Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
185 192
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar rafik54321
+1 / 3

Mi to wygląda na prowizorke aby jakoś do mechanika dojechać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rozdupcewas
+3 / 5

@rafik54321
Takie prowizorki potrafią trwać latami...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VenarNarco
-3 / 5

To jest USA i tu się nie czepiają na przeglądach byleczego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 3

@VenarNarco Yyy mocowanie które może odpaść, mocowanie BAKU, zbiornika paliwa, to wg ciebie jest byle co? To co, wylatane sworznie "eee tam, tylko koło odpadnie". Albo zjechane hamulce "eee tam, ma jeszcze ręczny"...

Ja rozumiem dużo, sporo można wybaczyć. Dziurka w tłumiku, no ok, głośno, ale niegroźnie. Pęknięta szyba z przodu, no ok, niby pogarsza widoczność, ale nikomu to bezpośrednio nie zagraża. Zmatowiałe lampy to samo. Wyciek płynów (poza paliwem), ok.

Jednak nie może dochodzić do sytuacji:
- wycieku paliwa,
- ryzyka odpadnięcia koła,
- ryzyko uszkodzenia układu kierowniczego czy hamulcowego,
- ryzyka wybuchu opony,
- ryzyka złamania się karoserii pod wpływem korozji.
To są usterki NIEWYBACZALNE i tu nie ma "ale".

Taka prowizorka jest akceptowalna wyłącznie aby jakoś dojechać do mechanika. Wtedy, spoko. Takie zabezpieczenie przed ewentualnymi większymi kosztami w skutek zniszczonych przewodów paliwowych. Ale jeśli wg ciebie takie mocowanie jest cacy, to daj jakiś namiar na siebie, aby ludzie nigdy od ciebie nie kupowali pojazdów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Adamowitch94
-1 / 3

@rafik54321 Lubię, gdy ludzie na demotach piszą merytoryczne, treściwe komentarze takie jak twój. Masz plusika.
Myślę, że @VenarNarco uznał, że to mocowanie na pasy zaciskowe wygląda solidnie. Czy można mu się dziwić? Przecież takimi pasami mocuje się prefabrykaty betonowe podczas ich transportu na plac budowy. Ile waży taki prefabrykat, a ile waży blaszany zbiornik paliwowy? Te pasy są naprawdę bardzo mocne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Adamowitch94 Owszem, mocuje się takimi pasami różne rzeczy, ALE...

Akurat prefabrykaty mocuje się łańcuchami :) . I co śmieszniejsze, przy akurat betonowych prefabrykatach te mocowania są średnio potrzebne, gdyż ładunek jest na tyle ciężki i stabilny, że jeżdżąc ostrożnie, nie potrzeba by wcale mocowań XD. Po drugie, tego typu pasy są bardzo podatne na przetarcia. Przymocowany nimi bak, nie jest przymocowany "na sztywno". Przez co może się ocierać zarówno o same pasy, jak również o karoserię nadwozia. To nie będą duże ruchy, ale z biegiem czasu będzie to wystarczające.

Po trzecie, tego typu pasy mają wyznaczoną wytrzymałość, zależną od sposobu jego użycia. Np jeśli na pasie jest napisane 100kg, to oznacza to, że tylko pojedyncza warstwa pasa, wytrzyma statycznie (czyli w bezruchu) 100kg wyłącznie jeśli pas będzie w pionie. Dynamiczna wytrzymałość pasa jest duuużo niższa. A spada jeszcze bardziej, jeśli pasy są pod kątami. W tym przypadku (jak na zdjęciu) mamy najbardziej niekorzystną sytuację. Nie dość że pasy są pod kątami, to jeszcze jest to nacisk dynamiczny (choćby przez przesuwające się paliwo w baku).

Widoczne pasy mają (strzelam) maks 3cm szerokości. Co daje im najwyżej 150kg wytrzymałości statycznej. Więc realna, praktyczna ich wytrzymałość to w granicach 70kg (i mówię tu o łącznej wytrzymałości wszystkich pasów). Uwzględniam tu również fakt starzenia się pasów. Bo to pasy z materiałów syntetycznych, a te po czasie dużo na wytrzymałości tracą. Czy bak z paliwem może tyle ważyć? Jak najbardziej.

Kolejna kwestia to same systemy naciągu pasa. Tam również to się klinuje na dość niewielkim kawałku metalu. Dostatecznie dużym i wytrzymałym aby znieść np kilka dni, ale jest podatny na korozję. Jak to pęknie, to pas po prostu puści.

Kiedyś widziałem jak mieli podjeść tokarkę ważącą 2t, na pasach 4 pasach o wytrzymałości 1t każdy. Niby powinno być cacy. Efekt był taki że jak dźwig się naprężył, to pasy tylko sobie strzelały XD. Trzeba było wziąć pasy o wytrzymałości 2t każdy, dopiero wytrzymały :P .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V VenarNarco
-3 / 3

Rafik to USA, nie Europa, tam ty odpowiadasz, spowodujesz wypadek ty płacisz, możesz jeździć takim szrotem, jak coś się stanie to odpowiadasz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@VenarNarco Ciekawe, pewnie dlatego ich liczba wypadków i ofiar jest jedna z wyższych na świecie, zwłaszcza na tle Europy...

Dopuszczanie TAKICH debilizmów to skrajny idiotyzm. Bo to kwestia czasu aż to się rypnie.
Po to właśnie są przeglądy techniczne, aby uniknąć takich ofiar.

Poza tym że niby w USA nie ma ubezpieczeń OC? Jakoś tego nie widzę. A jeśli ich nie ma, to tym bardziej głupota USA w pełnej krasie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem