Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar efek
+9 / 15

Dołóż do tego kantowanie policji w celu wyłudzenia mandatu ( od pomiarów "z najazdu" i karaniu tych którzy de facto nic nie zgrzeszyli, po wymuszenia przyśpieszania poprzez wjeżdżanie na zderzak nieoznakowanym ).
Nie poprawi to bezpieczeństwa, ale ważne że plan mandatowy zrobiony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
+6 / 6

@efek Mnie bardziej zatrwarza oznakowanie dróg milionami znaków ograniczeń prędkości czasami co 300 metrów a policji właśnie brak, wyłapuje się Bogu ducha winnych, ludzie giną a władza się śmieje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar y0u
+1 / 1

tylko wiesz, u nas mogą się jeszcze bardzo łatwo zasłonić jednym stwierdzeniem które jest na szkoleniu kierowców, czyli, że powinieneś dostosować prędkość do warunków na drodze i swoich umiejętności, jednak nie powinna być ona większa niż ta dozwolona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
+3 / 3

@y0u Ale właśnie o to mi chodzi że na wąskich i mniej bezpiecznych drogach można jechać szybciej niż na szerokich i bezpiecznych. To nie jest tylko schizofrenia naszej władzy, to po prostu morderstwo z premedytacją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar y0u
0 / 0

@wichniak2 to jest dalej ten durnowaty przepis, czasem mam wrażenie, że te ograniczenia są tylko po to, aby łatwiej było walić mandaty w określonych miejscach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 0

@y0u Oczywiście że po to, policja zawsze stoi tam gdzie można się schować i tam gdzie akurat znaki wskazują że trzeba jechać ciut wolniej. Tak czy tak gdy wejdzie w życie kolejna drastyczna podwyżka mandatów będą żniwa bo jest różnica 200 czy 300 zł a 1500zł tylko że ciągle łapią nie tych co trzeba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yoyo2123
+3 / 3

Tak wysokie kary mogą spowodować, że potem będzie sznurek samochodów jechał za jakąś cięzarówką 80-70 km/h bo wyprzedzenie takiej z prędkością 90km/h będzie niebezpieczne albo kosztowne. Dla przykładu długosć zestawu to 16,5M dodaj na to 5 metrów z przodu i z tyłu, wychodzi na to, że musisz ominąć jakieś 27 metrów. 10km/h to 2,77 m/s czyli prawie 10 sekund wyprzedzania! A dodaj jeszcze do tego przyspieszanie. Dla porównania przy wyprzedzaniu 110km/h manewr zajmie nie 10 sekud a 3,5 - 4 sekundy. Przy rozpędzeniu do 120 to już 2,5-3 sekundy. To jest dużo!

W żaden sposób nie rozwiąże to problemu tego, że kierowcy wyprzedzają w miejscach, gdzie nie ma do tego warunków. Nie rozwiąże to też problemu, gdzie kierowca jadący 90km/h na autostradzie za ciezarówką nagle wbija sie pod pędzący 140km/h samochód.

Myślę, że głównym problemem jest egoizm na drogach i brak wyobraźni. Jak jadę na autostradzie 140km i zbliżam się do gościa co jedzie 120km a przed nim cięzarówka 90km to puszczam nogę z gazu by ten 120 mógł spokojnie wyprzedzić, wyprzedzamy ciezarowke, ja wyprzedzam jego i wracam na prawy i uważam, ze każdy powinien tak robić. Z drugiej strony było by miło gdyby ten 120 km /h na czas wyprzedzania dobił do tych 140km/h żeby nie blokować lewego pasa. Niestety jest to rzadkość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lulus
+1 / 1

@yoyo2123 - z tym "dobijaniem" do 140, to musisz brać jeszcze poprawkę na samochód i silnik auta. Nie pamiętam w którym to oplu było, ale jako pasażer pamiętam akcje, gdzie właśnie był tzwn "martwy moment obrotowy"(celowo w cytat, bo tu sie nie znam), gdzie od 100 do tych 130 rozpędzał się dłużej, niż ze 130 do tych 160.
Ludzie jeżdzą różnymi silnikami i nie dla każdego auta te wyższe prędkości są tak szybko osiągalne. Zatem na to iż ktoś z przodu może mieć gorszy motor, jako... uczestnik ruchu też musisz brać poprawkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mafouta
+6 / 8

Dziura w drodze, że koło urwać, ale milicji to nie interesuje - mają ważniejsze cele - np widzę raz: przede mną radiowóz, nagle koguty i ostry zjazd w prawo na skrzyżowaniu - chłopak szedł bez maseczki przy drodze krajowej i skręcał w lokalną; zero ludzi, żadnego ryzyka, ale wadza musi dbać o przestrzeganie przePiSów!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R ruskm
-1 / 7

Ostatnie 300tys km dwa mandaty za lekkie przekroczenie. (Nie mam żalu przekroczyłem więc ok) Bez CB radia, bez Yanosików i innych ostrzegaczy. Zwalniam gdzie jest ograniczenie i tyle nic więcej nie trzeba. Można jeździć przepisowo i przy 50tys rocznie. To jeden z drugim jadący raz do roku nad morze też da radę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
+3 / 3

@ruskm Rząd bardzo Ci dziękuje za zasypywanie dziury budżetowej, tacy kierowcy są bezcenni, jeżdżą ogólnie przepisowo a jak jest policja to akurat jadą 15km/h za szybko.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DonSalieri
+1 / 1

Ale wiesz, że to ograniczenie do 70 jest tam doklejone?

Ale ogólne przesłanie jest w miarę. DK7 Płońsk - Warszawa. Ograniczenie do 100 km i przejście przez dwupasmówkę bez świateł. W koniunkcji z "pieszy ma pierwszeństwo", szykuje się konkurs lotów bez skoczni i nart.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar asf17
0 / 0

@DonSalieri Przed przejściami zawsze jest ograniczenie chyba że już się nie da wolniej jechać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DonSalieri
0 / 0

@asf17 No i jest. Do 100 kmh. I weź wyhamuj z tych 100 przed przejściem, bo :pieszy ma pierwszeństwo i się władował".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar y0u
0 / 0

@DonSalieri jak dasz radę wrzuć lokalizację w google maps albo zdjęcie, jak dasz radę, bo aż nie mogę uwierzyć w taki idiotyzm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DonSalieri
0 / 0

@y0u Dobra, mój błąd, obadałem w mapsach i wyszło, że światła jednak tam są. Zmyliło mnie, że co tamtędy jadę, to mam zielone

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nighthawk7
+5 / 5

Polskie drogi wcale jakościowo nie są takie złe. Problem pojawia się w tym, że przeciętny kierowca zamiast skupić się na drodze musi się skupić na znakach, które stoją dosłownie co kawałek i na zabawie z policją w ciuciubabkę prędkościową. 90-60-70-30-50-70-90 i to często na dystansie nie większym niż 5 kilometrów i to w normalnych miejscowościach, a nie w mieście. A to tylko same znaki dotyczące prędkości. Po drodze jeszcze jakieś "niebezpieczne zakręty", "zakazy wjazdu z tabliczkami wyłączeń na 5 linijek", "drogi podporządkowane" itp, itd. Człowiek któregoś z tych znaków nie zauważy i akurat w tym najbardziej "niebezpiecznym" miejscu pojawi się Pan w niebieskim mundurku z suszarką, bo przecież akurat dziwnym trafem drogowcy zapomnieli zabrać ze sobą ograniczenia do 30 po zakończonym dwa miesiące temu remoncie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 sierpnia 2021 o 15:58

avatar DonSalieri
+2 / 2

@Nighthawk7 Gdzieś za Częstochową, niedaleko wjazdu na A1 - Po dwa pasy w każdą stronę i 50 kmh ze 100, bo skrzyżowanie z osiedlówką

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
+3 / 3

@Nighthawk7 Dodaj jeszcze podwójną ciągłą w miejscach o bardzo dobrej widoczności i dobrym wyprofilowaniu, a przerywaną tam, gdzie widzisz drogę na góra 100 m.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
+2 / 2

@Nighthawk7 No i właśnie o to dokładnie mi chodziło! Jedna droga, praktycznie ciągle obszar niezabudowany i ograniczenia jak w kalejdoskopie od 90 do 50. Na drugim biegunie bezpieczna dwupasmówka od 100 do 50 bo przejście dla pieszych. Zamiast w obu przypadkach jechać w miarę spokojnie jednym tempem jest szarpanina i wieczne wyprzedzanie. Wiele sytuacji mrozi krew w żyłach a każdorazowo po tragedii obarcza się winą "piratów drogowych" natomiast rząd chce tylko zarabiać nie licząc się z ofiarami, tylko zakazy i szukanie winnych nie tam gdzie trzeba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Nighthawk7 to powiem ci jeszcze lepszą humoreskę.
Znam przypadek drogi gdzie w jedną stronę zakręt jest niebezpieczny (stoi znak ostrzegawczy) a jadąc z drugiej strony już zakręt jest bezpieczny (brak znaku) XD.

Od dawna mówię że przepisy ruchu drogowego są pisane przez ludzi bez prawka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 0

@DonSalieri To na tej osiedlówce powinno być z 20 na 5 chyba że na tym osiedlu mieszka ktoś ważny z władzy to osiedlówka powinna mieć pierwszeństwo ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nighthawk7
0 / 0

@rafik54321
To ja mam lepszy. Prawo jazdy mam od 10 lat. Od kiedy zacząłem jeździć to zauważyłem, że w mojej rodzinnej miejscowości wjeżdżając z jednej strony miałeś znak jej nazwy i zaraz pod spodem ograniczenie do 60. Z drugiej strony - tylko znak z nazwą i wlot z drogi bez ograniczenia czyli standardowe 90. Zmienili to chyba dopiero z rok czy dwa temu i dołożyli z drugiej strony to 60 ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nighthawk7
0 / 0

@wichniak2
W moich okolicach jest droga, która na pierwszy rzut oka wygląda na drogę z pierwszeństwem (szeroka szosa, przy skrzyżowaniu wysepka oddzielająca pasy ruchu, niedaleko zjazdu z drogi międzymiastowej). Przecina się ona z drogą można powiedzieć osiedlową (znacznie węższa szosa) i zgadnij, która jest drogą z pierwszeństwem ;) Ludzie się śmieją, że to przez to, że przy tej ulicy jest kościół i plebania i żeby proboszczowi się lepiej jeździło ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar wichniak2
0 / 0

@Nighthawk7 No to sam już sobie odpowiedziałeś ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krzysiekzet
0 / 0

Niech nie będzie pościgów policyjnych - samochód za samochodem, bo za często giną w nich ludzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TheBigShow
+1 / 1

W punkt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem