@Bld1 niektorzy Polacy chcieli aby Polska byla jak USA, no to maja. Ja ciekaw jestem czy beda takie same protesty nawet w PL jak byly za tego zabitego w USA. Choc mam spore watpliwosci, Bo u Nas to "bialy" I obejdzoe sie Bez echa.....
@polm84
hmm agresywny ćpun na którego policję wezwała własna matka zabity podczas interwencji - patologia już zbiera na pomnik nowego bohatera. Coś czuję, że trzeba będzie klękać przechodząc koło meliny i monopolowego na znak solidarności z patusami...
o to musisz zapytać jego matki - ona z nim mieszkała i jego ćpuńskie wybryki musiała znosić, więc pewnie ci wyjaśni, jakie to miłe pożycie i dlaczego wezwała policję...
Jeśli o mnie chodzi, to nie ma to znaczenia, czy ktoś jest ćpunem, alkonem, czy inaczej jest zje*any, póki swoje spie*dolenie umysłowe potrafi trzymać w ryzach w domu i nikomu nie wadzi. Ale jak nie potrafi i wychodzi z tym między ludzi, to już obojętne dla mnie nie jest, bo taki niezrównoważony po*eb jest niebezpieczny dla każdego choćby dziecka wracającego ze szkoły, które znajdzie się w zasięgu jego ręki.
@falsen no masz racje, ale chyba policja jest szkolona w tym aby zatrzymac, niech spaluja, rece polamia albo postrzela jak inaczej sie nie da, bo stawia opor i jest agresywny. Nigdy nie powinni doprowadzic do jego smierci, zwlaszcza, ze do interwencji nigdy nie jedzie jeden policjant.
@polm84
jasne że jest szkolona. Ale szkolenie to jedno, a środki przymusu bezpośredniego w postaci obezwładniania działają, albo nie - zależy jak silny i agresywny jest delikwent i jak silny i sprawny jest policjant. 100% skuteczny to jest strzał w tył głowy. Okładania pałą nie ma sensu - to by dopiero było halo, jakby we trzech okładali pałami szarpiącego się gościa. Albo jeszcze lepiej - jakby go z bliska postrzelili. Zaraz by było, że przekroczenie uprawnień, że środki nieadekwatne do sytuacji. Więc pozostaje im obezwładnianie, co jak widać proste nie jest nawet dla przeszkolonych policjantów. Musieliby być 2metrowymi karkami, żeby takiego żula szybko opanować, być może łamiąc rękę, albo dwie.
"Nigdy nie powinni doprowadzić do śmierci" - to jest błędne założenie, bo masa jest sytuacji, w których może się to zdarzyć. Ale nie gdy nie powinno być to celem. I trudno chyba zarzucić tym matołkom, że planowali gościa zabić, jeśli męczyli się z jego skuciem tyle czasu. Gdyby taki mieli cel, to by szybciej sprawę załatwili, bo akurat zabić człowieka to mniejszy problem, niż go skuć.
To nie była rutynowa kontrola licealisty "pokaż, co masz w plecaku", tylko interwencja na wezwanie do agresywnego poćpanego delikwenta stwarzającego zagrożenie. Byłoby idealnie, gdyby go skuli o zamknęli - niestety za mocno się szarpał, a puścić go z tego powodu nie można, zastrzelić jeszcze gorzej, więc zrobili co mogli w tej sytuacji. A że w wyniku stawiania oporu podczas zatrzymania doznał uszczerbku na zdrowiu i zmarł, to tylko jego wina. Nikt go po łbie nie kopał butami, ale człowiek niestety jest łatwy do uszkodzenia nawet, jak robisz wszystko zgodnie z procedurą.
Identycznych interwencji każdego dnia w kraju jest masa, statystycznie zgon musi się zdarzyć od czasu do czasu.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 sierpnia 2021 o 13:23
Nareszcie mamy polską sprawę pokroju Floyda podobną do tej Igora Stachowniaka.
A do wszystkich jacy powiedzą że policja miała prawo go zadusić bo to był ćpun i bandyta to życzę wam byście sami trafili na policjanta bandytę jaki was udusi albo zrobi to waszej najbliższej osobie.
@killerxcartoon Niby dlaczego policjant miałby mnie dusić? Nie ćpaj / rób rozp**** i wykonuj polecenia (nie stawiaj oporu). Czy to naprawdę jest takie trudne w kręgach patologii pokroju HWDP?
@killerxcartoon
nie w tym rzecz, że miała prawo go zadusić, tylko miała obowiązek interweniować, zakuć go z użyciem siły, jeśli stawiał opór, a nawet zastrzelić, jak by zaszły takie okoliczności.
Osobiście w pełni świadomie mówię, że jak się naćpię czy schleję tak, że będę wywijał i stwarzał zagrożenie dla otoczenia, rzucał kamieniami wokół a później będę stawiał opór przy zatrzymaniu, to nie mam pretensji do policji, która będzie musiała z użyciem siły mnie skuć i wstawić do radiowozu, nawet, jak przy tym mnie zaduszą - to jest ich robota i takie wypadki się zdarzają. Winny ten, co wywija i trzeba się z tym liczyć.
Wolę to, niż bezkarnych patusów, przez których człowiek się po mieście nie może bezpiecznie poruszać, bo policja nic z nimi nie robi. A ci swoją pato demolkę demonstrują na lewo i prawo.
Jak nie wywijasz, to nic ci nie grozi, twojej rodzinie również. A jak jesteś patusem, kibolem, czy innym debilem, co syf robi wokół siebie, to nie dziwne, że się boisz takich akcji, bo w każdej chwili może trafić na ciebie.
Ale widzę, że zaraz zbiórka na pomnik będzie i patusy będą miały nowego "bochatera"...
@Bld1 Bo zostaniesz pomówiony o zapłacenie fałszywym banknotem. A potem ci zarzucą że stawiałeś opór przy aresztowaniu i jeszcze pewnie znieważyłeś funkcjonariusza podczas wykonywania czynności służbowych.
@killerxcartoon
Za dużo się chłopie filmów naoglądałeś. Jeżeli zapłacę fałszywym banknotem ( a zrobię to nieświadomie) to im to najnormalniej w świecie wytłumaczę gdzie go dostałem i kiedy. Widać, że chyba jesteś z tego pokolenia, dla którego każdy policjant to PIES i zawsze chce się tylko przy****** z byle powodu.
@falsen
łap plusa bo pokolenie JP100% już Cię zasypuje minusami bo stanąłes po stronie policji ;p
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 sierpnia 2021 o 15:16
@Bld1
Chyba nie rozumiesz głąbie. Banknot Floyda był prawdziwy i nie był falsyfikatem. Floyd tez tłumaczył że banknot jest prawdziwy Też go skuli a potem bandyta w mundurze z lubością i sadyzmem w oczach postawił mu nogę na gardle i facet się udusił.. I tez tłumaczył prosił i błagał że nie może oddychać.
Tak właśnie się wytłumaczysz.
Większość policjantów to degeneraci. Służba i nadmiar władzy i jego poczucia połaczony z całkowitą bezkarnością i prostactwem oraz słabym wykształceniem wypacza bardzo szybko. Policjanci z uwagi ze główneich kontakty w pracy to patologia zaczynają bardzo szybko w wypaczony sposób patrzeć na świat. Zwłaszcza konserwatyści jakich większość z ma poczucie wyższości i oczekuje że wszyscy z racji ich służby będą im okazywać respekt szacunek i się im podporządkowywać. I mówię to po mimo tego że znam kilku policjantów i uznaje ich za przyjaciół. Dlatego badania psychologiczne powinny przesiewać takich z nadmiarem ego , niestety u nas są niedobory i trafia tam prawie każdy.
Złamanie kości krtani świadczy o tym że był duszony. Tak złamać krtań żeby to złamanie było przyczyną uduszenia to bardzo trudne zadanie.
Aby ustalić czy uduszenie było przyczyną zgonu potrzebne byłoby więcej szczegółów z sekcji.
"Przyczyną śmierci 34-letniego mieszkańca Lubina, który zmarł po policyjnej interwencji, nie było zmiażdżenie krtani i uduszenie – wynika z informacji portalu tvp.info"
Przecież wszyscy się domyślamy, że zmarł na Covid.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
10 sierpnia 2021 o 17:58
@koszmarek66 Chcesz wiedzieć jaka jest prawda? Obejrzyj wiadomości w TVP i obróć informację o 180 stopni XD...
Ale tak na serio, jeśli faktycznie zmarł przez zmiażdżenie krtani, to fakt że był ćpunem czy pod wpływem, nie ma najmniejszego znaczenia. Bo gdyby to ot tak trzymali np za ręce a koleś w pewnym momencie padł na zawał - nie mam pretensji. Ale tu?
Już dawno mówiłem że policja powinna mieć obowiązkowo kamery na mundurze. Sprawa by była jasna.
@rafik54321 Oglądnąłem sobie ten film z zatrzymania. Przez co najmniej 5 minut czwórka f-szy próbuje nieudolnie obezwładnić krzyczącego i wyrywającego się gościa. Dogniatają kolanami ciało i kończyny do podłoża. Próbują go włożyć do radiowozu, co też się nie udaje i gość ląduje na ulicy gdzie dalej go "obezwładniają"...
Po sekcji zwłok Arkadiusz Kulik, zastępca prokuratora okręgowego w Legnicy powiedział, że
"Na ciele mężczyzny nie ujawniono żadnych zmian urazowych ani obrażeń wywołanych przez wywieranie nacisku czy przyduszanie"
"Żadnych zmian urazowych" !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Strach się bać!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 sierpnia 2021 o 1:07
@rafik54321 Nie ma znaczenia? Jakby nie ćpał to by nie doszło do interwencji i konieczności użycia wobec niego siły. Co trzeba mieć w głowię by doprowadzić się do takiego stanu, że własna matka wzywa policję.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 sierpnia 2021 o 11:01
@rafik54321
"fakt że był ćpunem czy pod wpływem, nie ma najmniejszego znaczenia" - nie ma, ćpunem może sobie być, pod wpływem też. Nawet kamieniami ciepać może we własnym domu jak ma, ale nie na ulicy. Ale ma znaczenie, że był agresywny, zagrażał otoczeniu i stawiał opór przy zatrzymaniu. Gdyby go nie stawiał, to by go zakuli i zapakowali do suki bez użycia siły.
Co tu jest niejasne? Stawiał silny opór, zastosowano silne środki przymusu. Czy kamera pokaże coś, czego nie wiemy? Taki agresywny matoł z miejsca powinien dostawać dawkę paralizatorem, tylko że to na poćpanych nie zawsze działa. Nie ma magicznych różdżek uspokajających pacjenta. A właściwie są i kto wie, gdyby się z nim nie szarpali, tylko proceduralnie użyli broni i go odstrzelili, to byłoby mniejsze halo.
Uprzedzam pytanie: tak jak ja się naćpię i nawywijam jak ten debil, to zgadzam się w pełni, żebym skończył jak on w wyniku zatrzymania, bo będzie mi się należało.
Nikt tam nikomu po głowie nie skakał, a po to jest policja, żeby takich patusów zagrażających reszcie społeczeństwa neutralizować.
@rafik54321 pewnie, jak w każdej innej grupie zawodowej, czy to szacowny polityk, czy jeszcze szacowniejszy ksiądz.
Jakoś dziwnym trafem nigdy i nie "trafiam na policjanta", ani ćpuna, ani nie-ćpuna - najwyraźniej coś źle robię w życiu...
(Protokoły z sekcji jak też ustalenia o przyczynie zgonów - są drukowane na drukarkach atramentowych, więc ewentualne łzy matki, która by takie dokumenty dostała do przeczytania - mogły by rozmazać i uszkodzić te ważne dokumenty)
To jest podpowiedź dla "wiadomosci tvp" oraz "tvp Info" żeby się już nie męczyli nad wymyślaniem bzdurnych newsów.
I dajcie też spokój z tym Stachowiakiem - przecież podobno sam się pobił, poraził taserem, uderzył głową o sedes w milicyjnym kiblu - a jak stwierdził nieomylni fachowcy, nie mogło to wszystko mieć wpływu na jego zgon.
@tip71
jak chcesz kogoś udusić, to łatwiej mu siąść dupą na ryju - wtedy będzie to trwało bardzo krótko i osiągniesz cel. Nic takiego nie miało miejsca, bo ci niezbyt sprawni funkcjonariusze starali się działać proceduralnie i nie dali rady poćpanego agresora skuć i wsadzić do suki.
Szkoda człowieka. Szkoda rodziny zmarłego. Szkoda też policjantów jeżeli przez swój brak profesjonalizmu przyczynili się do śmierci człowieka. Oni też już będą skrzywieni. A raczej nie chcieli mu nic zrobić skoro się z nim tak długo męczyli.
@Dragonet86
matki szkoda, policjantów szkoda, uwagi społeczeństwa szkoda - ale nie takiego patusa poćpanego, który jest tak agresywny że własna matka policję na niego wzywa...
Mentalność kuców na demotach:
Facet staranował autobusem grupę ludzi na drodze i zabił młodą dziewczynę = dobrze zrobił po co stała na drodze, w domu z dziećmi siedzieć itd.
Wezwano policję do naćpanego agresywnego typa, który umiera po/podczas interwencji = olaboga policja bandyci, człowieka zabili, szkoda jego i rodzina bla bla bla.
Wszystko w tej sprawie idzie nie tak. Gdy aresztują ,obezwładniają człowieka biorą na siebie odpowiedzialność za jego stan. Nawet gdy zgon nastąpił bo zatrzymany miał atak serca w wyniku przedawkowania to policjanci mają obowiązek go ratować. A co robią. Klepią go po twarzy? a później żadnej akcji ratującej. Czekają nie wiadomo na co. A później ,po co te świadome kłamstwa że zmarł w szpitalu? aby przerzucić odpowiedzialność na szpital/ratowników. Kłamstwo szybko wyszło. Po co ta przyspieszona sekcja bez udziału i zgody rodziny? Po co siłowa konfiskata telefonów rodzinie?. Nawet podejrzani o przyczynienie do śmierci człowieka nadal pracują w Policji i mogą wpływać na przebieg śledztwa poprzez pracujacych tam kolegów.
Wszystko to słabe i powoduje pytania o rzetelność prowadzonych wyjaśnień. Analogia do kręcenia policji jak w wypadku Igora Stachowniaka nasuwa się sama.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
11 sierpnia 2021 o 12:42
@sancz79
Nie ma co dywagować. Problem w tym, że opinia publiczna musi kogoś zlinczować, a nasz głupi rząd i jego przedstawiciele muszą tłuszczy rzucić jakąś ofiarę do rozdarcia. I dlatego te matactwa, bo choćby policjanci nic nie zawinili, to opinia publiczna już ich skazała, idą naciski, żeby kogoś udupić. Więc kombinują jak mogą i dlatego takie idiotyzmy wychodzą ośmieszające i policję i prawo.
A gościu jak poćpany, to przyspieszona akcja serca, dorzuć do tego kilkanaście minut szarpania, przyduszanie do ziemi (co jest normalną czynnością w celu skucia) - i gościu zwyczajnie zawału mógł dostać, wylewu albo szeregu innych urazów. Czyli w wyniku prawidłowych czynności związanych z zatrzymaniem doznał uszczerbku na zdrowiu, które doprowadziło do śmierci. Zdarza się - ale zdarza się tylko tym, co łamią prawo i lekceważą polecenia policji. Reszta śpi spokojnie, bo jednego patusa mniej.
Czy były nieprawidłowości (ale nie te z ukrywaniem wyników sekscji, bo to farsa jakaś)? Pewnie tak. Jak się ich dowiedzie, to winnych należy ukarać. Ale nie za żadne spowodowanie śmierci, bo śmierć spowodowana była przez agresywnego gościa, który stawiał opór przy zatrzymaniu.
George Floyd v2
@Bld1 niektorzy Polacy chcieli aby Polska byla jak USA, no to maja. Ja ciekaw jestem czy beda takie same protesty nawet w PL jak byly za tego zabitego w USA. Choc mam spore watpliwosci, Bo u Nas to "bialy" I obejdzoe sie Bez echa.....
@polm84 U nas na szczęście większość społeczeństwa ma w poważaniu co się stało z jakimś naćpanym typem.
@polm84
hmm agresywny ćpun na którego policję wezwała własna matka zabity podczas interwencji - patologia już zbiera na pomnik nowego bohatera. Coś czuję, że trzeba będzie klękać przechodząc koło meliny i monopolowego na znak solidarności z patusami...
@falsen a czy to ma znaczenie czy cpun?
o to musisz zapytać jego matki - ona z nim mieszkała i jego ćpuńskie wybryki musiała znosić, więc pewnie ci wyjaśni, jakie to miłe pożycie i dlaczego wezwała policję...
Jeśli o mnie chodzi, to nie ma to znaczenia, czy ktoś jest ćpunem, alkonem, czy inaczej jest zje*any, póki swoje spie*dolenie umysłowe potrafi trzymać w ryzach w domu i nikomu nie wadzi. Ale jak nie potrafi i wychodzi z tym między ludzi, to już obojętne dla mnie nie jest, bo taki niezrównoważony po*eb jest niebezpieczny dla każdego choćby dziecka wracającego ze szkoły, które znajdzie się w zasięgu jego ręki.
@falsen no masz racje, ale chyba policja jest szkolona w tym aby zatrzymac, niech spaluja, rece polamia albo postrzela jak inaczej sie nie da, bo stawia opor i jest agresywny. Nigdy nie powinni doprowadzic do jego smierci, zwlaszcza, ze do interwencji nigdy nie jedzie jeden policjant.
@polm84
jasne że jest szkolona. Ale szkolenie to jedno, a środki przymusu bezpośredniego w postaci obezwładniania działają, albo nie - zależy jak silny i agresywny jest delikwent i jak silny i sprawny jest policjant. 100% skuteczny to jest strzał w tył głowy. Okładania pałą nie ma sensu - to by dopiero było halo, jakby we trzech okładali pałami szarpiącego się gościa. Albo jeszcze lepiej - jakby go z bliska postrzelili. Zaraz by było, że przekroczenie uprawnień, że środki nieadekwatne do sytuacji. Więc pozostaje im obezwładnianie, co jak widać proste nie jest nawet dla przeszkolonych policjantów. Musieliby być 2metrowymi karkami, żeby takiego żula szybko opanować, być może łamiąc rękę, albo dwie.
"Nigdy nie powinni doprowadzić do śmierci" - to jest błędne założenie, bo masa jest sytuacji, w których może się to zdarzyć. Ale nie gdy nie powinno być to celem. I trudno chyba zarzucić tym matołkom, że planowali gościa zabić, jeśli męczyli się z jego skuciem tyle czasu. Gdyby taki mieli cel, to by szybciej sprawę załatwili, bo akurat zabić człowieka to mniejszy problem, niż go skuć.
To nie była rutynowa kontrola licealisty "pokaż, co masz w plecaku", tylko interwencja na wezwanie do agresywnego poćpanego delikwenta stwarzającego zagrożenie. Byłoby idealnie, gdyby go skuli o zamknęli - niestety za mocno się szarpał, a puścić go z tego powodu nie można, zastrzelić jeszcze gorzej, więc zrobili co mogli w tej sytuacji. A że w wyniku stawiania oporu podczas zatrzymania doznał uszczerbku na zdrowiu i zmarł, to tylko jego wina. Nikt go po łbie nie kopał butami, ale człowiek niestety jest łatwy do uszkodzenia nawet, jak robisz wszystko zgodnie z procedurą.
Identycznych interwencji każdego dnia w kraju jest masa, statystycznie zgon musi się zdarzyć od czasu do czasu.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 sierpnia 2021 o 13:23
Nareszcie mamy polską sprawę pokroju Floyda podobną do tej Igora Stachowniaka.
A do wszystkich jacy powiedzą że policja miała prawo go zadusić bo to był ćpun i bandyta to życzę wam byście sami trafili na policjanta bandytę jaki was udusi albo zrobi to waszej najbliższej osobie.
@killerxcartoon Słowo "który" (i pochodne) brzmi znacznie lepiej niż "jaki" (i pochodne). Spróbujcie,
@killerxcartoon Niby dlaczego policjant miałby mnie dusić? Nie ćpaj / rób rozp**** i wykonuj polecenia (nie stawiaj oporu). Czy to naprawdę jest takie trudne w kręgach patologii pokroju HWDP?
@killerxcartoon
nie w tym rzecz, że miała prawo go zadusić, tylko miała obowiązek interweniować, zakuć go z użyciem siły, jeśli stawiał opór, a nawet zastrzelić, jak by zaszły takie okoliczności.
Osobiście w pełni świadomie mówię, że jak się naćpię czy schleję tak, że będę wywijał i stwarzał zagrożenie dla otoczenia, rzucał kamieniami wokół a później będę stawiał opór przy zatrzymaniu, to nie mam pretensji do policji, która będzie musiała z użyciem siły mnie skuć i wstawić do radiowozu, nawet, jak przy tym mnie zaduszą - to jest ich robota i takie wypadki się zdarzają. Winny ten, co wywija i trzeba się z tym liczyć.
Wolę to, niż bezkarnych patusów, przez których człowiek się po mieście nie może bezpiecznie poruszać, bo policja nic z nimi nie robi. A ci swoją pato demolkę demonstrują na lewo i prawo.
Jak nie wywijasz, to nic ci nie grozi, twojej rodzinie również. A jak jesteś patusem, kibolem, czy innym debilem, co syf robi wokół siebie, to nie dziwne, że się boisz takich akcji, bo w każdej chwili może trafić na ciebie.
Ale widzę, że zaraz zbiórka na pomnik będzie i patusy będą miały nowego "bochatera"...
@Bld1 Bo zostaniesz pomówiony o zapłacenie fałszywym banknotem. A potem ci zarzucą że stawiałeś opór przy aresztowaniu i jeszcze pewnie znieważyłeś funkcjonariusza podczas wykonywania czynności służbowych.
@killerxcartoon
Za dużo się chłopie filmów naoglądałeś. Jeżeli zapłacę fałszywym banknotem ( a zrobię to nieświadomie) to im to najnormalniej w świecie wytłumaczę gdzie go dostałem i kiedy. Widać, że chyba jesteś z tego pokolenia, dla którego każdy policjant to PIES i zawsze chce się tylko przy****** z byle powodu.
@falsen
łap plusa bo pokolenie JP100% już Cię zasypuje minusami bo stanąłes po stronie policji ;p
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 sierpnia 2021 o 15:16
@Bld1
Chyba nie rozumiesz głąbie. Banknot Floyda był prawdziwy i nie był falsyfikatem. Floyd tez tłumaczył że banknot jest prawdziwy Też go skuli a potem bandyta w mundurze z lubością i sadyzmem w oczach postawił mu nogę na gardle i facet się udusił.. I tez tłumaczył prosił i błagał że nie może oddychać.
Tak właśnie się wytłumaczysz.
Większość policjantów to degeneraci. Służba i nadmiar władzy i jego poczucia połaczony z całkowitą bezkarnością i prostactwem oraz słabym wykształceniem wypacza bardzo szybko. Policjanci z uwagi ze główneich kontakty w pracy to patologia zaczynają bardzo szybko w wypaczony sposób patrzeć na świat. Zwłaszcza konserwatyści jakich większość z ma poczucie wyższości i oczekuje że wszyscy z racji ich służby będą im okazywać respekt szacunek i się im podporządkowywać. I mówię to po mimo tego że znam kilku policjantów i uznaje ich za przyjaciół. Dlatego badania psychologiczne powinny przesiewać takich z nadmiarem ego , niestety u nas są niedobory i trafia tam prawie każdy.
Złamanie kości krtani świadczy o tym że był duszony. Tak złamać krtań żeby to złamanie było przyczyną uduszenia to bardzo trudne zadanie.
Aby ustalić czy uduszenie było przyczyną zgonu potrzebne byłoby więcej szczegółów z sekcji.
"Przyczyną śmierci 34-letniego mieszkańca Lubina, który zmarł po policyjnej interwencji, nie było zmiażdżenie krtani i uduszenie – wynika z informacji portalu tvp.info"
Przecież wszyscy się domyślamy, że zmarł na Covid.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 sierpnia 2021 o 17:58
@koszmarek66 Chcesz wiedzieć jaka jest prawda? Obejrzyj wiadomości w TVP i obróć informację o 180 stopni XD...
Ale tak na serio, jeśli faktycznie zmarł przez zmiażdżenie krtani, to fakt że był ćpunem czy pod wpływem, nie ma najmniejszego znaczenia. Bo gdyby to ot tak trzymali np za ręce a koleś w pewnym momencie padł na zawał - nie mam pretensji. Ale tu?
Już dawno mówiłem że policja powinna mieć obowiązkowo kamery na mundurze. Sprawa by była jasna.
@komarek66
Zapomniałeś o chorobach współistniejących.
@rafik54321 Oglądnąłem sobie ten film z zatrzymania. Przez co najmniej 5 minut czwórka f-szy próbuje nieudolnie obezwładnić krzyczącego i wyrywającego się gościa. Dogniatają kolanami ciało i kończyny do podłoża. Próbują go włożyć do radiowozu, co też się nie udaje i gość ląduje na ulicy gdzie dalej go "obezwładniają"...
Po sekcji zwłok Arkadiusz Kulik, zastępca prokuratora okręgowego w Legnicy powiedział, że
"Na ciele mężczyzny nie ujawniono żadnych zmian urazowych ani obrażeń wywołanych przez wywieranie nacisku czy przyduszanie"
"Żadnych zmian urazowych" !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Strach się bać!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 sierpnia 2021 o 1:07
@rafik54321 Nie ma znaczenia? Jakby nie ćpał to by nie doszło do interwencji i konieczności użycia wobec niego siły. Co trzeba mieć w głowię by doprowadzić się do takiego stanu, że własna matka wzywa policję.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 sierpnia 2021 o 11:01
@rafik54321
"fakt że był ćpunem czy pod wpływem, nie ma najmniejszego znaczenia" - nie ma, ćpunem może sobie być, pod wpływem też. Nawet kamieniami ciepać może we własnym domu jak ma, ale nie na ulicy. Ale ma znaczenie, że był agresywny, zagrażał otoczeniu i stawiał opór przy zatrzymaniu. Gdyby go nie stawiał, to by go zakuli i zapakowali do suki bez użycia siły.
Co tu jest niejasne? Stawiał silny opór, zastosowano silne środki przymusu. Czy kamera pokaże coś, czego nie wiemy? Taki agresywny matoł z miejsca powinien dostawać dawkę paralizatorem, tylko że to na poćpanych nie zawsze działa. Nie ma magicznych różdżek uspokajających pacjenta. A właściwie są i kto wie, gdyby się z nim nie szarpali, tylko proceduralnie użyli broni i go odstrzelili, to byłoby mniejsze halo.
Uprzedzam pytanie: tak jak ja się naćpię i nawywijam jak ten debil, to zgadzam się w pełni, żebym skończył jak on w wyniku zatrzymania, bo będzie mi się należało.
Nikt tam nikomu po głowie nie skakał, a po to jest policja, żeby takich patusów zagrażających reszcie społeczeństwa neutralizować.
aby miec nieprzyjemnosc z policja wystarczy trafic na cpuna policjanta. Serio tacy sa.
@rafik54321 pewnie, jak w każdej innej grupie zawodowej, czy to szacowny polityk, czy jeszcze szacowniejszy ksiądz.
Jakoś dziwnym trafem nigdy i nie "trafiam na policjanta", ani ćpuna, ani nie-ćpuna - najwyraźniej coś źle robię w życiu...
(Protokoły z sekcji jak też ustalenia o przyczynie zgonów - są drukowane na drukarkach atramentowych, więc ewentualne łzy matki, która by takie dokumenty dostała do przeczytania - mogły by rozmazać i uszkodzić te ważne dokumenty)
To jest podpowiedź dla "wiadomosci tvp" oraz "tvp Info" żeby się już nie męczyli nad wymyślaniem bzdurnych newsów.
I dajcie też spokój z tym Stachowiakiem - przecież podobno sam się pobił, poraził taserem, uderzył głową o sedes w milicyjnym kiblu - a jak stwierdził nieomylni fachowcy, nie mogło to wszystko mieć wpływu na jego zgon.
*sam
Siedząc na klacie człowiekowi, to też można go udusić
@tip71
jak chcesz kogoś udusić, to łatwiej mu siąść dupą na ryju - wtedy będzie to trwało bardzo krótko i osiągniesz cel. Nic takiego nie miało miejsca, bo ci niezbyt sprawni funkcjonariusze starali się działać proceduralnie i nie dali rady poćpanego agresora skuć i wsadzić do suki.
Szkoda człowieka. Szkoda rodziny zmarłego. Szkoda też policjantów jeżeli przez swój brak profesjonalizmu przyczynili się do śmierci człowieka. Oni też już będą skrzywieni. A raczej nie chcieli mu nic zrobić skoro się z nim tak długo męczyli.
@Dragonet86
matki szkoda, policjantów szkoda, uwagi społeczeństwa szkoda - ale nie takiego patusa poćpanego, który jest tak agresywny że własna matka policję na niego wzywa...
w takich przypadkach najlepszy jest paralizator
@zemsta1488 Trzeba go mieć. A jak widać nie mieli nawet kajdanek.
@zemsta1488 szybko i bezboleśnie jak Robert Dziekański w Vancouver.
Mentalność kuców na demotach:
Facet staranował autobusem grupę ludzi na drodze i zabił młodą dziewczynę = dobrze zrobił po co stała na drodze, w domu z dziećmi siedzieć itd.
Wezwano policję do naćpanego agresywnego typa, który umiera po/podczas interwencji = olaboga policja bandyci, człowieka zabili, szkoda jego i rodzina bla bla bla.
Wszystko w tej sprawie idzie nie tak. Gdy aresztują ,obezwładniają człowieka biorą na siebie odpowiedzialność za jego stan. Nawet gdy zgon nastąpił bo zatrzymany miał atak serca w wyniku przedawkowania to policjanci mają obowiązek go ratować. A co robią. Klepią go po twarzy? a później żadnej akcji ratującej. Czekają nie wiadomo na co. A później ,po co te świadome kłamstwa że zmarł w szpitalu? aby przerzucić odpowiedzialność na szpital/ratowników. Kłamstwo szybko wyszło. Po co ta przyspieszona sekcja bez udziału i zgody rodziny? Po co siłowa konfiskata telefonów rodzinie?. Nawet podejrzani o przyczynienie do śmierci człowieka nadal pracują w Policji i mogą wpływać na przebieg śledztwa poprzez pracujacych tam kolegów.
Wszystko to słabe i powoduje pytania o rzetelność prowadzonych wyjaśnień. Analogia do kręcenia policji jak w wypadku Igora Stachowniaka nasuwa się sama.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 sierpnia 2021 o 12:42
@sancz79
Nie ma co dywagować. Problem w tym, że opinia publiczna musi kogoś zlinczować, a nasz głupi rząd i jego przedstawiciele muszą tłuszczy rzucić jakąś ofiarę do rozdarcia. I dlatego te matactwa, bo choćby policjanci nic nie zawinili, to opinia publiczna już ich skazała, idą naciski, żeby kogoś udupić. Więc kombinują jak mogą i dlatego takie idiotyzmy wychodzą ośmieszające i policję i prawo.
A gościu jak poćpany, to przyspieszona akcja serca, dorzuć do tego kilkanaście minut szarpania, przyduszanie do ziemi (co jest normalną czynnością w celu skucia) - i gościu zwyczajnie zawału mógł dostać, wylewu albo szeregu innych urazów. Czyli w wyniku prawidłowych czynności związanych z zatrzymaniem doznał uszczerbku na zdrowiu, które doprowadziło do śmierci. Zdarza się - ale zdarza się tylko tym, co łamią prawo i lekceważą polecenia policji. Reszta śpi spokojnie, bo jednego patusa mniej.
Czy były nieprawidłowości (ale nie te z ukrywaniem wyników sekscji, bo to farsa jakaś)? Pewnie tak. Jak się ich dowiedzie, to winnych należy ukarać. Ale nie za żadne spowodowanie śmierci, bo śmierć spowodowana była przez agresywnego gościa, który stawiał opór przy zatrzymaniu.