@Buka1976
poza tym kerozyna (zwykła nafta)jest najtańszym paliwem, nie musi mieć aż takich parametrów jak paliwo do silników tłokowych
jedyny wyższy jaki jest wymagany to żeby nie zamarzało.
W przeciwieństwie do silników tłokowych, tu - z punktu widzenia samego spalania (pomijając silniki pracujące w jakichś bardzo dziwnych reżimach - patrz np. J-58) - nie są aż tak bardzo istotne parametry paliwa i jakby się uparł, niemalże na mazucie poleci. Podejrzewam, że problemem może być kwestia "czystości" paliwa, czy parametrów "chłodniczych" (w wielu silnikach paliwo jest używane również do chłodzenia).
Taki dym przy rozruchu to efekt spalania różnych smarów i płynów użytych do konserwacji silnika, a także pozostałości nafty lotniczej. Póki nie jest to czarny, gęsty dym to nie ma się czego obawiać :)
Oj nagrzebalem się przy silnikach turbinowych ale na okręcie.Rozruch silnika podobny , zużycie paliwa przy rozruchu dwóch silników na okręcie typ rakietowym typ Tarantula do temperatury optymalnej to 1,3t-niezle co?
Samoloty odrzutowe latają na nafcie lotniczej a tej jest bliżej do Diesla niż do benzyny. Nic nowego.
Dokładnie jet a1 i starszym dieslem normalnie się na tym jeździ
@Buka1976
poza tym kerozyna (zwykła nafta)jest najtańszym paliwem, nie musi mieć aż takich parametrów jak paliwo do silników tłokowych
jedyny wyższy jaki jest wymagany to żeby nie zamarzało.
I cyk, chemistralis wyjaśnione ;)
@konradstru nie, to smuga kondensacyjna.
W przeciwieństwie do silników tłokowych, tu - z punktu widzenia samego spalania (pomijając silniki pracujące w jakichś bardzo dziwnych reżimach - patrz np. J-58) - nie są aż tak bardzo istotne parametry paliwa i jakby się uparł, niemalże na mazucie poleci. Podejrzewam, że problemem może być kwestia "czystości" paliwa, czy parametrów "chłodniczych" (w wielu silnikach paliwo jest używane również do chłodzenia).
Taki dym przy rozruchu to efekt spalania różnych smarów i płynów użytych do konserwacji silnika, a także pozostałości nafty lotniczej. Póki nie jest to czarny, gęsty dym to nie ma się czego obawiać :)
Adblue drożeje...
Oj nagrzebalem się przy silnikach turbinowych ale na okręcie.Rozruch silnika podobny , zużycie paliwa przy rozruchu dwóch silników na okręcie typ rakietowym typ Tarantula do temperatury optymalnej to 1,3t-niezle co?