Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
621 649
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar kraken11
-3 / 9

Otóż to!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E embees1
+21 / 39

Powstanie warszawskie,poza szacunkiem dla walczących,nie ma nic wspólnego z zyciem w wolnej Polsce.Było czyms na zasadzie,na złość mamie odmrożę sobie uszy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L loloskolos
-3 / 7

@embees1 Nie wiem skąd czerpiesz wiedzę historyczną, ale postaram Ci się to wyjaśnić na przykładzie. Jest 9 marca 2020, rozpoczyna się w Polsce pandemia. Po ulicy jeżdżą wozy policyjne, a z ich głośników można usłyszeć "proszę nie opuszczać domów". I tak siedzisz i patrzysz na słupki zakażeń. Potem druga fala zakażeń, trzecia fala zakażeń, wszystko pozamykane, kagańce na mordach. Po 1,5 roku masz już tego wszystkiego serdecznie dość, zdejmujesz maskę, wychodzisz na ulicę i myślisz, że co będzie to będzie. Teraz wyobraź sobie 1 września 1939 roku, niemcy wjeżdżają do Polski, potem do Warszawy. Na ulicach tylko niemieccy żołnierze. Na płotach plakaty podpisane przez Ludwiga Fischera - generalnego gubernatowa warszawy podczas wojny - o treściach mówiących, że za to kara śmierci, za tamto kara śmierci. Jako gubernator Fischer urządza łapanki, pokazowe egzekucje, zakłąda getto warszawskie. I wyobraź sobie, że wszystko trwa 5 długich lat. 5 lat egzekucji, 5 lat łapanek, 5 lat upokarzania ludności polskiej i żydowskiej w Warszawie. My teraz wiemy, że wojna skończyła się w 1945 roku. Teraz wiemy. Wtedy, dla ludności polskiej w Warszawie, wojna trwała 5 lat i nie było widać końca. Nagle jest organizacja czegoś. Powstania. A powstania były polakom znane z historii. Nagle wszyscy po cichu zaczynają mówić o odwecie na niemcach, o poczuciu wolności, o końcu tej chorej sytuacji w której od 5 lat trwają. Oni nie wiedzieli ile czasu będzie trwała wojna. Oni chcieli odegrać się na niemcach teraz, po 5 latach upokarzania. Więc nie pisz tutaj przyjacielu o odmrażaniu sobie uszu, bo nie masz żadnej legitymacji do tego, żeby w ten sposób pisać o tych wszystkich ludziach, którzy brali udział w tym zrywie. Nie byłeś tam i nie módl się, żebyś nigdy nie był.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
-5 / 5

@embees1 Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gavron88
+1 / 5

@loloskolos "Oni chcieli odegrać się na niemcach teraz, po 5 latach upokarzania." - Powstańcy przede wszystkim byli żołnierzami wykonującymi rozkazy dowództwa. Gdyby rozkaz walki nie padł, to by nie walczyli, ale dowództwo posłało ich na pewną śmierć i to z premedytacją. Dowództwo doskonale wiedziało że powstanie skończy się masakrą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
+2 / 2

@Truman_show Zgodziłbym się z Twoim twierdzeniem gdybyś zamiast "nie szanuje swojej przeszłości" wstawił "nie uczy się na swoich błędach". :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Doombringerpl
0 / 0

@loloskolos: Mój drogi. Mylisz trochę pojęcia. Ty piszesz o cywilach w Warszawie, a nie o żołnierzach. A żołnierze mieli wykonywać rozkazy. To, że wystarczyło uderzyć w patriotyczną nutę, żeby oddali życie bez mrugnięcia okiem, to już inna sprawa. Nie neguję poświęcenia jakim wykazali się zwykli żołnierze, gdy usłyszeli od dowództwa, że mają szanse odeprzeć Niemców. Mam pretensje do dowództwa, że na pokaz wszystkim dookoła zrobili z żołnierzy i cywilów przy okazji, mięso armatnie. I nic tym nie uzyskali. Rosja stała na rogatkach i czekała aż Niemcy wyrżnął Polaków, a potem wjechali i dobili resztki Polaków i wyparli Niemców. Kosztem zrównania Warszawy z ziemią. Ruscy wyszli na wyzwolicieli i rościli sobie prawa do protekcji nad Polską, co trwało do czasu strajków Solidarności. Tak, to powstanie, oprócz pamięci dla tych, co zginęli, nie dało nam, Polakom nic. Niemcy i tak byli w odwrocie, a ruscy deptali im po piętach. Ci, którzy zdecydowali o tym powstaniu chcieli pokazać ruskom, że sami sobie poradzimy z wrogiem i mają nas szanować. Co więcej, Stalin dostał informacje o walkach, gdy był u niego polski emisariusz, negocjujący dalsze losy Polski po wyzwoleniu. W jego obecności wydał rozkaz nie wkraczania do Warszawy. Gdyby ruszy wjechali to może nie zginęłoby tyle ludzi. Ruscy zrobili sobie z Warszawy poligon, przy przyzwoleniu państwa takich jak Wielka Brytania. I tak potem potraktowano naz w Jałcie. Nie mieliśmy nic do gadania. Czym więc się chwalić? Normalny człowiek uczy się na błędach. Nas 3 rozbiory nic nie nauczyły. Nie dziw się, że inteligentny Polak patrzy na to zdarzenia realnie a nie przez różowe okulary i materiał flagi biało-czerwonej ze znaczkiem Polski Walczącej. A patrząc co się dziś wyprawia, widać zdecydowanie, że nie dość, że nie wynieśliśmy żadnych lekcji z historii Polski, to jeszcze gloryfikujemy nie te wydarzenia, które trzeba do tego zaklinając rzeczywistość i udajemy, że jesteśmy święci... Nie jesteśmy. Właśnie powielamy ten sam błąd co przed każdym z rozbiorów. Dajemy się przekupić ludziom, którzy wycierają sobie twarze patriotyzmem, a nie mają z nim nic wspólnego, może oprócz tego, ze ktoś z ich rodziny doświadczył represji aparatu komunistycznego. Ale w większości nie oni sami. A niektórzy nawet współpracowali z aparatem represji i obecnie zamiast podzielić los reszty objętych ustawą dezubekizacyjną, tworzą nam nową interpretację konstytucji. Aż chce się rzec, że małymi kroczkami PRL v2 wraca do życia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
0 / 0

@irulax To nie moje twierdzenie tylko Jozefa Pilsudskiego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M madass07
+1 / 1

@loloskolos sami powstańcy po fakcie stwierdzili, że był to zupełnie bezsensowny i nie potrzebny zryw, który pociągnął ogromną liczbę ofiar i zniszczeń. Gdyby mieli pełny obraz sytuacji powstania by zapewne nie było więc mogłeś sobie darować wyjaśnianie a wystarczyło posłuchać osób, które faktycznie brały w tym udział

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L loloskolos
0 / 0

@Doombringerpl ja doskonale rozumiem o czym piszesz, tylko ja cały czas odcinam grubą krechą to co już wiemy. Pisząc to wszystko jestem w lipcu 1944. Teraz wiemy dużo rzeczy z zeznań świadków. Jak przychodziły do dowództwa fałszywe informacje, że ruscy już wchodzą i że można zaczynać. Do ostatniej chwili trzeźwo myślący ludzie próbowali zatrzymać godzinę W, przedstawiając rzeczowe argumenty, ale usłyszeli, że rozkaz już poszedł i nie ma odwrotu. To nie były czasy doskonałej łączności jak teraz. Wy wszyscy macie taką tendencję oceniania wydarzeń po fakcie. A po fakcie już wiemy, że powstanie przyniosło tylko straty. Tylko w lipcu i 1 sierpnia 44 ludzie, którzy szli do zrywu, nie szli tam, żeby "na złość mamie odmrażać sobie uszy" jak to napisał kolega wyżej, tylko szli po wolność i szli ze zdenerwowaniem i nadzieją. Stałem wczoraj pod rondem Dmowskiego. I serio słuchać nie mogłem tych bzdur, które były tam wygadywane z głośników. Obchody 1 sierpnia sprowadzono do wygłaszania nacjonalistycznych haseł w kierunku Rosjan, Niemców i co gorsza Ukraińców. O ile do Rosjan i Niemców można to przełknąć, bo zadra jest, chociaż nie wiem czy kultywowanie nienawiści jest dobrym pomysłem, tak kompletnie nie rozumiem ciągłego wyciągania sprawy Wołynia. Tak była tam masakra, ale z ambony nikt nie krzyczy o tym jaka była cała geneza tego konfliktu. I stoją ukraińcy, słuchają tego wszystkiego. Ci ukraińcy bez których teraz leki do apteki by nie dojechały na czas, którzy budują polską gospodarkę. Przy takich rzeczach mnie szlag trafia. Ten demot powyżej oczywiście jest fikcją, bo nikt powstaniem żadnej wolności nie wywalczył, ale ja odnosiłem się do komentarza o odmrożeniu uszu, tutaj ktoś wyraźnie tematu nie rozumie. A co do naszej polemiki, oboje mamy rację, tylko oceniamy to z różnych perspektyw.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar U99
+15 / 23

Siedzą sobie uczestnicy Powstania Listopadowego, uczestnicy Powstania Styczniowego, Powstań Śląskich i Powstania Wielkopolskiego, żołnierze wojny polsko-bolszewickiej, ofiarni żołnierze Września, bohaterowie Powstania Warszawskiego, żołnierze Armii Andersa oraz Armii Berlinga. Siedzą sobie gdzieś w niebie, na chmurkach. Patrzą na tę współczesną Polskę. Patrzą i się zastanawiają: na jaką cholerę nam to było?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SteveFoKS
-5 / 7

@U99 bo jakby to powiedzieć 45 lat sowietyzmu wybiło z polaków to o co zabiegali intelektualiści swobodnie działający w 20 leciu między wojennym. Na dodatek stale jesteśmy podawani pod wpływ fałszywych wniosków z historii czy współczesnej socjologii, przykładowo mówi się o to, że wiejscy wyborcy i mało miasteczkowi głosują na ludzi podobnych sobie w wielu aspektach i dodaje się do tego, że to z powodu przystępności i kontroli, a tak na prawdę to mało kto jest zorientowany o jakichkolwiek kwalifikacjach, predyspozycjach czy programie tylko głosuje się na pierwszych z listy. Tym samym sugeruje się, że nie głosują na ludzi kompetentnych, zaradnych i skutecznych w dobrym tego rozumieniu a gdy się pojawili politycy o takich cechach to nagonka w sejmie była na nich i w mediach...nie wiem co to było solidarność niekompetencji...realna szansa na wypad z układu? Dodatkowo nakręca się afer tzw światopoglądowych i personalnych i tak kiełbasy wyborcze przejdą wraz z zmianą 2 głównych partii. Drugą poważną manipulacją jest tzw podział na strefy zaborów z poparciem danych partii politycznych....tam gdzie są ,,ziemie odzyskane" tereny nie pokrywają się z terenem zaborów a ludność została przesiedlona z wschodniej części IIRP na tereny zachodniej dziś Polski. Mówi się też o czymś takim wolne media, tylko te media nie mówią o decyzjach czy sprzeciwie społecznym tam gdzie nie jest on po linii danej strony politycznej a gdy pojawił się Lepper z swoją rolniczą partią to robiono z niego i jego partii pośmiewisko, a ja będąc młody w tedy śmiałem się do rozpuku. No ale to był Lepper z partią przedsiębiorców rolnych a byli i przedstawiciele partii przedsiębiorców po za rolniczych i do tej pory cicho o nich (nie mówię tu o konfederacji)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 1 sierpnia 2021 o 15:37

avatar Bimbol
+13 / 23

Chciałbym, naprawdę chciałbym byśmy przestali celebrować porażkę i próbę samobójczą jaką było to powstanie warszawskie, albo chociaż zaczęli z co najmniej równą estymą mówić o jedynym zwycięskim powstaniu wielkopolskim.

Efekty powstania warszawskiego były tragiczne z każdej możliwej perspektywy.
Bilans strat oszacował Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w 2004 roku
https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/2376069,Powstanie-Warszawskie-1944-Bilans-strat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar U99
-3 / 9

@Bimbol Powstanie Wielkopolskie to nie jedyne zwycięskie powstanie. Są jeszcze Powstania Śląskie, o których albo nie wiesz, albo z premedytacją, nie wspominasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Bimbol
+5 / 5

@U99
Pomijam z premedytacją, ponieważ nie był to całkowity sukces, a na pewno nie tak spektakularny jak powstania wielkoposlkiego. Pierwsze w zasadzie było przegrane, drugie mniej więcej remisowe, a trzecie było efektem niepełnego sukcesu drugiego. Z drugiej strony to i tak o niebo lepszy wynik niż powstania warszawskiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
+1 / 1

@U99 Powstanie Wielkopolskie wybuchło wtedy, gdy Niemcy na to pozwolili:) To znaczy w zasadzie ich już nie było na tym terenie:) A ze śląskich tylko jedno było w miarę udane, ale i tak na niewiele się to zdało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aqq300
+2 / 2

Dodałbym, że zabito poniżej 2000 członków armii niemieckiej. Członków, bo zbrodniarze z dywizji Drilwangera czy SS Galizien nie zasługują na nazwanie żołnierzami...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcin2019Master
+6 / 12

Powstanie Warszawskie było największym błędem. Źle zorganizowane, ludzie co prawda bohatersko walczyli ale ich śmierć nic nie dała. Gdyby nie ten nieudany zryw, może Warszawy nie trzeba by było odbudowywać. A i ci którzy zginęli mogli się przydać w walce z komuną, lub przynajmniej odbudową powojennej Polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ellaella87
-4 / 6

@miki66 Popieram!
@Marcin2019Master Żeby to ocenić, musiałbyś żyć w ich czasach i być w ich skórze. Wiedzieć, jak oni postrzegali tamtejszą rzeczywistość. Żyjąc w wolnej Polsce nie masz żadnego prawa stwierdzać, że działania powstańców to był błąd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mafouta
-5 / 7

@Marcin2019Master Taa, rysowanie piorunów na kościołach i bieganie po ulicach z tęczową szmatą - to jest miara aspiracji obecnego młodego pokolenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DexterHollandRulez
+3 / 3

@miki66 A kto w takim razie ma oceniać, skoro my nie mamy prawa? Nikt? Powieśmy na ścianie jak święty obrazek i bezmyślnie czcijmy, bo nie wypada zadawać niewygodnych pytań? Przepraszam, ale nigdy nie uszanuję takiego podejścia, niezależnie od tego, o czym jest mowa. Nie ma rzeczy, których nie wolno oceniać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lulus
0 / 2

@miki66 @ellaella87 - tak, mają prawo oceniać. Z kilku powodów:
1. Te wydarzenia to pieśń historii. Zatem można je tak samo oceniac, jak rządy Królów, szlachty, czy kogokolwiek innego.
2. Ci ludzie z tych wydarzeń, to też historia, a dzisiejsze pokolenia to ich następcy. Mają prawo powiedzieć "sorry dziadek, zj*bałeś!" gdyż każdy bez wyjątku ma swój własny ogląd na pewne sprawy i nie ze wszystkim się musi zgadzać.
3. Na samym końcu macie ludzi zajmujących się historią. Historycy, archeolodzy, pracownicy muzeów itd. Oni też mają prawo to oceniać, tak jak wszystko co należy do zakładki o nazwie "przeszłość".

Jak ludzie nie będą pewnych rzeczy rozumieć, to i nie będą tego szanować. Trudno się dziwić, bo jak dziś wytłumaczysz człowiekowi, by zrozumiał na co był ten zryw i co my "celebrujemy"? Kolejną porażkę?
Ja od siebie powiem jeszcze tylko tyle: przeszłość jest po to, byście z niej wyciągali wnioski i w przyszłości nie popełniać błędów. Powstanie było błędem, dlatego należy je pamiętać jako przykład, jak nie należy tego robić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcin2019Master
+1 / 1

@miki66 @ellaella87 możemy i mało tego, powinniśmy oceniać. Błędy przodków powinny nas uczyć co może pójść nie tak. Zauważcie, ze nie odmawiam im patryjotyzmu czy bohaterstwa. Nie uważam że nie powinni walczyć z wrogiem, wręcz przeciwnie, powinni walczyć z wrogiem, jednak jak ktoś kiedyś powiedział: "nie sztuka umierać za ojczyznę, ale sprawić aby te sk...le umierali za swoją" (przepraszam za wulgaryzm ale taki cytat). Ten rozlew krwi nic pozywywnego nie przyniósł naszej ojczyznie, powstańcy zostali wykorzystani jako mięso armatnie w imię polityki i bez realnych szans powodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marcin2019Master
0 / 0

@mafouta nie popieram wandalizmu, a jednak malowanie piorunów (wolałbym w formie transparentów - kościoły powstały przez finansowanie społeczeństwa więc jest to forma majątku publicznego, są to też często zabytki) to forma okazania niezadowolenia społeczeństwa. Forma ostrzeżenia dla władzy że nie może sobie na za dużo pozwolić. Na bardziej radykalne kroki zawsze przyjdzie czas. Skoro już w tym temacie jesteśmy to malowanie "kotwicy" czy "żółwia" przez powstańców też negujesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M madass07
0 / 0

@ellaella87 to może posłuchaj samych powstańców, którzy przyznali, że powstanie było błędem kto jak kto ale oni mają największe prawo do oceniani wydarzeń, w których brali udział

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ellaella87
0 / 0

@madass07 Mi bardziej chodzi o to, żeby docenić ich odwagę i to, że postawili na szali swoje życie w obronie Ojczyzny. Czy gdyby dzisiaj przyszło nam jej bronić, ile osób miałoby odwagę równą im?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lulus
0 / 0

@miki66 - I powiedz co z tego wynika? Paradoksalnie nic konkretnego i tym tekstem tylko udowodniłeś, że jako naród jesteśmy do d.py. Od dawna tkwimy w środku i mamy problem z tymi z prawej, jak i z lewej i jedyne czym się chwalimy, to heroizmem, wręcz zaciekłą furią, która jest bardziej symbolem berserskiego wikinga, niż ludu środkowoeuropejskiego. Nie umiemy wyciągać wniosków i się uczyć i jedyne co masz to ten heroizm. Dlatego jesteśmy do d.py i najwyższa pora zacząć analizować i się uczyć na błędach. Pytanie tylko czy dla tego polskiego "zakutego łba" który dostał w czachę nie raz, taki ruch nie będzie za trudny?
Przy samym powstaniu - nadal to jest dobry przykład, jak NIE NALEŻY tego robić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 sierpnia 2021 o 16:06

G Gavron88
+9 / 15

Powstańcy oddali życie bo dowódcom uroiło się że trzeba zrobić krwawy manifest. Oni doskonale wiedzieli że skończy się to masakrą i klęską.

„Jakżeby inaczej wyglądało dziś życie w Polsce, gdyby nie warszawskie cmentarzysko. Nie ma takiej dziedziny życia narodowego, która by tego ciężaru nie czuła. Powstanie warszawskie było wymierzone militarnie przeciwko Niemcom, politycznie przeciwko Sowietom, demonstracyjnie przeciw Anglosasom, a faktycznie przeciw Polsce.” - Paweł Jasienica

https://historiamniejznanaizapomniana.wordpress.com/2015/07/31/prawdziwe-kulisy-powstania-warszawskiego/?fbclid=IwAR1RNKrppnXUnXwKmzXVdQz2FdUKRI65npP-z0fN-77AL22p2a-K-OPikaY

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 sierpnia 2021 o 12:13

S SnaQ
+8 / 8

"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci sku*wiele umierali za swoją" - gen. George Patton.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glup
+2 / 2

@SnaQ "Chcę, żebyście zapamiętali, że żaden skur (wiel) nie wygrał wojny, umierając za swoją ojczyznę. Wygrywa się ją, sprawiając, by tamci skur (wiele) umierali za swoją." To jest dokładny cytat, rzecz jasna bez nawiasów i spacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zduneq
0 / 0

@glup

"Śmierć jednego człowieka to wielka tragedia, śmierć milionów to tylko statystyka"
J.Stalin

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agromiar
+2 / 2

Wtedy jakoś więcej motywacji było.... na co teraz czekamy??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koniku
0 / 2

To zaplanowany Katyń 2

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
0 / 2

Pozno juz gasna swiatla nadziei zycie wrzucilo mnie w okopy beznadziei krew w bieli
oddaje hołd wszystkim tym ktorzy polegli
tym pierwszym i ostatnim co sercem widzieli 44 !!

By truman_show.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+2 / 4

Nie chcę się czepiać ale gówno pamiętamy. Powinniśmy napisać "Będziemy pamiętać". Jakoś mi się to wydaje śmieszne jak stoi Janusz lat 50 trzyma transparent "Pamiętamy". Jak może pamiętać coś jak go na świecie jeszcze nie było.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GustawPiorun
+1 / 5

Dokładnie to samo miałem napisać. Ale my naród wybrany martyrologię i pasję mamy w genach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
0 / 0

@Buka1976 Narod ktory traci pamiec przestaje byc narodem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
0 / 0

@Truman_show Pamiętamy to zwrot używany w przypadku gdy się coś pamięta. Jeśli chodzi o ścisłość to powinno być inaczej napisane. Czy ty możesz powiedzieć o drugiej wojnie światowej, że ją pamiętasz? Jedynie możesz powiedzieć: Będę pamiętał o wydarzeniach z drugiej wojny światowej. Ale widząc, że nie wiesz o co mi chodzi to prawdopodobnie też nie ogarniesz tego co teraz napisałem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
0 / 0

@Buka1976 Czepiasz sie wiemy o co chodzi wszyscy 44.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pandoro
0 / 4

Wolę oddać pamięć tym, którzy w całej Polsce ciężko odpracowali aby odbudować zniszczenia po tym bezsensownym powstaniu... Oni bardziej się przyczynili do tego iz obecnie żyjemy w prawie normalnym kraju...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 sierpnia 2021 o 21:02

M mafouta
-5 / 5

@pandoro Mało masz tej pamięci, skoro ją tak szczupło wydzielasz. Możesz skrytykować decyzję dowództwa o rozpoczęciu powstania, ale nie odbierać szacunek tym, którzy polegli. Chyba że chcesz być szmatą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pandoro
+2 / 2

@mafouta no niezłe masz argumenty ;D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W widal
+1 / 3

Chwała bohaterom ginącym w walce o Polskę. Wieczna hańba tym kilku zbrodniarzom, którzy ich na tę śmierć dla swojej prywaty wysłali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hahar_maly
0 / 6

Niestety dwóch panów z Warszawy wyciera sobie Powstańcami tylną część ciała używając ich instrumentalnie i hańbiąc wszystkie ideały bohaterów oraz depcząc to o co oni walczyli.
Jeden arogancki przykrótki gej z kompleksami z Żoliborza, a drugi arogancki egocentryk i skrajny nieudacznik z Ursusa. Obydwaj mają swoją wizję Polski bynajmniej daleką od koncepcji wolności dla Polaków i próbują wszystkich do niej zmusić siłą uważając ją za jedyną słuszną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 1 sierpnia 2021 o 22:04

D dzonsmis
+4 / 4

Inne kraje europy środkowej nie miały powstańców, którzy oddawali życie, a też są wolne. Czy to nie Cuda ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SmallPig
0 / 0

A jakiej Polsce? Wolnej... Yhy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mardlok
0 / 0

PiS robi wszystko aby w 80 tą rocznicę wybuchło kolejne powstanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
0 / 0

Z punktu widzenia polskiej wolności, Powstanie Warszawskie niestety nie miało żadnego znaczenia. O losie Polski zadecydowali Stalin, Churchil i Roosvelt w Teheranie i Jałcie. Nic, co zrobiliby Polacy nie mogło zmienić ich ustaleń. Gdyby powstanie zakończyło się sukcesem i wypędzeniem Niemców, to po wojnie i tak Polska byłaby wasalem ZSRR. Powstańcy oddawali życie za dobre samopoczucie rządu emigracyjnego w Londynie, a nie za wolność Polaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar maggdalena18
0 / 0

Ostatecznie wyszło źle, ale powstańców podziwiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem