To chyba logiczne, jeśli nie ma przeciwwskazań do szczepienia to jest to jak najbardziej prawidłowe. Z drugiej strony powinny być odszkodowania gdy prawidłowo zaszczepiony pacjent ciężko zachoruje.
@Nowyloging Nie panie kolego to nie jest dyskryminacja. Dyskryminacja ma miejsce wtedy kiedy ktoś nam czegoś odmawia ze względu na rzeczy na które nie mamy wpływu np płeć , kolor skóry. A tutaj jest zwyczajne ponoszenie konsekwencji za swój własny wybór. Masz wypowiedź konstytucjonalisty https://www.facebook.com/DoktorekRadzi/posts/389779775842312
@Azheal
A dlaczego ktoś płacąc składki na ubezpieczenie ma nie mieć zapewnionej opieki? Idąc tym tokiem, to samo powinno być z tymi którzy palą, i z tego powodu będą chorować, tymi co piją alkohol itd... To jest po prostu przymuszenie do szczepienia.
Najpierw wypadało by się dowiedzieć o czym się pisze zanim palnie się taką głupotę jak ty. Według ciebie nie istnieje dyskryminacja wyznaniowa, czy z powodu odmiennych poglądów politycznych. Bo czytając twoją wypowiedź można stwierdzić iż to nie jest dyskryminacja, gdyż możemy sobie te aspekty naszego życia wybierać. Dyskryminacja to nieakceptowanie czyjejś odrębności w każdym aspekcie, a nie tylko w aspektach od nas niezależnych.
Ty w ogóle czytasz te swoje wypociny? Tu nie ma mowy o dyskryminacji, gdyż na wejściu masz powiedziane iż to klub mówiących po chińsku. Po za tym tego typu przykłady to szukanie potwierdzenia twojej teorii na siłę, gdyż kto o zdrowych zmysłach zapisuje się do organizacji z którą nie ma nic wspólnego? Chyba tylko prowokatorzy, którzy chcą pokazać jacy to oni są dyskryminowani. Dam ci inny przykład: Twój pracodawca jest wyznawcą Katolicyzmu, gdy dowiaduje się o twoim (np. Ateizm) blokuje ci drogę awansu, jedynie z tego powodu i nie kryje on swojej niechęci do ludzi o innej wierze niż jego. Wiara jest naszym świadomym wyborem i mamy na nią wpływ. Według ciebie to jest dyskryminacja czy nie?
I tym bardziej jeśli chodzi o dostęp do leczenia. Tak jest to dyskryminacja. Bo idąc ich logiką np. każdy sprawca wypadku, w którym sam ucierpiał, powinien mieć odebrane prawo do świadczeń. Co w ogóle neguje jaką kolwiek zasadność posiadania ubezpieczenia zdrowotnego. Przyjmuje się iż 90% wypadków w pracy winni są sami poszkodowani. Im też byś zabrał świadczenia?
@garu1987 Zalezy czy wiedzialem o podejsciu mojego pracodawcy czy tez nie. Jesli ukrywal sie z tym to jest jesli natomiast od poczatku o tym mowil to zdecydowanie nie. Kontekst ma znaczenie a tutaj od dawna si emowilo ze nalezy sie szczepic i o mozliwych konsekwencjach. Takze to nie jest tak ze nagle ktos wyskoczyl zaszczep sie albo nie masz pracy.
@Azheal skoro jest wybór to dlaczego jest kara chwileczkę czegoś nie rozumiem, czyli mowa jest taka oczywiście możesz wybrać ale jak źle wybierzesz to cie ukarzemy , no jak twoim zdaniem to jest wybór to wydaje mi śię że powinieneś leczyć się psychiatrycznie panie kolego .
masz wybór możesz do nas dołączyć albo nie jak tego nie zrobisz to popamiętasz .
Dałeś się zmanipulować jak gówniak w przedszkolu przez silniejszego dzieciaka panie kolego , zapewne oddawałeś kasę w szkole innym bo miałeś wybór przecież, albo dać albo nie a jak nie to bomba pod oko no ale to są konsekwencje wolnych wyborów jesteś idiota i tyle. Hitler też dawał wybór a ci co wybrali poddaństwo poszli z dymem no ale mieli wybór to było sprawiedliwe czy ty ogóle zdajesz sobie sprawę ze swojej głupoty .
@Azheal A jak w ogłoszeniu o pracę czy podczas rekrutacji zaznaczy, że 'niewiernych' będzie kamienował czy zrzucał w przepaść to też nie ma problemu? To tak samo, jak z radykalnym islamem. Też od dawna się mówi, że islamiści dają Ci wybór na podobnej zasadzie -> przechodzisz na islam albo płacisz dżizję.
Nie ma przeciwwskazań ale szczepionki są dopuszczone tylko warunkowo bo nie mają badań a ich podstawowe badania które muszą być wykonane dla innych szczepionek i lęków zakończą się w 2023.
@skromny Przykro mi ale używanie jako "argumentu" przykładów ekstremalnych lub czegoś niezgodnego z prawem jest błędne.
@ROBERTO12345 A dlaczego wypłacać komuś zasiłek skoro dobrowolnie zrezygnował ze szczepienia?Każdy ma taką możliwość żeby bez problemu to zrobić a skoro uznałeś że nie chcesz to znaczy że uważasz że nie zachorujesz. I nie obchodzi mnie że uważasz że to zło albo inne bzdury. A drugi akapit Twojej wypowiedzi jest tak głupi że szkoda nawet komentować
@Azheal Ale dlaczego chcesz komuś odmawiać ochrony skoro dobrowolnie z niej zrezygnował, bo uważa, że powszechna praktyka nie jest słuszna? Ma taką możliwość i nie obchodzi mnie, że uważasz, że ta religia to za zło lub inne bzdury.
@skromny Eeee? Dlaczego odmawiać ochrony kto dobrowolnie z niej zrezygnował? Właśnie dlatego?I to jest właśnie Twój dobrowolny wybór - nie szczepię się bo uważam że szczepionki to zło a potem płacz leczcie mnie bo umieram?? Nie zamknij pysk i zdychaj - sam to wybrałeś prawda? Nie obchodzi mnie co ty sobie uważasz fakty są jedne - szczepionki są bezpieczne i działają i jeśli idzie o mnie to każdy antyszczep może wykorkować już i teraz i nawet jednej łezki nad nimi nie uronię
@Azheal Tak samo co islamistów obchodzi, że nie podoba Ci się ich religia? To jest właśnie twój dobrowolny wybór i Twoja tolerancja. Nie chcesz przyjąć ich religii to zamknij pysk i płać albo zdychaj - sam wybrałeś prawda? Nie obchodzi mnie co ty uważasz, ale fakty są jedne - to jest religia pokoju i każdy islamofob może wykorkować nawet teraz i nawet jednej łezki nad nimi nie uronię.
@skromny A co dostajesz wybór szczepionka albo śmierć? Czy może jak nie wejdziesz do restauracji to wykorkujesz? Ale widzę pewne podobieństwo bo ja nad antyszczepami też łezki nie uronię
@Azheal Chyba nie zrozumiałeś, tu jest przymuszanie podobne jak w islamie. Maskowanie wyboru tak, abyś podjął jedynie słuszną decyzję, a jak nie to życie będzie Ci uprzykszane, aż się zgodzisz. To nie jest dobra droga. To nie chodzi tylko o restauracje.
No właśnie. Ewentualnie niech składka będzie dużo wyższa. Ubezpieczenie samochodu bez alarmu też jest wyższe, a jeśli warunkiem ubezpieczenia jest alarm, to w ogóle nie dostaniesz wypłaty.
Takie samo zdanie mam odnośnie ciąży, ale to już wielu się nie podoba. Ubezpieczasz się przed niechcianymi wydarzeniami losowymi, cały koncept ubezpieczeń opiera się o to, że nikt nie chce takiego wydarzenia. Celowe rozbicie samochodu to wymuszenie. Popełnienie samobójstwa pozorując wypadek to wymuszenie. Jakim cudem celowe zrobienie sobie dziecka nie jest wymuszeniem ubezpieczenia? Przecież samo się nie zrobiło. Jeśli dwie osoby nie są w stanie zapewnić sobie płynności finansowej na kilka miesięcy ciąży, to coś tu nie tak.
Oczywiście standardowe świadczenia powinny przysługiwać w niechcianych i nieoczekiwanych sytuacjach. Jak okres niezdolności do pracy w zawodzie X trwa chociażby 5 miesięcy, to komplikacje i dłuższy czas niezdolności już można zaliczyć jako niechciane wydarzenie i pokryć z ubezpieczenia. Jak jednak coś jest w pełni przewidywalne, to konsekwencje powinna ponosić "ofiara". Nie szczepisz się, masz większe ryzyko ciężkiego przebiegu choroby, plac wyższe składki lub poszukaj innego ubezpieczyciela. Przy czym składki nie powinny być obowiązkowe, skoro nie dają wyboru. Składki w ogóle nie powinny być obowiązkowe i zbierane przez jedyny słuszny fundusz. Chcemy kasy dla biednych? Proszę bardzo, 1% podatku na fundusz zdrowia, który idzie dla dzieci z biednych rodzin, weteranów itp. A ubezpieczenie na siebie kupujesz jakie chcesz i gdzie chcesz. I nie ma, że sąsiad ma za darmo z pośredniaka, drugi płaci 300zł, a ty 1500, bo zarabiasz 5 razy tyle. Każdy płaci te swoje 400zł (może wybrać jakie chce), bezrobotnemu może fundusz dorzuci coś, pracujący dokłada 20zł przy swojej pensji, a ty dokladasz stówkę, skoro zarabiasz 5x tyle. Wtedy to ma jakiś sens.
@Ignus Podam ci przykład. Nie jestem zaszczepiony i nie zamierzam, ale ani nie chorowałem, ani sie nie zaraziłem, choć miałem conajmniej 5 kontaktów z osobami zarażonymi. 3 to moja zona i dzieci, które przechorowały to w lutym 2020 roku (dziecko nawet wylądowało w szpitalu ), a potem była część rodziny, koledzy w pracy zony i nauczyciele i opiekunowie dzieci w szkole i przedszkolu. I z tego powodu wylądowaliśmy na kwarantannie. I teraz jak to sobie wyobrażasz? Nie ze swojej winy, będąc zdrowym i żyjąc w miarą normalnie jak na te szalone czasy, wśród ludzi, także zakażonych i nie chorując, mam lądować na kwarantannę i nie dostać zasiłku?
Tu pojawia sie inny problem. O wiele gorszy. w takiej sytuacji ludzie nie będą zgłaszać się do lekarza i będąc zarażonym będą się poruszać i zakazać osoby, które z wirusem jeszcze nie miały kontaktu. Dojdzie do absurdalnej sytuacji, gdzie zgłaszać się będą w ostateczności, kiedy wirus mocno uszkodzi organizm i nie będzie już szansy na uratowanie życia. I co teraz? Będą do nich strzelać? Może egzekucje od razu pod ścianą? A co ze zaszczepionymi, którzy myślą, że szczepienie chroni przed zakażeniem, tymczasem sa oni jeszcze gorszymi roznosicielami, bo myślą, że są bezpieczni, co jest kłamstwem?
@dncx ja wyobrażam to sobie tak, robisz test zdrowy możesz pracować, jak sanepid chce dać Cię na kwarantannę niech pokryje Twoje wynagrodzenie w okresie kwarantanny, jeśli pracodawca woli nie ryzykować i sam Ci każe być w domu niech on płaci - Ty jesteś gotów pracować.
ps. kwarantannę stosuje się do chorych lub podejrzanych o bycie chorym gdy nie ma możliwości weryfikacji. skoro mamy testy to po co kwarantanna?
@Ignus I tu zgadzam. W Niemczech tak jest. Jak w klasie w szkole ktoś ma wynik pozytywny, na kwarantannę udaje się tylko ta osoba. Reszta uczy się normalnie. U nas od razu posyłają dzieci z całej klasy, a jeszcze w zeszłym roku nawet ich rodziców... Ja tak miałem 2 razy. Dziecko nie było chore, nie było nic, zdrowi jak ryby, a siedzieliśmy przez 7 dni na kwarantannie w domu jak wariaci bo nauczycielka była zarażona. To także utwierdza mnie, że naturalna odporność, jeśli człowiek jest zdrowy, jest lepsza niż jakieś wlewy chemiczne, które, teraz sie okazuje się, po pół roku trzeba powtarzać. A za pół roku, znów i znów i tak bez końca.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2021 o 11:36
@dncx Dlatego bawi mnie jak ktoś mówi że szczepionki są sprawdzone - jak były sprawdzone skoro sposób dawkowania (ilość dawek oraz odstępy czasowe) były zmieniane w trakcie podawania? Skoro była przebadana to czemu okazało się że jednak trzeba kolejną dawkę?
Kwarantanna i działania rządu to już w ogóle cyrk na kółkach
ps. To pokazuje tak właściwie stan przygotowania Państwa na wypadek ataku bronią biologiczną - czyli zero...
@Ignus właśnie dlatego, że za testy trzeba zapłacić, a na kwarantannę wysłać nic nie kosztuje, z wyjątkiem zasiłku, ale ten dotyczy tylko pracujących, dzieciom, bezrobotnym, osobom na urlopie macierzyńskim itp się on nie należy, więc i tak wychodzi taniej niż wszystkich ich testować. Jak wprowadzić brak zasiłków dla nieszczepionych to już w ogóle problem zniknie, bo szczepionych w ogóle nie wysyła się na kwarantannę. Tak to sobie wykombinowałaś. Oczywiście faktyczne dobro i zdrowie społeczeństwa nic tu nie znaczy, liczy się kasa.
Widać faszystowskie myślenie dalej tam siedzi. Idąc tym torem, pacjenta z zawałem powinni sprawdzać czy aby na pewno zdrowo się odżywiał, bo jak nie to wypad
Jakby wcześniej płacili. Byłem 3 razy na kwarantannie po powrocie z Polski i AOK nie wypłacił mi ani eurocenta. Powiedzieli że jak mam negatywny test to byłem zdrowy i mi sie nic nie należy. W zeszłym roku chociaż kurzarbeit był.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
3 listopada 2021 o 18:42
Ale jazgot był by u nas już to widzę wściekliznę opozycji i wspólny z ue onanizm jakie to nie demokratyczne ograniczanie praw człowieka i kolejne milion kary dziennie. Ale spoko to niemcy tam to wszystko zgodnie z litera prawa i jak najbardziej demokratyczne a tsue przyzna nagrodę w postaci miliona euro dziennie. Za promowanie równości i sprawiedliwości w społeczeństwie!!
@extraman Po komentarzach Hazaela czy Łowcy Komedii to pewnie uznać by tak można. A i kilku innych by się znalazło. Internet uwielbia ekstremizm, a sanitaryzm i medyczne cuda dzieją się tu na wielką skalę.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2021 o 11:40
I pięknie, tak trzymać. Szczepienia są bezpłatne i powszechnie dostępne, a obowiązkiem każdego obywatela jest dbać o swoje zdrowie. Dlaczego zdrowa część społeczeństwa ma ponosić koszty generowane przez nieodpowiedzialnych idiotów? Oby najszybciej i u nas coś takiego wprowadzono.
@adawo
A dlaczego ja mam płacić za leczenie alkoholizmu? Albo za osoby, które przez palenie papierosów zniszczyły sobie płuca?
Jeśli obowiązkiem każdego obywatela jest dbanie o zdrowie, to trzymajmy się tego wszędzie a nie tylko przy jednej wybranej chorobie. Po to się płaci składki, żeby w razie choroby można było dostać świadczenia.
@adawo I to dbanie o zdrowie ma polegać na przyjęciu preparatu, za którego wprowadzenie ktoś dostaje hajs? Nie wiem, co to ma wspólnego z dbaniem o zdrowie.
Koszty generowane przez przez palaczy otyłych, alkoholików czy innych nałogowców są spoko?
A jeżeli ktoś nie przyjął preparatu jest zdrowy i nie korzysta ze służby zdrowia, co z kosztami preparatu, który rząd z góry zamówił dla wszystkich, wiedząc, że nie wszyscy chcą przyjąć?
Preparat nie jest bezpłatny. Skąd rząd ma pieniądze? A od nas geniuszu, czyli sam zapłaciłeś za szczepiąkę, chyba że jesteś patusem to reszta społeczeństwa się na Ciebie złożyła. Zapamiętaj, gdy władza mówi Ci, że daje coś za darmo tak naprawdę ma zamiar Cię orżnąć. Bo żeby państwo komuś coś "dało" najpierw musi 2 razy zabrać (koszty biurokracji).
@garu1987 innymi słowy - skoro szczepionka została kupiona za moje pieniądze i jest moją własnością, to mogę z nią robić co chcę, a chce się nie szczepić.
@Nowyloging Co Ty opowiadasz. gdyby był obowiązek dbania, to po pierwsze nie byłoby składki. Po drugie Każdy chory, zarażony byłby przesłany na kwarantannę, do szpitala, a koszty by ponosił on am. I to nie tylko dotyczy Covid. Wszelkie choroby jak grypa, przeziębień, różnej maści urazy, złamania. Trzeba dbać o siebie i nie wkładać łap tam gdzie nie trzeba. Także dotyczy palenia papierosów, alkoholu, narkotyków, wypadków drogowych, lotniczych czy morskich, katastrof typu burze, powodzie. Ludzie powinni być w pełni zabezpieczeni i dbać o siebie i swoje życie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2021 o 11:45
Skandal! I to nie tylko zasiłki!
Nieubezpieczonym nie wypłacają odszkodowań!
Kierującym bez uprawnień zaostrza się sankcje!
Bez matury nie można iść na studia!
Pilotów zmuszają do zrobienia licencji!
No, sama dyskryminacja.....
@zelalem Tylko, że ubezpieczenie zdrowotne jest w Polsce obowiązkowe. A więc każdy ma PRAWO korzystać z "bezpłatnej" publicznej służby zdrowia. Gdyby była dobrowolność to OK. Masz rację .Ale tak nie jest. Jest obowiązek ustawowy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2021 o 11:47
Bardzo dobrze zrobili Niemcy. Podobne ograniczenia są we Francji. A ja się zastanawiałem, kto głosował na pis. A tu proszę. Sami zwolennicy pisu i suwereni, co uważają że szczepionki to zło. Jakim ciemniakiem trzeba być, żeby być proepidemikiem (anyszczepionkowcem). A im mniejsze IQ tym bardziej "waleczny antyszczepionkowiec". Gdyby szczepionki były już na początku 2020 to umarłoby mniej o około 100-150tys. Polaków - nie tylko z powodu Covid. Nie byłoby lockdownu, upadających biznesów, tak wysokiej inflacji, itd... Czy to dociera do "parafian"? Szczepionka jest a suwereni się nie szczepią. A pislamiści nie wprowadzają paszportów covidowych i ograniczeń dla niezaszczepionych ze względu na obawę o spadek poparcia wśród parafian. Wg słownika: Parafianin to człowiek ciemny, niewykszałcony... ***** ***
@Krzysztofsensei Szczepionki sa dobrej jesli sa dokładnie przetestowane, stosowane od lat, a nawet od dekad, z potwierdzonym działaniem na wielu etapach badań. Szczepionki sa podawane nawet małym dzieciom i niemowlakom i nikt z tego nie robi afery. Tu chodzi o otoczkę prawną, o to, ze szczepionkę wprowadzono zbyt szybko, bez zakończenia wszelkich wymaganych badań. Szczepienia odbywają się w skandaliczny sposób. Zamiast w pierwszej kolejności testować na obecność i podawać tym, którzy nie mieli kontakt z wirusem, osób starszych, osłabionych (choć już wiemy, że im szczepionka nie pomoże), to szczepi sie bez ładu i składu, a jak ktoś poczyta dokument, który sie podpisuje przed zabiegiem ,to wlos powinien się ludziom zjeżyć na głowie. Jeśli ktoś coś produkuje odpowiada za to. Tu odpowiedzialność jest zerowa producenta. A państwo wymiguje się przy pomocy małej kartki podpisanej przed zabiegiem. Już nie wspominając o tym, że szczepienia powinno się wykonywać po za szczytem epidemicznym, a nie w jego szczycie, że lekarz powinien dokładnie zbadać ludzi przed zabiegiem. Moje dziecko uczestniczyło wiele razy w szczepieniach ochronnych, ale takie cyrki jak teraz, to tylko z Covid19. JA wiem, pośpiech, ale to ZAWSZE zły doradca.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 listopada 2021 o 11:56
To chyba logiczne, jeśli nie ma przeciwwskazań do szczepienia to jest to jak najbardziej prawidłowe. Z drugiej strony powinny być odszkodowania gdy prawidłowo zaszczepiony pacjent ciężko zachoruje.
To nie jest prawidłowe... To jest dyskryminacja.
@Nowyloging Nie panie kolego to nie jest dyskryminacja. Dyskryminacja ma miejsce wtedy kiedy ktoś nam czegoś odmawia ze względu na rzeczy na które nie mamy wpływu np płeć , kolor skóry. A tutaj jest zwyczajne ponoszenie konsekwencji za swój własny wybór. Masz wypowiedź konstytucjonalisty https://www.facebook.com/DoktorekRadzi/posts/389779775842312
@Azheal
A dlaczego ktoś płacąc składki na ubezpieczenie ma nie mieć zapewnionej opieki? Idąc tym tokiem, to samo powinno być z tymi którzy palą, i z tego powodu będą chorować, tymi co piją alkohol itd... To jest po prostu przymuszenie do szczepienia.
Najpierw wypadało by się dowiedzieć o czym się pisze zanim palnie się taką głupotę jak ty. Według ciebie nie istnieje dyskryminacja wyznaniowa, czy z powodu odmiennych poglądów politycznych. Bo czytając twoją wypowiedź można stwierdzić iż to nie jest dyskryminacja, gdyż możemy sobie te aspekty naszego życia wybierać. Dyskryminacja to nieakceptowanie czyjejś odrębności w każdym aspekcie, a nie tylko w aspektach od nas niezależnych.
Aha czyli według Twojej zasady jak np do klubu mówiących po chińsku nie przyjmę kogoś kto po chińsku nie mówi to jest dyskryminacja?:)
Ty w ogóle czytasz te swoje wypociny? Tu nie ma mowy o dyskryminacji, gdyż na wejściu masz powiedziane iż to klub mówiących po chińsku. Po za tym tego typu przykłady to szukanie potwierdzenia twojej teorii na siłę, gdyż kto o zdrowych zmysłach zapisuje się do organizacji z którą nie ma nic wspólnego? Chyba tylko prowokatorzy, którzy chcą pokazać jacy to oni są dyskryminowani. Dam ci inny przykład: Twój pracodawca jest wyznawcą Katolicyzmu, gdy dowiaduje się o twoim (np. Ateizm) blokuje ci drogę awansu, jedynie z tego powodu i nie kryje on swojej niechęci do ludzi o innej wierze niż jego. Wiara jest naszym świadomym wyborem i mamy na nią wpływ. Według ciebie to jest dyskryminacja czy nie?
I tym bardziej jeśli chodzi o dostęp do leczenia. Tak jest to dyskryminacja. Bo idąc ich logiką np. każdy sprawca wypadku, w którym sam ucierpiał, powinien mieć odebrane prawo do świadczeń. Co w ogóle neguje jaką kolwiek zasadność posiadania ubezpieczenia zdrowotnego. Przyjmuje się iż 90% wypadków w pracy winni są sami poszkodowani. Im też byś zabrał świadczenia?
@garu1987 Zalezy czy wiedzialem o podejsciu mojego pracodawcy czy tez nie. Jesli ukrywal sie z tym to jest jesli natomiast od poczatku o tym mowil to zdecydowanie nie. Kontekst ma znaczenie a tutaj od dawna si emowilo ze nalezy sie szczepic i o mozliwych konsekwencjach. Takze to nie jest tak ze nagle ktos wyskoczyl zaszczep sie albo nie masz pracy.
@Azheal skoro jest wybór to dlaczego jest kara chwileczkę czegoś nie rozumiem, czyli mowa jest taka oczywiście możesz wybrać ale jak źle wybierzesz to cie ukarzemy , no jak twoim zdaniem to jest wybór to wydaje mi śię że powinieneś leczyć się psychiatrycznie panie kolego .
masz wybór możesz do nas dołączyć albo nie jak tego nie zrobisz to popamiętasz .
Dałeś się zmanipulować jak gówniak w przedszkolu przez silniejszego dzieciaka panie kolego , zapewne oddawałeś kasę w szkole innym bo miałeś wybór przecież, albo dać albo nie a jak nie to bomba pod oko no ale to są konsekwencje wolnych wyborów jesteś idiota i tyle. Hitler też dawał wybór a ci co wybrali poddaństwo poszli z dymem no ale mieli wybór to było sprawiedliwe czy ty ogóle zdajesz sobie sprawę ze swojej głupoty .
@Azheal A jak w ogłoszeniu o pracę czy podczas rekrutacji zaznaczy, że 'niewiernych' będzie kamienował czy zrzucał w przepaść to też nie ma problemu? To tak samo, jak z radykalnym islamem. Też od dawna się mówi, że islamiści dają Ci wybór na podobnej zasadzie -> przechodzisz na islam albo płacisz dżizję.
Nie ma przeciwwskazań ale szczepionki są dopuszczone tylko warunkowo bo nie mają badań a ich podstawowe badania które muszą być wykonane dla innych szczepionek i lęków zakończą się w 2023.
@skromny Przykro mi ale używanie jako "argumentu" przykładów ekstremalnych lub czegoś niezgodnego z prawem jest błędne.
@ROBERTO12345 A dlaczego wypłacać komuś zasiłek skoro dobrowolnie zrezygnował ze szczepienia?Każdy ma taką możliwość żeby bez problemu to zrobić a skoro uznałeś że nie chcesz to znaczy że uważasz że nie zachorujesz. I nie obchodzi mnie że uważasz że to zło albo inne bzdury. A drugi akapit Twojej wypowiedzi jest tak głupi że szkoda nawet komentować
@Azheal Ale dlaczego chcesz komuś odmawiać ochrony skoro dobrowolnie z niej zrezygnował, bo uważa, że powszechna praktyka nie jest słuszna? Ma taką możliwość i nie obchodzi mnie, że uważasz, że ta religia to za zło lub inne bzdury.
@skromny Eeee? Dlaczego odmawiać ochrony kto dobrowolnie z niej zrezygnował? Właśnie dlatego?I to jest właśnie Twój dobrowolny wybór - nie szczepię się bo uważam że szczepionki to zło a potem płacz leczcie mnie bo umieram?? Nie zamknij pysk i zdychaj - sam to wybrałeś prawda? Nie obchodzi mnie co ty sobie uważasz fakty są jedne - szczepionki są bezpieczne i działają i jeśli idzie o mnie to każdy antyszczep może wykorkować już i teraz i nawet jednej łezki nad nimi nie uronię
Dlaczego jak spowodujesz wypadek to żądasz od ubezpieczyciela odszkodowania z tytułu AC skoro miałeś wybór jechać tramwajem?
@Azheal Tak samo co islamistów obchodzi, że nie podoba Ci się ich religia? To jest właśnie twój dobrowolny wybór i Twoja tolerancja. Nie chcesz przyjąć ich religii to zamknij pysk i płać albo zdychaj - sam wybrałeś prawda? Nie obchodzi mnie co ty uważasz, ale fakty są jedne - to jest religia pokoju i każdy islamofob może wykorkować nawet teraz i nawet jednej łezki nad nimi nie uronię.
@skromny A co dostajesz wybór szczepionka albo śmierć? Czy może jak nie wejdziesz do restauracji to wykorkujesz? Ale widzę pewne podobieństwo bo ja nad antyszczepami też łezki nie uronię
@Azheal Chyba nie zrozumiałeś, tu jest przymuszanie podobne jak w islamie. Maskowanie wyboru tak, abyś podjął jedynie słuszną decyzję, a jak nie to życie będzie Ci uprzykszane, aż się zgodzisz. To nie jest dobra droga. To nie chodzi tylko o restauracje.
niemcy mają już doświadczenia z segregacją ludzi
Jestem za, nawet aby wprowadzić to w Polsce z adnotacją że osoby nie zaszczepione nie płacą składek Chorobowych skoro nie będą mogli skorzystać.
No właśnie. Ewentualnie niech składka będzie dużo wyższa. Ubezpieczenie samochodu bez alarmu też jest wyższe, a jeśli warunkiem ubezpieczenia jest alarm, to w ogóle nie dostaniesz wypłaty.
Takie samo zdanie mam odnośnie ciąży, ale to już wielu się nie podoba. Ubezpieczasz się przed niechcianymi wydarzeniami losowymi, cały koncept ubezpieczeń opiera się o to, że nikt nie chce takiego wydarzenia. Celowe rozbicie samochodu to wymuszenie. Popełnienie samobójstwa pozorując wypadek to wymuszenie. Jakim cudem celowe zrobienie sobie dziecka nie jest wymuszeniem ubezpieczenia? Przecież samo się nie zrobiło. Jeśli dwie osoby nie są w stanie zapewnić sobie płynności finansowej na kilka miesięcy ciąży, to coś tu nie tak.
Oczywiście standardowe świadczenia powinny przysługiwać w niechcianych i nieoczekiwanych sytuacjach. Jak okres niezdolności do pracy w zawodzie X trwa chociażby 5 miesięcy, to komplikacje i dłuższy czas niezdolności już można zaliczyć jako niechciane wydarzenie i pokryć z ubezpieczenia. Jak jednak coś jest w pełni przewidywalne, to konsekwencje powinna ponosić "ofiara". Nie szczepisz się, masz większe ryzyko ciężkiego przebiegu choroby, plac wyższe składki lub poszukaj innego ubezpieczyciela. Przy czym składki nie powinny być obowiązkowe, skoro nie dają wyboru. Składki w ogóle nie powinny być obowiązkowe i zbierane przez jedyny słuszny fundusz. Chcemy kasy dla biednych? Proszę bardzo, 1% podatku na fundusz zdrowia, który idzie dla dzieci z biednych rodzin, weteranów itp. A ubezpieczenie na siebie kupujesz jakie chcesz i gdzie chcesz. I nie ma, że sąsiad ma za darmo z pośredniaka, drugi płaci 300zł, a ty 1500, bo zarabiasz 5 razy tyle. Każdy płaci te swoje 400zł (może wybrać jakie chce), bezrobotnemu może fundusz dorzuci coś, pracujący dokłada 20zł przy swojej pensji, a ty dokladasz stówkę, skoro zarabiasz 5x tyle. Wtedy to ma jakiś sens.
@Ignus Podam ci przykład. Nie jestem zaszczepiony i nie zamierzam, ale ani nie chorowałem, ani sie nie zaraziłem, choć miałem conajmniej 5 kontaktów z osobami zarażonymi. 3 to moja zona i dzieci, które przechorowały to w lutym 2020 roku (dziecko nawet wylądowało w szpitalu ), a potem była część rodziny, koledzy w pracy zony i nauczyciele i opiekunowie dzieci w szkole i przedszkolu. I z tego powodu wylądowaliśmy na kwarantannie. I teraz jak to sobie wyobrażasz? Nie ze swojej winy, będąc zdrowym i żyjąc w miarą normalnie jak na te szalone czasy, wśród ludzi, także zakażonych i nie chorując, mam lądować na kwarantannę i nie dostać zasiłku?
Tu pojawia sie inny problem. O wiele gorszy. w takiej sytuacji ludzie nie będą zgłaszać się do lekarza i będąc zarażonym będą się poruszać i zakazać osoby, które z wirusem jeszcze nie miały kontaktu. Dojdzie do absurdalnej sytuacji, gdzie zgłaszać się będą w ostateczności, kiedy wirus mocno uszkodzi organizm i nie będzie już szansy na uratowanie życia. I co teraz? Będą do nich strzelać? Może egzekucje od razu pod ścianą? A co ze zaszczepionymi, którzy myślą, że szczepienie chroni przed zakażeniem, tymczasem sa oni jeszcze gorszymi roznosicielami, bo myślą, że są bezpieczni, co jest kłamstwem?
@dncx ja wyobrażam to sobie tak, robisz test zdrowy możesz pracować, jak sanepid chce dać Cię na kwarantannę niech pokryje Twoje wynagrodzenie w okresie kwarantanny, jeśli pracodawca woli nie ryzykować i sam Ci każe być w domu niech on płaci - Ty jesteś gotów pracować.
ps. kwarantannę stosuje się do chorych lub podejrzanych o bycie chorym gdy nie ma możliwości weryfikacji. skoro mamy testy to po co kwarantanna?
@Ignus I tu zgadzam. W Niemczech tak jest. Jak w klasie w szkole ktoś ma wynik pozytywny, na kwarantannę udaje się tylko ta osoba. Reszta uczy się normalnie. U nas od razu posyłają dzieci z całej klasy, a jeszcze w zeszłym roku nawet ich rodziców... Ja tak miałem 2 razy. Dziecko nie było chore, nie było nic, zdrowi jak ryby, a siedzieliśmy przez 7 dni na kwarantannie w domu jak wariaci bo nauczycielka była zarażona. To także utwierdza mnie, że naturalna odporność, jeśli człowiek jest zdrowy, jest lepsza niż jakieś wlewy chemiczne, które, teraz sie okazuje się, po pół roku trzeba powtarzać. A za pół roku, znów i znów i tak bez końca.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2021 o 11:36
@dncx Dlatego bawi mnie jak ktoś mówi że szczepionki są sprawdzone - jak były sprawdzone skoro sposób dawkowania (ilość dawek oraz odstępy czasowe) były zmieniane w trakcie podawania? Skoro była przebadana to czemu okazało się że jednak trzeba kolejną dawkę?
Kwarantanna i działania rządu to już w ogóle cyrk na kółkach
ps. To pokazuje tak właściwie stan przygotowania Państwa na wypadek ataku bronią biologiczną - czyli zero...
@Ignus właśnie dlatego, że za testy trzeba zapłacić, a na kwarantannę wysłać nic nie kosztuje, z wyjątkiem zasiłku, ale ten dotyczy tylko pracujących, dzieciom, bezrobotnym, osobom na urlopie macierzyńskim itp się on nie należy, więc i tak wychodzi taniej niż wszystkich ich testować. Jak wprowadzić brak zasiłków dla nieszczepionych to już w ogóle problem zniknie, bo szczepionych w ogóle nie wysyła się na kwarantannę. Tak to sobie wykombinowałaś. Oczywiście faktyczne dobro i zdrowie społeczeństwa nic tu nie znaczy, liczy się kasa.
*Wykombinowali tam miało być. Słownik zmienił. Wybacz @Ignus
Widać faszystowskie myślenie dalej tam siedzi. Idąc tym torem, pacjenta z zawałem powinni sprawdzać czy aby na pewno zdrowo się odżywiał, bo jak nie to wypad
@Jezuita : "palę cygary i nie chcę schudnąć bo mam to w dupie..."
Dlaczego niby nie miałbym być leczony ?
Przy okazji nie dziwię się,że sobie takiego nicka wybrałeś...
>Jakie są jedyne rzeczy których jezuici nie zmienili we mszy ?
- chleb i wino.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2021 o 20:17
Jakby wcześniej płacili. Byłem 3 razy na kwarantannie po powrocie z Polski i AOK nie wypłacił mi ani eurocenta. Powiedzieli że jak mam negatywny test to byłem zdrowy i mi sie nic nie należy. W zeszłym roku chociaż kurzarbeit był.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2021 o 18:42
@kikurenty
Zmień kasę chorych.
Ale jazgot był by u nas już to widzę wściekliznę opozycji i wspólny z ue onanizm jakie to nie demokratyczne ograniczanie praw człowieka i kolejne milion kary dziennie. Ale spoko to niemcy tam to wszystko zgodnie z litera prawa i jak najbardziej demokratyczne a tsue przyzna nagrodę w postaci miliona euro dziennie. Za promowanie równości i sprawiedliwości w społeczeństwie!!
w takim razie oddać wszystkie składki które płacił na ubezpieczenie ,na co co poszły na kastę rządzących
"Impfen macht frei"... Niemcy mają w takich rzeczach doświadczenie...
A może, po prostu, wszystkich nie "zaszczepionych" od razu do komór?
@extraman Po komentarzach Hazaela czy Łowcy Komedii to pewnie uznać by tak można. A i kilku innych by się znalazło. Internet uwielbia ekstremizm, a sanitaryzm i medyczne cuda dzieją się tu na wielką skalę.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2021 o 11:40
Zajebisty jazgot
I pięknie, tak trzymać. Szczepienia są bezpłatne i powszechnie dostępne, a obowiązkiem każdego obywatela jest dbać o swoje zdrowie. Dlaczego zdrowa część społeczeństwa ma ponosić koszty generowane przez nieodpowiedzialnych idiotów? Oby najszybciej i u nas coś takiego wprowadzono.
@adawo
A dlaczego ja mam płacić za leczenie alkoholizmu? Albo za osoby, które przez palenie papierosów zniszczyły sobie płuca?
Jeśli obowiązkiem każdego obywatela jest dbanie o zdrowie, to trzymajmy się tego wszędzie a nie tylko przy jednej wybranej chorobie. Po to się płaci składki, żeby w razie choroby można było dostać świadczenia.
@adawo Nie są bezpłatne, od przyszłego roku rząd nową składkę zdrowotną żeby to opłacić
@adawo I to dbanie o zdrowie ma polegać na przyjęciu preparatu, za którego wprowadzenie ktoś dostaje hajs? Nie wiem, co to ma wspólnego z dbaniem o zdrowie.
Koszty generowane przez przez palaczy otyłych, alkoholików czy innych nałogowców są spoko?
A jeżeli ktoś nie przyjął preparatu jest zdrowy i nie korzysta ze służby zdrowia, co z kosztami preparatu, który rząd z góry zamówił dla wszystkich, wiedząc, że nie wszyscy chcą przyjąć?
Dlaczego ktokolwiek miałby ponosić koszty generowane przez kogokolwiek? Zlikwidować składki, emerytury, świadczenia, ubezpieczenia, obowiązek szkolny
Preparat nie jest bezpłatny. Skąd rząd ma pieniądze? A od nas geniuszu, czyli sam zapłaciłeś za szczepiąkę, chyba że jesteś patusem to reszta społeczeństwa się na Ciebie złożyła. Zapamiętaj, gdy władza mówi Ci, że daje coś za darmo tak naprawdę ma zamiar Cię orżnąć. Bo żeby państwo komuś coś "dało" najpierw musi 2 razy zabrać (koszty biurokracji).
@garu1987 innymi słowy - skoro szczepionka została kupiona za moje pieniądze i jest moją własnością, to mogę z nią robić co chcę, a chce się nie szczepić.
Dokładnie jest tak jak napisałeś.
@Nowyloging Co Ty opowiadasz. gdyby był obowiązek dbania, to po pierwsze nie byłoby składki. Po drugie Każdy chory, zarażony byłby przesłany na kwarantannę, do szpitala, a koszty by ponosił on am. I to nie tylko dotyczy Covid. Wszelkie choroby jak grypa, przeziębień, różnej maści urazy, złamania. Trzeba dbać o siebie i nie wkładać łap tam gdzie nie trzeba. Także dotyczy palenia papierosów, alkoholu, narkotyków, wypadków drogowych, lotniczych czy morskich, katastrof typu burze, powodzie. Ludzie powinni być w pełni zabezpieczeni i dbać o siebie i swoje życie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2021 o 11:45
Może przestaną leczyć ludzi na koszt NFZ jak beda uczestniczyć w wypadkach przez rażące łamanie przepisów
Niemcy znani są z segregacji ludzi nie od dzisiaj...
Nie wypłacajmy też chorobowych podróżnym ulegającym wypadkom samochodowym czy pracownikom w fabryce za wypadek przy pracy.. A co!
Skandal! I to nie tylko zasiłki!
Nieubezpieczonym nie wypłacają odszkodowań!
Kierującym bez uprawnień zaostrza się sankcje!
Bez matury nie można iść na studia!
Pilotów zmuszają do zrobienia licencji!
No, sama dyskryminacja.....
@zelalem Tylko, że ubezpieczenie zdrowotne jest w Polsce obowiązkowe. A więc każdy ma PRAWO korzystać z "bezpłatnej" publicznej służby zdrowia. Gdyby była dobrowolność to OK. Masz rację .Ale tak nie jest. Jest obowiązek ustawowy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2021 o 11:47
super! gratuluję pomysłu!
Słabo jak na niemców, podejrzewałem że będą ich gazować.
Bardzo dobrze zrobili Niemcy. Podobne ograniczenia są we Francji. A ja się zastanawiałem, kto głosował na pis. A tu proszę. Sami zwolennicy pisu i suwereni, co uważają że szczepionki to zło. Jakim ciemniakiem trzeba być, żeby być proepidemikiem (anyszczepionkowcem). A im mniejsze IQ tym bardziej "waleczny antyszczepionkowiec". Gdyby szczepionki były już na początku 2020 to umarłoby mniej o około 100-150tys. Polaków - nie tylko z powodu Covid. Nie byłoby lockdownu, upadających biznesów, tak wysokiej inflacji, itd... Czy to dociera do "parafian"? Szczepionka jest a suwereni się nie szczepią. A pislamiści nie wprowadzają paszportów covidowych i ograniczeń dla niezaszczepionych ze względu na obawę o spadek poparcia wśród parafian. Wg słownika: Parafianin to człowiek ciemny, niewykszałcony... ***** ***
@Krzysztofsensei Szczepionki sa dobrej jesli sa dokładnie przetestowane, stosowane od lat, a nawet od dekad, z potwierdzonym działaniem na wielu etapach badań. Szczepionki sa podawane nawet małym dzieciom i niemowlakom i nikt z tego nie robi afery. Tu chodzi o otoczkę prawną, o to, ze szczepionkę wprowadzono zbyt szybko, bez zakończenia wszelkich wymaganych badań. Szczepienia odbywają się w skandaliczny sposób. Zamiast w pierwszej kolejności testować na obecność i podawać tym, którzy nie mieli kontakt z wirusem, osób starszych, osłabionych (choć już wiemy, że im szczepionka nie pomoże), to szczepi sie bez ładu i składu, a jak ktoś poczyta dokument, który sie podpisuje przed zabiegiem ,to wlos powinien się ludziom zjeżyć na głowie. Jeśli ktoś coś produkuje odpowiada za to. Tu odpowiedzialność jest zerowa producenta. A państwo wymiguje się przy pomocy małej kartki podpisanej przed zabiegiem. Już nie wspominając o tym, że szczepienia powinno się wykonywać po za szczytem epidemicznym, a nie w jego szczycie, że lekarz powinien dokładnie zbadać ludzi przed zabiegiem. Moje dziecko uczestniczyło wiele razy w szczepieniach ochronnych, ale takie cyrki jak teraz, to tylko z Covid19. JA wiem, pośpiech, ale to ZAWSZE zły doradca.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2021 o 11:56
Czyli przymusu nie ma, ale jak się nie zaszczepisz, to powoli jesteś usuwany ze społeczeństwa