sokół przekraczał barierę dźwięku? bo po to jest ten specyficzny wlot w silnikach blackbirda - zwalniał powietrze wpadające do silnika do prędkości poddźwiękowych.
@ubooot Nie tyle specyficzny wlot w silnikach blackbirda, co element konstrukcyjny silnika typu ramjet. Ma on na celu odpowiednią kompresję powietrze poprzez natarcie (stąd ram- w nazwie) https://en.wikipedia.org/wiki/Ramjet
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 października 2021 o 10:40
@YessM kompresja powietrza jest efektem dodatkowym, głównym celem jest zwolnienie powietrza, silniki turboodrzutowe nie mogą pobierać powietrza z prędkością naddźwiękową. W blackbirdzie silnik był podwójny - na przodzie był klasyczny silnik turboodrzutowy z którego sprężarki były wyprowadzone rury z powietrzem do drugiego silnika z tyłu - strumieniowego. Przy małych prędkościach główną robotę robił silnik turboodrzutowy, przy wysokich silnik strumieniowy.
No... nie. U sokoła nozdrza są ustawione pod dość ostrym kątem w stosunku do kierunku lotu i ewentualne działanie tych kostek jest zupełnie inne niż kształtowanie fali uderzeniowej w J-58
Ale wiecie, że właściwie nie da się inaczej zamontować typowego silnika odrzutowego (akurat SR71 miał nietypowy)? Takie ostre wypustki miał już MIG21, a obłe są od Me262 do nowoczesnych odrzutowców pasażerskich.
@Janek_159753 nowoczesne odrzutowce pasażerskie mają całkowicie inne silniki - turbowentylatorowe o ogromnym wlocie w którym znajduje się wentylator. Nie ma potrzeby zwalniania powietrza bo te silniki nie mogą pracować w prędkościach naddźwiękowych.
sokół przekraczał barierę dźwięku? bo po to jest ten specyficzny wlot w silnikach blackbirda - zwalniał powietrze wpadające do silnika do prędkości poddźwiękowych.
@ubooot Nie tyle specyficzny wlot w silnikach blackbirda, co element konstrukcyjny silnika typu ramjet. Ma on na celu odpowiednią kompresję powietrze poprzez natarcie (stąd ram- w nazwie) https://en.wikipedia.org/wiki/Ramjet
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 października 2021 o 10:40
@YessM kompresja powietrza jest efektem dodatkowym, głównym celem jest zwolnienie powietrza, silniki turboodrzutowe nie mogą pobierać powietrza z prędkością naddźwiękową. W blackbirdzie silnik był podwójny - na przodzie był klasyczny silnik turboodrzutowy z którego sprężarki były wyprowadzone rury z powietrzem do drugiego silnika z tyłu - strumieniowego. Przy małych prędkościach główną robotę robił silnik turboodrzutowy, przy wysokich silnik strumieniowy.
Barierę dźwięku nie ale za to leci ponad 300 km/h co mogłoby mu uszkodzić płuca gdyby powietrze wleciało do nich z taką prędkością.
No... nie. U sokoła nozdrza są ustawione pod dość ostrym kątem w stosunku do kierunku lotu i ewentualne działanie tych kostek jest zupełnie inne niż kształtowanie fali uderzeniowej w J-58
Ale wiecie, że właściwie nie da się inaczej zamontować typowego silnika odrzutowego (akurat SR71 miał nietypowy)? Takie ostre wypustki miał już MIG21, a obłe są od Me262 do nowoczesnych odrzutowców pasażerskich.
@Janek_159753 nowoczesne odrzutowce pasażerskie mają całkowicie inne silniki - turbowentylatorowe o ogromnym wlocie w którym znajduje się wentylator. Nie ma potrzeby zwalniania powietrza bo te silniki nie mogą pracować w prędkościach naddźwiękowych.