Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
293 307
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
E El_Polaco
+8 / 16

@Wolterianin
Tyle że potrzebujemy bardzo dobrze wyszkolonych i wyposażonych żołnierzy. Służba zasadnicza w Polsce właściwie nigdy nie spełniała tych kryteriów, poza kilkoma jednostkami.

Także przywrócenie tego być może byłoby dobrym pomysłem, ale dopiero po gruntownej reformie sił zbrojnych, może na wzór izraelski. Tam mają służbę zasadniczą i żadne państwo w regionie im nie podskoczy. Chyba niewiele państw na świecie mogłoby wygrać z nimi wojnę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wolterianin
+1 / 5

@El_Polaco Pełna zgoda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Siwy121
+3 / 7

@El_Polaco
Wyszkolenie to jedno ale USA też mocno wspiera Izrael sprzętem.
Ogólnie to może gdyby nasza armia była tak uzbrojona to byłaby na podobny poziomie lub wyższym jakościowym ale na pewno brakłoby nam rezerw na wypadek wojny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
-5 / 7

@Siwy121
Izrael ma też własny sprzęt i to najwyższej jakości. Poza tym izraelscy hakerzy złamali amerykańskie zabezpieczenia i nie muszą się bać, że Amerykanie wyłączą im sprzęt, jak zaczną go używać nie po ich myśli.

Polacy tego nie zrobili i może się okazać, że nie będą mogli odpalać pocisków z amerykańskich myśliwców.

Potrzebny jest sprzęt, wyszkolenie, dobra struktura dowodzenia i najlepiej silni sojusznicy, ale sojuszników będziemy mieli, póki pomoc Polsce będzie się opłacać. Dlatego powinniśmy mieć armię zdolną do samodzielnej walki z wrogiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+4 / 8

@El_Polaco armia poborowa NIGDY nie będzie tak skuteczna jak armia zawodowa. Po prostu. Armia poborowa to głównie "mięso armatnie", które ma być celem dla wroga, aby nie celowało w zawodowców. To zawodowcy wygrywają bitwy. Taka jest prawda.

Bo możesz rzucić i milion żołnierzy, co z tego jeśli 3/4 ledwo wie jak broń obsługiwać?
A wyszkolenie to dużo więcej niż tylko umiejętność strzelania. Wymaga też taktyki, wiedzy na co uważać aby nie dać sobie odstrzelić łba. Tego się poboru nie nauczy. Ich uczy się jak strzelać.
Podczas II WŚ ile takich poborowych ruscy rzucili? Jakie mieli straty? Olbrzymie. Bez sensu, głupia rzeźnia.

Zresztą, dziś piechota i tak pełni dużo mniejszą funkcję niż kilka dekad temu. Dziś dużo większą rolę gra lotnictwo, artyleria, ciężki sprzęt, marynarka. Chcesz posadzić poborowego za sterami myśliwca? XD. Przecież on się zabije haha.

Izrael sobie radzi nie dlatego że jest taki super, a dlatego że stoi za nim USA.

Polska już dawno powinna zapomnieć o USA jako "głównym sojuszniku", bo w razie czego będą nas mieli gdzieś. Rosja już ma nas gdzieś. Nie ma opcji - zostają Chiny. Oni faktycznie mogą w nas widzieć sensownego sojusznika, stać ich na inwestowanie, a Polska z dość mocno konserwatywnymi mimo wszystko poglądami, może wyglądać atrakcyjnie na tle pseudopostępowego zachodu.
Mając za sobą Chiny, ani USA, ani Rosja, nie będą nam specjalnie fikać.
A Chinom mamy co oferować.

Dodatkowo pytanie DLACZEGO wycofano pobór? Nie dlatego że robimy armię zawodową bla bla bla. A dlatego że młodzi poborowi coraz częściej sobie strzelali w łeb na wartach.
Bo do koszar dla poborowych szli sierżanci-tyrani. Wojsko wiedziało że to debile, ale nie mogli ich ot tak wywalić, więc przerzucali ich to na kolonie karne lub właśnie do koszar poborowych. Tam się zwyczajnie wyżywali na młodzikach. Problem urósł, nie dało się go ukryć, więc zniesiono pobór i cześć. Chcesz fali samobójstw w koszarach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 września 2021 o 7:41

T tomkosz
0 / 0

@El_Polaco z tym wylaczaniem sprzetu przez amerykanow to bajka. nie sposob byloby kontrolowac takiej ilosci sprzetu rozsianego po calym swiecie. do tego, gdyby np ruskie udowodniliby ze ktos w USA moze zamienic zabawki do zabijania w zlom jednym przyciskiem, zainteresowanie takim sprzetem bardzo by spadlo, a przeciez wszyscy wiedza ze dla USA to zyla zlota

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+4 / 14

@ubooot a mundurowym debilom przydał by się solidny kop w dupę.

Ja miedzy innymi z powodu zasadniczej służby wojskowej nie jestem obecnie patriotą. Nie zamierzam bronić tego debilnego kraju i dużej części obywateli zwłaszcza takich jak ty. Mało tego .. przez takich jak ty i ten rzad jak ktoś nas zaatakuje to mocno będę się zastanawiał czy nie jest rozsądniejszy i sie do niego nie przyłączyć by wybić polityczne ścierwa każdej masci jakie rzadziły tu przez 30 lat urzędasów i funkcjonariuszy oraz księży właśnie za to jakim krajem stała się polska i w jakim kraju muszę żyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U ubooot
-1 / 9

@killerxcartoon fakt, wielu mundurowym by się przydał kop w dupę, w zasadniczej służbie wojskowej było mnóstwo patologii, co nie oznacza że idea jest zła. Wykonanie było fatalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+3 / 5

@ubooot jesli przy dostepnych srodkach pomyslu nie da sie sensownie zrealizowac to tenze pomysl jest do dupy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+2 / 2

@killerxcartoon Mam podobnie. Albo wiooo gdzieś na południe, jeśli byłaby tylko możliwość. Nigdy w życiu nie narażał bym życia za ten kraj, jego polityków i większą część sprzedajnych, tępych obywateli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
0 / 0

@amroth7 uzasadnij

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Diber
+5 / 7

W związku z powyższym można ubiegać się wciąż o Służbę Zastępczą w razie odwieszenia Poboru do Zasadniczej Służby Wojskowej.
Warto też ubiegać się o zmianę kategorii wojskowej w razie znacznego pogorszenia stanu zdrowia. Póki kolejki są w miarę małe. Skoro pobór zawiesili...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+3 / 5

Ooo widze kolejną rzecz do opodatkowania. Pinokio już pewnie zaciera ręce z radości, że można bedzie wyciągnąć pieniądze np. za odroczenie służby wojskowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
+16 / 20

Nie dajcie się nabrać nostalgicznym opowieściom Waszych rodziców/rodziny. Zasadnicza służba wojskowa to był śmiech na sali. Najpierw w d.pę aż do przysięgi. Potem jako młody wciry od fali z szorowanie kibla szczoteczką do zębów włącznie, w drugiej połowie służby ty ganiałeś i kombinowałeś jak by tu zach_lać. Poligon raz - może dwa jak miałeś farta/pecha. Kałacha widziałeś od święta. Strzelanie ostra amunicją może kilka razy po magazynku. Taka karykatura wojska. Wcześniej można było przynajmniej jakiś kurs zrobić np. na kierowcę ciężarówki, spawacza, mechanika. Potem chyba skasowali.
--------
Wartość bojowa takich ciamciaków właściwie żadna. Było kilka porządniejszych jednostek, ale tam nie brali byle cieniasa z łapanki. Może dla jakiegoś przysłowiowego "chłopka z głębokiego lasu" był to pożyteczny okres, ale dla kogoś bardziej ogarniętego rok życia psu pod ogon.
--------
Może w Izraelu albo w Korei Południowej takie szkolenie wojskowe stoi na dobrym poziomie. U nas? Zwyczajnie wątpię aby było przydatne do czegokolwiek, a kolejna kasa publiczna w piach. Był czas kiedy musiałeś mieć wujka w sztabie aby dostać się na żołnierza zawodowego. Teraz - żadna atrakcja. Nawet z WATu ludzie rezygnują rozczarowani poziomem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+5 / 7

@irulax
W czasie zasadniczej służby wojskowej 21 miesięcy wystrzeliłem 110 nabojów Dwa razy 1 po 5 nabojów dwa razy 2 po 30 raz seria 30 ze ślepaków i do tego 5 z KBKS i 5 z TT bo oficer dał mi postrzelać.
Więcej wystrzelałem w pierwszym roku jak sobie kupiłem czarnoprochowce.

I 100% zgadzam się z twoja opinia. W wojsku podobało się tylko patologii i debilom jacy dzięki fali dostali pod koniec slóżby namiastkę jakieś władzy jakie podbudowało ich zrypane ego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 września 2021 o 0:28

E Elathir
+5 / 5

@irulax nie zapominajmy o jeszcze jednym gigantycznym koszcie. Wyciągamy z rynku pracy na w zasadzie rok czasu młodych mężczyzn w pełni sił, którzy zamiast pracować i napędzać gospodarkę są obciążeniem dla budżetu. Za tą kasę, którą zapłacą w tym czasie w podatkach i oszczędność na służbie można naprawdę zrobić dla armii o wiele więcej dobrego.

A co do walorów wychowujących służby zasadniczej, to podpytajcie się ludzi co ją odbywali w latach 90-tych czy nauczyli się tam czego więcej niż chlać, palić i radzić sobie bądź być częścią patologii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@Elathir Koszar już dawno nie ma. Infrastruktury, poligonów, pojazdów, wszystko sprzedane przez AMW.
Co budować je będą na nowo, czy trzymać poborowych w namiotach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I irulax
+2 / 2

@Elathir Popieram. Dodam jeszcze od siebie, że dawna armia poborowa to była kosztowna wydmuszka - aby tylko cyferki w statystykach się zgadzały. Zaciągali młodych ludzi, którzy w większości bardzo nie chcieli tam iść i/lub nie mieli do tego predyspozycji. Za to ludzie którzy chcieli, nie mogli się dostać na zawodowca. Sprzęt wiekowy bez zdolności bojowej, szkolenia głównie teoretyczne albo na miotle... Oficerowie mieli na wszystko wywalone - 16:00 i do domu do żonki. Przewałki finansowe na potęgę, zapas generałów dla całego NATO.
To nie średniowiecze gdzie liczył się każdy zaostrzony patyk. Powrót poboru nie ma żądnego logicznego uzasadnienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 2

@Elathir Pomijając aspekt kosztów rynku pracy to jednak jest to poważna ingerencja w życie ludzi jak na dodatek sprowadza człowieka do niewolnika bo państwo zamiast zatrudnić kogoś usiłuje pozyskać go za darmo. I jeszcze robi to w okresie gdzie ludzie powinni łączyć się w pary i zakładać rodziny.
To przypomnienie skąd się wzięła zasadnicza służba wojskowa. Gdy dawna arystokracja czyli kasta wojowników jaka zyskała uprzywilejowaną pozycje w państwie i ogromny udział w zyskach i dochodach zrozumiała że lepiej cieszyć się przyjemnościami życia niż ginąc na wojnach zagoniła do walki niewolników czyli chłopów pańszczyźnianych. I to jest źródło zasadniczej służby wojskowej. Bo arystokracja stał się tylko oficerami jaka wydaje im rozkazy.

I zgadzam się z tobą mnie wojsko nauczyło samej patologii. Wulgaryzmów i chamstwa, pokazało że większość ludzi to patologia mająca problemy z alkoholizmem w tym ogrom kadry oficerskiej (ja nie cierpię się upijać) i przede wszystkim bylejakości. czyli sztuka. nie ważne czy działa czy nie czy jest dobrze zrobione czy nie, ważne że jest i w papierach się zgadza. Skutki tego widziałem przy powodzi stulecia. Gdzie nic nie działało. Nie było pomp albo nie działąły albo miały niesprawne węże. Nie było budynków gdzie miał być sprzęt Bo spłonęły ,sprzedano je czy zagospodarowano na inne zadania. A planów ochrony terytorialnej nie poprawiono Ba nie było osób jakie miały to organizować bo wyjechały za granicę, umarły czy się wyprowadziły. Ciężko by ochronę powodziową w Krakowie organizował gościu mieszkający w Poznaniu. To samo z pojazdami w wojsku, w jakich udawano że są sprawne. A teraz wiem ze na takich samych zasadach funkcjonuje to chore państwo. Państwo z dykty i kartonu skręcone sznurkiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 września 2021 o 16:59

I irulax
0 / 0

@killerxcartoon Własnie m.in. o tym piszę. Wmawia się nam, że w ten sposób skutecznie przygotujemy się do ew. nadchodzącego konfliktu zbrojnego. Niestety, będzie to czas gdy życie powie "sprawdzam". Wtedy wyjdzie tragedia, gdy z tysięcy pojazdów bojowych 60% da się w ogóle uruchomić, połowa z tego zepsuje się kilometr od koszar. Reszta zostanie zniszczone w pierwszym dniu wojny z powodu przestarzałej technologii, braku wsparcia, braku ogarniętej obsługi, braku amunicji.
Moim zdaniem, jest to podtrzymywanie kosztownej iluzji aby niedouczony obywatel czół się bezpieczniej porównując suche cyferki w sprawozdaniach. Nie oszukujmy się - każde sznujące państwo ma swoich szpiegów, swoje rozpoznanie i doskonale wie czym dysponuje konkurencja. Chcemy postraszyć np. Rosję? o_O Wychodzi również totalna nieudolność(?) naszych polityków: chybione inwestycje, trefne przetargi, ogólny bur_del w całej armii. Brak jakiegokolwiek pomysłu na systematyczny rozwój. Co mi z tego, ze np. państwo wywali gruby hajs na nowocześniejsze samoloty, skoro nie zadbano o zaplecze techniczne i pewnie z połowa nie ma zdolności bojowej?
Bycie żołnierzem nie polega na odzianiu ciuchów moro, pozerskiej postawie i słit foci z kałachem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@irulax
I dokładnie tak było.. Służyłem w sztabie podczas powodzi i przepisywałem te REALNE meldunki więc wiem co nie działało. W zasadzie większość. A organizacja jest najsłabsza strona polski i polskich cech narodowych. Kwalifikacje kadry w wojsku są tragiczne. A armia z poboru będzie się nadawała tylko do parad , jako mięsko armatnie do rozpoznania bojem czyli ataku na oślep i rozbrajania pól minowych przemarszem piechoty. I tak traktować będzie żołnierzy kadra oficerska. By nie być gołosłownym niedawno uziemiono nasze MIG-29 bo zabił się pilot i nie zadziałał fotel wyrzucany. Rosyjskiej konstrukcji niezawodny i najlepszy na świecie fotel wyrzucany jakiego zazdrości NATO Rosji. A dlaczego nie zadziałał? bo w naszym serwisie gdy remontowano MIG i przy wymianie fotela wymieniono śruby montażowe, bo tamte były za słabe i się ukręcały. Ukręcały się bo jełopy z serwisu nie mieli klucza dynamometrycznegio i wkręcaraka pneumatyczna je ukręcała. Śruby specjalnie obliczane i nacinane jakie odpalany silnik rakietowy miął ścinać. I serwisanci tego niw wiedzieli po co są takie śruby i nie wymienili ich na właściwe tylko na pierwsze lepsze pewnie od Golfa bo zatrudniono tam pewnie po znajomościach wiejskich debilków i ćwoków jacy wcześniej sprowadzali złomy z Niemiec i sprzedawali jako nieśmigane. Codo naszych nowoczesnych samolotów to F16 to konstrukcja z 1975 roku i dostaliśmy te jakie wycofano z eksploatacji i trafiły na pustynie. Ogólnie sprzęt w wojsku pozostawia wiele do życzenia. Nasze okręty podwodne kobeny a raczej koben bo został ostatni zwodowany w 62 w przyszłym roku osiągnie 60 lat i konserwator zabytków pewnie nie zgodzi się na wychodzenie jego w morze. Do dziś nie ma śmigłowców jakich przetarg odwołał PiS. A z hełmów z lat 50-60tych jakie kazał odmalować Macierewicz dla WOTów i na zdjęciach kazał w fotoszopie zastępować je kewlarowymi chyba śmiał się cały świat bo to idealny obraz naszego wojska. Jakie nota bene w okresie pandemii w 2020 posłużyło tylko rządzącym degeneratom z PiS do zastraszania własnych obywateli wraz z Policją jaka zachowywała się jak ZOMO. I to jedyne do czego nadają się nasi weekendowi harcerze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Balduran44
-3 / 7

Jak tak patrzę na niektórych to przydała by się. i to tak z 5 lat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+4 / 6

Państwo może jak sobie na to pozwolicie. Zasadnicza służba wojskowa służyła do zastraszania i podporządkowywania ludzi władzy państwa. Nigdy nie pozwólcie by powróciła. bo to traktowanie ludzi jak niewolników. Zawiesili ją nie dlatego że chcieli tylko dlatego bo nie mogli zebrać poboru. 70 procent teoretycznego poboru się nie stawiała. Wyjechała za granicę, nie jest dostępna pod adresem zameldowania jaki jest fikcją lub dawała papiery że się uczy.

Wartość bojowa takich jednostek jest znikoma. Pijaństwo przekracza wszelkie granice normalności. A teraz i pewnie spożycie narkotyków. Nadaje się jako mięso armatnie , do rozpoznawania bojem lub do likwidacji pól minowych przemarszem.

PS. służbę zawieszono w 2005 po otwarciu granic z UE. Za rządów PiS

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 9 września 2021 o 1:44

avatar polski_niewolnik
+7 / 15

Ok, zróbmy referendum w kraju, z imienia i nazwiska. Każdy kto będzie się opowiadał w tym referendum za obowiązkową służbą wojskową, po jej przywróceniu, obowiązkowo będzie musiał odbyć 2 letnią służbę w syfie. Nieważne czy już ją odbywał wcześniej i w jakim jest wieku.

Zobaczymy ilu wtedy będzie chętnych bohaterów aby zagłosować za narzucaniem obowiązkowej służby wojskowej innym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polski_niewolnik
+2 / 4

@rademenes_82 Jak będziesz z twymi wszystkimi "sierotami" razem na kompanii to będziesz miał okazję im pokazać jak się zachowują i ubierają "prawdziwi" mężczyźni. Każdy jest odważny dopóki może zachować anonimowość w necie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rademenes_82
-2 / 2

@polski_niewolnik Odsłużyłem swoje i choć komandosa ze mnie nie zrobiono, to przynajmniej nauczono mnie dyscypliny, samoorganizacji i szeroko pojętego "życiowego ogarnięcia". Dzięki temu nie stałem się życiową pierdołą która ma traumę z powodu tego, że ktoś obok krzyknął.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+1 / 1

@rademenes_82 skoro to było takie super to co ci szkodzi skorzystać jeszcze raz?
Służba zasadnicza ostatnie czego uczy to czegokolwiek pożytecznego, no chyba, że za pożyteczne uznamy kombinowanie. Samoorganizacja? Dyscyplina? Ogarnięcie życiowe? To albo odbywałeś ja przed wojną, albo wcale. Jak ten festiwal chamstwa, alkoholizmu, kombinatorstwa i wzajemnego udupiania się może czegokolwiek nauczyć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 września 2021 o 8:20

R rademenes_82
-2 / 2

@Elathir Nie mówię, że było super ale również mnie nie zabiło. Nie widzę potrzeby ponownego odbywania służby, natomiast możesz być pewien, że kiedy zajdzie taka potrzeba (wojna/katastrofa ekologiczna/klęska żywiołowa itp), wtedy pierwszy ustawię się w kolejce do WKU. Tego nauczono mnie w domu, że Ojczyźnie trzeba służyć i pomagać, gdy tego potrzebuje. Jako ciekawostkę zdradzę Ci, że nie w każdej jednostce chlało się na umór i szukało okazji do chowania po kątach. Nie wiem gdzie służyłeś, ale jeśli tak wyglądała Twoja jednostka, to serdecznie współczuję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bzyq100
-1 / 3

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tymi którzy wieszają psy na zasadniczej służbie wojskowej. Byłem, widziałem, przeżyłem i jestem jak najbardziej za jej przywróceniem. Nie oszukujmy się, jeżeli ktoś nie reprezentował sobą przed wojskiem zbyt wiele i wylądował na wartowniczej to nie mógł wynieść z niej zbyt wiele. Jeżeli ktoś pił na umór w cywilu, robił to samo w wojsku. Jeżeli ktoś poszedł z przymusu i tylko po to żeby odj...ć swoje, no to nie można spodziewać się z jego strony jakiegokolwiek zaangażowania i zadowolenia że tam był..Ja osobiście służyłem w jednostce lotniczej, z wojska wyszedłem z prawkiem na ciężarowe i uprawnieniami elektrycznymi. Wojsko wspominam bardzo dobrze i z sentymentem. Zgadzam się że za młodego dostało się po d... ale to czy znęcało się później nad kolegami z młodszego poboru zależało juz tylko od człowieka i jego charakteru. Jeżeli ktoś miał kompleksy i chciał się w ten sposób dowartościować to tak postępował. Zgadzam się również z tym że służba wojskowa nie wniosła zbyt wiele do naszej wartości bojowej jako żołnierzy. Nauczyła za to życia i owszem, trochę również kombinowania. Dlatego kiedy patrze na naszą dzisiejszą młodzież, a i na niektórych teraz już dorosłych, to tak, zdecydowanie jestem za jej przywróceniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar NerwowyJestem
-2 / 6

I to pięknie dodane "zostało zawieszone za PO-PSL". No super. Serio, kij w ciemne miejsce i jednym i drugim. Kolejne pokolenie 16letnich znawców polityki co nie tyle zapomnieli co robił poprzedni rząd co po prostu nigdy tego nie zaznali. Tusk mistrz świata złodziejstwa, nawet na rozprawie o Amber Gold mówił "odmawiam odpowiedzi", "nie wiem", "nie pamiętam". A teraz jak na WP widzę jak wraca do Polski to ludzie chcą mu kwiaty pod nogi rzucać. Im bardziej wydymasz ten naród tym bardziej cię będzie kochał. Wracając do wojska - granice między państwami są dziś tak zatarte gospodarczo że nikomu wojna z sąsiadem nie przyniesie zysku. To tak jakby się Polska z Niemcami miała bić. Ale po co? I tak można mieszkać tu i tu. Zakładać biznesy i tu i tu. Dzisiejsza wojna w Europie nic by nie zmieniła o ile by nie była wojną ideologiczną. Tylko USA wszczyna wojny by kraść surowce i tworzyć państwa zadłużone u nich na następne stulecia. Więc po co wspominać o służbie wojskowej? Ja do dziś nawet książeczki wojskowej nie mam a mi już 26 lat strzeliło. I nikt mnie za to nie ściga. Więc tekst "mogą to odwiesić" ma tyle sensu co "mogą wywołać wojnę z Ukrainą" albo "mogą ogłosić embargo przeciw Niemcom". Mogą, ale na 100% tego nie zrobią. Tyle w temacie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
-1 / 1

@NerwowyJestem jeżeli PO-PSL tyle nakradło to dlaczego nie tylko w zasadzie nikogo nie posadzili (jedna afera na dolnym śląsku została rozliczona z udziałem regionalnych polityków) to do tego jeszcze w zasadzie nikt nie usłyszał nawet aktu oskarżenia. Nawet Nowaka musieli wypuścić, bo się okazało, że przez pól roku prokuratura nie znalazła żadnych dowodów.

I wiem, że dorwanie się do tyłka politykowi nie jest proste, ale PiS ma podporządkowany wymiar sprawiedliwości. PO potrafiło za przestępstwa chociaż Kamińskiego postawić przed sadem, a ten go skazał. Sprawa Ziobry była w trakcie, dla Obajtka PiS po dorwaniu się do władzy zaraz prawo zmieniał bo ten tez by stanął przed sądem. A tutaj? Nic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krickin
0 / 0

@Elathir Bo po co mieliby skazywać innych polityków? Dla nich najlepiej jest nie ruszać nikogo bo jeśli stracą władzę to sami też nie będą oskarżeni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fsmg
-1 / 1

Patrząc na niektórych "mężczyzn", przydałoby się. Zaraz by się jeden z drugim zastanowił i zaczął zachowywać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sylweriusz83
+1 / 1

Ech, 'zetka' to dla mnie przede wszystkim sprzątanie. Bo na strzelnicy byłem może 8 razy z czego strzelało się może 5 - raz że podobno 'nie przyszedł rozkaz' albo z powodu zagrożenia pożarowego - było za gorąco. Zajęcia z samoobrony ? To albo całodniowe czyszczenie broni albo zostanie koszar. Zawieszenie 'zetki' było najlepszym wyjściem, bo mięso armatnie w razie czego byłoby wyposażone pewnie w mopy, miotły i wiadra. Więc w tym wykonaniu - tylko strata czasu. I fundusze. Wówczas na jednego żołnierza 'zetki' przypadało jakieś 5 czy 6 złotych,. W czasie gdy na więźnia w zakładzie karnym 21. Śmiech na sali. No cóż, tam gdzie zaczyna się wojsko, kończy się logika. Pozdrawiam, Zimol 2007

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konar64
0 / 0

A jaka to robi różnicę? Jeśli byłaby zlikwidowana to co by rządzących powstrzymało przed ponownym uchwaleniem obowiązkowej służby?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem