@adamis62
Tylko tyle że póki co nie ma kamerki tak dobrej jak ludzkie oko.
Więc wstawianie takich demotow to głupota.
Zrozumiałeś?
Bo nie chce mi się tłumaczyć cała noc
@adamis62 kolega próbuje ci chyba uzmysłowić że tam, gdzie kamerka czegoś nie widzi, ludzkie oko może widzieć, bo jest dalece doskonalsze.
Co nie zmienia faktu, że po zmroku ciężko zauwa,yc pieszego, zwłaszcza ubranego na czarno. Dlatego postuluję.obowiazek kamizelek odblaskowych
"Tylko tyle że póki co nie ma kamerki tak dobrej jak ludzkie oko" No faktycznie nie systemów opartych o kamery w autach które widzą dużo więcej niż ludzkie oko. Gratuluję wiedzy.
@Kokokoko0912 jak z 50m zobaczysz ubranego na czarno pieszego w ciemnosci podczas deszczu to gratuluje!
A teraz przeloz to na fakt, ze osoby chore czy starsze tez moga kierowac samochodem. Ba, moze jechac TIR ktory ma wielokrotnie dluzsza droge hamowania...
@Xar
Wierz mi, jadąc zgodnie z przepisami bez problemu zauważysz w nocy pieszego ubranego na czarno. I nie ma znaczenia czy będzie padało.
I nie znam drogi hamowania tir.
Ja jeżdżę ciężarówka.
Ale chętnie się dowiem jaką drogę hamowania ma dokument.
Napiszesz?
Osoby starsze z reguły jeżdżą wolniej. Dlatego są sprawcami mniejszej ilości wypadków niż osoby młode. Właśnie dlatego osoby starsze płacą mniejsze składki OC.
A o ilości i sprawcach wypadków czy kolizji najlepiej wiedzą towarzystwa ubezpieczeniowe
@Kokokoko0912
Niestety mylisz się. I nie pisze tego teoretycznie, tylko na podstawie dostępnych badań praktycznych. Były robione eksperymenty i pieszego ubranego w ciemne ubranie bez odblasków, w nocy, podczas padającego deszczu widać z odległości około 25m, ale jeżeli z naprzeciwka jedzie samochód, to ta odległość zmniejsza się do 15-20m. I teraz sobie policz - samochód jadący 50km/h przejeżdża prawie 14 m w ciągu sekundy. Przy prędkości 50km/h na mokrej nawierzchni od naciśnięcia pedału hamulca do zatrzymania samochód osobowy przejeżdża około 35 metrów.
A teraz pieszemu dodamy odblaski i okazuje się, że widać go mniej więcej 4 raza dalej, czyli nawet podczas deszczu kierowca ma co najmniej 60 ma zatrzymanie pojazdu, co wystarcza z dużym zapasem.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
5 listopada 2021 o 23:06
@K64
jednak wciaz czekam na te " badania ". wywody jutuberow i innych znafcow internetowych, jakos mnie nie rajcuja
" I nie pisze tego teoretycznie, tylko na podstawie dostępnych badań praktycznych. Były robione eksperymenty i pieszego ubranego w ciemne ubranie bez odblasków, w nocy, podczas padającego deszczu widać z odległości około 25m, ale jeżeli z naprzeciwka jedzie samochód, to ta odległość zmniejsza się do 15-20m."
Tak, mam przy torbie przypięty taki duży odblask i kupuje jak się da rzeczy z odblaskami. Czasem nosze opaskę sportową do włosów z odblaskiem. Za dnia wygląda jak zwykła szara opaska. dzieciom tez staram się kupować ubrania typu kurtki, bluzy z odblaskowymi elementami. Niektóre buty też mają odblaski. A jak juz ide po wsi noca to mam latarke w telefonie.
Spieszę wyjaśnić: pierwszeństwo pieszych wprowadzono dlatego, że żaden kierowca nie miał zamiaru w takich sytuacjach jak powyższa zwolnić i ,schować szczególnej ostrożności przed pasami, dlatego często dochodziło do wypadków, bo nie trud o sobie wyobrazić, że w powyższych warunkach pieszemu także ciężko jest ocenic, czy nadjeżdżający pojazd, którego widzi wyłącznie światła, jedzie, stoi, zmniejsza czy zwiększa prędkość.
Stąd przepis o pierwszeństwie - dla przestrogi kierowców. Nie było innego sposobu na zmuszenie ich do ostrożności, bo przekonani o swoim pierwszenstwie, zwłaszcza mając fizyczną przewagę, po prostu mieli pieszego w dupie.
Uważam natomiast, że piesi powinni dostać ustawowy obowiązek nosze ja oświetlenia i/lub kamizelki odblaskowej po zmroku.
@Xar ale nie było z tej sytuacji żadnego bezpiecznego wyjścia. Tak, to wyjście też niesie ze sobą niebezpieczeństwo, ale czy większe czy mniejsze to ja osobiście nie umiem ocenić, to wyjdzie dopiero za jakiś czas w statystykach. Natomiast na pewno w mojej ocenie jest to uczciwsze rozwiązanie, bo na drodze nie może rządzić prawo silniejszego, choć w pierwszej chwili wydaje się to logiczniejsze, to sprawia jednak, że rośnie przepaść między prawami i możliwościami jednych a drugich. Gdyby np analogiczną zależność przenieść na drogę, to możnaby nadać przywilej wyprzedzania na podwójnej ciągłej sportowym ferrari bo mają większe szanse wykonać manewr szybko i sprawnie. Podwójna ciągła jest po coś. Tak samo jak pasy. One z definicji mają służyć pieszym. Kierowcy mają cała drogę, te jedne pasy mogą sobie zakodować jako przestrzeń dominacji pieszych. Po chodniku też nie jeździmy ani nie parkujemy jak nam się podoba.
Koniecznie muszę też dodać, że pasy (poza takimi z sygnalizacją świetlną) na drogach dwupasmowych czy takich o dużym natężeniu ruchu to dla mnie nieporozumienie. Tutaj moim zdaniem zamiast przepisowego pierwszeństwa powinny być bezkolizyjne rozwiązania typu tunele czy kładki.
@7th_Heaven
Ależ było i jest nadal dostępne bezpieczne wyjście wzorowane na rozwiązaniach z Europy Zachodniej.
1. Wszystkie przejście na drogach o więcej niż 1 pasie ruch obowiązkowo są wyposażone w sygnalizację świetlną.
2. Wszystkie przejścia obowiązkowo są wyposażone w oświetlenie zarówno przejścia JAK i POBOCZA / CHODNIKA w okolicy przejścia
3. Całkowity zakaz budowy przejść na zakrętach, za przeszkodami terenowymi itp.
4. Drogi krajowe i drogi lokalne mają jednak inne priorytety. Na drogach lokalnych przejścia są często, na drogach krajowych nie częściej niż co 500m.
@7th_Heaven jedna drobna uwaga - najpierw trzeba dostosowac infrastrukture a dopiero pozniej przepisy. A nie patrzec ze w calkiem innym miejscu, gdzie warunki drogowe i przepisy(jak chocby ograniczenie przepisow do dzialania w okreslonych godzinach czy warunkach atmosferycznych) i ze tam to dziala. To tak jakby patrzec na to, ze w jednym aucie da sie osiagnac jakies przyspieszenie, a w furmance sie nie da i zrobic zdziwiona mine...
@Xar a tu się akurat w pełni zgadzam. Po prostu uważam, że nie powinno się demonizować samego przepisu jako takiego bo nie jest wcale zły. To ważne, żeby pieszym dać też jakieś szanse. Skoro nie mamy dość kładek i sygnalizacji, dobrze oświetlonych poboczy to miejmy chociaż trochę szacunku do siebie na wzajem. Niestety nasi kierowcy mają go bardzo mało i mówię to jako kierowca
@Xar
Oświetlanie to jest jeden problem i on faktycznie dotyczy wielu przejść ale tu akurat chodziło mi o to, że nie da się bezpiecznie przejść aż 3 pasów ruchu przy tej dopuszczalnej prędkości jak się będzie chciało na oślep skorzystać ze swojego pierwszeństwa.
@rafik54321
Chcieli zrobić jak w Niemczech z tym, że w Niemczech 99% miejsc przeznaczonych do przejścia przez ulicę to nie są pasy i na nich pieszy nie ma pierwszeństwa, a pasy są tylko tam gdzie prędkość maksymalna jest do 30 km/h. Tak to jest jak barany biorą się za ustalanie przepisów. Inne nasze ustawy to podobne buble dlatego mamy taki bajzer w Polsce.
@tomekbydgoszcz
Ja wiem że wy tam w Bydgoszczy macie inna rzeczywistość.
Następnym razem zgodnie z twoją zasada upewnij się czy zza zakrętu nie napierd na ciebie ciężarówka.
3x się upewnij.
Nie wyjeżdżaj na skrzyżowanie. Dłużej pokozaczysz
@Kokokoko0912
Bardzo miło mi się z Toba dyskutuje ale wiesz co jak już zrobisz prawo jazdy to wrócimy do tematu dobra? Powodzenia na egzaminie za jakiś tam czas, a na razie skup się na nauce.
Czy Ty drogi autorze, jeździsz w nocy bez włączonych świateł, i nie widzisz że zbliżasz się do przejścia dla pieszych? Proszę Cię włącz światła! Zobacz jak ładnie widać drogę przy włączonych światłach!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 listopada 2021 o 7:27
Zachowaj odpowiednią prędkość, zwolnij przed przejściem dla pieszych, włącz światła (na zdjęciu ich raczej nie ma...) i nie patrz na telefon w trakcie jazdy. Powinno być dobrze.
Przed pieszym jeszcze da się zwolnić, gorzej jak rowerzysta myśli, że też ma pierwszeństwo. Zazwyczaj nie widać jak się zbliża, szybko wpada na przejście dla pieszych (na którym nie ma prawa być, nawet na przejeździe rowerowym nie mają pierwszeństwa) i mają pretensje, że ktoś nagle przed nimi hamował.
@krickin jak juz wyjdziesz ze swojej furmanki to zastanow sie dlaczego jesli przelozysz kolo ze swojej furmanki do ferrari to nie bedzie to dzialac. Mimo, ze gdzies indziej - u Ciebie - dziala...
My.
ten co głosował na PIS
Jak zmienisz kamerkę na taką która chociaż w 10% będzie widziała tyle co ludzkie oko to zauważysz wtedy pieszego
@kokokoko0912, a to kamerka naciska hamulec?
@adamis62 a co ma hamulec do tego demota?
@kokokoko0912, a co ma obraz na kamerce do tego, czy widać pieszego?
@adamis62
Tylko tyle że póki co nie ma kamerki tak dobrej jak ludzkie oko.
Więc wstawianie takich demotow to głupota.
Zrozumiałeś?
Bo nie chce mi się tłumaczyć cała noc
@kokokoko0912, ręce opadają....
@adamis62 kolega próbuje ci chyba uzmysłowić że tam, gdzie kamerka czegoś nie widzi, ludzkie oko może widzieć, bo jest dalece doskonalsze.
Co nie zmienia faktu, że po zmroku ciężko zauwa,yc pieszego, zwłaszcza ubranego na czarno. Dlatego postuluję.obowiazek kamizelek odblaskowych
"Tylko tyle że póki co nie ma kamerki tak dobrej jak ludzkie oko" No faktycznie nie systemów opartych o kamery w autach które widzą dużo więcej niż ludzkie oko. Gratuluję wiedzy.
@Kokokoko0912 jak z 50m zobaczysz ubranego na czarno pieszego w ciemnosci podczas deszczu to gratuluje!
A teraz przeloz to na fakt, ze osoby chore czy starsze tez moga kierowac samochodem. Ba, moze jechac TIR ktory ma wielokrotnie dluzsza droge hamowania...
@Xar
Wierz mi, jadąc zgodnie z przepisami bez problemu zauważysz w nocy pieszego ubranego na czarno. I nie ma znaczenia czy będzie padało.
I nie znam drogi hamowania tir.
Ja jeżdżę ciężarówka.
Ale chętnie się dowiem jaką drogę hamowania ma dokument.
Napiszesz?
Osoby starsze z reguły jeżdżą wolniej. Dlatego są sprawcami mniejszej ilości wypadków niż osoby młode. Właśnie dlatego osoby starsze płacą mniejsze składki OC.
A o ilości i sprawcach wypadków czy kolizji najlepiej wiedzą towarzystwa ubezpieczeniowe
@rafal199
W jakich autach?jakie systemy?
Aha, daruj sobie te sprzężone z radarami.
Piszemy o samych kamerach
Oryginalne? np. BMW Night Vision. jak się samemu dokupi tak jak np. rejestrator jazdy? To w każdym.
"Wierz mi, jadąc zgodnie z przepisami bez problemu zauważysz w nocy pieszego ubranego na czarno. I nie ma znaczenia czy będzie padało."
a widzę że ty zwykły trol jesteś. To nawet nie fatyguj się z odpowiedzią do tego co wcześniej pisałem.
@Kokokoko0912
Niestety mylisz się. I nie pisze tego teoretycznie, tylko na podstawie dostępnych badań praktycznych. Były robione eksperymenty i pieszego ubranego w ciemne ubranie bez odblasków, w nocy, podczas padającego deszczu widać z odległości około 25m, ale jeżeli z naprzeciwka jedzie samochód, to ta odległość zmniejsza się do 15-20m. I teraz sobie policz - samochód jadący 50km/h przejeżdża prawie 14 m w ciągu sekundy. Przy prędkości 50km/h na mokrej nawierzchni od naciśnięcia pedału hamulca do zatrzymania samochód osobowy przejeżdża około 35 metrów.
A teraz pieszemu dodamy odblaski i okazuje się, że widać go mniej więcej 4 raza dalej, czyli nawet podczas deszczu kierowca ma co najmniej 60 ma zatrzymanie pojazdu, co wystarcza z dużym zapasem.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 listopada 2021 o 23:06
@K64
To podaj linka do tych badań
@Kokokoko0912
Tu informacje o drodze hamowania
https://www.smartdriver.pl/droga-hamowania-samochodu-a-predkosc
https://www.autobaza.pl/page/portal/auto-ekspert/droga-hamowania-samochodu-w-praktyce/
A tu coś o wpływie deszczu na drogę hamowania
https://magazynauto.pl/porady/czy-na-pewno-wyhamujesz,aid,228
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 listopada 2021 o 18:17
@K64
super. a teraz o tym ze pieszego widac z odleglosci 10m i 20m
@Kokokoko0912
Tu np. dosyć dużo o tym jak widać pieszego bez odblasków i jaki wpływ ma samochód jadący z naprzeciwka
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kierowca/news-uderzysz-w-pieszego-zanim-zdazysz-nacisnac-pedal-hamulca,nId,2716169
@K64
jednak wciaz czekam na te " badania ". wywody jutuberow i innych znafcow internetowych, jakos mnie nie rajcuja
" I nie pisze tego teoretycznie, tylko na podstawie dostępnych badań praktycznych. Były robione eksperymenty i pieszego ubranego w ciemne ubranie bez odblasków, w nocy, podczas padającego deszczu widać z odległości około 25m, ale jeżeli z naprzeciwka jedzie samochód, to ta odległość zmniejsza się do 15-20m."
A odblaski?
@Saset
A ty nosisz zawsze odblaski jak wychodzisz z domu?
Tak, mam przy torbie przypięty taki duży odblask i kupuje jak się da rzeczy z odblaskami. Czasem nosze opaskę sportową do włosów z odblaskiem. Za dnia wygląda jak zwykła szara opaska. dzieciom tez staram się kupować ubrania typu kurtki, bluzy z odblaskowymi elementami. Niektóre buty też mają odblaski. A jak juz ide po wsi noca to mam latarke w telefonie.
A ty za sze jesteś de billem???
Spieszę wyjaśnić: pierwszeństwo pieszych wprowadzono dlatego, że żaden kierowca nie miał zamiaru w takich sytuacjach jak powyższa zwolnić i ,schować szczególnej ostrożności przed pasami, dlatego często dochodziło do wypadków, bo nie trud o sobie wyobrazić, że w powyższych warunkach pieszemu także ciężko jest ocenic, czy nadjeżdżający pojazd, którego widzi wyłącznie światła, jedzie, stoi, zmniejsza czy zwiększa prędkość.
Stąd przepis o pierwszeństwie - dla przestrogi kierowców. Nie było innego sposobu na zmuszenie ich do ostrożności, bo przekonani o swoim pierwszenstwie, zwłaszcza mając fizyczną przewagę, po prostu mieli pieszego w dupie.
Uważam natomiast, że piesi powinni dostać ustawowy obowiązek nosze ja oświetlenia i/lub kamizelki odblaskowej po zmroku.
@7th_Heaven dlatego w imie poprawy bezpieczenstwa pogorszono bezpieczenstwo. Czysty PiS...
@Xar ale nie było z tej sytuacji żadnego bezpiecznego wyjścia. Tak, to wyjście też niesie ze sobą niebezpieczeństwo, ale czy większe czy mniejsze to ja osobiście nie umiem ocenić, to wyjdzie dopiero za jakiś czas w statystykach. Natomiast na pewno w mojej ocenie jest to uczciwsze rozwiązanie, bo na drodze nie może rządzić prawo silniejszego, choć w pierwszej chwili wydaje się to logiczniejsze, to sprawia jednak, że rośnie przepaść między prawami i możliwościami jednych a drugich. Gdyby np analogiczną zależność przenieść na drogę, to możnaby nadać przywilej wyprzedzania na podwójnej ciągłej sportowym ferrari bo mają większe szanse wykonać manewr szybko i sprawnie. Podwójna ciągła jest po coś. Tak samo jak pasy. One z definicji mają służyć pieszym. Kierowcy mają cała drogę, te jedne pasy mogą sobie zakodować jako przestrzeń dominacji pieszych. Po chodniku też nie jeździmy ani nie parkujemy jak nam się podoba.
Koniecznie muszę też dodać, że pasy (poza takimi z sygnalizacją świetlną) na drogach dwupasmowych czy takich o dużym natężeniu ruchu to dla mnie nieporozumienie. Tutaj moim zdaniem zamiast przepisowego pierwszeństwa powinny być bezkolizyjne rozwiązania typu tunele czy kładki.
@7th_Heaven
Mała dygresja z mojej strony.
Podwójna ciągła to nie zakaz wyprzedzania.
@7th_Heaven
Ależ było i jest nadal dostępne bezpieczne wyjście wzorowane na rozwiązaniach z Europy Zachodniej.
1. Wszystkie przejście na drogach o więcej niż 1 pasie ruch obowiązkowo są wyposażone w sygnalizację świetlną.
2. Wszystkie przejścia obowiązkowo są wyposażone w oświetlenie zarówno przejścia JAK i POBOCZA / CHODNIKA w okolicy przejścia
3. Całkowity zakaz budowy przejść na zakrętach, za przeszkodami terenowymi itp.
4. Drogi krajowe i drogi lokalne mają jednak inne priorytety. Na drogach lokalnych przejścia są często, na drogach krajowych nie częściej niż co 500m.
@7th_Heaven jedna drobna uwaga - najpierw trzeba dostosowac infrastrukture a dopiero pozniej przepisy. A nie patrzec ze w calkiem innym miejscu, gdzie warunki drogowe i przepisy(jak chocby ograniczenie przepisow do dzialania w okreslonych godzinach czy warunkach atmosferycznych) i ze tam to dziala. To tak jakby patrzec na to, ze w jednym aucie da sie osiagnac jakies przyspieszenie, a w furmance sie nie da i zrobic zdziwiona mine...
@Xar a tu się akurat w pełni zgadzam. Po prostu uważam, że nie powinno się demonizować samego przepisu jako takiego bo nie jest wcale zły. To ważne, żeby pieszym dać też jakieś szanse. Skoro nie mamy dość kładek i sygnalizacji, dobrze oświetlonych poboczy to miejmy chociaż trochę szacunku do siebie na wzajem. Niestety nasi kierowcy mają go bardzo mało i mówię to jako kierowca
Albo tu:
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2021 o 1:12
@tomekbydgoszcz akurat tam drogi sa oswietlone chociaz. Zobacz co jest przy rondach przy starym Zachemie...
https://www.google.com/maps/@53.1011679,18.0642898,3a,75y,290.37h,74.06t/data=!3m7!1e1!3m5!1shhtcRPeF9KkqOdn5gl7sAA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DhhtcRPeF9KkqOdn5gl7sAA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D66.02456%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
@Xar
Oświetlanie to jest jeden problem i on faktycznie dotyczy wielu przejść ale tu akurat chodziło mi o to, że nie da się bezpiecznie przejść aż 3 pasów ruchu przy tej dopuszczalnej prędkości jak się będzie chciało na oślep skorzystać ze swojego pierwszeństwa.
@tomekbydgoszcz To jest lepsze
https://www.google.com/maps/@53.0531095,18.5680155,3a,75y,323.91h,104.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3AoXMiexgGcbdFz1-i28yg!2e0!7i13312!8i6656
Tu jest dozwolone 90km/h bo to już nie jest teren zabudowany. Kto chce niech popatrzy sobie na znaki. Koniec terenu zabudowanego jest kilkaset metrów wcześniej. A od skrzyżowania (które odwołuje znaki) do przejścia nie ma żadnych ograniczeń.
@rafik54321
Chcieli zrobić jak w Niemczech z tym, że w Niemczech 99% miejsc przeznaczonych do przejścia przez ulicę to nie są pasy i na nich pieszy nie ma pierwszeństwa, a pasy są tylko tam gdzie prędkość maksymalna jest do 30 km/h. Tak to jest jak barany biorą się za ustalanie przepisów. Inne nasze ustawy to podobne buble dlatego mamy taki bajzer w Polsce.
I jeszcze tu:
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2021 o 1:15
Drogi kierowco.
Naucz się jednej prostej zasady:
NIE WIDZISZ, NIE JEDŹ
@Kokokoko0912
Drogi pieszy, naucz się jednej prostej zasady:
NIE JESTEŚ PEWIEN CZY JEZDNIA JEST PUSTA, NIE WCHODŹ NA JEZDNIĘ - dłużej będziesz żył!
@tomekbydgoszcz
Ja wiem że wy tam w Bydgoszczy macie inna rzeczywistość.
Następnym razem zgodnie z twoją zasada upewnij się czy zza zakrętu nie napierd na ciebie ciężarówka.
3x się upewnij.
Nie wyjeżdżaj na skrzyżowanie. Dłużej pokozaczysz
@Kokokoko0912
Bardzo miło mi się z Toba dyskutuje ale wiesz co jak już zrobisz prawo jazdy to wrócimy do tematu dobra? Powodzenia na egzaminie za jakiś tam czas, a na razie skup się na nauce.
Dobra
Normalnie nie wiem co ja bym zrobił w życiu bez takich rad
Czy Ty drogi autorze, jeździsz w nocy bez włączonych świateł, i nie widzisz że zbliżasz się do przejścia dla pieszych? Proszę Cię włącz światła! Zobacz jak ładnie widać drogę przy włączonych światłach!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2021 o 7:27
Zachowaj odpowiednią prędkość, zwolnij przed przejściem dla pieszych, włącz światła (na zdjęciu ich raczej nie ma...) i nie patrz na telefon w trakcie jazdy. Powinno być dobrze.
https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/agent.xsp?symbol=glosowania&NrKadencji=9&NrPosiedzenia=25&NrGlosowania=159
Przed pieszym jeszcze da się zwolnić, gorzej jak rowerzysta myśli, że też ma pierwszeństwo. Zazwyczaj nie widać jak się zbliża, szybko wpada na przejście dla pieszych (na którym nie ma prawa być, nawet na przejeździe rowerowym nie mają pierwszeństwa) i mają pretensje, że ktoś nagle przed nimi hamował.
W całej cywilizowanej Europie tak jest tylko w Polsce mamy miliony władców za kierownicą co ich prawo nie obowiązuje bo przecież mają samochód.
@krickin jak juz wyjdziesz ze swojej furmanki to zastanow sie dlaczego jesli przelozysz kolo ze swojej furmanki do ferrari to nie bedzie to dzialac. Mimo, ze gdzies indziej - u Ciebie - dziala...
I to oczywiście pieszy bez jakichkolwiek elementów odblaskowych na ubraniu.