Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
911 942
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar SkrajnieCentrowy
+27 / 35

Skandale pedofilskie i ich ukrywanie nie zniszczyło KK. KK zniszczyły dopiero media, które zaczęły to wyciągać na światło dzienne. Sojusz tronu z ołtarzem swoją drogą. Z demotywatora można wywnioskować, że ta patologia to jest jakaś nowość, która pojawiła się, nie wiem, 5 lat temu, a to jest nieodłączna część KK.
Co do losów Hiszpanii czy Irlandii, to oby jak najszybciej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
+7 / 13

@SkrajnieCentrowy Co racja, to racja!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartoszewiczkrzysztof
+8 / 8

@SkrajnieCentrowy Zgadzam się w stu procentach i plusuję, tylko że słowa ''KK zniszczyły dopiero media..'' brzmią jakoś opatrznie, jakby to one winne były tego upadku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 sierpnia 2021 o 21:34

avatar Xar
+6 / 6

@bartoszewiczkrzysztof zasadniczo gdyby wszystkie media byly jak TVPiSS i Gazeta Polskawa to faktycznie tematy nie zostalyby ujawnione...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dzonsmis
+2 / 2

@SkrajnieCentrowy To jest fakt. Wiele skandali pedofilskich wyciągnięto z lat 80-tych dopiero teraz. Bo wcześniej nie było bohatera gotowego o tym mówić, gdyż władza kościoła nad umysłami polaków była zbyt silna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TomorrowNeverKnows
+2 / 2

@dzonsmis Nie, nie dlatego. Ówczesna bezpieka miała Ich na oku i wiedziała, który jest pedofilem. I potem był szantaż. Podobno 30% księży było TW.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+14 / 16

Oczywiście że KK powinien umrzeć w takiej formie w jakiej jest dziś. Czekam aż Watykan przestanie być państwem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
+8 / 12

Oby!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar nimitz77
0 / 2

oby

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 8

To nie jest możliwe tylko jest PEWNE .. pytanie tylko kiedy i w jaki sposób.... ewolucyjnie czy rewolucyjnie. Koniec PiS u żłoba jednak będzie kamieniem milowym w relacjach z kościołem bo wątpie by jakikolwiek kolejny rzad był tak bardzo pro kościelny . Polska będzie niewątpliwie innym krajem za dekadę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+4 / 4

@killerxcartoon
nie koniecznie, wiele zalezy od tego jak sie zachowa "kosciol", Stawiam ze rzuca kilku emerytowanych biskupow na pozarcie tlumowi, wyciagna kilku liberalnych ksiezy ktorzy beda twarza "nowego" kosciola
ludzie to kupia i interes bedzie sie dalej krecil.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 3

@mieteknapletek ...
Poważnie.. Laicyzacja jest wprost proporcjonalna w stosunku do wykształcenia populacji. Nie ma w tym nic dziwnego bo religia katolicka została wymyślona przez bogatą arystokrację do kontrolowania niepiśmiennych niewolników czy pańszczyźnianych chłopów kreując w nich mentalność niewolnika jaki akceptuje swoją biedę i nie podniesie ręki na pana będąc gloryfikowany za swoją głupotę. Wmawia tez potrzebę dobrowolnego oddawania bogactw kościołowi czy raczej dzielenie się tym co się zarobiło.. ..bo tym taca i co łaska i wmawiane tzw umiłowanie ubóstwa dzięki jakiemu kler pławi się w luksusach. Kler pełnił rolę bardziej zaawansowanego kryptejas z czasów spartan gdzie zamiast podsłuchiwać Helotów i Perojków religią wmówiono im potrzebę spowiedzi i dzielenie się swoimi tajemnicami dzięki czemu w porę można było wybić wichrzycieli. Dawniej takie osoby nazywano heretykami i dla zastraszenia reszty palono ich na stosie.
Dlatego w latach 70tych i 80tych kościół był prozachodni bo zachód był antykomunistyczny , a komuniści to nic innego jak plebs jaki zbuntował się przeciwko arystokracji i ja wybił lub podporządkował sobie. Teraz kościół jest antyzachodni bo do wałdzy dostała się tm liberalna lewica i właśnie zagląda co wyprawiał przez lata rozkapryszony kler i jak dzięki władzy wykorzystywał ludzi i dzieci. Teraz zyski spadają odbierane są przywileje i przestali być nietykalni przez sądy co kosztuje. Dlatego kościół usiłuje nas ogłupić i cofnąć do średniowiecza promując antynaukowe poglądy. Patrz Czarnek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2021 o 13:06

M mieteknapletek
+1 / 3

@killerxcartoon
"Laicyzacja jest wprost proporcjonalna w stosunku do wykształcenia populacji."
odsetek osob z wyzszym wyksztalceniem jest wyzszy w polsce niz w laickiej francji,
idac dalej, zawsze bedzie jakis odsetek ludzi ktorzy beda poszukiwac jakiejs "wyzszej" idei. Dlatego nawet jak wyeliminujesz katolicyzm z przestrzeni publicznej, bez odpowiedniego wychowania spoleczenstwa, zostanie on zastapiony inna religia i innymi rytualami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 2

@mieteknapletek
Papier i tytuł to nie to samo co wykształcenie.

Czy polska ma jakiś światowej klasy przemysł wysoko technologiczny? nie ..
Polska w latach 60tycy uzyskał 2 lata po odkryciu Amerykanów plazmę co otwarło drogę do syntezy jądrowej, a parę lat później uzyskała plazmę drogą detonacji klasycznego ładunku wybuchowego bez użycia ładunku jądrowego co pozwala uzyskać broń termojądrową. Niestety zmarł w wypadku pułkownik jaki opracował tą technologię a jego osiągnięcia poszły na półkę. Na początku lat 70tych Polacy opracowali przemysłową technologię produkcji światłowodów.. I co .. nic. Nie powstał przemysł jaki by je na masową skalę produkował W drugiej połowie lat 70 Polacy wynaleźli bezkrosnowe tkalnie były hitem na targach poznańskich cały świat chciał je kupować ale poza kilkoma prototypami nie uruchomiono produkcji. Dwa lata później Japończycy i Amerykanie zaczęli produkować własne Pod koniec lat 80tych wynaleźliśmy błękitną diodę i co za tym idzie potem laser .. I znowu .. nic za tym nie poszło. W latach 2000 opracowaliśmy grafen i znowu nic i nie widać przemysłu w Polsce go wykorzystującego .
A technologie te wymyślili ludzie jacy uczyli się w szkołach za komuny gdzie doceniano nauki ścisłe. Od 30 lat uczy się głupoty. Za naukę uznano teologię choć to bajkoznawstwo nie mjące nic wspólnego z nauką niczym nie róźniące się od znajomości Harrego Pottera. A nasz KUL przypomina Hogwart. Dofinansuje się nauczanie religii w szkołach i wydziały teologiczne na uczelniach oraz kierunki takie jak biblioznastwo i innych bzdurnych kierunków humanistycznych jak Filozofia. W grafikach lekcyjnych znikają i są obcinane przedmioty ścisłe uczące racjonalnego myślenia i logiki a jest rozrost bzdur humanistycznych jest więcej lekcji religii niż Fizyki czy Chemii. O upadku nauki i szkolnictwa nich świadczy fakt że przez chyba 8 lat nie było obowiązkowej matury z matematyki. To nie zbuduje lepszej polski . mamy przeintelektualizowanych debili jakim wmówiono że są mądrzy jacy mają potem pretensje że zasówają za niskie pensje w McDonaldzie.

Zresztą widać to jak na dłoni
Niewolnikom wmówiono że są wolni, Zdrowym ze są chorzy a głupcom że są mądrzy I dzięki temu rządzi tu kler mafia złodzieje i oszuści.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-1 / 1

@killerxcartoon
"Papier i tytuł to nie to samo co wykształcenie."
oczywiscie, ale co masz na mysli mowiac wyksztalcenie?

"Czy polska ma jakiś światowej klasy przemysł wysoko technologiczny"
to nie jest kwestia braku wyksztalcenia, ale braku umiejetnosci biznesowych oraz braku pieniedzy. Stworzenie technologii to zupelnie inna zabawa niz jej wdrazanie. Wiele razy w histrorii mielismy sytuacje gdzie gorszy standart wygral z lepszym bo ludzie ktorzy za nim stali wydali wiecej na wypromowanie go

"W grafikach lekcyjnych znikają i są obcinane przedmioty ścisłe uczące racjonalnego myślenia i logiki a jest rozrost bzdur humanistycznych jest więcej lekcji religii niż Fizyki czy Chemii.
ale sam widzisz ze za komuny moze mielismy wynalazki, ale zabraklo humanistow ktorzy by potrafili je sprzedac:)
a bardziej powaznie, to paradoksalnie ci powiem ze przedmioty scisle (przynajmiej w formie jakiej sa nauczane) nie ucza myslec. U mnie w wiekszosci byla nauka pamieciowa, wykuwanie regulek i definicji na pamiec. Ewentualnie troche matematyki polegajacej na podstawianiu liczb do wzoru. bylo to wiecej niz 8 lat temu:)

"O upadku nauki i szkolnictwa nich świadczy fakt że przez chyba 8 lat nie było obowiązkowej matury z matematyki."
czemu? co ma obowiazkowa matura z matematyki wspolnego z jakoscia szkolnictwa? Mozesz wyksztalcic inteligetne spoleczenstwo bez obowiazkowej matury z matematyki, i pseudo intelektualistow z obowiazkowa matura.


"mamy przeintelektualizowanych debili jakim wmówiono że są mądrzy jacy mają potem pretensje że zasówają za niskie pensje w McDonaldzie."
do tego dochodza jeszcze absolwenci studiow wyzszych ktorzy w jechali na zachod pracowac jakosprzatacze kelnerzy.
ale dlaczego nazywasz ich debilami? dlatego bo poszli na studia ktore daja im poczucie elitarnosci za ktore zaplacil im podatnik?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2021 o 21:45

K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek
To miałeś do d nauczycieli. Jedną z najważniejszych rzeczy to wyjaśnienie co z czego wynika. Co jest skutkiem czego. Mnie też w podstawówce uczono pamięcioweo (nie wszyscy ale jednak) Np chemiczka wmuszała nauczenie się na pamięć każdego pierwiastka i jak może się łączyć ... koszmar nic z tego nie rozumiałem. Zresztą nigdy nie uczyłem się niczego na pamięć z tego powodu miałem koszmarne problemy z językami obcymi i wykuwaniem odmian z jakich i tak nie potrafiłem skorzystać ponieważ ja tak nie myślę. W technikum trafiłem na chemiczkę jaka potrafiła wytłumaczyć z jakiego powodu co jest i dlaczego całą tablice Mendelejewa zrozumiałem w ciągu lekcji jak wytłumaczyła model Bohra. To samo było z Matematyki gdzie zadania rozwiązywałem innymi metodami niż uczyła i nie klepałem regułek a definiowałem to jak posługuje się językiem symbolicznym matematyka.
Grunt to trafić na dobrych nauczycieli z pasja a nie takich co odwalają na byle było czy mają notatki ze studiów i nic nie wiedzą bez nich.. Oj miałem takich ...
Tyle że było to 30 lat temu

Co ma matematyka.. Ogromie dużo.. Cały dział matematyki to Logika a bez niej nie zrozumiesz świata cie otaczającego. I właśnie humaniści go nie rozumiejąc tworzą baśniowo magiczny system wytłumaczenia go.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2021 o 18:57

A Aleksander1900
-1 / 1

@killerxcartoon Który rząd od 1989 roku nie był prokościelny? Przyjdą następni i absolutnie nic się nie zmieni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@Aleksander1900

Racja.. Albo włazili w D by naganiali elektorat albo nie drażnili by nie robić sobie otwartego wroga

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"To miałeś do d nauczycieli. "
tak co pokazuje ze problem byl juz wczesniej

". Zresztą nigdy nie uczyłem się niczego na pamięć z tego powodu miałem koszmarne problemy z językami obcymi i wykuwaniem odmian z jakich i tak nie potrafiłem skorzystać ponieważ ja tak nie myślę."
mam podobny probloem

"Co ma matematyka.. Ogromie dużo.. Cały dział matematyki to Logika a bez niej nie zrozumiesz świata cie otaczającego"
nie zgodze sie z toba, zjawiska jakie zachodza w otaczajacym nas swiecie sa zarowno wytworem natury oraz dzielem czlowieka. nie wiem jak natura, natomiast czlowiek rzadko zachowuje sie racjonalnie i kieruje sie logika

"I właśnie humaniści go nie rozumiejąc tworzą baśniowo magiczny system wytłumaczenia go."
nie do konca, taka jest nasza natura ze w momencie w ktorym nie jestesmy w stanie czegos zrozumiec, probujemy sami dopowiedziec sobie reszte. bycie humanista czy scislowcem nie odgrywa tutaj znaczenia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@mieteknapletek

@mieteknapletek

Nie ma znaczenia czy to dzieło człowieka czy natury.. zresztą my też jesteśmy natura wiec to co robimy też jest jej częścią. Wszystko opiera się o jakieś powtarzalne prawa.. nawet jeśli są losowe to losowość czyli prawdopodobieństwo tez jest opisana prawami .

A co do tego
"I właśnie humaniści go nie rozumiejąc tworzą baśniowo magiczny system wytłumaczenia go."
nie do konca, taka jest nasza natura ze w momencie w ktorym nie jestesmy w stanie czegos zrozumiec, probujemy sami dopowiedziec sobie reszte. bycie humanista czy scislowcem nie odgrywa tutaj znaczenia

Odgrywa zasadnicze.. Ludzie o ścisłym umyśle kierują się logiką i to co wymyślą potrafią powiązać ze sobą i z tym co obserwujemy w sposób nie wykluczający się.. natomiast humaniści tego nie potrafią i dlatego tworzą magie czy boga jakie mają coś wyjaśnić a tak naprawdę nic nie wyjaśnią i tylko zaciemniają obraz rzeczywistości .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"powtarzalne prawa.. nawet jeśli są losowe to losowość czyli prawdopodobieństwo tez jest opisana prawami ."
czesc powtarzalna czesc nie, moze losowosc a moze cos calkowicie przewidywalnego ale my nie widzimy zaleznosci, niezmiernie latwo jest powiedziec ze cos jest zdarzeniem losowym, ale trudniej udowodnic ze zdarzenie jest losowe

"Odgrywa zasadnicze.. Ludzie o ścisłym umyśle kierują się logiką i to co wymyślą potrafią powiązać ze sobą i z tym co obserwujemy w sposób nie wykluczający się.. "
tylko ze logika nie zastapi ci wiedzy, wiec bez podstaw fizyki nie wykombinujesz ze blyskawice to wyladowania elektrostatyczne. wiec w zaleznosci od posiadanej przez ciebie wiedzy dopasujesz taka teorie ktora bedzie pasowac do twojej wizji swiata.

"natomiast humaniści tego nie potrafią i dlatego tworzą magie czy boga jakie mają coś wyjaśnić a tak naprawdę nic nie wyjaśnią i tylko zaciemniają obraz rzeczywistości ."
ale przeciez w kosciele na przestrzeni wiekow byla masa ludzi ktorzy byli scislowcami i zajmowali sie logika matematyka astronomia itp
wiec religia to nie tylko domena humanistow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@mieteknapletek

zasada prawdopodobieństwa., jeśli coś jest możliwe to się wcześniej czy później wydarzy, a jak coś jest niemożliwe to się nigdy nie wydarzy. Wież co to jest rozkład statystyczny ? po nim można rozpoznać czy coś jest losowe czy nie ...

I tej zasady nie rozumieją wierzący jacy wierzą w coś co jest fizycznie niemożliwe i nazywają to cudem..Jak cudowne poczęcie.. choć biologia mówi że to niemożliwe.
Jak zamian wody w wino choć chemia mówi że to niemożliwe.

A cechą wspólną te kretyńskich pomysły z czapy jest to że jak powstawały to nie rozumiano ich przyczyny i jak funkcjonuje świat . Jeszce do XVII wieku wierzono w samorództwo i wirzono że życie powstaje samoistnie z woli boga i np tak tłumaczono pojawianie się owadów czy to że ciążę powoduje bóg. Ba nawet do XIX wieku i nadal są ludzie zwłaszcza duchowni jacy tak twierdzą. Dopiero wynalezienie mikroskopu w XVII w pokazało że istnieją jaja much i ze jest plemnik i komórka jajowa , zarodniki pleśni czy pierwotniaki a z czasem doskonalenia urządzeń też bakterie i ogroma ilość mikroskopijnej fauny i flory o jakiej nikt nie wiedział . A w XIX wieku eksperyment Pasteura całkowicie obalił tezę o samorództwie.


A wiedze zdobywasz dzięki logice.. a nie przez wkuwanie czegoś na pamięć czy tak jest bo ktoś powiedział . Nauka to zamknięty system powiązań miedzy wieloma jej dziedzinami. Gdzie jedne wynikją z drugich

A co do kościoła to rozwód nauki z kościołem i odwrotnie nastąpił w XIX wieku kiedy wszystkie dogmaty religijne wynikające z doktryn i z filozofii Arystotelesa zostały obalone.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 sierpnia 2021 o 18:51

M mieteknapletek
-1 / 1

@killerxcartoon
"Wież co to jest rozkład statystyczny "
coz, lata grania w gry rpg nauczylo mnie ze zdarzenie ktorego prawdopodobienstwo wynosi 20% jest bardzije pewne niz to ktorego prawdopodobienstwo wynosi 50%
idac dalej, prawdopodonienstwo ze na kostce k6 10x pod rzad wypadnie 6 jest 6^10, wiec jest mozliwe, natomaist jak ci podam wynik 10 rzutow kostka ktory bedzie sie skladal z 10 szostek, raczej odrzucisz go jako prawdopodobny

"I tej zasady nie rozumieją wierzący jacy wierzą w coś co jest fizycznie niemożliwe i nazywają to cudem."
problem tkwi w tym czy to faktycznie jest niemozliwe, czy poprostu nie wiemy jak to zrobic?

"Jak cudowne poczęcie.. choć biologia mówi że to niemożliwe."
jezeli chodzi ci o niepokalane poczecie, to jest to jak najbardzije mozliwe:)

"Jak zamian wody w wino choć chemia mówi że to niemożliwe."
czemu niemozliwe? czy przypadkiem fermentacja nie polega na tym ze wode z winogronami zamieniasz w wino?
swoja droga nie takie historie slyszalem na imprezach:) dalej przekaz ustny przez killkadziesiat lat, i masz wersje o zamianie wody w wino, chociaz wiele osob sugeruje ze to poprostu bylo mlode wino ktore jeszcze nie nabralo odpowiedniej mocy ale goscie byli na tyle pijani ze nie zobaczyli roznicy

"Jeszce do XVII wieku wierzono w samorództwo i wirzono że życie powstaje samoistnie z woli boga"
oczywiscie, ale kto byl ojcem teorii samorodztwa? humanista? czy wybitny mysliciel i piewca logiki?

"A wiedze zdobywasz dzięki logice"
uczysz sie obserwujac i wyciagajac wnioski, ale musisz miec odpowiednia wiedze zeby wyciagnac odpowiednie wnioski.
swietnym przykladem jest tutaj kult cargo, bazujac na blednych zalozeniach wyciagnieto bledne wnioski

"A co do kościoła to rozwód nauki z kościołem i odwrotnie nastąpił w XIX wieku kiedy wszystkie dogmaty religijne wynikające z doktryn i z filozofii Arystotelesa zostały obalone."
nie wiem bo nawet i w XX wieku wsrod ksiezy byly osoby ktore przysluzyly sie nauce







Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@mieteknapletek

I właśnie teraz popisujesz się humanistyczny tworzeniem teorii z czapy .
Czasami faktycznie nie wiemy co jest możliwe ..ale wiemy za to co jest niemożliwe .


Radze ci przeczytać ten stary i nowy testament od deski do deski. apotem przeczytać prawo kanoniczne i co jest uznawane za kanon wiary i co ustalały i co odrzucały kolejne sobory. I to wstyd ze ja niewierzący wiem o twojej wierze więcej niż ty sam Bóg nie walił gruchy do rzeki by Maria zaszła w ciążę.. tworzysz właśnie nową teologię i nowy kościół.;-)

Sok owocowy to nie woda. Woda to woda wino to wino. Pomysł że można zamieniać jedno w drugie obaliła chemia i fizyka atomowa. Wcześniej sądzono że za to czym coś jest odpowiada mieszanina. Ognia, wody, ziemi i powietrza oraz słowo boże.. Stad pomysł na kamień filozoficzny jaki zamieniał ołów w złoto ..

Jeśli chcesz tłumaczyć biblię rozumem co jak najbardziej ma sens bo to ciekawy dokument o losach pewnego ludu z bliskiego wschodu mocno pod fabularyzowany, to wywal z niego bóg i zamień na faraon , władca itp oraz dodaj rozumowanie z poziomu niewolnika czy niepiśmiennego chłopa . .. wtedy ma to sens... Ale wtedy to nie religia.bo wali po wszystkich dogmatach..

Swoja droga dostrzegasz w chrześcijańskiej eucharystii symboliczne odniesienie do dawnego kult kanibalistycznego? Symboliczne ciało w postaci placka, symboliczna krew w postaci wina. Dla mnie to odniesienie do kultu rytualnego zjadania zmarłego na "ostatniej wieczerzy" przez najbliższych by przejąc jego ducha Na ostatniej wieczerzy na jakiej wg opisów magicznie jadło się rozmnożyło i magicznie woda zamieniła się w wino za sprawą samego Jezusa? A potem otwarty grobowiec i brak ciała..... nikt cie nie nauczył samemu szukania odpowiedzi i interpretacji?

- Kult czegokolwiek to błędne wnioski logiczne.

I to obserwacja tworzy wiedzę bo najpierw ona jest a nie odwrotnie. Einsteinowi czy Skłodowskiej nikt nie dyktował co widzi i jakie wnioski wyciągać....i nie wyczytali tego w objawionej książeczce

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
-1 / 1

@killerxcartoon
"I właśnie teraz popisujesz się humanistyczny tworzeniem teorii z czapy. Czasami faktycznie nie wiemy co jest możliwe ..ale wiemy za to co jest niemożliwe ."
nie, opisalem tylko sytuacje gdzie nie majac odpowiedniej wiedzy mozesz dojsc do blednych konkluzji bazujac na samej obserwacji

"I to wstyd ze ja niewierzący wiem o twojej wierze"
ale ja nie jestem wierzacy

"Sok owocowy to nie woda. Woda to woda wino to wino"
tak, ale wez wode, dodaj do niej odpowiednie skladniki, poczekaj i bedziesz mial wino. jezeli mowisz o magicznej zmianie jednego w drugie, to nie potrafimy tego zrobic, z drugiej strony, majac odpowiednie skladniki, nie problem przygotowac napoj ktorego grupa pijanych osob nie odrozni od wina

"Swoja droga dostrzegasz w chrześcijańskiej eucharystii symboliczne odniesienie do dawnego kult kanibalistycznego"
tak, juz dawno to zauwazylem

"Kult czegokolwiek to błędne wnioski logiczne."
nie do konca, jak dla mnie jest to bezrozumne przyjecie pewnych dogmatow, zarowno o tresci religijnej jak i naukowej

"I to obserwacja tworzy wiedzę bo najpierw ona jest a nie odwrotnie."
tak obserwacja tworzy wiedze, ale zeby byla skuteczna, potrzebna jest wiedza zeby te obserwacje zrozumiec. w przeciwnym razie bedziesz mial podobny efekt jak w przypadku kultu cargo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek
Ale sama widza bierze się z obserwacji i wyciągania z nich wniosków oraz drzucenia wniosków gdy nie działających rozwiązania na nich bazujące. A nie odwrotnie..

Jak by był to sfermentowany sok owocowy to jaki był by to cud?
A motyw z dziewicą zachodzącą w ciążę po zanurzeniu się w jeziorze jest opisany w Aweście i weirzeniach mistycznych mesjanizmu Zaratusztrianińskieko wiec nawet nie tworzysz nowej doktryny ale powielasz lub kopiujesz istniejącą.
"Sama idea nadejścia mesjasza jest tylko w Gatach zasygnalizowana, dopiero w dalszych częściach Awesty zostaje rozwinięta. W tzw. Starej Aweście opisana jest koncepcja, według której Zaratusztra nie umarł śmiercią naturalną, lecz świadomie zanurzył się w wodach jeziora Kasaoja w Pamirze. Bezpośrednio przed dniem sądu ostatecznego do jeziora tego ma wejść dziewica, zostać cudownie zapłodniona nasieniem Zaratusztry i urodzić Saoszjanta, czyli mesjasza, który poprowadzi zastępy sprawiedliwych do ostatecznej walki ze złem. "


Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 sierpnia 2021 o 13:16

M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"Ale sama widza bierze się z obserwacji i wyciągania z nich wniosków oraz drzucenia wniosków gdy nie działających rozwiązania na nich bazujące. A nie odwrotnie.."
ale ja tego nie neguje, stwierdzam natomaist ze do wyciagniecia pewnych wnioskow potrzebna tez jest jakas wiedza.
wezmy jako przyklad samolot, bez wiedzy z zakresu aerodynamiki obserwujac go nie zrozumiesz jak dziala. wiec bedziesz tworzyl teorie ktore pasuja do twojego modelu swiata ktore nie koniecznie beda prawdziwe.

"Jak by był to sfermentowany sok owocowy to jaki był by to cud?"
widzialem wiele takich cudow, gdzie pomimo tego ze alkohol sie skonczyl, nagle okazywalo sie ze jest jeszcze jedna butelka:) nastepnym krokiem bedzie zabawa w gluchy telefon przez kilka pokolen i fakt ze ktos mial kilka butelek bimbru w szafce tez urosnie do rangi cudu.
jest wiele dobrych publikacji tlumaczacych racjonalnie "cuda" jezusa, wliczajac w to wskrzeszenie lazarza, trzeba tylko pamietac o tym ze nie nalezy tych pism brac doslownie

"A motyw z dziewicą zachodzącą w ciążę..."
wcale mnie to nie dziwi, biorac pod uwage nature tego zdarzenia, stawiam ze jest to jeden z najstarszych "cudow" znanych ludzkosci


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@mieteknapletek
Ale kiedyś samolotów nie było.. i ktoś musiał je skonstruować. Pierwsze działające szybowce skonstruował Otto Lilienthal i to on sporządził pierwsze tablice aerodynamiczne nośności właśnie na podstawie obserwacji i doświadczeń opisując co się sprawdza a co nie. Zresztą bardzo niedokładne i bracia Wright musieli je poprawiać też na bazie doświadczeń. (skrzydła nie dawały odpowiedniej siły nośnej )


Co do cudów i religii .. jeśli zaczynasz je tłumaczyć racjonalnie nie ma tam nic boskiego . To wyolbrzymione opowiastką przez głupców, wstaw w miejsce boga faraona , papieża czy Kalifa (dosłownie khal life czyli pan życia/król życia )
I obstawiam że opowiastka o jeziorze i rzece to bzdura. Kłamstwo jest najprostszą odpowiedzią rowiązujacą problem nieplanowanej niechcianej ciąży. A dawanie dupy na boku jest cechą gatunkowa i dotyczy większości populacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 sierpnia 2021 o 13:29

M mieteknapletek
-1 / 1

@killerxcartoon
"Ale kiedyś samolotów nie było.. i ktoś musiał je skonstruować. Pierwsze działające szybowce skonstruował Otto Lilienthal"
oczywiscie, ale zauwaz ze wiedza jaka zastosowal do ich zbudowania byla zbierana przez lata.
za kazdym razem jak ktos budowal machine latajaca, przeprowadzal doswiadczenie, bazujac na posiadanej wiedzy i na podstawie tej wiedzy wyciagal wnioski, ktore czasami moga byc bledne co ktos inny odkryje
na tym polega nauka, ewoluuje i sie zmienia.

"Co do cudów i religii .. jeśli zaczynasz je tłumaczyć racjonalnie nie ma tam nic boskiego"
tak, staly sie boskie dlatego bo ktos cos przekrecil badz mylnie zinterpretowal

"dosłownie khal life czyli pan życia/król życia"
nie, to doslownie znaczy "nastepca wyslannika allaha"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek

nie koniecznie.. tworzenie nauki może być tworzone przez dwie metody
Dedukcyjną czyli od ogółu do szczegółu. Czyli najpierw tworzysz teorię jak coś powinno funkcjonować a potem przeprowadzasz eksperymenty i obserwacje by to potwierdzić
Redukcję Czyli najpierw masz obserwację czasami przypadkowa a nstępnie powtarzając je szukasz uogólnionej teorii jaka to wyjaśnia.

Mało tego już nie raz się zdarzało ze kilku badaczy dokonując niezależnie swoich obserwacji dochodzili do tych samych wniosków i tworzyli takie same odkrycia i ta samą naukę ba nawet często bywało tak ze robili to innymi metodami.

Przykład. Mine i Lorentz oboje niezależnie opracowali wzory na krzywe balistyczne pocisku walcowego i obaj niezależnie od siebie wynaleźli pocisk dekompresyjny. Choć wychodząc z innych rozwiązań technicznych. Lorentz by zwiększyć szczelność i dociśnięcie do gwintu pocisku ładowanego odprzodowo wpadł na pomysł by na dnie lufy zamontować trzpień po zasypaniu prochem i wrzuceni pocisku ze specjalnym wcięciem stożkowym w tyle był dobijany stemplemn do dna lufy gdzie był trzpień jaki wchodził we wcięcie i rozginał ołowiany pocisk dociskając go do ścianek. Z czasem okazało się że te trzpienie łatwo się łamały , a po mimo tego ze ich nie było karabin zachowywał celność. Okazało się że siła detonacyjna prochu sam rozginała ścianki doszczelniając go bez udziału trzpienia.
Mine za to stworzył podobny pocisk z wcięciem trapezoidalnym do jakiego wchodził drugi kawałek drewnianego lub ołowianego trapezu podczas dobijania stemplem pocisku trapez rozginał ścianki pocisku doszczelniając go. W praktyce okazało się że ten kawałek drewnianego trapezu często wypadał a pociski nadal zachowywały celność . Tak samo jak u lorenca to siła detonacji rozginała ścianki pocisku doszczelniając go bez potrzeby by był dodatkowy stożkowy klin.

Radio - Markon , Popow , Tesla

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@mieteknapletek
Błędne przed założenie, już na wstępie:
"idac dalej, zawsze bedzie jakis odsetek ludzi ktorzy beda poszukiwac jakiejs "wyzszej" idei"
Nie wiesz tego, nie ma na to dowodów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@mieteknapletek Serio wierzysz w cuda i w Biblijnego Boga?
Pytam tylko z ciekawości.
Pozdrawiam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
za kare ze sie rozpisales, napisze krotki komentarz (przynajmniej sie postaram)

chodzilo mi o to ze niezaleznie o to jaka metoda sie poslugujesz, osoba ktora wyciaga wnioski zawsze bedzie ograniczona obecna wiedza. markoni popow i tesla moze i kazdy z nich samodzielnie wynalal sposob na wykorzystanie fal elektromagnetycznych do przesylania wiadomosci, ale zaden z nich nie zaczynal od zera, wiedzieli ze fale elektromagnetyczne istnieja. gdybys dal nadajnik radiowy i odbiornik najtezszemu mozgowi z epoki starozytnosci to brakowalo by im podstaw zeby zrozumiec jak ta technologia dziala

@Albert_Einstein
"Nie wiesz tego, nie ma na to dowodów."
na co? na to ze ludzie podazaja za jakas idea i uwazaja wyzszosc ich idei nad innymi?

"Serio wierzysz w cuda i w Biblijnego Boga?"
w boga nie wierze, a z cudami to roznie bywa. przy odpowiedniej narracji z wzystkiego mozna zrobic cud

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polski_niewolnik
+4 / 6

Oby jak najszybciej. Pozbyć się tych czarnych pasożytów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O outlaws13
+3 / 5

oby jak najszybciej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+2 / 2

Oby jak najszybciej, miliardy zl dajemy na tych czarnych magow a jedyne co mamy to problemy!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stypson
+2 / 4

Nie możliwe, lecz pewne. Następna władza po pisiorach wyprowadzi lekcje religii ze szkół, wypowie konkordat, osądzi pedofilów, opodatkuje kler.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aleksander1900
-2 / 2

@stypson Naprawdę dobry żart. :D Dzięki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 2

@stypson

- Wyprowadzenie ze szkół religii jak najbardziej nastąpi bo chcą nawet tego większość katolików
- Wątpię by wypowiedziano konkordat
- Osądzenie owszem nastąpi.. i komisje jakie to w końcu dogłębnie zbadają ale tylko wtedy gdy przejmą dokumentacje kurii
- wątpię.. by opodatkowali kościół.. a jak to zrobią będą wielkie protesty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M m_77
-1 / 1

Myślę, że to celowe działanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vaenonimus
+4 / 4

Nic tak nie zniszczyło Kościoła jak kościół. Albo inaczej - nic tak nie zniszczyło religii katolickiej jak jej rzekomi przedstawiciele na ziemii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+2 / 4

tylko ze te skandale nie wydarzyly sie w przeciagu ostatnich kilku lat tylko znacznie wczesniej
teraz zostaly wyciagniete na swiatlo dzienne przez media], sojusz tronu i oltarza w polsce byl praktycznie od upadku komuny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek
Wcześniej?

Tylawa ksiądz pedofil wsadza małoletnim dziewczynkom nocującym na plebanii palce w intymne miejsca i uczy je mycia się pod prysznicem. To był 2001 . W 2003 prokurator Stanisław Piotrowicz jaki jest obecnie członkiem TK a nadzorował śledztwo (choć faktycznie on nie prowadził ) załatwił umorzenie sprawy przeciwko księdzu i jeszcze w TV bronił księdza. W 2005 druga prokuratura po skargach zajęła się sprawą. Ksiądz został skazany. Dostał 2 lata w zawieszeniu na 5 ....
Sprawa wyszła tylko dlatego ze dziewczynka opowiedziała co robi ksiądz matce koleżanki
Normalnie sprawy wychodzą po 5-15 latach jak ofiary dorosną . Jak ofiara miała 12-13 lat to po 5 latach ma 18stkę i idzie na policja a czasami musi przetrawić traumę i robi to w wieku 25 lat.. a pamiętaj ze i 7 latki są krzywdzone

Dawno? z komuny?

Przykład pierwszy z brzegu..
https://lwowecki.info/byly-proboszcz-skazany-za-pedofilie/
Kolejny skazany załapany w 2019 skazany 2021 czyny z 2002-2012.


Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2021 o 19:16

M mieteknapletek
+1 / 1

@killerxcartoon
"Wcześniej?"
"To był 2001 "
"W 2005..."
nie wiem ale jak dla mnie 20 lat temu to nie kilka ostatnich lat.

"Kolejny skazany załapany w 2019 skazany 2021 czyny z 2002-2012."
masz calkowita racje, natomaist chodzilo mi o zakwestionowanie tezy z demota ze problem z pedofilia dotyczy tylko ostatnich lat, bo o ksiezach pedofilach urban pisal juz 20-30 lat temu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek
Odebrałem to że negujesz ze obecnie się wydarza i te przypadki to czasy z komuny
One zawsze były... A co do Tylawy to była chyba pierwsza sprawa kiedy w końcu skazali księdza.. bo wcześniej sprawy zamiatano pod dywan a za komuny tacy stawali się tajnymi agentami.

Raport KEP z 2019 z przypadków od 1990 do 2018 mówił o 625 ofiarach z czego 345 poniżej 15 lat a 280 powyżej jakich sprawcami było 382 duchownych .
Z kolei drugi raport z 2020 z nowymi przypadkami mówił o kolejnych ponad 300 ofiarach z czego 6 przypadków dotyczyło lat 60 i 70tych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+1 / 1

@killerxcartoon
"One zawsze były... A co do Tylawy to była chyba pierwsza sprawa kiedy w końcu skazali księdza.."
chyba nie, wydaje mi sie ze wczesniej tez zdarzaly sie przypadki ze ksiadz zostal skazany, ale nie mowiono o tym az tak glosno

"wcześniej sprawy zamiatano pod dywan"
sporo tak, ale nie wszystkie. stawiam ze kosciol wystawial tych ktorzy nie mieli chodow, albo komus podpadli. teraz w wiekszosci sa skazywani emeryci, tak ze nie zdziwilbym sie gdyby grali role "meczennikow" ktorzy sie poswieca za sprawe po to zeby kosciol mial wizerunek "oczyszczonego"

"a za komuny tacy stawali się tajnymi agentami."
pewnie dlatego kosciol tak bardzo bal sie lustracji:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek

Lustracji się bał bo właśnie przyłapanie na tego typu sprawie księdza powodowało ze zostali oni zwerbowani jako agenci. Tak się po prostu szantażem agenturę werbuje..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
ale nie tylko o pedofilie chodzilo, ale rowniez o homoseksualizm. jak wspomnialem wczesniej, kosciol byl magnesem dla homoseksualistow, bo dawal im mozliwosc spedzania czasu tylko w meskim gronie, bez obawy ze wyjda na dziwakow
dowodem tego moze byc chodziazny fakt ze wraz z akceptacja homoseksualizmu na przestrzeni publicznej, liczba powolan spada

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek

A ja myślę że ilość powołań spada z powodu tego że ludzie mają więcej wiedzy i dostrzegaja nonsensy i sprzeczności jakie głosi wiara. Oraz to ze kiedyś dawała wysoki status społeczny i dochody a obecnie już nie.

Jest to dostrzegalne im kraj bardziej wykształcony , bogatszy i bardziej zaawansowany technologicznie tym ureligijnienie mniejsze. A im bardziej biedny ludzi wykształconych niema lub jest ich niewielu a kraj jest na marginesie technologicznym tym więcej wyznawców i fanatyków religijnych.


PS to tragicznie świadczy o Polsce bo się staczamy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 sierpnia 2021 o 19:04

M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"Jest to dostrzegalne im kraj bardziej wykształcony , bogatszy i bardziej zaawansowany technologicznie tym ureligijnienie mniejsze."
czy ja wiem? patrz na usa gdzie chyba nie bylo prezydenta ktory byl ateista

"A im bardziej biedny ludzi wykształconych niema lub jest ich niewielu a kraj jest na marginesie technologicznym tym więcej wyznawców i fanatyków religijnych."
w chinach z kolei jest pelno wyksztalconych ludzi, ale wiekszosc to fanatycy religijni. z tym ze ich bogiem jest partia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek

No nie ale USA powstało na bazie wolności religijnej bo trafili tam wszyscy prześladowani religijnie z europy. . Jest niewiele stanów gdzie jakaś religia stanowi więcej niż połowę czyli istotną większość
i tak
UTA - Mormoni więcej niż 50
Nowy Meksyk - Katolicy więcej niż 50
Massahussetts - Katolicy więcej niż 40
Rhote Island - Katolicy więcej niż 40
Kalifornia - Katolicy więcej niż 30
Missisipi - Baptyści więcej niż 50
Południowa Karolina - Baptyści więcej niż 40
Północna Dakota - Luteranie 40 procent
Delaware to Metodyści więcej niż 30 procent

W Wyoming, Idaho, Oregon ,Washington i Alaska i Hawaje z kolei dominują Ateiści i lokalne kulty plemienne
W pozostałych stanach jest mieszanina i tylko w nielicznych jakaś grupa wyznaniowa stanowi więcej niż 30 procent. Z racji tego tolerancja reliogjna jest koniecznością. W jakimś mieście np dwie grupy religijne maja wspólny kościół np Metodyści i Baptyści i tylko msze są w różnych godzinach. A dość częste są małżeństwa mieszane i nikomu to nie przeszkadza i w niedzilę małżonkowie po prostu chodzą do innych kościołów. Religia nie jest dominującym tematem a stanowcza większosć amerykanów wyznaje zasadę że religia to prywatna rzecz i się z nią nie obnosi. Choć Trump ją ostentacyjnie akcentował.


I Chińczycy nie są fanatykami religijnymi zasadnicza większość to przedstawiciele konfucjanizmu i buddyści A nawet tyle lat rządów komunistów tego nie zmieniło. Jedyne co osiągnieto to usunięto religię z pierwszego planu i państwa. Stała się tak jak w USA że religia jest sprawa prywatną i ma się nie mieszać w sprawy państwoee i polityczne. Wiekszość tez nie jest w brew pozorom fanatykami partii To nie lata 70te czy 80te czy jeszcze 90te. Władze w Chinach odpuściły już sobie nadętą nachalna patryiotyczność na pokaz czy wymóg grania hymnu na dyskotekach. Po prostu znormalnieli i dali ludziom normalnie żyć. Choć nadal są lekko zmilitaryzowani a wojskowi maja przywileje i nadal wymagją by nie mącić politycznie a ludzie byli oddani państwu... nawet mówi się choć nie w publicznych mediach i gazetach o wielkim głodzie z czasów wielkiego skoku i rewolucji MAO. Obecnie ich społeczeństwo niczym się nie różni od tego w USA czy Europie Zachodniej.

Nie ma kultu partii czy MAO jak dawniej .. jak tak to definiujesz to taki sam kult mają amerykanie względem flagi czy Lincolna Jeffersona i Washingtona

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"No nie ale USA powstało na bazie wolności religijnej bo trafili tam wszyscy prześladowani religijnie z europy. "
czyli nie masz problemu z religia sama w sobie, ale z tym ze spoleczenstwo glosuje na fanatykow religijnych

"W jakimś mieście np dwie grupy religijne maja wspólny kościół np Metodyści i Baptyści i tylko msze są w różnych godzinach. "
no i? metodysci i baptysci to chrzescijanie, wiec wyznaja dokladnie ta sama religie.

"I Chińczycy nie są fanatykami religijnymi zasadnicza większość to przedstawiciele konfucjanizmu i buddyści "
nie sa fanatykami religijnymi w naszym rozumieniu, ale zastap boga i kosciol partia i jej obecnym przywodca i bedziesz mial fanatykow wcale nie rozniacych sie duzo od talibanow czy naszych rycerzy wojtyly

"Stała się tak jak w USA że religia jest sprawa prywatną i ma się nie mieszać w sprawy państwoee i polityczne."
tylko w teorii, w praktyce jak religia ci wejdzie za mocno, to cie "odstrzela". patrz obozy koncentracyjne dla ujgurow, tybetanczykow, i falun gong

"Nie ma kultu partii czy MAO jak dawniej .. jak tak to definiujesz to taki sam kult mają amerykanie względem flagi czy Lincolna Jeffersona i Washingtona."
nie do konca, znam amerykanow i chinczykow, i z tego co widze amerykanie maja znacznie wiekszy dystans do siebie i swoich symboli narodowych niz chinczycy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek
ludzie tacy jak ty skażeni religią nie mogą wyobrazić sobie świata bez kultu i religii wiec wszytko do niej porównują.

Co do obozów reedukacyjnych dla ujgurow, tybetańczykow, i falun gong są objawem likwidacji terroryzmu i grup separatystycznych jakie mają podloże tych religii.. To grupy religijne odrzucające zmiany cywilizacyjne ... może przydało by się takich kilka obozów dla katolików w Polsce.

PS
A Amerykanie maja też swoje obozy jak Guantanamo poza krajem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"ludzie tacy jak ty skażeni religią nie mogą wyobrazić sobie świata bez kultu i religii wiec wszytko do niej porównują."
mam poprostu za malo wiary w ludzi, i nie wierze w to ze jak wyeliminujesz religie z przestrzeni publicznej, nagle wszyscy stana sie logicznie i racjonalni.

"Co do obozów reedukacyjnych dla ujgurow, tybetańczykow, i falun gong są objawem likwidacji terroryzmu i grup separatystycznych jakie mają podloże tych religii.. To grupy religijne odrzucające zmiany cywilizacyjne
biorac pod uwage ze za terroryste i separatyste zostal uznany gosc z flaga z napisem "wolny hong kong" protestujacy przeciwko lamaniu przez chiny umow na mocy ktorych przekazano im HK to raczej trudno powiedziec ze wszystkiemu winna jest religia i odrzucanie zmian cywilizacyjnych



Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek

"Mam poprostu za malo wiary w ludzi, i nie wierze w to ze jak wyeliminujesz religie z przestrzeni publicznej, nagle wszyscy stana sie logicznie i racjonalni." nielogicznie było by tego oczekiwać natychmiast , niemniej wyeliminowanie logicznych bzdur zwiększy racjonalność myślenia kolejnych pokoleń.

Hong-Kong jest innym problemem.... tam terroryzmu nie napędza religia.. to kraj uchodźców z Chin
Chiny mają bolesną historie. Bunty prowincji w XIX wieku zniszczyły ten kraj . Boją się powtórki. Pilnują jedności Chin ... A jakoś trzeba to robić.... Każdy kraj tego pilnuje

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"nielogicznie było by tego oczekiwać natychmiast , niemniej wyeliminowanie logicznych bzdur zwiększy racjonalność myślenia kolejnych pokoleń."
nie, ludzie beda przyjmowac inne rzeczy za objawiona prawde.
przykladem sa wlasnie chiny, z jednej strony kraj niespaczony religia, z drugiej masz masy wyksztalconych ludzi ktorzy bezmyslnie przyjmuja rzadowa propagande.

"Hong-Kong jest innym problemem.... tam terroryzmu nie napędza religia.. to kraj uchodźców z Chin"
tak, jest to region w ktorym mieszkaja ludzie ktorzy zaznali wolnosci a teraz widza jak im ta wolnosc jest odbierana, oraz to jak jest im narzucany jedyny sluszny swiatopoglad, jedyna sluszna idea

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek

Nie zupełnie.. ludzie nie będą przyjmować rzeczy za objawione. jeśli miałeś niewykształconych rodziców i nie poznałeś przez to w dzieciństwie naukowych wyjaśnień to właśnie wtedy przyjmujesz objawione prawdy jako wyjaśnienie świata . I jest to zanim szkoła wyjaśni ci podstawy naukowe już masz magiczne wyjasnienie.. I wślnie po to kościół pchał się z religią do szkoły i do przedszkoli by zarażać bzdurami i bajkami dzieci wiedząc że da to plon w ich dorosłym życiu i zapewni duchowym bytność w przyszłości dzięki temu ogłupieniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
nie zgadzam sie z toba:)
roznica miedzy ludzmi ktorzy wierza w kreacjonizm a tymi ktorzy "wierza" w ewolucje jest znacznie mniejsza, niz miedzy tymi ktorzy "wierza" w ewolucje a tymi ktorzy rozumieja na czym ona polega

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek

Hm ciekawe nie znam osoby jak aby wierzyła w ewolucję.. znam tylko i wyłącznie osoby jakie rozumieją na czym ona polega.
Za to kreacjonizm jest uwarunkowany wierzeniami biblijnymi. I to jest jego źródło.. Wiara w to że jest tak jak mówi biblia ze bóg stworzył wszelkie życie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"Hm ciekawe nie znam osoby jak aby wierzyła w ewolucję.. znam tylko i wyłącznie osoby jakie rozumieją na czym ona polega."
jestes pewny czy ja rozumieja, a nie powtarzaja to czego sie na jej temat nauczyli w szkole? jestes w stanie wyjasnic dlaczego mamy takie a nie inne cechy? czy rozumiesz ja do tego stopnia ze jestes w stanie spekulowac na temat tego w jakim kierunku nasza ewolucja bedzie zmierzac?

"Za to kreacjonizm jest uwarunkowany wierzeniami biblijnymi. I to jest jego źródło."
nie tylko biblijnymi, chyba wszystkie religie odpowiadaly na pytania skad sie wzial czlowiek,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@mieteknapletek

Tak rozumiem dlaczego mamy takie cechy. Wynika to właśnie ze zrozumienia przyczyn i skutków.

Tak i każda religia miała jakieś koncepcje kosmogoniczne. I właśnie dlatego że większość z nich poznałem wiem że są z czapy wzięte.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

@killerxcartoon
"Tak rozumiem dlaczego mamy takie cechy. Wynika to właśnie ze zrozumienia przyczyn i skutków."
wiec dlaczego my mamy jeden kciuk a koala dwa?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@mieteknapletek Ponieważ koala nie ma czepnego ogona i prowadzi praktycznie tylko nadrzewny tryb życia pozbawiony drapieżników i jakie jedzą ciężko i długo trawione eukaliptusy muszą się pewnie trzymać gałęzi co umożliwają dwa palce przeciwstawane. Mało tego one śpią trzymając się pionowych gałęzi.
Poza tym pamiętaj że koala to torbacz, ssak ale z bocznej linii lub osobnej linii ewolucyjnej jaki oddzielił się od wszystkich innych ssaków bardzo bardzo wcześnie i wtórnie przystosował się do chodzenia po drzewach i wcześniej jego przodkowie prowadzili naziemny tryb życia i przypominali wombata z jakim jest najbliżej spokrewniony jaki ma układ łap przypominający łap przypminający łapy niedźwiedzia bez żadnych przeciwstawnych palców. Wiec ewolucja adaptacyjna dłoni do chodzenia po drzewach i uczynienie jej chwytnej przebiegła nie od oddzielenia jednego palca ale od dwóch

W odróżnieniu do nich małpy (monkeis) prowadzą aktywny tryb życia biegając po gałęziach szuakjąc owoców i uciekając przed drapieżnikami i jakie prowadzą ziemno nadrzewny tryb życia. W takiej sytuacji dodatkowy kciuk nie pomaga a wręcz by przeszkadzał w chwytaniu gałęzi przy skoku. Dlatego małpy posiadają ogon jaki albo robi za stabilizator przy skoku albo jest czepny i daje dodatkowy uchwyt zabezpieczający. Małpy śpią na drzewach wijąc gniazda. Małpy i małpiatki wyewoluowały z lemurowatych. A te z szopowatych.

Z kolei małpy człekokształtne (Apes) jakie odziedziczyły układ dłoni po małpach z jakich wyewoluowały nie posiadają już ogona gdyż był im zbędny. Prowadzą raczej naziemny siedzący tryb życia w jakim by im przeszkadzał. Goryle budują gniazda na ziemi , orangutany na drzewach gdzie spędzają większość czasu A szympansy w zależności od środowiska i podgatunku albo na drzewach albo na ziemi .


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KCNO
+3 / 3

Kto był wiernym fanem i sługą kościoła katolickiego, ten jest nim nadal.
Żadne skandale wyjęte na światło dzienne nie zmieniając nic w głowach zaślepionych katolików.
Oburzają się jedynie ci, którzy i tak z kościołem byli na bakier.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 1

@KCNO
Do czasu..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H humman
+3 / 3

To może też mit Polaka-katolika odejdzie do historii, który już teraz ma niewiele wspólnego z prawdą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E eGzu
+2 / 2

I obyśmy zaszli jeszcze dalej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gesser
0 / 0

Pedofilia to nie jest sprawa kilku czy kilkudziesięciu ostatnich lat, tak samo jak korupcja i inne machlojki czarnych. Teraz po prostu o tym się mówi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ashera01
0 / 0

Kościół katolicki ma za sobą stulecia skandali. Za czasów niektórych papieży Watykan był określany jako siedlisko rozpusty i pijaństwa. Bywało po 2 lub nawet 3 papieży jednocześnie, którzy wzajemnie oskarżali się o uzurpatorstwo. Kościół wymordował tysiące ludzi za "herezję", patrzył bezczynnie na handel ludźmi i niewolnictwo. Kościół wziecał wojny religijne, gdzie mordowano całe miasta. Kościół pod pozorem nawracania na jedyną słuszną religię pozbawiał miliony ludzi tożsamości kulturowej i dziedzictwa przodków, co przez stulecia było nazywane "cywilizowaniem dzikusów". Kościół przez stulecia aż po dzień dzisiejszy zastrasza ludzi karą za grzechy po śmierci, wymuszając określone wzorce zachowań... A mimo to istnieje od 2 tys lat

raportu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 sierpnia 2021 o 19:51

S soulfly777kris
+1 / 1

Oby jak najszybciej ta katolicka patologia opuściła Polskę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PussyCatKill
0 / 0

Właściwie już poszliśmy. Tylko wsie zostały w tyle, ale nastolatki w miastach, osoby 60+ już są świadome i nie chcą mieć nic wspólnego z klerem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@borekpp Wierzący to osoby wewnątrz społeczeństwa na lewo od szczytu wykresu rozkładu naturalnego Gaussa, jeśli chodzi o IQ.
Bądźcie sobie skałą ale za swoje pieniążki i nie wchodźcie innym ludziom z butami w życie. Ok?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem