@rubberduck13 Kur..a tylko o uchodzcach ale dzieciaku spojz ile unia nam pomogla. Ale najlepiej tylko wyciagac reke za hajsem od UE nic nie dajac w zamian. Pamietaj unia to nie bankomat
@gumstg Spójrz ile daliśmy Unii. Tanią siłę roboczą, Gospodarkę do rozwalenia i przebudowania na montownię dla zachodniego biznesu. Regularnie wpłacamy składki. Dostajemy dofinansowanie, które wymaga by gminy i powiaty się zadłużały i spłacały potem kredyty, oczywiście nie tylko w naszych bankach.
Koszty stosunków Polska - UE wychodzą daleko poza składki i dofinansowanie. Głównym powodem przewrotu na Ukrainie i późniejszej wojny domowej była niechęć ówcześnie panującego prezydenta do dania takich samych rzeczy UE i USA, co Polska dała swego czasu.
@KatzenKratzen Do zadłużenia gmin ? Sprawdzić sobie jest wiele artykułów
tu masz wykres, ale stary bo aż 2018r. https://wig.waw.pl/mapa-zadluzenia-gmin/
p.s teraz jest gorzej na koniec 2020 r. zadłużenie samorządów wyniosło 89,8 mld zł, na jednego Polaka przypadało więc statystycznie 2340 zł.
@gumstg Dobre uwielbiam , unia za darmo daję , np na budowę dróg, dzięki którym szybciej firmy zagraniczne mogą transportować swoje towary za zagranice.
Likwidacją praktycznie polskiego sektora handlowego ( brak dużych sieć handlowych)
A teraz o tzw bankomacie : https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-Polska-dostala-a-ile-wplacila-do-Unii-Europejskiej-Tlumaczymy-8009998.html
Tyle polska dostał do 2020 r : 188 845 090 936 euro gdzie 121 462 430 787 są realnymi środki na inwestycję, resztę są łapówkami jak można mi tak nazwać, za ograniczenie produkcji rolnej w PL (limity mleczne, limity na buraki itp limity na produkcję innych produktów, konieczność dostosowanie sie norm UE np w hodowli zwierząt )
Tyle wpłaciła Polska 60 905 996 657 euro więc proszę nie pier.... ale czego można spodziewać się po przeciętnym demotku ? które nie potrafi podać nawet źródła , sory wróci argumentu na podparcie swojej marnej tezy ?
Polska zyskała coś na wejściu UE (np otwarte granice itp), ale pier.... ze było to za całkowicie darmo, jest czysto fanaberio marksistów.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2021 o 20:05
@pawel1032
Nie przekonałeś mnie. Rozwalił mnie zwłaszcza argument o drogach budowanych tylko i wyłącznie po to, żeby zagraniczne firmy mogły szybciej transportować swoje towary. Polacy z tych dróg nie korzystają, wcale, w ogóle, nie :)))
A o zadłużeniu gmin na koniec 2020 to...może sobie poczytaj DLACZEGO tak bardzo wzrosło ich zadłużenie?
@KatzenKratzen wybacz nie nie przekonałem ze PL zyskała coś na wejściu do UE za darmo , proszę o źródła
Co do za dłużenia jednym z powodów kończy sie perspektywa budżetowa UE , aby można wykorzystać środki z tych programów wiele gmin musiało się zadłużyć, aby zacząć inwestycję, chociaż tak jest w moim powiecie , budowanie w przeciągu 2 lat na siłę chociaż gminy będe musiał do spłacać przez kilka lat .
P.s Nie napisałem ze z dróg nie korzystają polacy , znajdź sobie wykres ile zyskały kraję starej EU na eksporcie przez PL.
@pawel1032 Dobry biznes ma to do siebie, że jest to gra o sumie niezerowej. Innymi słowy: nie jest tak, że jeden musi przegrać żeby drugi mógł wygrać. Można osiągnąć wspólną korzyść której bez tego by nie było. I tak działa wolny handel, unia walutowa i ujednolicenie przepisów, czyli to na czym zasadza się fundament UE. Porównaj PKB Polski od 1990r. z PKB krajów które startowały z podobnego poziomu i weszły do UE oraz nie weszły. Np. Czechy, Słowacja, Rumunia, Polska vs Ukraina, Białoruś, Mołdawia, Serbia. Poza tym jeżeli sądzisz, że gdyby zachodnie firmy nie utworzyły u nas "tanich montowni" to zbudowalibyśmy własne "drogie montownie" i stworzyli świetne produkty które zawojowałyby rynki światowe to niestety "sądzę, że wątpię". To tak nie działa, że wystarczy chcieć (vide "milion polskich samochodów elektrycznych").
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2021 o 21:41
@KatzenKratzen „Unia Europejska jest projektem Imperium Europejskiego. Imperium polega na tym, że rdzeń (który znajduje się w Brukseli, zagłębiu Ruhry pewnie), eksportuje rozwiązania polityczne, szlaki komunikacyjne i kapitał, inwestuje i przynosi stopy zwrotu, pozyskując strefę podporządkowania gospodarczego i z czasem politycznego.”
Rozwijając dalej, chodzi o to kto na kogo pracuje, kto ma technologie i zbiera większość zysków z danego produktu.
@Rocannon2 Jw. + poza unią chodzi jeszcze o przepisy w danym kraju, które umożliwią rozwój, potencjał danego kraju.
Do pewnego momentu bycie montownią może się opłacać, jednak kiedyś warto pomyśleć o czymś więcej.
Ujednolicanie przepisów w stronę komunizmu nie jest niczym dobrym.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2021 o 22:24
@kondon A które to konkretnie przepisy są "ujednolicane w stronę komunizmu"? Czy chodzi o wspólny rynek, wspólną walutę czy może o unię celną? Socjalizm kraje wprowadzają na własne życzenie. Unia nikomu nie każe obniżać wieku emerytalnego wbrew demografii, dawać dodatków na bombelki czy komplikować systemu podatkowego w kierunku "sprawiedliwości społecznej".
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2021 o 22:36
@Rocannon2 Fit for 55, odejście od węgla, regulacja rynku transportowego, dowody z odciskami... To wszystko idee marksistowskie, ograniczające wolność i wolny rynek. Państwa często dodają coś od siebie, co nie zmienia faktu, że unia nie staje się coraz bardziej wolnorynkowa, a regulowana.
@pawel1032 Zapomniałeś dodać, że unia jewrojepska pod płąszczykiem ratowania polskiego rolnictwa płaci polskim rolnikom za trzymanie nieużytków rolnych... Przecież to jest chore żeby rolnik dostawał kasę za to, że nie uprawia swojej ziemi...
@KatzenKratzen Sorry, to jest wiedza zbierana na przestrzeni lat. Jak nie wierzysz i chcesz sprawdzić, to samemu zrób swoje badania. Nie żyję z takich tematów, więc i nie kolekcjonuję źródeł. Zresztą, niektóre źródła, jak informacje o bezpośrednim punkcie zapalnym wojny domowej na Ukrainie zostały właściwie wymazane z normalnej części internetu (a była to ustawa odbierająca specjalny status językowi rosyjskiemu autorstwa ukraińskich ekstremistów nacjonalistycznych).
Poza tym, większość tego, co napisałem jest chyba wiadome wszystkim. Co najwyżej kwestia doboru słów może się nie podobać.
@pawel1032 Mam podobne zdanie. Dzięki dotacjom i dostępowi do unijnego rynku Polska się rozwinęła. Jednak wiara, że dostaliśmy to za free jest wiarą w istnienie św. Mikołaja. :) W tej chwili jesteśmy mocno uwiązani na unijnej smyczy, więc nie ma jakichkolwiek szans na zerwanie. Tzn. jest ale wracamy do poziomu grubo sprzed lat 80-tych. Wielu się zastanawia co robić: upaść szybko i mozolnie odbudować się samodzielnie, czy żyć we względnym dobrobycie stając się jedną z prowincji Komunistycznej UE. A najbardziej mnie rozwalają wypowiedzi niektórych, że standardowy Helmut czy inny Makaron robi to wszystko bo nas kocha. :)))
@Rocannon2 Czyli: na rynku konkurencji, np. Biedronka wspomaga lokalnych sprzedawców? :) Jeżeli sami pozbędziemy się szans na tworzenie własnych marek to ktoś to zrobi za nas? Myslisz, że standardowy urzędas, w gospodarce centalnie sterowanej, jest w stanie zrobić cokolwiek? Ochrona własnego rynku jest czymś złym? Uzależnienie się od kogoś jest czymś dobrym?
Byłby to realny problem. Już teraz rozmawiam z żoną, czy nie warto rozważać na poważnie emigracji do Czech. Gdybym został zamknięty na Podkarpaciu to chciałbym uciec chociaż do Małopolski... Lub jeśli decydowałbym się na przeprowadzkę to może nawet Nederlandy...
@irulax Biedronka wspiera lokalnych producentów bo nakręca ich sprzedaż Ponadto uczciwie płaci podatki w Polsce (rzadkość) i rodowód tej firmy też jest Polski. A to, że właściciel ją sprzedał to już jego sprawa, nie musiał.
"Jeżeli sami pozbędziemy się szans na tworzenie własnych marek". Jak rozumiem za tym się kryje naiwne przekonanie, że gdybyśmy potężnie oclili np. zachodnie samochody to stworzylibyśmy własną Skodę i Seata i sprzedawali je w tysiącach. No to właśnie mniej więcej tak było w latach 90tych i jakoś nasze marzenia o potędze się nie ziściły a wręcz przeciwnie, cały przemysł samochodowy umarł z kretesem.
Pokrótce wyjaśniam: żeby zrobić biznes poza swoim krajem to musisz:
a) produkować coś lepiej lub taniej niż konkurencja
b) mieć to komu sprzedać
Jeśli chodzi o a) to umieliśmy wyprodukować Poloneza i Fiata 126p i na nic lepszego bez kapitału i know-how nie było szans. A jeśli chodzi o b) to nasze auta mogliśmy opchnąć ew. w Ameryce Łacińskiej bo nawet Rosjanie mieli swoje i lepsze. Szach - mat.
Takiego zapóźnienia gospodarczego i technologicznego nie byliśmy w stanie żadnymi cłami eksportowymi przykryć. Jedyne co mogliśmy zrobić to zakonserwować naszą biedę. Taki model wybrała Rosja ale jej łatwiej bo ma surowce z których może żyć.
Jedyne rozwiązanie tego dylematu inne niż sprowadzanie firm z Zachodu i uczenie się od nich (czyli twoje jak to pogardliwie ująłeś "tanie montownie") to stworzenie w Polsce Czeboli na wzór Korei Południowej. Czy by to w praktyce zadziałało to wątpię, bo Polska to nie Korea. Nie wytrzymalibyśmy dwóch pokoleń ciężkiej pracy za grosze dla państwowych korpo. A taka była cena stworzenia z państwowych czeboli globalnych gigantów.
@Rocannon2 Uprzejmie dziękuję za wykład. Zauważ jednak na kilka drobnostek:
1. Biedra wspiera producentów swoich towarów a nie konkurencyjnych małych sprzedawców. Zwróciłeś uwagę jakie są warunki wstawienia produktów rolnych do marketów?
2. "....a) produkować coś lepiej lub taniej niż konkurencja" - jest też trzecia opcja: wyciąć lokalną konkurencję aby zostać monopolistą. Jeżeli masz potężne zasoby finansowe i/lub dobrych lobbystów nie jest to problemem.
3. A czy zrobiliśmy cokolwiek aby wspierać własne technologie? Bo jak na razie jesteśmy konsumentem cudzych rozwiązań. Nawet jeżeli cokolwiek produkujemy WSZYSTKO mamy na licencjach. Montownię można przenieść w każdej chwili, co wtedy zostanie - hala z blachy falistej?
4. Co zrobiliśmy aby własny rynek był konkurencyjny? Nasze znaczące marki zostały przejęte, np. Solaris, Wedel, Mokate, Pudliszki...
5. Rozumiem, że na starcie wyboru większego nie ma. Tylko jak długo będziemy robić za robotników w obcych firmach?
@irulax
1. Konkurencyjny mały sprzedawca nie jest tak naprawdę konkurencyjny bo sprzedaje drożej. Nie wynegocjuje dobrych warunków z dostawcami półproduktów, sprzeda mały wolumen, ma droższy transport bo w mniejszej ilości itd. To po prostu nie ma sensu ekonomicznego. Można go wspomagać odgórnymi nakazami albo dofinansować ale to domena socjalizmu. Dzisiaj nazywa się to KRUS i sprowadza się do konserwowania biedy na wsi. Czyli taki mały dostawca ma rację bytu tylko jeżeli wypełni niszę i sprzeda produkt wysokomarżowy. Czyli np. własnej roboty dżemy albo super wołowinę. Musi kombinować albo iść do pracy do miasta. Tam praca czeka.
2. Zamknięcie się na zagranicę wyhoduje lokalnych monopolistów bo nie będzie konkurencji. Za komuny już to przerabialiśmy. Problem jest realny ale jeżeli sądzisz, że cła zaporowe poprawią sytuację to trzeba to najpierw udowodnić. Najlepiej na konkretnym przykładzie.
3. Zrobiliśmy, tylko mało. Pewnie można zrobić więcej, ale trzeba umieć. Cło i zakaz importu łatwo wprowadzić, pytanie co dalej. Firma w polu kartofli sama nie wyrośnie. Popatrz np. na taką "montownię" LG pod Wrocławiem. To gigantyczna inwestycja. Nie da się jej tak po prostu przenieść, to są spore pieniądze. No i jest jeszcze temat fachowości kadry pracowniczej. Poza tym pandemia akurat nam pomogła bo wymusi nacisk na skrócenie łańcuchów dostaw.
4. Firmy przechodzą z rąk do rąk również na Zachodzie i nikt tam nie biadoli, że Opel jest amerykański a Volvo chińskie. Poza tym firmy polskie też kupują zachodnie i tak się rozwijają. Jest im trudniej ale za to podziękujmy Moskwie i komunistom. Gdyby tę możliwość obustronnie wykluczyć to czy byłoby w Polsce lepiej? To trzeba uzasadnić. Najlepiej na przykładzie państwa w którym to działa.
5. Tak długo jak będzie trzeba. Aż się nauczymy sami. Dokładnie tak jak Chiny. To nie jest przecież tak, że w zachodnich firmach pracją sami robotnicy a kadra manadżerska i inżynierska spadła nam z obych krajów. Startujemy z kilkudziesięcioletnim opóźnieniem, tego nie da się magicznie zlikwidować.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 listopada 2021 o 10:43
@kondon Do powyższej listy dopisałbym jeszcze fanatyków religijnych niezależnie od wyznania.
Nie rozumiem jak dowód biometryczny ogranicza moją wolność. Wyjaśnisz?
Nie rozumiem też skojarzenia Fit for 55 i odejścia od węgla z Karolem Marksem. W którym swoim dziele to postulował?
@Rocannon2 1. Jest konkurencją - a że nieskutecznym, to zupełnie inna sprawa. Niektóre montownie w naszym kraju zawinęły się z powodów innych niż czysto ekonomiczne. A my zostaliśmy z pustymi halami.
2. Biznes nie jest zero-jedynkowy.
3. Żeby umieć trzeba się najpierw "naumieć". Jeżeli idziesz po linii najmniejszego oporu, to o czym rozmawiamy?
W wielu miejscach fachowa kadra pojechała za pracą.
-----
Dyskusję zaczęliśmy od kwestii zysków/strat z naszego uczestnictwa w UE. Pomijając nawet kwestie finansowe: TAK, jesteśmy importerem postępującego socjalizmu. Możemy podskoczyć akurat na tyle, ile nam UE pozwoli - czyli do wysokości kostek.
4. Tak, tylko porównaj rozmiar gospodarki np. Niemieckiej, Francuskiej. U nich nie płaczą po "stracie" kilku przedsiębiorstw. U nas jest niewiele tych znaczących, więc każda strata boli podwójnie. Zresztą nawet zachód uważnie się przygląda pozbywaniu się tych strategicznych.
5. j.w.
Do Chin się nie są dobrym przykładem do porównania - zupełnie poza naszymi możliwościami. Na warzywniakach, ślusarzach i fryzjerach ciężko wyhodować coś zaawansowanego technologicznie.
-----
Edycja: przepraszam za chaos w wypowiedzi ale drugą ręką pracuję.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 listopada 2021 o 11:43
@Rocannon2 Co do fanatyków, to wystarczy rozdzielić religie od państwa i niech się modlą w prywatnych miejscach. Dalej postępować z nimi według świeckiego prawa i to w znakomitej większości przypadków powinno wystarczyć. W ostateczności może być.
Musisz mieć odciski palców w dowodzie, jak przestępca.
Idee się rozwijają, jednak jej rdzeń, że to państwo ma o wszystkim decydować, pozostaje. Możesz to sobie nazwać jak chcesz, jednak cały czas chodzi o to samo. Wszystko musi być uregulowane, a to ma niewiele wspólnego z wolnym rynkiem.
@kondon Jeżeli fanatyk potulnie się zgodzi na rozdział kościoła od państwa i będzie to respektował to znaczy, że tak naprawdę nie jest fanatykiem.
"jak przestępca" - odciski służą do łatwego i jednoznacznego identyfikowania ludzi. Do tego też służy paszport. Naturalne więc jest połączenie obu koncepcji. Jeżeli posługujesz się legalnym paszportem to chyba zależy ci na tym żeby inni nie robili wałków? Szczególnie często robią to azjaci bo białym ciężko ich odróżnić od siebie. Ponadto jak wjeżdżasz do USA to też ci zbierają odciski palców na lotnisku. Nawet do swojego telefonu się tak logujesz. Pozbądź się tego skojarzenia: odciski - przestępca a będzie ci w życiu łatwiej. Nie ma na to racjonalnego uzasadnienia.
Wolny rynek jeżeli jest naprawdę wolny to niestety nie jest to dobre rozwiązanie. Tzw. dziki kapitalizm prowadzi do wielu probemów, np. do powstawania karteli i monopoli, planowanego postarzania produktów, oszukiwania w specyfikacji produktów, łamania praw pracownika itp, ale ta lista jest znacznie dłuższa. Z praktyki wynika, że nie da się tak wszystkiego puścić na żywioł i uzyskać dobrych rezultatów. Dlatego pewien poziom regulacji niestety jest konieczny i to wynika po prostu z praktycznych doświadczeń. Jak duży ten poziom powinien być to już jest kwestia dyskusyjna i różnie to zostało rozwiązane. Trzeba kroczyć wąską ścieżką pomiędzy przeregulowaniem a niedoregulowaniem. Niestety we współczesnym świecie proste rozwiązania już się skończyły i trzeba się bardziej postarać.
@Rocannon2 Fanatyków nie jest na tyle dużo, żeby trzeba się było z ich zdaniem liczyć.
Po co tak tych ludzi identyfikować? USA już dawno nie jest synonimem wolności. W telefonie nie używam.
Mogę się pozbyć takiego skojarzenia, jednak dalej nie będzie mi się podobała taka inwigilacja. Jeszcze jakby było dobrowolne i ktoś się po prostu bał podszywania za niego (co też nie jest żadną gwarancją), to rozumiem. Ale po co wszyscy przymusowo?
Monopole powstają głównie w wyniku państwowych regulacji i podatków. Małego nie stać na doradców, prawników, lobbowanie i łapówki, a duzi sobie te regulacje poomijają. Wyjątkami są surowce i może bardzo wysokie technologie.
Jeśli jakaś firma ma monopol na rynku bo oferuje dobry i tani produkt, to nie ma w tym nic złego.
"Trzeba kroczyć wąską ścieżką pomiędzy przeregulowaniem a niedoregulowaniem."
Jesteśmy daleko po stronie przeregulowania i unia dostarcza masę nowych regulacji.
@kondon Liczebność da się nadrobić samozaparciem. Pokazali to Talibowie i pokazało to Ordo Iuris. Ich wpływy są znacznie większe niż wynikałoby to z ich liczebności.
Po co tak ludzi identyfikować? Np. żeby chronić granice albo żeby utrudnić oszustwa finansowe (np. branie kredytów na dowód obcej osoby). Mam dowody jak można to dobrze wykorzystać. A jak można to źle wykorzystać?
To, że powstawanie monopoli to wina regulacji jest manipulacją. Są różne mechanizmy ale w warunkach kapitalizmu dominuje to, że kapitał ma tendencję do koncentracji. Im większa firma tym ma większe możliwości przejęcia (wykupienia) konkurencji i tym bardziej może sobie obniżyć koszty działalności. W rezultacie powstaje monopol. Zazwyczaj nie jest zupełny ale to nie ma większego znaczenia.
"Unia dostarcza masę nowych regulacji". To akurat prawda. Natomiast czy "per saldo" to dla nas dobrze czy źle to kwestia nieoczywista. Np. bardzo sobie chwalę to, że Unia wymusiła na producentach sprzętu elektronicznego jeden wspólny standard ładowania. Wcześniejsza wolna amerykanka wkurzała chyba każdego. Innym przykładem dobrej regulacji jest zmuszenie operatorów GSM do jednego standardu roamingu który nie generuje dodatkowych opłat dla użytkowników. Wcześniej telekom potrafił kasować za samo odebranie telefonu jeżeli rozmówca dzownił z innego kraju. Albo nawet te krytykowane kwoty produkcji mleka: dzięki temu producenci nie walczą na to kto wyprodukuje więcej i taniej bo w przypadku żywności to nie jest dobry kierunek. Kolejnym przykładem są kwoty połowów dla rybaków. Bez tego zasoby ryb już dawno by zostały przełowione i wszyscy by na tym stracili.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 listopada 2021 o 23:32
@Rocannon2 Nie śledzę co robi OI, jednak wystarczy ich po prostu nie słuchać.
Talibów u nas nie ma, dlatego pisałem "w znakomitej większości przypadków powinno wystarczyć".
Jeśli się boisz o kredyt, to dobrowolnie możesz sobie podać rządowi co tylko chcesz. Ja tego nie chcę. Zachowujesz się jak ci fanatycy - chcesz komuś narzucać swoje zasady. To tylko drobny przykład sposobu myślenia, nie traktuj go poważnie, a jedynie zastanów się sam.
Uważam też, że bardziej jest to wina przepisów niż obecnych zabezpieczeń. To po stronie chcącego coś odzyskać powinien stać ciężar udowadniania długu. Jak ktoś daje kredyty na pałę - to jego problem.
"w warunkach kapitalizmu dominuje to, że kapitał ma tendencję do koncentracji"
Bzdura. Nie jest to wina kapitalizmu, a... świata? Do tego dotyczy nie kapitału, a wszystkiego. https://www.youtube.com/watch?v=TcEWRykSgwE
Czym większa firma, tym trudniejszy przepływ informacji, tym trudniej realizować cel (każdy szczebel ma inny cel), tym bardziej rozmyta odpowiedzialność... To także minusy i nie zawsze się opłaca.
Dla mnie jest to kwestia oczywista i wymieniłeś tak naprawdę rzeczy mało istotne.
Z tym mlekiem to też nie takie oczywiste. Trzeba przeanalizować kto na tym zarobił i wtedy wyciągnąć wnioski - "po owocach ich poznacie". Piękną ideą można wiele zamaskować.
Z rybami najbardziej mógłbym się zgodzić (tragedia wspólnego pastwiska), jednak znowu trzeba zobaczyć kto zyskał, a kto stracił i czy taki nie był plan, aby wykosić konkurencję.
Unia często pod przykrywką pięknych idei po prostu kosi konkurencję.
Powtórzę Ci cytat trafnie ją opisujący: „Unia Europejska jest projektem Imperium Europejskiego. Imperium polega na tym, że rdzeń (który znajduje się w Brukseli, zagłębiu Ruhry pewnie), eksportuje rozwiązania polityczne, szlaki komunikacyjne i kapitał, inwestuje i przynosi stopy zwrotu, pozyskując strefę podporządkowania gospodarczego i z czasem politycznego.”
Ja tego nie liczyłem i nie twierdzę z góry, że tak jest. Po prostu nie ufam pięknym hasłom, z której strony by one nie były.
@kondon Jeśli chodzi o ryby i limity to tutaj jest ciekawie to pokazane: https://www.netflix.com/title/80146284
Odcinek Sezon na dorsza.
Regulacje doprowadziły do tego, że wielcy zostali, mali musieli zrezygnować.
@kastor86 Nie używam netfliksa. Jakbyś miał jakiś artykuł pod ręką, to podrzuć.
Na ogół tak właśnie działają regulacje i ta "walka" z monopolami, więc zupełnie bym się nie zdziwił, o czym myślałem powyżej.
@kastor86 Czyli jak to jest? Regulacje nie zdały egzaminu i trzeba je poprawić czy regulacje są z gruntu złe i niech wszyscy łowią ile chcą bo ryby są nieskończone? Wyjaśnisz?
@kondon
"Nie śledzę co robi OI, jednak wystarczy ich po prostu nie słuchać." To taki sam sofizmat jak "nie interesuję się polityką bo to nie ma dla mnie znaczenia". Otóż OI praktycznie podyktował TK uzasadnienie wyroku zmniejszającego zakres legalnej aborcji czym skutecznie rozszerzył kodeks karny o nowy czyn zabroniony. Dodatkowo założyciel OI pełni ważne funkcje w SN (włącznie z p.o. Prezesa SN).
Ja nikomu nic nie narzucam. Paszport biometryczny został wprowadzony przez nasz rząd którego ja osobiście nie popieram, więc pretensje do nich a nie do mnie. Natomiast sam pomysł biometrii uważam za dobry gdyż redukuje możliwośc podszywania się pod inne osoby, w tym również nielegalnego przekraczania granicy na cudzym paszporcie. Nie udowodniłeś, że biometrię można wykorzystać w niewłaściwy sposób.
Nie udowdniłeś również, że w nieregulowanym kapitaliźmie nie powstają samorzutnie monopole (lub oligopole). Piszesz tylko, że to nie wina samego kapitalizmu i że czasami to może się nie opłacać. No super, ale to nie na temat.
"Imperium polega na tym, że rdzeń (który znajduje się w Brukseli, zagłębiu Ruhry pewnie)" Czyli Niemcy chcą wszystkich oszukać. A skoro to Niemcy to dalsze dowody nie są potrzebne, wystarczy podejrzenie.
@irulax "W wielu miejscach fachowa kadra pojechała za pracą." A co, chciałbyś żeby paszporty były na posterunku milicji i żeby były wydawane tylko warunkowo? Czy jaki masz plan żeby to zmienić? Nie rozśmieszaj mnie.
"Żeby umieć trzeba się najpierw "naumieć". Jeżeli idziesz po linii najmniejszego oporu, to o czym rozmawiamy?" Co znaczy, że idę po linii najmniejszego oporu? Jak chcesz się "naumieć" inaczej niż od tych co umieją i tu inwestują? I to jeszcze ograniczając wyjazdy zagraniczne, żeby nikt nie nauczył się za granicą?
"Niektóre montownie w naszym kraju zawinęły się z powodów innych niż czysto ekonomiczne. A my zostaliśmy z pustymi halami." Czyli wrócił taki stan jakiego pragniesz. Mamy bezrobotną kadrę i puste hale, możemy robić swoje lepiej i taniej, choćby od jutra. Zgadza się?
"TAK, jesteśmy importerem postępującego socjalizmu." Ja bym powiedział, że teraz idziemy już w awangardzie. Zachód niczego nas tutaj nie może więcej nauczyć. Wiwat PiS.
"Zresztą nawet zachód uważnie się przygląda pozbywaniu się tych strategicznych" U nas "strategiczne" są w rękach państwa. A high techu żadnego państwo nie stworzyło bo nie umie. To są prywatne przedsiębiorstwa i ich właściciele mogą je sprzedać komu chcą.
"Na warzywniakach, ślusarzach i fryzjerach ciężko wyhodować coś zaawansowanego technologicznie." Akurat takie inwestycje u nas nie powstają za zagraniczne pieniądze. Tylko fabryki zaawansowanych produktów. Więc argument słaby.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
26 listopada 2021 o 0:42
@Rocannon2 Przyznaję się, że tego nie wiem. Nie da się wiedzieć wszystkiego, a nie uważam spraw światopoglądowych za istotne z punktu widzenia państwa.
Sędziowie powinni być (na tyle, na ile to możliwe) bezstronni i niezwiązani z organizacjami mającymi interesy w ich decyzjach.
Unia narzuca takie paszporty i dowody, co jest nadmiarem regulacji.
Jeśli uważasz za dobry - fajnie, ale mi się nie podoba i ja go nie chcę.
Powierzanie danych rządowi nie jest bezpieczne - na wiosnę był wyciek danych zaszczepionych funkcjonariuszy, a takie rzeczy ujawniane są regularnie. Ile ich nie jest ujawnione?
Nie udowodniłem, bo nie miałem takiego zamiaru, a nawet pisałem, że w pewnych sytuacjach może się tak wydarzyć. Chciałem Ci przekazać, że na ogół jest to wina nadmiaru regulacji.
Koncentracja rzeczy to nie wina kapitalizmu (oglądałeś filmik?).
Nie zawsze takie ogromne firmy będą lepiej funkcjonowały od małych. Mają pewne zalety, ale mają też i wady.
Jeśli chodzi o samą teoretyczną optymalizację rozmiaru, to pokazałby to całkowicie wolny rynek - w obecnych warunkach ciężko bezsprzecznie stwierdzić które są efektywniejsze.
Nie oszukać, ale wykorzystać. Tak działa świat od bardzo dawna, że jedne miasta / regiony / narody pracują na inne.
Możemy się na to zgodzić, albo nie. Do tej samodzielności też trzeba mieć odpowiednią siłę i czasami lepiej być czyjąś strefą wpływów, a czasami tworzyć własną. Oczywiście jeśli jest taka możliwość, to tworzenie własnej jest rzędy wielkości bardziej korzystne.
"Akurat takie inwestycje u nas nie powstają za zagraniczne pieniądze. Tylko fabryki zaawansowanych produktów."
Tak. I to jest dobre, że czegoś się tam możemy nauczyć. Tylko już niedobre jest to, że cały zysk ucieka od nas. Kiedyś samemu trzeba zostać takim właścicielem, a w unii szanse na to są marne. My mamy być właśnie taką montownią, która też niekoniecznie sama wytwarza te najbardziej nowoczesne komponenty.
@Rocannon2 Regulacje w większości są złe, ale niektóre są konieczne. Problem z regulacjami jest taki, że jest ich za dużo, dodatkowo korporacje mogą dyktować jakie będą regulacje, albo jest tak, że regulacje dotyczą wszystkich, ale są luki zrobione specjalnie dla niektórych, że tylko niektórzy mogli te regulacje ominąć
Np. USA "szacuje się, że korporacje dostały ponad 100mld USD dotacji"
Ja proponuję, żeby wszelcy komuniści, socjaliści, marksiści i inny tacy kupili sobie ziemię i na niej wprowadzili te swoje utopijne zasady, a reszcie niech dają spokój.
@kondon O czym Ty gadasz, jakie KUPILI? Za co - to po pierwsze? :) Przecie brali już niejeden teren we władanie, organizowali na nim swoją wersję Niebiańskiej Komuny - po jakimś czasie zostawał syf, głód i bankructwo. Wtedy teren porzucali i szli budować lepszą wersję komuny. Najlepiej do kraju gdzie można na czymkolwiek się pozywić albo kogoś okraść. Po jakimś czasie patrz pkt 1. :)
P.S. PISiory to nie żadna prawica. Taka lewacka komuna z innym obrazkiem na sztandarach zamiast Marksa i Lenina.
@stach1947 A co ja mam wspólnego z kościołem lub PiS?
Za ad personam podziękuję, to tylko o Tobie świadczy. Tak samo jak caps lock.
@irulax Jeśli nie mają za co - to powinien być ich problem.
A PiS to bardziej populiści bez głębszej ideologii. Robią to, co im wynika z sondaży. A że jest to socjalizm, to świadczy o naszym społeczeństwie.
@igloo_72 No to niech zdychają. Niech sami ponoszą konsekwencje swoich decyzji.
@LUPUS1962 Chciałbym, żeby się to zmieniło...
@Jeremi978 Jest pewne podobieństwo, ale zasadniczą różnicą jest dobrowolność.
@kondon
zrób sobie wolność gospodarczą i podatkowy raj i zobaczysz, jak się okaże, że ludzi do pracy brakuje... nie, nie prezesów firm. Zwykłych ludzi do zwykłej pracy.
@kondon No i o to właśnie chodzi w w/w tweecie. Wszak nie ma większej komuny niż "jedyna i słuszna" religia [już u samych podstaw jest to skrajny komunizm], a i Zjednoczona Prawica ma mocno socjalistyczne fundamenty. Ciężko mówić, że komunistyczne, wszak w Polsce komunizmu sensu stricto nie było nigdy,
@kondon Niech sobie biorą. Najlepiej te najmniej rozwinięte rejony bliżej wschodniej granicy. Dla reszty rozwijającego się w miarę szybko państwa, regiony gospodarczo i społecznie zaniedbane są tylko balastem, który często w imię arbitralnie i bezsensownie ustalonej państwowości/granic są na siłę delikatnie rozwijane, ale nie za bardzo, bo trzeba by było naprawdę dużo zainwestować, a ryzyko braku zysku jednak jest.
@kondon Jaka dobrowolność? Chyba pozorna. Jak nie chcesz być katolikiem to masa ludzi patrzy na Ciebie jak na ufoludka albo mordercę. Osobiście znam zakład pracy, który zmuszał pracowników do prenumerowania gazetki parafialnej XD. Afera była o to straszna. Nie mówiąc już o lekcjach religii, gdzie to TY musisz z automatu wypisać swoje dziecko, a nie zapisać bo chcesz. Nie mówiąc już o wpływie koscioła na prawo czy życie publiczne. Taka dobrowolność jak z koziej...
@Jeremi978 Relatywna.
Kościół dostaje pieniądze z budżetu - i z tym się nie zgadzam, jednak na co dzień państwo nie wywiera presji, aby wierzyć czy chodzić do kościoła. Społeczeństwa gdzieś mogą, ale jest tego coraz mniej i słabsze.
Religii nie powinno być w ogóle w szkole - zgoda, jednak wypisać się z niej można, a z komunizmu nie.
Gdzieś tam delikatnie tej dobrowolności jeszcze brakuje, ale jest jej nieporównywalnie więcej, niż w komunizmie. Jeśli chodzi o skalę przymusu, to dla mnie nie ma porównania.
A skoro np przeszkadza mi Marta Lempart, koalicja ateistyczna lewica itd? to oni też dostaną 3 województwa gdzie będą mogli sobie robić swoje głupie rzeczy?
Obawiam się że takim głupim myśleniem sprawilibyśmy że na terenie polski powstałoby z ok 38 mln państw.
@KatzenKratzen a kto określa co i kto jest normalne? To często zależy od aktualnych przekazów medialnych i grup mających władzę. Lepart to taki cham i prostak w wersji damskiej, naprawdę ona reprezentuje normalność? Lepper przy całej rubaszności i prostocie nie był tak chamski. Nie jestem zwolennikiem PiSu, dużo zaszkodzili Polsce. Cała prawie opozycja jest też nie lepsza. PiS to taki bandyta z pałką czający się za rogiem a KO to przestępca w białym kołnierzyki. Różne sposoby a cel ten sam, wydoić obywateli z kasy i jak najwięcej zabrać dla siebie. Cierpi tylko Polska i Polacy. Jedni i drudzy dzielą, autor demota jak i ten Maciek Duda też się w to włączają. Polska jest jedną, niepodzielna. Takie wypowiedzi to brednie i szkodzą nam wszystkim. Politycy, media dzielą ludzi na wielu płaszczyznach. Dzisiaj jest to podział PiS - PO, zaszczepieni - niezaszczepieni, za aborcją - przeciw aborcji, lewica - prawica itp., te grupy przenikają się nawzajem i nie należą do jednego zbioru. Zniknie PiS i KO, to wymyślą nowy podział. Nie czas być razem tak po prostu dla Polski, dla Polaków, nauczyć żyć obok siebie w zgodzie? Dajemy ciągle się ogrywać a zyskuje ktoś inny. Pozdrawiam.
No tak, ale dopóki ich jest więcej, to raczej pozostali powinni sobie wybrać 3 województwa. A jak ich już nie będzie więcej to nie będą rządzić i problem się sam rozwiąże. duda_maciek powinien mierzyć siły na zamiary.
@arokub Godek, Bąkiewicz ani Socha nie reprezentują żadnej większości a raczej margines, odpowiednio: antyaborcyjny, nacjonalistyczny i antyszczepionkowy. Za to mają bardzo dużo do powiedzenia w Polsce. Chyba, że właśnie ich miałeś na myśli pisząc "mniejszość"?
Jeśli chodzi o skutek, to tak. Ale za decyzją o absencji częściej stoją postawy dalekie od akceptacji (przekonanie że indywidualny wybór nic nie zmieni, sprzeciw wobec całej klasy politycznej) lub neutralne (brak zainteresowania polityką, nieogarnianie jej mechanizmów, przeświadczenie, że nie ma ona bezpośredniego wpływu na życie potencjalnego wyborcy). Chyba najrozsądniej przyjąć, jak to się robi zwykle analizując wyniki badań społecznych, że grupę niezdecydowanych się odcina i porównuje wskazania w jedną lub drugą stronę. Wtedy byłaby w proporcji niemal równowaga ze wskazaniem na nie-PiS. W sumie to jednak bez znaczenia, skoro dywagujemy nad jakimś surrealistycznym wpisem, a nie czymś, co ma szansę się ziścić.
A ja proponuję każdemu, któremu się nie podoba w kraju, żeby kupił sobie bilet na zachód i tam głosił jak mu źle w Polsce, bo do tego co się dzieje sami doprowadziliście. PiS przejął pełnię władzy nie dlatego, że był dobry, tylko dlatego, że opozycja była tak słaba jak tylko mogła. Macie krew kobiet na rękach na równi z pisiorami.
@Xardas132 Mądry komentarz. Dodam tylko, że kobiety są same sobie winne. 52% wyborców pis to kobiety. Byłem na proteście - wiesz jak słabo krzyczą i protestują kobiety? Na pół gwizdka to mało oddające sytuację stwierdzenie.
@Jeremi978
Ja też byłam na protestach. Ale chyba innych niż Ty. Tu, w Warszawie, krzyk był naprawdę głośny a siła tłumu - nieopisana. A to, że kobiety głosowały na PIS - niezaprzeczalna prawda. Mam nadzieję, że chociaż się tego wstydzą. Jeżeli nie - to znaczy, ze nienawidzą własnej płci (jak nijaka K. Godek)
@KatzenKratzen ryki kilkudziesięciu -kilkuset bab nie oznaczają, że inne kobiety was popierają. Większość może uważać was za idiotki. A może to Ty powinnaś się wstydzić? Przecież to towarzystwo z marszu jest ewidentnie ordynarne i chamskie.
@stromy
Hmm.. Jaka pisowska miłość bliźniego! Jestem pod wrażeniem.. Ryki bab :)) rozumiem, że Ty żądałbyś od swojej żony/partnerki rodzenia na siłę dziecka z wadą terminalną a gdyby "przy okazji" umarła, westchnąłbyś tylko "Bóg tak chciał". Mylę się, czy nie?
@KatzenKratzen Dlaczego pisowska? I dlaczego mam ciebie miłować? Zawsze jak nie macie konkretnych argumentów, rzucacie tą "miłością bliźniego". Zachowujecie się ordynarnie i chamsko to jak inaczej określić wasze zachowanie jak nie darcie jap. Zresztą sama napisałaś "krzyk był naprawdę głośny". Wam nie chodzi o aborcję w skrajnych sytuacjach, tylko o zabójstwo na życzenie. Chwalicie się ile to już razy miałyście skrobanke, ot tak po prostu bo macie ochotę. A potem górnoltne słowa, że walczycie o dobro kobiet. A te które się z wami nie zgadzają wyzywacie od głubich pisiorek.
"Chwalicie się ile to już razy miałyście skrobanke" ???
Serio? Kiedy się czyms takim chwaliłam, możesz mi przypomnieć? Bo nie moge znaleźć?
Twoja wypowiedź tchnie nienawiścią do kobiet(ciekawe, z czego to się wzięło) i - przepraszam, ale taka jest prawda - gówniażerią, więc wybacz, ale nie moge się zniżać do Twojego poziomu.
Lecę sobie zrobić skrobankę, bo akurat mam na to ochotę xDDDD
A to ogólnie nie jest głupi pomysł. Przekształćmy się w federację, każde województwo niech ma swoje władze, swoją autonomię, swoje zasady, jedynie wprowadzimy wspólną armię (bo siła w kupie), powołamy sąd federalny i jakąś małą administrację federalną która będzie nas reprezentować poza Polską. Moglibyśmy dbać o różnorodność, mielibyśmy województwa konserwatywne do granic możliwości oraz województwa tak lewicowe, że za bycie heteroseksualnym groziłoby więzienie, a za pracę jeszcze dodatkowe lata w pace. Tak byśmy sobie układali województwa, że jakby komuś w jego województwie żyło się źle, to wystarczyłoby się przenieść do innego województwa i już życie jest piękniejsze. W lewackich województwach byłyby marsze równości co dzień, w konserwatywnych byłby marsz niepodległości jako impreza chroniona, nikt na nikogo by nie marudził :)
W sumie dobry pomysł, ale PiS w życiu na to nie pójdzie, bo w bogatszych województwach tradycyjnie ma mniejsze poparcie. Także dostałby władzę nad biedniejszą częścią Polski, a ta partia bardzo lubi wydawać. Z zarabianiem gorzej.
@johnyrabarbarowiec nic nowego nie wymyśliłeś.. tak działają kantony w szwajcarii. Własne prawo, sądy itd jedynie wydelegowane uprawnienia do polityki międzynarodowej do małego rządu federalnego.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 listopada 2021 o 20:45
@maxpaw Wiem, że nic nowego nie wymyśliłem, ba, tak jak opisałem wyglądają konstytucyjne USA ;)
@El_Polaco Problem w tym, że to wymagałoby całkowitej zmiany systemu politycznego w Polsce, koniec sejmu, koniec senatu, koniec większości ministerstw, koniec wyborów jakie znamy, całkowita zmiana wszystkiego w Polsce, w takiej sytuacji prawdopodobnie PiS przestałby istnieć tak samo jak znane nam partie :)
@Jeremi978 To coś więcej niż "wkurzanie".
Chodzi o narzucanie innym swojego stylu życia. Różne grupy myślą, że są najmądrzejsza i reszta świata powinna robić tak jak oni.
„… typowy brytyjski socjalista z klasy średniej wcale nie troszczy się o biednych, po prostu nienawidzi bogatych. (…) To tak zwane współczucie, czy empatia dla uciśnionych miała znacznie więcej wspólnego z mściwością i oburzeniem na wszystkich uważanych za uprzywilejowanych.”
„Pytaniem jest co tak naprawdę uzależnia. Uzależniać może myślenie „jestem dobrą osobą”. Może i tak. Jednak ktoś o umyśle psychoanalitycznym mógłby powiedzieć, że to nie to jest narkotykiem. Narkotykiem jest nienawiść, usprawiedliwienie do użycia siły, pragnienie totalitarnej kontroli i tyranicznych rządów. Maska dobroci jedynie to przykrywa. (...)
Mam ujście dla moich najgorszych impulsów. Nie muszę ich nawet świadomie zauważać, bo mam tę maskę dobroci, więc mogę pozwolić ”demonicznym siłom”, będącym częścią ludzkiej psychiki, na swobodne działanie, jednocześnie mówiąc, że jestem dobry.” https://www.youtube.com/watch?v=Pw0cvzBwM8Q https://www.youtube.com/watch?v=PeCw-7PyGq0
Pomysł bym trochę rozszerzył, po głosowaniu dzielimy Polskę proporcjonalnie procentowo pod różne partie i każdy mieszka tam, gzie partia na którą głosował.
Ale w czym problem. Polska jest krajem demokratycznym. Wystarczy wygrać z kretesem wybory i możesz dzielić sobie Polskę jak będziesz chciał. Wyborcą PIS będziesz wtedy mógł zostawić wyłącznie pas przy granicy z Białorusią. Tylko,że narazie elektorat PiS wynosi jakieś 51 % a twój niestety 0%
Więc idąc tym tropem przyłączmy sobie do Polski np. Kanadę. Będziemy mieć całkiem spoko powierzchnię. A pomysłu takiego mędrca jak ty Kanadyjczycy przecież nie odrzucą :D
Od kiedy rozbijanie na dzielnice jest dobrym rozwiązaniem?
Jak osłabić silnego? Nic tylko skłócić go wewnętrzne - mało przykładów z przeszłości mamy? Obecnie jest to tym bardziej ważne, że jednym ze sposobów wojny hybrydowej jest wykorzystanie farm troli siejących defetyzm i dywersję. Nie dajmy się i załatwmy nasze problemy w obrębie "4 ścian".
Ale to raczej musialoby byc z 8-9 wojewodztw, bo postępaki i antypolacy są w mniejszości ;) a tak na poważnie, to gdzie byście w końcu waszą stolicę mieli co? Berlin czy Bruksela? Bo już od dawna i tak to są wasze stolice...
@Venkman - a dlaczego większość ma się gnieść w 3 województwach?
@marucha79 -czemu uważasz, że to Ty jesteś normalna(y)? Jakieś zaświadczenie od lekarza? Ktoś ci to powiedział a Ty uwieżyłaś(eś)? Czy może to rozbuchane ego które mówi ci że tylko Ty jesteś mądra(y) a wszyscy inni to idioci?
@KatzenKratzen - skąd pewność, że ci co nie poszli na głosowanie są za opozycją, może wpros przeciwnie -popieraja PiS?
@marucha79 przepraszam, pomyliłem się, nie było to do Ciebie. Tobie miałem napisać, że to iż głosowało na PiS, jak to ujołeś 1/4, nie oznacza, że opozycję popiera 3/4. Wpis miał dotyczyć KatzenKratzen, który za normalnych uważa przeiwników PiS. Jeszcze raz przepraszam
@stromy
No to chyba oczywiste, że nikt normalny nie zagłosuje na partię, która rozwaliła każdą możliwą dziedzinę gospodarki, wpędziła kraj w hiperinflację nie widzianą tu od 20 lat, skłóciła społeczeństwo na niespotykaną skalę niespotykaną i usiłuje za wszelką cenę kontrolować każdy aspekt życia społeczeństwa? Jak ktokolwiek o IQ powyżej 100 mógłby tego nie rozumieć???
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
24 listopada 2021 o 18:56
@KatzenKratzen Twoje megalomaństwo sięga Mount Everestu. Każdy o przeciwnych od Twoich poglądach to idiota. Gdybyś choć trochę śledziła co się dzieje na świecie, a nie tylko słuchała TVN, to byś wiedziała, że inlacja szaleje w całej Europie a nawet w USA. "https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-w-UE-w-pazdzierniku-2021-r-8225755.html" Jeśli chodzi o skłocenie społeczeństwa to zrobiła to skrajna opozycja, dzieląc na- pięknych, mądrych, wykształconych z dużych miast i głupich moherów. A potem poszło już z górki. A rozwaloną gospadarkę PiS przejeło po poprzednikach. Niestety zamiast ją naprawić rozwalają ją dalej, a odpowiedzialnych nie pociągneli do odpowiedzialności. A propos normalności- wiesz, że każdy pacjent w zakładzie psychiatrycznym uważa się za normalnego? Przemyś to proszę.
@stromy
Bzdury. PIS przejął kraj w dość dobrej kondycji, ze sporymi oszczędnościami (zanim zaprzeczysz to pomyśl, skąd PIS wziął pieniądze na 500+, z swoich pewnie) i w kilka lat rozwalił go doszczętnie. Począwszy od naszych słynnych na cały świat stajni w Janowie Podlaskim. Rozwalił wszystko, co się dało obsadzając wysokie stanowiska ludźmi niekompetentnym, nie umiejącymi zarządzać, nie znającymi się kompletnie na niczym ale których zaletą była przynależność do jedynie słusznej partii. A ludzi skłócił po mistrzowsku Kaczyński - urządzając nagonki na poszczególne grupy społeczne - lekarzy, nauczycieli, , sędziów, LGBT, kobiety, niezaczepionych/ zaszczepionych (w zależności od potrzeby chwili) i zrobił to tak umiejętnie, że do tej pory niektórym (vide Twój komentarz) wydaje się, że zrobiła to opozycja. Smutne to. Patrzę na mój kraj, który kocham jak jest konsekwentnie niszczony, rujnowany, dewastowany i okradany...
@KatzenKratzen Ale tamci jedli ośmiorniczki! I przeklinali w restauracji! A Nowak miał drogi zegarek! A teraz mamy 500+ (i PiS dał ze swoich rzecz jasna), nie mamy aborcji i gonimy lewactwo! I wreszcie wzięliśmy za pysk sędziów i mamy wyroki jakie chcemy! I rząd kradnie ale się dzieli!
Ja jebię, ci ludzie naprawdę myślą, że teraz jest lepiej. Nic chyba nie da się już na to poradzić. Ten kraj ciągnie na wschód z uporem godnym lepszej sprawy.
Niby jestem za ale bardzo nie podoba mi się pomysł, że Podkarpacie, w którym mieszkam miałoby się stać częścią tego tworu... Tak bardziej na poważnie to decentralizacja Polski i oddanie sporej autonomii województwom nawet w prawodastwie (możliwość nadpisania prawa krajowego) wydaje mi się kuszącą opcją. Państwo dla mnie to głównie wspólna infrastruktura, większe kluczowe inwestycje oraz obronność. Szczerze chciałbym, żeby tam gdzie nie wymusza na nas czegoś standaryzacja unijna tam, żeby prawo było tworzone lokalnie.
Nie 3, ale co najmniej 12, bo w tylu województwach wygrało PIS. To raz. Dwa, w 2020 roku były wybory. 10,5 mln wyborców zagłosowało na naczelnika i jego podwładnego. 10 mln nie poszło na wybory uznając, ze wszystko jest w porządku, że tak ma być, że nie potrzeba zmiany. Więc macie to co chcieliście. Po co ten skowyt? 2/3 wyborców chce takiej Polski. A mniejszość albo wyginie albo się musi dostosować.
Najlepiej jakby stworzyć zjednoczone stany Polski czy coś w tym stylu,jest wspólne wojsko, policja i wypłata należnych emerytur i rent np z podatku vat, a każda partia dostaje swój obszar do rządzenia w zależności od poparcia i mamy np. Bidroniowo gdzie jest parada gejów (na której można dokonać invitro i aborcji )24 godziny na dobę przez kazdy dzień w roku . Mamy tez zandborgowo gdzie podatki są od 75 procent w zwyżki , ale czesc dostaje tanie mieszkanie na wynajem(przy przyznawaniu mieszkań największy priorytet maja inne płcie należące do mniejszosci). Mamy tez Korwinowo królewskie gdzie nie ma podatków innych niż federalne, ale tez państwo niczego nie zapewnia
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
26 listopada 2021 o 13:24
A poradzimy sobie z uchodźcami od nich?
@rubberduck13 Kur..a tylko o uchodzcach ale dzieciaku spojz ile unia nam pomogla. Ale najlepiej tylko wyciagac reke za hajsem od UE nic nie dajac w zamian. Pamietaj unia to nie bankomat
@gumstg Spójrz ile daliśmy Unii. Tanią siłę roboczą, Gospodarkę do rozwalenia i przebudowania na montownię dla zachodniego biznesu. Regularnie wpłacamy składki. Dostajemy dofinansowanie, które wymaga by gminy i powiaty się zadłużały i spłacały potem kredyty, oczywiście nie tylko w naszych bankach.
Koszty stosunków Polska - UE wychodzą daleko poza składki i dofinansowanie. Głównym powodem przewrotu na Ukrainie i późniejszej wojny domowej była niechęć ówcześnie panującego prezydenta do dania takich samych rzeczy UE i USA, co Polska dała swego czasu.
@J_R
A jakieś szczegóły, źródła? Czy po prostu tak Ci się wydaje?
@KatzenKratzen Do zadłużenia gmin ? Sprawdzić sobie jest wiele artykułów
tu masz wykres, ale stary bo aż 2018r. https://wig.waw.pl/mapa-zadluzenia-gmin/
p.s teraz jest gorzej na koniec 2020 r. zadłużenie samorządów wyniosło 89,8 mld zł, na jednego Polaka przypadało więc statystycznie 2340 zł.
@gumstg Dobre uwielbiam , unia za darmo daję , np na budowę dróg, dzięki którym szybciej firmy zagraniczne mogą transportować swoje towary za zagranice.
Likwidacją praktycznie polskiego sektora handlowego ( brak dużych sieć handlowych)
A teraz o tzw bankomacie :
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-Polska-dostala-a-ile-wplacila-do-Unii-Europejskiej-Tlumaczymy-8009998.html
Tyle polska dostał do 2020 r : 188 845 090 936 euro gdzie 121 462 430 787 są realnymi środki na inwestycję, resztę są łapówkami jak można mi tak nazwać, za ograniczenie produkcji rolnej w PL (limity mleczne, limity na buraki itp limity na produkcję innych produktów, konieczność dostosowanie sie norm UE np w hodowli zwierząt )
Tyle wpłaciła Polska 60 905 996 657 euro więc proszę nie pier.... ale czego można spodziewać się po przeciętnym demotku ? które nie potrafi podać nawet źródła , sory wróci argumentu na podparcie swojej marnej tezy ?
Polska zyskała coś na wejściu UE (np otwarte granice itp), ale pier.... ze było to za całkowicie darmo, jest czysto fanaberio marksistów.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2021 o 20:05
@pawel1032
Nie przekonałeś mnie. Rozwalił mnie zwłaszcza argument o drogach budowanych tylko i wyłącznie po to, żeby zagraniczne firmy mogły szybciej transportować swoje towary. Polacy z tych dróg nie korzystają, wcale, w ogóle, nie :)))
A o zadłużeniu gmin na koniec 2020 to...może sobie poczytaj DLACZEGO tak bardzo wzrosło ich zadłużenie?
@KatzenKratzen wybacz nie nie przekonałem ze PL zyskała coś na wejściu do UE za darmo , proszę o źródła
Co do za dłużenia jednym z powodów kończy sie perspektywa budżetowa UE , aby można wykorzystać środki z tych programów wiele gmin musiało się zadłużyć, aby zacząć inwestycję, chociaż tak jest w moim powiecie , budowanie w przeciągu 2 lat na siłę chociaż gminy będe musiał do spłacać przez kilka lat .
P.s Nie napisałem ze z dróg nie korzystają polacy , znajdź sobie wykres ile zyskały kraję starej EU na eksporcie przez PL.
@pawel1032 Dobry biznes ma to do siebie, że jest to gra o sumie niezerowej. Innymi słowy: nie jest tak, że jeden musi przegrać żeby drugi mógł wygrać. Można osiągnąć wspólną korzyść której bez tego by nie było. I tak działa wolny handel, unia walutowa i ujednolicenie przepisów, czyli to na czym zasadza się fundament UE. Porównaj PKB Polski od 1990r. z PKB krajów które startowały z podobnego poziomu i weszły do UE oraz nie weszły. Np. Czechy, Słowacja, Rumunia, Polska vs Ukraina, Białoruś, Mołdawia, Serbia. Poza tym jeżeli sądzisz, że gdyby zachodnie firmy nie utworzyły u nas "tanich montowni" to zbudowalibyśmy własne "drogie montownie" i stworzyli świetne produkty które zawojowałyby rynki światowe to niestety "sądzę, że wątpię". To tak nie działa, że wystarczy chcieć (vide "milion polskich samochodów elektrycznych").
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2021 o 21:41
@KatzenKratzen „Unia Europejska jest projektem Imperium Europejskiego. Imperium polega na tym, że rdzeń (który znajduje się w Brukseli, zagłębiu Ruhry pewnie), eksportuje rozwiązania polityczne, szlaki komunikacyjne i kapitał, inwestuje i przynosi stopy zwrotu, pozyskując strefę podporządkowania gospodarczego i z czasem politycznego.”
Rozwijając dalej, chodzi o to kto na kogo pracuje, kto ma technologie i zbiera większość zysków z danego produktu.
@Rocannon2 Jw. + poza unią chodzi jeszcze o przepisy w danym kraju, które umożliwią rozwój, potencjał danego kraju.
Do pewnego momentu bycie montownią może się opłacać, jednak kiedyś warto pomyśleć o czymś więcej.
Ujednolicanie przepisów w stronę komunizmu nie jest niczym dobrym.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2021 o 22:24
@kondon A które to konkretnie przepisy są "ujednolicane w stronę komunizmu"? Czy chodzi o wspólny rynek, wspólną walutę czy może o unię celną? Socjalizm kraje wprowadzają na własne życzenie. Unia nikomu nie każe obniżać wieku emerytalnego wbrew demografii, dawać dodatków na bombelki czy komplikować systemu podatkowego w kierunku "sprawiedliwości społecznej".
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2021 o 22:36
@Rocannon2 Fit for 55, odejście od węgla, regulacja rynku transportowego, dowody z odciskami... To wszystko idee marksistowskie, ograniczające wolność i wolny rynek. Państwa często dodają coś od siebie, co nie zmienia faktu, że unia nie staje się coraz bardziej wolnorynkowa, a regulowana.
@pawel1032 Zapomniałeś dodać, że unia jewrojepska pod płąszczykiem ratowania polskiego rolnictwa płaci polskim rolnikom za trzymanie nieużytków rolnych... Przecież to jest chore żeby rolnik dostawał kasę za to, że nie uprawia swojej ziemi...
@KatzenKratzen Sorry, to jest wiedza zbierana na przestrzeni lat. Jak nie wierzysz i chcesz sprawdzić, to samemu zrób swoje badania. Nie żyję z takich tematów, więc i nie kolekcjonuję źródeł. Zresztą, niektóre źródła, jak informacje o bezpośrednim punkcie zapalnym wojny domowej na Ukrainie zostały właściwie wymazane z normalnej części internetu (a była to ustawa odbierająca specjalny status językowi rosyjskiemu autorstwa ukraińskich ekstremistów nacjonalistycznych).
Poza tym, większość tego, co napisałem jest chyba wiadome wszystkim. Co najwyżej kwestia doboru słów może się nie podobać.
@pawel1032 Mam podobne zdanie. Dzięki dotacjom i dostępowi do unijnego rynku Polska się rozwinęła. Jednak wiara, że dostaliśmy to za free jest wiarą w istnienie św. Mikołaja. :) W tej chwili jesteśmy mocno uwiązani na unijnej smyczy, więc nie ma jakichkolwiek szans na zerwanie. Tzn. jest ale wracamy do poziomu grubo sprzed lat 80-tych. Wielu się zastanawia co robić: upaść szybko i mozolnie odbudować się samodzielnie, czy żyć we względnym dobrobycie stając się jedną z prowincji Komunistycznej UE. A najbardziej mnie rozwalają wypowiedzi niektórych, że standardowy Helmut czy inny Makaron robi to wszystko bo nas kocha. :)))
@Rocannon2 Czyli: na rynku konkurencji, np. Biedronka wspomaga lokalnych sprzedawców? :) Jeżeli sami pozbędziemy się szans na tworzenie własnych marek to ktoś to zrobi za nas? Myslisz, że standardowy urzędas, w gospodarce centalnie sterowanej, jest w stanie zrobić cokolwiek? Ochrona własnego rynku jest czymś złym? Uzależnienie się od kogoś jest czymś dobrym?
Byłby to realny problem. Już teraz rozmawiam z żoną, czy nie warto rozważać na poważnie emigracji do Czech. Gdybym został zamknięty na Podkarpaciu to chciałbym uciec chociaż do Małopolski... Lub jeśli decydowałbym się na przeprowadzkę to może nawet Nederlandy...
@irulax Biedronka wspiera lokalnych producentów bo nakręca ich sprzedaż Ponadto uczciwie płaci podatki w Polsce (rzadkość) i rodowód tej firmy też jest Polski. A to, że właściciel ją sprzedał to już jego sprawa, nie musiał.
"Jeżeli sami pozbędziemy się szans na tworzenie własnych marek". Jak rozumiem za tym się kryje naiwne przekonanie, że gdybyśmy potężnie oclili np. zachodnie samochody to stworzylibyśmy własną Skodę i Seata i sprzedawali je w tysiącach. No to właśnie mniej więcej tak było w latach 90tych i jakoś nasze marzenia o potędze się nie ziściły a wręcz przeciwnie, cały przemysł samochodowy umarł z kretesem.
Pokrótce wyjaśniam: żeby zrobić biznes poza swoim krajem to musisz:
a) produkować coś lepiej lub taniej niż konkurencja
b) mieć to komu sprzedać
Jeśli chodzi o a) to umieliśmy wyprodukować Poloneza i Fiata 126p i na nic lepszego bez kapitału i know-how nie było szans. A jeśli chodzi o b) to nasze auta mogliśmy opchnąć ew. w Ameryce Łacińskiej bo nawet Rosjanie mieli swoje i lepsze. Szach - mat.
Takiego zapóźnienia gospodarczego i technologicznego nie byliśmy w stanie żadnymi cłami eksportowymi przykryć. Jedyne co mogliśmy zrobić to zakonserwować naszą biedę. Taki model wybrała Rosja ale jej łatwiej bo ma surowce z których może żyć.
Jedyne rozwiązanie tego dylematu inne niż sprowadzanie firm z Zachodu i uczenie się od nich (czyli twoje jak to pogardliwie ująłeś "tanie montownie") to stworzenie w Polsce Czeboli na wzór Korei Południowej. Czy by to w praktyce zadziałało to wątpię, bo Polska to nie Korea. Nie wytrzymalibyśmy dwóch pokoleń ciężkiej pracy za grosze dla państwowych korpo. A taka była cena stworzenia z państwowych czeboli globalnych gigantów.
@Rocannon2 Uprzejmie dziękuję za wykład. Zauważ jednak na kilka drobnostek:
1. Biedra wspiera producentów swoich towarów a nie konkurencyjnych małych sprzedawców. Zwróciłeś uwagę jakie są warunki wstawienia produktów rolnych do marketów?
2. "....a) produkować coś lepiej lub taniej niż konkurencja" - jest też trzecia opcja: wyciąć lokalną konkurencję aby zostać monopolistą. Jeżeli masz potężne zasoby finansowe i/lub dobrych lobbystów nie jest to problemem.
3. A czy zrobiliśmy cokolwiek aby wspierać własne technologie? Bo jak na razie jesteśmy konsumentem cudzych rozwiązań. Nawet jeżeli cokolwiek produkujemy WSZYSTKO mamy na licencjach. Montownię można przenieść w każdej chwili, co wtedy zostanie - hala z blachy falistej?
4. Co zrobiliśmy aby własny rynek był konkurencyjny? Nasze znaczące marki zostały przejęte, np. Solaris, Wedel, Mokate, Pudliszki...
5. Rozumiem, że na starcie wyboru większego nie ma. Tylko jak długo będziemy robić za robotników w obcych firmach?
@irulax
1. Konkurencyjny mały sprzedawca nie jest tak naprawdę konkurencyjny bo sprzedaje drożej. Nie wynegocjuje dobrych warunków z dostawcami półproduktów, sprzeda mały wolumen, ma droższy transport bo w mniejszej ilości itd. To po prostu nie ma sensu ekonomicznego. Można go wspomagać odgórnymi nakazami albo dofinansować ale to domena socjalizmu. Dzisiaj nazywa się to KRUS i sprowadza się do konserwowania biedy na wsi. Czyli taki mały dostawca ma rację bytu tylko jeżeli wypełni niszę i sprzeda produkt wysokomarżowy. Czyli np. własnej roboty dżemy albo super wołowinę. Musi kombinować albo iść do pracy do miasta. Tam praca czeka.
2. Zamknięcie się na zagranicę wyhoduje lokalnych monopolistów bo nie będzie konkurencji. Za komuny już to przerabialiśmy. Problem jest realny ale jeżeli sądzisz, że cła zaporowe poprawią sytuację to trzeba to najpierw udowodnić. Najlepiej na konkretnym przykładzie.
3. Zrobiliśmy, tylko mało. Pewnie można zrobić więcej, ale trzeba umieć. Cło i zakaz importu łatwo wprowadzić, pytanie co dalej. Firma w polu kartofli sama nie wyrośnie. Popatrz np. na taką "montownię" LG pod Wrocławiem. To gigantyczna inwestycja. Nie da się jej tak po prostu przenieść, to są spore pieniądze. No i jest jeszcze temat fachowości kadry pracowniczej. Poza tym pandemia akurat nam pomogła bo wymusi nacisk na skrócenie łańcuchów dostaw.
4. Firmy przechodzą z rąk do rąk również na Zachodzie i nikt tam nie biadoli, że Opel jest amerykański a Volvo chińskie. Poza tym firmy polskie też kupują zachodnie i tak się rozwijają. Jest im trudniej ale za to podziękujmy Moskwie i komunistom. Gdyby tę możliwość obustronnie wykluczyć to czy byłoby w Polsce lepiej? To trzeba uzasadnić. Najlepiej na przykładzie państwa w którym to działa.
5. Tak długo jak będzie trzeba. Aż się nauczymy sami. Dokładnie tak jak Chiny. To nie jest przecież tak, że w zachodnich firmach pracją sami robotnicy a kadra manadżerska i inżynierska spadła nam z obych krajów. Startujemy z kilkudziesięcioletnim opóźnieniem, tego nie da się magicznie zlikwidować.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2021 o 10:43
@kondon Do powyższej listy dopisałbym jeszcze fanatyków religijnych niezależnie od wyznania.
Nie rozumiem jak dowód biometryczny ogranicza moją wolność. Wyjaśnisz?
Nie rozumiem też skojarzenia Fit for 55 i odejścia od węgla z Karolem Marksem. W którym swoim dziele to postulował?
@Rocannon2 1. Jest konkurencją - a że nieskutecznym, to zupełnie inna sprawa. Niektóre montownie w naszym kraju zawinęły się z powodów innych niż czysto ekonomiczne. A my zostaliśmy z pustymi halami.
2. Biznes nie jest zero-jedynkowy.
3. Żeby umieć trzeba się najpierw "naumieć". Jeżeli idziesz po linii najmniejszego oporu, to o czym rozmawiamy?
W wielu miejscach fachowa kadra pojechała za pracą.
-----
Dyskusję zaczęliśmy od kwestii zysków/strat z naszego uczestnictwa w UE. Pomijając nawet kwestie finansowe: TAK, jesteśmy importerem postępującego socjalizmu. Możemy podskoczyć akurat na tyle, ile nam UE pozwoli - czyli do wysokości kostek.
4. Tak, tylko porównaj rozmiar gospodarki np. Niemieckiej, Francuskiej. U nich nie płaczą po "stracie" kilku przedsiębiorstw. U nas jest niewiele tych znaczących, więc każda strata boli podwójnie. Zresztą nawet zachód uważnie się przygląda pozbywaniu się tych strategicznych.
5. j.w.
Do Chin się nie są dobrym przykładem do porównania - zupełnie poza naszymi możliwościami. Na warzywniakach, ślusarzach i fryzjerach ciężko wyhodować coś zaawansowanego technologicznie.
-----
Edycja: przepraszam za chaos w wypowiedzi ale drugą ręką pracuję.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2021 o 11:43
@Rocannon2 Co do fanatyków, to wystarczy rozdzielić religie od państwa i niech się modlą w prywatnych miejscach. Dalej postępować z nimi według świeckiego prawa i to w znakomitej większości przypadków powinno wystarczyć. W ostateczności może być.
Musisz mieć odciski palców w dowodzie, jak przestępca.
Idee się rozwijają, jednak jej rdzeń, że to państwo ma o wszystkim decydować, pozostaje. Możesz to sobie nazwać jak chcesz, jednak cały czas chodzi o to samo. Wszystko musi być uregulowane, a to ma niewiele wspólnego z wolnym rynkiem.
@kondon Jeżeli fanatyk potulnie się zgodzi na rozdział kościoła od państwa i będzie to respektował to znaczy, że tak naprawdę nie jest fanatykiem.
"jak przestępca" - odciski służą do łatwego i jednoznacznego identyfikowania ludzi. Do tego też służy paszport. Naturalne więc jest połączenie obu koncepcji. Jeżeli posługujesz się legalnym paszportem to chyba zależy ci na tym żeby inni nie robili wałków? Szczególnie często robią to azjaci bo białym ciężko ich odróżnić od siebie. Ponadto jak wjeżdżasz do USA to też ci zbierają odciski palców na lotnisku. Nawet do swojego telefonu się tak logujesz. Pozbądź się tego skojarzenia: odciski - przestępca a będzie ci w życiu łatwiej. Nie ma na to racjonalnego uzasadnienia.
Wolny rynek jeżeli jest naprawdę wolny to niestety nie jest to dobre rozwiązanie. Tzw. dziki kapitalizm prowadzi do wielu probemów, np. do powstawania karteli i monopoli, planowanego postarzania produktów, oszukiwania w specyfikacji produktów, łamania praw pracownika itp, ale ta lista jest znacznie dłuższa. Z praktyki wynika, że nie da się tak wszystkiego puścić na żywioł i uzyskać dobrych rezultatów. Dlatego pewien poziom regulacji niestety jest konieczny i to wynika po prostu z praktycznych doświadczeń. Jak duży ten poziom powinien być to już jest kwestia dyskusyjna i różnie to zostało rozwiązane. Trzeba kroczyć wąską ścieżką pomiędzy przeregulowaniem a niedoregulowaniem. Niestety we współczesnym świecie proste rozwiązania już się skończyły i trzeba się bardziej postarać.
@Rocannon2 Fanatyków nie jest na tyle dużo, żeby trzeba się było z ich zdaniem liczyć.
Po co tak tych ludzi identyfikować? USA już dawno nie jest synonimem wolności. W telefonie nie używam.
Mogę się pozbyć takiego skojarzenia, jednak dalej nie będzie mi się podobała taka inwigilacja. Jeszcze jakby było dobrowolne i ktoś się po prostu bał podszywania za niego (co też nie jest żadną gwarancją), to rozumiem. Ale po co wszyscy przymusowo?
Monopole powstają głównie w wyniku państwowych regulacji i podatków. Małego nie stać na doradców, prawników, lobbowanie i łapówki, a duzi sobie te regulacje poomijają. Wyjątkami są surowce i może bardzo wysokie technologie.
Jeśli jakaś firma ma monopol na rynku bo oferuje dobry i tani produkt, to nie ma w tym nic złego.
"Trzeba kroczyć wąską ścieżką pomiędzy przeregulowaniem a niedoregulowaniem."
Jesteśmy daleko po stronie przeregulowania i unia dostarcza masę nowych regulacji.
@kondon Liczebność da się nadrobić samozaparciem. Pokazali to Talibowie i pokazało to Ordo Iuris. Ich wpływy są znacznie większe niż wynikałoby to z ich liczebności.
Po co tak ludzi identyfikować? Np. żeby chronić granice albo żeby utrudnić oszustwa finansowe (np. branie kredytów na dowód obcej osoby). Mam dowody jak można to dobrze wykorzystać. A jak można to źle wykorzystać?
To, że powstawanie monopoli to wina regulacji jest manipulacją. Są różne mechanizmy ale w warunkach kapitalizmu dominuje to, że kapitał ma tendencję do koncentracji. Im większa firma tym ma większe możliwości przejęcia (wykupienia) konkurencji i tym bardziej może sobie obniżyć koszty działalności. W rezultacie powstaje monopol. Zazwyczaj nie jest zupełny ale to nie ma większego znaczenia.
"Unia dostarcza masę nowych regulacji". To akurat prawda. Natomiast czy "per saldo" to dla nas dobrze czy źle to kwestia nieoczywista. Np. bardzo sobie chwalę to, że Unia wymusiła na producentach sprzętu elektronicznego jeden wspólny standard ładowania. Wcześniejsza wolna amerykanka wkurzała chyba każdego. Innym przykładem dobrej regulacji jest zmuszenie operatorów GSM do jednego standardu roamingu który nie generuje dodatkowych opłat dla użytkowników. Wcześniej telekom potrafił kasować za samo odebranie telefonu jeżeli rozmówca dzownił z innego kraju. Albo nawet te krytykowane kwoty produkcji mleka: dzięki temu producenci nie walczą na to kto wyprodukuje więcej i taniej bo w przypadku żywności to nie jest dobry kierunek. Kolejnym przykładem są kwoty połowów dla rybaków. Bez tego zasoby ryb już dawno by zostały przełowione i wszyscy by na tym stracili.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2021 o 23:32
@Rocannon2 Nie śledzę co robi OI, jednak wystarczy ich po prostu nie słuchać.
Talibów u nas nie ma, dlatego pisałem "w znakomitej większości przypadków powinno wystarczyć".
Jeśli się boisz o kredyt, to dobrowolnie możesz sobie podać rządowi co tylko chcesz. Ja tego nie chcę. Zachowujesz się jak ci fanatycy - chcesz komuś narzucać swoje zasady. To tylko drobny przykład sposobu myślenia, nie traktuj go poważnie, a jedynie zastanów się sam.
Uważam też, że bardziej jest to wina przepisów niż obecnych zabezpieczeń. To po stronie chcącego coś odzyskać powinien stać ciężar udowadniania długu. Jak ktoś daje kredyty na pałę - to jego problem.
"w warunkach kapitalizmu dominuje to, że kapitał ma tendencję do koncentracji"
Bzdura. Nie jest to wina kapitalizmu, a... świata? Do tego dotyczy nie kapitału, a wszystkiego.
https://www.youtube.com/watch?v=TcEWRykSgwE
Czym większa firma, tym trudniejszy przepływ informacji, tym trudniej realizować cel (każdy szczebel ma inny cel), tym bardziej rozmyta odpowiedzialność... To także minusy i nie zawsze się opłaca.
Dla mnie jest to kwestia oczywista i wymieniłeś tak naprawdę rzeczy mało istotne.
Z tym mlekiem to też nie takie oczywiste. Trzeba przeanalizować kto na tym zarobił i wtedy wyciągnąć wnioski - "po owocach ich poznacie". Piękną ideą można wiele zamaskować.
Z rybami najbardziej mógłbym się zgodzić (tragedia wspólnego pastwiska), jednak znowu trzeba zobaczyć kto zyskał, a kto stracił i czy taki nie był plan, aby wykosić konkurencję.
Unia często pod przykrywką pięknych idei po prostu kosi konkurencję.
Powtórzę Ci cytat trafnie ją opisujący: „Unia Europejska jest projektem Imperium Europejskiego. Imperium polega na tym, że rdzeń (który znajduje się w Brukseli, zagłębiu Ruhry pewnie), eksportuje rozwiązania polityczne, szlaki komunikacyjne i kapitał, inwestuje i przynosi stopy zwrotu, pozyskując strefę podporządkowania gospodarczego i z czasem politycznego.”
Ja tego nie liczyłem i nie twierdzę z góry, że tak jest. Po prostu nie ufam pięknym hasłom, z której strony by one nie były.
@kondon Jeśli chodzi o ryby i limity to tutaj jest ciekawie to pokazane: https://www.netflix.com/title/80146284
Odcinek Sezon na dorsza.
Regulacje doprowadziły do tego, że wielcy zostali, mali musieli zrezygnować.
@kastor86 Nie używam netfliksa. Jakbyś miał jakiś artykuł pod ręką, to podrzuć.
Na ogół tak właśnie działają regulacje i ta "walka" z monopolami, więc zupełnie bym się nie zdziwił, o czym myślałem powyżej.
@kastor86 Czyli jak to jest? Regulacje nie zdały egzaminu i trzeba je poprawić czy regulacje są z gruntu złe i niech wszyscy łowią ile chcą bo ryby są nieskończone? Wyjaśnisz?
@kondon
"Nie śledzę co robi OI, jednak wystarczy ich po prostu nie słuchać." To taki sam sofizmat jak "nie interesuję się polityką bo to nie ma dla mnie znaczenia". Otóż OI praktycznie podyktował TK uzasadnienie wyroku zmniejszającego zakres legalnej aborcji czym skutecznie rozszerzył kodeks karny o nowy czyn zabroniony. Dodatkowo założyciel OI pełni ważne funkcje w SN (włącznie z p.o. Prezesa SN).
Ja nikomu nic nie narzucam. Paszport biometryczny został wprowadzony przez nasz rząd którego ja osobiście nie popieram, więc pretensje do nich a nie do mnie. Natomiast sam pomysł biometrii uważam za dobry gdyż redukuje możliwośc podszywania się pod inne osoby, w tym również nielegalnego przekraczania granicy na cudzym paszporcie. Nie udowodniłeś, że biometrię można wykorzystać w niewłaściwy sposób.
Nie udowdniłeś również, że w nieregulowanym kapitaliźmie nie powstają samorzutnie monopole (lub oligopole). Piszesz tylko, że to nie wina samego kapitalizmu i że czasami to może się nie opłacać. No super, ale to nie na temat.
"Imperium polega na tym, że rdzeń (który znajduje się w Brukseli, zagłębiu Ruhry pewnie)" Czyli Niemcy chcą wszystkich oszukać. A skoro to Niemcy to dalsze dowody nie są potrzebne, wystarczy podejrzenie.
@irulax "W wielu miejscach fachowa kadra pojechała za pracą." A co, chciałbyś żeby paszporty były na posterunku milicji i żeby były wydawane tylko warunkowo? Czy jaki masz plan żeby to zmienić? Nie rozśmieszaj mnie.
"Żeby umieć trzeba się najpierw "naumieć". Jeżeli idziesz po linii najmniejszego oporu, to o czym rozmawiamy?" Co znaczy, że idę po linii najmniejszego oporu? Jak chcesz się "naumieć" inaczej niż od tych co umieją i tu inwestują? I to jeszcze ograniczając wyjazdy zagraniczne, żeby nikt nie nauczył się za granicą?
"Niektóre montownie w naszym kraju zawinęły się z powodów innych niż czysto ekonomiczne. A my zostaliśmy z pustymi halami." Czyli wrócił taki stan jakiego pragniesz. Mamy bezrobotną kadrę i puste hale, możemy robić swoje lepiej i taniej, choćby od jutra. Zgadza się?
"TAK, jesteśmy importerem postępującego socjalizmu." Ja bym powiedział, że teraz idziemy już w awangardzie. Zachód niczego nas tutaj nie może więcej nauczyć. Wiwat PiS.
"Zresztą nawet zachód uważnie się przygląda pozbywaniu się tych strategicznych" U nas "strategiczne" są w rękach państwa. A high techu żadnego państwo nie stworzyło bo nie umie. To są prywatne przedsiębiorstwa i ich właściciele mogą je sprzedać komu chcą.
"Na warzywniakach, ślusarzach i fryzjerach ciężko wyhodować coś zaawansowanego technologicznie." Akurat takie inwestycje u nas nie powstają za zagraniczne pieniądze. Tylko fabryki zaawansowanych produktów. Więc argument słaby.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2021 o 0:42
@Rocannon2 Przyznaję się, że tego nie wiem. Nie da się wiedzieć wszystkiego, a nie uważam spraw światopoglądowych za istotne z punktu widzenia państwa.
Sędziowie powinni być (na tyle, na ile to możliwe) bezstronni i niezwiązani z organizacjami mającymi interesy w ich decyzjach.
Unia narzuca takie paszporty i dowody, co jest nadmiarem regulacji.
Jeśli uważasz za dobry - fajnie, ale mi się nie podoba i ja go nie chcę.
Powierzanie danych rządowi nie jest bezpieczne - na wiosnę był wyciek danych zaszczepionych funkcjonariuszy, a takie rzeczy ujawniane są regularnie. Ile ich nie jest ujawnione?
Nie udowodniłem, bo nie miałem takiego zamiaru, a nawet pisałem, że w pewnych sytuacjach może się tak wydarzyć. Chciałem Ci przekazać, że na ogół jest to wina nadmiaru regulacji.
Koncentracja rzeczy to nie wina kapitalizmu (oglądałeś filmik?).
Nie zawsze takie ogromne firmy będą lepiej funkcjonowały od małych. Mają pewne zalety, ale mają też i wady.
Jeśli chodzi o samą teoretyczną optymalizację rozmiaru, to pokazałby to całkowicie wolny rynek - w obecnych warunkach ciężko bezsprzecznie stwierdzić które są efektywniejsze.
Nie oszukać, ale wykorzystać. Tak działa świat od bardzo dawna, że jedne miasta / regiony / narody pracują na inne.
Możemy się na to zgodzić, albo nie. Do tej samodzielności też trzeba mieć odpowiednią siłę i czasami lepiej być czyjąś strefą wpływów, a czasami tworzyć własną. Oczywiście jeśli jest taka możliwość, to tworzenie własnej jest rzędy wielkości bardziej korzystne.
"Akurat takie inwestycje u nas nie powstają za zagraniczne pieniądze. Tylko fabryki zaawansowanych produktów."
Tak. I to jest dobre, że czegoś się tam możemy nauczyć. Tylko już niedobre jest to, że cały zysk ucieka od nas. Kiedyś samemu trzeba zostać takim właścicielem, a w unii szanse na to są marne. My mamy być właśnie taką montownią, która też niekoniecznie sama wytwarza te najbardziej nowoczesne komponenty.
@Rocannon2 Regulacje w większości są złe, ale niektóre są konieczne. Problem z regulacjami jest taki, że jest ich za dużo, dodatkowo korporacje mogą dyktować jakie będą regulacje, albo jest tak, że regulacje dotyczą wszystkich, ale są luki zrobione specjalnie dla niektórych, że tylko niektórzy mogli te regulacje ominąć
Np. USA "szacuje się, że korporacje dostały ponad 100mld USD dotacji"
Proponuję podlaskie i lubelskie. Nad podkarpackim się zastanawiam, bo Bieszczad mi szkoda.
@AM85 Mazowieckie niech sobie biorą, może łódzkie ale które jako trzecie to nie wiem.
Zminusują Cię za rozbijanie Najjaśniejszej Rzeczypospolitej.
Ja proponuję, żeby wszelcy komuniści, socjaliści, marksiści i inny tacy kupili sobie ziemię i na niej wprowadzili te swoje utopijne zasady, a reszcie niech dają spokój.
@kondon o nie, niektórzy by musieli mieszkać w 2 państwach na raz. xD
@kondon - NO TAK POZIOM INTELEKTU GODNY KSYWKI. PEWNIE NAJLEPIEJ BYŁOBY GDYBY WPROWADZIĆ NIEUTOPIJNE POMYSŁY KK I KOLESIÓW PiS
@kondon O czym Ty gadasz, jakie KUPILI? Za co - to po pierwsze? :) Przecie brali już niejeden teren we władanie, organizowali na nim swoją wersję Niebiańskiej Komuny - po jakimś czasie zostawał syf, głód i bankructwo. Wtedy teren porzucali i szli budować lepszą wersję komuny. Najlepiej do kraju gdzie można na czymkolwiek się pozywić albo kogoś okraść. Po jakimś czasie patrz pkt 1. :)
P.S. PISiory to nie żadna prawica. Taka lewacka komuna z innym obrazkiem na sztandarach zamiast Marksa i Lenina.
@kondon problem w tym że komuniśc socjaliści i itp nie poradzą sobie bez zwykłych ludzi harujących na nich
@kondon kupić? A od kiedy to komuniści kupują a nie biorą sobie?
@irulax Katolicyzm ma podobną logikę i metody działania co komunizm.
@stach1947 A co ja mam wspólnego z kościołem lub PiS?
Za ad personam podziękuję, to tylko o Tobie świadczy. Tak samo jak caps lock.
@irulax Jeśli nie mają za co - to powinien być ich problem.
A PiS to bardziej populiści bez głębszej ideologii. Robią to, co im wynika z sondaży. A że jest to socjalizm, to świadczy o naszym społeczeństwie.
@igloo_72 No to niech zdychają. Niech sami ponoszą konsekwencje swoich decyzji.
@LUPUS1962 Chciałbym, żeby się to zmieniło...
@Jeremi978 Jest pewne podobieństwo, ale zasadniczą różnicą jest dobrowolność.
@kondon
zrób sobie wolność gospodarczą i podatkowy raj i zobaczysz, jak się okaże, że ludzi do pracy brakuje... nie, nie prezesów firm. Zwykłych ludzi do zwykłej pracy.
@kondon Ale oni chca, zeby wszyscy inni sobie poszli a im zostawili wladze :P
@vlepek To chyba dobrze, że będzie konkurencja o pracownika?
Co masz na myśli?
@Agitana Mogą sobie chcieć, tylko nie powinno to mieć żadnego znaczenia.
@kondon A kibole na stadiony czy do kościołów?
@widal Każdy tam, gdzie chce.
Przy czym kościół powinien być rozdzielony od państwa, a stadiony prywatne.
I każdy bawi się za swoje.
@kondon No i o to właśnie chodzi w w/w tweecie. Wszak nie ma większej komuny niż "jedyna i słuszna" religia [już u samych podstaw jest to skrajny komunizm], a i Zjednoczona Prawica ma mocno socjalistyczne fundamenty. Ciężko mówić, że komunistyczne, wszak w Polsce komunizmu sensu stricto nie było nigdy,
@Malmsteen Tylko nie "weźcie" sobie, a "kupcie" sobie.
Jaki idiotyczny system tam sobie wprowadzą, to już nie mój problem.
@kondon Niech sobie biorą. Najlepiej te najmniej rozwinięte rejony bliżej wschodniej granicy. Dla reszty rozwijającego się w miarę szybko państwa, regiony gospodarczo i społecznie zaniedbane są tylko balastem, który często w imię arbitralnie i bezsensownie ustalonej państwowości/granic są na siłę delikatnie rozwijane, ale nie za bardzo, bo trzeba by było naprawdę dużo zainwestować, a ryzyko braku zysku jednak jest.
@kondon Jaka dobrowolność? Chyba pozorna. Jak nie chcesz być katolikiem to masa ludzi patrzy na Ciebie jak na ufoludka albo mordercę. Osobiście znam zakład pracy, który zmuszał pracowników do prenumerowania gazetki parafialnej XD. Afera była o to straszna. Nie mówiąc już o lekcjach religii, gdzie to TY musisz z automatu wypisać swoje dziecko, a nie zapisać bo chcesz. Nie mówiąc już o wpływie koscioła na prawo czy życie publiczne. Taka dobrowolność jak z koziej...
@Jeremi978 Relatywna.
Kościół dostaje pieniądze z budżetu - i z tym się nie zgadzam, jednak na co dzień państwo nie wywiera presji, aby wierzyć czy chodzić do kościoła. Społeczeństwa gdzieś mogą, ale jest tego coraz mniej i słabsze.
Religii nie powinno być w ogóle w szkole - zgoda, jednak wypisać się z niej można, a z komunizmu nie.
Gdzieś tam delikatnie tej dobrowolności jeszcze brakuje, ale jest jej nieporównywalnie więcej, niż w komunizmie. Jeśli chodzi o skalę przymusu, to dla mnie nie ma porównania.
A skoro np przeszkadza mi Marta Lempart, koalicja ateistyczna lewica itd? to oni też dostaną 3 województwa gdzie będą mogli sobie robić swoje głupie rzeczy?
Obawiam się że takim głupim myśleniem sprawilibyśmy że na terenie polski powstałoby z ok 38 mln państw.
@Saladyn1
Nie. Skoro przeszkadzają Ci normalnie ludzie, proponuję przenieść się do Republiki PISlamskiej - dawne podlaskie.
@KatzenKratzen Nie normalnie ludzie tylko przeszkadza mi Marta Lempart, koalicja ateistyczna, lewica itd. Z pisem też mi nie po drodze.
@KatzenKratzen a kto określa co i kto jest normalne? To często zależy od aktualnych przekazów medialnych i grup mających władzę. Lepart to taki cham i prostak w wersji damskiej, naprawdę ona reprezentuje normalność? Lepper przy całej rubaszności i prostocie nie był tak chamski. Nie jestem zwolennikiem PiSu, dużo zaszkodzili Polsce. Cała prawie opozycja jest też nie lepsza. PiS to taki bandyta z pałką czający się za rogiem a KO to przestępca w białym kołnierzyki. Różne sposoby a cel ten sam, wydoić obywateli z kasy i jak najwięcej zabrać dla siebie. Cierpi tylko Polska i Polacy. Jedni i drudzy dzielą, autor demota jak i ten Maciek Duda też się w to włączają. Polska jest jedną, niepodzielna. Takie wypowiedzi to brednie i szkodzą nam wszystkim. Politycy, media dzielą ludzi na wielu płaszczyznach. Dzisiaj jest to podział PiS - PO, zaszczepieni - niezaszczepieni, za aborcją - przeciw aborcji, lewica - prawica itp., te grupy przenikają się nawzajem i nie należą do jednego zbioru. Zniknie PiS i KO, to wymyślą nowy podział. Nie czas być razem tak po prostu dla Polski, dla Polaków, nauczyć żyć obok siebie w zgodzie? Dajemy ciągle się ogrywać a zyskuje ktoś inny. Pozdrawiam.
@Saladyn1
A z kim lub z czym Ci po drodze?
No tak, ale dopóki ich jest więcej, to raczej pozostali powinni sobie wybrać 3 województwa. A jak ich już nie będzie więcej to nie będą rządzić i problem się sam rozwiąże. duda_maciek powinien mierzyć siły na zamiary.
@bfgmatteo Kwestia podejścia. Można to uzasadnić tak, że wybiera ich 1/4 uprawnionych do głosowania, co z proporcji odpowiada 4 województwom z 16.
@bfgmatteo mniejszość chce decydować co ma robić większość, ale w drugą stronę to już nie działa wg nich.
@marucha79 Głosy wstrzymujące się mają taką samą moc jak głosy za.
@arokub Godek, Bąkiewicz ani Socha nie reprezentują żadnej większości a raczej margines, odpowiednio: antyaborcyjny, nacjonalistyczny i antyszczepionkowy. Za to mają bardzo dużo do powiedzenia w Polsce. Chyba, że właśnie ich miałeś na myśli pisząc "mniejszość"?
Jeśli chodzi o skutek, to tak. Ale za decyzją o absencji częściej stoją postawy dalekie od akceptacji (przekonanie że indywidualny wybór nic nie zmieni, sprzeciw wobec całej klasy politycznej) lub neutralne (brak zainteresowania polityką, nieogarnianie jej mechanizmów, przeświadczenie, że nie ma ona bezpośredniego wpływu na życie potencjalnego wyborcy). Chyba najrozsądniej przyjąć, jak to się robi zwykle analizując wyniki badań społecznych, że grupę niezdecydowanych się odcina i porównuje wskazania w jedną lub drugą stronę. Wtedy byłaby w proporcji niemal równowaga ze wskazaniem na nie-PiS. W sumie to jednak bez znaczenia, skoro dywagujemy nad jakimś surrealistycznym wpisem, a nie czymś, co ma szansę się ziścić.
Duda Maciek. Jakaś klątwa nad posiadaczami tego nazwiska?
A ja proponuję każdemu, któremu się nie podoba w kraju, żeby kupił sobie bilet na zachód i tam głosił jak mu źle w Polsce, bo do tego co się dzieje sami doprowadziliście. PiS przejął pełnię władzy nie dlatego, że był dobry, tylko dlatego, że opozycja była tak słaba jak tylko mogła. Macie krew kobiet na rękach na równi z pisiorami.
@Xardas132 Mądry komentarz. Dodam tylko, że kobiety są same sobie winne. 52% wyborców pis to kobiety. Byłem na proteście - wiesz jak słabo krzyczą i protestują kobiety? Na pół gwizdka to mało oddające sytuację stwierdzenie.
@Jeremi978
Ja też byłam na protestach. Ale chyba innych niż Ty. Tu, w Warszawie, krzyk był naprawdę głośny a siła tłumu - nieopisana. A to, że kobiety głosowały na PIS - niezaprzeczalna prawda. Mam nadzieję, że chociaż się tego wstydzą. Jeżeli nie - to znaczy, ze nienawidzą własnej płci (jak nijaka K. Godek)
@KatzenKratzen ryki kilkudziesięciu -kilkuset bab nie oznaczają, że inne kobiety was popierają. Większość może uważać was za idiotki. A może to Ty powinnaś się wstydzić? Przecież to towarzystwo z marszu jest ewidentnie ordynarne i chamskie.
@stromy
Hmm.. Jaka pisowska miłość bliźniego! Jestem pod wrażeniem.. Ryki bab :)) rozumiem, że Ty żądałbyś od swojej żony/partnerki rodzenia na siłę dziecka z wadą terminalną a gdyby "przy okazji" umarła, westchnąłbyś tylko "Bóg tak chciał". Mylę się, czy nie?
@KatzenKratzen Dlaczego pisowska? I dlaczego mam ciebie miłować? Zawsze jak nie macie konkretnych argumentów, rzucacie tą "miłością bliźniego". Zachowujecie się ordynarnie i chamsko to jak inaczej określić wasze zachowanie jak nie darcie jap. Zresztą sama napisałaś "krzyk był naprawdę głośny". Wam nie chodzi o aborcję w skrajnych sytuacjach, tylko o zabójstwo na życzenie. Chwalicie się ile to już razy miałyście skrobanke, ot tak po prostu bo macie ochotę. A potem górnoltne słowa, że walczycie o dobro kobiet. A te które się z wami nie zgadzają wyzywacie od głubich pisiorek.
@stromy
"Chwalicie się ile to już razy miałyście skrobanke" ???
Serio? Kiedy się czyms takim chwaliłam, możesz mi przypomnieć? Bo nie moge znaleźć?
Twoja wypowiedź tchnie nienawiścią do kobiet(ciekawe, z czego to się wzięło) i - przepraszam, ale taka jest prawda - gówniażerią, więc wybacz, ale nie moge się zniżać do Twojego poziomu.
Lecę sobie zrobić skrobankę, bo akurat mam na to ochotę xDDDD
A to ogólnie nie jest głupi pomysł. Przekształćmy się w federację, każde województwo niech ma swoje władze, swoją autonomię, swoje zasady, jedynie wprowadzimy wspólną armię (bo siła w kupie), powołamy sąd federalny i jakąś małą administrację federalną która będzie nas reprezentować poza Polską. Moglibyśmy dbać o różnorodność, mielibyśmy województwa konserwatywne do granic możliwości oraz województwa tak lewicowe, że za bycie heteroseksualnym groziłoby więzienie, a za pracę jeszcze dodatkowe lata w pace. Tak byśmy sobie układali województwa, że jakby komuś w jego województwie żyło się źle, to wystarczyłoby się przenieść do innego województwa i już życie jest piękniejsze. W lewackich województwach byłyby marsze równości co dzień, w konserwatywnych byłby marsz niepodległości jako impreza chroniona, nikt na nikogo by nie marudził :)
@johnyrabarbarowiec
W sumie dobry pomysł, ale PiS w życiu na to nie pójdzie, bo w bogatszych województwach tradycyjnie ma mniejsze poparcie. Także dostałby władzę nad biedniejszą częścią Polski, a ta partia bardzo lubi wydawać. Z zarabianiem gorzej.
@johnyrabarbarowiec nic nowego nie wymyśliłeś.. tak działają kantony w szwajcarii. Własne prawo, sądy itd jedynie wydelegowane uprawnienia do polityki międzynarodowej do małego rządu federalnego.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 listopada 2021 o 20:45
@maxpaw Wiem, że nic nowego nie wymyśliłem, ba, tak jak opisałem wyglądają konstytucyjne USA ;)
@El_Polaco Problem w tym, że to wymagałoby całkowitej zmiany systemu politycznego w Polsce, koniec sejmu, koniec senatu, koniec większości ministerstw, koniec wyborów jakie znamy, całkowita zmiana wszystkiego w Polsce, w takiej sytuacji prawdopodobnie PiS przestałby istnieć tak samo jak znane nam partie :)
Oni są jak wegetarianie - jak nie będą mieli kogo wkurzać, to nie będą mogli żyć. :)
@Jeremi978 To coś więcej niż "wkurzanie".
Chodzi o narzucanie innym swojego stylu życia. Różne grupy myślą, że są najmądrzejsza i reszta świata powinna robić tak jak oni.
„… typowy brytyjski socjalista z klasy średniej wcale nie troszczy się o biednych, po prostu nienawidzi bogatych. (…) To tak zwane współczucie, czy empatia dla uciśnionych miała znacznie więcej wspólnego z mściwością i oburzeniem na wszystkich uważanych za uprzywilejowanych.”
„Pytaniem jest co tak naprawdę uzależnia. Uzależniać może myślenie „jestem dobrą osobą”. Może i tak. Jednak ktoś o umyśle psychoanalitycznym mógłby powiedzieć, że to nie to jest narkotykiem. Narkotykiem jest nienawiść, usprawiedliwienie do użycia siły, pragnienie totalitarnej kontroli i tyranicznych rządów. Maska dobroci jedynie to przykrywa. (...)
Mam ujście dla moich najgorszych impulsów. Nie muszę ich nawet świadomie zauważać, bo mam tę maskę dobroci, więc mogę pozwolić ”demonicznym siłom”, będącym częścią ludzkiej psychiki, na swobodne działanie, jednocześnie mówiąc, że jestem dobry.”
https://www.youtube.com/watch?v=Pw0cvzBwM8Q
https://www.youtube.com/watch?v=PeCw-7PyGq0
@kondon Zgadzam się! Poleciał plus.
A może autorom takich propozycji należy przypomnieć treść art 127 kk.?
@IzaakGrundstein
Pisiory lamia to od 6lat, to moze im o tym przypomnij
Przepraszam, tylko nie w lubelskim.
Pomysł bym trochę rozszerzył, po głosowaniu dzielimy Polskę proporcjonalnie procentowo pod różne partie i każdy mieszka tam, gzie partia na którą głosował.
Ale w czym problem. Polska jest krajem demokratycznym. Wystarczy wygrać z kretesem wybory i możesz dzielić sobie Polskę jak będziesz chciał. Wyborcą PIS będziesz wtedy mógł zostawić wyłącznie pas przy granicy z Białorusią. Tylko,że narazie elektorat PiS wynosi jakieś 51 % a twój niestety 0%
Więc idąc tym tropem przyłączmy sobie do Polski np. Kanadę. Będziemy mieć całkiem spoko powierzchnię. A pomysłu takiego mędrca jak ty Kanadyjczycy przecież nie odrzucą :D
Od kiedy rozbijanie na dzielnice jest dobrym rozwiązaniem?
Jak osłabić silnego? Nic tylko skłócić go wewnętrzne - mało przykładów z przeszłości mamy? Obecnie jest to tym bardziej ważne, że jednym ze sposobów wojny hybrydowej jest wykorzystanie farm troli siejących defetyzm i dywersję. Nie dajmy się i załatwmy nasze problemy w obrębie "4 ścian".
Wszystkich socjalistów (nie tylko tych katolickich) powinni tam wrzucić.
Kto na nich będzie pracował? Wszyscy fizyczni wyemigrują!
Nominuję Podlaskie, Lubelskie i Podkarpackie
Warszawę niech wezmą. To to nie jest nikomu potrzebne.
Ale to raczej musialoby byc z 8-9 wojewodztw, bo postępaki i antypolacy są w mniejszości ;) a tak na poważnie, to gdzie byście w końcu waszą stolicę mieli co? Berlin czy Bruksela? Bo już od dawna i tak to są wasze stolice...
Tak, Niemcom spodoba się ten pomysł. Wykonać!
mazowieckie,mazowieckie i mazowieckie.
Coś mi się wydaje, że już kiedyś Polska doświadczyła podobnego podziału. Nie najlepiej się to skończyło.
@Venkman - a dlaczego większość ma się gnieść w 3 województwach?
@marucha79 -czemu uważasz, że to Ty jesteś normalna(y)? Jakieś zaświadczenie od lekarza? Ktoś ci to powiedział a Ty uwieżyłaś(eś)? Czy może to rozbuchane ego które mówi ci że tylko Ty jesteś mądra(y) a wszyscy inni to idioci?
@KatzenKratzen - skąd pewność, że ci co nie poszli na głosowanie są za opozycją, może wpros przeciwnie -popieraja PiS?
@stromy Często tak masz, że dyskutujesz z tezami, których ktoś nie postawił?
@marucha79 przepraszam, pomyliłem się, nie było to do Ciebie. Tobie miałem napisać, że to iż głosowało na PiS, jak to ujołeś 1/4, nie oznacza, że opozycję popiera 3/4. Wpis miał dotyczyć KatzenKratzen, który za normalnych uważa przeiwników PiS. Jeszcze raz przepraszam
@stromy
No to chyba oczywiste, że nikt normalny nie zagłosuje na partię, która rozwaliła każdą możliwą dziedzinę gospodarki, wpędziła kraj w hiperinflację nie widzianą tu od 20 lat, skłóciła społeczeństwo na niespotykaną skalę niespotykaną i usiłuje za wszelką cenę kontrolować każdy aspekt życia społeczeństwa? Jak ktokolwiek o IQ powyżej 100 mógłby tego nie rozumieć???
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2021 o 18:56
@KatzenKratzen Twoje megalomaństwo sięga Mount Everestu. Każdy o przeciwnych od Twoich poglądach to idiota. Gdybyś choć trochę śledziła co się dzieje na świecie, a nie tylko słuchała TVN, to byś wiedziała, że inlacja szaleje w całej Europie a nawet w USA. "https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-w-UE-w-pazdzierniku-2021-r-8225755.html" Jeśli chodzi o skłocenie społeczeństwa to zrobiła to skrajna opozycja, dzieląc na- pięknych, mądrych, wykształconych z dużych miast i głupich moherów. A potem poszło już z górki. A rozwaloną gospadarkę PiS przejeło po poprzednikach. Niestety zamiast ją naprawić rozwalają ją dalej, a odpowiedzialnych nie pociągneli do odpowiedzialności. A propos normalności- wiesz, że każdy pacjent w zakładzie psychiatrycznym uważa się za normalnego? Przemyś to proszę.
@stromy
Bzdury. PIS przejął kraj w dość dobrej kondycji, ze sporymi oszczędnościami (zanim zaprzeczysz to pomyśl, skąd PIS wziął pieniądze na 500+, z swoich pewnie) i w kilka lat rozwalił go doszczętnie. Począwszy od naszych słynnych na cały świat stajni w Janowie Podlaskim. Rozwalił wszystko, co się dało obsadzając wysokie stanowiska ludźmi niekompetentnym, nie umiejącymi zarządzać, nie znającymi się kompletnie na niczym ale których zaletą była przynależność do jedynie słusznej partii. A ludzi skłócił po mistrzowsku Kaczyński - urządzając nagonki na poszczególne grupy społeczne - lekarzy, nauczycieli, , sędziów, LGBT, kobiety, niezaczepionych/ zaszczepionych (w zależności od potrzeby chwili) i zrobił to tak umiejętnie, że do tej pory niektórym (vide Twój komentarz) wydaje się, że zrobiła to opozycja. Smutne to. Patrzę na mój kraj, który kocham jak jest konsekwentnie niszczony, rujnowany, dewastowany i okradany...
@KatzenKratzen Ale tamci jedli ośmiorniczki! I przeklinali w restauracji! A Nowak miał drogi zegarek! A teraz mamy 500+ (i PiS dał ze swoich rzecz jasna), nie mamy aborcji i gonimy lewactwo! I wreszcie wzięliśmy za pysk sędziów i mamy wyroki jakie chcemy! I rząd kradnie ale się dzieli!
Ja jebię, ci ludzie naprawdę myślą, że teraz jest lepiej. Nic chyba nie da się już na to poradzić. Ten kraj ciągnie na wschód z uporem godnym lepszej sprawy.
@Rocannon2
Zapomniałeś, że PIS nas uwalnia spod okupacji brukselskiej .....
Niby jestem za ale bardzo nie podoba mi się pomysł, że Podkarpacie, w którym mieszkam miałoby się stać częścią tego tworu... Tak bardziej na poważnie to decentralizacja Polski i oddanie sporej autonomii województwom nawet w prawodastwie (możliwość nadpisania prawa krajowego) wydaje mi się kuszącą opcją. Państwo dla mnie to głównie wspólna infrastruktura, większe kluczowe inwestycje oraz obronność. Szczerze chciałbym, żeby tam gdzie nie wymusza na nas czegoś standaryzacja unijna tam, żeby prawo było tworzone lokalnie.
Nie 3, ale co najmniej 12, bo w tylu województwach wygrało PIS. To raz. Dwa, w 2020 roku były wybory. 10,5 mln wyborców zagłosowało na naczelnika i jego podwładnego. 10 mln nie poszło na wybory uznając, ze wszystko jest w porządku, że tak ma być, że nie potrzeba zmiany. Więc macie to co chcieliście. Po co ten skowyt? 2/3 wyborców chce takiej Polski. A mniejszość albo wyginie albo się musi dostosować.
co za lewackie myślenie, Ci którzy krzyczą przeciw murom na granicy, wznoszą mury w środku państwa
wrzucić resztę polityków, i zalać wodą.
Najlepiej jakby stworzyć zjednoczone stany Polski czy coś w tym stylu,jest wspólne wojsko, policja i wypłata należnych emerytur i rent np z podatku vat, a każda partia dostaje swój obszar do rządzenia w zależności od poparcia i mamy np. Bidroniowo gdzie jest parada gejów (na której można dokonać invitro i aborcji )24 godziny na dobę przez kazdy dzień w roku . Mamy tez zandborgowo gdzie podatki są od 75 procent w zwyżki , ale czesc dostaje tanie mieszkanie na wynajem(przy przyznawaniu mieszkań największy priorytet maja inne płcie należące do mniejszosci). Mamy tez Korwinowo królewskie gdzie nie ma podatków innych niż federalne, ale tez państwo niczego nie zapewnia
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2021 o 13:24
tylko, że wrzucacie różne typy do jednego worka