Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
221 256
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
N nielubiepisu
+8 / 10

@Fragglesik wiesz ile doi cię państwo ? poszukaj - koszt pracodawcy . Tyle musisz zarobic na siebie, a wiesz ile jeszcze dodatkowo musisz zarobić na firmę ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hamster88
+7 / 7

@nielubiepisu nie dyskutuj z nim to ćwierćmózgowie ... szkoda na niego czasu ( ja już kiedyś zacząłem go ignorować)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 9

Po części tak, bo wybili prawie całą inteligencję podczas wojny. Zostali tylko ludzie, którzy mieli być tępymi robolami pracującymi na rzecz Rzeszy. Najlepiej też analfabetami. W takim społeczeństwie również i socjalizm łatwo się przyjmie, bo kto się sprzeciwi? Nikt, bo każdy uwierzy, ze "przez lata burżuje nas uciskali, a dziś wszyscy będziemy równi".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nielubiepisu
+6 / 12

@Cammax nie przesadzasz ? podczas wojny ? kiedy to było ? nie Niemcy, dzisiaj zobacz sondaże , jakie poparcie ma pis- nie niemcy temu winne, a tępe polactwo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+5 / 7

@nielubiepisu masz oczywiście rację, ale skutki wybicia inteligencji odczuwamy do dziś. Potem komunizm zrył ludziom mentalność, a rządy PIS wbiły tylko gwóźdź do trumny.

Tak naprawdę jesteśmy upadłym krajem już od XVII wieku. I mentalnie nadal w tym XVII wieku jesteśmy. Od tej pory już jedno wydarzenie pociąga za sobą kolejne.

Jesteśmy po prostu jednym z najgłupszych narodów świata. Może i najgłupszym. Cóż, może gdyby nasza historia potoczyła się w inny sposób, to byłoby inaczej. Ale faktem jest, że kompletnie nie pasujemy do normalnych krajów, takich jak Niemcy, Francja, Szwecja, Włochy, Holandia itp. Tyle, że przyczyn tego jest wiele.

Nie bez powodu każdy wielki światowy polityk mówił, że Polacy są po prostu zbyt głupi żeby móc sami rządzić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 września 2021 o 14:50

N nielubiepisu
+5 / 9

@Cammax zgadzam się, państwo wyrastające na potęgę Europejską, sami Polacy zniszczyli, nie winię zaborców

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+6 / 6

@Cammax Sami sobie jesteśmy winni. I to nie kwestia ostatnich 50 lat. Ciągnie się to za nami od połowy VXI w.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rageman1990
-1 / 3

@Cammax Czy Włochy takie normalne? No nie wiem... mentalnie też są chamscy, również są podobnymi śmieciarzami i jedyną rozrywkę jaką mają to tylko kupowanie zdrapek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+3 / 5

@PIStozwis dlatego mówię, że po części. Tylko II WŚ nie była naszą winą. Wszystkie inne klęski już tak. Trzeba wreszcie ludziom wybić z głowy tę narodową butę i uświadomić, że jeteśmy najgłupszym narodem na świecie i absolutnie nie mamy powodów do dumy. Jeżeli już, to tylko do wstydu.

Wszystkie wojny z XVII wieku, rozbiory, komunizm, dyktatura PIS to wyłącznie nasza wina. Bo jesteśmy zbyt głupi żeby móc sami sobą rządzić. A inni to wykorzystywali.

Dodatkowo wpaja się ludziom wręcz zwierzęcą nienawiść, podczas gdy w normalnych krajach wszyscy bardzo lubią Niemców. Nie dość, że jesteśmy najgłupsi, to jeszcze zaślepieni nienawiścią. Nie wiem, czy jest na świecie bardziej nietolerancyjny naród niż Polacy. Nie ma dla nas nadziei. Jedyne co może nas uratować, to utworzenie europejskiego rządu.
O ile np. Niemcy, Szwedzi, Francuzi, Włosi, Holendrzy są na tyle mądrzy żeby sami sobą rządzić i przewyższają nas intelektualnie o kilkaset poziomów, to w Europie nadal są kraje typu Polska i Węgry, które zatrzymały się 400 lat temu.

Nie bez powodu najlepszymi władcami zawsze byli obcokrajowcy. Negatywnym wyjątkiem jest tutaj cała dynastia Wazów. Zaś wyjątkiem po naszej stronie jest Kazimierz Wielki (tym razem pozytywnym wyjątkiem).

@Rageman1990 na pewno normalniejsze niż Polska. Co nie jest trudne, bo w Europie każdy jest od nas normalniejszy i lepszy. Owszem, na południu nie jest zbyt czysto, ale u nas wcale nie jest lepiej.

Włosi akurat nie są chamscy. W przeciwieństwie do Polaków są bardzo otwarci o tolerancyjni. O nas niestety nie da się tego powiedzieć. Tolerancyjni to my byliśmy do XVII wieku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 września 2021 o 16:36

avatar PIStozwis
+2 / 4

@Cammax II WŚ to pośrednio nasza wina. Wszystkie nasze nieszczęścia narodowe to pokłosie tego co zrobiliśmy w XVI w. A teraz historia się powtarza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 września 2021 o 16:32

avatar Cammax
+2 / 4

@PIStozwis co do II WŚ, to bardziej winni są Niemcy, którzy wybrali Hitlera. Ale reszta to już wyłącznie nasza wina. Dlatego należy wybić ludziom z głów tę dumę, bo nie mamy do tego żadnego powodu i nauczyć myślenia przyczynowo-skutkowego.

Bo to nie jest tak, że II WŚ nie miała żadnego wpływu na to, jaka dziś jest Polska. W sumie to nadal odczuwamy skutki rozbiorów, więc czemu oczekujemy, że podniesiemy się po okupacji?
Bo i my dopuściliśmy do władzy polskiego Hitlera, który co prawda wojny nie wywoła, ale to tylko dlatego, że mamy jedną z najsłabszych armii. Ale będzie szczuł do tego stopnia, że zawsze będziemy banda debili, którzy potrafią tylko wymachować szabelką. A napady na obcokrajowców na ulicach nadal będą na porządku dziennym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 września 2021 o 17:11

avatar PIStozwis
+2 / 4

@Cammax Tak, tylko, że zabory cała reszta to żelazna konsekwencja tego co się stało po śmierci ostatniego Jagiellona.Sami sobie przepieprzyliśmy silne państwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 września 2021 o 17:25

avatar Cammax
+1 / 3

@PIStozwis trudno oczekiwać czegoś innego, skoro większość królów elekcyjnych była kompletnymi nieudacznikami, którzy coraz bardziej umacniali szlachtę, byle tylko utrzymać władzę? Jedynie Batory nie był aż tak tragiczni. O królach rządzących w oświeceniu trudno się wypowiedzieć, bo oni już nie mogli nic zrobić, by zapobiec upadkowi kraju.
W sumie to PIS dziś robi podobnie, z tym, że wtedy dawano przywileje i większe wpływy, a dziś pieniądze podatników.

Paradoksalnie, to w średniowieczu byliśmy bardziej tolerancyjnym i europejskim narodem (jak na tamte czasy oczywiście) niż w jakichkolwiek innych czasach. Bo od czasów królów elekcyjnych staliśmy się zamkniętym na świat katolibanem.

Niektórzy uważają, że zawsze jest tak, że kraj się rozwija, osiąga szczyt i upada. No i cykl się powtarza. U nas się nie powtórzył. Od 400 lat jesteśmy krajem upadłym. Prawda jest taka, że już nigdy się nie podniesiemy, bo jesteśmy na to zbyt głupi.
Owszem, umieliśmy odbudować miasta, ale strat intelektualnych nie da się nadrobić.

Serio możemy mówić o cudzie, bo potrafiliśmy mimo wszystko walczyć z narodami, które dziś nas przewyższają o kilkaset poziomów. Czasem nawet wygrywaliśmy, choć już w XVII wieku nasza armia jeśli coś wzbudzała, to tylko śmiech i politowanie (fakt, Turcy nas szanowali, ale to był wyjątek).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E epuzer
+3 / 5

@Cammax "wybili inteligencje" - Człowieku, wojna była tyle lat temu że zdrowy naród odbudowałby swoją "inteligencje od podstaw, dwa razy - zdrowy naród, bez zawiści i średniowiecznej, pańszczyźnianej, wsiowej naleciałości, pseudo patriotyzmu itp...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PIStozwis
+4 / 4

@Cammax Dokładnie. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
0 / 0

@epuzer dlatego mówię, że po części. Historia ma to do siebie, że mimo wszystko w jakiś sposób wpływa na nasze życie. Nawet jeśli jakieś wydarzenie było kilkadziesiąt lat temu. Dlatego nie można o niej zapominać.

Owszem, jesteśmy najgłupszym narodem świata i absolutnie nie mamy z czego być dumni (co najwyżej możemy się wstydzić, ale i to jest bez sensu, bo nie mieliśmy na to żadnego wpływu. Równie dobrze mogliśmy być obywatelami normalnego kraju). Może gdyby nie komunizm, to nie byłoby aż tak źle. Owszem, inteligencji byśmy nie odbudowali, bo byliśmy i jesteśmy zbyt głupi, ale może nie mielibyśmy mentalności zrytej tym ustrojem, a co za tym idzie- nie rządziłoby dziś PIS. Może nawet w sejmie byłyby zupełnie inne partie.

Ślepa nienawiść do obcokrajowców i ksenofobia wynika u nas z historii. Panicznie boimy się jakichkolwiek obcych. Myślisz, że czemu PIS straszy Niemcami, Rosjanami i Szwedami? Nie tylko dlatego, że są chorymi z nienawiści debilami (to oczywiście też, ale to nie jedyna przyczyna). Bo wie, że na ciemny lud, mający w pamięci wojny z tymi krajami (no, Niemców i obywateli byłego ZSRR to wielu ich wyborców nawet pamięta) to zadziała. Straszą też muzułmanami, bo wiedzą, że ciemny ludek ma w pamięci wojny z Turcją i najazdy tatarskie. Klasyczne wykorzystanie propagandy strachu.

Na fakt, że jesteśmy nie tylko najgłupsi, ale i najbiedniejsi w Europie niewątpliwie wpływa fakt, ze jakieś 99% Polaków to potomkowie chłopów. Praktycznie nie ma u nas potomków szlachty. Ba, w niektórych, najbardziej zacofanych regionach, to jedyną "szlachtą" są ludzie, którzy ewentualnie przyjechali z innego regionu Polski. Wystarczy zobaczyć na całą Polskę południowo-wschodnią. Tu chłopi wybili wszystkich przedstawicieli szlachty, którym nie udało się uciec. Więc nie dość, że żyją tu sami potomkowie chłopów, to jeszcze mają w genach nienawiść do bogatych (nawet jeśli z tych zbrodniarzy nie są dumni).

Ponadto ponad 50% ludzi mieszka u nas na wsiach lub w tak małych miastach, że właściwie to w normalnym kraju ich miejscowości byłyby nazywane wsią. Co najgorsze- większość ludzi wcale nie ma ambicji, by z tej wsi sie wyrwać.

Pseudo patriotyzm wziął się u nas właśnie ze ślepej, zwierzęcej nienawiści i irracjonalnego strachu przed obcymi. No i ze ślepego oddania KK.

Powinniśmy na kolanach dziękować krajom UE za to, że stwarzają nam możliwośćmieszkania i pracy w normalnym kraju. Szkoda tylko, że póki co nie można powołać rządu UE. Niektóre narody (Polacy i Węgrzy) są za głupie żeby same sobą rządzić. Ewentualnie można pomajstrować przy prawie wyborczym, zabrać niektórym prawo głosu i wprowadzić testy na inteligencję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E epuzer
0 / 0

@Cammax nawet miło się to czyta...ale ten portal to nie miejsce na naprawianie świata i jeśli w tak szerokim temacie można sobie tylko popisać na portalu rozrywkowym, to pomimo wagi sprawy - jest to tylko tracenie czasu...wystarczy poczytać pozostałe opinie pod tym demotem.
Nie cierpię odwoływań ciągłych do historii... tak mam i tyle

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@nielubiepisu zniszczyła niechęć elit do zmian.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@Cammax
Zgadzam się z wieloma z twoich tez. To upór Szlachty jaki za wszelką cenię nie chciał porzucić feudalizmu i kościoła zawlczającego inne religię w ramach kontrreformacji doprowadził do upadku polski. Zresztą patrząc na nasze pseudo elity to są to nadal potomkowie drobnej szlachty jak uważa się za lepszych i jest arogancka i zaściankowa tak jak PiS
Nie wiem ile masz lat ale ja pamiętam czasy komuny nawet jeszcze z przed stanu wojennego. Wierz mi komuniści aż tak nie zniszczyli intelektualnie naszego kraju jak kościół przez ostatnie 30 lat. Uczyli mnie ludzie (nauczyciele) jacy byli przecież członkami PZPR. Większość była racjonalna była na bieżąco z wiedzą naukową i odkryciami z ostatniej dekady. Ludzie naprawdę dobrze wykształceni. Owszem było kilku czy kilaka tragicznych. Ale jednak większość wiedziała jak uczyć i czego nauczać. Jak patrzę jak dziś obniżono poziom o ilu rzeczach się nie mówi to łapy opadają. A niektóre poglądy wygłaszane przez nauczycieli czy wykładowców akademickich są wręcz antynaukowe. Mało tego tak uczy się na KUL. Za to wszędzie zawłaszcza od 5 lat wciśnięta jest na siłę religia.
To samo dotyczy uprzedzeń . W latach 80tych i 90tcy byliśmy otwarci na obcokrajowców. Niestety od lat 90tych zaczął się szerzyć antysemityzm za jakim stoi kościół (wiem z doświadczenia kto materiały dostarczał) Pojawili się Skinhedzi i malowane swastyki na murach oraz gwiazdy żydowskie na szubienicach. Co ciekawe to co ludzie przypisują żydom to cechy typowe polaków z małych miasteczek , tych wszystkich cwaniaków i Januszów biznesu. Niestety po śmierci JPII po tym co zaczęło dziać się od lat 90tych w USA i Irlandii kościół bojąc się takiego samego losu postanowił włączyć hamulec i cignąć Polskę w mroki średniowiecza. A niema już księży czy biskupów intelektualistów jacy potrafili by patrzyć racjonalnie tak jak robił to np Tischner czy nawet pokroju Pieronka. Kościół w 2005 wszedł na całego do polityki tworząc ultra prokościelne LPR i zaczął straszyć unią i zachodem a potem zaczął flirtować z PiS stawiając wszytko na jedna kartę narzucić na silę katolicyzm obywatelom by zapewnić sobie dochody i powiązać systemowo kościół z państwowymi instytucjami. Co też czyni. Wygrał dzięki strachowi przed emigrantami. Tak jak by marzyli by tu się osiedlać w tym porąbanym kraju katolików. A niestety tępota wiejska w to uwierzyła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
0 / 0

@killerxcartoon wymowne jest to, że nawet w średniowieczu byliśmy bardziej tolerancyjni niż dziś. Można nawet śmiało powiedzieć, że na tle innych byliśmy bardzo tolerancyjni. Potem przyszedł wiek XVII i najgorsza dynastia w historii Polski, jedyny negatywny wyjątek od zasady, że najlepszymi królami byli obcokrajowcy. No i od tego zaczął się irralcjonalny strach przed każdym obcym. Zgoda, w XVII wieku było to zrozumiałe, bo nawet ukochany sojusznik PISu był wtedy sojusznikiem Szwecji (ciekawe, czy PISowcy o tym wiedzą. Pewnie nawet jeśli tak, to wyjechaliby z czymś w stylu "no tak, byli. Ale przed wojną, do roku... yyy, w którym te sku**syny nas zaatakowały? Mniejsza z tym, potem nam pomogli"). Tymczasem mniej więcej wtedy inne narody stały się tolerancyjne, co świadczy o tym, ze my się po prostu cofamy lub jesteśmy i zawsze byliśmy 400 lat wstecz za światem. Ale dziś takie poglądy to zwykły przejaw ciemnoty. W normalnych krajach to jest nawet karalne. Szkoda, że nigdy nie będziemy normalnym i otwartym społeczeństwem.
Patrząc na PISowców, to myślę, że obok potomków szlachty to oni nawet nie stali. Na palcach można tam policzyć szlacheckie nazwiska. Ale i to może być tylko przypadkowa zbieżność.

Nie pamiętam komunizmu, ale ten ustrój nie tyle zniszczył edukację, co mentalność. Przez to staliśmy się kombinatorami, którzy jak w democie, będą tyrać jak woły za grosze. Wielu ludzi nadal głosi bzdety typu "zabrać prywaciorzom, a oddać ludowi pracującemu!".
Naukę to zniszczyło KK. Dopóki takie bzdety wciskają w prywatnych szkołach i uczelniach, to pół biedy. Rodzice liczą się z tym gdzie posyłają dzieci, a studenci zdają sobie sprawę z tego, gdzie idą. I najwyraźniej im to nie przeszkadza. Problem pojawia się teraz, gdy ta propaganda zatruwa całą edukację.

To tylko pokazuje, że u nas przepisy zabraniające głoszenia nazistowskich poglądów są martwe. Nie można oczywiście też popadać w paranoję i nazywać nazistą każdego, kto w miarę kulturalnie skrytykuje jakikolwiek naród. Ale gdy oszołomy wznoszące hasła typu "żydy do gazu" wybierają partię, która ma w programie hasła typu "je**ć szkopów", "precz z żydokomuną", to znaczy to, że coś jest nie tak. W normalnym kraju takie hasła usłyszymy co najwyżej w filmie wojennym i to tylko w celu podkreślenia kolorytu epoki. A w Polsce takie hasła głosi KK i PIS.
Szkoda, że nie ma już normalnych księży, bo oni nie stworzyliby takich oszołomów. Katolicy byli u nas praktycznie od zawsze, a mimo to nie zawsze byliśmy zamkniętym na świat katolibanem. Nawet sprzeciwialiśmy się fanatyzmowi i narzucaniu religii siłą. Gdyby bitwa pod Grunwaldem była dziś, to mam wrażenie, że większość stanęłaby za krzyżakami mówiąc, że nie będą walczyć po stronie "lewaków".
To, że nie wpuszczamy żadnych obcokrajowców to nie tylko wstyd, ale i barbarzyństwo. To oczywiste, że nikt normalny nie chce mieszkać w Polsce.
Aż mi się przypomniało jak PISowcy straszyli "drugim potopem". Tak ku**a. Każdy Szwed marzy o mieszkaniu w Polsce i to razem z Węgrami, bo jak rekonstrukcja, to pełną gębą... ale ciemnota uwierzyła. Dziwne, że jeszcze nie postawili drutu wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Fakt, mogło im chodzić o "najazd uchodźców", ale nawet jeśli taki był kontekst, to prawda jest taka, że w normalnych krajach to uchodźcy są milej widziani niż Polacy. Większość obcokrajowców woli iść do stref no-go (które są wymysłem PIS, ale to pomińmy, bo to nie aż tak istotne) niż do dzielnicy zamieszkanej przez Polaków.

Dlatego jak władza wróci w normalne ręce, to PIS powinno się natychmiast zdelegalizować jako partię nazistowską. A potem wszystkie ich bojówki typu ONR.

Polaków na świat już chyba nie da się otworzyć, bo jesteśmy najbardziej jednonarodowym społeczeństwem na świecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Cammax
Co do uchodźców pochodzenia Afgańskiego czy Afrykańskiego mam jednak inne zdanie. To proszenie się o kłopoty, Spora ilość sfrustrowanych ludzi o skrajnych poglądach w tym też religijno obyczajowych jak stoi w kontrze z naszymi katolickimi oszołomami. To jak wrzucanie zapałek do składu prochu i liczenie ze nic się nie stanie. To murowany konflikt. Nie podoba mi się też ton UE mówiący ze mamy przyjąć uchodźco z realokacji. Nie na coś takiego się godziliśmy . Mieszkańcy UE są mile widziani i mogą wpadać gdzie i kiedy chcą z wzajemnością zgodnie z regułami Schengen. Natomiast obcy to obcy. my ich nie zapraszaliśmy tylko Merkel wiec niech sama rozwiązuje problem. Za to z Chęcią powinniśmy zapraszać Ukraińców i Białorusinów . Raz że na Ukrainie wojna i to też uchodźcy a dwa ze nie odstaja kulturowo i obyczajowo a i idzie dogadać się językowo bo to ta sama grupa. Ciut więcej pija i są ciut bardziej hałaśliwi niż przeciętni Polacy ale w zasadzie niczym się nie różnią od nas.
A co do XVII wieku i Wazów to czego można było się spodziewać po wychowanku Jezuitów i faktycznie wplątało nas to w konflikty. Z Czechami i Węgrami (Siedmiogrodem) przez wsparcie Habsburgów Lisowszczykami . Co zaowocowało konfliktem z Turcją . Idiotyczna wyprawę moskiewską Szlachty litewskiej i całe Dimitriady jakie nic nie dały a tylko wywołałay późniejsze konflikty konflikt ze Szwecją o Kurlandy.
Potem była wojna domowa o Augusta Mocnego i Saksonie w końcu szlachta poszła po pomoc do Moskwy . Każdy ze szlachty grał na siebie w kilku układach biznesowych. Po prostu to co połączyło kiedyś Polskę i Litwę czyli walka o prawa wyznaniowe. Tera zz uwagę na rolę kościoła i faworyzowanie katolickiego kleru i jego udział we władzy rażący konflikt interesu z innymi wyznaniami zaczęło dzielić Polskę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
0 / 0

@killerxcartoon jeżeli kiedykolwiek wróci do nas demokracja i uda się odnowić relacje z UE, to nie oszukujmy się- przyjmiemy każdego. Powinno się jednak w jakikolwiek sposób weryfikować tych ludzi. Za względu na bezpieczeństwo.
No i ze względu na bezpieczeństwo tych ludzi- radzę im omijać Polskę szerokim łukiem. Polacy i Węgrzy to najbardziej nietolerancyjne narody na świecie. A wszyscy fanatycy są siebie warci.

Z drugiej strony w prawie każdym europejskim kraju bardziej mile widziani są imigranci z krajów islamskich niż my. Nie oszukujmy się, u nas imigranci zazwyczaj dzielą się na 2 typy:
-zdolni, ambitni ludzie, którzy chcą być kimś i wiedzą, że tylko np. dzięki Niemcom będą mogli spełnić marzenia,
-totalna patologia, która do niczego się nie nadaje, w wyjeżdża żeby zarobić 4 razy tyle. I to niestety większość.
Mimo wszystko- ryzyko jest zbyt duże. Ale nie ma się czego bać, bo żaden obcokrajowiec nie chce mieć z Polską nic wspólnego.

Normalni ludzie nie mają nic przeciwko temu, że Europejczycy tu przyjeżdzają. PIS najchętniej i im by zabroniło wjazdu.

Nie wiem, jak ludzie mogli być tak tępi, żeby kogoś takiego wybrać do władzy. W sumie jedyne czym się oni różnili od dzisiejszych PISowców, to fakt, że PISowcy to Szweda nawet by nie wpuścili do Polski, a co dopiero do władzy... choć w przypadku tolerancyjnego niegdyś narodu fakt, że tego fanatyka Szwedzi pogonili za fanatyzm powinien być już ostrzeżeniem.
Większych idiotów na tronie to nigdy nie mieliśmy. Sprowokowali wojnę z całą Europą i doprowadzili do upadku kraju.
Ci którzy byli po nich też nie byli wiele lepsi. Chociażby Sobieski. Pomógł Austrii tylko dlatego, że był to kraj katolicki. Fakt, rozbiorów nie mógł przewidzieć, ale wtrącanie się w wojny, które nas nie dotyczą to zwykła głupota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truskawka90
+5 / 11

Najlepiej zwalać winę na innych, żeby przypadkiem nie dotarło że winę ponosimy tylko i wyłącznie sami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truskawka90
+2 / 2

@VenarNarco Nikt nie kazał nam wyprzedawać majątku. Sami to zrobiliśmy. Nikt stoczni nie kazał zamykać. UE doczepiła się o co innego jeśli chodzi o SG. Mówienie o winie Niemiec to bajki dla kretynów. Niemcy dbają o swoje interesy to wszystko. Nie ich wina, że Polacy o swoje interesy nie potrafią i nie chcą dbać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 września 2021 o 16:24

V VenarNarco
-3 / 3

Powtarzaj narrację jaki to Polak tępy i musi mieć niemieckiego pana, za to ci płacą w końcu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SkrajnieCentrowy
+3 / 3

Polak daje się wciągać w wojenki, daje się wodzić za nos sztucznie pompowanymi pieniędzmi, woli inwestować w gusła zamiast w rozwój. Nie rozumie podstaw gospodarki, nie rozumie skąd są te "rządowe pieniądze". Nie rozumie, że tak naprawdę to on zapłaci za podwyższenie podatków dla przedsiębiorców. Czasami myśli, że nie płaci żadnych podatków. Dość często nie widzi problemu w życiu z socjalu. Ale tak, to pewnie wina Niemiec, że tkwimy w tym, w czym aktualnie tkwimy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 września 2021 o 14:57

V VenarNarco
-5 / 5

@SkrajnieCentrowy
nie rozumie skąd są te "rządowe pieniądze"
Z tego samego źródła co "dotacje unijne"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A acotam43
+6 / 6

Takiego Polaka zrobili z siebie sami Polacy....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+1 / 5

Znam wielu ludzi, w tym jednego z moich kuzynów, którzy pracują przez pół roku w Niemczech, by żyć spokojnie przez cały rok. Są tacy również wśród youtuberów np Pan Zdzisław z Ełku - aktualnie w Polsce https://www.youtube.com/channel/UCTS6QMoxcPCvabsd91oHUlw

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E epuzer
+3 / 5

Jacy Niemcy???
Przecież 99% kadry kierowniczej działających w Polsce wielkich koncernów i korporacji - to gorliwi Polacy którzy robią wszystko aby wchodzić do dupy swoim zagranicznym pracodawcom.
Jest znane wiele przypadków w których zatrudniany w kraju, poskarżył się bezpośrednio do niemieckiego czy innego właściciela i zwykle wygrywał

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar samodzielny68
+8 / 8

Tak, Niemcy... może jeszcze cykliści albo kosmici! Od setek lat jedni Polacy niewolili innych Polaków i żadni Niemcy nie byli do tego potrzebni!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 września 2021 o 19:57

B Bongo123xyz
+6 / 6

Wyjątkowo głupi argument.
Czy to Niemcy opracowali dla nas prawo pracy? Czy to Niemcy nam narzucili wysokość składek społecznych, zdrowotnych i innych? Czy to Niemcy płacą nam 500+?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Schneemil
0 / 2

Takiego Polaka zrobili sami Polacy. A Niemcy co najwyżej to wykorzystują. I nie tylko oni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem