Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
2020 2042
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar rafik54321
+8 / 12

@NWOhell Yyy, rowerem, przez ocean? Powodzenia XD.

"Sposób rozwalić elektrownie węglowe zakazać samochodów i nie ma gadania ludzie będą musieli się dostosować." - to nie jest rozwiązanie.
Chcesz rozwalić elektrownie węglowe? Proszę bardzo. Pomyśl teraz co się stanie z oświetleniem, ogrzewaniem, internetem, bankami danych, przemysłem, służbą zdrowia itp.
Odcięcie od prądu oznacza cofnięcie cywilizacji do czasów rewolucji przemysłowej. Jesteś tego pewny?

Elektrownie odnawialne są teoretycznie takie supcio, tylko że ich wydajność jest zbyt niska aby stanowiły sensowną alternatywę. Póki co najbardziej optymalne są elektrownie jądrowe. Następne mogą być elektrownie fuzyjne. Tędy droga.

Zakazanie samochodów? Cóż, jak sobie wyobrażasz wszelki transport? Oczywiście auta elektryczne odpadają w pakiecie z elektrowniami. Co? Mamy wrócić do konia? Powodzenia w transporcie przez pół Polski. Na paczkę już nie będziesz czekać około 24 godziny, a jakiś miesiąc XD.
Powodzenia w np pogotowiu ratunkowym. Ładuj się na konia i jazda! Patatataj XD.
Wtedy by było "cacy"? Nie kuwa. Byłoby jeszcze gorzej.

Ekolodzy nie potrafią lub raczej nie chcą zrozumieć, że ich idee nie mogą być sprzeczne z ekonomią i gospodarką.
Nikt nigdy nie wprowadzi rozwiązania które w imię ekologii, ukręci łeb gospodarce, bo od razu miałbyś największy kryzys gospodarczy w dziejach. Przy tym, kryzys covidowy to pikuś.
Więc może zamiast piszczeć o ograniczaniu, to niech ekolodzy wejdą do laboratorium, aby opracować jakiś na prawdę wydajny sposób pozyskiwania energii. Może jakiś hiper panele słoneczne, które z 1 m2 będą wyciągać np 20kW mocy w dość pochmurne dni.
Niech wynajdą ogniwa energetyczne, które będą w stanie w wielkości dużej walizki zgromadzić pojemność 100 000 Ah, przy wadze np 50kg.

Jeśli udałoby się ekologom opracować takie technologie, które nie byłyby znacząco droższe od klasycznych rozwiązań, to cały świat z radością oraz otwartymi ramionami przyjmie takie technologie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Doombringerpl
+7 / 9

@zaymoon I to cała twoje odpowiedź na rzeczowe argumenty? Czyli tak wygląda obraz "eko" młodzieży... Drzeć bezmyślnie pyski potraficie ale na merytorycznie odnieść się nie potraficie, za to kultura Wam wtedy spada do 0.Właściwie poniżej zera bo kultury Wam brak już na wstępie. Chcecie wrócić do epoki kamienia łupanego? Proszę bardzo, chętnie zobaczę jak żyjecie jak amisze. I wiece co? Oni przynajmniej nie ujadają jak nawiedzone Chihuahua. Po prostu żyją eko... W średniowieczu. A skoro potrafiłeś napisać tak żenująco niskich lotów odpowiedź to znaczy, że sam przyczyniasz się do degradacji środowiska, wyzywając człowieka, który Ci to uświadamia. Współczuję, bo własnej hipokryzji nawet nie zauważasz a ludzi chcesz pouczać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+4 / 6

@zaymoon to zaoram ci system jeszcze inaczej.

Kiedyś promowano sztuczne choinki "bo ratujemy drzewka, one są EKO". Teraz piszczą że sztuczne choinki są bee, bo się rozkładają pierdyliard lat.
Kiedyś były torby papierowe, to piszczeli że bee, bo ścinamy drzewka! Wprowadzili więc foliowe. Teraz torby foliowe są beee, bo się rozkładają X lat. Mają być papierowe. No jprdl. Ekolodzy dzielnie zwalczają problem który sami stworzyli.

Teraz lobbują auta elektryczne. Ale może za kilka lat, kiedy staną się one powszechne, to będą piszczeć że są nieekologiczne, bo akumulatory się nie utylizują. Ten problem JUŻ występuje, a te auta jeszcze NIE SĄ powszechne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MikeRagnos
+1 / 3

@rafik54321 Ze wszystkim się zgadzam do momentu: "Więc może zamiast piszczeć o ograniczaniu, to niech ekolodzy wejdą do laboratorium, aby opracować jakiś na prawdę wydajny sposób pozyskiwania energii."

A nad czym myślisz nauka pracuje od 50 lat? Większość technologii już mamy. Problemem jest właśnie ekonomia, której tak zaciekle bronisz, hamująca wdrażanie tych technologii. Mamy przezroczyste panele słoneczne, które mogłyby być montowane we wszystkie szyby, dzięki czemu budynki same by się zasilały. Są nawet farby działające jak panele słoneczne. Dlaczego tego nie widzimy na co dzień? Bo są za drogie. Bo taniej jest korzystać z tego co już mamy - węgla, gazu itp. Podobnie jest z energetyką jądrową. Jej postęp stoi właściwie w miejscu od 40 lat. Bo inwestycje są drogie, budowa nowej elektrowni również jest droga. Wybrano więc jeden projekt elektrowni, opracowany w latach 80-tych, który jest stosunkowo niedrogi, wydajny i bezpieczny i powiela się go na całym świecie. Dopiero Chińczycy, najwięksi truciciele, po latach stagnacji w tej dziedzinie, próbują rozwijać temat reaktorów fuzyjnych.

Dopóki nie wprowadzimy regulacji prawnych promujących te nowe, ekologiczne technologie i regulujące ich cenę oraz nie ograniczymy konsumpcjonizmu cywilizacji zachodniej efekt cieplarniany nas ostatecznie zrujnuje i gospodarka będzie wtedy naszym najmniejszym zmartwieniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+2 / 2

@MikeRagnos Naukowcy swoich pieniędzy na badania nie mają. Bo to idzie w na prawdę gruby hajs. A producenci nie położą badań na rozwiązania typowo ekologiczne, tylko te które się najbardziej opłacają.

Tylko że jeśli rozwiązanie jest drogie, to nie ma żadnego sensu. Bo aby rozwiązanie było sensowne, to musi dać od siebie więcej, niż zużyło na swoje powstanie.

Jeśli np do wyprodukowania tej farby użyto np 10kW energii, a ona wydaje np 1kW rocznie, to takie rozwiązanie nie ma sensu. I mówimy tu wyłącznie o samej energii.
W takim przypadku, lepiej wcale nie używać tej drogiej farby tylko zwykłą, której produkcja pochłania mniej energii i zasobów.
Dlatego te rozwiązania nie wchodzą do użytku. Bo generują więcej syfu, niż go usuwają.

Mówisz o postoju w dziedzinie od 40 lat. Tylko pamiętaj, że rozwinięcie technologii fuzyjnej, wymaga poznania fizyki kwantowej, która jest bardzo młodą dziedziną. Brak wiedzy o kwantach, uniemożliwiał rozwój tej technologii. Dlatego technologia jądrowa stała w miejscu. Proste.

Wg mnie, dla Polski, w tym momencie, elektrownia atomowa jest jedynym rozsądnym rozwiązaniem. A nie ładowanie się w wiatraki i panele. W Polsce powinny powstać min 1 a najlepiej 2 elektrownie atomowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F falsen
-2 / 2

@rafik54321
1. elektrownie węglowe zamieniasz na atomowe - tak, pieniądze na to są, tylko lobbyy górnicze i podpięte pod tą gałąź świnki blokują postęp,

2. Zakaz samochodów? Rozwój sprawnego i ekologicznego transportu publicznego, tiry na tory, a służby i branże kluczowe dla interesu społecznego jak najbardziej pozostawiamy w spokoju, bo mają być skuteczne (co nie znaczy, że nie mogą też jeździć elektrykami itp.). To wszystko już się dzieje w krajach rozwiniętych.

"Jeśli udałoby się ekologom opracować takie technologie, które nie byłyby znacząco droższe od klasycznych rozwiązań, to cały świat z radością oraz otwartymi ramionami przyjmie takie technologie." - hahah a jak odkryjemy uczciwość, to wszyscy będą żyć uczciwie. Zapomniałeś o najważniejszym - że wszystkim rządzi pieniądz, a wprowadzenie takich rozwiązań zabiłoby dojne krówki (jak wyżej w odniesieniu do górnictwa choćby w Polsce - za dużo ryjów trzyma łeb w tym korycie, żeby je zlikwidować na rzecz ekologicznych i oszczędniejszych rozwiązań, które w żaden sposób negatywnie na gospodarkę by nie wpłynęły)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+23 / 31

@Goretex więc właśnie napisał by zaczęli zmiany od siebie. Przecież to my ludzie produkujemy co2 i inne smieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+22 / 28

@Goretex Nie w tym jest istota tego problemu.
To właśnie młodzież jest najbardziej uzależniona od komfortu i elektroniki. Zabierz dzieciakowi telefon i internet a nie będzie miał pojęcia co ze sobą zrobić :/ . Bardzo niewiele dzieci ma jakiekolwiek zainteresowania. Kiedyś w modzie było modelarstwo, zbieranie kapsli, wędkarstwo - cokolwiek. Dziś niestety głównym zainteresowaniem dzieci jest tiktok, youtube, schnapchat, instagram...

Popatrz sobie na to jakie kanały w Polsce są najbardziej popularne. Modnych świrów typu "ekipa". A docelowy odbiorca ma mniej niż 16 lat. Tu subskrypcje idą w miliony, a wyświetlenia w setki tysięcy, dobijając do miliona.
Podczas kiedy naukowe kanały co najwyżej idą w setki tysięcy subów i dziesiątki tysięcy wyświetleń.

Smutna prawda jest taka, że aktualne dzieci są najbardziej rozpieszczone od dekad. Na prawdę od dzieci dziś się niczego nie wymaga, za to same dzieci wymagają bardzo dużo.
Oczywiście to kwestia wychowania dziecka, ale skąd taki ogólnoświatowy trend? To nie może być wyłącznie kwestia wychowania. Myślę że tutaj mass media robią główną robotę. A rodzice, jeśli nie zadziałają w porę, to mają mocno utrudnione życie.

Konieczność zmian faktycznie istnieje, ale akurat NIE w tym aspekcie. Bo tak po prawdzie, lepiej jest wyprodukować produkt który będzie działał 20 lat, niż co 3 lata wymieniać produkt na nowy, oszczędniejszy. Gdyż głównym momentem zanieczyszczania środowiska nie jest eksploatacja produktu, a jego produkcja.

Więc może lepiej by było gdyby nałożyć na producentów wszystkiego, obowiązek udzielania np 5 letniej gwarancji na KAŻDY sprzęt. Nawet durne słuchawki za kilka zł. Aby przestał istnieć problem celowego postarzania produktu. Technologicznie wyprodukowanie trwałego produktu nie jest trudne. Ba, wręcz bywa łatwiejsze. Gdzieś mi się obiło o uszy, że samsung w pewnym miejscu na płytkach zasilających stosował takiego białego "gluta". W sumie cholera wie po co, ale po latach użytkowania, z tego gluta było czuć ocet. Ocet to forma kwasu i po prostu niszczyła płytkę. To ewidentnie sugeruje celowe postarzenie produktu.

Bo problem nie jest na dnie, a na samej górze. U producentów i polityków. A "ekolodzy" piszczą i obrzucają winą tych właśnie na samym dole.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RatPiwko
+5 / 11

Brawo że dzieciaki czują się odpowiedzialne za los ziemi ,to dlaczego nie mogę być odpowiedzialne za siebie za swoje postępowanie wobec tej ziemi której bronią??.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+18 / 24

@Goretex dobrze zaadresował. Bo właśnie te dzieci chcą dyskutować o sprawach dorosłych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
+19 / 19

@Goretex Moim zdaniem świetnie zaadresował. Dzieciaki lecą protestować zamiast zastanowić się i skrytykować własne postępowanie. Łatwiej iść na protest niż zastanowić się czy to DLA MNIE firmy trują środowisko, żebym to JA zaspokajała swoje zachcianki. Właśnie facet świetnie dał im do zrozumienia, że się ośmieszają protestując przeciwko własnemu konsumpcjonizmowi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+7 / 7

@Goretex tylko że dzieci nic nie mogą.
Sam pochodzę z patorodziny. Szukałem pomocy, powiedziałem o tym nauczycielce - i co? Jajco. Nikt nie zrobił nic. Zostałem olany.

Taka jest prawda. Dzieci nie mogą nic, poza czekać aż będą faktycznie mogły COŚ zrobić. Bo od samego gadania jak to jest źle, jeszcze nic się nigdy nie naprawiło.
Dodatkowo, te dzieci mają bardzo ograniczony pogląd na świat. Widzą tylko malutki ułamek, tak jak małe dziecko myśli że okolica jego domu to cały świat.
A taka jest prawda, że aktualne dzieci są bardzo roszczeniowe i uzależnione od komfortu czy udogodnień. A wszystkie zmiany należy zaczynać od siebie. Dlatego właśnie redaktor bardzo słusznie stwierdził, aby owe krzyczące dzieciaki NAJPIERW zaczęły od siebie, a POTEM dopiero próbowały coś zmienić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+11 / 11

@Goretex Te dzieci chcą dbać o środowisko po przez transparenty z napisem "nie ścinać drzew" na papierowych transparentach XD. Łażąc w plastikowych ubraniach, wymieniając telefony co chwila, bujając się hulajnogami elektrycznymi i siedząc przez 90% czasu z nosem w telefonie. To jest wg ciebie to "dbanie" o środowisko?
Nie.

Prawda jest taka, że my jako konsumenci nie mamy żadnego wpływu na środowisko. Bo co z tego że ty jako konsument będziesz segregować śmieci, skoro MPO potem i tak wszystko wrzuca do jednego kosza? Co z tego że ty chcesz być eko i posegregujesz śmieci, skoro mały produkt jest pakowany w absurdalnie duże opakowanie? Co z tego że ty chcesz być eko i kupujesz auto elektryczne, podczas kiedy cały czas mamy elektrownie węglowe? Co z tego że chcesz być eko i kupujesz energooszczędny sprzęt AGD, kiedy on się rozwali po 2 latach? Tuż po gwarancji.

Najlepszą motywację daje to, kiedy naocznie WIDZISZ efekty swojej pracy! Kiedy pracujesz trochę i dostajesz za to trochę. Kiedy pracujesz konkretnie i dostajesz za to konkretne pieniądze. Kiedy serio wydajnie pracujesz, to dostajesz serio poważne pieniądze. TO najlepszy motywator. Bo wtedy masz powód aby ci się chciało. A brak docenienia wysiłków działa odwrotnie.

Współpraca i "jej zrozumienie" nie daje motywacji.

No ale jak małe dzieci, widzisz to co chcesz widzieć, a nie to jak cała sprawa wygląda. Koniec tematu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
+2 / 8

@Goretex Piękna retoryka na temat śmieci, zaczerpnięta podejrzewam z internetu. Niestety to do końca tak nie działa. Większość śmieci idzie w piec, popiół z filtrów jako wypełniacz do cementu, płyt gipsowych itd. Budowałem, buduje, remontuje spalarnie śmieci. Znam to z autopsji, tak samo wygląda spalanie opon na cementowniach, czy w elektrowniach. I nie dotyczy to tylko Polski, ale również tych którzy głośno krzyczą o ekologii. Nie wiem czy masz dzieci, ale rozumiem że wychowywaniu wiesz dużo jak co najmniej KK.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
+2 / 2

@Goretex Bez urazy, ale nie zrozumiałeś. Co innego jest oficjalnie, a co innego robi się faktycznie. Czy naprawdę użył byś regipsu w którym jako wypełniacz jest używany popiół filtrów spalarni gdzie palone jest wszystko. Sprawdź Sobie jaki ślad węglowy zostawia produkcja krzemometalu od Kielc do Husaviku na Islandii, czy też alumina transportowana z Australii do hut na Islandii. Ekologia stała się biznesem, a takie chore dzieci jak Greta są tylko wykorzystywane. I smaczek którego w necie nie znajdziesz, do tej pory młyny węglowe na elektrowniach były przerabiane na biomasę. W tym roku jeden został przerobiony z powrotem na węgiel i to nie w Polsce. Faktyczne działania ekologiczne np. urządzenia do oczyszczania Oceanu są wyrzucane na margines. Niestety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-3 / 3

@Dipol bez urazy, ale jak to się ma do sortowania śmieci ? Zawsze można ponarzekać, że coś gdzieś jest nie tak, albo, że ludzie oszukują. Na oszustwa i januszów biznesu są kontrole poziomu zanieczyszczeń itp (nic lepszego nie wynaleziono).

Co do śladu węglowego, coraz więcej firm deklaruje chęć osiągnięcia 0 śladu węglowego, co będzie oznaczało naturalną presję na dostawców komponentów itp itd.. więc zmiany postępują na wielu frontach. A że za wolno.. jasne, zawsze może być szybciej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-3 / 5

@Iiyrryyr3iit nie napisał, że zacznie od siebie. Serio uważasz, że każdy ekolog kupuje "najdroższe ubrania" ? Że nie dba o środowisko ?

jest jakaś grupa lanserów z dużą kasą którzy mogą grać eco w mediach społecznościowych ale ruch eco angażuje wiele młodych osób które na co dzień dbają o planetę.

A ten dziennikarzyna wrzuca wszystkich do jednego worka... serio uważasz że to jest fair ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
+1 / 1

@Goretex Nie rozumiesz, albo nie chcesz zrozumieć. Sortowanie tak, tylko że potem do recyklingu trafia znikomy ułamek. Reszta idzie w piec. Redukujemy ślad węglowy ok, fabryki z Chin do Europy i co dalej. Będziemy ograniczać produkcję przemysłową??? Który koncern sobie na to pozwoli?? Produkcja jednorazówek i konsumpcyjne podejście do życia jest tak rozkręcone, że podejrzewam szybciej rozwiąże ten problem Natura eliminując Homo ( podobno) Sapiens. A tak poza tym wykorzystanie chorych dzieci powinno być zabronione.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-3 / 3

@Dipol kto tu nie chce czego rozumieć.

W zależności od kraju poziom recyclingu jest różny, na zachodzie całkiem spory, wystarczy do nich dociągnąć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
+1 / 1

@Goretex Właśnie piszę Ci o zachodzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W warszawiaczanka
+1 / 1

@Goretex Mówienie do tak wielkiego tłumu nie jest takie proste, zawsze się ktoś obrazi więc nie przesadzajmy z tą wrażliwością.

Młodzież, a nawet dzieci nie muszą dorastać, żeby coś zmienić. Wystarczy, że zmienią nawyki konsumpcyjne tu i teraz w tym momencie. Reporter z demota właśnie im to powiedział. Jaki problem, żeby dzieci nie chciały jeść słodyczy z olejem palmowym, czekolady z kakao zbieranym przez współczesnych niewolników, nie żebrały u rodziców o co raz to nowsze gadżety elektroniczne, nowe telefony, ciuchy, kosmetyki z mikroplastikiem...wymieniać dalej? Czy to za duże poświęcenie, lepiej wyrwać się z lekcji na protest, a po nim usiąść w domu do zimnej coli z plastikowej butelki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
0 / 0

@rafik54321
No właśnie ELEKTRONIKI, a nie ELEKTRYKI! Początkowo na uczelniach wyższych wydziały/katedry/zakłady związane z elektroniką nazywane były słabo/nisko prądowe!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 1

@zaymoon A wiesz że bez elektroniki dziś nie ma elektryki? Bo niemal każde urządzenie elektryczne, jest sterowane ELEKTRONICZNIE! Nawet żarówka LED. Jakbyś ją rozebrał to byś zobaczył małą płytkę drukowaną z kilkoma elementami półprzewodnikowymi. I akurat LEDy są fajne - da się je naprawiać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 2

@Goretex jaki jest sens segregowania śmieci, jeśli MPO NIE JEST gotowe do przetworzenia posegregowanych odpadów? To że będzie gotowy za rok czy kiedyś tam jest bez znaczenia. Niech zaczną wymagać segregacji DOPIERO kiedy rozwiązanie będzie gotowe.

" Cel iluś % przetworzonych czy posortowanych śmieci zostanie osiągnięty" - oho, zmierzamy do sedna. Czyli nie chodzi o ekologię, tylko o to aby się w tabelkach statystyki zgadzało?
Dokładnie oczekuję że wszystko będzie gotowe, bo za MPO się PŁACI! Płacę, wymagam.

"Poza tym za posortowane śmieci płacisz mniej.. więc masz zachętę do tego by to robić." - heh, właśnie nie, bo płacisz ekstra za worki :P . I wychodzi na jedno.

"Wystarczy wykreować modę, żeby zmieniły się nawyki konsumpcyjne.." - czyli to nie konsument ma wpływ, a mass media które kreują modę. Może należy ograniczyć możliwe reklamy? Bo regularnie słyszę reklamę "jak sobota to do lidla, do lidla. Kup więcej! Kup więcej!" .Fajne - takie nie za ekologiczne XD.

Mówisz jedna śmieciarka? Fajnie, szkoda tylko że zbiorowe kubły na segregację po otwarciu pokazują jeden wielki pojemnik XD.

ależ kolego auta też mają super śliczne filtry! Mają katalizatory, EGR, DPF, sondy lambda w wydechu. Często nawet 2! I co? Jajco, dalej ekologom nie pasuje.

Ja jako konsument mam wybór tylko wśród tego co jest dostępne. Jeśli potrzebuję jakiś produkt, kupię go, bo nie mam wyjścia. Jak mi się rozwali pralka, to kupię pralkę.

Ostatnio nawaliła mi kosiarka. Nim wyrzuciłem starą, rozebrałem ją do zera. Przede wszystkim dlatego aby odzyskać elementy które mogą się przydać. Łożyska, rurki stalowe, plastikowe uchwyty, kółka, kabel. Odwinąłem część silnika elektronicznego, dzięki czemu mam długi miedziany drut. TO jest ekologia. Minimalny nakład środków, aby wykorzystać to co poszło w śmieci.

Reszty nawet mi się czytać nie chce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-5 / 5

@rafik54321 a mnie nie chce się odpisywać na ściany tekstu. Po prostu jesteś typem marudy która szuka usprawiedliwienia dla swojego zachowania. Segregacji i recyclingu śmieci nie wdraża się w ciągu jednego dnia.. to proces na lata. Może jest to za wolne, ale powinno przyśpieszyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 3

@Goretex Czyli zdarta płyta. Ja podaję argumenty, a słyszę non stop to samo. Po prostu nie masz argumentów i tyle. Koniec tematu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-5 / 5

@rafik54321 Ale ja wcale nie twierdzę, że te argumenty Cię przekonają. Co wcale nie oznacza, że to są złe argumenty.. Może po prostu potrzebujesz więcej czasu.

To że nie ogarniasz złożoności pewnych procesów nie oznacza, że nie doprowadzają one do zamierzonego rezultatu.

Z mojej strony także koniec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rogulek12
+3 / 7

taka smutna prawda. jeśli chcą bronić, chcą być lepsi niech zaczną od siebie. tak jest tak ktoś się kłóci o coś a zaprzecza swoim zachowaniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+2 / 12

@arca "...oraz ich przyczyn..." - Zmiany klimatyczne wystepowały na długo przed tym jak pierwszy człowiek postawił swoją stopę na tej planecie i będą występować na długo potym jak ostatni człowiek zejdzie z tej planety. Wiesz tyle samo co te "protestujące" dzieci... To, że naukowcy są w czymś zgodni, nie znaczy jeszcze, że mają rację. Kolejna sprawa jest taka, że są oni przez kogoś opłacani zatem pisać będą to co każe im napisać ich sponsor...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 września 2021 o 15:04

R rdaneel
+4 / 6

@arca " O zmianach klimatu i ich przyczynach" Teoretycznie masz rację. w praktyce p... jak potłuczony.
Pierwszy z brzegu przykład: iPhone 13 i Apple który "wyskoczył" z proekologiczną kampanią "nie damy ładowarki". LOL. ALe 13 kupujcie bo "jest najnowsza, świetna i ma dinksy". I kto to kupi? Zniechęcony 50-latek czy wegański szczeniak z Che i Antifą na koszulce?

"Greta Thunberg jedyne co robi" Greta g... robi a do ONZ przybyła na prywatnym "ekologicznym" (LOL) jachcie. Pewnie wyprodukowany z recyklingowanych słomek z McDonalda....

"Niech się redaktor zapozna z jego treścią" co kompletnie nie ma znaczenie bo chodzi o powyższe a nie o raport naukowców...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A arca
-2 / 6

@AIkanaro tak, były i będą. Ale nigdy zmiany nie następowały tak szybko. Poziom CO2 wystrzelił o 100% w górę w ciągu ledwie 200 lat i nadal rośnie. Z geologicznego punktu widzenia to jest sekunda. Wystrzelił bo myśmy go wpompowali spalając paliwa kopalne. I nadal spalamy. Masz, doszkól się: https://naukaoklimacie.pl/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A arca
-4 / 4

@rdaneel co nie ma znaczenia? Że jak będziemy tak żyć jak teraz żyjemy to za 50 lat nasze dzieci będą miały znacznie gorsze warunki do życia niż my? Łączny ślad węglowy wszystkich badań klimatu jest o rzędy wielkości większy niż ten jacht Grety i co w związku z tym? Naukowcy mają się zamknąć w domu i nie prowadzić badań? Ile masz lat? Pamiętasz jakie było zanieczyszczenie powietrza w PRL jak huty kopciły na full bez filtrów? Pamiętasz jaka była dziura ozonowa w latach '90? Pamiętasz jakie były rzeki w PRL? Wstydem jest to, że nastolatka musi robić medialną aferę, żeby wygodniccy ludzie zwrócili uwagę, że jest problem. A jak widać, nadal nie dociera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 7

@arca "Pamiętasz jaka była dziura ozonowa w latach '90?" - No i co? Dziura ozonowa nagle zniknęła czy jest dalej? Przecież od lat 90 używanie aerozoli (uznawanych jedną z głównych jesli nie główną przyczynę powstawania dziury ozonowej) jest wielokrotnie większe dzisiaj niż w latach 90. Z początkiem lat 2000 nagle temat dziury ozonowej UMARŁ. Nie umierał powoli, zanikając. Umarł dosłownie "w sekundę".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+5 / 5

@arca "co nie ma znaczenia? " "A jak widać, nadal nie dociera" jak widać dalej nie dociera o czym jest ta wypowiedź oraz mój post. A jest o tym że banda rozwydrzonych gówniarzy żrąc mcdonaldy, wpartując się w Iphona i wożąc dupy jachtami w dupie ma wasze "ślady węglowe" i ewentualne sposoby jego ograniczeniaS woje protesty organizuje pod hasłem "my protestujemy [bo tak robią młodzi ludzie]" i wyłażą z tekstami klasy "to teraz ograniczymy słomki". A problem jest złożony i jedynym sposobem na jego rozwiązanie jest inżynieria (w tym energetyczna i chemiczna) a nie studia ekologiczne czy socjologiczne..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 4

@AIkanaro Ty tak na serio ? Nie wiesz co się dzieje z dziurą ozonową ? Nie dotarła do Ciebie wspaniała informacja o tym, jak poprzez eliminację z przemysłu pewnych związków udało się doprowadzić do zahamowania jej wzrostu ?

Poczytaj, choćby na wiki, jak wspaniale sprawdziła się ogólnoświatowa inicjatywa. Zredukowano emisję niektórych szkodliwych związków nawet o 90%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
+1 / 3

@AIkanaro "Przecież od lat 90 używanie aerozoli (uznawanych jedną z głównych jesli nie główną przyczynę powstawania dziury ozonowej" LOL. Nie wiesz o czym piszesz. Słowo-klucz freon. To freon był odpowiedzialny za powstawanie dziury ozonowej i od przełomu lat 70/80 rozpoczęto CAŁKOWITE wycofywanie tego związku z produkcji/dystrybucji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 września 2021 o 21:53

A arca
0 / 0

@rdaneel ok, widzę, że nadal wrzucasz do jednego worka wszystkich gówniarzy. Zgadza się, że bez świadomości problemu nikt na tą inżynierię pieniędzy nie da. Przemysłowi prywatnemu się to zwyczajnie nie opłaca. Opłaca się dopiero jak państwo sypnie na coś dotacjami albo narzuci normy, które trzeba będzie niedługo spełniać. To utrudnia działalność firmom, ale poza imbecylami z Konfederacji rządzący jednak wiedzą, że hajs płynie z podatków, a podatki są od dochodów. O ile nowy podatek chętnie nałożą, o tyle normę już niekoniecznie bo z tego ani nie ma zysku ani wzrostu popularności partii chyba, że społeczeństwo się tego domaga. A domaga się jeśli jest świadome problemu. Smog jest co raz mniejszy bo normy emisji spalin są co raz ostrzejsze, a są ostrzejsze bo się społeczeństwo domaga czystego powietrza, to masz po prostu w pakiecie z tymi rurkami. A przede wszystkim, nie od razu Kraków zbudowano. Zmiany implementuje się stopniowo. Raz na kwartał mam okazję jeść w McDonald's i widzę postępujące zmiany. Torba na wynos jest teraz z papieru. Pojemnik na sałatkę, kiedyś był cały z plastiku, teraz co raz większa jego część stanowią biodegradowalne materiały. Jest to mniej wygodne niż to w czym podawali 15 lat temu, ale nikt nie narzeka. Ty śmiejesz się z aktywistów dzieciaków, ja traktuję to jako reklamę w TV i widzę, że ta reklama odnosi skutek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rdaneel
0 / 0

@arca "Opłaca się dopiero jak państwo sypnie na coś dotacjami" wtedy dopiero przestaje się to opłacać. Każda dotacja kończy się patologią.

"albo narzuci normy, które trzeba będzie niedługo spełniać." udalo sie opanowac kwestie freonow.

"a podatki są od dochodów." firmom wisi na czym zarabiają. Na przykład czy będą zarabiać na samochodach spalinowych czy elektrycznych a nawet jest im na rękę, bo mogą w krótkim czasie wymieniać (a więc produkować) nowe modele.

"A przede wszystkim, nie od razu Kraków zbudowano. Zmiany implementuje się stopniowo." tak, tylko chodzi o to aby budować od fundamentów i z głową. Pamiętasz gównoburzę o papierowe słomki? Jaki to miało sens? Gdyby ludziom chodziło o ekologię lobbowali by za elektrowniami atomowymi. a nie koncentrowali się na trzeciorzędnych problemach.

"Ty śmiejesz się z aktywistów dzieciaków, ja traktuję to jako reklamę w TV " j.w. Zamknąć elektrownie węglowe tylko OZE!!!!. Efekt? G... A przypominam że Niemcy z patentem wiatraktów startowali w roku 2000. Efektem tego startu jest otworzenie nowej elektrowni na węgiel brunatny. Ekologia ich mać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C C1VenomMX321
+8 / 10

O, Greta. Dawno jej nie było. Czyżby jej rodzice już wystarczająco się nachapali na wizerunku córki? Czy może po prostu przestała być modna?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pug_79
0 / 8

No i wszyscy czują się lepiej, co z tego, że nam się pali dom w którym właśnie siedzimy. Ważne, że nikt nie ma moralnego prawa by nam na to zwrócić uwagę ... It's fine ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tia0514
-2 / 2

@Pug_79 w telegraficznym skrócie i uproszczeniu, do 1989 straszono świat wojną nuklearną, potem w czasie względnego pokoju straszakiem jest ekologia. i w jednym i drugim przypadku ludzkość ma trwać w ciągłym strachu, że zginie! a cel jak zwykle jeden, więcej władzy, kontroli, pieniędzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pug_79
0 / 0

@Tia0514
a myślałeś kiedyś o tym by zainteresować się tym tematem i sprawdzić, która strona ma więcej racji, zamiast obstawiać tą, której wizja bardziej Ci odpowiada? Z faktami trudno dyskutować w przeciwieństwie do przekonań.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N NWOhell
-2 / 8

Protest bez nowoczesnych technologii jest bezskuteczny. Moi młodzi znajomi są weganami jeżdżą rowerami albo komunikacją miejską. Problem ze zmianami klimatu jest takki że starzy mają to gdzieś. Co to da że młody NIE DOSTANIE iPhone jak to przemysł wydobywczy wydziela najwięcej CO2 oraz samochody których jeszcze młodzi nie mają. Nie młodzi to wynaleźli. Tak samo jak czepiać się narkomanów a wpierw wprowadzono narkotyki uzależniono ludzi by potem zakazać i ich kontrolować. Czy nastolatek wymyślił iphona czy nastolatek sam to kupił czy może rodzic mu dał. Od wszystkiego można się uzależnić ale nie młodzi ten świat ułożyli. Każdy minus = tak jestem u@omny d@bil łykajacy propagandę. Jeszcze raz napiszę starzy nie dożyją katastrofalnych efektów a ja z ludźmi wprowadzimy pokolenie hańby zniszczymy wam groby gdy my będziemy dorośli zmienimy prawo a wasze zindoktrynowane dzieci będą wytykane palcami za rodziców. Zostaniecie zapomnieli wręcz wygumkowani.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 września 2021 o 22:52

C Ciemnolubek
-2 / 4

"A u was Murzynów bijo"

A, to spoko, olejmy temat i nic nie róbmy, żeby choć trochę zmniejszyć szkody.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 września 2021 o 23:10

avatar DexterHollandRulez
+3 / 3

Ogólnie to większość protestów działa na zasadzie 'WY zróbcie to, to i tamto. Ja już swoje zrobiłem, bo wyszedłem pokrzyczeć!'

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
-2 / 2

Nie zgodzę się. Energia elektryczna do tych wszystkich rzeczy też może być uzyskiwana ekologicznie. To że np.w Polsce jest ona głównie z węgla, nie oznacza, że wszędzie tak jest.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+1 / 1

tylko ze....
kiedys w domu bylo faktycznie mniej urzadzen elektrycznych, ale z drugiej strony zuzycie energii przez tamten sprzet byl znacznie wyzszy niz obecnie
przecietna lodowka z okresu prlu, zuzywa 4x wiecej energii niz wspolczesna. tak samo z telewizorami, radziecki rubin majacy okolo 20 cali zuzywa wiecej energii niz nowy 85 calowy qled

nie mam pojecia czemu odgrzanie przygotowanego wczesniej hurtowo jedzenia mialo by zuzywac wiecej energii niz sytuacja gdzie kazdy gotuje posilek dla siebie

tak ze jak sie nad tym glebiej zastanowic, gosc wcale nie ma racji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R reevox
0 / 0

stawiam chłopu skrzynkę piwa. ujął to idelanie. Greta zjedz kotleta to mała hipokrytka i jej podobne ameby.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-2 / 2

Pokolenie które oświetla mieszkania świetlówkami czy led'ami a nie żarówkami żarowyki kilka razy bardziej energochłonnymi. Pokolenie które jeździ autami z wyżyłowanymi silnikami 1.2, 1.0 i mniejszymi (często hybrydami czy elektrykami), a nie >2 jak pokolenie tego dziada-pismaka. Fakt pokolenie mniej korzysta z kolei, ale to pokolenie tego dziada-neoliberała zaorała kolej, a współczesne pokolenie przyczynia się do jej restauracji. Pokolenie które jak żadne inne korzysta z rowerów.
Więc niech się dziaders wali na ryj ze swoim populistycznym bełkotem dla ćwierćmózgów!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-2 / 2

I co do tych książek, to akurat e-papier stosowany w e-bookach praktycznie nie zużywa energii na wyświetlanie tekstu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P popsy2
-2 / 2

Chcę tylko, żeby zamknięto kopalnie i elektrownie węglowe. Żeby recykling był ponownie uźywany, nie spalamy na wysypiskach. Żeby postawić wiatraki, panele sloneczne (sa też inne solarne opcje), i pozyskiwać paliwo i energię w sposób ekologiczny. Chcę też "demand on different foods" , czyli nie robienia plantacji bezużytecznych roślin czy niehumanitarnych hodowli zwierząt, tam gdzie są tylko dlatego że "rich society" chcę avocado zamiast strusia w Australii np. dużo? nie sądzę. i na dodatek się opłaca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P paczek85
0 / 0

@NWOhell, Greta jest tserowana swoim postępowaniem, ona jest marionetką, poszukaj głębiej na jej temat to zrozumiesz ze to wydmuszka..... A poza tym Ci cali ekolodzy to niech spi3rdalają na drzewo i niech nie korzystają z udogodnień cywilizacji to zrozumieją swoje błędne założenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamilioza85
0 / 0

hał der ju

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krystec82
0 / 0

ot całe sedno

Odpowiedz Komentuj obrazkiem