Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
609 636
-

Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
W Wolterianin
+6 / 12

Pomiędzy wymarciem dinozaurów, a pojawieniem się ludzi minęło trochę za dużo czasu, ale np wariant teorii o Atlantydzie mówi, że atlanci to uciekinierzy z Marsa lub z planety, która się rozpadła tworząc pas asteroidów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Marvinnnnnnn
-5 / 9

@Wolterianin Jeśli 65 milionów lat, to dla Ciebie "trochę dużo czasu", to gratuluję. Ale czego się spodziewać od osoby, dla której dzikie fantazje o Atlantydzie są "teorią".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Yahu1983
0 / 4

@Marvinnnnnnn 66 milionów. Masz starą książkę. Po drugie, tyle milionów lat mogło być potrzebne do wyewoluowania do postaci ludzkiej. Może zamiast ludzi - wysłano bakterie, mające zapoczątkować ewolucję w danym kierunku. Takie teorie są dość znane, także w środowiskach naukowych. Że ludzkość na ziemii już jest kolonią odległej cywilizacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 sierpnia 2021 o 15:23

W Wolterianin
+1 / 3

@Marvinnnnnnn Skoro dla ciebie 65 milionów lat to mało to ciekawe jaki czas uznasz, za dużo. Co do dzikich fantazji, to mógłbyś podać swój tytuł naukowy, publikacje itp żeby można było ocenić twoje kwalifikacje do oceny tego czy teoria jest dzika czy nie? Pomijam to, że odrzucanie jakiejś teorii na zasadzie - bo mi się nie podoba jest nienaukowe, ale chyba każda teoria kiedyś była dziką fantazją. Teoria o tym, że Ziemia kręci się wokół słońca też była kiedyś taką dziką fantazją.
Jako, że sporo osób na demotach ma problem z czytaniem od razu zaznaczę, że nie twierdzę, iż wspomniana przeze mnie teoria jest prawdziwa. Wspomniałem tylko o niej by zaznaczyć, iż w democie nie ma nic oryginalnego. Ot powtórzenie czegoś co w różnych miejscach jest dyskutowane od dziesiątek lat.

@Yahu1983 Mówisz o teorii panspermii? Czy o tym, że Ziemia mogła być skolonizowana dziesiątki tysięcy lat temu, po czym zapomniana kolonia popadła w barbarzystwo z którego zaczęła podnosić się te kilka tysięcy lat temu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Yahu1983
-1 / 1

@Wolterianin Nie jest wykluczone, że jakaś odległa cywilizacja, która dziś już nie istnieje, gdy ich gwiazda wymierała, wypatrzyła sobie ziemię i ją miliony lat przygotowywała do skolonizowania. Oczywiście nie było możliwe wysłanie żywych osobników, lecz mogli wysłać zamrożone bakterie, skonstruowane tak, by kolejne miliony lat - ewoluowały do ich postaci. Gdyby się nad tym zastanowić, to nie ma nic, co by taki scenariusz wykluczało. Że życie przyszło z innego świata. Może niefizycznego, bo tamta cywilizacja zrobiła upload umysłów do chmury. A ziemia jest dla nich tylko rezerwatem, piaskownicą, który sobie obserwuje. "Królestwo moje nie jest z tego świata". Bo jak 2000 lat temu mieli mówić ludizom o tym, że umysł można uploadować i może funkcjonować bez ciała. Nagle wszystkie przypowieści o Bogu, stwórcy, niebie, życiu pozagrobowym... nabierają nowego kształtu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wolterianin
0 / 0

@Yahu1983 Spokojnie mógłbym się podpisać pod tym co napisałeś z jednym zastrzeżeniem. Nie zgadzam się, że "Oczywiście nie było możliwe wysłanie żywych osobników". Nasza obecna technologia już to umożliwia, chociaż jest to podróż na pokolenia, a co dopiero mówić o cywilizacji wyprzedzającą naszą o setki czy tysiące lat. Zobacz jaki postęp dokonał się chociażby w 19/20. wieku. Obecnie sprawy ideologiczne hamują znacznie rozwój, ale gdy znowu ludzka innowacyjność zostanie uwolniona? Nie sposób sobie wyobrazić co przyniesie kolejne 1000 lat rozwoju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yoooozek
+6 / 14

tak tak tak... super rozwinięta cywilizacja która "spieprzyła u siebie" wysyła "dwie małpy" bez żadnych instrukcji by mogły same się rozwijać i też konsekwentnie "spieprzyć"... ta super cywilizacja mająca dostęp do podróży międzyplanetarnych to jacyś kompletni debile...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 sierpnia 2021 o 11:35

A agronomista
+4 / 4

@yoooozek Mi czasem przychodzi do głowy pomysł, że powinno się wybrać kilkoro przedstawicieli naszego zdegenerowanego przez cywilizacje i medycynę gatunku i wysłać gdzieś do dziczy, gdzie poprzez dobór naturalny poprawi się ich genom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lemyjones
+3 / 3

Elon chce założyć kolonię na Marsie. Aby zachęcić ludzi do podróży w jedną stronę oferuje w swoim eksperymencie dostęp do wszystkich rodzajów narkotyków itp. tak więc z tą inteligencją to i nasza cywilizacja jakoś nie szarżuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 1

@yoooozek pomijajac na chwile konsekwencje chowu wsobnego...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@agronomista
Masz Sentinelczykow ktorzy zyja bez kontaktu z nasza cywilizacja, nie wiem czy maja lepszy genom, ale na pewno maja slabsza odpornosc na choroby i ich mutacje ktorych nigdy na ich wyspie nie bylo

@Xar
zalezy, z tego co czytalem 160 osob wystarczy zeby uniknac chowu wsobnego przez 10 pokolen (nie chce mi sie liczyc i weryfikowac), natomiast okolo 5000 osob wystarczy zeby odbudowac populacje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A agronomista
0 / 0

@mieteknapletek ale oni nie są moją rasą, że tak się wyrażę. Hipotetycznie, jak już się wdamy z dyskusje o ufoludkach to sytuacja, że rasa się zdegenerowała(albo osłabiła) przez technologie było już opisane w literaturze. Może Marsjanie z tego demota też tak mieli. Nie bierz tego poważnie tylko. Błagam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@agronomista
"ale oni nie są moją rasą, że tak się wyrażę"
rozumiem, ja sie tylko zastanawialem czy odciecie od cywilizacji faktycznie umozliwi "naprawe" genow

"Hipotetycznie, jak już się wdamy z dyskusje o ufoludkach to sytuacja, że rasa się zdegenerowała(albo osłabiła) przez technologie było już opisane w literaturze."
ale ja nie dyskutuje o ufoludkach, ale o twojej propozycji, poza tym demot tez nie jest o ufoludkach, tylko o alternatywnej wersji pochodzenia ludzkosci:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A agronomista
0 / 0

@mieteknapletek Ja jestem hodowcą więc mam doświadczenie i trochę wiedzy o zwierzętach. Wszystkie formy udomowione zmniejszyły rozmiary ciała, i objętości mózgu, jak również mają większy problem z porodami. Wymagana jest pomoc. W populacjach zdziczałych koni zaobserwowano cofniecie się tych cech. W populacjach zdziczałego bydła również. Selekcja naturalna wydaje się więc być czymś pozytywnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@agronomista
"Wszystkie formy udomowione zmniejszyły rozmiary ciała"
jestem zaskoczony, wydawalo by sie ze te hodowane na mieso zwiekszyly, ale ty jestes specjalista nie ja:)

natomaist chcialbym zauwazyc ze w przypadku zwierzat hodowlanych zazwyczaj stosuje sie dobor sztuczny, tak zeby najwiecej pozytywnych (dla hodowcy) cech rodzicow mialo potomstwo, natomiast w przypadku ludzi (zwlaszcza "twojej" rasy) raczej stosuje sie dobor naturalny.
kryteria doboru naturalnego sprowadzaja sie do wyboru partnera/ki z ktora uda sie splodzic "najlepsze" potomstwo. tylko ze "najlepsze" jest zalezne od srodowiska. Wiec po kilku pokoleniach bedziesz mial grupe ludzi z innymi cechami, natomiast nie koniecznie takimi ktore beda przydatne w cywilizowanym spoleczenstwie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A agronomista
0 / 0

@mieteknapletek pomijając ekstremalne osobniki to za największą rasę bydła uważa się rasę Charolaise, pomimo, że ważą dużo to wymiarami dopiero zaczynają dorównywać turom. W ostatnich latach mogła nastąpić intensyfikacja hodowli ale często hodujemy zwierzęta ułomne. Tu masz racje, że to jest dobór sztuczny, ale czasem jak oglądam program antropologiczny to wychodzi, że u ludzi od epoki neolitu zachodzą podobne zmiany jak u zwierząt hodowlanych które wraz z nimi zaczęły się zmieniać. Najbardziej może dziwić, że zmniejsza się mózg. Pomimo rozwoju nauki i technologii ludzie mają mniejsze mózgi, co może oznaczać, że nie muszą go używać. Bo ewolucja działa czasem po najmniejszej linii oporu. W społeczeństwie ludzie inteligentni mogą sobie świetnie radzić, ale okazuje się, że Ci głupsi również nie zginą. To jest właśnie powód ograniczania standardów. Też mnie na przykład zastanawia czy to, że kobiety rodzą bezpiecznie z pomocą, nie spowoduje za kilka pokoleń liczba ciężkich porodów się zwiększy. Wiem, że to brzmi źle, i nie popierałbym wprowadzania jakiś eugenicznych rozwiązań, ale zastanawia co będzie dalej. Dzieci z chorobami genetycznymi będą mogły mieć dzieci, i to jest sukces medycyny, ale mogą przekazać te choroby dalej. Zastanawia czy nie skończymy jak jedwabnik morwowy. One zatraciły zdolność do samodzielnego życia i chyba nawet rozmnażania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2021 o 14:23

M mieteknapletek
0 / 0

@agronomista
"pomijając ekstremalne osobniki to za największą rasę bydła uważa się rasę Charolaise, pomimo, że ważą dużo to wymiarami dopiero zaczynają dorównywać turom"
co innego mowi wiki:
Charolaise waga byka to pomiedzy 1000–1650 kg a tura lesnego to 800–1000 kg.

"W ostatnich latach mogła nastąpić intensyfikacja hodowli ale często hodujemy zwierzęta ułomne."
tak, czytalem kiedys artykul o kurchakach hodowanych na mieso ktore nie sa w stanie chodzic

"u ludzi od epoki neolitu zachodzą podobne zmiany jak u zwierząt hodowlanych"
nie czytalem, ale moze to kwestia diety, ktora wraz z rozwojem rolnictwa stala sie mniej zroznicowana

"Najbardziej może dziwić, że zmniejsza się mózg. Pomimo rozwoju nauki i technologii ludzie mają mniejsze mózgi, co może oznaczać, że nie muszą go używać. "
wielkosc mozgu nie ma znaczenia, np neandertalczycy mieli wieksze mozgi od nas i nic im one nie daly:)

"W społeczeństwie ludzie inteligentni mogą sobie świetnie radzić, ale okazuje się, że Ci głupsi również nie zginą."
w obecnym, zachodnim spoleczenstwie tak. natomaist jak sie popatrzymy po spoleczenstwach w roznych regionach i epokach, to bywalo roznie.
np w spoleczenstwie lowcow zbieraczy, ktos pokroju hawkinga (inteligetny ale nie do konca sprawny fizycznie) nie da sobie rady w przeciwienstwie do tepego osilka. Natomiast w obecnej cywilizacji bedzie odwrotnie, osilek sa sobie gorzej rade niz inteligetny kaleka. co wiecej, ten inteligetny kaleka ma szanse znalezc sposob na to zeby znow chodzic, opracowujac sztuczne konczyny itp

"Dzieci z chorobami genetycznymi będą mogły mieć dzieci, i to jest sukces medycyny, ale mogą przekazać te choroby dalej."
dzieci z chorobami genetycznymi wczesniej tez mogly miec dzieci, np hemofilia

"Zastanawia czy nie skończymy jak jedwabnik morwowy. One zatraciły zdolność do samodzielnego życia i chyba nawet rozmnażania."
nie obawialbym sie tego, juz mamy mozliwosc genetycznego modyfikowania organizmow, ta ze gdyby zaszla potrzeba moglibysmy zaczac pracowac nad eliminacja chorob genetycznych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A agronomista
0 / 0

@mieteknapletek No dobra.
1. waga, a wymiary to co innego. Tury były wyższe i miały masywniejsze karki. Więc były silniejsze.
2. Nie tylko kurczaki, ale indyki albo bydło które się nie może urodzić drogami naturalnymi bo ma zbyt intensywnie rozwinięte szynki.
3. Dieta też ma dużo do znaczenia. Biała skóra właśnie powstała z powodu ubogiej diety ludności rolniczej. Wcześniej była najwyżej śniada w tych szerokościach geograficznych. Jeśli Cię to ciekawi, to "Człowiek z Cheddar" odkryty w Wielkiej Brytanii datowany na jakieś 7 tyś lat pne. miał według badań genetycznych całkowicie czarną skórę, chociaż już błękitne oczy.
4. Neandertalczycy nie wygnili do końca. Nowe badania udowadniają, że skrzyżowali się z Homo Sapiens. Obecnie każdy człowiek na ziemi oprócz Afrykańczyków ma w sobie DNA neandertalskie. Ciekawa strona w wiki angielskiej. https://en.wikipedia.org/wiki/Interbreeding_between_archaic_and_modern_humans#Genetics
5. Tak, masz racje. Jednak pewnie w pierwotnych społeczeństwach preferowany był zrównoważony rozwój. Szczerze powiedziawszy pomimo osiągnięć Hawkingsa to jego choroba jest paskudna i ciężka. Dobrze, że jego dzieci nie chorują, ale jakieś ryzyko na pewno jest.
6. Nie wiem d końca ile ludzi z pełną hemofilią, a nie tylko nosicielem genu miało dzieci przez wynalezieniem leku. Nawet stosunek dla takich ludzi mógłby zakończyć się jakimś krwotokiem.
7. Szansa dobra, ale to jest jeszcze technologia w powijakach, i skuteczna jak na razie w eliminowaniu chorób za które odpowiada jeden gen. Może w przyszłości to będzie powszechniejsze i skuteczniejsze, ale ile ludzi tego doczeka?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@agronomista
"waga, a wymiary to co innego. Tury były wyższe i miały masywniejsze karki. Więc były silniejsze."
fakt waga to nie wymiary, ale znow przecietny tur mial okolo 160cm i nie wiecej niz 190 (wg wiki) natomiast sa rasy krow gdzie sredni wzrost byka to 160-170cm (wg wiki) wiec wcale nie brakuje im duzo do tura

"Nie tylko kurczaki, ale indyki albo bydło które się nie może urodzić drogami naturalnymi bo ma zbyt intensywnie rozwinięte szynki."
wydawalo mi sie ze art ktory czytalem byl o kurczakach, natomiast nie wykluczam tego ze sie pomylilem, zwlaszcza ze to jakie to byly zwierzeta bylo dla mnie raczej drugorzedne

"Dieta też ma dużo do znaczenia. Biała skóra właśnie powstała z powodu ubogiej diety ludności rolniczej."
tego akurat nie wiedzialem, i poprosze o zrodlo, bo z tego co ja czytalem byla to mutacja ktora umozliwiala lepsza absorbcje promieni UV potrzebnych organizmowi do produkcji witaminy D

"Jeśli Cię to ciekawi, to "Człowiek z Cheddar""
ciekawi jak najbardzije, rzucilem okiem na wiki, ale pozniej poszukam lepszych materialow, dziekuje:)

"Neandertalczycy nie wygnili do końca. Nowe badania udowadniają, że skrzyżowali się z Homo Sapiens"
wiem, z tego co pamietam to najwiecej wspolnych genow z neandertalczykami maja europejczycy i jest to do 4% czy jakos tak.Natomiast jako ciekawostke ci powiem, ze naukowcy (podobno) sa w stanie odtworzyc neandertalczyka:)

https://www.nationalgeographic.com/science/article/130306-neanderthal-genome-extinction-cloning-hominid-science

"Tak, masz racje. Jednak pewnie w pierwotnych społeczeństwach preferowany był zrównoważony rozwój. "
nie wiem na ile zrownowazony, a na ile poprostu inne cechy byly bardziej istotne od innych

"Nie wiem d końca ile ludzi z pełną hemofilią, a nie tylko nosicielem genu miało dzieci przez wynalezieniem leku."
oczywiscie, ja tylko zwracam uwage ze wyslanie ludzi do dziczy nie wyeliminuje chorob genetycznych

" Szansa dobra, ale to jest jeszcze technologia w powijakach, i skuteczna jak na razie w eliminowaniu chorób za które odpowiada jeden gen. Może w przyszłości to będzie powszechniejsze i skuteczniejsze, ale ile ludzi tego doczeka?"
z tego co czytalem to problemy sa bardziej od strony etycznej niz naukowej, tak ze stawiam ze jezeli bedzie potrzeba, to zmieni sie nastawienie do tego typu badan

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mlody1987bydg
+1 / 9

Mogę prosić o numer do Twojego dilera?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jur4578
+1 / 1

@Mlody1987bydg
(+48) 22 694 75 28

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Mlody1987bydg
+5 / 5

@Jur4578 Nie uwierzysz! Dodzwoniłem się do KPRM. Powiedzieli, że nie dadzą mi namiaru na osobę, która zaopatruje Mateusza. Szkoda, a miało wyjść inaczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar spinster84
+1 / 1

Polecam znakomity serial dokumentalny pt. "Planety", tam jest dokładnie wytłumaczone co naprawdę stało się z wodą i atmosferą Marsa. Przy okazji można sobie pooglądać przepiękne zdjęcia planet, spektakularne jak z najlepszego kina s-f :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

Książeczka dla tępych dzieciaków trochę za bardzo uderzyła ci do głowy .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paveu69
-1 / 5

@killerxcartoon mówisz o Biblii?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+1 / 1

TAK BYŁO :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kraken11
0 / 0

Dinozaury wymarły ok. 65 mln lat temu. Ludzie pojawili się jako gatunek Homo Sapiens Sapiens kilkaset tysięcy lat temu. Dobra mamy Adama i Ewę. Jak wytłumaczysz fakt, że z dwojga osób mamy teraz ponad 7 mld ludzi.No dobra, jakoś się to wytłumaczy. Adam i Ewa to postaci biblijne. Jeśli na podstawie kreacjonizmu Adam i Ewa mieli zaludnić świat, to musiałoby zachodzić do aktów kazirodztwa. A czy biblia tego nie zakazuje?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Robyrt
0 / 4

@kraken11 Och, jak to ludzie czytają Biblię i nic nie rozumieją... Bo czytając nie zauważyłeś fragmentu:
Księga Rodzaju "15 Ale Pan mu powiedział: «O, nie! Ktokolwiek by zabił Kaina, siedmiokrotną pomstę poniesie!» Dał też Pan znamię Kainowi, aby go nie zabił, ktokolwiek go spotka5.
16 Po czym Kain odszedł od Pana i zamieszkał w kraju Nod, na wschód od Edenu".
Po co mu znamię skoro na ziemi zostali Ewa, Adam i On ? Wynika z tego, że na ziemi byli jacyś inni ludzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kraken11
0 / 0

@Robyrt A to ja dobrze wiem co tam jest napisane ;).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Robyrt
-1 / 1

@kraken11 To czemu piszesz o aktach kazirodzctwa, skoro wyraźnie pisze, że byli inni ludzie ? Zresztą czytając dalej Kain znalazł sobie żonę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Andriej_Czeski_Szukaj
0 / 0

To znaczy, że Stwórca kapsuły, przeciwstawił jej funkcję i budowę przynajmniej gadziemu zestawowi gatunków stworzeń, które stworzone zostały przez stwórcę Karola Darwina i jego przodków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C konto usunięte
-1 / 1

Ale ktoś ma zryty łeb żeby wymyślić coś takiego! LOL

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 sierpnia 2021 o 16:49

L konto usunięte
-1 / 1

A co jeśli lewa administracja usa spaprała sprawę z Afganistanem ale zawsze można pokłapać o klimacie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dipol
0 / 0

@kraken11@Robyrt Trzeba pamiętać jeszcze o Lilith i "demonach" do których uciekła. Ewa pojawia się później;)))))

Odpowiedz Komentuj obrazkiem