@HochLieck tył góra.
Marie Curie - "angielska nazwa"(skrócona)
Przy czym początek angielskiej wikipedii(https://en.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie):
Marie Salomea Skłodowska Curie, born Maria Salomea Skłodowska; 7 November 1867 – 4 July 1934), was a Polish and naturalized-French physicist and chemist who conducted pioneering research on radioactivity. As the first of the Curie family legacy of five Nobel Prizes, she was the first woman to win a Nobel Prize, the first person and the only woman to win the Nobel Prize twice, and the only person to win the Nobel Prize in two scientific fields. She was the first woman to become a professor at the University of Paris in 1906.
Propaganda to faktycznie dziwne określenie, niemniej uważam że zwalczanie seksizem seksizmu to słaby pomysł... W ten sposób mamy po prostu więcej seksizmu...
@BlueAlien dzisiaj są tylko dwa radykalne obozy przy każdej dyskusji, nie można być np za azylantami ale dobrze ogarniętymi, albo za aborcją na starych zasadach.
@BlueAlien bo taki najpewniej chciała/rodzice wybrali. https://www.insider.com/target-science-shirt-for-girls-2017-8
Są inne kolorki koszulek dla dziewczynek, ale dotyczą innych nauk.
EDIT:
Pod złym komentarzem odpowiedziałem, chciałem pod tym poniżej.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2021 o 18:23
@PitaaP Seksizm? Że ma na koszulce coś innego niż myszka miki albo jednorożce? Czy cię powaliło? Seksizmem to jest twój komentarz, tak jakby uczenie dziewczynek o sławnych kobietach w nauce to było coś złego. Wracaj do średniowiecza cymbale.
@tomek_s Część dziewczynek- pewnie tak. Ale dzieci są różne. Ja za dziecka nienawidziła różu i księżniczek, za to w wieku 5 lat namietnie oglądałam discovery na temat kosmosu, więc mam przeczucie, że mała ja zakochałaby się w takiej koszulce(tylko nie o Curie-Skłodowskiej, a o jakieś kobiecie związanej z astronomią.)
@vicrac generalnie to albo bajkopisarstwo, albo Sklodowska z corka. Za wiele tego nie ma... W tym konkretnym wypadku @Bluealien odpowiedziala za mnie, to proba narzucenia dziewczynkom roli spolecznej, sprzecznej z natura, zdrowym rozsadkiem i statystykami.
No tak, w końcu księżniczka to takie dzikie zwierzę, na które nasi przodkowie polowali a kobiety z ich skór robiły namioty, zaś miotły rosną dziko na drzewach i kobiety w czasach jaskiniowych robiły z nich zupę :)
Natura? A gdzie w naturze masz różowe brokatowe zwierzęta, z których skór w czasach jaskiniowych robiono wdzianka dla dzieci czy np jednorożce, które służyły dziewczynkom za pokarm?
Mylisz się.
Tak naprawdę to sprzeczne z naturą jest wszystko co stworzył człowiek, i to co stworzyły kobiety i to co stworzyli mężczyźni. Mężczyzna np powinien walczyć z lwem i polować na mamuty, a nie dłubać w takim wytworze jak np samochód czy komputer, bo naturalnie nie jest stworzony do tak precyzyjnej i umysłowej pracy.
Ale jak widać są wyjątki więc i znajdziesz kobietę biegającą po trawie za pęcherzem napełnionym powietrzem wraz z innymi kobietami, jak i faceta, który klika w czarne klikadelko i patrzy się w szklane pudełko czy mu się cyferki zgadzają :)
@BlueAlien czasam zastanawiam sie czy wierzysz w te bzdury czy swiadomie mydlisz oczy :)
roznice pomiedzy kobieta a mezczyzna sa faktem i nie tylko w temacie zawartosci bielizny. to oczywisty fakt i trzeba byc zaslepionym lub ignorantem by tego nie wiedziec. Przyklad: na skutek dzialan neofeministek doszlo do takiego oto zabawnego zdarzenia: "Czas trwania egzaminów odbywających się na Uniwersytecie w Oxfordzie został wydłużony w celu poprawy niskich wyników kobiet – poinformowały władze uczelni. Studentki, które w lecie 2017 roku zdawały na uniwersytecie egzaminy m.in. z matematyki otrzymały dodatkowe 15 minut podczas egzamin (...)". Chodzilo wlasnie o to by wiecej kobiet studiowalo kierunki typowo meskie takie jak fizyka, matematyka czy kierunki inzynieryjne. Pomimo jawnego oszustwa i lamania zasad rownouprawnienia, wyniki kobiet byly tradycyjnie mizerne :) Tak samo mizerne jak wyniki naukowe kobiet od prawie 100 lat, czyli od czasu gdy pojawilyscie sie na uniwerkach. Z kobiet z ktorymi studiowalem IT, zadna nie zostala wzietym fachowcem, wiekszosc wcale nie pracuje w branzy. Przypadek? Oczywiscie ze nie :)
@DexterHollandRulez Czy seksizm? Nie wiem. Uważam, że to jest często nadużywana w wypadkach takich jak ten- czyli gdy dotyczy pewne zjawisko obojga płci.
I tak, chłopcy też powinni mieć do wyboru czy chcą koszulkę z Curie czy z autkiem czy z kwiatem.
I tu powstaje ciekawe zjawisko- w kwesti wyboru ubrań dla mężczyzn jest większa ilosć wyboru strojów, niż dla chłopców.
@vicrac Opisywanie osiągnięć z jakiejkolwiek szczególnej grupy, to na ogół dzielenie ludzi i wykorzystywanie ich w politycznej grze, na której wszyscy tracimy.
Można naiwnie myśleć, że ktoś ma dobre intencje, jednak życie pokazuje, że najczęściej jest inaczej...
Dlaczego "pseudowolnościowcy"? Czy ja komuś czegoś zabraniam? Co to ma wspólnego w ogóle z wolnością?
@kondon bo znam twoje pozostałe wypowiedzi i wiem, jak często posługujesz się argumentami wolnościowymi, jednocześnie w tej sytuacji uważając że to źle że ktoś opisuje osiągnięcia, które, o zgrozo, nie należą do białego faceta, najlepiej Polaka. Może cię zaskoczę, ale KAŻDY należy do tej czy innej grupy społecznej, więc opisywanie czyichkolwiek osiągnięć, zgodnie z tą upośledzoną logiką jest złe. I przez takich ludzi postrzega się libertarian jako niekonsekwentnych oszołomów.
@vicrac A czy to się kłóci z moimi wolnościowymi poglądami? Mogę coś krytykować, ale nie mogę tego zakazywać - tak właśnie tutaj zrobiłem.
Nie obchodzi mnie kogo dotyczą lub nie. Po prostu nie zgadzam się z ideą wyróżniania poszczególnych grup. To nie prowadzi do niczego dobrego i pokazuje, że tak naprawdę nie są ważne jej osiągnięcia, ale płeć.
"Może cię zaskoczę, ale KAŻDY należy do tej czy innej grupy społecznej, więc opisywanie czyichkolwiek osiągnięć, zgodnie z tą upośledzoną logiką jest złe"
To bardzo istotny fragment, jednak nie wiem co miałeś na myśli. Jaką upośledzoną logiką?
"I przez takich ludzi postrzega się libertarian jako niekonsekwentnych oszołomów."
Kto niby tak uważa?
Gdzie u mnie brak konsekwencji?
Tak w ogóle to ta kwestia nie ma nic wspólnego z moimi wolnościowymi poglądami i nie domagam się żadnych zmian w prawie, ale po prostu przemyślenie tego, co dobre dla społeczeństwa.
Jakby nie patrzeć to też seksizm - kategoryzacja ze względu na płeć, bezrefleksyjne powielanie schematów, wręcz tresura, by dziewczynka myślała, że sama tego chciała.
@BlueAlien neofemionistki bez przerwy uprawiaja kategoryzacje ze wzgledu na plec, sama to robisz w co drugim wpisie. seksizm az w oczy szczypie. slicznie sie zaoralas, gratki ;*
Pamiętam jak kiedyś mojemu znajomemu szkotowi powiedziałem, że Maria Curie była Polką.. poprostu mnie wyśmiał. Z Tą koszulką jest to samo, poprostu kolejny raz nikt nie dowie się o drugim członie nazwiska noblistki
@ProPolak ah ten typowy ból dupy zakompleksionych Polaków... wielka afera, bo koszulka dla dziecka jest mało dokładna :D A koszulki z Muminkami to powinny być podpisane jako "Mumintrollen" przyozdobione fińskimi flagami...
Gdyby Skłodowska została w Polsce to by najwyżej podłogi zmiatała do końca życia i pies z kulawą nogą by o niej nie wiedział i nie pamiętał. Dzięki temu że wyjechała, zdobyła wykształcenie, stanowisko i sławę. Wszystko to dzięki wyjazdowi do Francji. Dlatego nazwisko Curie jest jak najbardziej na miejscu.
@tomek_s przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, postaraj się zrozumieć i napisz jakiś komentarz, których choć trochę z tym koresponduje. Generalnie co to ma za znaczenie że jej nie lubili. I co z tego że nie było formalnie Polski? Jakby została w zajętej przez zaborców Warszawie co by to coś zmieniło? WTF?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2021 o 20:43
Jest mnóstwo innych ciuchów dla dzieci, niż w jednorożce i postaci z bajek. Nawet w zwykłym Pepco. Tej wojny atomowej w 1962 nie było - możesz śmiało wyjść z krypty.
Niestety mam tym problem. Dla całego świata Maria Skłodowska Curie to Marie Curie , czyli nie Polka tylko Franuzka z co najwyżej polskiego pochodzenia, Na pocieszenie tylko powiem że my też tego nie szanujemy. W prawackim plebiscycie na polkę 100lecia nie wygrała naszą wspaniała Maria tylko jakaś tam Faustyna Kowalska z zawodu popychadło kleru. Z góry przepraszam za mój bardzo subiektywny tok rozumowania
@jakber To jest akurat ciekawy tok rozumowania jeśli zestawimy powszechne poparcie dla przyjmowania wyłącznie nazwiska męża z tym przypadkiem. Mężem Marii Skłodowskiej został Pierre Curie. Skrócona nazwa jak i nazwisko stosowane w większości przypadków to nazwisko męża, a więc jest to Maria Curie. Pomijając już zapędy feministyczne, pierwsze nazwisko zostawia się często dla jasności, szczególnie w świecie nauki. Inaczej nagła zmiana nazwiska by utrudniała powiązanie poprzednich osiągnięć. To jednak nie znaczy, że po jej śmierci nadal powinno się stosować dwuczłonowe nazwisko. Głównym celem jest unikanie nieporozumień po ślubie, a ten odbył się dosyć dawno. Domaganie się obecności panieńskiego nazwiska na koszulce dla dzieci to już trochę przesada.
@jakber Co nie ma żadnego znaczenia dla kogokolwiek poza zakompleksionym narodem chcącym sobie przypisać jak najwięcej osiągnięć i chwalić się w świecie czymś, na co nie mieli wpływu.
@Aleksander1900 Za Wiki: Na dyplomie Nagrody Nobla z 1903 roku widnieje podpis Marie Curie, ale już na dyplomie drugiej Nagrody Nobla z 1911 roku napisano Marie Sklodowska Curie, co według niektórych opinii było zrobione na prośbę samej uczonej. Ciekawym jest fakt, że na stronie The Nobel Prize uczoną przedstawiono jako Marie Curie, née (czyli z domu) Sklodowska.Jesli pojawia sie jej nazwisko panienskie, to z dwoch powodow. Po pierwsze, taki byl zwyczaj we Francji, by podawac nazwisko panienskie mezatki, a po drugie, Maria miala silne parcie by podkreslac jej polskosc, wiec podawala i polskie, panienskie nazwisko. Tak naprawde, to po slubie z Piotrem Curie, przyjela nazwisko meza, jak to bylo w zwyczaju, wiec nazywala sie Maria Curie i pod tym nazwiskiem jest znana na swiecie. Tylko zakompleksieni Polacy nie umieja tego zaakceptowac
@tomkosz Ja nie mam problemu z nazwiskiem jak dla mnie może być być nawet maria kunta-kinte mam problem z tym jak na świecie ja widzą. Ja bym do zakceptowal bez problemu gdyby na świecie była Polką a nie Francuzką. Maria szanowała Polskę i swoje korzenia chociaż nie było latwo! Porą żebyśmy marzę szanowali siebie. Zacznijmy od właściwego , prawdziwego wizerunku Marii na swiecie oczywiście bez upiększania bo wtedy malo wiarygodnie się robi
@tomkosz I nadal piszesz głupoty. Niebywałe. Jeśli Pani Maria chciała, żeby pisali Maria Skłodowska Curie to dla ciebie jest to zakompleksienie Polaków. Co z tego, że na dyplomie napisali jak napisali, skoro nazywa się inaczej? Po prostu napisali to z błędem i tyle.
Kobiety powinny brać przykład ze Skłodowskiej. Osiągnęła ogromny sukces naukowy, wychowa dwie córki, które również wiele wniosły dla świata, z czego jedna również dostała nobla za chyba badanie fotonów.
Chociażby to że nigdzie nie znalazłam (w sklepach stacjonarnych) ubrań z np Star Wars czy Transformers dla dziewczynek, za to masa jest tego z jakimis Arielkami czy innymi Kopciuszkami. Jak jakaś dziewczynka się interesuje czymś innym, to ma trochę pod górkę, nie mówiąc o tym, że jak jakaś dziewczynka ma np piórnik czy bidon na wodę z SW czy TF to inne dzieci a zwłaszcza chłopcy ją traktują jak nawiedzoną, nienormalną i jej dokuczają, pokazując jej, gdzie jej miejsce w fandomie.
@HochLieck tylko że zainteresowanie się robotami u dziewczynki nie jest oryginalnością ani odmiennością. Zainteresowania nie mają płci, to tylko kultura która nakazuje pewnych rzeczy.
@BlueAlien Sama sobie zaprzeczasz. Dopiero co napisałaś, że "jakaś dziewczynka się interesuje _czymś innym_", i do tego się odniosłem. Teraz wyciągasz robotykę i twierdzisz, jakoby "zainteresowanie się robotami u dziewczynki nie jest oryginalnością ani odmiennością". W świetle wyżej przytoczonych badań naukowych jest to nieprawdą, ale gdyby jednak tak było, to jak to chcesz logicznie połączyć z "maniem pod górkę"? Jeśli jakieś dzieci robią jej pod górkę, to najwyraźniej widzą jednak w tym oryginalność/odmienność, i to im wystarczy. Odwrotnie niż twierdzisz, to właśnie kultura, w której dzieci/młodzież jest wychowywana, powoduje, że u dorosłych to zjawisko zanika.
Ja to czekam na równy wiek emerytalny oraz staż pracy uprawniający do emerytury stażowej.
I tutaj jest problem, bo tę dyskryminecję stanowi prawo, a nie prywatna firma produkującą koszulki.
Świetna koszulka, ale nie dlatego że "z Polką", a dlatego, że promuje naukę i ciekawość. Tak się wszyscy kuriozalnie zapętlili, że nikt nie skomentował cudownie inteligentnego hasła "stay curious", co można przetłumaczyć "bądź ciekawska" i "bądź curie-owa", bądź jak Curie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 września 2021 o 22:13
Może i brawo, ale o Skłodowskiej to się z tej koszulki nikt nic nie dowie.
przecież jest napisane
@Pluszakxyz W którym miejscu koszulki?
@HochLieck tył góra.
Marie Curie - "angielska nazwa"(skrócona)
Przy czym początek angielskiej wikipedii(https://en.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie):
Marie Salomea Skłodowska Curie, born Maria Salomea Skłodowska; 7 November 1867 – 4 July 1934), was a Polish and naturalized-French physicist and chemist who conducted pioneering research on radioactivity. As the first of the Curie family legacy of five Nobel Prizes, she was the first woman to win a Nobel Prize, the first person and the only woman to win the Nobel Prize twice, and the only person to win the Nobel Prize in two scientific fields. She was the first woman to become a professor at the University of Paris in 1906.
,więc napis jest i ja żadnego problemu nie widzę.
@adamis62 Może z koszulki się nie dowie, ale może kogoś to zainteresuje, może samą dziewczyną i będzie chciała dowiedzieć się więcej?
@Pluszakxyz, gdzie??? Jest Maria Curie, i każdy Polak z automatu dopowie sobie "Skłodowska", tak jak ty, ale reszta świata?
no fakt, dla mnie to było oczywiste, dla innych nie musi
feministyczna propaganda wchodzi juz do kolyski. narzekaja na ksiezy, robia dokladnie to samo...
@tomkosz
Gdzie tu widzisz propagandę? To jest kontra przeciwko tym przesłodzonym seksistowskim ubraniom narzucającym dziewczynkom rolę społeczną.
Propaganda to faktycznie dziwne określenie, niemniej uważam że zwalczanie seksizem seksizmu to słaby pomysł... W ten sposób mamy po prostu więcej seksizmu...
@BlueAlien przecież jak mają koszulki do wyboru to wiadomo,że wybiorą te z księżniczką czy miotłą; biologii nie oszukasz.
@PitaaP pisanie o osiągnięciach naukowych kobiet to seksizm? Upadłeś na głowę?
@BlueAlien dzisiaj są tylko dwa radykalne obozy przy każdej dyskusji, nie można być np za azylantami ale dobrze ogarniętymi, albo za aborcją na starych zasadach.
@BlueAlien bo taki najpewniej chciała/rodzice wybrali.
https://www.insider.com/target-science-shirt-for-girls-2017-8
Są inne kolorki koszulek dla dziewczynek, ale dotyczą innych nauk.
EDIT:
Pod złym komentarzem odpowiedziałem, chciałem pod tym poniżej.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2021 o 18:23
@PitaaP Seksizm? Że ma na koszulce coś innego niż myszka miki albo jednorożce? Czy cię powaliło? Seksizmem to jest twój komentarz, tak jakby uczenie dziewczynek o sławnych kobietach w nauce to było coś złego. Wracaj do średniowiecza cymbale.
@tomek_s Część dziewczynek- pewnie tak. Ale dzieci są różne. Ja za dziecka nienawidziła różu i księżniczek, za to w wieku 5 lat namietnie oglądałam discovery na temat kosmosu, więc mam przeczucie, że mała ja zakochałaby się w takiej koszulce(tylko nie o Curie-Skłodowskiej, a o jakieś kobiecie związanej z astronomią.)
@BlueAlien co ma wspolnego tradycja i natura do narzucania? oj, biedna ty, natura zrobila cie kobieta. cos strasznego. kobieto, puchu marny...
@vicrac generalnie to albo bajkopisarstwo, albo Sklodowska z corka. Za wiele tego nie ma... W tym konkretnym wypadku @Bluealien odpowiedziala za mnie, to proba narzucenia dziewczynkom roli spolecznej, sprzecznej z natura, zdrowym rozsadkiem i statystykami.
@tomek_s
No tak, w końcu księżniczka to takie dzikie zwierzę, na które nasi przodkowie polowali a kobiety z ich skór robiły namioty, zaś miotły rosną dziko na drzewach i kobiety w czasach jaskiniowych robiły z nich zupę :)
@tomkosz
Natura? A gdzie w naturze masz różowe brokatowe zwierzęta, z których skór w czasach jaskiniowych robiono wdzianka dla dzieci czy np jednorożce, które służyły dziewczynkom za pokarm?
@Livanir czym sie obecnie zajmujesz jesli mozna wiedziec? pracujesz moze dla nasa lub chociaz jestes programistka?
@tomkosz
Mylisz się.
Tak naprawdę to sprzeczne z naturą jest wszystko co stworzył człowiek, i to co stworzyły kobiety i to co stworzyli mężczyźni. Mężczyzna np powinien walczyć z lwem i polować na mamuty, a nie dłubać w takim wytworze jak np samochód czy komputer, bo naturalnie nie jest stworzony do tak precyzyjnej i umysłowej pracy.
Ale jak widać są wyjątki więc i znajdziesz kobietę biegającą po trawie za pęcherzem napełnionym powietrzem wraz z innymi kobietami, jak i faceta, który klika w czarne klikadelko i patrzy się w szklane pudełko czy mu się cyferki zgadzają :)
@BlueAlien to nawet zabawne. mam tylko nadzieje ze zartujesz
@tomkosz
Przecież to ty żartujesz :D zwłaszcza z tą naturą u zdrowym rozsądkiem.
@BlueAlien czasam zastanawiam sie czy wierzysz w te bzdury czy swiadomie mydlisz oczy :)
roznice pomiedzy kobieta a mezczyzna sa faktem i nie tylko w temacie zawartosci bielizny. to oczywisty fakt i trzeba byc zaslepionym lub ignorantem by tego nie wiedziec. Przyklad: na skutek dzialan neofeministek doszlo do takiego oto zabawnego zdarzenia: "Czas trwania egzaminów odbywających się na Uniwersytecie w Oxfordzie został wydłużony w celu poprawy niskich wyników kobiet – poinformowały władze uczelni. Studentki, które w lecie 2017 roku zdawały na uniwersytecie egzaminy m.in. z matematyki otrzymały dodatkowe 15 minut podczas egzamin (...)". Chodzilo wlasnie o to by wiecej kobiet studiowalo kierunki typowo meskie takie jak fizyka, matematyka czy kierunki inzynieryjne. Pomimo jawnego oszustwa i lamania zasad rownouprawnienia, wyniki kobiet byly tradycyjnie mizerne :) Tak samo mizerne jak wyniki naukowe kobiet od prawie 100 lat, czyli od czasu gdy pojawilyscie sie na uniwerkach. Z kobiet z ktorymi studiowalem IT, zadna nie zostala wzietym fachowcem, wiekszosc wcale nie pracuje w branzy. Przypadek? Oczywiscie ze nie :)
@BlueAlien obijamy pileczke, jak w piaskownicy? eee, stac sie na wiecej
@BlueAlien Pytanie z ciekawości - czy jak chłopcy mają do wyboru tylko koszulki z samochodami i rakietami to też jest to seksizm wymagający zmiany?
@DexterHollandRulez
Głupie pytanie, oczywiście że tak.
@DexterHollandRulez Czy seksizm? Nie wiem. Uważam, że to jest często nadużywana w wypadkach takich jak ten- czyli gdy dotyczy pewne zjawisko obojga płci.
I tak, chłopcy też powinni mieć do wyboru czy chcą koszulkę z Curie czy z autkiem czy z kwiatem.
I tu powstaje ciekawe zjawisko- w kwesti wyboru ubrań dla mężczyzn jest większa ilosć wyboru strojów, niż dla chłopców.
Cóż za dyskryminacja!
Popieram ideę promowania nauki, nie popieram dzielenia ludzi i polityki "równości".
@kondon co ty pie*przysz? Opisywanie osiągnięć naukowych kobiet to "dzielenie ludzi"? Siadło wam już coś na mózg, pseudowolnościowcy.
@vicrac Opisywanie osiągnięć z jakiejkolwiek szczególnej grupy, to na ogół dzielenie ludzi i wykorzystywanie ich w politycznej grze, na której wszyscy tracimy.
Można naiwnie myśleć, że ktoś ma dobre intencje, jednak życie pokazuje, że najczęściej jest inaczej...
Dlaczego "pseudowolnościowcy"? Czy ja komuś czegoś zabraniam? Co to ma wspólnego w ogóle z wolnością?
@kondon bo znam twoje pozostałe wypowiedzi i wiem, jak często posługujesz się argumentami wolnościowymi, jednocześnie w tej sytuacji uważając że to źle że ktoś opisuje osiągnięcia, które, o zgrozo, nie należą do białego faceta, najlepiej Polaka. Może cię zaskoczę, ale KAŻDY należy do tej czy innej grupy społecznej, więc opisywanie czyichkolwiek osiągnięć, zgodnie z tą upośledzoną logiką jest złe. I przez takich ludzi postrzega się libertarian jako niekonsekwentnych oszołomów.
@vicrac A czy to się kłóci z moimi wolnościowymi poglądami? Mogę coś krytykować, ale nie mogę tego zakazywać - tak właśnie tutaj zrobiłem.
Nie obchodzi mnie kogo dotyczą lub nie. Po prostu nie zgadzam się z ideą wyróżniania poszczególnych grup. To nie prowadzi do niczego dobrego i pokazuje, że tak naprawdę nie są ważne jej osiągnięcia, ale płeć.
"Może cię zaskoczę, ale KAŻDY należy do tej czy innej grupy społecznej, więc opisywanie czyichkolwiek osiągnięć, zgodnie z tą upośledzoną logiką jest złe"
To bardzo istotny fragment, jednak nie wiem co miałeś na myśli. Jaką upośledzoną logiką?
"I przez takich ludzi postrzega się libertarian jako niekonsekwentnych oszołomów."
Kto niby tak uważa?
Gdzie u mnie brak konsekwencji?
Tak w ogóle to ta kwestia nie ma nic wspólnego z moimi wolnościowymi poglądami i nie domagam się żadnych zmian w prawie, ale po prostu przemyślenie tego, co dobre dla społeczeństwa.
Ale kolor różowy został. Chyba nigdy nie widziałam dziewczynki w czymś np czarnym :/
@BlueAlien Dla dziewczynki kolor musi być różowy, a nazwisko ma być po mężu - panieńskie wymazali. Ta koszulka utrwala patriarchat :D
@BlueAlien i jeszcze długie włosy ma, skandal, że też nie ma rady na tych zbrodniarzy
@kanapekr
Jakby nie patrzeć to też seksizm - kategoryzacja ze względu na płeć, bezrefleksyjne powielanie schematów, wręcz tresura, by dziewczynka myślała, że sama tego chciała.
@BlueAlien neofemionistki bez przerwy uprawiaja kategoryzacje ze wzgledu na plec, sama to robisz w co drugim wpisie. seksizm az w oczy szczypie. slicznie sie zaoralas, gratki ;*
Pamiętam jak kiedyś mojemu znajomemu szkotowi powiedziałem, że Maria Curie była Polką.. poprostu mnie wyśmiał. Z Tą koszulką jest to samo, poprostu kolejny raz nikt nie dowie się o drugim członie nazwiska noblistki
@ProPolak Bo Polska to dla niej tylko kraj urodzenia. Edukacja i osiagniecia wszystko we Francji.
@Agitana A odkryty przez siebie pierwiastek POLON nazwała w ten sposób po to, żeby jeszcze bardziej odciąć się od swojej polskiej tożsamości?
@ProPolak ah ten typowy ból dupy zakompleksionych Polaków... wielka afera, bo koszulka dla dziecka jest mało dokładna :D A koszulki z Muminkami to powinny być podpisane jako "Mumintrollen" przyozdobione fińskimi flagami...
Gdyby Skłodowska została w Polsce to by najwyżej podłogi zmiatała do końca życia i pies z kulawą nogą by o niej nie wiedział i nie pamiętał. Dzięki temu że wyjechała, zdobyła wykształcenie, stanowisko i sławę. Wszystko to dzięki wyjazdowi do Francji. Dlatego nazwisko Curie jest jak najbardziej na miejscu.
@dupabiskupaa Polski wtedy nie było poza tym we Francji nie miała dobrej reputacji i wcale nie była tam dobrze traktowana.
@tomek_s przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, postaraj się zrozumieć i napisz jakiś komentarz, których choć trochę z tym koresponduje. Generalnie co to ma za znaczenie że jej nie lubili. I co z tego że nie było formalnie Polski? Jakby została w zajętej przez zaborców Warszawie co by to coś zmieniło? WTF?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2021 o 20:43
@dupabiskupaa aleś ty zakompleksiony
Jest mnóstwo innych ciuchów dla dzieci, niż w jednorożce i postaci z bajek. Nawet w zwykłym Pepco. Tej wojny atomowej w 1962 nie było - możesz śmiało wyjść z krypty.
Niestety mam tym problem. Dla całego świata Maria Skłodowska Curie to Marie Curie , czyli nie Polka tylko Franuzka z co najwyżej polskiego pochodzenia, Na pocieszenie tylko powiem że my też tego nie szanujemy. W prawackim plebiscycie na polkę 100lecia nie wygrała naszą wspaniała Maria tylko jakaś tam Faustyna Kowalska z zawodu popychadło kleru. Z góry przepraszam za mój bardzo subiektywny tok rozumowania
@jakber To jest akurat ciekawy tok rozumowania jeśli zestawimy powszechne poparcie dla przyjmowania wyłącznie nazwiska męża z tym przypadkiem. Mężem Marii Skłodowskiej został Pierre Curie. Skrócona nazwa jak i nazwisko stosowane w większości przypadków to nazwisko męża, a więc jest to Maria Curie. Pomijając już zapędy feministyczne, pierwsze nazwisko zostawia się często dla jasności, szczególnie w świecie nauki. Inaczej nagła zmiana nazwiska by utrudniała powiązanie poprzednich osiągnięć. To jednak nie znaczy, że po jej śmierci nadal powinno się stosować dwuczłonowe nazwisko. Głównym celem jest unikanie nieporozumień po ślubie, a ten odbył się dosyć dawno. Domaganie się obecności panieńskiego nazwiska na koszulce dla dzieci to już trochę przesada.
@ZONTAR i dzięki takiemu rozumowaniu jest to dla świata Francuzka a nie Polka
@jakber Co nie ma żadnego znaczenia dla kogokolwiek poza zakompleksionym narodem chcącym sobie przypisać jak najwięcej osiągnięć i chwalić się w świecie czymś, na co nie mieli wpływu.
To jak to wreszcie jest, Maria Curie-Skłodowska czy Maria Skłodowska-Curie?
@ksawerym Maria Curie z domu Sklodowska
@ksawerym, zależy w jakim języku.
Po polsku - Maria Skłodowska - Curie, po francusku Maria Curie - Skłodowska.
https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Kwartalnik_Historii_Nauki_i_Techniki/Kwartalnik_Historii_Nauki_i_Techniki-r1986-t31-n3_4/Kwartalnik_Historii_Nauki_i_Techniki-r1986-t31-n3_4-s849-851/Kwartalnik_Historii_Nauki_i_Techniki-r1986-t31-n3_4-s849-851.pdf
@tomkosz Nie pisz głupot.
@ksawerym Maria Skłodowska-Curie
@Aleksander1900 Za Wiki: Na dyplomie Nagrody Nobla z 1903 roku widnieje podpis Marie Curie, ale już na dyplomie drugiej Nagrody Nobla z 1911 roku napisano Marie Sklodowska Curie, co według niektórych opinii było zrobione na prośbę samej uczonej. Ciekawym jest fakt, że na stronie The Nobel Prize uczoną przedstawiono jako Marie Curie, née (czyli z domu) Sklodowska.Jesli pojawia sie jej nazwisko panienskie, to z dwoch powodow. Po pierwsze, taki byl zwyczaj we Francji, by podawac nazwisko panienskie mezatki, a po drugie, Maria miala silne parcie by podkreslac jej polskosc, wiec podawala i polskie, panienskie nazwisko. Tak naprawde, to po slubie z Piotrem Curie, przyjela nazwisko meza, jak to bylo w zwyczaju, wiec nazywala sie Maria Curie i pod tym nazwiskiem jest znana na swiecie. Tylko zakompleksieni Polacy nie umieja tego zaakceptowac
@tomkosz Ja nie mam problemu z nazwiskiem jak dla mnie może być być nawet maria kunta-kinte mam problem z tym jak na świecie ja widzą. Ja bym do zakceptowal bez problemu gdyby na świecie była Polką a nie Francuzką. Maria szanowała Polskę i swoje korzenia chociaż nie było latwo! Porą żebyśmy marzę szanowali siebie. Zacznijmy od właściwego , prawdziwego wizerunku Marii na swiecie oczywiście bez upiększania bo wtedy malo wiarygodnie się robi
@tomkosz I nadal piszesz głupoty. Niebywałe. Jeśli Pani Maria chciała, żeby pisali Maria Skłodowska Curie to dla ciebie jest to zakompleksienie Polaków. Co z tego, że na dyplomie napisali jak napisali, skoro nazywa się inaczej? Po prostu napisali to z błędem i tyle.
Kobiety powinny brać przykład ze Skłodowskiej. Osiągnęła ogromny sukces naukowy, wychowa dwie córki, które również wiele wniosły dla świata, z czego jedna również dostała nobla za chyba badanie fotonów.
@Gorinobu Tylko kobiety? A co stoi na przeszkodzie, żebyśmy wszyscy brali z niej przykład?
A co złego jest w jednorożcach i postaciach z bajek? Jak cała reszta stały się niepoprawne politycznie?
@haron009
Chociażby to że nigdzie nie znalazłam (w sklepach stacjonarnych) ubrań z np Star Wars czy Transformers dla dziewczynek, za to masa jest tego z jakimis Arielkami czy innymi Kopciuszkami. Jak jakaś dziewczynka się interesuje czymś innym, to ma trochę pod górkę, nie mówiąc o tym, że jak jakaś dziewczynka ma np piórnik czy bidon na wodę z SW czy TF to inne dzieci a zwłaszcza chłopcy ją traktują jak nawiedzoną, nienormalną i jej dokuczają, pokazując jej, gdzie jej miejsce w fandomie.
@BlueAlien Serio dziwisz się, że ludzie oryginalni mają pod górkę?
A dzieci są znane z wyjątkowo okrutnego tępienia wszelkiej odmienności.
@HochLieck tylko że zainteresowanie się robotami u dziewczynki nie jest oryginalnością ani odmiennością. Zainteresowania nie mają płci, to tylko kultura która nakazuje pewnych rzeczy.
@BlueAlien źle, siadaj, pała
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2755553/
@BlueAlien Sama sobie zaprzeczasz. Dopiero co napisałaś, że "jakaś dziewczynka się interesuje _czymś innym_", i do tego się odniosłem. Teraz wyciągasz robotykę i twierdzisz, jakoby "zainteresowanie się robotami u dziewczynki nie jest oryginalnością ani odmiennością". W świetle wyżej przytoczonych badań naukowych jest to nieprawdą, ale gdyby jednak tak było, to jak to chcesz logicznie połączyć z "maniem pod górkę"? Jeśli jakieś dzieci robią jej pod górkę, to najwyraźniej widzą jednak w tym oryginalność/odmienność, i to im wystarczy. Odwrotnie niż twierdzisz, to właśnie kultura, w której dzieci/młodzież jest wychowywana, powoduje, że u dorosłych to zjawisko zanika.
Lista kobiet z wiekopomnym wkładem w nauki ścisłe: Maria Skłodowska... koniec.
@mrooki A Kopernik i Einstein? ;))
@mrooki nie przesadzałbym, wybiła się na plecach męża.
W nosie mają te ciuchy, to feministyczna propaganda dla dziewczynek, myślą że ludzie są głupi i nie zauważą.
No i na tym to by sie juz skończyło
Super. I do tego Polka pierwszą bohaterką koszulki.
Ja to czekam na równy wiek emerytalny oraz staż pracy uprawniający do emerytury stażowej.
I tutaj jest problem, bo tę dyskryminecję stanowi prawo, a nie prywatna firma produkującą koszulki.
Świetna koszulka, ale nie dlatego że "z Polką", a dlatego, że promuje naukę i ciekawość. Tak się wszyscy kuriozalnie zapętlili, że nikt nie skomentował cudownie inteligentnego hasła "stay curious", co można przetłumaczyć "bądź ciekawska" i "bądź curie-owa", bądź jak Curie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 września 2021 o 22:13
Jakie brawo? Po Pierwsze to nazywała się Maria Skłodowska - Curie. A po drugie gdzie na koszulce jest jej nazwisko Skłodowska?