Wysłać KE rachunek za pilnowanie granicy UE na kwotę krajowego planu obudowy + VAT z terminem płatności 7d, albo przestajemy zatrzymywać imigrantów na wschodniej granicy.
Wysłać KE rachunek za pilnowanie granicy UE na kwotę krajowego planu obudowy + VAT z terminem płatności 7d, albo przestajemy jej pilnować i zatrzymywać imigrantów na wschodniej granicy. Jeżeli nie zapłacą to za 2tyg dorzucamy koszta manipulacyjne w wysokości kwoty planu odbudowy + dzienne odsetki za opóźnienie, albo podstawiamy autobusy na wschodniej granicy i wszystkich emigrantów przewozimy nad Odrę. No i co miesiąc dodatkowy rachunek za pilnowanie granicy UE.
@Wolterianin Czyli chcesz abyśmy robili to co Łukasz Szczęka... Ciekawe. Nie zauważyłeś że te działania niewiele mu dały? Myślisz że w Niemczech nie mają drutu kolczastego? Czy nie lepiej byłoby przestrzegać naszej konstytucji?
@perskieoko Nasza konstytucja była projektem tymczasowym na o ile pamięć mnie nie myli max 10 lat. Nie da jej się złamać gdyż art 2 może uzasadnić wszystko co pokazało PO rabując OFE. No i przypominam, że wg Polskiego porządku prawnego o tym co jest sprzeczne z konstytucją decyduje TK, a nie Ty, ja czy ulica więc jak mówisz o łamaniu konstytucji bez wyroku TK to mówisz nieprawdę. I nie ma tu znaczenia czy komukolwiek podoba się skład TK czy nie.
Co z tego, że niemcy mają drut kolczasty? Niech się grodzą i pilnują granicy na własny koszt walcząc jednocześnie z wszelkimi obrońcami praw człowieka i innymi ludźmi troszczącymi się o los imigrantów wrzeszczącymi o powrocie do metod z lat 30. No i Polska zamiast być chłopcem do bicia też mogłaby się dołączyć do krzyku, że my pomagamy, a oni nie. Nawet jakby zamurowali całą Polsko - Niemiecką granicę łamiąc traktaty, to musieliby też sfinansować murowanie naszej południowej granicy. Koszty finansowe całego przedsięwzięcia + koszty wizerunkowe byłyby wielokrotnie wyższe niż zapłacenie takiego rachunku. Niemcy w przeciwieństwie do Polaków potrafią liczyć i dlatego dali górę kasy erdoganowi w podobnej sytuacji więc Polsce tym bardziej by dali.
@Wolterianin OFE to była jedna wielka porażka i bardzo dobrze, że zostało to zlikwidowane. Radzę poczytać jak odbywała się obsługa tego czegoś przez banki. Oczywiście, że jak najbardziej można mówić o łamaniu konstytucji bo obywatele mają do tego pełne prawo. Skład społeczeństwu też może się nie podobać tym bardziej jak zasiada tam komunista. Ja, jak i większość społeczeństwa nic do UE nie mają i chcą w niej żyć bo jak nie wpływy UE, to z drugiej strony jest Rosja, co pewnie polskiemu motłochowi by pasowało. Polski motłoch lubi być trzymany za mordę, stad takie a nie inne sympatie. Najwięcej sprzeciwów to mają ci z dyskusyjnym ilorazem inteligencji, którzy swoje ryje wycierają sobie wiecznie patriotyzmem, wolnością, bogiem i honorem a są zwykłymi szmatami i szujami.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
3 września 2021 o 0:04
@truskawka90 Czyli mówisz, że jak nie podoba mi się, że mieszkający niedaleko menel ciągle chodzi napruty i często niszczy różne rzeczy to mogę go odstrzelić, bo jest wielką porażką? Fajny sposób myślenia.
Możemy dyskutować o tym co jest mądre co nie i czy nam się to podoba czy nie, ale o tym czy konstytucja jest złamana czy nie jest decyduje TK. Póki więc nie ma jego wyroku nie ma jej złamania nawet jeżeli całe społeczeństwo będzie twierdzić inaczej.
Na jakiej podstawie wypowiadasz się o większości społeczeństwa? Większość to jakiś 19-20mln ludzi. Raczej wątpię byś z tyloma osobami gadała. O tym czego chce Polskie społeczeństwo przekonujemy się co parę lat w wyborach, a jakie są ostatnie wyniki wyborów każdy widzi.
Określanie ludzi, którzy myślą czy postępują inaczej niż Ty motłochem nie świadczy dobrze o Tobie na kilku poziomach.
@Wolterianin To jest reguła demotów ^ ^ Im bardziej mertyoryczny i elegancki komentarz tym więcej ma minusów - prawda nigdy nie miała lekko, ale obecnie pożyteczni idioci całkowicie ją odrzucają.
@Wolterianin "możemy dyskutować o tym co jest mądre co nie i czy nam się to podoba czy nie, ale o tym czy konstytucja jest złamana czy nie jest decyduje TK" które zostało wybrane niezgodnie z zapisami tejże konstytucji Logika level expert
@Xar Pokaż mi najpierw dowód wskazujący na to, że jesteś właścicielem demotywatorów i zapis w regulaminie serwisu pozwalający Ci zarządać takiej opłaty to pogadamy. Jeżeli takimi rzeczami nie dysponujesz to znaczy, że łamiesz art 286 KK co jest zagrożone karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8 w związku z czym ciesz się, że Polska nie jest państwem prawa. Z drugiej strony może kiedyś warto by pogadać z prawnikiem i wydać te 20-30k na przetestowanie jak nasz aparat sprawiedliwości zareagowałby na taką sprawę.
@Bigoszprawiczka Możesz powiedzieć jaki artykuł konstytucji i w jaki sposób został złamany przy wyborze TK? Bo to, że Ci się tak wydaje, czy że tak mówią w magicznym pudełku o niczym nie świadczy.
@Robyrt Łatwiej rozwiązywać wymyślone problemy niż prawdziwe więc takie postępowanie mnie nie dziwi. Zwłaszcza, że to rozwiązywanie faktycznych problemów wymagałoby najpierw przyznania, że samemu popełniło się błąd i wykonania faktycznej pracy by go naprawić podczas gdy walka z wymyślonym problemem ogranicza się tylko do gadania, a gadanie nic nie kosztuje. A że jest tyle minusów? Co z tego. Wiem, że to co teraz powiem jest obecnie bardzo kontrowersyjnym stwierdzeniem, ale prawda leży tam gdzie leży, a nie tam gdzie większość chce by była, a moje poglądy nie zależą od tego ilu osobom się podobają, a ilu nie. Jak dzięki temu minusowi ktoś poczuje się lepiej to niech minusuje. Szkoda tylko, że wciąż tyle osób kieruje się tylko swoim chciejstwem, bo takie ciągłe wypieranie rzeczywistości prowadzi do tego co mamy obecnie w Polsce.
@Wolterianin Ależ całkowicie się z Tobą zgadzam. Prawda nie zależy od czyjejś percepcji tylko od stanu faktycznego. Myślę, że pożyteczni idioci po minusie nie czują się lepiej, czują się jakby zrobili coś bardzo ważnego w ich odczuciu. Ludzie w większości nie potrafią powiązać przyczyny ze skutkiem, często uważają np. że odpowiedzią na biedę jest zapomoga socjalna, nie widząc, że to jej przyczyna.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 września 2021 o 19:49
@Wolterianin Według różnych badań za pozostaniem w UE jest od 70 do 80% społeczeństwa. Tak, tak zaraz zaczniesz wynurzenia typu bo sondaż, bo niewiarygodne. Najlepsze jest to, że jak się zada pytanie "Co dalej" tym wszystkim którzy chcą wyjść z UE to nie uzyskuje się żadnej odpowiedzi. Zaczynają bredzić coś unii wyszehradzkiej, wielkiej niepokonanej Polsce. Żaden nie ma nic sensownego do powiedzenia. Jedyny plan jaki mają to wyjście z UE i na tm się kończy. Jak napisałam. Poczytaj sobie o OFE a potem podejmuj temat.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 września 2021 o 21:50
@truskawka90 Nieładnie jest mówić komu co myśli nie mając ku temu żadnych podstaw, podobnie jak równie mało uprzejme jest określanie czyichś nieznanych Ci przemyśleń wynurzeniami tylko dlatego, że w czymś się z kimś nie zgadzasz. Rozumiem, że moje zdanie nie ma dla Ciebie znaczenia, ale takie podejście uniemożliwia dialog bo po co gadać skoro nie ma znaczenia co się powie, a bez dialogu pozostaje tylko wojna i wzajemne wyrzynanie się.
Wracając do meritum.
Dużo zależy od tego jak jest zadane pytanie. Nie kwestionuję tego, że większość Polaków obecnie jest za pozostaniem w UE, ale to poparcie wciąż spada. Co więcej badania pokazują, że Polacy myśląc o UE myślą o takiej jaką UE była 20 lat temu czyli o obszarze wolnego przepływu ludzi, towarów i kapitału, a nie UE narzucającej swoją ideologię więc te wszystkie ataki na Polskę jakie idą z UE i totalnej opozycji przyspieszają proces i napędzają głosów pisowi, który wbrew propagandzie (tak samo swojej jak i obcej) jest ugrupowaniem prounijnym. Czasem trochę poszczeka. Czasem groźnie pokiwa palcem w bucie i tyle.
Niestety masz rację, że żadne obecne ugrupowanie nie ma pomysłu na UE. Totalna opozycja chciałaby wszystko oddać UE. PiS chciałby mieć swoje małe poletko gdzie tworzyliby swój urojony raj. Jedni i drudzy ignorują przy tym to, że UE to zdychające imperium, które na każdy rozwiązany problem tworzy 10 następnych. Póki co UE ma jeszcze pieniądze, ale to tylko kwestia czasu gdy ich zabraknie. Być może UE się podniesie, bo jak pokazuje to co się dzieje na naszej granicy jakieś lekcje zostały wyciągnięte, ale trzeba się przygotować na możliwy rozpad i to bez względu na to czy chce się być w UE czy nie. Trzeba więc w końcu zacząć myśleć o sobie zamiast ciągle zadawalać się rolą żebraka. Zwłaszcza, że wbrew temu co niektórzy twierdzą Polska nie jest brzydką panną bez posagu.
@LordL Zawsze można tym ludziom dyskretnie pomóc przeprawić się przez rzekę w innym miejscu. Poza tym fajnie, że mówisz o tych kontrolach. Niemcy odmawiają KE wzywającej do zniesienia ograniczeń w przemieszczaniu się i nikomu to nie przeszkadza Telewizje i gazety nie grzmią o łamaniu przez Niemcy zasad UE i nieprzestrzeganiu zasady nadrzędności prawa UE nad prawem niemieckim czy o wstrzymywaniu im funduszy. Nikt też nie mówi o wychodzeniu Niemiec z UE. Gdy jednak rząd Polski wystąpił o ponowne rozpatrzenie przez TK kwestii nadrzędności prawa UE nad prawem Polskim (co jest głupotą) od razu jest afera na cały świat. No ale przynajmniej widać komu jaka rola jest przewidziana.
@Wolterianin Kiedy Polska przystępowała do UE przeciwnicy też twierdzili, że jeszcze 10 lat i unii nie będzie. Jakie to te ataki? Elektrownia czy teraz gdy nie chce dać kasy choć od dawna trąbiła, że przyznawanie kasy będzie zależało od praworządności. Jakimś niewytłumaczalnym zbiegiem okoliczności tylko Polska i jej wielki brat, który w sumie ma nas w dupie czyli Węgry mają problemy. Cała reszta umie się porozumieć. Polska jak zwykle macha szabelką i z tego machania zawsze były problemy. Ja osobiście gdy mam możliwość wyboru też nie chcę Polaków przy projekcie.
@truskawka90 Mieszasz ze sobą różne niezależne od siebie rzeczy.
Imperia nie znikają z dnia na dzień czy nawet z roku na rok. To proces trwający dziesięciolecia czy nawet stulecia. Zobacz ile zdychało imperium rzymskie czy z bliższych czasów ZSRR. UE już od jakiegoś czasu jest na tej drodze i zamiast rozwiązywać faktyczne problemy tworzy fantomy z którymi potem walczy. Nawet teraz to widać przy covidzie czy przy nord stream. Wcześniej to było widać przy kryzysie migracyjnym i wielu innych okazjach.
Polska i Węgry mają problemy ponieważ nie chcą podporządkować się obowiązującej ideologii i uznać prymatu centrali. Nie ma w tym nic dziwnego, zaskakującego czy przypadkowego. Zwykły skutek czegoś co wiele razy miało miejsce w historii. Trąbienie o praworządności to właśnie jeden z przykładu ataków gdyż jest to próba wymuszenia czegoś co nie jest uregulowane w traktatach i fajnie też pokazuje różnice w traktowaniu różnych krajów przez władze UE. Jak Niemcy coś robią to spoko. Jak to samo robi Polska to dramat. Zabawne jest przy tym, że ludzie ignorujący tą hipokryzję równocześnie mówią o łamaniu praworządności w Polsce.
No ale przynajmniej na końcu jasno powiedziałaś jakie jest Twoje podejście
@Wolterianin Podaj identyczne przykłady że Niemcy coś robili a Polska nie może. Powtarzam identyczne. Polska i Węgry to taki klasowy debil. Myśli, że jest świetny, cudowny, drze ryja o byle co i jest przekonany o swojej nieomylności. Reszta klasy za bardzo nie chce się z nim nawet kumplować bo robi przypał na każdym kroku i tym bardziej ogarniętym nie jest to potrzebne. W końcu kretyn zostaje kretynem a reszta idzie dalej. Za budową gazociągu północnego za rządów AWS lobbowała sama Polska wraz z Ukrainą. Potem za rządów PiS i Marcinkiewicza, doradca tego ostatniego Ryszard Szneb bodajże publicznie powiedział, żeby do inwestycji jednak przystąpić. Przypominam że to nie tylko Niemy i Rosja są uczestnikami, bo są też Francja, Holandia i w pewnym momencie nawet Wielka Brytania. Niestety za samo wypowiedzenie takiego czegoś został zdymisjonowany.
@truskawka90 Przykłady? Chociażby kwestia prymatu prawa krajowego nad unijnym czy uznawania wyroków TSUE, ale czemu ograniczać się tylko do Niemiec. Czemu nikomu nie przeszkadza, że Francuski prezydent zbudował swoją kampanię wyborczą na łamaniu swobody przepływu ludzi, towarów i kapitału będącą fundamentem powstania UE? Gdzie podziały się obietnice, że UE nie będzie ingerować w sprawy światopoglądowe? Tyle mówi się o łamaniu przez Polskę zasad praworządności, ale jak KE łamie zapisy traktatowe uzurpując sobie władzę, która nie została jej przekazana traktatowo (wybacz, ale nie pamiętam jak się nazywa ta zasada)
To że rządy Polskie kierują się głupotą zamiast kierować się interesem Polski i Polaków, bo nasi rządzący chcą być fajni, albo myślą, że dzięki temu dostaną potem intratną synekurę, albo chcą zbawiać świat, albo po prostu nie mają pojęcia czym jest polityka to całkiem inna sprawa.
Ale zgoda krzywoustego by KE mogła brać kredyty w imieniu polskich obywateli i nakładać na Nas podatki idące do europejskiej kasy, pozostała bez zmian. Krzywousty Nas nie spzedał on oddał Polskę za darmo.
Spoko - oglądaj dziś właściwe telewizje, to dowiesz się w szczegółach - jakie w związku z tym . wstrzymaniem - Polska odniosła druzgoczące moralne zwycięstwo nad Komisją Europejską.
A jak tak dalej pójdzie to zanosi się jeszcze na wiele podobnych zwycięstw moralnych
@KatzenKratzen - powtarzasz się... może wymyśl coś innego - tu skąd piszę nikt nie wie co TVPiS bo z satki odbieramy tylko Astrę
Co nadaje wasza telewizja narodowa dość dokładnie omawiają co dzień miejscowe niepolskojęzyczne lokalne kanały TV
Cytujac: Polski rząd bardzo liczy na zastrzyk pieniędzy, bo deficyt budżetowy jest poważny. Oficjalna narracja jest taka, że sytuacja jest świetna, mamy nadwyżkę. Ale prawdziwy deficyt ukryty jest w różnego rodzaju funduszach.
Do wyborców pisu i lewicy już doszło, że to POŻYCZKA a nie darowizna? Chyba jako obywatele powinniśmy być zadowoleni, że ktoś nie bierze kredytu, który my będziemy musieli spłacać, a on w większości by poszedł na propagandę i wygranie kolejnych wyborów.
@y0u Kredyt już wzięty. Zgodziliśmy się też na jego spłatę.
Wyobraź sobie, że razem z 26. sąsiadami bierzesz kredyt na remont Waszych 27. domów, bo dzięki temu raty będą mniejsze. Kredyt wzięty. Papiery podpisane i nagle sąsiedzi Ci mówią, że nie dadzą Ci Twojej części kasy, bo wg koleżanki fryzjerki, którą zna kogoś kto zna Twoją żonę bijesz swoją żonę. Bicie żony jest godne potępienia więc pomimo tego, że wśród sąsiadów są ludzie, którzy faktycznie biją swoje żony grożą Ci, że Twój dom nie zostanie wyremontowany póki nie przepiszesz swojego majątku na nich żeby mogli w ten sposób dopilnować, że będziesz grzeczny i więcej żony bić nie będziesz. A że papiery podpisałeś to ciesz się jak nie będziesz musiał spłacać całego kredytu, bo nie może być tak żeby spłacali go porządni ludzie na takich samych zasadach jak taki cham jak ty, więc jak będziesz zalegać ze swoją częścią raty przyjdzie komornik by ją ściągnąć.
Tak mniej więcej wygląda interes na który zgodziła się nasza kochana władza. Natomiast nasza kochana opozycja totalna jest jak dziecko, które ciągle Ci marudzi, żebyś jak najszybciej przekazał prawo własności do Waszego domu sąsiadom, bo chciałoby jak najszybciej mieć ładny pokój i nowy komputer.
Zabawne jest, że ktoś się cieszy z tego, że na koszt Polski wzięto kredyt, który będziemy spłacać ponad 30 lat i jeszcze nie chcą nam tych pieniędzy wydać.
@Grzes1981 Ustawa o służbie granicznej mówi tak "Art. 8. Koszty związane z funkcjonowaniem Straży Granicznej pokrywane są z budżetu państwa."
Jeżeli twierdzisz, że 75% kosztów utrzymania straży granicznej jest ze środków UE pokaż źródło tej informacji. Zobaczymy wtedy ile w tym jest prawdy i ile z tego to faktyczne pokrycie kosztów, a ile to pożyczka i wrócimy do tematu.
Poczytaj o Funduszu Granicznym. Art. 8.1a Ustawy mówi o możliwości finansowania SG również przez banki i towarzystwa ubezpieczeniowe. Źródło znajdziesz na sg.gov (strona archiwalna). Miłej lektury.
Wysłać KE rachunek za pilnowanie granicy UE na kwotę krajowego planu obudowy + VAT z terminem płatności 7d, albo przestajemy zatrzymywać imigrantów na wschodniej granicy.
Wysłać KE rachunek za pilnowanie granicy UE na kwotę krajowego planu obudowy + VAT z terminem płatności 7d, albo przestajemy jej pilnować i zatrzymywać imigrantów na wschodniej granicy. Jeżeli nie zapłacą to za 2tyg dorzucamy koszta manipulacyjne w wysokości kwoty planu odbudowy + dzienne odsetki za opóźnienie, albo podstawiamy autobusy na wschodniej granicy i wszystkich emigrantów przewozimy nad Odrę. No i co miesiąc dodatkowy rachunek za pilnowanie granicy UE.
@Wolterianin Czyli chcesz abyśmy robili to co Łukasz Szczęka... Ciekawe. Nie zauważyłeś że te działania niewiele mu dały? Myślisz że w Niemczech nie mają drutu kolczastego? Czy nie lepiej byłoby przestrzegać naszej konstytucji?
@perskieoko Nasza konstytucja była projektem tymczasowym na o ile pamięć mnie nie myli max 10 lat. Nie da jej się złamać gdyż art 2 może uzasadnić wszystko co pokazało PO rabując OFE. No i przypominam, że wg Polskiego porządku prawnego o tym co jest sprzeczne z konstytucją decyduje TK, a nie Ty, ja czy ulica więc jak mówisz o łamaniu konstytucji bez wyroku TK to mówisz nieprawdę. I nie ma tu znaczenia czy komukolwiek podoba się skład TK czy nie.
Co z tego, że niemcy mają drut kolczasty? Niech się grodzą i pilnują granicy na własny koszt walcząc jednocześnie z wszelkimi obrońcami praw człowieka i innymi ludźmi troszczącymi się o los imigrantów wrzeszczącymi o powrocie do metod z lat 30. No i Polska zamiast być chłopcem do bicia też mogłaby się dołączyć do krzyku, że my pomagamy, a oni nie. Nawet jakby zamurowali całą Polsko - Niemiecką granicę łamiąc traktaty, to musieliby też sfinansować murowanie naszej południowej granicy. Koszty finansowe całego przedsięwzięcia + koszty wizerunkowe byłyby wielokrotnie wyższe niż zapłacenie takiego rachunku. Niemcy w przeciwieństwie do Polaków potrafią liczyć i dlatego dali górę kasy erdoganowi w podobnej sytuacji więc Polsce tym bardziej by dali.
@Wolterianin OFE to była jedna wielka porażka i bardzo dobrze, że zostało to zlikwidowane. Radzę poczytać jak odbywała się obsługa tego czegoś przez banki. Oczywiście, że jak najbardziej można mówić o łamaniu konstytucji bo obywatele mają do tego pełne prawo. Skład społeczeństwu też może się nie podobać tym bardziej jak zasiada tam komunista. Ja, jak i większość społeczeństwa nic do UE nie mają i chcą w niej żyć bo jak nie wpływy UE, to z drugiej strony jest Rosja, co pewnie polskiemu motłochowi by pasowało. Polski motłoch lubi być trzymany za mordę, stad takie a nie inne sympatie. Najwięcej sprzeciwów to mają ci z dyskusyjnym ilorazem inteligencji, którzy swoje ryje wycierają sobie wiecznie patriotyzmem, wolnością, bogiem i honorem a są zwykłymi szmatami i szujami.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2021 o 0:04
@truskawka90 Czyli mówisz, że jak nie podoba mi się, że mieszkający niedaleko menel ciągle chodzi napruty i często niszczy różne rzeczy to mogę go odstrzelić, bo jest wielką porażką? Fajny sposób myślenia.
Możemy dyskutować o tym co jest mądre co nie i czy nam się to podoba czy nie, ale o tym czy konstytucja jest złamana czy nie jest decyduje TK. Póki więc nie ma jego wyroku nie ma jej złamania nawet jeżeli całe społeczeństwo będzie twierdzić inaczej.
Na jakiej podstawie wypowiadasz się o większości społeczeństwa? Większość to jakiś 19-20mln ludzi. Raczej wątpię byś z tyloma osobami gadała. O tym czego chce Polskie społeczeństwo przekonujemy się co parę lat w wyborach, a jakie są ostatnie wyniki wyborów każdy widzi.
Określanie ludzi, którzy myślą czy postępują inaczej niż Ty motłochem nie świadczy dobrze o Tobie na kilku poziomach.
@Wolterianin a ja Ci wystawie rachunek za przeczytanie tego komentarza. Tak z 250 tysiecy euro. Dawaj dane!
@Wolterianin To jest reguła demotów ^ ^ Im bardziej mertyoryczny i elegancki komentarz tym więcej ma minusów - prawda nigdy nie miała lekko, ale obecnie pożyteczni idioci całkowicie ją odrzucają.
@truskawka90
Sam lepiej bym tego ni ujął.
@Wolterianin "możemy dyskutować o tym co jest mądre co nie i czy nam się to podoba czy nie, ale o tym czy konstytucja jest złamana czy nie jest decyduje TK" które zostało wybrane niezgodnie z zapisami tejże konstytucji Logika level expert
@Xar Pokaż mi najpierw dowód wskazujący na to, że jesteś właścicielem demotywatorów i zapis w regulaminie serwisu pozwalający Ci zarządać takiej opłaty to pogadamy. Jeżeli takimi rzeczami nie dysponujesz to znaczy, że łamiesz art 286 KK co jest zagrożone karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8 w związku z czym ciesz się, że Polska nie jest państwem prawa. Z drugiej strony może kiedyś warto by pogadać z prawnikiem i wydać te 20-30k na przetestowanie jak nasz aparat sprawiedliwości zareagowałby na taką sprawę.
@Bigoszprawiczka Możesz powiedzieć jaki artykuł konstytucji i w jaki sposób został złamany przy wyborze TK? Bo to, że Ci się tak wydaje, czy że tak mówią w magicznym pudełku o niczym nie świadczy.
@Robyrt Łatwiej rozwiązywać wymyślone problemy niż prawdziwe więc takie postępowanie mnie nie dziwi. Zwłaszcza, że to rozwiązywanie faktycznych problemów wymagałoby najpierw przyznania, że samemu popełniło się błąd i wykonania faktycznej pracy by go naprawić podczas gdy walka z wymyślonym problemem ogranicza się tylko do gadania, a gadanie nic nie kosztuje. A że jest tyle minusów? Co z tego. Wiem, że to co teraz powiem jest obecnie bardzo kontrowersyjnym stwierdzeniem, ale prawda leży tam gdzie leży, a nie tam gdzie większość chce by była, a moje poglądy nie zależą od tego ilu osobom się podobają, a ilu nie. Jak dzięki temu minusowi ktoś poczuje się lepiej to niech minusuje. Szkoda tylko, że wciąż tyle osób kieruje się tylko swoim chciejstwem, bo takie ciągłe wypieranie rzeczywistości prowadzi do tego co mamy obecnie w Polsce.
@Wolterianin Ależ całkowicie się z Tobą zgadzam. Prawda nie zależy od czyjejś percepcji tylko od stanu faktycznego. Myślę, że pożyteczni idioci po minusie nie czują się lepiej, czują się jakby zrobili coś bardzo ważnego w ich odczuciu. Ludzie w większości nie potrafią powiązać przyczyny ze skutkiem, często uważają np. że odpowiedzią na biedę jest zapomoga socjalna, nie widząc, że to jej przyczyna.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2021 o 19:49
@Wolterianin Według różnych badań za pozostaniem w UE jest od 70 do 80% społeczeństwa. Tak, tak zaraz zaczniesz wynurzenia typu bo sondaż, bo niewiarygodne. Najlepsze jest to, że jak się zada pytanie "Co dalej" tym wszystkim którzy chcą wyjść z UE to nie uzyskuje się żadnej odpowiedzi. Zaczynają bredzić coś unii wyszehradzkiej, wielkiej niepokonanej Polsce. Żaden nie ma nic sensownego do powiedzenia. Jedyny plan jaki mają to wyjście z UE i na tm się kończy. Jak napisałam. Poczytaj sobie o OFE a potem podejmuj temat.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 września 2021 o 21:50
@truskawka90 Nieładnie jest mówić komu co myśli nie mając ku temu żadnych podstaw, podobnie jak równie mało uprzejme jest określanie czyichś nieznanych Ci przemyśleń wynurzeniami tylko dlatego, że w czymś się z kimś nie zgadzasz. Rozumiem, że moje zdanie nie ma dla Ciebie znaczenia, ale takie podejście uniemożliwia dialog bo po co gadać skoro nie ma znaczenia co się powie, a bez dialogu pozostaje tylko wojna i wzajemne wyrzynanie się.
Wracając do meritum.
Dużo zależy od tego jak jest zadane pytanie. Nie kwestionuję tego, że większość Polaków obecnie jest za pozostaniem w UE, ale to poparcie wciąż spada. Co więcej badania pokazują, że Polacy myśląc o UE myślą o takiej jaką UE była 20 lat temu czyli o obszarze wolnego przepływu ludzi, towarów i kapitału, a nie UE narzucającej swoją ideologię więc te wszystkie ataki na Polskę jakie idą z UE i totalnej opozycji przyspieszają proces i napędzają głosów pisowi, który wbrew propagandzie (tak samo swojej jak i obcej) jest ugrupowaniem prounijnym. Czasem trochę poszczeka. Czasem groźnie pokiwa palcem w bucie i tyle.
Niestety masz rację, że żadne obecne ugrupowanie nie ma pomysłu na UE. Totalna opozycja chciałaby wszystko oddać UE. PiS chciałby mieć swoje małe poletko gdzie tworzyliby swój urojony raj. Jedni i drudzy ignorują przy tym to, że UE to zdychające imperium, które na każdy rozwiązany problem tworzy 10 następnych. Póki co UE ma jeszcze pieniądze, ale to tylko kwestia czasu gdy ich zabraknie. Być może UE się podniesie, bo jak pokazuje to co się dzieje na naszej granicy jakieś lekcje zostały wyciągnięte, ale trzeba się przygotować na możliwy rozpad i to bez względu na to czy chce się być w UE czy nie. Trzeba więc w końcu zacząć myśleć o sobie zamiast ciągle zadawalać się rolą żebraka. Zwłaszcza, że wbrew temu co niektórzy twierdzą Polska nie jest brzydką panną bez posagu.
@Robyrt Zapomoga socjalna sama w sobie nie jest niczym złym. Problem pojawia się gdy zaczyna zajmować się tym Państwo.
@Wolterianin Niemcy wprowadzają kontrole na granicy z Polską i mamy obozowisko migrantów pod naszą zachodnia granicą
@LordL Zawsze można tym ludziom dyskretnie pomóc przeprawić się przez rzekę w innym miejscu. Poza tym fajnie, że mówisz o tych kontrolach. Niemcy odmawiają KE wzywającej do zniesienia ograniczeń w przemieszczaniu się i nikomu to nie przeszkadza Telewizje i gazety nie grzmią o łamaniu przez Niemcy zasad UE i nieprzestrzeganiu zasady nadrzędności prawa UE nad prawem niemieckim czy o wstrzymywaniu im funduszy. Nikt też nie mówi o wychodzeniu Niemiec z UE. Gdy jednak rząd Polski wystąpił o ponowne rozpatrzenie przez TK kwestii nadrzędności prawa UE nad prawem Polskim (co jest głupotą) od razu jest afera na cały świat. No ale przynajmniej widać komu jaka rola jest przewidziana.
@Wolterianin Kiedy Polska przystępowała do UE przeciwnicy też twierdzili, że jeszcze 10 lat i unii nie będzie. Jakie to te ataki? Elektrownia czy teraz gdy nie chce dać kasy choć od dawna trąbiła, że przyznawanie kasy będzie zależało od praworządności. Jakimś niewytłumaczalnym zbiegiem okoliczności tylko Polska i jej wielki brat, który w sumie ma nas w dupie czyli Węgry mają problemy. Cała reszta umie się porozumieć. Polska jak zwykle macha szabelką i z tego machania zawsze były problemy. Ja osobiście gdy mam możliwość wyboru też nie chcę Polaków przy projekcie.
@truskawka90 Mieszasz ze sobą różne niezależne od siebie rzeczy.
Imperia nie znikają z dnia na dzień czy nawet z roku na rok. To proces trwający dziesięciolecia czy nawet stulecia. Zobacz ile zdychało imperium rzymskie czy z bliższych czasów ZSRR. UE już od jakiegoś czasu jest na tej drodze i zamiast rozwiązywać faktyczne problemy tworzy fantomy z którymi potem walczy. Nawet teraz to widać przy covidzie czy przy nord stream. Wcześniej to było widać przy kryzysie migracyjnym i wielu innych okazjach.
Polska i Węgry mają problemy ponieważ nie chcą podporządkować się obowiązującej ideologii i uznać prymatu centrali. Nie ma w tym nic dziwnego, zaskakującego czy przypadkowego. Zwykły skutek czegoś co wiele razy miało miejsce w historii. Trąbienie o praworządności to właśnie jeden z przykładu ataków gdyż jest to próba wymuszenia czegoś co nie jest uregulowane w traktatach i fajnie też pokazuje różnice w traktowaniu różnych krajów przez władze UE. Jak Niemcy coś robią to spoko. Jak to samo robi Polska to dramat. Zabawne jest przy tym, że ludzie ignorujący tą hipokryzję równocześnie mówią o łamaniu praworządności w Polsce.
No ale przynajmniej na końcu jasno powiedziałaś jakie jest Twoje podejście
@Wolterianin Podaj identyczne przykłady że Niemcy coś robili a Polska nie może. Powtarzam identyczne. Polska i Węgry to taki klasowy debil. Myśli, że jest świetny, cudowny, drze ryja o byle co i jest przekonany o swojej nieomylności. Reszta klasy za bardzo nie chce się z nim nawet kumplować bo robi przypał na każdym kroku i tym bardziej ogarniętym nie jest to potrzebne. W końcu kretyn zostaje kretynem a reszta idzie dalej. Za budową gazociągu północnego za rządów AWS lobbowała sama Polska wraz z Ukrainą. Potem za rządów PiS i Marcinkiewicza, doradca tego ostatniego Ryszard Szneb bodajże publicznie powiedział, żeby do inwestycji jednak przystąpić. Przypominam że to nie tylko Niemy i Rosja są uczestnikami, bo są też Francja, Holandia i w pewnym momencie nawet Wielka Brytania. Niestety za samo wypowiedzenie takiego czegoś został zdymisjonowany.
@truskawka90 Przykłady? Chociażby kwestia prymatu prawa krajowego nad unijnym czy uznawania wyroków TSUE, ale czemu ograniczać się tylko do Niemiec. Czemu nikomu nie przeszkadza, że Francuski prezydent zbudował swoją kampanię wyborczą na łamaniu swobody przepływu ludzi, towarów i kapitału będącą fundamentem powstania UE? Gdzie podziały się obietnice, że UE nie będzie ingerować w sprawy światopoglądowe? Tyle mówi się o łamaniu przez Polskę zasad praworządności, ale jak KE łamie zapisy traktatowe uzurpując sobie władzę, która nie została jej przekazana traktatowo (wybacz, ale nie pamiętam jak się nazywa ta zasada)
To że rządy Polskie kierują się głupotą zamiast kierować się interesem Polski i Polaków, bo nasi rządzący chcą być fajni, albo myślą, że dzięki temu dostaną potem intratną synekurę, albo chcą zbawiać świat, albo po prostu nie mają pojęcia czym jest polityka to całkiem inna sprawa.
Ale zgoda krzywoustego by KE mogła brać kredyty w imieniu polskich obywateli i nakładać na Nas podatki idące do europejskiej kasy, pozostała bez zmian. Krzywousty Nas nie spzedał on oddał Polskę za darmo.
Spoko - oglądaj dziś właściwe telewizje, to dowiesz się w szczegółach - jakie w związku z tym . wstrzymaniem - Polska odniosła druzgoczące moralne zwycięstwo nad Komisją Europejską.
A jak tak dalej pójdzie to zanosi się jeszcze na wiele podobnych zwycięstw moralnych
@epuzer
Nie oglądaj więcej TVPiS.. to taka przyjacielska porada..
@epuzer Niebawem dowiemy się, że to zmowa UE ukartowana z Tuskiem, aby ''odciąć tlen'' pisiorkom.
@epuzer
Kraj Nadwiślański zwycięsko powróci do Matuszki Rossiji.
@epuzer
Proponuję.. Odstaw TVPiS. Nie dziekuj
@KatzenKratzen - powtarzasz się... może wymyśl coś innego - tu skąd piszę nikt nie wie co TVPiS bo z satki odbieramy tylko Astrę
Co nadaje wasza telewizja narodowa dość dokładnie omawiają co dzień miejscowe niepolskojęzyczne lokalne kanały TV
"Niedobra EU" ....czyli my sami
Cytujac: Polski rząd bardzo liczy na zastrzyk pieniędzy, bo deficyt budżetowy jest poważny. Oficjalna narracja jest taka, że sytuacja jest świetna, mamy nadwyżkę. Ale prawdziwy deficyt ukryty jest w różnego rodzaju funduszach.
Do wyborców pisu i lewicy już doszło, że to POŻYCZKA a nie darowizna? Chyba jako obywatele powinniśmy być zadowoleni, że ktoś nie bierze kredytu, który my będziemy musieli spłacać, a on w większości by poszedł na propagandę i wygranie kolejnych wyborów.
@DominikZi My już ten kredyt wzięliśmy.
Tak propo pisowskiego ładu to przypomniała mi eię ta scena, kilerów 2:
https://youtu.be/KdhwopvTf18
ufff i bardzo dobrze, nie będziemy musieli spłacać potem tego zadłużenia,VW myśl zasady nie my braliśmy.
@y0u Kredyt już wzięty. Zgodziliśmy się też na jego spłatę.
Wyobraź sobie, że razem z 26. sąsiadami bierzesz kredyt na remont Waszych 27. domów, bo dzięki temu raty będą mniejsze. Kredyt wzięty. Papiery podpisane i nagle sąsiedzi Ci mówią, że nie dadzą Ci Twojej części kasy, bo wg koleżanki fryzjerki, którą zna kogoś kto zna Twoją żonę bijesz swoją żonę. Bicie żony jest godne potępienia więc pomimo tego, że wśród sąsiadów są ludzie, którzy faktycznie biją swoje żony grożą Ci, że Twój dom nie zostanie wyremontowany póki nie przepiszesz swojego majątku na nich żeby mogli w ten sposób dopilnować, że będziesz grzeczny i więcej żony bić nie będziesz. A że papiery podpisałeś to ciesz się jak nie będziesz musiał spłacać całego kredytu, bo nie może być tak żeby spłacali go porządni ludzie na takich samych zasadach jak taki cham jak ty, więc jak będziesz zalegać ze swoją częścią raty przyjdzie komornik by ją ściągnąć.
Tak mniej więcej wygląda interes na który zgodziła się nasza kochana władza. Natomiast nasza kochana opozycja totalna jest jak dziecko, które ciągle Ci marudzi, żebyś jak najszybciej przekazał prawo własności do Waszego domu sąsiadom, bo chciałoby jak najszybciej mieć ładny pokój i nowy komputer.
Zabawne jest, że ktoś się cieszy z tego, że na koszt Polski wzięto kredyt, który będziemy spłacać ponad 30 lat i jeszcze nie chcą nam tych pieniędzy wydać.
Fake news, nic nie zostało zablokowane.
Wolterianin ale masz świadomość, że większość kosztów utrzymania Służb Granicznych pokrywana jest ze środków Unii? W 2019 roku było to 75%.
@Grzes1981 Ustawa o służbie granicznej mówi tak "Art. 8. Koszty związane z funkcjonowaniem Straży Granicznej pokrywane są z budżetu państwa."
Jeżeli twierdzisz, że 75% kosztów utrzymania straży granicznej jest ze środków UE pokaż źródło tej informacji. Zobaczymy wtedy ile w tym jest prawdy i ile z tego to faktyczne pokrycie kosztów, a ile to pożyczka i wrócimy do tematu.
Jakoś Niemcy też stwierdzili, że prawo krajowe jest nadrzędne nad UE i nikt im nic nie robi
Ojej! No kto by się spodziewał!!
Poczytaj o Funduszu Granicznym. Art. 8.1a Ustawy mówi o możliwości finansowania SG również przez banki i towarzystwa ubezpieczeniowe. Źródło znajdziesz na sg.gov (strona archiwalna). Miłej lektury.