@odie To co dla jednego jest podobne, nie musi być podobne dla drugiego. Tak samo, kiedy dzieło literackie jest inspiracją dla następnego, a kiedy plagiatem? Wytnij sobie jajkowaty kartonik, wklej się, podpisz, i .. co? kto zabroni?
Logo nie jest podobne. Trademark ma określone bardzo konkretne parametry jak chociażby kąt i sposób zaokrąglenia krawędzi w iPhone. Możesz zrobić wszystko inne, tylko ten konkretny jest znakiem towarowym. Nikt by nie zarejestrował tak ogólnego kryterium jak kolor czy dwa okręgi. Inaczej każdy producent samochodów by musiał mieć inny kształt znaczka, bo jeden zarejestrował okrągły i chromowany. To nie przejdzie.
Teraz tylko czekać, aż on pozwie Starbucksa, za używanie jego danych i wizerunku XD.
Nie rozumiem tego argumentu, że po prostu miał swoją twarz i nazwisko w logo. Co z tego skoro logo jest bardzo podobne i nazwa również.
@odie To co dla jednego jest podobne, nie musi być podobne dla drugiego. Tak samo, kiedy dzieło literackie jest inspiracją dla następnego, a kiedy plagiatem? Wytnij sobie jajkowaty kartonik, wklej się, podpisz, i .. co? kto zabroni?
Logo nie jest podobne. Trademark ma określone bardzo konkretne parametry jak chociażby kąt i sposób zaokrąglenia krawędzi w iPhone. Możesz zrobić wszystko inne, tylko ten konkretny jest znakiem towarowym. Nikt by nie zarejestrował tak ogólnego kryterium jak kolor czy dwa okręgi. Inaczej każdy producent samochodów by musiał mieć inny kształt znaczka, bo jeden zarejestrował okrągły i chromowany. To nie przejdzie.