Jak przerzucania? Przecież nikt takich kosztów nie przerzuca. To jest koszt, który masz zapłacić Ty jako kupujący obecnie i tak będzie i później. Tyle, że teraz płacisz, osobno, a tak zapłacisz w cenie napoju. Zmiana na dobre, po co komplikować tak proste sprawy.
@Syphar znaczy twierdzisz, że zmniejszy mi opłatę za wywóz śmieci bo będzie opłata recyklingowa wliczona w cenę i nie będę teraz płacił podwójnie? Prawie, że się śmiechłem xD
@Syphar to jest tak jak zawsze od d strony się zabierają... zamiast wprowadzić kilka standardowych wzorów butelek, i dać obowiązek ich ponownego wykorzystania bo tak połowa butelek szklanych jest jednorazowa, mniejsze sklepy je segregują skupują i oddają, markety mają to gdzieś. W innych krajach dobrze funkcjonuje ich recykling, wprowadzili wzorce butelek, sklepy nie mają problemów z ich zbiorem ponieważ są podobne i wystarczy że w sztukach im oddadzą, i tak szkło jest już stosowane od wody po mleko i piwo i jest obowiązek ich ponownego wykorzystania, jedna taka butelka może być z powodzeniem wykorzystana koło 20 razy... ale łatwiej wprowadzić opłatę extra która obciąży wszystkich i da kasę do budżetu.
@AVictor Weź waść nie pieprz, bo w latach 90 chociażby coca-cola miała butelki 1,5L czy 2L (plastikowe) kaucjonowane i od tego pomysłu odeszli na rzecz jednorazowych...
Debil wstawił demota. Jeżeli producenci będą płacić za recykling to wzrosną ceny samych produktów.
Oczywiście nikt nie obniży cen za wywóz śmieci, czyli za obecny sposób recyklingu.
Konsument, jest tym, który konsumuje, jest ostatnim odbiorcą usługi, na której formę i treść się zdecyduje, znaczy czy kupi dany produkt.
Od samego początku producent produktu, powinien być świadomy efektu konsumpcji jego produktu, tak też, powinien być świadomy tego, że po spożyciu produkowanego przez niego produktu, zostaje opakowanie, jako instrument marketingu.
Do producenta należy więc, by opakowanie produktu, było jak najmniej inwazyjne dla środowiska.
Jak i na producenta, należałoby narzucić konieczność informowania konsumenta o zagrożeniach przy nieodpowiednim korzystaniu z ich produktów, w postaci odpadów zagrażających otoczeniu.
Jednolitość w produkcji, powinna przekładać się na jednolitość w recyklingu. To zmniejszyłoby zanieczyszczenie środowiska o jakieś 20%. Jeśli nie, to...
Znaczy to, że powinny powstać sekcje segregacji, które nie będą budzić wątpliwości, gdzie, np. wrzucić plastikowe opakowanie po jogurcie z aluminiowym wieczkiem, albo "kartonowe" opakowanie po mleku z plastikowym korkiem.
Za celowe zanieczyszczenia i dewastację więc, kary dla przedsiębiorstw nieleganie pozbywających się odpadów, czy to organicznych czy przemysłu przetwórczego, powinny zostać zwiększone o 1000%.
Ponadto zajęcie aktywów firmy przez państwo i likwidacja, bądź przekształcenie.
Nie można pozwolić. by dzieci taplały się w odpadach, bo pajace chcą zarabiać więcej, niż zdołają wydać, czy przeżreć...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
6 sierpnia 2021 o 21:19
@Lulus Oczywiście że masz rację że w takim przypadku zdrożeją produkty. Zwłaszcza opakowane takimi materiałami które są kosztowniejsze w przetważaniu. Tylko wtedy prawdopodobnie się okaże, że np. wędlina zapakowana na stoisku mięsnym w papier będzie tańsza niż ta w lodówkach w PE, klienci chętniej będą wybierali papierowe opakowania bo będzie to po prostu tańsze. Po wprowadzeniu opłaty na foliówki nagle spadło zużycie takich opakowań o ponad 90%, bo jednak się da zabrać torbę wielokrotnego użytku z domu
@Mizantropix Odpisałeś na to? Naprawdę jesteś idiotą. Twój pusty honor, jest tyle wart, ile Twoje syczenie. Mniemam, że miałeś w rodzinie Powstańca, albo Obozowicza, jak ja, ale nie tędy droga, żeby pluć na wszystkich i wszystko. Weź ogarnij pysk i zrób coś konstruktywnego.
@Mizantropix Możesz mi wierzyć, lub nie, ale ja to robię dla Twojego dobra chłopcze.
Tyle w życiu już przeszedłem, że nie jesteś godny, ani Tobie podobni,
by ścierać mi z butów, kurz, pot i łzy. Znam takie szmatki ja Ty.
Powiesz wszystko, byleby zakryć swój świat, jaki?
Cytuję: "z gó*na, dykty, błota i kłamstw"
Za to co pisałeś o Polskim Narodzie,
a za chwilę prawdziwych patriotów miałeś na mordzie...
Za to, powinieneś wstać, podejść do lustra, i strzelić sam sobie z liścia,
takiego lekkiego, jak to mówią, damskiego.
Na koniec, żeby wyłożyć Ci to jak na tacy życia,.
Jak byśmy zostali sami, to Ty masz słuchać, wykonywać polecenia.
Masz tylko szczyptę inteligencji, brak Ci męstwa, zasad i honoru.
By wskazywać innym drogę? Nie, by dokonywać własnych wyborów.
Nie masz więc wyboru, rozlewasz swą frustrację, wokół.
Może zmień pracę, wyjdź na spacer,
spójrz w niebo, odetchnij głęboko.
Nie ma sensu się denerwować,
i tak wszyscy jesteśmy w trumnie jedną nogą.
@Mizantropix
Kłamiesz, bo wiesz, nic ciekawszego już się w Twoim życiu nie wydarzy.
Widzisz, nie odpisałbyś też, gdybym Twojej pustej dumy nie uraził...
Jak to jest, że takie próżne cipy, zapatrzone w swą inteligencje,
zawsze podnoszą na koniec w górę ręce.
Zawsze mają do powiedzenia, to i owo,
dlaczego takie wątłe truchła, chcą mieć ostatnie słowo?
Już wiem, to papierowa duma,
niepewność swojej wartości.
Ja się jednak dobrze pobawiłem,
na dziś, dość mi...
@Mizantropix Po różnych rozmowach na tym serwisie wolę pewnych rzeczy nie zakładać i dopytać. Zwłaszcza w sytuacji gdy większość ludzi uważa, że z racji urodzenia zasługują na wszelkie możliwe przywileje. W każdym razie dzięki za doprecyzowanie.
Jaki koniec przerzucania kosztów na ludzi jak to właśnie ludzie będą za to płacić, jak ze wszystkimi obciążeniami producentów będzie wzrost cen i dodatkowa kasa dla rządu.
Raczej zapłacisz podwójnie. Najpierw producent wrzuci te koszty w cenę towaru, za co w efekcie zapłaci konsument kupujący ten produkt. Drugi raz zapłacisz firmie odbierającej odpady. Dopóki nie skończymy z paradoksem, że sklep ma prawo odmówić przyjęcia zwrotu butelek, jeśli nie masz paragonu potwierdzającego zakup tej butelki w tym sklepie, wszystkie wprowadzone opłaty będą obciążać i tak klienta, a recykling opakowań będzie bliski fikcji.
Ja obstawiam, że będzie mnóstwo wyjątków, albo znowu jakieś "kredyty CO2" i te firmy, które najbardziej szkodzą i tak nie zostaną obciążone dzięki kreatywnej księgowości...
NIE PRODUCENCI. Producent ma obowiązek doliczyć taką kwotę do produktu, a ZAPŁACI KONSUMENT!
Później KONSUMENT zapłaci mega stawkę ZA ŚMIECI, a następnie Janusz, właściciel "Januszex Śmieci", zgromadzi te śmieci na wysypisku, skasuje 50 mln od miasta za wywóz śmieci i segregację, po czym całość podpali i wyjedzie na Kanary.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 sierpnia 2021 o 1:59
@Xar Z analizy Centrum Monitorowania Rynku , że, sprzedaż napojów gazowanych spadła w pierwszych miesiącach roku 2021 o 23 proc., przy wzroście średnich cen o ok. 32 proc. (z poziomu 3,36 zł do 4,44 zł za litr).
Kto wie czy akurat przypadkowo jednak nie podnieśli nieco świadomości konsumentów.
No wiadomo przecież. Podatek cukrowy też płacą producenci i sprzedawcy. Nic nie podrożało! Tak samo z bankowym. Też płacą banki. Nic nie podrożało! Ten też zapłacą producenci i nic nie podrożeje. Ba potanieje nawet!
Nareszcie. Może i przerzucanie kosztów ale nikt mi już nie będzie wmawiał, że to JA produkuje śmieci. I rozumiem, że po tym zabiegu drastycznie spadną koszty wywozu śmieci i już nie będą zależne od niczego np zużycia wody?
Idioci, zajmijcie się w pierwszej kolejności wprowadzaniem przez UOKiK kar za opakowania które są bezsensownie wielkie a ja jako konsument kupując mały produkt mam więcej opakowania niż produktu.
Autor chyba żyje w jaskini. Powinno być tak, że jak płacimy więcej za opakowania to za śmieci mniej.
A skończy się tak, że i za śmieci, i za opakowania będziemy płacili jeszcze więcej.
I nie ma to niczego wspólnego ze środowiskiem tylko kolejny sposób na łatanie budżetu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 sierpnia 2021 o 12:19
W normalnym państwie, największym kosztem obarczone byłyby produkty zapakowane w opakowania zawierające plastik, którego nie da się recyklingować (wszelakie styropiany itp.). W Polsce, prawo odnośnie słodkich napojów pokazało, że zostaną obarczone równo. I tym, którzy używali styropianu, nie będzie się opłacało przejść na bardziej ekologiczny materiał, po prostu zwiększą cenę produktu.
***** *** i ich "szczytne" podatki, które nie mają służyć likwidacji problemu, tylko zwiększeniu wpływów do budżetu.
Przepraszam bardzo, ale już płacę za wywóz moich śmieci więc za co mam jeszcze dopłacać w cenie produktu? Na śmieciach można dobrze zarabiać, odpady kuchenne wykorzystywane są do produkcji biogazu, odpady ogrodowe do produkcji nawozów, odpady recyklingowe do produkcji kolejnych plastików, papierów, szkła itd. Więc firma, która ode mnie odbiera odpady ma zysk za sam fakt, że je odbiera, a potem zysk ze sprzedaży tych śmieci dalej do zakładu przetwórczego, który ma zysk ze sprzedaży moich śmieci. Czyli na moje oko kolejny "podatek" już czeka.
Gdyby producenci za to płacili, to może przestaliby pakować np. nożyczki w ogromne plastikowe opakowania, albo 30t. leków w pudełka, gdzie się mieści ich 90.
"Początek końca przerzucania kosztów na ludzi" - nie chcę psuć ci tego masterplanu, ale zakłady produkcyjne nie mają "własnych pieniędzy" które jakoś magicznie spadły im z nieba. Wszystko pochodzi od konsumentów, więc pieniądze na koszt recyclingu również.
Jak przerzucania? Przecież nikt takich kosztów nie przerzuca. To jest koszt, który masz zapłacić Ty jako kupujący obecnie i tak będzie i później. Tyle, że teraz płacisz, osobno, a tak zapłacisz w cenie napoju. Zmiana na dobre, po co komplikować tak proste sprawy.
@Syphar znaczy twierdzisz, że zmniejszy mi opłatę za wywóz śmieci bo będzie opłata recyklingowa wliczona w cenę i nie będę teraz płacił podwójnie? Prawie, że się śmiechłem xD
@Syphar to jest tak jak zawsze od d strony się zabierają... zamiast wprowadzić kilka standardowych wzorów butelek, i dać obowiązek ich ponownego wykorzystania bo tak połowa butelek szklanych jest jednorazowa, mniejsze sklepy je segregują skupują i oddają, markety mają to gdzieś. W innych krajach dobrze funkcjonuje ich recykling, wprowadzili wzorce butelek, sklepy nie mają problemów z ich zbiorem ponieważ są podobne i wystarczy że w sztukach im oddadzą, i tak szkło jest już stosowane od wody po mleko i piwo i jest obowiązek ich ponownego wykorzystania, jedna taka butelka może być z powodzeniem wykorzystana koło 20 razy... ale łatwiej wprowadzić opłatę extra która obciąży wszystkich i da kasę do budżetu.
@AVictor Weź waść nie pieprz, bo w latach 90 chociażby coca-cola miała butelki 1,5L czy 2L (plastikowe) kaucjonowane i od tego pomysłu odeszli na rzecz jednorazowych...
@AVictor
Carrefour przyjmuje butelki zwrotne po piwie nawet bez paragonu, także nie wszystkie markety mają na to wywalone.
Producenci? Buahahaha
Debil wstawił demota. Jeżeli producenci będą płacić za recykling to wzrosną ceny samych produktów.
Oczywiście nikt nie obniży cen za wywóz śmieci, czyli za obecny sposób recyklingu.
Konsument, jest tym, który konsumuje, jest ostatnim odbiorcą usługi, na której formę i treść się zdecyduje, znaczy czy kupi dany produkt.
Od samego początku producent produktu, powinien być świadomy efektu konsumpcji jego produktu, tak też, powinien być świadomy tego, że po spożyciu produkowanego przez niego produktu, zostaje opakowanie, jako instrument marketingu.
Do producenta należy więc, by opakowanie produktu, było jak najmniej inwazyjne dla środowiska.
Jak i na producenta, należałoby narzucić konieczność informowania konsumenta o zagrożeniach przy nieodpowiednim korzystaniu z ich produktów, w postaci odpadów zagrażających otoczeniu.
Jednolitość w produkcji, powinna przekładać się na jednolitość w recyklingu. To zmniejszyłoby zanieczyszczenie środowiska o jakieś 20%. Jeśli nie, to...
Znaczy to, że powinny powstać sekcje segregacji, które nie będą budzić wątpliwości, gdzie, np. wrzucić plastikowe opakowanie po jogurcie z aluminiowym wieczkiem, albo "kartonowe" opakowanie po mleku z plastikowym korkiem.
Za celowe zanieczyszczenia i dewastację więc, kary dla przedsiębiorstw nieleganie pozbywających się odpadów, czy to organicznych czy przemysłu przetwórczego, powinny zostać zwiększone o 1000%.
Ponadto zajęcie aktywów firmy przez państwo i likwidacja, bądź przekształcenie.
Nie można pozwolić. by dzieci taplały się w odpadach, bo pajace chcą zarabiać więcej, niż zdołają wydać, czy przeżreć...
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 sierpnia 2021 o 21:19
A producenci kogo obciążą? A no tak! Konsumentów - a Ci, to nie ludzie, więc spoko!
@Lulus Oczywiście że masz rację że w takim przypadku zdrożeją produkty. Zwłaszcza opakowane takimi materiałami które są kosztowniejsze w przetważaniu. Tylko wtedy prawdopodobnie się okaże, że np. wędlina zapakowana na stoisku mięsnym w papier będzie tańsza niż ta w lodówkach w PE, klienci chętniej będą wybierali papierowe opakowania bo będzie to po prostu tańsze. Po wprowadzeniu opłaty na foliówki nagle spadło zużycie takich opakowań o ponad 90%, bo jednak się da zabrać torbę wielokrotnego użytku z domu
Tak, producenci będą płacić...
Tak, nie wiem kto wierzy, że każdą akcyzę, podatek, daninę zapłaci producent, a klient tego nie odczuję ale w sumie działa to od 3 dekad xD
@Mizantropix Odpisałeś na to? Naprawdę jesteś idiotą. Twój pusty honor, jest tyle wart, ile Twoje syczenie. Mniemam, że miałeś w rodzinie Powstańca, albo Obozowicza, jak ja, ale nie tędy droga, żeby pluć na wszystkich i wszystko. Weź ogarnij pysk i zrób coś konstruktywnego.
@Mizantropix Możesz mi wierzyć, lub nie, ale ja to robię dla Twojego dobra chłopcze.
Tyle w życiu już przeszedłem, że nie jesteś godny, ani Tobie podobni,
by ścierać mi z butów, kurz, pot i łzy. Znam takie szmatki ja Ty.
Powiesz wszystko, byleby zakryć swój świat, jaki?
Cytuję: "z gó*na, dykty, błota i kłamstw"
Za to co pisałeś o Polskim Narodzie,
a za chwilę prawdziwych patriotów miałeś na mordzie...
Za to, powinieneś wstać, podejść do lustra, i strzelić sam sobie z liścia,
takiego lekkiego, jak to mówią, damskiego.
Na koniec, żeby wyłożyć Ci to jak na tacy życia,.
Jak byśmy zostali sami, to Ty masz słuchać, wykonywać polecenia.
Masz tylko szczyptę inteligencji, brak Ci męstwa, zasad i honoru.
By wskazywać innym drogę? Nie, by dokonywać własnych wyborów.
Nie masz więc wyboru, rozlewasz swą frustrację, wokół.
Może zmień pracę, wyjdź na spacer,
spójrz w niebo, odetchnij głęboko.
Nie ma sensu się denerwować,
i tak wszyscy jesteśmy w trumnie jedną nogą.
@Mizantropix Co znaczy "Na pewne rzeczy trzeba sobie zasłużyć"? Bo jak dla mnie to powinno być albo zapracować, albo wywalczyć.
@Mizantropix
Kłamiesz, bo wiesz, nic ciekawszego już się w Twoim życiu nie wydarzy.
Widzisz, nie odpisałbyś też, gdybym Twojej pustej dumy nie uraził...
Jak to jest, że takie próżne cipy, zapatrzone w swą inteligencje,
zawsze podnoszą na koniec w górę ręce.
Zawsze mają do powiedzenia, to i owo,
dlaczego takie wątłe truchła, chcą mieć ostatnie słowo?
Już wiem, to papierowa duma,
niepewność swojej wartości.
Ja się jednak dobrze pobawiłem,
na dziś, dość mi...
To ja żegnam.
@Mizantropix Po różnych rozmowach na tym serwisie wolę pewnych rzeczy nie zakładać i dopytać. Zwłaszcza w sytuacji gdy większość ludzi uważa, że z racji urodzenia zasługują na wszelkie możliwe przywileje. W każdym razie dzięki za doprecyzowanie.
Jaki koniec przerzucania kosztów na ludzi jak to właśnie ludzie będą za to płacić, jak ze wszystkimi obciążeniami producentów będzie wzrost cen i dodatkowa kasa dla rządu.
Nie producenci, tylko klienci będą płacić
"Początek końca przerzucania kosztów na ludzi"? A niby skąd producent weźmie pieniądze na te opłaty. Czy przypadkiem nie od klientów?
Raczej zapłacisz podwójnie. Najpierw producent wrzuci te koszty w cenę towaru, za co w efekcie zapłaci konsument kupujący ten produkt. Drugi raz zapłacisz firmie odbierającej odpady. Dopóki nie skończymy z paradoksem, że sklep ma prawo odmówić przyjęcia zwrotu butelek, jeśli nie masz paragonu potwierdzającego zakup tej butelki w tym sklepie, wszystkie wprowadzone opłaty będą obciążać i tak klienta, a recykling opakowań będzie bliski fikcji.
Na koniec i tak koszty poniesie konsument.
Ja obstawiam, że będzie mnóstwo wyjątków, albo znowu jakieś "kredyty CO2" i te firmy, które najbardziej szkodzą i tak nie zostaną obciążone dzięki kreatywnej księgowości...
A zapłacimy my wszyscy
Jeśli coś jest nieekonomiczne to jest i nieekologiczne bo trzeba zużyć na to dodatkowe zasoby.
tak, tak, PRODUCENCI będą płacić... a świstak zawija je w te sreberka
NIE PRODUCENCI. Producent ma obowiązek doliczyć taką kwotę do produktu, a ZAPŁACI KONSUMENT!
Później KONSUMENT zapłaci mega stawkę ZA ŚMIECI, a następnie Janusz, właściciel "Januszex Śmieci", zgromadzi te śmieci na wysypisku, skasuje 50 mln od miasta za wywóz śmieci i segregację, po czym całość podpali i wyjedzie na Kanary.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 sierpnia 2021 o 1:59
Przecież producenci płacą za recykling opakowań np.tekturowych.Wiem bo sam płace.Szlyszeliscie o BDO?
Tak jest, tak samo jak oplate cukrowa xD
@Xar Z analizy Centrum Monitorowania Rynku , że, sprzedaż napojów gazowanych spadła w pierwszych miesiącach roku 2021 o 23 proc., przy wzroście średnich cen o ok. 32 proc. (z poziomu 3,36 zł do 4,44 zł za litr).
Kto wie czy akurat przypadkowo jednak nie podnieśli nieco świadomości konsumentów.
No wiadomo przecież. Podatek cukrowy też płacą producenci i sprzedawcy. Nic nie podrożało! Tak samo z bankowym. Też płacą banki. Nic nie podrożało! Ten też zapłacą producenci i nic nie podrożeje. Ba potanieje nawet!
Będą płacić producenci. Będą płacić konsumenci. Nie jest ważna ekologia. Ważne żeby na tym zarobić.
Nareszcie. Może i przerzucanie kosztów ale nikt mi już nie będzie wmawiał, że to JA produkuje śmieci. I rozumiem, że po tym zabiegu drastycznie spadną koszty wywozu śmieci i już nie będą zależne od niczego np zużycia wody?
Idioci, zajmijcie się w pierwszej kolejności wprowadzaniem przez UOKiK kar za opakowania które są bezsensownie wielkie a ja jako konsument kupując mały produkt mam więcej opakowania niż produktu.
Autor chyba żyje w jaskini. Powinno być tak, że jak płacimy więcej za opakowania to za śmieci mniej.
A skończy się tak, że i za śmieci, i za opakowania będziemy płacili jeszcze więcej.
I nie ma to niczego wspólnego ze środowiskiem tylko kolejny sposób na łatanie budżetu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 sierpnia 2021 o 12:19
W normalnym państwie, największym kosztem obarczone byłyby produkty zapakowane w opakowania zawierające plastik, którego nie da się recyklingować (wszelakie styropiany itp.). W Polsce, prawo odnośnie słodkich napojów pokazało, że zostaną obarczone równo. I tym, którzy używali styropianu, nie będzie się opłacało przejść na bardziej ekologiczny materiał, po prostu zwiększą cenę produktu.
***** *** i ich "szczytne" podatki, które nie mają służyć likwidacji problemu, tylko zwiększeniu wpływów do budżetu.
Przepraszam bardzo, ale już płacę za wywóz moich śmieci więc za co mam jeszcze dopłacać w cenie produktu? Na śmieciach można dobrze zarabiać, odpady kuchenne wykorzystywane są do produkcji biogazu, odpady ogrodowe do produkcji nawozów, odpady recyklingowe do produkcji kolejnych plastików, papierów, szkła itd. Więc firma, która ode mnie odbiera odpady ma zysk za sam fakt, że je odbiera, a potem zysk ze sprzedaży tych śmieci dalej do zakładu przetwórczego, który ma zysk ze sprzedaży moich śmieci. Czyli na moje oko kolejny "podatek" już czeka.
Gdyby producenci za to płacili, to może przestaliby pakować np. nożyczki w ogromne plastikowe opakowania, albo 30t. leków w pudełka, gdzie się mieści ich 90.
"Początek końca przerzucania kosztów na ludzi" - nie chcę psuć ci tego masterplanu, ale zakłady produkcyjne nie mają "własnych pieniędzy" które jakoś magicznie spadły im z nieba. Wszystko pochodzi od konsumentów, więc pieniądze na koszt recyclingu również.
Ale przecież producenci już za to płacą. Wiem, bo sam płacę co roku od wprowadzonych opakowań.