecnie w czwartej fazie testów klinicznych która to faza jest przeprowadzana na prawie całej populacji świata. Testy te zakończą się w grudniu 2023 roku (tak przynajmniej planują), a sama szczepionka jest WARUNKOWO dopuszczona do użytku ze względu na "pandemię". Druga sprawa to taka, że w Polsce JEST PRZEPROWADZANY eksperyment medyczny. Dnia 23 grudnia zostało wydane rozporządzenie o zakupie ubezpieczenia OC przez podmiot przeprowadzający eksperyment medyczny, a podmiotem tym jest państwo polskie. Tutaj masz odnośnik do dziennika ustaw który o tym mówi: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200002412 Sam eksperyment medyczny rozpoczął się 27 grudnia gdy rozpoczęto szczepienia w Polsce...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2021 o 13:12
@AIkanaro Po pierwsze nigdzie nie napisałem że tylko i wyłącznie niezaszczepieni a że 15 % niezaszczepionych odpowiada za połowę zakażeń.
Po drugie samo warunkowe dopuszczenie dotyczy formalności prawnych bo wszystkie badania zostały przeprowadzone prawidłowo.
Po trzecie o ile sam link o eksperymencie medycznym masz dobry tak mylisz się w kwestii tego że szczepionka nim jest a to zwyczajnie nie prawda.https://demagog.org.pl/fake_news/nie-szczepienia-przeciw-covid-19-nie-sa-eksperymentem-medycznym/
@Azheal Tylko, że to co Ty podałeś nie zawiera żadnych twardych dowodów na to, że nie mam racji. W tekście jest nawet coś takiego "Na stronach producentów szczepionek znalazłem informację, że szczepionki są eksperymentem medycznym, który zakończy się np. w 2022 czy 2023 r.”. - czyli zgodnie z tym co ja napisałem 4 faza badań klinicznych która zakończy się w grudniu 2023. Ale ze względu na naciski od góry gościu musiał przepraszać i wycofywać się z tego, że ujawnił ludziom prawdę oraz dopełnić procedury dając ludziom do podpisu dokument o wyrażeniu zgodny na wzięcie udział w eksperymencie. Nawet podałem Ci dziennik ustaw który jasno o eksperymencie medycznym mówi, a Ty wierzysz jakimś pajacom podających się za ujawniaczy kłamstw gdy z definicji demagog to osoba która posługuje się KŁAMSTWAMI... Jak Ty swoją wiedzę o tym co się aktualnie dzieje opierasz o takie serwisy jak demagog to pozostaje mi jedynie życzyć Ci szczęścia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2021 o 13:44
@AIkanaro Ermm widocznie nie zdajesz sobie sprawy z tego że 4 faza badań klinicznych zawsze ma miejsce po wypuszczeniu preparatu na rynek , jakiegokolwiek preparatu czy to leku czy szczepionki. I nie jest to żadną tajemnicą dlatego nawet tego tematu nie zaczynałem w poprzednim poście bo nie pomyślałem że dla Ciebie to jakiś element spisku. Prosze tutaj ładny opis https://ebadaniakliniczne.pl/pl/artykuly/fazy-badan-klinicznych. Dałem demagoga bo jest dość popularny i najważniejsze że każdy jego artykuł ma podane źródła danych informacji a ty jedyne co potrafisz to przyczepić się nazwy która interpretujesz pod siebie:D Bo tak demagog to ktoś kto posługuje się kłamstwami czyli każdy antyszczepionkowiec:)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2021 o 14:10
@Azheal Czyli dla Ciebie nie jest ważne to, że w dzienniku ustaw jest zawarta informacja o przeprowadzaniu eksperymentu medycznego? Zajrzałeś tam w ogóle? Zadałeś sobie trud żeby poszukać w ustawie do której się tam odwołują żeby dowiedzieć się czym jest eksperyment medyczny? To, że demagog jest popularny nie znaczy, że mówi prawdę. Nazwa wiele mówi o takich przedsięwzięciach... Interpretuje ją pod siebie? Nie, jedynie interpretuje zgodnie z jej znaczeniem, a to jest zasadnicza różnica. Poza tym co to zmienia, że 4 faza badań klinicznych jest zawsze prowadzona w taki, a nie inny sposób? To dalej jest eksperyment medyczny i nic tego nie zmieni...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2021 o 14:48
@AIkanaro Jak najbardziej sprawdziłem ten link i dalej nie wiem o co Ci chodzi? Jest to fajna definicja ubezpieczenia od eksperymentu medycznego no spoko tylko powtarzam - szczepionka na covid tym nie jest.Cytując " Szczepionki przeciwko COVID-19 są opracowywane zgodnie z odpowiednimi wymogami dotyczącymi jakości, bezpieczeństwa i skuteczności. Wydanie pozwolenia na ich stosowanie oznacza, iż jakość, bezpieczeństwo i skuteczność takiego produktu leczniczego została udowodniona na podstawie odpowiednich badań". A ty twierdzisz że jest eksperymentem na jakiej podstawie? Nazwa nie ma nic do rzeczy tym bardziej jak zamiast odnieść się do treści dość długiego posta powołujesz się na nazwę i myślisz ze to spoko.I nie nie interpretujesz zgodnie z jej znaczeniem bo całą strona od dawna zajmuje się obalaniem fake newsów
@Azheal Może dlatego, że szczepionka przeciw Covid19 została dopuszczona WARUNKOWO do użytku na ludziach? Chodzi mi o to, że rząd Polski oficjalnie stwierdza, że przeprowadza eksperyment medyczny. Ty natomiast powołując się na jakąś stronę rzekomo walczącą z fałszywymi niusami stwierdzasz, że eksperymentu medycznego nie ma. Co z tego, że strona demagog zajmuje się zwalczaniem "fałszywych niusów" skoro z nazwy sama jest kłamcą? Nie zauważasz tego paradoksu? Może ktoś próbuje wytworzyć nowe znaczenie dla słowa demagog?
@AIkanaro Matko boska XD Czy tylko Polska dopuscila warunkowo tą szcepionkę ? Nie ! Zadałeś sobie pytanie co oznacza warunkowe dopuszczenie? Sprawdziłeś co to znaczy? Otóż nie przyspieszenie badań bo te zestały przeprowadzone prawidłowo - warunkowe dopuszczenie w wypadku tej szczepionki oznacza znaczne przyspieszenie czy nawet pominiecie niektórych procedur prawnych! A co do Twojego powoływania się na nazwę to już nie mam zamiaru tego komentować bo nie wiem czemu ale nie potrafisz zrozumieć że to tylko nazwa a od razu szukasz jakiegoś ukrytego dna i teorii spiskowej. Niestety jesteś stracony jesli w tak błahej rzeczy szukasz dziur byle tylko nie przyznać się że możesz w czymś nie mieć racji
@Hamster88 Może dlatego, że lekarze mają kontakt z chorymi. Z obniżoną odpornością, po chemiotarapii itp. Są narażeni na ciężki przebieg covid albo nawet śmierć. Pomyślałeś o nich?
@Azheal przepraszam Cie bardzo, ale skoro polowa osob chorych byla zaszczepiona to chyba cos slabo dziala ta szczepionka, co? A teraz odniesmy te dane o osobach niezaszczepionych do innych informacji jak grupa wiekowa, zawod, stan zdrowia etc. bo moze sie okazac, ze rok temu tez te 15% spoleczenstwa generowalo wiekszosc przypadkow. Zasada Pareta jest znana?
@Przytomny teraz odniesmy to do tego ile z tych juz poszczepionych ktore miesci sie w tej polwoie przechodzacej bezobjawowo lub lekko nalezalo do grupy ktora wczesniej tez przechodzila bezobjawowo lub lekko? Jak to sie odnosi do analogicznej czesci populacji pol roku temu?Bo poki co mowisz o czesci ktora przechodzi lekko lub bezobjawowo - ale taka czesc w Polsce tez byla bardzo duza. Ba, powiedzialbym ze stan na 12. lutego: do tego dnia przez szpitale przewinelo sie prawie 12500 osob z COVID.a zakarzen bylo ponad 1.577.000 - czyli niespelna 1 procent osob byl hospitalizowany. Jak to sie ma do ilosci hospitalizowanych zaszczepionych obecnie?
@Azheal Jakosc, bezpieczenstwo i skutecznosc twojego komentarza pozostawiaja wiele do zyczenia a wazne jest, zeby jakosc bezpieczenstwo i skutecznosc komentarzy byla na wysokim poziomie. Zaufaj mi, jestem zaufanym zrodlem.
@ProbabilityBatman Widać po Azhealu. Nawet jak mu pod nos podałem informacje, że państwo polskie przeprowadza eskepryment medyczny w związku ze szczepieniami przeciw covid19 to i tak wstawił artykuł jakiejś strony sprawdzającej fakty która stwierdziła, że żadnego eskperymentu medycznego nie ma i mu nie przegadasz xD
@andrzej11635 co innego rozumiec ze podaja produkt nie do konca przebadany, robiony na szybko i pod presja, a co innego stosowac sie do rozwiazan ktore utrudniaja przenoszenie wirusa i ratuja miejsca pracy
To tak jakbys mowil, ze skoro uwazam, ze alkohol powinien byc legalny to chce zalegalizowac jazde po pijaku. Dwie rozne kwestie
@Hamster88
nie wiem o co ci chodzi, ale najwyraźniej oczekujesz od szczepionek czegoś, czego one nie gwarantują i jednocześnie poważasz ich faktyczne działanie.
@amroth7
póki co do szczepienia nikt w Polsce nie zmusza, a w Polsce jest masa matołów, które nie odróżniają faktów od bredzenia i traktują bredzenie jako podstawę do podejmowania decyzji. Więc szkoda wyrządzona przez bredzenie jest nieporównywalnie większa. A szkód wywołanych przez obowiązek szczepień szczerze mówiąc żadnych sensownych nie dostrzegam poza czymś, co idiotycznie nazywa się naruszaniem wolności, jakby obowiązkowe szczepienia dzieci choćby nie istniały od wielu lat...
@AIkanaro
"Zdajesz sobie sprawę, że zaszczepienie nie chroni przed roznoszeniem" - tak, nikt nigdy nie twierdził, że będzie inaczej, ale badania potwierdziły, że zmniejsza prawdopodobieństwo transmisji o 40-50%, a to już bardzo dużo.
", że ktoś się zaszczepi nie zmniejszy w żaden sposób szansy na dalsze przenoszenie." - a to już akurat bzdura, patrz wyżej. "Szansa" spada o połowę.
"MOŻE (bo nie ma na to żadnej gwarancji, a są przypadki całkowicie odwrotne) złagodzić przebieg choroby, ale to nadal tylko może, a nie musi." - statystyki w tym zakresie również są dostępne, więc żadne może ani musi, bo szczepionce ani się nie rozkazuje, ani szczepionka nie podejmuje decyzji, tylko ma swoją mierzalną skuteczność w tym zakresie i jest bardzo wysoka. Najlepiej pokazują to dane dotyczące śmiertelności w wyniku choroby, która spadła u szczepionych o 95%. Więc nie fantazjuj.
@amroth7
"Statysyki pokazują, że ta szczepionka działa, zmiejsza liczbę cieżkich przypadków i zgonów. Ale wymuszanie szczepienia i segregowanie ludzi to skandal, którego jak się zdaje w ogóle nie dostrzegasz" - skandal, że szczepionka działa i nie ma na co sapać, bo "przymuszanie" wobec tego staje się zasadnym działaniem prozdrowotnym względem tych, co za głupi są, żeby sami to zrozumieć i dostrzec, że to z korzyścią dla nich? Czy jakiś inny skandal?
"Przecież to jest paranoja, że kelner w restauracji ma dostęp do moich informacji medycznych" - nie ma dostępu, jeśli mu tego dostępu nie udzielisz w określonym zakresie. Tak samo jak kasjerka w sklepie nie ma dostępu do twoich pieniędzy, jeśli jej ich nie dasz.
"Już samo, że badania nie są zakończone powinno uciąć jakiekolwiek dyskusje na temat przymusu szczepień czy jakiejś segregacji" - na prawdę? w minionym półroczu na covid zmarło ponad 45 000 nieszczepionych osób. W wyniku powikłań poszczepiennych niecałe 100 osób. Powiedz tym 45 tysiącom ludzi co zmarli, że mieli szczęście, bo uniknęli przymusu szczepienia. Szczepionką, która uratowałaby im życie. Ważne, że umarli wolni od przymusu... Weź ty tą swoją chorą logikę zderz z realiami.
@amroth7
większość zaszczepić się jeszcze nie mogła z początkiem roku, a spora część tych, co mogła, uległa debilnym straszeniom ludzi twojego pokroju. Jeśli nie dostrzegasz absurdu, to nazywasz faszystą kogoś, kto popiera powszechne zastosowanie środka, który niezaprzeczalnie, w sposób namacalnie widoczny ratuje ludzkie życie. I jednocześnie ślepy jesteś na to, że twoje debilne gadanie trafia do części nierozgarniętych matołów, którzy w wyniku tego się nie zaszczepią, a część z nich umrze. Antyszczepionkowcy i inne popierdółki odpowiadają więc za śmierć masy ludzi, która ich posłuchała.
"nidgy nie zrozumiem dlaczego Ty i tobie podobni faszyści chcą zmuszać innych do przyjmowania preparatu, którego badania się nawet nie zakończyły" - bo ci inni, tak jak i ty, są za głupi żeby dostrzec, że to działania ratujące ich życie. I że nie do końca przebadana szczepionka to życie ratuje.
Odpowiedz na proste pytanie: wg ciebie powinniśmy zaczekać kolejne 2 lata z dopuszczeniem szczepionki i pozwolić umrzeć kolejnym kilkuset tysiącom ludzi?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
2 sierpnia 2021 o 13:39
@AIkanaro
"powiedz to ludziom którzy po przyjęciu szczepienia wylądowali pod respiratorem na kilka tygodni..." - powiem im: mogliście umrzeć na covid, tak jak 45 tys. osób w pierwszym półroczu, a jednak żyjecie. Ty powiedz tym co zmarli, że dobrze zrobili i że mieli szczęście - aha, nie możesz, bo już nie żyją. A gdyby się szczepili, to by żyli. Coś jeszcze?
@amroth7
a ty ćpiesz coś, czy na trzeźwo te brednie? - póki co nie ma kar, i nie ja decyduję, jak ktoś ma żyć.
"Jak ktoś nie chce się szczepić i umrze to jego wybór, nie twój." - no i widzisz, to tak nie działa, bo zwykły kowalski nie ma elementarnej wiedzy, żeby w tym temacie dokonać świadomego wyboru. A jak się ogarnie i zmieni decyzję, to zwykle jest za późno.
I owszem, jak ktoś chce podejmować ryzyko, to niech podejmuje - w Polsce przymusu nie ma. Ale wobec tego niech je podejmuje na własny rachunek, a nie po faszystowsku po trupach. A wobec tego niech siedzi w izolacji i z innymi nie przebywa, bo jest dla nich zagrożeniem - szczepienia nie chronią przed zachorowaniem, a osoby nieszczepione zarażają "bardziej". Więc decyduj głupio o sobie i nie wciągaj w to innych - a to oznacza, że sobie siedzisz w swojej ciemnej piwnicy ze swoimi mądrościami, czy gdzie tam chcesz - byle bez kontaktu z innymi, bo wtedy już decydujesz o ich zdrowi swoim byciem.
"Nie znoszę tylko takich faszystów jak ty, którzy uzurpują sobie prawo do decydowania o tym jak inni mają żyć." - jedyne o czym w swoich przekonaniach chcę decydować, to ŻEBY żyli, a nie JAK mają żyć. Ci, co umarli, bo się nie szczepili, o niczym już nie zadecydują, czyli sami strzelili w kolano - a właściwie w łeb - swojej zdolności decydowania o tym jak żyć. Czyli generalnie są największym zagrożeniem dla własnej wolności decyzji.
Jako ratownik wopr ratowałem ludzkie życie wielokrotnie - nigdy mnie nikt o to nie prosił, nie wypisywał zgody, nie wypełniał ankiety w internecie. Bo ludzie toną po cichu, a nie jak na słonecznym patrolu wołając ratunku. I ja po faszystowsku zawsze ich jednak ratuję nie pytając ich o zgodę, ponieważ taki ze mnie faszysta, który nie daje ludziom umierać w spokoju jak sobie toną. Oni też myśleli że są świetnymi pływakami, że zjedli wszystkie rozumy, że utonięcie ich nie dotyczy, a oni wiedzą najlepiej, jak postępować w swoim życiu i jak o nim decydować. A po fakcie płaczą i jeszcze nikt się nie skarżył, że mu to głupie dupsko uratowałem naruszając jego wolność decydowania o sobie. I dokładnie tak jest z tymi, co się nie szczepią w swojej wybitnej mądrości. Tylko ich doraźnie nikt nie uratuje, jak zachorują. I dlatego za cymbałów w tej materii powinni decydować mądrzejsi od nich - a nie jedząc popcorn na brzegu stać i patrzeć, jak toną i mruczeć pod nosem "trzeba się było zaszczepić"...
@amroth7
"Ty i tobie podobni chcielibyście, żeby były kary" - widzę, że już wiesz, co ja chcę. Na wyrost i bez podstaw...
"Sorry ale brzmisz jak paranoik, który uważa, że jak ktoś się nie zaszczepi to na pewno umrze na covid" - ja nic nie uważam, wyciągam wnioski ze statystyk. W pół roku umarło na covid 45 tys ludzi, które mogłoby żyć, gdyby byli szczepieni. Nie byli i nie żyją. Koniec tematu, bo to, co ja czy ty uważamy na ten temat, życia im nie przywróci.
" jakby szczepieni nie zarażali to można by o tym dyskutować, ale zaszczepieni też zarażają" - ale zaszczepieni zarażają 2x mocniej i są tym samym 2x większym zagrożeniem szczególnie dla osób, które z jakiś przyczyn medycznych zaszczepić się nie mogą. A z kolei niezaszczepieni są bardziej podatni na zachorowanie, więc trzeba ich chronić przed własną głupotą.
"chcesz decydować żeby brali preparaty, które są w trakcie badań" - jeśli ratują życie, to tak. To oczywiste.
"Jak jesteś ratownikiem to twoim obowiązkiem jest ratowanie topiących się, nawet kretynów" - dokładnie tak i niektórym z nich połamie się żebra, niektórzy są pocharatani. Ale żyją. I taki też obowiązek ma rząd: dbania o zdrowie i życie obywateli - nawet kretynów. W końcu zrozumiałeś. Brawo ty.
"Jakby stosować twoją "covidową logikę" to do wody powinieneś pozwolić wejść tylko ludziom w kapoku. Nie ważne czy umie pływać, czy wchodzi na głęboką wodę. Pan faszyta zarządził, że wszyscy w kapokach i uj." - dokładnie tak to działa. Jeśli regulamin kąpieliska przewiduje, że wszyscy w czepkach pływają czy w kapokach, to ty janusz zakładasz ten czepek czy kapok, albo nie wejdziesz do wody. Jak jest zakaz skakania, to dotyczy wszystkich, również pijanych debili, co mają gdzieś pływających w dole, bo oni chcą poskakać. Znów do ciebie dotarło. :) I nikt nie pyskuje, jak chce popływać. A debile zawsze się znajdą, którzy srają na przepisy i stwarzają jednocześnie zagrożenie dla reszty kąpiących się, bo tonący wszystkiego się łapie i potrafi 2 osoby ze sobą pociągnąć i utopić. I przed tymi debilami trzeba resztę normalnych chronić - i tych też debili najczęściej trzeba wyciągać i patrzeć później jak się kajają obszczani.
@amroth7
"Nie chce mi się już dyskutować, bo to nie ma sensu" - sens był, sporo ci się rozjaśniło i może takich głupot nie będziesz wypisywać.
"nie podoba mi się to kąpielisko i jego zasady to idę do innego" - to idź, ale reguły bezpieczeństwa obowiązują na każdym kąpielisku. Zatoczysz kółko, odbijesz się od kilku bram i zrozumiesz. Bo bezpieczeństwo jest nadrzędne nad "ja chcę" każdego janusza. Widzę, że tego nadal nie pojąłeś.
"ale nie powinno być prawa, że wszystkie restauracje mają nieprzyjmować niezaszczepionych." - taa, bo ty tak uważasz, ale uargumentować nie dałeś rady.
" najlepiej jakby rząd nie zajmował się zdrowiem obywateli" - bo ty tak chcesz? To dzwoń do prezydenta...
"I powinien zamiast wydawać kasę na promocję szczepień i dodatki covidowe powinno się leczyć ludzi." - ale zdajesz sobie sprawę, że nie istnieje jeszcze skuteczny lek na covid? więc nie ma ich jak leczyć, a powstające preparaty łagodzące przebieg choroby są o wiele słabiej przetestowane co do skutków stosowania, niż szczepionki. Więc zgodnie z twoją filozofią nie powinno się nimi leczyć jeszcze ze 2-4 lata, a więc proponujesz coś, co cały czas krytykujesz. A leczenie jest zbędne, jeśli chorobie można zapobiec poprzez szczepienia.
"Jak może nie być więcej zgonów" - zgonów akurat jest coraz mniej i ciężkich przebiegów również. Dzięki czemu? dzięki szczepieniom.
"chorych zamiast leczyć zamyka się w domu, i czeka aż samo przejdzie albo prosto pod respirator" - i czego nie rozumiesz? Jak ktoś nie wymaga leczenia szpitalnego, to siedzi w domu, żeby nie zarażał innych. A jak ktoś wymaga leczenia szpitalnego i respiratora, to go wsadzają pod respirator. Respiratora, ciężkiego przebiegu i nawet zarażenia można uniknąć. Dzięki czemu? Dzięki szczepieniom. Bo lepiej zapobiegać, niż leczyć. Szczególnie że środki zapobiegania są i są skuteczne, a leków skutecznych brak póki co.
@amroth7
"tak, ale regułą bezpieczeństwa nie jest prewencyjnie kazać wszystkim pływać w kapoku" - jeśli taki zapis znajduje się w regulaminie kąpieliska, to jest regułą bezpieczeństwa i tobie pozostaje się tylko podporządkować, albo wracać do domu.
"Dlaczego nie leczymy zapalenia płuc, nie podajemy leków" - co to za brednie? Oczywiście, że zapalenie płuc się leczy. Ale trzeba było na lekcjach uważać, to byś wiedział, że antybiotykami leczy się tylko choroby bakteryjne, a wirusowe zapalenie płuc, jeśli odbywa się bez powikłań, to leczy się siedzeniem w domu i czekaniem aż przejdzie ze stosowaniem zwykłych środków obniżających temperaturę i wykrztuśnych. A leki przepisuje lekarz zgodnie ze stanem pacjenta, a nie z automatu wali antybiotykami i toną innych piguł.
@amroth7
"mogę iść do innego kąpieliska, bo większość nie będzie miała takiego kretyńskiego przepisu" - no to idź i nie zawracaj głowy. W odniesieniu do obowiązujących w kraju przepisów prawa oznacza to wyjazd za granicę, jak przepisy się nie podobają... Najmniej przepisów sanitarnych jest w krajach najsłabiej rozwiniętych. Tam też wirus rozprzestrzenia się najszybciej, ale baw się dobrze, skoro swoją głupio rozumianą wolność decyzji przedkładasz nad zdrowie :)
"Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, napisałem o bakteryjnym zapaleniu płuc" - nie mam. napisałeś i o bakteryjnym i o wirusowym zapaleniu płuc. Czytaj, co sam piszesz.
"le tego pacjenta się nie bada, zamyka w domu i nic nie robi. Dopiero jak chory jest w stanie ciężkim to przewozi się go do szpitala" - u was na wsi tak robią? Jak nie, to skąd takie rewelacje bierzesz? Jak zgłaszasz standardowe lekkie objawy covid, to podstawą jest izolacja i wykonanie testu, żeby nie zarażać na lewo i prawo. O wyniku informuje telefonicznie lekarz i przeprowadza wywiad, przepisuje leki lub kieruje na zakaźny, albo zawija cię karetka, jak jest źle. Nikt nikogo w domu nie zamyka. Nikt też nie zabrania ci od razu iść do lekarza, jak się źle czujesz.
Jak widzisz posługujesz się jakimiś z dupy wyciągniętymi informacjami i nie masz pojęcia, jak to realnie wygląda. Jestem w stanie wśród rodziny i znajomych wskazać lekko z 50 osób, co covid przeszły, jedni w domu niemal bezobjawowo, część z lekką gorączką, część na przepisanych lekach, a kilka trafiło na hospitalizację. Żadna opisywana przez ciebie sytuacja, że ktoś był w domu w złym stanie i nie miał pomocy, nie miała miejsca. Więc nie fantazjuj.
Media w tej całej zabawie odgrywają największą rolę!!
Po pierwsze nie "ANTYSZCZEPIONKOWCY" tylko LUDZIE, KTÓRZY NIE CHCĄ SEGREGACJI.
Większość tych osób jest albo za dobrowolnym szczepieniem lub są zaszczepieni.. Media robią swoje
@Hamster88 Pójdźmy dalej. Leczyć może lekarz. Toż to jawna segregacja! Nie chcę dyplomu (bo trzeba skończyć trudne studia...) ale znam się i chcę leczyć! Prowadzić samochody mogą tylko posiadacze prawa jazdy. Toż to jawna segregacja! ... i tak dalej, i tak dalej....
@Przytomny idziemy na wymianę zdań ... wytłumacz mi proszę dlaczego należy zmuszać LEKARZY!!! do szczepienia?? (jestem zaszczepiony jakby co XD ) ale nie zwalnia mnie to z myślenia Skoro lekarze nie chcą to co ja sobie dałem wstrzyknąć ??
@Hamster88 ostatnio z racji mojego stanu zdrowia troche bywalam w szpitalach, klinikach, wizytach, badaniach itd. Nie spotkalam przeciwnych szczepieniom lekarzy, ba! sami byli nawet zaszczepieni. Mozesz wyjasnic o co chodzi?
@Przytomny chcesz jechac za granice? Paszport! Chcesz kupic wypasiona bryke? Kasa! przykladow jest mnostwo, to nie jest dyskryminacja tylko wybor... no moze z ta kasa troche przesadzilam, nie zawsze zalezy od wyboru, ale moze...
@Hamster88 Antyszczepionkowców to w ogóle należy nazywać proepidemikami. Gdyż efektem ich działań są epidemie - patrzcie, co się dzieje z odrą czy krztuścem.
@anna84k tak mogę .. jesteśmy na każdym kroku torpedowani sprzecznymi informacjami i dlatego jest to co jest ... brak rzetelnych informacji a jak są to się nic nie klei w całość ... A wybacz, jeżeli ten wirus byłby taki zabójczy to najwięksi tchórze (politycy) zamiast wylegiwać się na wakacjach to spieprzaliby i pozamykali się w bunkrach ... historia nie raz juz pokazała, że największymi tchórzami są politycy a ludzie za tych debili przelewają krew
@anna84k Siemka Anna! Chyba zyjemy w innej rzeczywistosci, bo nie znam przypadkow, w ktorych kasa jest niezbedna do podrozowania za granice. Paszport jest naturalnym, niezbywalnym prawem obywatela danego kraju, niezaleznie od tego czy jest tutsi czy hutu.
@ProbabilityBatman pisalam o wypasionej bryce, na ktora potrzebne sa pieniadze, nie o wakacjach.
Mow co chcesz, szczepionka to wybor. Kiedy chorujesz na grype lezysz w domu, zeby wydobrzec i nie spotykasz sie z ludzmi, bo mozesz ich zarazic, czyz nie? A moze czujesz sie wtedy dyskryminowany?
@Hamster88 Oj troche za daleko poszedles w rozumowaniu. Politycy politykami. Chodzilo mi o cos innego.
Napisales, ze lekarze sie nie szczepia, a ja osobiscie nie znam niezszczepionego lekarza. Bardzo uogolniles, wiec nie ryzykowalabym takiego stwierdzenia. Ot co!
A co do zabojczosci wirusa, znalam osobe, ktora zmarla bo skaleczyla sie w stope (infekcja, powiklania itd), znam rowniez taka, ktora pokonala raka i ma sie swietnie, odpornosc na ronze choroby i przypadlosci jest rozna dla kazdego. To chyba naturalne i calkiem ludzkie bac sie czegos czego nie znamy...
@anna84k zwyczajnie w świecie jestem zmęczony dezinformacją na każdy temat ... nie mogę się doszukać prawdy i muszę sam cały czas sprawdzać wszystko...
Bez urazy ale ilu znasz lekarzy?? 1000 2000 3000 ?? nikt do końca nie mówi jak jest ... jak mam wierzyć w strony Ministerstwa Zdrowia skoro korzystali z wykresów 19 latka????!!!!!!
Niech Ministerstwo nie wymaga od ludzi powagi jeżeli sami są niepoważni i niekompetentni...
Zajmuję się behawiorystyką od 15lat i widzę, kiedy się używa sztuczek i manipulacji, żeby robić ludzi w konia ... NIE WIERZĘ W ANI JEDNO SŁOWO MINISTERSTWA , bo nie ma tam kompetentnych osób a te które się wypowiadają to dostały po parę milionów na swoje pseudo fundacje
@Hamster88 Trudno sie z Toba nie zgodzic. Ja tez nie wierze w to co mowi Ministerstwo, ktore zamiast nas chronic, podzielilo spoleczenstwo i teraz klocimy sie sami ze soba.
Nie znam, az tylu lekarzy oczywiscie, ale ci, z ktorymi rozmawialam namawiali mnie do szczepionki ze wzgledu na moj stan zdrowia.
Nie mieszkam tez w Polsce, z czego wstyd przyznac ciesze sie, gdy widze co sie teraz u nas dzieje. Chociaz tutaj nie lepiej...
@Hamster88 W koncu ktos z mojej manki. Ja zajmuje sie jezykiem ciala i etymologia klamstwa. Uwielbiam te spychologie, ktora panuje w kazdym kraju, nikt nie jest za nic odpowiedzialny ale wiadomo przeciez, ze to na jakichs eksperckich opiniach jest zbudowane. Bo przeciez jak moglo by byc inaczej w MINISTERSTWIE? Ciezko uwierzyc, ze zasady tworza ludzie, ktorzy w ogole nie sa madrzejsi od nas, i nie potrafia nawet klamac a ludzie i tak chetnie podaza za tym co powiedza.
Polecam Ci kanal Body Language Ghost, jesli jeszcze nie znasz lub prace zycia Paula Ekhmana.
Pozdro!
@Rety13 lol, chyba w ministerstwie. Rzadko ktokolwiek, kto wystarczajaco rozumie internet potrzebowalby skonczyc zawodowke. A moze Ty tez jestes jak moj tata, i powiesz mi, ze komputer mi jesc nie da?
rozszerzyłbym obostrzenia jeszcze na środki transportu. W zasadzie wiadomym jest, że osoby zaszczepione też się mogą zarazić ale w przeogromnym procencie coś bliskiemu 80% nie pamiętam przejdą chorobę o wiele łagodniej. Nawet w przypadku odmiany delta. I ludzie rozumni to wiedzą. Tak mnie naszła dziś pewne refleksja. Najwięcej szczekają i śmieszkują zazwyczaj niewykształcone głupole, które nie mają żadnej wiedzy poza głupawymi filmikami na YT na temat szczepionek, wirusów i transmisji zarażeń ale mają najwięcej do powiedzenia. Kurde po co w ogóle przepychać się z nimi, nie chcą to nie. Nie wprowadzać lockdown a głupoli niech szlag trafi. Świat bedzie znacznie lepszym miejscem bez głupich ludzi. Czyż nie? Jestem za pełną wolnością w kwestii szczepień ale: bez lockdown a dla niezaszczepionych pozamykać j.w. Problem jest tylko jeden, głupi ludzie sparaliżują służbę zdrowia.
@rogeros123 Służbę zdrowia to paraliżują politycy, przerzucając ludzi z leczenia na raka, który jest jednym z głównych powodów zgonów w Polsce, na leczenie choroby, która w krajach normalnie działającej służby zdrowia nie podnosi śmiertelności.
W Polsce i tak jest mało zgonów, biorąc pod uwagę, że ludzi się nie leczy. Teleporada, test, a ty siedzisz w domu z zapaleniem płuc, bez leków i testem fałszywie pozytywnym. A potem w statystykach, że umarłeś na covida.
@olewator tu pełna zgoda, dodałbym niskie płace do tego no i zachęta w stylu "to niecj jadą" więc pojechali i zwalniają się. Nie zmienia to faktu, że niewykształcone głupole się nie pozaszczepiają i zakorkują i tak ledwo zipiące już szpitale. BTW druga w kolejce jest oświata po kuchennych rewolucjach inkwizytora czarnka. nauczyciele tez mają juz dość. Ech żeby ten rząd choć raz okazał sie mądry i nie wprowadził lockdown z powodu nie szczepieńców... Niestety głupota to domena wyborców pis więc o swoich będą raczej dbali.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 lipca 2021 o 11:50
@rogeros123 Moim zdaniem w Polsce nie brakuje lekarzy, problem w tym że 80% czau to oni wypełniają bezsensowne papierki. Boli cię noga, to idziesz do lekarza pierwszego kontaktu, tylko po to, by ten wypisał skierowanie do lekarza specjalisty, by specjalista wypisał ci skierowanie na badania, potem jeszcze kilka formalności, już tylko wypisać receptę...
Jakim cudem to ma działać?
A tymczasem w UK co drugi zakazony byl szczepiony, pozdrawiam xDDD
@Xar Tylko to jest pół prawdy. Drugie pół - mimo zakażenia przechodził infekcję bezobjawowo bądź lekko. Wskaźnik śmiertelności też jest obiecujący - szczepieni prawie nie umierają na Covid. Pisz więc całą prawdę, a nie tylko wygodne Twojej tezie pół.
@Xar Pod innym demotem już zostało CI odpowiedziane - 85 % w UK jest zaszczepione 1 dawką a 60 % dwiema. Oznacz to że mimo iż tylko 15 % jest niezaszczepione odpowiadają oni za połowę zakażeń. I popatrz jak ładnie można manipulować danymi bez kontekstu
@Przytomny jaką prawdę??? zaszczepiony : przenosi dalej wirusa, może dalej się zarazić, może tak samo umrzeć na covid !!!!! wymyślają warianty, bo bajka o skuteczności tych "szczepionek" jest szybko do podważenia... za to media powinny ponieść konsekwencje i to wielką (za podsycanie paniki)
@Xar jak najbardziej się z Tobą zgadzam
@Hamster88
"zaszczepiony : przenosi dalej wirusa, może dalej się zarazić, może tak samo umrzeć na covid" - dokładnie. To jest prawda i każdy rozumny człowiek to wie. Tak samo jak to, że przenosi tego wirusa, ale transmisja u zaszczepionych jest niższa o 40%, może się zarazić, ale przechoruje lekko, albo bezobjawowo, może umrzeć, ale śmiertelność spada o ponad 90%.
Bajki to opowiadają antyszczepionkowcy, żeby je podważać. Tylko cymbały wierzą w cudowne działanie szczepionki, która w 100% chroni przed wirusem i tylko cymbały ignorują powyższe zdecydowanie pozytywne aspekty ich stosowania.
@falsen człowieku przeszedłem wirusa XD straciłem węch ... szczepionkę dostałem i nadal jestem narażony .... CZŁOWIEKU TO SIĘ KUPY NIE TRZYMA!! mam swój dyplomik i order uśmiechu ale nigdy mnie nie przekonasz o segregowaniu ludzi i zmuszaniu do eksperymentu !! Tu chodzi o pieniądze a nie Twoje czy moje zdrowie ... Jakie dodatki dostają teraz lekarze??? odpowiedz mi! i do tego odpowiedz mi czy na miejscu lekarzy przy takiej kasie zrezygnujesz z pandemii (bo ja na pewno nie)
@Hamster88 Kupy to się nie trzyma Twoje gadanie - jakby liczyły się tylko pieniądze to nie robiono by nic i tylko leczono i hospitalizowano bo to jest o wiele lepszy pieniądz niż szczepionka.To co Ty osobiście przeszedłeś to dowód anegdotyczny nie ma żadnej wartości. Następnie to nie jest eksperyment , wszystkei badania zostały wykonane poprawnie i to nie lekarze decydują o tym czy jest pandemia.
@Azheal Tylko z puli zaszczepionych chciałabym wyjąć zaszczepionych ozdrowieńców, ale nie udało mi się znaleźć wiarygodnego zestawienia.
@amroth7 wytłumacz mi proszę dlaczego chcą zmuszać lekarzy do szczepienia?? jeżeli lekarz nie chcę to szary człowiek ma chcieć?? Nie obchodzi mnie czy one działają czy nie ... jest to segregowanie ludzi
@warszawiaczanka Polecam stronę https://www.facebook.com/defoliator - wrzuca dużo statystyk i wydaje mi się że było coś o zaszczepionych ozdrowieńcach ale jestem zbyt leniwy żeby szukać;p
@falsen Zdajesz sobie sprawę, że zaszczepienie nie chroni przed roznoszeniem? To, że ktoś się zaszczepi nie zmniejszy w żaden sposób szansy na dalsze przenoszenie. MOŻE (bo nie ma na to żadnej gwarancji, a są przypadki całkowicie odwrotne) złagodzić przebieg choroby, ale to nadal tylko może, a nie musi. @azheal a skąd masz te dane, że to właśnie tylko i wyłącznie Ci niezaszczepieni odpowiadają za te dalsze zakażenia i choroby? Poza tym jako to nie jest eksperyment? Szczepionki są obecnie w czwartej fazie testów klinicznych która to faza jest przeprowadzana na prawie całej populacji świata. Testy te zakończą się w grudniu 2023 roku (tak przynajmniej planują), a sama szczepionka jest WARUNKOWO dopuszczona do użytku ze względu na "pandemię". Druga sprawa to taka, że w Polsce JEST PRZEPROWADZANY eksperyment medyczny. Dnia 23 grudnia zostało wydane rozporządzenie o zakupie ubezpieczenia OC przez podmiot przeprowadzający eksperyment medyczny, a podmiotem tym jest państwo polskie. Tutaj masz odnośnik do dziennika ustaw który o tym mówi: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200002412 Sam eksperyment medyczny rozpoczął się 27 grudnia gdy rozpoczęto szczepienia w Polsce...
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 13:12
@Azheal Dziękuję. Już czytam.
@AIkanaro Po pierwsze nigdzie nie napisałem że tylko i wyłącznie niezaszczepieni a że 15 % niezaszczepionych odpowiada za połowę zakażeń.
Po drugie samo warunkowe dopuszczenie dotyczy formalności prawnych bo wszystkie badania zostały przeprowadzone prawidłowo.
Po trzecie o ile sam link o eksperymencie medycznym masz dobry tak mylisz się w kwestii tego że szczepionka nim jest a to zwyczajnie nie prawda.https://demagog.org.pl/fake_news/nie-szczepienia-przeciw-covid-19-nie-sa-eksperymentem-medycznym/
@Azheal Tylko, że to co Ty podałeś nie zawiera żadnych twardych dowodów na to, że nie mam racji. W tekście jest nawet coś takiego "Na stronach producentów szczepionek znalazłem informację, że szczepionki są eksperymentem medycznym, który zakończy się np. w 2022 czy 2023 r.”. - czyli zgodnie z tym co ja napisałem 4 faza badań klinicznych która zakończy się w grudniu 2023. Ale ze względu na naciski od góry gościu musiał przepraszać i wycofywać się z tego, że ujawnił ludziom prawdę oraz dopełnić procedury dając ludziom do podpisu dokument o wyrażeniu zgodny na wzięcie udział w eksperymencie. Nawet podałem Ci dziennik ustaw który jasno o eksperymencie medycznym mówi, a Ty wierzysz jakimś pajacom podających się za ujawniaczy kłamstw gdy z definicji demagog to osoba która posługuje się KŁAMSTWAMI... Jak Ty swoją wiedzę o tym co się aktualnie dzieje opierasz o takie serwisy jak demagog to pozostaje mi jedynie życzyć Ci szczęścia.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 13:44
@amroth7 Co powiesz mi na to:
https://dziennikzarazy.pl/21-07-ekseprt-polemizuje-z-macronem-dialog-ktorego-nie-bylo-a-szkoda/
@AIkanaro Ermm widocznie nie zdajesz sobie sprawy z tego że 4 faza badań klinicznych zawsze ma miejsce po wypuszczeniu preparatu na rynek , jakiegokolwiek preparatu czy to leku czy szczepionki. I nie jest to żadną tajemnicą dlatego nawet tego tematu nie zaczynałem w poprzednim poście bo nie pomyślałem że dla Ciebie to jakiś element spisku. Prosze tutaj ładny opis https://ebadaniakliniczne.pl/pl/artykuly/fazy-badan-klinicznych. Dałem demagoga bo jest dość popularny i najważniejsze że każdy jego artykuł ma podane źródła danych informacji a ty jedyne co potrafisz to przyczepić się nazwy która interpretujesz pod siebie:D Bo tak demagog to ktoś kto posługuje się kłamstwami czyli każdy antyszczepionkowiec:)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 14:10
@Azheal Czyli dla Ciebie nie jest ważne to, że w dzienniku ustaw jest zawarta informacja o przeprowadzaniu eksperymentu medycznego? Zajrzałeś tam w ogóle? Zadałeś sobie trud żeby poszukać w ustawie do której się tam odwołują żeby dowiedzieć się czym jest eksperyment medyczny? To, że demagog jest popularny nie znaczy, że mówi prawdę. Nazwa wiele mówi o takich przedsięwzięciach... Interpretuje ją pod siebie? Nie, jedynie interpretuje zgodnie z jej znaczeniem, a to jest zasadnicza różnica. Poza tym co to zmienia, że 4 faza badań klinicznych jest zawsze prowadzona w taki, a nie inny sposób? To dalej jest eksperyment medyczny i nic tego nie zmieni...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 14:48
@AIkanaro Jak najbardziej sprawdziłem ten link i dalej nie wiem o co Ci chodzi? Jest to fajna definicja ubezpieczenia od eksperymentu medycznego no spoko tylko powtarzam - szczepionka na covid tym nie jest.Cytując " Szczepionki przeciwko COVID-19 są opracowywane zgodnie z odpowiednimi wymogami dotyczącymi jakości, bezpieczeństwa i skuteczności. Wydanie pozwolenia na ich stosowanie oznacza, iż jakość, bezpieczeństwo i skuteczność takiego produktu leczniczego została udowodniona na podstawie odpowiednich badań". A ty twierdzisz że jest eksperymentem na jakiej podstawie? Nazwa nie ma nic do rzeczy tym bardziej jak zamiast odnieść się do treści dość długiego posta powołujesz się na nazwę i myślisz ze to spoko.I nie nie interpretujesz zgodnie z jej znaczeniem bo całą strona od dawna zajmuje się obalaniem fake newsów
@Azheal Może dlatego, że szczepionka przeciw Covid19 została dopuszczona WARUNKOWO do użytku na ludziach? Chodzi mi o to, że rząd Polski oficjalnie stwierdza, że przeprowadza eksperyment medyczny. Ty natomiast powołując się na jakąś stronę rzekomo walczącą z fałszywymi niusami stwierdzasz, że eksperymentu medycznego nie ma. Co z tego, że strona demagog zajmuje się zwalczaniem "fałszywych niusów" skoro z nazwy sama jest kłamcą? Nie zauważasz tego paradoksu? Może ktoś próbuje wytworzyć nowe znaczenie dla słowa demagog?
@AIkanaro Matko boska XD Czy tylko Polska dopuscila warunkowo tą szcepionkę ? Nie ! Zadałeś sobie pytanie co oznacza warunkowe dopuszczenie? Sprawdziłeś co to znaczy? Otóż nie przyspieszenie badań bo te zestały przeprowadzone prawidłowo - warunkowe dopuszczenie w wypadku tej szczepionki oznacza znaczne przyspieszenie czy nawet pominiecie niektórych procedur prawnych! A co do Twojego powoływania się na nazwę to już nie mam zamiaru tego komentować bo nie wiem czemu ale nie potrafisz zrozumieć że to tylko nazwa a od razu szukasz jakiegoś ukrytego dna i teorii spiskowej. Niestety jesteś stracony jesli w tak błahej rzeczy szukasz dziur byle tylko nie przyznać się że możesz w czymś nie mieć racji
Ty się tak nie cieszy, sam popierałeś plandemię i jej absurdy.
@Hamster88 Może dlatego, że lekarze mają kontakt z chorymi. Z obniżoną odpornością, po chemiotarapii itp. Są narażeni na ciężki przebieg covid albo nawet śmierć. Pomyślałeś o nich?
@Azheal przepraszam Cie bardzo, ale skoro polowa osob chorych byla zaszczepiona to chyba cos slabo dziala ta szczepionka, co? A teraz odniesmy te dane o osobach niezaszczepionych do innych informacji jak grupa wiekowa, zawod, stan zdrowia etc. bo moze sie okazac, ze rok temu tez te 15% spoleczenstwa generowalo wiekszosc przypadkow. Zasada Pareta jest znana?
@Przytomny teraz odniesmy to do tego ile z tych juz poszczepionych ktore miesci sie w tej polwoie przechodzacej bezobjawowo lub lekko nalezalo do grupy ktora wczesniej tez przechodzila bezobjawowo lub lekko? Jak to sie odnosi do analogicznej czesci populacji pol roku temu?Bo poki co mowisz o czesci ktora przechodzi lekko lub bezobjawowo - ale taka czesc w Polsce tez byla bardzo duza. Ba, powiedzialbym ze stan na 12. lutego: do tego dnia przez szpitale przewinelo sie prawie 12500 osob z COVID.a zakarzen bylo ponad 1.577.000 - czyli niespelna 1 procent osob byl hospitalizowany. Jak to sie ma do ilosci hospitalizowanych zaszczepionych obecnie?
@AIkanaro Tu mozna z sensem mowic, ale potem sie komenty ponizej poziomu okazuja. Bo tu ten POZIOM tez jest fact-checkniety.
@Azheal Jakosc, bezpieczenstwo i skutecznosc twojego komentarza pozostawiaja wiele do zyczenia a wazne jest, zeby jakosc bezpieczenstwo i skutecznosc komentarzy byla na wysokim poziomie. Zaufaj mi, jestem zaufanym zrodlem.
@ProbabilityBatman Widać po Azhealu. Nawet jak mu pod nos podałem informacje, że państwo polskie przeprowadza eskepryment medyczny w związku ze szczepieniami przeciw covid19 to i tak wstawił artykuł jakiejś strony sprawdzającej fakty która stwierdziła, że żadnego eskperymentu medycznego nie ma i mu nie przegadasz xD
@andrzej11635 co innego rozumiec ze podaja produkt nie do konca przebadany, robiony na szybko i pod presja, a co innego stosowac sie do rozwiazan ktore utrudniaja przenoszenie wirusa i ratuja miejsca pracy
To tak jakbys mowil, ze skoro uwazam, ze alkohol powinien byc legalny to chce zalegalizowac jazde po pijaku. Dwie rozne kwestie
@Hamster88
nie wiem o co ci chodzi, ale najwyraźniej oczekujesz od szczepionek czegoś, czego one nie gwarantują i jednocześnie poważasz ich faktyczne działanie.
@amroth7
póki co do szczepienia nikt w Polsce nie zmusza, a w Polsce jest masa matołów, które nie odróżniają faktów od bredzenia i traktują bredzenie jako podstawę do podejmowania decyzji. Więc szkoda wyrządzona przez bredzenie jest nieporównywalnie większa. A szkód wywołanych przez obowiązek szczepień szczerze mówiąc żadnych sensownych nie dostrzegam poza czymś, co idiotycznie nazywa się naruszaniem wolności, jakby obowiązkowe szczepienia dzieci choćby nie istniały od wielu lat...
@Xar coś w ten deseń
@AIkanaro
"Zdajesz sobie sprawę, że zaszczepienie nie chroni przed roznoszeniem" - tak, nikt nigdy nie twierdził, że będzie inaczej, ale badania potwierdziły, że zmniejsza prawdopodobieństwo transmisji o 40-50%, a to już bardzo dużo.
", że ktoś się zaszczepi nie zmniejszy w żaden sposób szansy na dalsze przenoszenie." - a to już akurat bzdura, patrz wyżej. "Szansa" spada o połowę.
"MOŻE (bo nie ma na to żadnej gwarancji, a są przypadki całkowicie odwrotne) złagodzić przebieg choroby, ale to nadal tylko może, a nie musi." - statystyki w tym zakresie również są dostępne, więc żadne może ani musi, bo szczepionce ani się nie rozkazuje, ani szczepionka nie podejmuje decyzji, tylko ma swoją mierzalną skuteczność w tym zakresie i jest bardzo wysoka. Najlepiej pokazują to dane dotyczące śmiertelności w wyniku choroby, która spadła u szczepionych o 95%. Więc nie fantazjuj.
@amroth7
"Statysyki pokazują, że ta szczepionka działa, zmiejsza liczbę cieżkich przypadków i zgonów. Ale wymuszanie szczepienia i segregowanie ludzi to skandal, którego jak się zdaje w ogóle nie dostrzegasz" - skandal, że szczepionka działa i nie ma na co sapać, bo "przymuszanie" wobec tego staje się zasadnym działaniem prozdrowotnym względem tych, co za głupi są, żeby sami to zrozumieć i dostrzec, że to z korzyścią dla nich? Czy jakiś inny skandal?
"Przecież to jest paranoja, że kelner w restauracji ma dostęp do moich informacji medycznych" - nie ma dostępu, jeśli mu tego dostępu nie udzielisz w określonym zakresie. Tak samo jak kasjerka w sklepie nie ma dostępu do twoich pieniędzy, jeśli jej ich nie dasz.
"Już samo, że badania nie są zakończone powinno uciąć jakiekolwiek dyskusje na temat przymusu szczepień czy jakiejś segregacji" - na prawdę? w minionym półroczu na covid zmarło ponad 45 000 nieszczepionych osób. W wyniku powikłań poszczepiennych niecałe 100 osób. Powiedz tym 45 tysiącom ludzi co zmarli, że mieli szczęście, bo uniknęli przymusu szczepienia. Szczepionką, która uratowałaby im życie. Ważne, że umarli wolni od przymusu... Weź ty tą swoją chorą logikę zderz z realiami.
@falsen powiedz to ludziom którzy po przyjęciu szczepienia wylądowali pod respiratorem na kilka tygodni...
@amroth7
większość zaszczepić się jeszcze nie mogła z początkiem roku, a spora część tych, co mogła, uległa debilnym straszeniom ludzi twojego pokroju. Jeśli nie dostrzegasz absurdu, to nazywasz faszystą kogoś, kto popiera powszechne zastosowanie środka, który niezaprzeczalnie, w sposób namacalnie widoczny ratuje ludzkie życie. I jednocześnie ślepy jesteś na to, że twoje debilne gadanie trafia do części nierozgarniętych matołów, którzy w wyniku tego się nie zaszczepią, a część z nich umrze. Antyszczepionkowcy i inne popierdółki odpowiadają więc za śmierć masy ludzi, która ich posłuchała.
"nidgy nie zrozumiem dlaczego Ty i tobie podobni faszyści chcą zmuszać innych do przyjmowania preparatu, którego badania się nawet nie zakończyły" - bo ci inni, tak jak i ty, są za głupi żeby dostrzec, że to działania ratujące ich życie. I że nie do końca przebadana szczepionka to życie ratuje.
Odpowiedz na proste pytanie: wg ciebie powinniśmy zaczekać kolejne 2 lata z dopuszczeniem szczepionki i pozwolić umrzeć kolejnym kilkuset tysiącom ludzi?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 sierpnia 2021 o 13:39
@AIkanaro
"powiedz to ludziom którzy po przyjęciu szczepienia wylądowali pod respiratorem na kilka tygodni..." - powiem im: mogliście umrzeć na covid, tak jak 45 tys. osób w pierwszym półroczu, a jednak żyjecie. Ty powiedz tym co zmarli, że dobrze zrobili i że mieli szczęście - aha, nie możesz, bo już nie żyją. A gdyby się szczepili, to by żyli. Coś jeszcze?
@amroth7
a ty ćpiesz coś, czy na trzeźwo te brednie? - póki co nie ma kar, i nie ja decyduję, jak ktoś ma żyć.
"Jak ktoś nie chce się szczepić i umrze to jego wybór, nie twój." - no i widzisz, to tak nie działa, bo zwykły kowalski nie ma elementarnej wiedzy, żeby w tym temacie dokonać świadomego wyboru. A jak się ogarnie i zmieni decyzję, to zwykle jest za późno.
I owszem, jak ktoś chce podejmować ryzyko, to niech podejmuje - w Polsce przymusu nie ma. Ale wobec tego niech je podejmuje na własny rachunek, a nie po faszystowsku po trupach. A wobec tego niech siedzi w izolacji i z innymi nie przebywa, bo jest dla nich zagrożeniem - szczepienia nie chronią przed zachorowaniem, a osoby nieszczepione zarażają "bardziej". Więc decyduj głupio o sobie i nie wciągaj w to innych - a to oznacza, że sobie siedzisz w swojej ciemnej piwnicy ze swoimi mądrościami, czy gdzie tam chcesz - byle bez kontaktu z innymi, bo wtedy już decydujesz o ich zdrowi swoim byciem.
"Nie znoszę tylko takich faszystów jak ty, którzy uzurpują sobie prawo do decydowania o tym jak inni mają żyć." - jedyne o czym w swoich przekonaniach chcę decydować, to ŻEBY żyli, a nie JAK mają żyć. Ci, co umarli, bo się nie szczepili, o niczym już nie zadecydują, czyli sami strzelili w kolano - a właściwie w łeb - swojej zdolności decydowania o tym jak żyć. Czyli generalnie są największym zagrożeniem dla własnej wolności decyzji.
Jako ratownik wopr ratowałem ludzkie życie wielokrotnie - nigdy mnie nikt o to nie prosił, nie wypisywał zgody, nie wypełniał ankiety w internecie. Bo ludzie toną po cichu, a nie jak na słonecznym patrolu wołając ratunku. I ja po faszystowsku zawsze ich jednak ratuję nie pytając ich o zgodę, ponieważ taki ze mnie faszysta, który nie daje ludziom umierać w spokoju jak sobie toną. Oni też myśleli że są świetnymi pływakami, że zjedli wszystkie rozumy, że utonięcie ich nie dotyczy, a oni wiedzą najlepiej, jak postępować w swoim życiu i jak o nim decydować. A po fakcie płaczą i jeszcze nikt się nie skarżył, że mu to głupie dupsko uratowałem naruszając jego wolność decydowania o sobie. I dokładnie tak jest z tymi, co się nie szczepią w swojej wybitnej mądrości. Tylko ich doraźnie nikt nie uratuje, jak zachorują. I dlatego za cymbałów w tej materii powinni decydować mądrzejsi od nich - a nie jedząc popcorn na brzegu stać i patrzeć, jak toną i mruczeć pod nosem "trzeba się było zaszczepić"...
@amroth7
"Ty i tobie podobni chcielibyście, żeby były kary" - widzę, że już wiesz, co ja chcę. Na wyrost i bez podstaw...
"Sorry ale brzmisz jak paranoik, który uważa, że jak ktoś się nie zaszczepi to na pewno umrze na covid" - ja nic nie uważam, wyciągam wnioski ze statystyk. W pół roku umarło na covid 45 tys ludzi, które mogłoby żyć, gdyby byli szczepieni. Nie byli i nie żyją. Koniec tematu, bo to, co ja czy ty uważamy na ten temat, życia im nie przywróci.
" jakby szczepieni nie zarażali to można by o tym dyskutować, ale zaszczepieni też zarażają" - ale zaszczepieni zarażają 2x mocniej i są tym samym 2x większym zagrożeniem szczególnie dla osób, które z jakiś przyczyn medycznych zaszczepić się nie mogą. A z kolei niezaszczepieni są bardziej podatni na zachorowanie, więc trzeba ich chronić przed własną głupotą.
"chcesz decydować żeby brali preparaty, które są w trakcie badań" - jeśli ratują życie, to tak. To oczywiste.
"Jak jesteś ratownikiem to twoim obowiązkiem jest ratowanie topiących się, nawet kretynów" - dokładnie tak i niektórym z nich połamie się żebra, niektórzy są pocharatani. Ale żyją. I taki też obowiązek ma rząd: dbania o zdrowie i życie obywateli - nawet kretynów. W końcu zrozumiałeś. Brawo ty.
"Jakby stosować twoją "covidową logikę" to do wody powinieneś pozwolić wejść tylko ludziom w kapoku. Nie ważne czy umie pływać, czy wchodzi na głęboką wodę. Pan faszyta zarządził, że wszyscy w kapokach i uj." - dokładnie tak to działa. Jeśli regulamin kąpieliska przewiduje, że wszyscy w czepkach pływają czy w kapokach, to ty janusz zakładasz ten czepek czy kapok, albo nie wejdziesz do wody. Jak jest zakaz skakania, to dotyczy wszystkich, również pijanych debili, co mają gdzieś pływających w dole, bo oni chcą poskakać. Znów do ciebie dotarło. :) I nikt nie pyskuje, jak chce popływać. A debile zawsze się znajdą, którzy srają na przepisy i stwarzają jednocześnie zagrożenie dla reszty kąpiących się, bo tonący wszystkiego się łapie i potrafi 2 osoby ze sobą pociągnąć i utopić. I przed tymi debilami trzeba resztę normalnych chronić - i tych też debili najczęściej trzeba wyciągać i patrzeć później jak się kajają obszczani.
@amroth7
"Nie chce mi się już dyskutować, bo to nie ma sensu" - sens był, sporo ci się rozjaśniło i może takich głupot nie będziesz wypisywać.
"nie podoba mi się to kąpielisko i jego zasady to idę do innego" - to idź, ale reguły bezpieczeństwa obowiązują na każdym kąpielisku. Zatoczysz kółko, odbijesz się od kilku bram i zrozumiesz. Bo bezpieczeństwo jest nadrzędne nad "ja chcę" każdego janusza. Widzę, że tego nadal nie pojąłeś.
"ale nie powinno być prawa, że wszystkie restauracje mają nieprzyjmować niezaszczepionych." - taa, bo ty tak uważasz, ale uargumentować nie dałeś rady.
" najlepiej jakby rząd nie zajmował się zdrowiem obywateli" - bo ty tak chcesz? To dzwoń do prezydenta...
"I powinien zamiast wydawać kasę na promocję szczepień i dodatki covidowe powinno się leczyć ludzi." - ale zdajesz sobie sprawę, że nie istnieje jeszcze skuteczny lek na covid? więc nie ma ich jak leczyć, a powstające preparaty łagodzące przebieg choroby są o wiele słabiej przetestowane co do skutków stosowania, niż szczepionki. Więc zgodnie z twoją filozofią nie powinno się nimi leczyć jeszcze ze 2-4 lata, a więc proponujesz coś, co cały czas krytykujesz. A leczenie jest zbędne, jeśli chorobie można zapobiec poprzez szczepienia.
"Jak może nie być więcej zgonów" - zgonów akurat jest coraz mniej i ciężkich przebiegów również. Dzięki czemu? dzięki szczepieniom.
"chorych zamiast leczyć zamyka się w domu, i czeka aż samo przejdzie albo prosto pod respirator" - i czego nie rozumiesz? Jak ktoś nie wymaga leczenia szpitalnego, to siedzi w domu, żeby nie zarażał innych. A jak ktoś wymaga leczenia szpitalnego i respiratora, to go wsadzają pod respirator. Respiratora, ciężkiego przebiegu i nawet zarażenia można uniknąć. Dzięki czemu? Dzięki szczepieniom. Bo lepiej zapobiegać, niż leczyć. Szczególnie że środki zapobiegania są i są skuteczne, a leków skutecznych brak póki co.
@amroth7
"tak, ale regułą bezpieczeństwa nie jest prewencyjnie kazać wszystkim pływać w kapoku" - jeśli taki zapis znajduje się w regulaminie kąpieliska, to jest regułą bezpieczeństwa i tobie pozostaje się tylko podporządkować, albo wracać do domu.
"Dlaczego nie leczymy zapalenia płuc, nie podajemy leków" - co to za brednie? Oczywiście, że zapalenie płuc się leczy. Ale trzeba było na lekcjach uważać, to byś wiedział, że antybiotykami leczy się tylko choroby bakteryjne, a wirusowe zapalenie płuc, jeśli odbywa się bez powikłań, to leczy się siedzeniem w domu i czekaniem aż przejdzie ze stosowaniem zwykłych środków obniżających temperaturę i wykrztuśnych. A leki przepisuje lekarz zgodnie ze stanem pacjenta, a nie z automatu wali antybiotykami i toną innych piguł.
@amroth7
"mogę iść do innego kąpieliska, bo większość nie będzie miała takiego kretyńskiego przepisu" - no to idź i nie zawracaj głowy. W odniesieniu do obowiązujących w kraju przepisów prawa oznacza to wyjazd za granicę, jak przepisy się nie podobają... Najmniej przepisów sanitarnych jest w krajach najsłabiej rozwiniętych. Tam też wirus rozprzestrzenia się najszybciej, ale baw się dobrze, skoro swoją głupio rozumianą wolność decyzji przedkładasz nad zdrowie :)
"Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, napisałem o bakteryjnym zapaleniu płuc" - nie mam. napisałeś i o bakteryjnym i o wirusowym zapaleniu płuc. Czytaj, co sam piszesz.
"le tego pacjenta się nie bada, zamyka w domu i nic nie robi. Dopiero jak chory jest w stanie ciężkim to przewozi się go do szpitala" - u was na wsi tak robią? Jak nie, to skąd takie rewelacje bierzesz? Jak zgłaszasz standardowe lekkie objawy covid, to podstawą jest izolacja i wykonanie testu, żeby nie zarażać na lewo i prawo. O wyniku informuje telefonicznie lekarz i przeprowadza wywiad, przepisuje leki lub kieruje na zakaźny, albo zawija cię karetka, jak jest źle. Nikt nikogo w domu nie zamyka. Nikt też nie zabrania ci od razu iść do lekarza, jak się źle czujesz.
Jak widzisz posługujesz się jakimiś z dupy wyciągniętymi informacjami i nie masz pojęcia, jak to realnie wygląda. Jestem w stanie wśród rodziny i znajomych wskazać lekko z 50 osób, co covid przeszły, jedni w domu niemal bezobjawowo, część z lekką gorączką, część na przepisanych lekach, a kilka trafiło na hospitalizację. Żadna opisywana przez ciebie sytuacja, że ktoś był w domu w złym stanie i nie miał pomocy, nie miała miejsca. Więc nie fantazjuj.
cóż pewnikiem w czasie wyborów postąpią jak u nas i znowu wybiorą to samo.
Ahh! Nie ma to jak dobra władza słuchająca obywateli. Taka liberalna!
Media w tej całej zabawie odgrywają największą rolę!!
Po pierwsze nie "ANTYSZCZEPIONKOWCY" tylko LUDZIE, KTÓRZY NIE CHCĄ SEGREGACJI.
Większość tych osób jest albo za dobrowolnym szczepieniem lub są zaszczepieni.. Media robią swoje
@Hamster88 Pójdźmy dalej. Leczyć może lekarz. Toż to jawna segregacja! Nie chcę dyplomu (bo trzeba skończyć trudne studia...) ale znam się i chcę leczyć! Prowadzić samochody mogą tylko posiadacze prawa jazdy. Toż to jawna segregacja! ... i tak dalej, i tak dalej....
@Przytomny idziemy na wymianę zdań ... wytłumacz mi proszę dlaczego należy zmuszać LEKARZY!!! do szczepienia?? (jestem zaszczepiony jakby co XD ) ale nie zwalnia mnie to z myślenia Skoro lekarze nie chcą to co ja sobie dałem wstrzyknąć ??
A co jak właściciel restauracji nie jest zaszczepiony?
@Hamster88 ostatnio z racji mojego stanu zdrowia troche bywalam w szpitalach, klinikach, wizytach, badaniach itd. Nie spotkalam przeciwnych szczepieniom lekarzy, ba! sami byli nawet zaszczepieni. Mozesz wyjasnic o co chodzi?
@Przytomny chcesz jechac za granice? Paszport! Chcesz kupic wypasiona bryke? Kasa! przykladow jest mnostwo, to nie jest dyskryminacja tylko wybor... no moze z ta kasa troche przesadzilam, nie zawsze zalezy od wyboru, ale moze...
@Hamster88 Antyszczepionkowców to w ogóle należy nazywać proepidemikami. Gdyż efektem ich działań są epidemie - patrzcie, co się dzieje z odrą czy krztuścem.
@anna84k tak mogę .. jesteśmy na każdym kroku torpedowani sprzecznymi informacjami i dlatego jest to co jest ... brak rzetelnych informacji a jak są to się nic nie klei w całość ... A wybacz, jeżeli ten wirus byłby taki zabójczy to najwięksi tchórze (politycy) zamiast wylegiwać się na wakacjach to spieprzaliby i pozamykali się w bunkrach ... historia nie raz juz pokazała, że największymi tchórzami są politycy a ludzie za tych debili przelewają krew
@anna84k Siemka Anna! Chyba zyjemy w innej rzeczywistosci, bo nie znam przypadkow, w ktorych kasa jest niezbedna do podrozowania za granice. Paszport jest naturalnym, niezbywalnym prawem obywatela danego kraju, niezaleznie od tego czy jest tutsi czy hutu.
@ProbabilityBatman pisalam o wypasionej bryce, na ktora potrzebne sa pieniadze, nie o wakacjach.
Mow co chcesz, szczepionka to wybor. Kiedy chorujesz na grype lezysz w domu, zeby wydobrzec i nie spotykasz sie z ludzmi, bo mozesz ich zarazic, czyz nie? A moze czujesz sie wtedy dyskryminowany?
@Hamster88 Oj troche za daleko poszedles w rozumowaniu. Politycy politykami. Chodzilo mi o cos innego.
Napisales, ze lekarze sie nie szczepia, a ja osobiscie nie znam niezszczepionego lekarza. Bardzo uogolniles, wiec nie ryzykowalabym takiego stwierdzenia. Ot co!
A co do zabojczosci wirusa, znalam osobe, ktora zmarla bo skaleczyla sie w stope (infekcja, powiklania itd), znam rowniez taka, ktora pokonala raka i ma sie swietnie, odpornosc na ronze choroby i przypadlosci jest rozna dla kazdego. To chyba naturalne i calkiem ludzkie bac sie czegos czego nie znamy...
@anna84k zwyczajnie w świecie jestem zmęczony dezinformacją na każdy temat ... nie mogę się doszukać prawdy i muszę sam cały czas sprawdzać wszystko...
Bez urazy ale ilu znasz lekarzy?? 1000 2000 3000 ?? nikt do końca nie mówi jak jest ... jak mam wierzyć w strony Ministerstwa Zdrowia skoro korzystali z wykresów 19 latka????!!!!!!
Niech Ministerstwo nie wymaga od ludzi powagi jeżeli sami są niepoważni i niekompetentni...
Zajmuję się behawiorystyką od 15lat i widzę, kiedy się używa sztuczek i manipulacji, żeby robić ludzi w konia ... NIE WIERZĘ W ANI JEDNO SŁOWO MINISTERSTWA , bo nie ma tam kompetentnych osób a te które się wypowiadają to dostały po parę milionów na swoje pseudo fundacje
@Hamster88 Trudno sie z Toba nie zgodzic. Ja tez nie wierze w to co mowi Ministerstwo, ktore zamiast nas chronic, podzielilo spoleczenstwo i teraz klocimy sie sami ze soba.
Nie znam, az tylu lekarzy oczywiscie, ale ci, z ktorymi rozmawialam namawiali mnie do szczepionki ze wzgledu na moj stan zdrowia.
Nie mieszkam tez w Polsce, z czego wstyd przyznac ciesze sie, gdy widze co sie teraz u nas dzieje. Chociaz tutaj nie lepiej...
@Hamster88 W koncu ktos z mojej manki. Ja zajmuje sie jezykiem ciala i etymologia klamstwa. Uwielbiam te spychologie, ktora panuje w kazdym kraju, nikt nie jest za nic odpowiedzialny ale wiadomo przeciez, ze to na jakichs eksperckich opiniach jest zbudowane. Bo przeciez jak moglo by byc inaczej w MINISTERSTWIE? Ciezko uwierzyc, ze zasady tworza ludzie, ktorzy w ogole nie sa madrzejsi od nas, i nie potrafia nawet klamac a ludzie i tak chetnie podaza za tym co powiedza.
Polecam Ci kanal Body Language Ghost, jesli jeszcze nie znasz lub prace zycia Paula Ekhmana.
Pozdro!
Łażeniem z kartkami i darciem ryja można protestować ale za dopłatami do letnich opon
No proszę - i kolejna "teoria spiskowa" sprzed roku okazuje się prawdą. Powinno się zamiast "conspiracy theorist" używać określenia "spoiler alert".
Czego to dowodzi? że danymi statystycznymi też trzeba się umieć posługiwać, a barany po zawodówkach stają się ekspertami w internetach.
@Rety13 lol, chyba w ministerstwie. Rzadko ktokolwiek, kto wystarczajaco rozumie internet potrzebowalby skonczyc zawodowke. A moze Ty tez jestes jak moj tata, i powiesz mi, ze komputer mi jesc nie da?
jak mozna sie szczepic skoro wirus mutuje
8 tych szczepionek wezcie idioci
@zemsta1488 I tyle wezmą, już od dawna się musi, że trzeba będzie się szczepić co roku, a może nawet 2 razy w roku.
rozszerzyłbym obostrzenia jeszcze na środki transportu. W zasadzie wiadomym jest, że osoby zaszczepione też się mogą zarazić ale w przeogromnym procencie coś bliskiemu 80% nie pamiętam przejdą chorobę o wiele łagodniej. Nawet w przypadku odmiany delta. I ludzie rozumni to wiedzą. Tak mnie naszła dziś pewne refleksja. Najwięcej szczekają i śmieszkują zazwyczaj niewykształcone głupole, które nie mają żadnej wiedzy poza głupawymi filmikami na YT na temat szczepionek, wirusów i transmisji zarażeń ale mają najwięcej do powiedzenia. Kurde po co w ogóle przepychać się z nimi, nie chcą to nie. Nie wprowadzać lockdown a głupoli niech szlag trafi. Świat bedzie znacznie lepszym miejscem bez głupich ludzi. Czyż nie? Jestem za pełną wolnością w kwestii szczepień ale: bez lockdown a dla niezaszczepionych pozamykać j.w. Problem jest tylko jeden, głupi ludzie sparaliżują służbę zdrowia.
@rogeros123 Służbę zdrowia to paraliżują politycy, przerzucając ludzi z leczenia na raka, który jest jednym z głównych powodów zgonów w Polsce, na leczenie choroby, która w krajach normalnie działającej służby zdrowia nie podnosi śmiertelności.
W Polsce i tak jest mało zgonów, biorąc pod uwagę, że ludzi się nie leczy. Teleporada, test, a ty siedzisz w domu z zapaleniem płuc, bez leków i testem fałszywie pozytywnym. A potem w statystykach, że umarłeś na covida.
@olewator tu pełna zgoda, dodałbym niskie płace do tego no i zachęta w stylu "to niecj jadą" więc pojechali i zwalniają się. Nie zmienia to faktu, że niewykształcone głupole się nie pozaszczepiają i zakorkują i tak ledwo zipiące już szpitale. BTW druga w kolejce jest oświata po kuchennych rewolucjach inkwizytora czarnka. nauczyciele tez mają juz dość. Ech żeby ten rząd choć raz okazał sie mądry i nie wprowadził lockdown z powodu nie szczepieńców... Niestety głupota to domena wyborców pis więc o swoich będą raczej dbali.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 lipca 2021 o 11:50
@rogeros123 Moim zdaniem w Polsce nie brakuje lekarzy, problem w tym że 80% czau to oni wypełniają bezsensowne papierki. Boli cię noga, to idziesz do lekarza pierwszego kontaktu, tylko po to, by ten wypisał skierowanie do lekarza specjalisty, by specjalista wypisał ci skierowanie na badania, potem jeszcze kilka formalności, już tylko wypisać receptę...
Jakim cudem to ma działać?
No proszę, krawczyk przyjął dwie dawki i się nie załapał na restauracje we Francji.
Brawo Francja! mam nadziej, że nasze rządowe patałachy chociaż raz pójdą za dobrym przykładem i u nas też takie prawo wprowadzą.