Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
1067 1131
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar TomorrowNeverKnows
+1 / 35

@sliko A miałeś jakieś wątpliwości?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+1 / 35

@TomorrowNeverKnows najmniejszych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+5 / 51

Ja popieram konfederację w kwestiach gospodarczych i ekonomicznych. Niekoniecznie w światopoglądowych. A to roznica

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+14 / 34

@rafik54321
Ja nawet i w tych kwestiach nie do końca. Byłem w kraju, który Korwin określa jako świetnie funkcjonującą gospodarkę dzięki reformom wolnorynkowym. Chile to wcale nie jest taki raj. Jest drożej niż w Polsce, a wypłaty wcale nie są wyższe. Prawie wszystko jest sprywatyzowane, emerytury nędzne, a zamiast dofinansowań do leków zmowa cenowa największych koncernów farmaceutycznych w Chile. Dotyczyła leków na choroby przewlekłe i sprawę badali lewicowi politycy. Konserwatywna prawica jest dogadana z koncernami.

Potęgi gospodarcze tego świata osiągnęły swoją pozycję dzięki dobrze przemyślanej polityce ochrony własnej gospodarki przed zewnętrzną konkurencją, póki rodzime firmy nie rozwinęły się na tyle, żeby móc konkurować albo nawet zdominować zagraniczne korporacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-4 / 40

@rafik54321 a więc wprowadzisz katotaliban dla kasy... w tej polszy same sprzedawczyki ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 listopada 2021 o 18:48

T truskawka90
+13 / 45

@rafik54321 Tylko jest jeden drobny szkopuł. Wybierając konfederacje bierzesz wszystko w pakiecie. Konfederacja ku gospodarce i ekonomii zwróciła się dopiero po kiepskich wynikach w wyborach. Jest to nic więcej jak kiełbasa wyborcza dla dyskusyjnie inteligentnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mortifero
-3 / 27

@truskawka90 lol,

Konfederacja od zawsze głosi idee wolnorynkowe. Od początku chcą obniżenia podatków. Szkoda, że tak późno opadły Ci klapki z oczu!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LUPUS1962
+3 / 17

@rafik54321 Często się zgadzamy, ale tutaj nie. O ile kwestie gospodarcze i ekonomiczne konfy czasem mi się podobają - zaznaczam, czasem i nie wszystkie, to pozostała część, światopoglądowa i doktrynalna jest absolutnie nie do przyjęcia. Nie poparłbym konfy w żadnym razie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aqq300
+1 / 15

Przecież to katofaszyści głoszący pseudowolnościowe hasła. Obniżenie podatków to chwytliwy slogan i wielu się nań łapie, nie wnikając w szczegóły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar egoiste
+2 / 14

@rafik54321 Przecież to jedynie zlepek populistycznych frazesów. To jest taka oferta dla ludzi którzy przeczytali po kilka cytatów z Friedmana i Misesa i teraz udają wielkich ekonomistów.

Nie za bardzo wyobrażam sobie popierać partię w której pierwsze skrzypce gra wariat Braun (tak - wariat, ma chłop urojenia), narwaniec Korwin oraz były weszpolak Bosak. To przecież zbieranina cudaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2021 o 15:25

L lithium222
-5 / 11

@rafik54321 Ale oni łączą jedno z drugim. Wręcz bardziej pchają na świecznik kwestie społeczne, a w innych przypadkach tylko paplają o tym co by zrobili i jakby zrobili. Co więcej to co oni prezentują w kwestiach gospodarczych jest w dużej mierze utopia, w która wierzą głównie bezdzietni, młodzi mężczyźni..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Johny_J4
0 / 4

idioci i aneby nie biorą się z nikąd sami się rodzą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C konto usunięte
-1 / 9

@YszamanY Jesteście tak zajęci walką o to czy lepszy pedofil w czarnej kiecce czy w tęczowej że zapomnieliście że ktoś musi ten cały cyrk utrzymywać tak czy inaczej. A jak się skończy kasa jedyną wolnością jaka ci zostanie będzie wolność wyboru na którym rogu ulicy będziesz żebrał.
Dlatego ja też za mniejsze zło uznaję Konfederację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Pawulon
+1 / 1

@rafik54321
popierasz partie a nie wybrane poglady, moze i zrobia to co Ci sie podoba w kwestiach gospodarczych i ekonomicznych ale jak na nich zaglosujesz to w swiatopogladowych tez zrobia. czy Ci sie to podoba czy nie - a prawda jest taka ze to hipokrycii troglodyci. najchetniej to by kobiecie zabrali prawa wyborcze i wznowili wyprawy krzyzowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 2

@El_Pawulon a to co mamy teraz lepsze nie jest? Kwestie światopoglądowe nie mają znaczenia, kiedy gospodarka zdycha. Najpierw tym trzeba się zająć. Mocna gospodarka to podstawa. Potem dopiero można sobie pozwolić na luksus swobody światopoglądowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Pawulon
+1 / 1

@rafik54321
nie prawda, to bzdura ze moze byc "to albo to". mozna miec rozwijajaca sie gospodarke i wspolczesny a nie sredniowieczny swiatopoglad. przyklad? jak wyslesz "kobiety do garow" to spadnie PKB, mniej ludzi bedzie czynna zawodowe, ZUS padnie itp, jedno z drugim jest scisle zwiazane zarowno jak chodzi o pozotywny jak i negatywny wplyw. co wiecej czesto to co konfederacja proponuje to pomysly wyssane z palca zupelnie jak np Korwin.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 2

Ale istnieją priorytety. W tym momencie światopogląd rządu jest jaki jest, ale gospodarka leży.

I serio uważasz ze konfa by wysłał kobiety do garów? Naiwniaków...

Korwin to nie cała konfa. Korwin to rąk na ciele tej partii

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 3

@ConnectionTerminated konfederacja to nie jest mniejsze zło, to takie samo zło jak pis .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T truskawka90
0 / 0

@mortifero No spoko a ja chcę żeby był pokój na świecie i chcę zarabiać miliard euro dziennie. Chcę jeszcze żeby ujawnić prawdę o jednorożcach. Konfederacja to typowo partia populistyczna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+6 / 52

Godek dawno nie ma w Konfederacji - być może popełnili błąd, ale wyciągnęli wnioski.

Konfederacja to nie są wolnościowcy i nikt nigdy tak nie twierdził.
Są zdecydowanie bardziej wolnościowi, niż cała sejmowa reszta w kwestiach gospodarczych.
W sprawach światopoglądowych są zarówno wolnościowcy, jak i narodowcy, którzy już tej wolności tyle nie chcą.

Jeśli chodzi o bycie przystawką władzy, to opozycja 2 razy częściej głosuje razem z PiSem, tak więc w sejmie mamy same przystawki...
Zamordystyczna to jest opozycja, która razem z PiSem zamykała Polskę i która pewnie by chciała przymusu szczepień. Niezależnie od słuszności takich postulatów, z wolnością mają niewiele wspólnego.

Przy okazji powoływanie się na pajaca Szumlewicza jest zabawne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 6 listopada 2021 o 17:05

N nitaki
+7 / 11

@Goretex dla równowagi prosze bardzo:
https://konkret24.tvn24.pl/polityka,112/czarzasty-w-95-procentach-glosowan-ustaw-wszystkie-partie-glosuja-z-pis-statystyki-nie-potwierdzaja,1065045.html

Wszystko zależy jak się liczy (ot np. czy wstrzymanie się i "nieobecność" jest liczone tak samo, czy uwzględnia się je inaczej). Pojedynczym procentem to se można w nosie podłubać, bo liczy się kontekst. W obu tych linkach nie ma co sie doszukiwać prawdy, bo to trzeba się zagłębić w to w jakiej sprawie głosowano, czy głosowano przeciw bo się nie podobał cały projekt, czy jego część, jak istotny był ten projekt etc.

Też można się bez problemu doszukać manipulacji ze strony konfy, bo mówi o "opozycji", która głosuje tak jak PiS, czyli wrzucają wszystkich do jednego wora i traktują to zero-jedynkowo i w ten sposób, jak Lewica tylko głosuje równo z PiSem, Konfa powie "o znowu opozycja..." jak innym razem KO z PSL wspierają PiS, to znowu "ooo totalna opozycja...".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+3 / 11

@nitaki partie nie dysponują jednym głosem, a Konfederacja często głosuje niespójnie, więc bardziej mi odpowiada zestawienie poszczególnych głosów, niż dość tajemnicze określenie, że partia się wstrzymała jak np. kilku posłów głosowało za.

Stąd bardziej przemawia do mnie liczenie wszystkich opcji a nie arbitralne stwierdzenie, że przy 10 za i 12 przeciw partia głosowała przeciw, bo to nieprawda.

Zestawienie które podałem jest do 25 posiedzenia, czylio chyba styczeń.. wypada mieć nadzieję, że będzie aktualizacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+4 / 12

@truskawka90 Mnie nazywasz fanatykiem, czy tak ogólnie piszesz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mortifero
+2 / 12

@Goretex A słyszałeś o czymś takim jak zbieżność poglądów? W niektórych kwestiach program Konfederacji pokrywa się z programami innych partii. To, że np. popieram Konfederację nie znaczy że są odzwierciedleniem 100% moich poglądów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+3 / 7

@mortifero a'propo zbieżności poglądów, to nie ma w Konfederacji ani jednego posła, który trzymałby w każdym głosowaniu oficjalną linię partii. Więc sama Konfederacja jest wewnętrznie rozbieżna w tym względzie.

Co do pomysłów na gospodarkę, czy to Mentzena, czy Korwina, to choć niektóre postulaty są słuszne, nigdy nie udzielili odpowiedzi na podstawowe pytanie, jak przeprowadzić taką transformację jaką proponują. Diabeł tkwi w szczegółach, a niestety w szczegółach Mentzenowi się jeszcze żaden budżet nie dopiął. A po jego szczerym wywiadzie w którym przyznał, że wyborców trzeba oszukać grając na emocjach .. no cóż.. skoro tak zaczyna, to pytanie jak skończy ? Warto posłuchać też wykładu pana Dziambora (hasło: jak oszukiwać wyborców). No i zawsze warto posłuchać pana Brauna

Wszyscy to zdolni ekonomiści którzy dobrze liczą subwencje i ciekawie je dzielą.

A później już trzeba sobie tylko odpowiedzieć, czy Ci ludzie mogą coś sensownego zbudować.. i jeśli uważasz że tak, to oczywiście powinieneś na nich głosować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P paragraf23
-2 / 8

@kondon Godek jest pełnomocnikiem Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej Stop Aborcji. Komitet jest założony i prowadzony przez Ordo Iuris. Ordo Iuris to nie tylko szara eminencja PiS ale i Konfederacji (przykład: Karina Bosak). Konfederacja przepycha wszystkie projekty ustaw złożone przez Ordo Iuris, a więc de facto popiera Kaję Godek :) Reszta to pozory, które należy zachować aby nie narazić się tym bardziej liberalnym wyborcom, którzy głosują na Konfę "bo gospodarka". Kaja już nie musi startować w wyborach z ramienia Konfederacji. Ma inne zadania. Ale prywatnie i służbowo poklepują się z Konfą po pleckach. I kto tu jest naiwny?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+4 / 8

@Goretex A powiedz mi który budżet od 30 lat się dopiął?
Zobacz sobie na wszystkie prognozy sprzed pandemii i zastanów się, czy długoterminowe prognozowanie w ogóle ma sens. Zobacz sobie jak zablokowanie 1 statku spowodowało problemy na świecie. Ty chciałbyś, żeby ktoś policzył budżet po tak drastycznych zmianach? Tak po prostu się nie da i ludzie którzy to robią są albo oszustami, albo idiotami.

Tak działa demokracja dla wszystkich, że niektórych wyborców się naciąga. Jedni o tym mówią, inni udają, że nic takiego nie ma miejsca. Których wolisz?

Że nie wszyscy zawsze głosują tak samo, to dla mnie dobrze. Mogę wybrać osoby, które mi najbardziej odpowiadają.
Tak powinna wyglądać partia, że jest pewien wspólny kierunek, ale to nie prezes decyduje jak wszyscy mają głosować.

@paragraf23 Nie śledzę działań narodowców, ani tym bardziej Ordo i Godek. Natomiast u wolnościowców nie widzę nic niezgodnego z ich wcześniejszymi poglądami, tak więc nie sądzę, aby ta organizacja miała jakieś wpływy na nich.

Widzę, że Ty to robisz, więc jak możesz to podrzuć kilka linków, które udowodnią Twoje tezy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-2 / 6

@kondon tu nie chodzi o 1 czy 2%, pomysły Konfederacji (i ich spełnienie, co na razie i na szczęście nam nie grozi) to kwestia 40% budżetu, a odpowiedzi skąd brać kasę brak.

Przyznam, że nie przypominam sobie z innej partii takich wypowiedzi o kreowaniu problemów wyborczych jak z Konfederacji, choć oczywiście PiS takie problemy kreuje i rozgrywa z otwartą przyłbicą grając nie na rozsądku a na emocjach.. ale żeby liberalni kapitaliści grali na emocjach i straszyli nie wiadomo czym ?

Nie stawiaj więc może za szybko znaku równości między wszystkimi mówiąc, że "każdy tak robi"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+3 / 7

@Goretex Nie skąd kasę brać, tylko ograniczyć wydatki i o tym mówią od zawsze. Tym Konfederacja różni się od reszty, że oni wiedzą, że pieniądze w budżecie są z kieszeni obywateli i więcej w budżecie = gorzej dla społeczeństwa.
Takie to 1 czy 2 %, że oficjalny dług to prawie 1,5 biliona złotych, a ukryty prawie 5 bilionów złotych. No faktycznie nieistotne kwoty...

Bo Konfederacja powiedziała wprost jak działa polityka. Inni oszukują jeszcze bardziej, tylko udają, że tego nie robią.
Konfederacja to nie liberalni kapitaliści, pisałem to wyżej.
Tak działa demokracja dla wszystkich i w tym systemie niczego z tym nie zrobisz. To nie wina polityków, ale wyborców. Politycy się tylko dostosowują do poziomu społeczeństwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P paragraf23
-2 / 4

@kondon "możesz to podrzuć kilka linków, które udowodnią Twoje tezy". Nie mam żadnych tez. Nie muszę ich tworzyć.
Fakty są ogólnie dostępne w wujku google.
Wpisujesz Konfederacja -Ordo Iuris.
Voila! Masa linków. Mam ci kolejno wrzucać wyniki głosowania Konfy pod projektami przedkładanymi przez Ordo? Nie wiesz jak głosuje twoja partia?
"Nie śledzę działań narodowców", a kim jest Krzysztof Bosak? Nie znasz korzeni swoich liderów? Młodzież Wszechpolska to organizacja nacjonalistyczna, Bosak przyznał się że jest faszystą, LPR to była skrajna prawica wywodząca się wprost z endecji. itd... Jeśli głosujesz w ciemno na partię nacjonalistyczną i nawet nie sprawdziłeś że jest partią nacjonalistyczną "bo gospodarka", to o czym ty chcesz rozmawiać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
-3 / 5

@kondon proszę Cię, w jednym miejscu mówią, że zlikwidują ZUS, a w drugim, że oczywiście to niemożliwe.. więc jeśli głosujesz na nich dlatego, że obiecali, że zlikwidują ZUS, to może zorientuj się co mówią o tym w innym miejscu ?

Dług ukryty to nie jest odkrycie Konfederacji, podobnie jak to, skąd pochodzą pieniądze z budżetu, o tym od lat wie każdy kto choć trochę interesuje się ekonomią.

Choć jeden pozytyw.. przynajmniej wiem, że cenisz sobie szczerych oszustów.. więcej wiary, w polityce są też sami szczerzy ludzie.. nie każdy z nich jest wyrachowanym ekonomistą który jedno mówi a drugie zamierza zrobić (i ważne.. nie kryje się z tym)

A mówiąc o 40% miałem właśnie na myśli to, że tyle brakłoby w pierwszym i kolejnych latach rządów Konfederacji gdyby swoje plany wcielili w życie... choć szczerze.. nie mam pojęcia jakie to plany, bo co wywiad to koncepcja się zmienia ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 listopada 2021 o 18:02

L lithium222
0 / 2

@kondon Przecież oni sami się przedstawiają jako wolnościowcy :D Ty w ogóle słuchasz ich publicznych wystapień?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+2 / 2

@paragraf23 Chciałem czegoś konkretnego, na szukanie nie mam teraz czasu.
"jak możesz to podrzuć kilka linków" to była prośba, nie atak na Ciebie.

Bosak jest narodowcem i napisałem Ci, że nie śledzę dokładnie ich działań.
Popieram wolnościowców, narodowców toleruję. I to nie jest moja partia. Mam przede wszystkim poglądy, nie sympatie.

Gdybyś chciał rozmawiać i zrozumieć co miałem na myśli, zamiast tylko mnie atakować, to łatwiej byłoby nam dojść do porozumienia.
Nie można normalnie?

@Goretex Postulatem jest likwidacja obowiązkowego ZUS dla przedsiębiorców.
Mówią (wolnościowcy, narodowcy nie wiem), że korzystnym byłaby jego likwidacja, chcieliby to zrobić, taki jest cel długoterminowy, ale teraz jest to niemożliwe i jedynie można tę instytucję czynić mniej szkodliwą.
To Ty się orientuj co jest postulatem, a co... marzeniem. Jeśli tego nie wiesz, to nie zarzucaj innym.

"tu nie chodzi o 1 czy 2% [braków w budżecie]" ale mamy biliony długu, więc jednak chodzi! Tylko Konfederacja mówi o jego spłacie...
Spora cześć ludzi nie rozumie skąd się biorą pieniądze w budżecie i jaki ma to na nich wpływ. A głosować mogą... Więc trzeba im o tym mówić, może przy którejś podwyżce w końcu coś zacznie świtać.

Inaczej, wolę szczerych trochę oszustów, którzy jednak kierują się ideami, niż perfidnych manipulantów, myślących jedynie o korycie.
Jeśli ktoś Cię okłamie dla Twojego dobra lub po to, by Cię wykorzystać, to na kogo będziesz bardziej zły?

Nie ma takich planów, bo nie rządzą, więc tworzenie ich to abstrakcja. Mogą jedynie mówić ogólnikowo, lub podawać pojedyncze postulaty, zależnie od sytuacji politycznej - tak działa demokracja dla wszystkich.

@lithium222 Dajesz w którym miejscu CAŁA Konfederacja nazywa się wolnościowcami. Konkretne słowa kogoś znaczącego.
Zwracam uwagę, że wolnościowiec to coś podobnego do libertarianina, tylko mniej konkretne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lithium222
0 / 2

@kondon hasło ,,wolność i niepodległość"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+2 / 2

@lithium222 Z tego wynika, że narodowcy są wolnościowcami? Z hasła?
Chcą w większości spraw większej wolności, niż cała reszta, jednak do wolnościowców im brakuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polski_niewolnik
-4 / 4

@kondon Czy zgłosiłeś się na leczenie do lekarza psychiatry tak jak ci to sugerowałem wcześniej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+1 / 1

@polski_niewolnik Przykro mi, ale nie uważam Twoich sugestii za wartościowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TheBigShow
0 / 28

Szumi dalej nie rozumi. Konfederacja jest zamordystyczna, ale dla takich nierobów jak Szumi i jemu podobnych, żadna ujma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KyloRen
+5 / 27

Mimo wszystko jest bardziej wolnościowa i mniej zamordystyczna niż lewica, którą reprezentuje Szumlewicz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 10

@KyloRen Ta liberalna lewica, w której każdy może żyć jak chce?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K KyloRen
+1 / 13

@Albert_Einstein Liberalizm lewicy kończy się na aborcji i możliwości wybrania sobie płci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+3 / 11

@Albert_Einstein Według której lewicy każdy może żyć jak chce?
To jakiś sarkazm?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 2

@kondon Musielibyśmy zasięgnąć u źródła i wykazać się definicją takich słów jak:
-liberalizm
-lewica
-wolność

Inaczej będziemy kręcić się wokół pojęć nieprecyzyjnie rozumianych, wieloznacznych w zależności od doświadczenia i wiedzy odbiorcy.

Ja uważam podział lewica i prawica za nieaktualny i nie przystający do współczesnych realiów, wobec tego ja się nie podejmę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+2 / 6

@Albert_Einstein Od kiedy w rządach lewicy ktokolwiek może żyć jak chce? Przypominam panie "Einstein" o tym, że lewica charakteryzuje się traktowaniem obywateli jak debili którym trzeba mówić jak mają żyć, określać przepisami co wolno, czego nie wolno, co się powinno, czego się nie powinno bo wg lewicy jednostka jaką jest obywatel nie jest w stanie żyć samodzielnie, podejmować samodzielnych decyzji czy ponosić konsekwencji swoich decyzji. Natomiast prawica charakteryzuje się tym, że uważa obywatela za jednostkę potrafiącą stanowić o swojej osobie, potrafiącej przewidywać skutki swoich działań, podejmować samodzielne decyzje oraz ponosić konsekwencje swoich decyzji czy działań. Przypominam również o tym, że od czasów obalenia komuny nie mieliśmy ŻADNYCH prawicowych rządów w tym kraju. Co do "prawicowego" światopoglądu partii PiS też się nie zgodzę, bo zgodnie z wymienioną przeze mnie zasadą która pozwala rozróżnić prawicę od lewicy PiS jako partia lewicowa również światopoglądowo ograniczyła możliwość samostanowienia kobiet odnośnie swojego ciała. Projekt ustawy Godkowej też jest ustawą lewicową ideologicznie bo ogranicza wolność działaczom LGBT do organizacji manifestacji...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 listopada 2021 o 1:37

avatar kondon
0 / 0

@Albert_Einstein Tutaj się z Tobą zgodzę, że podział ten więcej miesza, niż wyjaśnia. Jednak skoro teraz się wycofujesz, to po co zaczynałeś?
Przy czym mamy w Polsce lewicę z nazwy i ma ona niewiele wspólnego z wolnością.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-2 / 2

@AIkanaro cytuję: "Przypominam również o tym, że od czasów obalenia komuny nie mieliśmy ŻADNYCH prawicowych rządów".
A konfederacja? Są w Sejmie. Głosowali za ograniczeniem praw kobiet do aborcji.
I znowu cytat: "określać przepisami co wolno, czego nie wolno, co się powinno, czego się nie powinno".
To jak to jest, Korwin jest lewicowcem?

Za PWN: " Prawica... uznanie dla autorytetu (rodziny, narodu, państwa), nacjonalizm (wyrażający się m.in. w negatywnym stosunku do imigrantów), rolę tradycji jako głównego spoiwa każdej wspólnoty, akcentowanie znaczenia religii i Kościoła w życiu publicznym, potępienie ateizmu oraz krytyczny stosunek do procesów modernizacyjnych; prawica to także ogólne określenie partii" - to chyba bardzo pasuje do PiS, jak to wyjaśnisz, skoro twierdzisz, że PiS to lewica?


@kondon Zależało mi żeby skłonić alkanaro do refleksji. Przepraszam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+2 / 2

@Albert_Einstein Konfederacja nie głosowała za żadnym ograniczeniem aborcji...
To było zbieranie podpisów, aby TK zbadał zgodność z konstytucją. I z rządem to oni nie mają nic wspólnego.
Jeśli uznasz, że płód to człowiek i ma prawa jak człowiek, to jest to zabranianie zabijania innych ludzi. To już nie jest postulat lewicowy. Problematyczną kwestią jest tutaj uznanie kiedy zaczyna się człowiek i stąd te konflikty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@Albert_Einstein Konfederacja nie jest prawicową partią gdyż składa się prawicowej partii Korwina oraz lewicowego Ruchu Narodowego. Zatem można ich nazwać co najwyżej partią centrową. Moja refleksja jest taka, że każda partia która traktuje obywateli jak debili i musi ustawami regulować im życie jest partią lewicową.
Za sjp:
Prawica - zbiorcze określenie ugrupowań o tendencjach konserwatywnych, uznających za wartości nadrzędne: szacunek dla tradycji, autorytetów, hierarchii społecznej, wspólnotę narodową, rodzinę oraz WŁASNOŚĆ PRYWATNĄ.
Lewica nie ma żadnego poszanowania do własności prywatnej, a takiego poszanowania m.in. PiSowi brakuje...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@AIkanaro A jak mam bardzo glęboko w dup/e "szacunek dla tradycji, autorytety" kościół i boga i mam wywalone na hierarchię społeczną i wspólnotę narodową, ale jednocześnie szanuje własność prywatną, rodzinę, ale tylko swoją a inne mnie nie interesują, to kim jestem?
Powiedz mi kim wówczas jestem?
A tak się składa, że taka jest prawda o mnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@Albert_Einstein "A jak mam bardzo głęboko w dup/e "szacunek dla tradycji, autorytety"" - Nie powinieneś bo ktoś będzie miał w rzyci szacunek do Ciebie. Na kościół też mam wywalone bo w boga nie wierze(czy powiesz, że przez to powinienem mieć poglądy lewicowe, a nie prawicowe?). Hierarcha społeczna? Żyjesz w społeczeństwie, żyjesz w narodzie więc na to też nie powinieneś mieć wywalone (czyżbyś był anarchistą?) Jak nie szanujesz cudzej własności prywatnej to szybko się to na Tobie zemści, bo nikt nie będzie szanował Twojej. Kim jesteś? Ty sam raczej nie wiesz kim jesteś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@AIkanaro Napisałem, że szanuje własność prywatną, zerknij proszę
Dla mnie nie ma autorytetów, prawda jest autorytetem a osoby ją głoszące są mądre.
W XXI wieku czymże jest hierarchia społeczna. Każdy ma gdzie mieszkać, każdy ma majątek. Miałbym oceniać ludzi po zasobności portfela, zawodzie wykonywanym, pochodzeniu?
Jestem libertarianinem.
A tradycja? Co z niej zostało tak szczerze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@Albert_Einstein Faktycznie. Czytając umknęło mi, że jest tam wyraz rodzina. Powiedz mi zatem o jaką inna rodzinę morze chodzić? Masz szanować swoją rodzinę i ewentualnie wartości rodzinne ogólnie, a nie cudze rodziny...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@AIkanaro wybacz w tym momencie uznaje, że nie czytasz moich wiadomości, albo czytasz pobieżnie i temat kończę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
+4 / 10

świetnie. Czasem się zastanawiam czemu w kraju rządzi taki PiS albo PO, a potem widzę m.in. takie demoty. Nic się w naszym kraju nie zmieni przy następnych wyborach, bo większość ludzi obchodzi tylko aborcja, lgbt, kościół - jakby nic innego nie miało znaczenia.
Konfederacja od samego początku mówiła jakie ma stanowisko wobec aborcji. (co więcej przypomnę że Konfederacja to konfederacja trzech różnych ugrupowań)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A acotam43
-2 / 6

No ameryki nie odkryłeś, to raczej wiadomo od początku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+4 / 8

Ważne są tutaj szczegóły. Godkowa była na liście konfederacji z ramienia ruchu narodowego. A ruch narodowy to wciąż taka sama lewica poglądowa jak pis...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-3 / 3

@AIkanaro
Czym jest lewica?
Skąd pomysł, że PiS to lewica? Szczególnie jak to ująłeś "poglądowo"? Przecież to narodowcy i konserwatyści.

Jeśli chcemy rozmawiać poważnie jako społeczeństwo, musimy ustalić wspólne znaczenie słów, jakiś podział, nomenklaturę.

Chyba, że uznany iż lewica = złe, prawica = dobre, ale cóż wówczas da nam taki podział? Przecież mamy już w słowniku polskim słowa dobry i zły.

Zachęcam do analizy mojej skromnej wypowiedzi i pochylenia się nad kwestią iż podział lewica/prawica nie przystaje do współczesnych realiów.

O co niniejszym proszę również pana, Panie @kondon.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel1481
-2 / 4

@AIkanaro
Nie zmienia to faktu, że wybrali ją wyborcy konfederacji. I pewnie w przyszłych wyborach również wybiorą. Mimo, że pewnie część nie będzie na nią głosowała, to ich głosy będą się liczyć dla niej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 2

@pawel1481 dlatego od dawna powtarzam, że Korwinowi ten mariaż z ruchen narodowym wychodzi bokiem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P peghehe
-5 / 11

obserwujac polityke od lat 20+ stwierdzic musze ze konfa to sa mega cwaniaki . poki sa ponizej progu wyborczego zaczynaja dobrze mowic ekonomia wolnosc gospodarcza itp.itd. ale jak tylko im poparcie podskoczy to lider poprzedni komucjh czy obecny katoswir co pierd...lnie i zeby nie za wysoko i tak sie bujaja kolo 5% zeby tylko sie dostac do koryta tu cos kaczafiemu przyklepia tam cossie zplatfusami uloza i hajs plynie ale zeby nikt od nich nie wymagal bo to tylko 5% i tak juz sie kreci od lat 90 od psychola korwina przez bande cwiercmozgich nazioli do katoswira bosaka i bedzie sie dalej krecic .poki beda frajerzy wierzyc im i glosowac na nich

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jerry54
-4 / 4

Zajęta ta Kaja. Kto się zajmuje jej daunem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Ichigo1221
0 / 0

Jedyne co mogłoby być dobre z Konfederacji, to prezydent. Nie miałby władzy ustawodawczej, a jednocześnie blokował i rozgłaszał najgorsze dewiacje pisu, żeby jego partia zyskała, nie blokując przy tym wszystkiego jak prezydent lewicowy, bo taki stanąłby okoniem dla zasady.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem