Według niektórych rondo to zbiór skrzyżowań (droga główna i podporządkowane po prawej). Zgodnie z tą interpretacją - oznaczenie jest nieprawidłowe (znak poziomy każe skręcić w lewo, pionowy w prawo). Mimo że i tak tak pojechać nie powinien (wyższość znaków pionowych nad poziomymi) to nadal oznaczenie jest błędne.
@Barelik: Na całe szczęście popularność interpretacji jeszcze nie świadczy o ich prawdziwości - w przeciwnym razie mielibyśmy przechlapane, biorąc pod uwagę jak wiele osób nie mając o czymś pojęcia wygłasza swoje teorie :D.
@Barelik masz rację ze rondo jest nieprawidłowo oznaczone ... brak przerywanej linii dookoła dwupasmowego ronda ... brak pionowego znaku zakaz ruchu w kierunku przeciwnym do ruchu ronda ...
@Barelik: Ja p.... Jeszcze w uzasadnieniu "rondo należy traktować jako zwykłe skrzyżowanie i włączenie sygnalizacji powinno mieć miejsce w czasie zjeżdżania ze skrzyżowania. Wtedy występuje zmiana kierunku ruchu" - po prostu absurd kompletny, od kiedy to na "zwykłym skrzyżowaniu" sygnaliizuje się zjazd ze skrzyżowania? PoRD jest jasne i klarowne - sygnalizuje się ZAMIAR, PRZED skrzyżowaniem, to jakiś sędzia debil...
@Tuminure Ustawa Prawo o Ruchu Drogowych. znaki mają swoją hierarchię. Policjant kierujący ruchem -> sygnalizacja świetlna -> znaki pionowe -> znaki poziome
@AIkanaro
Art. 5. o ruchu drogowym brzmi następująco:
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
Nie ma tu mowy o tym, że znaki pionowe są wyżej w hierarchii, niż poziome. Także to chyba nie ja tutaj "chooyowo szukałem".
@SmallPig Dokładnie, ja nie miałem okazji jechać takimi rondami, które na krótkich odcinkach wygląda jak zwykłe skrzyżowanie, dopiero z lotu ptaka widać, że to rondo.
Na kursie nie jechałem nawet jezdnią z 2 pasami w jednym kierunku, a o tramwajach nie wspomnę.
Dodatkowo są skrzyżowania, których jezdnia jest rozdzielona pasami i jest po kilka pasów w jedną stroną (między kierunkami ta zieleń) i skręcając w lewo trzeba jakby ominąć pierwszą jezdnię (tą pod prąd) i wjechać w tą dalszą (dla naszego kierunku jazdy). Gdy trafię na takie to nie zdziwię się, jeśli skręcając w lewo wjadę pod prąd, choć może moja obawa sprawi, że ogarnę.
@mambolinski @solarize O ile na zdjęciu nie widać znaku C-12 (ruch okrężny/rondo) to widać C-9 (nakaz jazdy z prawej strony znaku) wymuszające ominięcie wysepki z prawej strony. Efektywnie wymusza to ruch analogiczny do ronda z różnicą w zastosowaniu kierunkowskazów (przynajmniej z perspektywy pojazdu w centrum zdjęcia, inne wjazdy na skrzyżowanie mogą być oznaczone inaczej).
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 sierpnia 2021 o 13:24
@gregor2 Nie, ten znak nie wymusza jazdy jak na rondzie. Ten znak oznacza, że jeśli chcesz jechać prosto, to musisz ominąć wysepkę z danej strony, nie z przeciwnej. Jeśli chcesz skręcić w lewo PRZED wysepką, bo tam jest ulica, w którą chcesz jechać, możesz to zrobić (i wtedy nie wymijasz wysepki z żadnej strony).
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 sierpnia 2021 o 21:10
Nie widzę na tym zdj znaku " ruch okrężny," nie widzę " ustąp pierwszeństwa przejazdu "... Kempa trawy, przy oznakowaniu poziomym, nie oznacza, że nie można skręcić w tym miejscu w lewo!
Według niektórych rondo to zbiór skrzyżowań (droga główna i podporządkowane po prawej). Zgodnie z tą interpretacją - oznaczenie jest nieprawidłowe (znak poziomy każe skręcić w lewo, pionowy w prawo). Mimo że i tak tak pojechać nie powinien (wyższość znaków pionowych nad poziomymi) to nadal oznaczenie jest błędne.
@Barelik
zgadza sie zwlaszcza ze rondo nie ma wyrysowanych dwoch pasow ruchow defykowanych dla kierunkow ani nie jest tzw turbinowe.
@Barelik Mógłbyś podać podstawę prawną, która wskazuje na wyższość znaków pionowych nad poziomymi?
@Barelik To nie oznakowanie jest błędne, to te absurdalne interpretacje, że rondo to droga z kilkoma skrzyżowaniami są błędne ;).
@Neodot zgadzam się, ale ta interpretacja jest znacznie popularniejsza niestety.
@Barelik: Na całe szczęście popularność interpretacji jeszcze nie świadczy o ich prawdziwości - w przeciwnym razie mielibyśmy przechlapane, biorąc pod uwagę jak wiele osób nie mając o czymś pojęcia wygłasza swoje teorie :D.
@Neodot niestety sądy również wydają wyroki na podstawie tej interpretacji.
https://www.wyborkierowcow.pl/co-z-kierunkowskazem-na-rondzie-jest-ostateczny-wyrok-sadu/
@Barelik masz rację ze rondo jest nieprawidłowo oznaczone ... brak przerywanej linii dookoła dwupasmowego ronda ... brak pionowego znaku zakaz ruchu w kierunku przeciwnym do ruchu ronda ...
@Barelik: Ja p.... Jeszcze w uzasadnieniu "rondo należy traktować jako zwykłe skrzyżowanie i włączenie sygnalizacji powinno mieć miejsce w czasie zjeżdżania ze skrzyżowania. Wtedy występuje zmiana kierunku ruchu" - po prostu absurd kompletny, od kiedy to na "zwykłym skrzyżowaniu" sygnaliizuje się zjazd ze skrzyżowania? PoRD jest jasne i klarowne - sygnalizuje się ZAMIAR, PRZED skrzyżowaniem, to jakiś sędzia debil...
@Neodot ponownie, zgadzam się z Tobą:)
@Tuminure Ustawa Prawo o Ruchu Drogowych. znaki mają swoją hierarchię. Policjant kierujący ruchem -> sygnalizacja świetlna -> znaki pionowe -> znaki poziome
@AIkanaro Zrobiłem ctrl+f na całej ustawie i nic takiego nie znalazło. Podaj konkretny artykuł.
@Tuminure chooyowo szukałeś. art. 5. kodeksu prawa o ruchu drogowym. Masz tutaj całą ustawę. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20210000450/T/D20210450L.pdf Poza tym wystarczyło zapytać wujka google o hierarchię znaków drogowych to szybko znalazł byś odpowiedź na swoje pytanie... Dodatkowo masz tutaj https://lexlege.pl/rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-oraz-spraw-wewnetrznych-i-administracji-w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/ Rozporządzenie to stwierdza, że znaki poziome są jedynie UZUPEŁNIENIEM do znaków pionowych. Jeśli masz prawo jazdy, a nie znasz takich podstawowych rzeczy jak hierarchia znaków na drodze to lepiej zwróć ten dokument, albo chociaż udaj się na szkolenie do szkoły nauki jazdy.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 sierpnia 2021 o 2:11
@AIkanaro
Art. 5. o ruchu drogowym brzmi następująco:
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
Nie ma tu mowy o tym, że znaki pionowe są wyżej w hierarchii, niż poziome. Także to chyba nie ja tutaj "chooyowo szukałem".
Podobnie jak uprawnienia drogowcy malujący pasy
Mnie zastanawia, czy takie znakowanie pasów przed rondem na odmianę ma sens i jest zgodne z prawem. Ale nie chce mi się tego szukać i analizować.
Akurat patrząc na tą fotkę, gdzie nie widać znaków pionowych i całego skrzyżowania, kierowca pojechał prawidłowo. :)
A dlaczego jest hasztag "mem"? Naucz się jak tego używać bo teraz to bez sensu.
Oj tam wystarczy pojechać z małego miasta do dużego gdzie rondo ma światła i 4 pasy i łatwo się pogubić
@SmallPig Dokładnie, ja nie miałem okazji jechać takimi rondami, które na krótkich odcinkach wygląda jak zwykłe skrzyżowanie, dopiero z lotu ptaka widać, że to rondo.
Na kursie nie jechałem nawet jezdnią z 2 pasami w jednym kierunku, a o tramwajach nie wspomnę.
Dodatkowo są skrzyżowania, których jezdnia jest rozdzielona pasami i jest po kilka pasów w jedną stroną (między kierunkami ta zieleń) i skręcając w lewo trzeba jakby ominąć pierwszą jezdnię (tą pod prąd) i wjechać w tą dalszą (dla naszego kierunku jazdy). Gdy trafię na takie to nie zdziwię się, jeśli skręcając w lewo wjadę pod prąd, choć może moja obawa sprawi, że ogarnę.
@SmallPig zostań u siebie na wsi, albo korzystaj z komunikacji publicznej jak masz z tym problem.
Za mało widać na zdjęciu, aby stwierdzić, czy jest to rondo.
na zdjęciu nie widać że to skrzyżowanie o ruchu okrężnym:-)
patrząc na znaki poziome, to jest dobrze...
@mambolinski @solarize O ile na zdjęciu nie widać znaku C-12 (ruch okrężny/rondo) to widać C-9 (nakaz jazdy z prawej strony znaku) wymuszające ominięcie wysepki z prawej strony. Efektywnie wymusza to ruch analogiczny do ronda z różnicą w zastosowaniu kierunkowskazów (przynajmniej z perspektywy pojazdu w centrum zdjęcia, inne wjazdy na skrzyżowanie mogą być oznaczone inaczej).
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 sierpnia 2021 o 13:24
@gregor2 Nie, ten znak nie wymusza jazdy jak na rondzie. Ten znak oznacza, że jeśli chcesz jechać prosto, to musisz ominąć wysepkę z danej strony, nie z przeciwnej. Jeśli chcesz skręcić w lewo PRZED wysepką, bo tam jest ulica, w którą chcesz jechać, możesz to zrobić (i wtedy nie wymijasz wysepki z żadnej strony).
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 sierpnia 2021 o 21:10
Nie widzę na tym zdj znaku " ruch okrężny," nie widzę " ustąp pierwszeństwa przejazdu "... Kempa trawy, przy oznakowaniu poziomym, nie oznacza, że nie można skręcić w tym miejscu w lewo!
wg mnie wszystko ok.W Anglii nie idzie inaczej jeździć.
Nie no, to Anglia jest. :-)