Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Niektórzy nie powinni wsiadać za kierownicę

0:16

www.demotywatory.pl
+
236 241
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
F faraon69
+31 / 47

Kogo konkretnie autor demota miał na myśli? Na miejscu kierowcy z osobówki też bym przyhamował. Kierujący ciężarówka z prawej jechał tak, jakby chciał wjechać na pas nie ustępując pierwszeństwa osobówce a fakujący kierowca, który staranował osobówkę powinien zachować taki dystans, by bezpiecznie wyhamować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+33 / 39

@mamut3003 a gdyby to hamowanie było uzasadnione bo np byłby karambol, albo wyskoczyłby jakiś zwierz, albo inny debil by biegał po jezdni, to co? Wtedy już by była wina kierowcy nagrywającego?

Facet nie zachował odległości, nie hamował. Osobówka wykazała się tu ograniczonym zaufaniem, zahamował bo nie był pewny czy druga ciężarówka się mu nie wpierniczy. Za to nagrywający pojechał jak totalny łoś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+21 / 23

@mamut3003 widziałem uzasadnioną ostrożność kierowcy auta osobowego. Jak widzisz dziecko biegające koło drogi to też zwalniasz, aby uzyskać większą kontrolę nad tym co się dzieje. Aby w razie potrzeby skuteczniej hamować.
Bo kierowca osobówki używając właśnie wyobraźni, dopuścił myśl że ciężarówka z prawej strony, może mu na bezczelnego wjechać przed niego, dlatego zahamował. To bardzo prawidłowe zachowanie. Ciężarówka z prawej strony jechała z dużą prędkością, więc osobówka mogła się tego obawiać.

Ja taką wyobraźnię mam. Ale tej wyobraźni nie miał nagrywający, bo powinien zachować po prostu większą odległość - wtedy by wyhamował. Ale tu, kierowca nagrywający, nawet nie rozpoczął hamowania, wraz z kierowcą osobówki. Po prostu walił do końca.

Widzę że ty jesteś jednym z tych kierowców tirów co walą na bezczelnego wyprzedzanie na ciągłej "bo ja przecie jestem duży, to mnie spierniczać z drogi, bo ja bede wyprzedzoł".

Skoro prowadzisz tira to musisz panować nad jego gabarytem. Ja jadę motocyklem który też de facto hamuje dłużej niż osobówka i trzymam około 2 razy większy odstęp jadąc motocyklem niż jadąc autem. Właśnie dlatego. Skoro TIR hamuje jeszcze dłużej, to powinien trzymać jeszcze większy odstęp.
Tu nie było sytuacji że osobówka zmieniła pas tuż przed TIRa, a potem zaczęła nagle hamować. Wtedy by była wina osobówki, a tu wina nagrywającego.

A jeszcze mogę się doczepić innej rzeczy. Ja tam nie widzę znaków określających pierwszeństwo. Więc pierwszeństwo miała ciężarówka z prawej strony. Tym bardziej hamowanie osobówki jest uzasadnione.

Więc się nie pogrążaj, tylko po prostu zamilcz lub przyznaj swój błąd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+11 / 11

@Hamster88 prawka nie masz to sie nie odzywaj. To auto moglo tez np ulec uszkodzeniu i wtedy tez bedzie hamowac. Nie odniosles sie wgl do argumentu prawej strony. Jesli wg ciebie w sytuacji gdy nie mamy znakow okreslajacych pierwszenstwo, zarowno pionpwych jak i poziomych nie ustepujemy pojazdowi z prawej strony to sam idz do autoszkoly i powoedz to instruktorowi kazdy ci powoe ze zachowanie nagrywajacego jest karygodne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 7

@Hamster88 w ruchu drogowym jestem od 12 lat dziecko. Wiec z tymi tekstami sie schowaj. Do tego mam uprawnienia na niejedna kategoroe.
nie ma znakow okreslajacych pierwszenstwo. Nie ma pasow rozdzielajacych ruch. Mamy sytuacje rownorzedna. Koniec kropka.

To przez takich januszy jak ty sa wypafki bo jezdza jak im sie wydaje a nie jak nalezy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hamster88
-3 / 7

@rafik54321 zacznijmy od podstaw

Odpowiedz tylko na jedno pytanie. JEDNO!

Kto ma pierwszeństwo, osobowy czy nadjeżdżający z prawej strony "TIR" ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mamut3003
-2 / 8

@Hamster88 chociaż nie jestem kierowcą tira i często gęsto wkurzają mnie swoimi poczynaniami na drogach to jednak trzeba być obiektywnym i uruchomić nieco wyobraźnię ale jak widać wielu ma z tym ogromny problem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D diesel_pies
-5 / 7

@rafik54321
Ja tylko tak formalnie zaznaczę że znak pionowy określający pierwszeństwo jest. Wygląda trochę inaczej niż w Polsce bo rzecz miała miejsce w USA. Mamy tu do czynienia z klasycznym wlotem drogi podporządkowanej i hamowanie osobówki było nieuzasadnione

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+5 / 9

@Hamster88 przy aktualnym oznakowaniu - oczywiście że TIR jadący z prawej strony. To że "wjeżdża" nie robi absolutnie ŻADNEJ różnicy.
Z racji iż nagranie jest chyba z USA, tam może przepisy mówią inaczej. Jednak wg polskich przepisów, to on ma pierwszeństwo. Nie mamy wyznaczonych pasów ruchu, więc w tej sytuacji należy przyjąć że TIR może zając pas dowolny (jechać np z lewej strony pasa).

@diesel_pies być może. Nie znam amerykańskich przepisów. Jednakże jakbyś pojeździł motocyklem to byś wiedział że hamowanie było uzasadnione. Bo ileż to razy tak mi się wpierniczali na pałę, nie zliczę.

Największy błąd popełnił nagrywający, nie utrzymując należytego dystansu. Nie podjął nawet próby hamowania. Więc za kolizję ponosi pełną odpowiedzialność. Nawet jeśli upierać się że hamowanie było nieuzasadnione, to i tak nie zwalnia nagrywającego z odpowiedzialności, bo nie zachował odległości, nie hamował itp.
Kierowca TIRa miał spokojnie 4-5s na rozpoczęcie hamowania. To sporo czasu. A zwalniać powinien już grubo, grubo wcześniej. proporcjonalnie do tego jak zwalniał kierowca auta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hamster88
-3 / 9

@rafik54321 Już wiem, że prawo jazdy znalazłeś w chipsach ... XD spójrz na znaki i zobacz ograniczenia oraz pierwszeństwo XD jakie są na filmie i Ty masz 12lat prawo jazdy XD .... JPRDL chcę Ciebie poznać analfabeto drogowy XD

@diesel_pies @mamut3003 tutaj nie maco rozmawiać XD przecież to matoł drogowy, sam się pogrążył odpowiadając na pytanie o pierwszeństwie, gdzie ma wyraźne znaki XD

ograniczenie prędkości do 80km/h a ten uznał, że TIR po prawej ma pierwszeństwo i trzeba stanąć dęba XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+2 / 6

@Hamster88 heh polski znak drpga z pierwszenstwem ma kolory zolty i bialy. Tam takiego NIE MA!
no ale jestes trollem. Koniec tematu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hamster88
-5 / 7

@rafik54321 ale nie musisz tłumaczyć, że nie masz zielonego pojęcia o przepisach XD uwierz mi, że napisałeś wystarczająco XD masz rację ... koniec tematu, bo nie zejdę na poziom analfabety drogowego gdyż nie mam tam szans z Tobą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mamut3003
0 / 6

@rafik54321 chociaż nie znam się za bardzo na amerykańskich znakach ale nawet patrząc pierwszy raz można drogą dedukcji zorientować się co przedstawiają. Porwszy ograniczenie do 50 mil, drugi droga po którym jedzie osobówka z pierwszeństwem, a trzeci wysokość wiaduktu. TIR z boku podjechał nieco dynamicznie co jednak nie zobowiązuje kierowcy osobówki do nagłego hamowania. Chociaż nie jestem kierowcą tira wydaje mi się że odległość była zachowana kierowca tira zaczął hamować jednocześnie trąbiąc,ale tak jak już wspomniałem wcześniej jeżeli był załadowany to niestety praw fizyki nie oszukasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+1 / 3

@rafik54321 też popieram zachowanie osobówki, bo niestety trochę jeżdżę po autostradach i jakbym czasami nie hamował jak widzę że tir próbuje się włączyć do jazdy to już bym dawno był wkomponowany w barierkę, bo miałem nie jedna sytuację w której tir nagle zjechał na lewy pas...
totalnie też nie rozumiem zachowania kierowca z tyłu bo widząc wyraźnie taką sytuację już bym dawno zwalniał w razie czego, kompletny brak doświadczenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+2 / 2

@faraon69 Przy takim zachowaniu o płynności ruchu na drodze można zapomnieć, a na nagraniu (jeśli pominiemy najechanie na osobówkę) mamy dwa stojące pojazdy które zatrzymały ruch.
Prosta sytuacja która jest zawsze jak jest pas rozbiegowy. Osobówka jedzie i nie zmienia prędkości, ciężarówka za osobówką delikatnie odpuszcza gazu, a ciężarówka po prawej płynnie sobie wjedzie między nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marucha79
+1 / 1

@rafal199 Sprawę komplikuje fakt, że w cywilizowanych krajach pas rozbiegowy jest wyraźnie wyodrębniony oznakowaniem poziomym, a tu mamy, delikatnie mówiąc, duże niedopowiedzenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Koszowy
+13 / 17

Fakt, kierowca z kamerką nie zachował odpowiedniej bezpiecznej prędkości i powinien przejść pewne przeszkolenie, ale tak od razu bym go nie przekreślał po jednej akcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+7 / 13

Czy gdyby osobówka nie zahamowała to nagrywający tak samo walnąłby we wjeżdząjącą ciężarówkę?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

@r212 Nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+12 / 16

Do wszystkich, którzy bronią kierowcę z kamerką. Zapamiętajcie sobie raz na zawsze, że zachowanie bezpiecznego dystansu między autami to rzecz święta. A bezpieczny dystans to taki, żebyście dali radę wyhamować do zera, jakby kierowca przed wami nagle się zatrzymał. A może się zatrzymać z różnych powodów. Może np dostać ataku serca.

Niestety problem też polega na tym, że jak już wy będziecie przestrzegać tej zasady, to pewnie znajdzie się jakiś łoś, który uzna, że sobie między was wjedzie. Przecież ma tyle miejsca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+1 / 1

@El_Polaco Jak wyprzedza, to wjedzie. Co, ma ciągle pod prąd jechać? Wjeżdża i znowu robisz poprawny odstęp. Myślisz, że jak ja robię? Wjechał mi, to będę mu na zderzaku siedział, bo to był MÓJ odstęp?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
0 / 0

@J_R
Chodzi mi o to, że za tobą też na ogół ktoś jedzie i w takiej sytuacji niekoniecznie zachowa bezpieczny odstęp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
0 / 0

@El_Polaco Jak nie zachowa, to znaczy że i tak nie zachowywał dystansu i przy pierwszej lepszej okazji by dojechał, a potem by wisiał na zderzaku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
+13 / 13

No, nie chcę uchodzić za eksperta ale jadąc za jakimś pojazdem należy zachować taką prędkość i odległość by by zdążyć wyhamować gdy poprzedzający pojazd uczyni coś niespodziewanego; np pęknie mu opona i zacznie kręcić bączka na jezdni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+13 / 15

Obaj kierowcy popełnili błąd, kierowca z kamerką nie zachował bezpiecznej odległości a kierowca osobówki zatrzymał się w miejscu gdzie zatrzymywać się nie można, za kolizję jednak odpowiada tylko i wyłącznie kierowca z kamerką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+11 / 11

Albo kierowca z kamerą jest ślepy, albo refleks "szachisty", albo po prostu ma liche hamulce. On jest ewidentnie sprawcą. Ale ta droga jest jakaś dziwna, jednopasmowa, nic dziwnego że kierowca osobowego spanikował. Mógł nie wiedzieć, że droga się poszerzy. Z kolei kierowca ciężarówki mógł wiedzieć i dlatego swobodnie sobie wjechał. Tak czy siak, chwalenie się filmikiem, w którym jest się sprawcą... Nie wiem, na co liczył kierowca z kamerą. Miał dużo czasu na zahamowanie, odległość na tę prędkość była zachowana. On jest tu winny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+7 / 9

Najlepsze jest to, że kierowca z kamerką IMHO zachował bezpieczny dystans, ALE albo zaczął hamować zbyt późno, albo miał częściowo niesprawny układ hamulcowy. Widziałem ciężarówki, które zatrzymywały się prawie w miejscu i wystarczyła by im połowa tego dystansu. Tak czy inaczej wina nagrywającego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gracek1135
+4 / 6

samo to ze ktokolwiek mowi ze to wina osobowki powinien udac sie na testy psychiatryczne, kij jakby byl tylko zagrozeniem dla siebie ale wlasnie takim mysleniem moze zrobic krzywde innym

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A akam91
+3 / 3

100% ravji
Mnie na drugim prawku co robilam tlukli do glowy 'nie wazne czym jedziesz, czy masz pierszenstwo, musisz zachowac dystans i stosowac zasade ograniczonego zaufania'
Ilez to nam zdjec z wypadkow pokazali, multum sytuacji przerobilismy
Osobowka wlasnie ta zasade zastosowala, zwolnila by wpuscic, ten z prawej widzac pedzaca ciezarowke za osobowka stal, a ciezarowka walnela juz w stojaca osobowke
Moj maz ma juz lepszy refleks.. A jak jedziemy to ja zadze zauwazyc, powiedziec, szturchnac go i dopiero on hamuje.
Wg mnie, auto przed nami hamuje, tez hamuj
Ilez razy jade za kims z 70 km na godzinę, nagle auto zaczyna zwalniac i staje nagle, daje kierunkowskaz i dopiero skreca
Dramat
Stosujcie zasade ograniczonego zaufania. Dla easzego i innych dobra

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Da_ko
+4 / 4

Czy ktoś zwrócił uwagę, że osobówka ma włączony kierunkowskaz i chciała opuścić drogę oznaczonym zjazdem. I w tym celu zwolniła żeby wjechać za ciężarówkę? Wina jest całkowicie po stronie nagrywającego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pilipiuk8
-1 / 1

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sapmar4
+4 / 6

Nie ma znaczenia kto miał pierwszeństwo. W świetle prawa kierowca osobówki zauważył potencjalne niebezpieczeństwo więc zachował jego zdaniem należytą ostrożność czego kierowca ciężarówki za nim już nie zrobił i przywalił w d....i finał tego taki że jest sprawcą zdarzenia. Żaden policjant inaczej tego nie zakwalifikuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kedaruss
0 / 0

Zgadzam sie w 100% z autorem demota. To ze zawodowy kierowca nie potrafi zachowac odeglosci jest karygodne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem