Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Ceny paliw tak podskoczyły, że linie lotnicze zaczynają latać na dieslu

0:10

www.demotywatory.pl
+
194 202
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar Buka1976
+10 / 14

Samoloty odrzutowe latają na nafcie lotniczej a tej jest bliżej do Diesla niż do benzyny. Nic nowego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rht
+6 / 6

Dokładnie jet a1 i starszym dieslem normalnie się na tym jeździ

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B beeveer
+2 / 2

@Buka1976
poza tym kerozyna (zwykła nafta)jest najtańszym paliwem, nie musi mieć aż takich parametrów jak paliwo do silników tłokowych
jedyny wyższy jaki jest wymagany to żeby nie zamarzało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
+4 / 4

I cyk, chemistralis wyjaśnione ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L konto usunięte
0 / 4

@konradstru nie, to smuga kondensacyjna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aniechcemisie
0 / 2

W przeciwieństwie do silników tłokowych, tu - z punktu widzenia samego spalania (pomijając silniki pracujące w jakichś bardzo dziwnych reżimach - patrz np. J-58) - nie są aż tak bardzo istotne parametry paliwa i jakby się uparł, niemalże na mazucie poleci. Podejrzewam, że problemem może być kwestia "czystości" paliwa, czy parametrów "chłodniczych" (w wielu silnikach paliwo jest używane również do chłodzenia).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Nagano
+1 / 1

Taki dym przy rozruchu to efekt spalania różnych smarów i płynów użytych do konserwacji silnika, a także pozostałości nafty lotniczej. Póki nie jest to czarny, gęsty dym to nie ma się czego obawiać :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aqq300
0 / 0

Adblue drożeje...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Lestar
0 / 0

Oj nagrzebalem się przy silnikach turbinowych ale na okręcie.Rozruch silnika podobny , zużycie paliwa przy rozruchu dwóch silników na okręcie typ rakietowym typ Tarantula do temperatury optymalnej to 1,3t-niezle co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem