@Banasik Nie ma to znaczeni.... CO2 to CO2.. Problemem jest wycinanie lasów a nie emisja CO2 przez ludzi. Jedna duża erupcja wulkanu produkuje tyle CO2 co ludzie w XIX wieku
@killerxcartoon . Ma znaczenie, bo biomasa to CO2 będący w obiegu, na przemian absorbowany i emitowany. Natomiast kopaliny to uwalnianie dodatkowych porcji CO2, które leżały zmagazynowane od milionów lat i były wyłączone z bieżącego obiegu.
Jeśli wprowadzą to w całej Europie to cekawe kto mi zrobi kapitalke. W instrukcji auta wyraźnie pisze, że zabrania się tankowania paliwa z dodatkami bio oraz paliw na bazie oleju podchodzenia roślinnego.
Ile z nich można było by normalnie użyć jeszcze raz zamiast palić gdyby poprawnie działał system reyklingu i wulkanizacji. Technologia jest tylko producenci robią wszytko by produkować jednorazowo i opychać nowe. https://www.youtube.com/watch?v=7emzMK7m0BA
@slawekkier Bo na razie elektryki są samochodami typowo do lansu. Ani to tanie w zakupie i eksploatacji, ani wygodne.
Przybędzie takich samochodów zaraz zaczną się kolejki przy ładowarkach. Na razie nie zatankujesz "prądu" w pięć minut jak pogardzanej wachy. Chyba że zainwestujesz we własny system np. paneli foto - też spore koszty.
W Chinolandii jeździ tego sporo, ale oni myślą inaczej niż skostniała UE.
Nie do sprzedania jako używane czy po stłuczce . Większość ceny to akumulatory jakie po 6-8 latach będą zużyte. Kto je wymieni jak stanowić będą powiedzmy 30-50 procent nowego? Do tego reszta części też będzie obliczona na taki przebieg. Do tego po zwarciu cel to coś potrafi wybuchnąć i nie da się jak się zapali gasić wodą ..
Same kłopoty a nie ekologia
@killerxcartoon Moim zdaniem, obecne elektryki są jeszcze nie wystarczająco dopracowane aby stać się popularne w aktualnej formie, m.in. z powodów które wymieniłeś. "Ekologia" wydaje się być tylko kolejnym biznesem na którym korzystać będą wszyscy tylko nie konsumenci.
Czemu np. LPG jest tak mało promowany? Jest dużo czystszy niż benzyniaki i ropniaki. Czemu tak mało inwestuje się w skuteczny sposób transportu publicznego, będącego realną alternatywą dla samochodów zasilanych czymkolwiek. Najwygodniej zakazać silników spalinowych i dojeżdżaj sobie człowieku rowerkiem 50 km w jedną stronę do roboty. Albo podróżuj dwie godziny w jedną stronę. :(
A co z silnikami i ich żywotnością u nas też było paliwo bio i auta nie chciały na tym śmigać
Tja... Koniec z wyjazdami ponad 200 km. Siedzisz na doopie, kaganiec na ryj, micha ryżu i dawka przypominająca. Nowa rzeczywistość.
Czyli "Walczmy o wyeliminowanie 0,0049% wszystkich zanieczyszczeń, to uratuje świat"
Przecież etanol tez się spala i produkuje dwutlenek węgla ...
@killerxcartoon . Ale nie jest kopaliną, jest paliwem odnawialnym.
@Banasik Nie ma to znaczeni.... CO2 to CO2.. Problemem jest wycinanie lasów a nie emisja CO2 przez ludzi. Jedna duża erupcja wulkanu produkuje tyle CO2 co ludzie w XIX wieku
@killerxcartoon . Ma znaczenie, bo biomasa to CO2 będący w obiegu, na przemian absorbowany i emitowany. Natomiast kopaliny to uwalnianie dodatkowych porcji CO2, które leżały zmagazynowane od milionów lat i były wyłączone z bieżącego obiegu.
Jeśli wprowadzą to w całej Europie to cekawe kto mi zrobi kapitalke. W instrukcji auta wyraźnie pisze, że zabrania się tankowania paliwa z dodatkami bio oraz paliw na bazie oleju podchodzenia roślinnego.
@Buka1976 nie pisze, tylko jest napisane.
Jakoś jeździsz na paliwie z dodatkami bio od dawna i Twój silnik się jeszcze nie zorientował.
@zjebmaker Dobrze, że wiesz lepiej co ja wlewam do baku.
https://www.facebook.com/watch/?v=773311696436527
Tymczasem w Arabi Saudyjskiej...
https://www.youtube.com/watch?v=tuj8iLxUtsE
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 września 2021 o 15:01
@polski_niewolnik
Ile z nich można było by normalnie użyć jeszcze raz zamiast palić gdyby poprawnie działał system reyklingu i wulkanizacji. Technologia jest tylko producenci robią wszytko by produkować jednorazowo i opychać nowe.
https://www.youtube.com/watch?v=7emzMK7m0BA
Jakoś trzeba zmusić ludzi żeby szybciej porzucili swoje benzyniaki, a najlepiej zrobić to niszcząc silniki w ich autach.
We Francji już jest E10. Jeździ się normalnie. Oferują także czysty etanol E100 na stacjach paliw E100.
Taa zabrali na parkingu pod centrum handlowym na trzy miejsca i postawili ładowarki przez 3 mce raz widziałem żeby się ktoś ładował.
@slawekkier Bo na razie elektryki są samochodami typowo do lansu. Ani to tanie w zakupie i eksploatacji, ani wygodne.
Przybędzie takich samochodów zaraz zaczną się kolejki przy ładowarkach. Na razie nie zatankujesz "prądu" w pięć minut jak pogardzanej wachy. Chyba że zainwestujesz we własny system np. paneli foto - też spore koszty.
W Chinolandii jeździ tego sporo, ale oni myślą inaczej niż skostniała UE.
@irulax
Nie do sprzedania jako używane czy po stłuczce . Większość ceny to akumulatory jakie po 6-8 latach będą zużyte. Kto je wymieni jak stanowić będą powiedzmy 30-50 procent nowego? Do tego reszta części też będzie obliczona na taki przebieg. Do tego po zwarciu cel to coś potrafi wybuchnąć i nie da się jak się zapali gasić wodą ..
Same kłopoty a nie ekologia
Choć hybryda to sensowne rozwiązanie.
@killerxcartoon Moim zdaniem, obecne elektryki są jeszcze nie wystarczająco dopracowane aby stać się popularne w aktualnej formie, m.in. z powodów które wymieniłeś. "Ekologia" wydaje się być tylko kolejnym biznesem na którym korzystać będą wszyscy tylko nie konsumenci.
Czemu np. LPG jest tak mało promowany? Jest dużo czystszy niż benzyniaki i ropniaki. Czemu tak mało inwestuje się w skuteczny sposób transportu publicznego, będącego realną alternatywą dla samochodów zasilanych czymkolwiek. Najwygodniej zakazać silników spalinowych i dojeżdżaj sobie człowieku rowerkiem 50 km w jedną stronę do roboty. Albo podróżuj dwie godziny w jedną stronę. :(
@irulax
Niewolnik ma płacić nie narzekać.
co to znaczy wprowadza? w większości europy o dawna jest do wyboru E5 lub E10, w wielu stacjach na słowacji jest już tylko E10