Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar koszmarek66
+3 / 5

@BOFH
Jest, tak jak piszesz wiele innych parametrów ale jeśli ktoś nie ma wielkiej wyobraźni i zdolności analitycznego myślenia to wydaje mi się to nie najgorszym uproszczeniem sprawy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 15:20

T Tibr
0 / 2

@BOFH nie, owszem śmierć jest zawsze tragedią ale przyjmując, że najgroźniejsze powikłanie poszczepienne kończy się śmiercią, a taka reakcja jest promilem wszystkich powikłań w ogóle to dalej nie umniejszając wagi zdarzenia, śmierć 70 latka z chorobami współistniejącymi będzie postrzegana jako coś naturalnego, a niemowlaka już raczej nie;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 14:52

avatar koszmarek66
0 / 0

@BOFH Piątka wydaje się być bardziej uniwersalna ale wszystko zależy od Twoich potrzeb. Jeśli mogłeś sprawdzić własnoręcznie jak to widać i czy obraz nie rozjeżdża się zaraz obok centrum to OK :)
Co do ryzyka powikłań poszczepiennych - tego jeszcze nie wiemy. Za dużo jest doniesień na ten temat poza mainstreamem i mogąc posłuchać niektóry personel medyczny też mina rzednie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 15:23

T Tibr
0 / 0

@BOFH tak, źle odczytałem twoje intencję

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rz_in_tfi
+1 / 7

Miałoby to sens (z punktu widzenia jednostki), gdyby ryzyko powikłań poszczepiennych było większe u osób młodszych i mniejsze u starszych. Ja danych nawet sugerujących taką relację nie widziałem. Wręcz przeciwnie, wydaje się, że poważne powikłania poszczepienne są skorelowane z "chorobami współistniejącymi" i tym samym z wiekiem.

Czy ryzyko powikłania to ryzyko zgonu? Jeśli nie, to znów problem.

Dlatego trudno mi uznać powyższy wykres za coś innego niż pseudonaukowy bełkot.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 14:23

avatar koszmarek66
-3 / 9

@rz_in_tfi Starszy człowiek będzie żył z powikłaniami zwykle kilka lat. Młody ma przed sobą całe życie. Jeśli okaże się np. że efektem mogą być problemy z prokreacją (jak było w przypadku co najmniej jednej serii badanych kilka lat temu szczepionek mRNA na myszach) to problem dla emerytów jest żaden ale dla młodych...
Poza tym zwykle przy 10 schorzeniach u starszych ludzi jeśli dojdzie jedenaste to już nie wygląda tak tragicznie.
Dlatego na moim wykresie z wiekiem to ryzyko maleje.
Nawet gdyby moje podejście zmienić i zastąpić to ryzyko poziomą kreską, idea się nie zmienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 14:39

R rz_in_tfi
+2 / 4

@koszmarek66 Wykres jak wykres. Standardowy do wyznaczenia optimum.
Problem powstaje bo:
1) dane nie są porównywalne (ryzyko powikłań vs. ryzyko śmierci)
2) rozkład co najmniej wątpliwy
3) patrzymy tylko z punktu widzenia jednostki i nie uwzględniamy mniejszego ryzyka zarażenia wynikającego z niższego wskaźnika propagacji wirusa w bardziej wyszczepionym społeczeństwie.

Dlatego to dla mnie jest pseudonaukowy bełkot. Dobra podstawa teoretyczna, ale działa zasada GIGO - garbage in, garbage out.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dedi_S
0 / 2

@koszmarek66 nawet sobie nie wyobrażasz ile preparatów dobrze rokowało w testach na myszach, nawet tych zmienionych genetycznie, a po próbie na ludziach, okazywało się, że to w ogóle nie działa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jaroslaw1999
+1 / 1

wybacz, że zapytam, ale czy jesteś może wirusologiem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+1 / 1

@jaroslaw1999 Nie jestem. Ale wybacz, że zapytam, czy jesteś psychiatrą? https://demotywatory.pl/5062573/Tak-mysle ;)
Demotywatory to "hyde park" nie portal naukowy, ani nawet popularno-naukowy. Prezentujemy tu nasze osobiste spostrzeżenia, przemyślenia, żarty, koty.
Obawiam się, że ani powyżej ani poniżej nie ma żadnego wirusologa. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 21:44

C cichy_desperat
+1 / 3

Jak najłatwiej wywołać burzę? Wspomnieć coś o szczepieniach (nie ważne czy za czy przeciw) :D

Wydaje mi się, że jest sporo racji w takim wykresie (mocno uproszczone ale doskonale przedstawia idee). Skoro u dzieci ryzyko zarażenia jest niewielkie, podobnie jak przebieg choroby to po co na nich eksperymentować. Do tematu szczepienia dzieci można wrócić za 5-10 lat jak już prawie wszyscy po 30-40 będą zaszczepieni i będziemy mieli znacznie więcej danych dotyczących powikłań. Teraz wystarczy się skupić na najbardziej zagrożonej grupie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2021 o 14:51

avatar nimitz77
-1 / 1

Gdzie wg autora tego "dzieła" przebiega linia przerywana pionowa? koło 70-tki? Od społecznego szkodnika Brauna się tego dowiedziałeś? No "autorytet" jakich mało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem