Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
2:19

Premierze Morawiecki! Czy wyście tam powariowali?! Przecież ludzie nie przeżyją takich podwyżek!

Zamiast życzenia udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego Nowego Roku, Donald Tusk wzywa rząd do natychmiastowej naprawy fatalnie opracowanej podwyżki cen energii, przez którą rachunki zwykłych Polaków wzrosną nawet o kilkaset procent!

www.demotywatory.pl
+
979 1034
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar YszamanY
+4 / 58

no, pisałem o bezmózgach na dole , ta nienawiść cię zabije, ciebie może, ale wy macie prawa wyborcze i znowu pis dopuścicie do władzy bo nie używacie rozumu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G georgefsh26
+4 / 36

Wolę taką szopkę niż to co wyrabia Kaczyński z Polską - masowe rozkradanie kraju na skalę porównywalną z PRL, tworzenie państwa policyjnego z podsłuchiwaniem "wrogów ojczyzny", robienie sobie wszystkich możliwych wrogów za granicą i systematyczne staczanie się kraju do roli republiki radzieckiej. Tęsknię za ośmiorniczkami i zegarkiem Nowaka oraz za spokojem i stabilnością tamtych rządów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y Ynfluencer
+11 / 21

Niekoniecznie. Ja jestem zagorzałym przeciwnikiem Tuska i KO, ale tutaj akurat się z nim zgadzam. Z treścią jego przemówienia, bo czy mówi to po to, żeby zbić kapitał polityczny, czy z rzeczywistej troski o ludzi to jest to prawda. I to jest dramat.

Tak samo jestem zagorzałym przeciwnikiem PiSu i nienawidzę tego ugrupowania, ale jak Morawiecki, czy Kaczyński powie coś to czasem, niezwykle rzadko się z tym zgadzam.

Popieram konfederację, ale analogicznie jak jakiś poseł konfederacji pier... głupoty to się nie zgadzam i potępiam to.

Faktem jest to, że mimo, że Tusk i KO to są ugrupowania, których najbardziej nie popieram to tutaj w zupełności mówi jak jest i jest to dramat jakiego za swojego życia nie przeżyłem, a rząd jest za to współodpowiedzialny, jak za wiele innych zaniedbań, które zwalają na wszystkich wokół.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-2 / 18

@Yeno Dziwie się, że ludzie już zapomnieli o tym jakim patologicznym kłamcom jest chudy ruj Tusk i dali Ci tyle minusów...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-2 / 12

@DeusExMachina budżet kancelarii premiera Tuska 150 mln zł, budżet kancelarii morawieckiego na 2022 850 mln zł -poriszaj głowa, jak spotkająsięte dwie komórki, może wyciągniesz jakieś wnisoki. walczysz o kolejną kadencję pis-u ? żałosne

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T temidos265
+1 / 5

@YszamanY to jest elektorat pis,mopsy,zapomogi,bony,pis najlepszy na swiecie a i tak im mało

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-5 / 9

@temidos265 nie zapominaj o kolejnych bezmuzgach - "nie idę głosować bo nie ma na kogo" " nie głosuję z nienawiści do PO na Hołownię i PO, zmarnuję swój głos na konfederację " - pis takich lubi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
+11 / 87

oczywiście, bo to mówi Tusk, nawet jak mówi dobrze to i tak jakiś bezmózg rzuci minusem ,konfederacja powie że to wolność gospodarcza i trzeba tyle płacić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ashardon
+16 / 52

@YszamanY Wiesz dlaczego większość ludzi ma wyjebongo na to, co mówi ten człowiek? Bo sam, jak większość polityków, jest patologicznym kłamcą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-3 / 27

@Ashardon coś im się pochrzaniło, nikt nigdy nie będzie ideałem , przez swą nienawiść i brak rozumu, urządzają się w pisowskim szambie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TheAvatar322
+5 / 35

@YszamanY Tusk nie jest bezmózgiem, to całkiem inteligentny i wyrachowany złodziej, zdrajca oraz patologiczny kłamca jak już osoba wyżej napisała. Nie wiem natomiast co ma do tego Konfederacja. Pierwsze słyszę, by wolność gospodarcza miałaby cokolwiek wspólnego z ustawowym podnoszeniem cen o setki procent i to nierówno. Jakiś bubel prawny, nie wolność gospodarcza. O niej możnaby mówić, jakby jedna firma podniosła ceny gazu o setki procent, a wtedy wszyscy mogliby zerwać umowę i podpisać z konkurencją o normalnych cenach. W Polsce to akurat trudne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+10 / 24

@YszamanY Pragnę przypomnieć, że ten chudy ruj w 2007 roku szumnie ogłaszał, że wywali na zbity pysk ze swojej partii każdego kto choć zaproponuje podwyżkę podatków, po czym sam te podatki podniósł...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pomylilem_Strony
+6 / 12

@YszamanY XD Co tu ma Konfederacja do tego? I skąd przypuszczenie, że mówią: "wolność gospodarcza i trzeba tyle płacić"? XD Pomijając ocenę poglądu na ten temat Konfederacji (tu są różne opinie) to prezentuje bardziej pogląd, że przez "zielone łady" doszło do zwiększenia udziałów źródeł energii uznawanych za odnawialne I teraz przyszła zima i mniej świeci słońce to panele nie działają, albo są pokryte śniegiem/lodem i również nie działają. Jest mróz to zamarzają turbiny wiatrowe (temat rzeka, dlaczego tak się dzieje i dlaczego to przeszkadza) rynek robi ssanie prąd, a że ceny prądu przekładają się na gaz, bo kto może odpala silniki kogeneracyjne. Swoje też robi niższy ślad węglowy spalanego gazu niż węgla, czyli mniejszy koszt przehandlowania prawa do emisji. Do tego Rosja chce odpalić Nord Stream 2 zmniejszając podaż gazu. A na końcu tego wszystkiego jest *** i ich poebane pomysły i partacze w spółkach obsługujących handel gazem. Można się z taką argumentacją zgadzać lub nie, może uznać niską emisję jako wartość wartą swojej ceny, ale implikowanie, że Konfederacja mówi w tym kontekście o "wolny rynku" jest zwykła konfabulacją.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wacek1911
-5 / 5

YszamanY -To nie wolność gospodarcza tylko podpisane przez rząd rudego dupka układy z kołchozem europejskim w sprawie dekarbonizacji. I proszę, nie próbujcie kłamać, że jest inaczej. Gdyby była wolność gospodarcza, każdy mógłby produkować , sprzedawać i handlować prądem, podobnie jak to jest na rynku telefonicznym czy internetowym. Ja rzucam minusem, ale to ciebie uważam za bezmózga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
+1 / 7

@YszamanY Już raz mówił dobrze że trzeba obniżyć podatki, potem doszedł do władzy i je dźwignął.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 5

@misteriusz potem przyszedł kryzys, albo drukujesz pieniądze i masz inflację, albo podwyższasz podatki , albo obniżasz wydatki np. na służbę zdrowia -co ty byś zrobił ? to jak w budżet rodzinny - co ty byś zrobił ? oszczędzasz na zdrowiu ? bierzesz kredyt ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 stycznia 2022 o 15:36

M mwa
+3 / 5

@YszamanY
Problem w tym że on właściwie nic konkretnego nie mówi, tylko szczuje procentami.
Dlaczego ci ludzie zamiast normalnej 50% podwyżki dostali po 400% czy 800%?!
To jest kluczowe pytanie a o tym pan Tusk ani piśnie.
Jeśli mam zgadywać to przypuszczam że ci ludzie mieli podpisane umowy nie z polskimi państwowymi firmami, ale z firmami oferującymi gaz po cenach rynkowych. Więc wcześniej płacili mało ( bo 200 zł za grudzień za 54 metrowe, zapewne słabo ocieplone mieszkanie to nie jest dużo ), ale jak ceny na rynku europejskim wywaliły w kosmos to ich rachunki także. Ale to nie jest wina PiS. I najważniejsze - co pan Tusk proponuje z tym zrobić - zakazać takich umów? Dopłacać tym ludziom? Ale wcześniej mieli taniej niż pozostali - dlaczego więc pozostali mają się zrzucać żeby teraz im wyrównać?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-2 / 4

@mwa nie wina pis-u , wina Tuska ? brawo ty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 stycznia 2022 o 14:58

avatar misteriusz
+3 / 5

@YszamanY Oszczędzać można nie tylko na służbie zdrowia. Jestem z gminy która była bardzo zadłużona. Przyszedł nowy burmistrz. Pierwsze co zrobił obniżył sobie i radnym wynagrodzenia. Następnie zredukował o 1/3 liczbę urzędników w urzędzie gminy. W mniejszych szkołach połączył stanowisko dyrektora, i w niektórych szkołach jest jeden dyrektor na 2 szkoły. Zlikwidował stanowiska wicedyrektorów w gminnych ośrodkach kultury i sportu. Gmina przestała płacić za wynajem miejsca na targowisko. To targowisko zostało przeniesione na teren gminy. I nagle stał się cud zadłużenie gminy zaczęło spadać do tego pojawiły się pieniądze na inwestycje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 3

@misteriusz wiedże że z ciebie "mundry" , za Tuska to inaczej wyglądało jak teraz za pis-u , tak w skali państwa to "wiele" pomoże, więc potem jak już wszystkich pozwalniasz- ograniczamy fundusze na służbę zdrowia czy dodrukowujemy pieniądze ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sokolasty
-1 / 3

@wacek1911
Od ponad sześciu lat u władzy jest Kaczyński i ma władzę kompletną.
To Kaczyński uwalił wiatraki i panele. Co ma do tego Tusk?


@mwa
Nie zgaduj, tylko się dowiedz.
W mieszkaniach komunalnych lokatorzy nie mają osobnych umów każdy, a takie umowy B2C są objęte rządowym parasolem, tylko umowę ma zarządca budynku, i tu już rząd nie wymusza utrzymania niskiej ceny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar misteriusz
0 / 2

@YszamanY Zobacz jak funkcjonują państwa gdzie biurokracja nie jest rozbudowana, są niskie podatki a inwestuje się w nowoczesne technologie: Tajwan, Singapur, Korea Południowa. Służba zdrowia w tych państwach stoi na dużo wyższym poziomie niż w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 1

@misteriusz zgadza się, ale o czym teraz rozmawiamy ? w czasach kryzysu wszystko pada na twarz, albo drukujesz pieniądze, albo bierzesz kredyt albo albo zabierasz kasę ze słuzby zdrowia albo podnosisz podatki . ktoś cały czas bredzi o Tusku i tamtym kryzysie , który nie wyrzucał kasy w socjal jak robi się to teraz. ile zbudowal Tusk wałów antypwowdziowych a ile zbudował pis ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wacek1911
-2 / 4

sokolasty -A kto nas sprzedał najpierw ruskim potem niemcom. Kto zrezygnował w negocjacjach z polskiej nadwyżki redukcji CO2, tylko typowy platfus nie ma takiej wiedzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
-2 / 68

Sęk w tym, że ten pan też przyłożył rękę do tych podwyżek. To po prostu hipokryta. Zwykły populista, który chce sobie nabić poparcie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 grudnia 2021 o 9:31

G Goretex
+24 / 56

@karolina1128 przyłożył rękę do podwyżek które są 6 lat po jego rządach ? To kiedy PiS się o tym dowiedział i co zrobił aby sytuacja była lepsza ?

Serio ktoś kupuje obecne tłumaczenie władzy bez zadawania pytań, które zadałem powyżej ? Tak łatwo wytłumaczyć własną nieudolność ? Totalnie niewinni po 6 latach rządów ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomek2891
+3 / 9

#karolina1128 Nie Karolino - zobacz jak silną gospodarkę zbudowały poprzednie ekipy skoro ta jeszcze jakoś się trzyma po ponad sześciu latach pisowskiej dewastacji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+13 / 25

@karolina1128 zauważyłem, że nawet nie wspomniałaś o roli PiS.

A już stawianie znaku równości pokazuje, że chyba niespecjalnie interesujesz się sprawami gospodarczymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+15 / 27

@Goretex
Podejrzewam że popularność PiS nie bierze się z ich działań (no bo jak można się tym zachwycać), ale ze zwykłej, polskiej zawiści - "może oni nie rządzą dobrze, ale nie pozwolę żeby wrócił Tusk". Jest to i śmieszne i smutne; "nie chcę mieć lepiej, chcę żeby oni mieli gorzej". Qrwa, jprdle.
A za te wysokie ceny gazu, PiS jest jak najbardziej odpowiedzialny, bo nie podpisał z Gazpromem długoterminowej umowy na dostawy gazu (byłaby zupełnie inna cena), kierując się wyłącznie emocjami i uprzedzeniami. Polityka prowadzona na zasadzie "tego lubię, a tego nie", to polityka zacofanych cywilizacyjnie plemion, w dzikich ostępach. Prawdziwi politycy patrzą na interes swojego kraju, a nie na własne uprzedzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 grudnia 2021 o 13:57

K karolina1128
-1 / 11

@Goretex owszem, wspomniałam o winie PiSu. Napisałam: " że ten pan też przyłożył rękę". Słowo "też" wskazuje, że nie odrzucam tezy pojawiającej się w democie, ale rozszerzam odpowiedzialność na Tuska. Ponadto nie stawiam między nimi znaku równości, ale widzę, że i tu i tu nie ma woli służby krajowi, a jedynie prywatny biznes. Oczywiście politycy powinni nieźle zarabiać, żeby nie być zbyt łasymi na korupcję, ale ich głównym celem powinno być robienie dobrej roboty, nie zarobek. To nie jest zwykły etat. Politycy mają gospodarzyć krajem. Gdybym poszła w gościnę do takich gospodarzy, to pewnie byłby to mój pierwszy i ostatni raz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+8 / 18

@Tom10 dla odmiany trochę sprawdzonych informacji

https://www.iamexpat.nl/housing/real-estate-news/energy-prices-netherlands-are-set-reach-unaffordable-levels

A gdybyś nie znalazł czasu to na ceny energii w Niderlandach wpływ ma mała podaż gazu, związana z, jak wiemy, działaniami Rosji. Dodatkowo 25% wzrost zaobserwowali wszyscy ci, którzy nie wymienili liczników na inteligentne.

Jeśli nie rozumiesz czemu służy system dopłat CO2 to przecież wystarczy spytać. Często okazuje się, że osoby po prostu nie rozumieją jak to działa, ewentualnie nie wiedzą, że rządy otrzymują odpowiednie pule limitów za darmo. Tyle, że PiS chyba je przejada sprzedając na giełdzie, zamiast wspierać rozwój mniej zatruwających atmosferę techonolgii.

Kiedy Morawiecki chciał coś negocjować z CO2 usłyszał krótką kontrę, że przecież Polska zarabia najwięcej na ich odsprzedaży... jakoś później temat ucichł.

I znów, można potraktować ten rząd jak idiotów którzy nic nie potrafią i przez 6 lat nie potrafili przewidzieć co stanie się tej zimy, wtedy chyba nie ma co na nich stawiać, bo do niczego się nie nadają.
Można też potraktować ich jako skończonych cyników, którzy realizując swoje bieżące interesy świadomie przerzucają koszty na najbiedniejszych (bo bogaty, umówmy się, zniesie więcej).

I teraz możesz oczywiście powtórzyć, że @karolina1128 ma rację, ale umówmy się.. za Twoją opinią nie stoi żadna merytoryczna przesłanka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 grudnia 2021 o 11:13

G Goretex
+6 / 12

@karolina1128 wolałbym jednak żeby polityk nie miał zbyt dużego poczucia misji.. lub by jego poczucie misji ograniczało się do zakresu stanowiska na jakie został wybrany.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PitBull9010
+6 / 12

@Tom10 ale już nie pamiętasz, że Nasz NIErząd wyprzedał zagramanicę CAŁĄ (albo prawie) kwotę emisji CO2, którą mieliśmy?
i teraz odbija się to na przedsiębiorcach, dużych zakładach, a w konsekwencji na Kowalskich, Nowakach, itd...

Nie jestem zwolennikiem Tuska (kłamca i tchórz), ale gospodarczo (i politycznie w Juropie) wypada zdecydowanie lepiej niz Pan KWA-Kwa, a do tego ma jednak gadane, no i nie pulta się do każdego i o wazystko...

z dwojga złeggo, jednak Donaldinho wypada NIECO lepiej,.co nie znaczy, że JEST DOBRY, bo nie jest...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+6 / 14

@Tom10 "Na 95% Pan Premier Tusk kłamie"

Ale dlaczego ? Bo nazywa się Tusk ? Gdzie skłamał ? Konkret ! Dane są nieprawdziwe ? Ci ludzie nie dostali takich podwyżek ?

" proszę mi powiedzieć, co się stanie zimą za 6 lat"
Jeśli masz wpływ na stanowienie prawa, zawierasz długoterminowe kontrakty, znasz się na ekonomii, wiesz co to dywersyfikacja, zabezpieczenia, to to, co się stanie za rok, dwa czy 6, nie powinno Cię zaskakiwać. Nic nie dzieje się nagle... nawet jeśli czegoś nie widzisz na 6 lat do przodu, to na 2 lata do przodu widzisz lepiej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 grudnia 2021 o 13:00

N niuniek2000
-3 / 13

@Goretex Nie znam zbyt angielskiego ale w pierwszym zdaniu Pani mówi, że z rachunku 500Euro zrobiło się 1250euro za prąd i gaz.
Podwyżka cen gazu, prądu a co za tym idzie wysoka inflacja spowodowana jest przez PiS w znikomym stopniu. PiS nie podpisał umowy długoterminowej bo na tamten czas cena była większa niż rynkowa, później Gazprom przestał podpisywać umowy czekając na uruchomienie NS2.
Jeżeli nie chce Ci się szukać skąd takie ceny gazu to Ci wymienię najważniejsze.
Tornado w Stanach zniszczyło infrastrukturę do transportu gazu LNG, brak wiatru w Anglii spowodował wzrost zapotrzebowania na produkcję energii z innych źródeł niż elektrownia wiatrowa. Powodzie w Chinach oraz zamykanie ich przez wykrycie wirusa spowodowało braki tego surowca. Trzeba było go zastąpić czymś innym, zastąpiono gazem. Jak w 2019 roku fabryki były pozamykane i został wyprzedany zapas surowców, to w 2020 fabryki chciały nadrobić te straty, zwiększyło się zapotrzebowanie na energię. Brak elektrowni atomowej w Polsce również się przyczynił.
Także jak widzisz PiS ma niewiele wspólnego z cena gazu w Polsce bo na rynkach Światowych cena gazu wzrosła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+3 / 11

@niuniek2000 ależ świetnie wiem z czego wynikają wzrosty cen gazu, tyle że to przecież nie od tego zaczęła się rozmowa.

Jak pewnie zauważyłeś ktoś tam wspomniał o Tusku i cenach kontraktów CO2 co jest naprawdę dalekim i słabym strzałem.

To PiS od 6 lat ma wpływ zarówno na kontrakty jak i marże czy ceny w kraju.. więc wszelkie ich tłumaczenia odnoszące się do PO są ostro naciągane.
PiS nie spowodował wzrostu cen gazu, to jasne, ale miał wszelkie narzędzia by się przed nimi zabezpieczyć i przecież częściowo to zrobił .. a teraz ma narzędzia by na wzrostach cen nie zarobić więcej.. i marketingowo przecież na 3 miesiące obniżył swój apetyt na VAT i akcyzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
-4 / 10

@Goretex "Ale dlaczego ? Bo nazywa się Tusk ? Gdzie skłamał ? Konkret ! Dane są nieprawdziwe ? Ludzie nie dostają takich podwyżek ?"
Ano dlatego, że przez ostatnie 6 lat to co opowiadał Pan Tusk i jego ekipa (Trzaskowski, Schetyna, ekonomiści PO) w dłuższej perspektywie sprawdziło się zero (0) razy, to dlaczego miałoby być inaczej teraz?. Szuflady pełne ustaw z kampanii wyborczej z 2007 okazały się puste i przez pierwsze 2 lata rządzenia nie zrobili dosłownie nic oprócz dzielenia stołków (obecni za stołki wzięli się trochę później). Chciałbym też zobaczyć tę gotową ustawę, bo kartki trzymane przez Pana Tuska prawdopodobnie są puste albo zapełnione przysłowiowym "lorem ipsum". Nagłówek za to ładny.
Paliwo gazowe mojego ponad 60 m2 mieszkania zamieszkiwanego przez 4 osoby w listopadzie kosztowało 133 zł - CO+CW, listopad był ciepły. Stopień manipulacji Tuska ujawni się w lutym wraz z fakturą za gaz za syczeń. Jeśli będzie to w okolicach 400%, wrócę tu i poproszę o dane kontaktowe do Ciebie, aby wysłać Ci dobrą flachę.
"zawierasz długoterminowe kontrakty, znasz się na ekonomii, wiesz co to dywersyfikacja" - jeśli masz jeszcze wpływ na drożność Kanału Sueskiego, tsunami, trzęsienia ziemi i wulkany w Azji południowej i wschodniej oraz masz wpływ na Putina i na inwestycje infrastrukturalne Chin to masz rację.
Szczęśliwego Nowego Roku!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
0 / 8

@Tom10 czyli już nie kłamstwo a manipulacja ? To jeszcze powiedz gdzie widzisz tą manipulację ? Tusk mówił o konkretnych osobach które dostały konkretne RÓŻNE podwyżki..

"przez pierwsze 2 lata rządzenia nie zrobili dosłownie nic oprócz dzielenia stołków (obecni za stołki wzięli się trochę później)"

Tu mnie naprawdę rozśmieszyłeś.. Serio nie śledzisz tych rzeczy ? Nie wiesz, że szybkość obsadzania stołków przez PiS nie ma sobie równych ? Karuzela kręci się nawet wtedy, gdy na stołkach siedzą już nominaci PiS (w końcu piS to nie jedna partia a wiele walczących pod dywanem stronnictw).

Widzę że do Tuska masz bardzo emocjonalny stosunek.. można go nie lubić.. ale po co się z tym afiszować ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+4 / 4

@Goretex żeby nie dać się skusić wszystkim "okazjom" musi mieć poczucie misji, ale faktycznie ograniczające się do jego stanowiska. W ogóle wkurza mnie zakres obowiązków polityków, którzy powinni zajmować się tylko tym, z czym społeczeństwo sobie samo nie poradzi np. budową autostrad czy organizacją państwowych egzaminów. Za mieszanie się w kwestie ideologiczne, poza ewentualnym promowaniem podstaw patriotyzmu, polityk powinien dostać po łapkach i stracić stołek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-5 / 21

@Tom10 przez 4 lata Tusk posadził w SSP koło 400 kolegów, pisw pierwszym roku posadził ponad 1000 i nadal wujkowie to robią, więc już wolę Tuska bo i tak w naszej scenie politycznej nie ma nikogo innego lepszego a wybory za dwa lata albo i wcześniej - pobudka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bazyl73
+5 / 11

@Tom10 Wypowiadasz się na temat o którym nie masz pojęcia. Gospodarstwa domowe mają dostarczany gaz w cenach zatwierdzonych przez URE. Od 1 stycznia cena gazu wzrasta o 84%. Podawany przez media wzrost o 50% wynika z tego, że około połowy rachunku to opłaty stałe - abonamentowe. One nie wzrastają. Ale dotyczy to tylko gospodarstw domowych. Są sytuacje, gdy gaz zakupuje wspólnota a potem dystrybuuje go do mieszkańców. I tu zaczyna się cyrk, bo wystarczy, że wspólnota zaopatruje w gaz jeden lokal niemieszkalny (np fryzjera, sklepik osiedlowy etc) i już jej nie obowiązują ceny regulowane a ceny rynkowe - takie jak maja przedsiębiorcy. A te wzrosły o kilkaset procent! Żadna tarcza takiej sytuacji nie obejmuje! Sytuacje takie mają najczęściej miejsce w przypadku lokali komunalnych i socjalnych a więc mieszkają tam co do zasady osoby najuboższe. I te osoby dostają właśnie podwyżki o kilkaset procent! I nie - nie wynika to z rocznego rozliczenia. Wynika to ze sposobu ustalania cen i tarcz uchwalanych przez parlament! I o tym mówił Tusk a nie to co ty z tego zrozumiałeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T konto usunięte
-3 / 9

@bazyl73 W lutym się okaże, czy Tusk miał rację, czy jak zwykle zrobił medialnie z pryszcza dekapitację. Chciałbym też zobaczyć oryginalne dokumenty, na których Tusk się opiera. Udostępnił je gdzieś?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N niuniek2000
+2 / 8

@Goretex są winne wszystkie rządy które nie zbudowały elektrowni atomowej.
Jednak czy to by wiele pomogło. Są kraje gdzie są elektrownie atomowe a nawet mają swój własny gaz a i tak ceny prądu i gazu wzrosły.
Co do odpowiedzialności Tuska to chodzi o NS2. Że pozwolił wraz z Unią wybudować. Tylko co by dało zablokowanie? Nie mogli się bardzo zabezpieczyć z tego względu, że długa zima spowodowała zużycie rezerw a nie było możliwości zakupić więcej niż się zużywało.
Obecne nitki stają się nie wydolne. Problem w tym że przez NS2 Polska i Ukraina straci kupę pieniędzy za tranzyt. Po otwarciu Baltic Pipe i rozbudowie gazoportu będziemy mogli nie kupować gazu z Rosji a co za tym idzie będziemy mogli wynegocjować lepszą cenę.
I tu pojawia się też Tusk i jego rządy. Przez tyle czasu nie wybudowali gazoportu tylko podpisywali niekorzystne umowy z Gazpromem. Za darmo też nie dostał posady w Europarlamencie. Robił co Merkel każe a teraz jak PiS się stawia to jest zły i trzeba go karać. Platforma oddałaby naszą wolność żeby tylko odzyskać władze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bazyl73
+1 / 3

@Tom10
Od zawsze jesteś tak odporny na wiedzę i argumenty?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bazyl73
+1 / 3

@niuniek2000
"I tu pojawia się też Tusk i jego rządy. Przez tyle czasu nie wybudowali gazoportu tylko podpisywali niekorzystne umowy z Gazpromem."

Hmmm
" 23 marca 2011 nastąpiło pierwsze wbicie łopaty pod nową inwestycję. Kamień węgielny wmurował ówczesny premier Donald Tusk.
[...]
12 października 2015 roku nastąpiło uroczyste otwarcie gazoportu z udziałem ówczesnej pani premier Ewy Kopacz i ministra skarbu Andrzeja Czerwińskiego."

https://tu.swinoujscie.pl/2017/01/08/historia-o-budowie-gazoportu-swinoujsciu/


To kto wybudował Gazoport Świnoujście?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+2 / 6

@niuniek2000 tak, oczywiście znam teorie spiskowe czego to i za co Tusk nie dostał od Merkel.. ale powtarzają je ci sami ludzie co od 6 lat przy okazji wstawania z kolan zawłaszczają wszystko co się da.

To decyzja UE z 2010 roku wymogła to, że gazociągi mogą być wykorzystane do transportu gazu w obie strony, dzięki czemu możliwy jest rewers i przesyłanie gazu z innych państw UE.

Gazport został wybudowany za czasów PO, czy się to komu podoba czy nie, bo o tym nie świadczą żadne teorie spiskowe, tylko czas jego otwarcia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+2 / 4

@niuniek2000 Akurat gazoport był budowany za PO. PiS miał do ukończenia kilkanaście % i nadać imię pierwszego samobójcy RP z tupolewa. Po drugie nieudany manewr PiS i PGNiG i "wygrany" proces w sztokholmie z gazpromrm też ma duży wpływ na ceny gazu w Polin. Co do reszty to pełna zgoda. A najlepsze jest to że PGNiG ogłosiła że te podwyżki to pikuś i plan podwyzek jest na 3 lata aby mogła sobie "odbić straty".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 stycznia 2022 o 14:15

M konto usunięte
-3 / 7

@karolina1128
Ten Pan od 6 lat nie ma w Polsce nic do powiedzenia więc jak niby miał przyłożyć rękę do tych podwyżek?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@MaksParadys po pierwsze nie działał skutecznie na rzecz polskiej energetyki w czasach swoich rządów, ani na rzecz pozycji Polski w UE, po drugie należymy do UE, w której przez kilka lat urzędował, po trzecie wspiera szczucie za granicą na Polskę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2022 o 8:15

M konto usunięte
-1 / 5

@karolina1128
Po pierwsze za PO pozycja Polski w UE była mega wysoka, liczono się z nami w każdej kwestii, po drugie nie pełnił on stanowiska reprezentanta Polski więc nie zajmował się załatwianiem interesów Polski tylko całą wspólnotą, a po trzecie dbał mimo to o interesy Polski lepiej niż rząd PiS.
Co do szczucia to podaj przykład, bo nie mam pojęcia co masz na myśli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@MaksParadys przepraszam, ale po Twoim pierwszym zdaniu (o pozycji Polski) nie podejmę dyskusji. Nie mam już na to siły.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 5

@karolina1128
Nie dziwię się, pisanie bzdur męczy, a zmęczonym ciężko jest się przeciwstawiać faktom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@MaksParadys eh... dlaczego to znów musi być pyskówka?
Pozycja Polski w UE była wysoka tylko pozornie, w rzeczywistości realizowaliśmy postulatu proniemieckie, nawet jak były sprzeczne z interesami Polski, może dlatego mieliśmy jakieś "wsparcie". Między innymi podwyższyliśmy vat, bo od niego liczy się wysokość składek do UE.
Nie pełnił stanowiska reprezentanta Polski, ale nadal powinien dbać o jej interes, bo przecież sam jest Polakiem. Nie mówię o działaniu na szkodę UE, ale wspieraniu Polski tam, gdzie się da. Z pewnością rozszerzanie zakresu prawodawstwa unijnego o rzeczy typu krzywizna bananów czy limity eksportu mleka nie jest dobre dla żadnego państwa, za wyjątkiem tych, które na tym bezpośrednio zyskają.
Do PiSu go nie porównuję, bo jak już w innym komentarzu napisałam, obie partie nie potrafią zarządzać gospodarką, a do reszty nie powinny w ogóle zaglądać. Nie należę do osób wybierających mniejsze zło, gdy jest chociaż cień szansy na dobro.
Szczuciem nazywam wszystkie donosy do unijnych komisji i trybunałów, których haniebnie dopuściła się opozycja. Mieliśmy już wybory, w których PiS zyskał reelekcję. Jeśli tak bardzo chcieli odsunąć PiS od władzy, to mogli zwyczajnie się przyłożyć, zrobić dobry program (albo chociaż jakikolwiek) i na poważnie zawalczyć o władzę. Sypanie epitetami w przestrzeni publicznej większość ludzi odstrasza zamiast przyciągać, a PO, czy KO niczym więcej ponad grę na emocjach i pyskówkami się nie wyróżnia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2022 o 8:59

M konto usunięte
-3 / 7

@karolina1128
Przecież sama robisz pyskówkę z dyskusji więc czemu się dziwisz?

Pozorna? Polska za PO była największym beneficjentem UE to znaczy najwięcej z niej dostawała to jest Twoim zdaniem pozór? Za PiS proporcjonalnie do całej puli przyznano Polsce 40% mniej niż za PO! To jest konkret!
Jakie postulaty proniemieckie? Podasz przykłady?
A PiS ten VAT obniżyło? Bo jakoś nie przypominam sobie?

I dbał ale nie da się zrobić wiele jak rząd UE uznaje za swojego wroga.

Gospodarka: A jaka partia potrafi? Skoro nie PiS i PO to kto? To, że nie PiS to zgoda ale jak nie PO to kto? To dobro to niby kto? Ja wolę mniejsze zło niż większe zło, innej alternatywy nie ma obecnie.

Ale jakie donosy? Czy jak mąż bije żonę i gwałci córkę to zawiadomienie na policję takiego kogoś, a nie wypranie brudów, we własnej "pralce" to jest donos? Serio tak uważasz?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@MaksParadys mi naprawdę nie chce się wchodzić w tę rozmowę. Powiem tylko, że na listach wyborczych są też inni kandydaci i bezwzględną prawdą jest to, że nie zaczną się liczyć, dopóki nie będziemy na nich głosować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-2 / 6

@karolina1128
Nie chce Ci się wchodzić w rozmowę, bo nie masz argumentów! Nie dziwię się Tobie.
W Polsce mamy system partyjny więc jacy inni? Lewica, Hołownia, PSL, Konfederacja czy niby kto?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 3

@MaksParadys bycie największym beneficjentem to nie pozycja, a jej brak, bo dobrowolnie korzystasz z czyjejś pomocy. To tak jak z kredytem hipotecznym, to że go weźmiesz nie daje Ci prawa głosu w banku, tylko uzależniasz się od niego. Ponadto spadek dopłat nie wynikał ze zmiany władzy w Polsce, tylko z tego, że taka była pierwotna umowa. Najpierw w ramach "gonienia zachodu" dostawaliśmy większe wsparcie, które miało być stopniowo redukowane do przeciętnej europejskiej. Każdy nowy członek UE miał taki zapis.

Co do vatu, czyli spraw gospodarczych, wypowiedziałam się wcześniej.

Główny problem z UE to to, że pcha się poza sferę gospodarczą. Wstępnie miała być to czysto współpraca ułatwiająca międzynarodowy biznes. Każdy, kto się przyłożył do rozszerzenia jej zainteresowań działał na szkodę Europejczyków. Proszę, podaj mi przykład, gdy Tusk dbał o Polski interes.

Zauważ, że na scenie politycznej mają pozycję tylko ci, którzy już osiągnęli jakieś poparcie. Wolę promować ludzi wyglądających na rozsądnych niż odbierać im szansę na dojście do władzy choćby za 30 lat.

Twoja analogia przesadnie spłyca temat. Tak jak mówiłam, obecna opozycja miała szansę temu wszystkiemu zapobiec. Wystarczyło wykonać swoją robotę i przyłożyć się do wyborów. Wielu by na nich zagłosowało, gdyby rozliczyli swoje afery i zaproponowali jakiś konkretny program. Chociaż w ich przypadku program może niewiele pomóc, bo przy poprzednich rządach realizowali postulaty nie tyle sprzeczne, ale już nawet przeciwne do tych z kampanii (choćby obniżenie wieku emerytalnego).

Jeśli to Cię kręci, to możemy tę dyskusję kontynuować choćby cały rok. Dziś życzę Ci już wszystkiego dobrego w nowym roku i idę korzystać z niedzieli. Do jutra!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-2 / 6

@karolina1128
Bycie największym beneficjentem to pozycja, nie jedyny jej element ale jeden z ważniejszych, UE to organizacja gospodarcza, a w gospodarce chodzi o zyski więc to jest ważny element. Spadek dopłat to wynik nieudaczności PiS, podobnie jak kary i obecne wstrzymanie dopłat z tytułu pandemii.

Żadna obecna partia nie gwarantuje obniżki podatku VAT.

UE to nie tylko gospodarka lecz głównie gospodarka, a gdzie się niby UE pcha po za obszar gospodarki? Tusk nie pełnił funkcji reprezentanta Polski więc jakie przykłady mam podać? To Ty podaj gdzie niby zaszkodził, bo to Ty twierdzisz, ze zaszkodził, a nie ja że pomógł, bo pomaganie Polsce nie było jego zadaniem.

A kogo konkretnie uważasz za wyglądających rozsądnie? Bo zdaje się, że dla wielu Kukiz też wyglądał rozsądnie.

Polakom przeszkadzała ciepła woda w kranie więc teraz będą mieli zimną, bo połowy nie będzie stać na rachunek za gaz. To, że jesteśmy głupim narodem nie musisz mnie przekonywać, jakby tak nie było to PiS nigdy by nie rządziło.
A jakie afery, bo mi jakoś nie przychodzi żadna prawdziwa do głowy ale może coś ominąłem w pamięci?

Podniesienie wieku emerytalnego to jedna z najlepszych i najbardziej potrzebnych reform, niestety przez skrajnie nieodpowiedzialny PiS cofnięta.

Kręci mnie zupełnie co innego ale nie lubię jak ktoś głupoty wypisuje.

Miłej niedzieli życzę i również wszystkiego dobrego w nowym roku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P popsy2
+1 / 3

PiS wiedział że będą kary emisyjne , tak jak inne partie od 2008 roku. tylko przez 7 lat cofnął energetykę jeszcze bardziej do Węgla. a na nas zrzucił odpowiedzialność finansową za kary emisyjne które powinny płacić spółki skarbu państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zetar
-2 / 2

@karolina1128 @ masz całkowitą rację, za ceny gazu w Polsce odpowiada TEŻ Tusk. Nie zapominajmy jednak, że odpowiada za to TEŻ Jan Paweł II i Napoleon. Gdyby dokładnie przeanalizować to winę ponosi TEŻ Sobieski i Jan Kazimierz. No i nie zapominajmy o Chrobrym!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@MaksParadys bycie beneficjentem nie daje nam specjalnego prawa głosu, a nawet daje silniejszym argument do uciszania nas, bo przy sprawach spornych zawsze można zagrozić ucięciem lub zmniejszeniem subwencji. W praktyce wysokie benefity służą raczej jako bat do podporządkowania nowych członków. Poza tym dopłaty są celowe, więc ograniczają decyzyjność rządów i samorządów w sprawie gospodarowania własnym budżetem.

VAT mi tak bardzo nie przeszkadza, bo jest najuczciwszym podatkiem - podatkiem od wydawanych pieniędzy, a w konsekwencji swojej odliczalności nie jest dublowany na różnych poziomach wytwarzania towarów czy usług, więc konsument płaci go tylko raz za wszystkie "składniki" produktu. Bardziej mierzi mnie podatek dochodowy i obowiązkowy ZUS na niedziałający NFZ i biedaemerytury.

Unia pcha się wszędzie, a początkowo miała być tylko związkiem gospodarczym. Mamy np. dyrektywy o broni palnej czy papierosach mentolowych, które nie są kwestią gospodarczą. Twierdzę, że Tusk miał Polskę w poważaniu, Ty zaś napisałeś, że o nią dbał, więc poprosiłam Cię o przykład.

Patrzę na ludzi, nie na partie. Dość łatwo znaleźć człowieka z predyspozycjami. Polecam zajrzeć na portal latarnik wyborczy i zainteresować się lokalnym samorządem. Trzeba się niestety samemu rozejrzeć, bo media promują tylko tych, którzy już przynależą do jednej z dwóch grup "rządzących".

To nie Polacy są głupi, tylko niestety cała ludzkość. Nie potrafimy znaleźć zajęcia, które jest przydatne i się w nie angażować każdego dnia. Tu niestety przegrywamy z instynktem i zazwyczaj wybieramy jak najłatwiejszy sposób zaspokojenia naszych potrzeb, zamiast pamiętać też o dobrym wykonywaniu "naszej roboty".

Co do afer, nie wysilając się mogę przytoczyć Amber Gold, OFE, aferę hazardową, stoczniową itd. Myślę, że jest jeszcze wiele, o których nie wiemy, tylko PO nie miało przeciwko sobie otwarcie wrogiego medium typu duża telewizja i nie było chętnych lub siły przebicia, żeby zgłębiać i promować wystarczająco takie tematy.

Kwestię wieku emerytalnego przytoczyłam tylko dla wskazania, że PO nie dotrzymało słowa. Obiecywali jedno, zrobili coś kompletnie przeciwnego.

Może czasami coś zbyt zakręcę albo czegoś dokładnie nie pamiętam i posłużę się ogólniejszymi stwierdzeniami, ale naprawdę dbam o to, żeby nie wypisywać głupot, a jak już dopuszczam taką możliwość, to staram się zaznaczyć, że mam wątpliwości. Poza tym, jeśli przekonasz mnie, że napisałam głupoty, to z pewnością przyznam Ci ostatecznie rację. Na razie mnie nie przekonałeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@Zetar przesadzasz. Tusk miał w rękach dość władzy i znał problem na tyle, by podjąć jakieś działania w kierunku zabezpieczenia Polski. Skoro nic z tego nie wyszło, tzn. że w tej kwestii zawiódł i już. Nie ma co udawać, że jest inaczej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 5

@karolina1128
Za PO mieliśmy wiele do powiedzenia we wszystkich sprawach unijnych teraz nie mam nic, bo nikt się z nami nie liczy, nawet Węgry często głosują przeciw nam, temu zaprzeczyć nie możesz, bo to są fakty, a to, że dostawaliśmy więcej kasy niż teraz potwierdza naszą ówczesną skuteczność, bo o to też chodzi.

Podatki mi ogólnie nie przeszkadzają jak są mądrze wydawane, a nie jak połowa idzie na "madki" niepracujące, księży i propagandę. To mnie bardziej boli, a nie ich wysokość.

I dobrze, że się Unia pcha, bo Unia to my, jesteśmy jej częścią i gdyby nie ona nie mielibyśmy już wolnych sądów, mamy je nadal ale w ograniczonym stopniu, czy wolnych mediów, też pozostały tylko resztki ale jednak coś się dało uratować głównie dzięki UE. Tusk dbał o interes całej UE, bo do tego był powołany. Ty twierdzisz, że szkodził Polsce więc podaj przykład jak niby szkodził?

W Polsce niestety mamy system partyjny, a samorządy to zupełnie co innego, nad nimi partie nie panują tak mocno dlatego PiS ogranicza ich znaczenie.

Zgadza się, że to ludzie ogólnie są niezbyt mądrzy ale u nas tych niezbyt mądrych jakby więcej, pokaż mi drugi kraj, no może Węgry więc po za nimi, w UE gdzie rządzi tak oderwana od rzeczywistości partia jak w Polsce?

A co ma PO do Amber Gold? PO winne, że ludzie naiwni i głupi? Serio? Jaka afero OFE? Nie znam takowej. Jaka afera hazardowa? Jak stoczniowa i jakie itp.?

Ustawa podnosząca wiek emerytalny to najlepsza i najbardziej potrzebna ustawa w całej kadencji PO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zetar
-2 / 2

@karolina1128 - I podjął jakieś działania - zaczęli budowę "gazoportu", który został później zawłaszczony przez pis. Co zrobił PiS w tym temacie? Totalnie nic.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 0

@MaksParadys Proszę, odnieś się do moich poprzednich argumentów. Na razie tylko powtarzasz to, co napisałeś wcześniej. Co do afer, poczytaj, w sieci nic nie ginie.

Wśród samorządowców są ludzie, którzy startują do wyborów parlamentarnych, dlatego tam warto szukać odpowiednich kandydatów, zwłaszcza, że możemy tych ludzi spotkać twarzą w twarz i osobiście wyrobić sobie zdanie na ich temat.

Co do pozycji w UE powtórzę, PO podpinało się pod Niemcy, które mają największe wpływy w UE, więc "nasze" postulaty były zazwyczaj niemieckimi, które oczywiście były w większości realizowane. Często też godziły w polskie interesy.
Opierając się na analogii, to tak, jakbyś był w gangu, w którym rządzi okrutny gość, często coś Ci zabiera albo ustala, że musisz mu oddać jakieś łupy bądź wysyła Cię po szamę, po prostu traktuję Cię jak popychadło, a Ty chodzisz z tego powodu radosny i wszystkim wokół opowiadasz jaki to nie jesteś ważny. Czy jeśli będziesz szefa we wszystkim popierał, to będziesz miał wysoką pozycję w gangu, czy tylko będziesz lizusem, który daje się doić? Ile zyskujesz na tym poparciu? Co się stanie, jeśli kiedyś mu odmówisz?
Po przejęciu władzy PiS próbował wywalczyć coś w naszym interesie i od tego zaczął się ostracyzm i nagonka, za którą dziś płacimy. Oczywiście przerąbali jeszcze inne kwestie jak dyplomacja i zwykła kultura osobista, ale rozmawiamy tu o PO, nie PiS. Reasumując, za PO w UE mówiliśmy swoim głosem, ale cudze słowa, dlatego nas słuchali.

Co złego zrobił Tusk? Np. popierał nakładanie sankcji na Rosję, co spowodowało oczywiste odwzajemnienie. Pamiętając, że Rosja to chyba największy importer polskich jabłek mieliśmy rok, że Polacy na siłę kupowali jabłka, żeby jakkolwiek solidaryzować się z naszymi rolnikami i jakoś ich wesprzeć. Teraz Ty podaj przykład pozytywnych działań Tuska w UE, jakikolwiek przykład, nie musi być dobry dla Polski, ale żeby to było cokolwiek dobrego dla kogokolwiek.

Co do kwestii wieku emerytalnego, jeszcze raz powtórzę, nie rozważam tutaj zasadności jego podniesienia, bo to dość złożona sprawa, ale tylko wskazuję, że na tym przykładzie widać wartość obietnic wyborczych PO, wartość zerową.

W Polsce problemem jest to, że zwykli ludzie często nie chodzą na wybory. Spójrz na frekwencję. Większość głosujących stanowią zapaleńcy, wielu z nich ma skrajne poglądy.

Czy mogę zapytać, ile masz lat?

Miłego dnia :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
-1 / 1

@Zetar Nie rozmawiam tu o PiSie, tylko o PO, to raz. Dwa, przeczytaj, proszę, raport NIKu na temat budowy gazoportu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zetar
-1 / 1

@karolina1128 - dzidzia, twierdzisz, że PO nic nie zrobiło. Ja pokazuje ci, że to PiS nic nie zrobił a ty odwracasz kota ogonem i wypisujesz bzdury, że ty rozmawiasz o PO. Nie masz argumentów? No tak, przecież to takie pisowskie - wina Tuska, obojętnie co, kiedy i gdzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
-1 / 1

@Zetar Ani razu nie napisałam, że PiS jest niewinny. Każda moja wypowiedź tutaj miała jedynie na celu zaznaczenie, że Tusk nie jest godny zaufania i tylko dlatego nie krytykuję teraz PiSu, choć ten też ma swoje za uszami i na niego nie głosuję, i nie zamierzam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 5

@karolina1128
Zapytam jeszcze raz: jakie afery?
To, że PiS coś nazywa aferą nie znaczy, że to jest afera!

UE .... nie chce mi się komentować bzdur :-)

Co do mojego wieku, to w zeszłym roku moja najmłodsza skończyła studia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
-1 / 1

@MaksParadys te afery zostały tak określone jeszcze przed odejściem PO od władzy.

Co do Twojego zdania na temat UE mogę odpowiedzieć i vice versa.

Twoje poglądy świadczą raczej, że w czasach rządów PO nie interesowałeś się jeszcze polityką.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 4

@karolina1128
Jakie afery, omówmy chociaż dwie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
-1 / 1

@MaksParadys wymieniłam poprzednio kilka, wpisz w google i sobie poczytaj, wtedy możemy pogadać.
Do jutra :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 4

@karolina1128
Nie wymieniłaś żadnej afery Platformy Obywatelskiej, chyba mnie z kimś pomyliłaś, bo mi na pewno takowej nie podałaś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 4

@karolina1128
"Podwyższenie wieku emerytalnego, posłanie do szkół sześciolatków, demontaż systemu Otwartych Funduszy Emerytalnych i zniesienie obowiązkowej służby wojskowej - to zapewne będzie najbardziej pamiętane z ośmiu lat rządów Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego."

1. Wiek emerytalny - jedna z najlepszych i najbardziej potrzebnych reform po 1989 roku.
2. Sześciolatki do szkół - również bardzo dobra reforma!
3. OFE to był bubel od samego początku, nie było czego demontować.
4. Kolejna bardzo dobra ustawa - nawet nie wiedziałem, że to też zasługa PO/PSL, myślałem, że to już prędzej zniesiono.

OK! Wymienili sukcesy PO, a gdzie te afery? Czytać dalej czy szkoda czasu? Tak po tytułach chyba nie ma celu czytać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
-1 / 1

@MaksParadys oczywiście, że czytać dalej. Specjalnie wybrałam artykuł, który zachowuje względny obiektywizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-2 / 4

@karolina1128
Ale nie chce mi się tego po kolei opisywać, wskaż co Twoim zdaniem jest tam aferą, bo cztery pierwsze wymienione na wstępie aferami nie są tylko wprost przeciwnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zetar
-2 / 2

@MaksParadys - ona tego nie wie. Szef jej kazał tak pisać to pisze. Nieważne co, nieważne kiedy, ważne, że WINA TUSKA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 0

@MaksParadys jeśli nie jesteś w stanie się zaangażować w rozmowę na tyle, żeby przeczytać od deski do deski jeden artykuł, to nie będę się wysilać. Wrócimy do tematu, gdy podejdziesz do niego na poważnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 3

@karolina1128
Ale ja to przeczytałem od deski do deski, nawet dwa razy i nie widzę tam żadnej afery. Więc może proszę o inny przykład, bo ten był jakiś nietrafiony... a może po prostu za PO/PSL afer nie było wcale? Przynajmniej nie takich poważnych aby zwalać ja na cały rząd i partię rządzącą!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 0

@MaksParadys pytałeś o afery. W artykule dwie pojawiają się pod tą nazwą: hazardowa i podsłuchowa. Ponadto są wskazane: brak porozumienia z Rosją w sprawie wraku, wypchnięcie przez UE w relacjach z Ukrainą, szopki, kto poleci, a kto nie poleci na szczyt UE,OFE, w którym chodziło o formę zmian - ludzie czuli się okradzeni, odrzucanie chyba wszystkich wniosków o referenda itd. Afery były, nie możesz już teraz zaprzeczyć. Podkreślę też, że ten artykuł należy do sprzyjających PO. Jak chcesz, doślę jutro coś z przeciwnej strony, ale przygotuj sobie melisę na uspokojenie, bo niektóre portale mają naprawdę potężne listy przewin PO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-2 / 4

@karolina1128
No to analizujmy.
1. hazardowa - cytat z tego artykułu: " Premier Tusk zwolnił ze stanowisk wszystkich zamieszanych w aferę, przeforsował szybkie uchwalenie radykalnej ustawy antyhazardowej, a także zgodził się na powołanie sejmowej komisji śledczej." - czyli Tusk skutecznie zapobiegł aferze!
2. podsłuchowa - znaczy co jest tutaj aferą? To, że politycy przy wódzie podczas prywatnych rozmów przeklinają? To niby jest ta afera? Z tych rozmów nic nie wynikało, nazwano aferą coś co nawet nie było aferką, jedyne co w tym jest aferą to, to że nielegalnie podsłuchiwano obywateli w dodatku obywateli na stanowiskach ale to nie obciąża PO tylko wprost przeciwnie - tych co te podsłuchy zlecili.

Wrak? A wrak to gdzie niby teraz jest? Przypomnisz mi?

Relacje z Ukrainą za PO były bardzo dobre więc w czym rzecz?

Tzw. szopki na linii premier - prezydent to niby wina PO? Serio? Prezydent w Polsce pełni funkcje głównie reprezentacyjną i to on musi się dostosowywać do polityki rządu, a nie odwrotnie! Warto znać Konstytucję.

OFE to był bubel od początku, pisałem już o tym. Jedyne co można PO zarzucić w tym zakresie, że brak było dostatecznej kampanii informacyjnej, założyli, że Polacy są mądrzejsi niż faktycznie są i że opozycja nie będzie Polaków wprowadzać w błąd. Tu faktycznie ich wina ale to nie ma żadnych znamion afery.

A Ci sprzyjający PO to niby kto, bo ja nie znam takowych mediów. W Polsce są media albo obiektywne albo anty PO, nie ma w Polsce mediów sprzyjających PO, bo sprzyjanie partii politycznej nie jest zadaniem mediów, te sprzyjające PiS nie są w sumie mediami tylko szmatławcami propagandowymi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 0

@MaksParadys analizujmy wszystko, zwłaszcza końcowe efekty:
1. hazardowa - cytat: "przeforsował szybkie uchwalenie radykalnej ustawy antyhazardowej, a także zgodził się na powołanie sejmowej komisji śledczej. Ta ostatnia nie przyczyniła się jednak do rozwikłania afery." Komisja została powołana pod publiczkę, politycy nie ponieśli żadnych konsekwencji poza stratą pozycji politycznej. Bardzo częsty przypadek wśród polityków. Za każdą aferą stoją co najwyżej dymisje, ale nie ma żadnych lub prawie żadnych faktycznych kar.

2. podsłuchowa - przy wódce mogą mówić jak chcą. Obecnie jeździmy tak bardzo po Morawieckim za jego "miskę ryżu", nie dlatego, że wyrażał się brzydko, tylko z pogardą o zwykłych ludziach. Ta afera pokazała, że reprezentanci PO nie myślą o zwykłych ludziach lepiej niż politycy PiS.

3. wrak - to że oba ugrupowania nie ogarnęły tematu wraku stawia je na równi, a nawet PO niżej, ponieważ miało lepszą pozycję, bo temat był bieżący. Ponadto kwestia szczątków, które były pomieszane, co wyszło dopiero przy ekshumacjach. Czyli załatwiono sprawę tak, żeby można było ją odhaczyć, a nie tak, żeby była dobrze zrobiona. To jak klejenie szyby taśmą przez Trzaskowskiego. Cała polityka PO jest zbudowana na pozorach i możliwości powiedzenia, że niby swoje zrobili, a raczej odbębnili.

4. Nie piszę o relacjach z Ukrainą, tylko o tym, że: "Jednak konflikt rosyjsko-ukraiński mocno zweryfikował pozycję Polski - przestała być pomostem między UE a Ukrainą i została wypchnięta z ostatecznych rozmów pokojowych między Unią Europejską (reprezentowaną przez Francję i Niemcy) a Rosją." Co znaczy, że Polska wcale nie miała solidnej pozycji w UE, a tylko wykonywała polecenia z zachodu, dopóki ten uważał, że sobie z drobnicą poradzi. Jak przyszło co do czego, to "gówniarza" odstawiono i sprawą zajęli się "dorośli".

5. Skoro wiedział, że i tak tam prezydent dotrze, to mógł już nie robić mu pod górkę. Wystarczyło to przegadać w cztery oczy i ewentualnie ustąpić głupszemu. Taka szopka zawsze obniża pozycję na arenie międzynarodowej.

6. O OFE nie mam nic więcej do dodania. Kiepska kampania i przerzucenie środków z konta na obietnice ZUS, który jest w tragicznym stanie nie wyglądają na budowanie zaufania społecznego.

7. Połowa popularnych mediów sprzyja "ideologii", pod którą podpina się PO, więc Ci mają tam wsparcie, tylko nie tak rażące jak PiS w TVP. Zauważ, że za rządów PO nie było ani jednego dużego medium (za wyjątkiem Rydzyka i Spółki), które by atakowało PO. Prawdopodobnie ta skrajna propaganda TVPis wynika z tego, że TVN, Onet i kilka innych mediów od początku coraz ostrzej jeździło po PiS, które się odwdzięczało w swojej telewizji, ale że z PO są w tym lepsi, to z ich strony to aż tak nie raziło. Jak posłuchasz jednego dnia wiadomości TVPiS i TVN, to zauważysz, że to ta sama sieczka, tylko z różnych stron podana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-2 / 4

@karolina1128
1. Nie doszło do żadnego wałku, to, że ktoś coś chciał to jeszcze za mało aby nazywać to aferą. Kogoś Ziobro posadziła za to?
2. Po Morawieckim jeździmy za miskę ryżu ale nikt tego nie nazywa aferą, bo to nie jest afera.
3. Czyli co? Powinniśmy tam GROM wysłać?
4. Za PO ta pozycja była wysoka, teraz jest niska wszędzie.
5. Ale to pretensje do prezydenta raczej, to Lech Kaczyński robił fochy i się zachowywał jak prostak, a nie Tusk.
6. Opozycja wykorzystała to, że PO nie wyjaśniło Polakom, ale to wykorzystanie polegało na tym, że Polaków w łatwy sposób okłamali, czy to wina PO, że PiS perfidnie okłamuje Polaków i że Polacy są naiwni?
7. Jakiej ideologii?
Rydzyk atakował i parę mniejszych ale za to nie było nikogo kto by bronił ówczesny rząd! PO nigdy nie miało swoich mediów. Rząd był ostro rozliczany przez wszystkich, co w sumie złe nie było ale obróciło się niestety przeciwko Polsce.
TVN, ONET i kilku innych po prostu po przejęciu władzy przez PiS dalej skrupulatnie patrzyli i patrzą na ręce władzy, w tej kwestii nic się u nich nie zmieniło.
Porównanie TVPiS z TVN to jak porównanie gówna, za przeproszeniem, z kawiorem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 0

@MaksParadys
1. Tym razem nie doszło, bo zrobiła się afera. Niemniej dla mnie wystarczającą aferą jest to, że oni nikogo nie sadzają, tak samo jak PiS. Bez względu na przewiny w grę wchodzi tylko dymisja.
2. Jeśli dla Ciebie nie jest aferą fakt, że ludzie mający dbać o Ciebie i dobrze zarządzać Twoim majątkiem mają Cię w pogardzie i chcą się tylko nachapać, to już nie wiem, co nazwałbyś aferą. W takim razie historyczna Targowica, czy latanie Poniatowskiego za Carycą Katarzyną też nie jest aferą.
3. Chociażby skorzystać z naszej "silnej pozycji w UE" i za pomocą nacisków międzynarodowych zrobić to tak, jak robią wszystkie inne kraje: nie oddać śledztwa w sprawie katastrowy wojskowego samolotu.
4. Jak wyżej.
5. Znasz powiedzenie, żeby głupszemu ustąpić? Skoro żaden nie ustąpił, tylko doprowadził do szopki, tzn. że obaj są siebie warci.
6. Po Twoich wypowiedziach zdecydowanie zaliczyłabym Cię do tej grupy Polaków, którą opisujesz. Wypowiadasz się tak, jakby Tusk był zbawcą narodu i konkretne argumenty przeczące tej tezie po prostu w swoich odpowiedziach pomijasz.
7. Lewica i prawica zawsze się ścierały. Dobrze to było widać, gdy Trump robił swoją pierwszą kampanię. Nie widziałeś nagrań, jak TVN robił ustawki, żeby tylko zgodnie z linią swojej propagandy nagrać materiał? Albo stosował wybiórcze ujęcia, żeby poprzeć swój wywód? Nigdy nie weryfikowałeś na innych stronach materiału opublikowanego przez Onet?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-2 / 4

@karolina1128
1. Czyli była afera czy do niej nie doszło? Bo już się gubię? :-)
2. Nie jest aferą dla mnie to co ludzie gadają po alkoholu podczas prywatnych spotkań.
3. A co Putina obchodzi UE? Gdyby Putin widział, że PiS tej katastrofy nie wykorzystuje politycznie to wrak by nam oddał po miesiącu. Nikt śledztwa Rosji nie oddał, Polska miała swoje śledztwo, a co robi Rosja to ich sprawa, nie ma możliwości zabronienia jakiemuś krajowi prowadzić w jakiejś sprawie swojego śledztwa. Ich prawo.
4. :-)
5. Premier ustępując prezydentowi złamał by prawo, nie można tak sobie oddać komuś swoich własnych kompetencji. Byłoby to zrzucenie własnych obowiązków na kogoś innego.
6. Jak chcesz mnie obrażać to może na tym zakończmy...

Cześć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 0

@MaksParadys to zakończmy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Skar2k19
+8 / 16

chyba ich wyborcy szybciej umrą z głodu braku pieniędzy na rachunki niż wykończą przedsiębiorców haha idźcie do kościoła na tace dajcie 50 zł i pomódlcie się o kolejne wygrane wybory przez pis za rok będzie was mniej niż zakładano jedynie na tym kościół zarobi i firmy pogrzebowe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nicemen1
+2 / 2

Gaz podrożał wszędzie a na pocieszenie moje akcje PGNIG rosną.
Palę drewnem ze swojego lasu, trochę się bronię, ale i tak zapłacę za to w produktach niestety.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dinaeel
-4 / 24

Pewnie za PO by tego nie było. Nic by nie było. Wszystko wyprzedane i oddane "właścicielom" sprzed 80 lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dinaeel
+4 / 10

@YszamanY zwyczajnie pamiętam poczynania jego ekipy. Obecna nie jest lepsza, jednak jedni i drudzy są dobrzy w wytykaniu się palcami przy publice, a klepaniu po plecach za kulisami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kemot413
-4 / 12

***** *** tylko to mogę powiedzieć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C konto usunięte
+3 / 11

Jestem ciekawy czy jak PO wróci do władzy, to czy będą tutaj przedstawiane takie "noworoczne życzenia" Kaczyńskiego będącego w opozycji :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Mikolaj25
+5 / 9

od 17lat obwiniają się na wzajem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dinaeel
+5 / 5

@Mikolaj25 i dobrze im to wychodzi skoro te same ryje wciąż są przy korycie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+4 / 4

@Dinaeel "Impreza u Mazurka" całkiem nieźle pokazała, że to tylko teatrzyk dla pospólstwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bumerrr
0 / 20

Dla tego zdrajcy jest specjalne miejsce w piekle!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
+16 / 36

Jak zwykle świetne aktorstwo i mistrzowski poziom cynizmu. Panie Donaldini, ludzi, którzy mają choć odrobinę oleju w głowie i nie mają dziur w pamięci pan nie oszuka. Nikt o zdrowym rozsądku nie uwierzy w szczerość tego przejmowania się nagle losem Polaków. Mówisz pan prawdę i masz pan rację, jak najbardziej. Jednakże, nikt nie ma wątpliwości, że to zwyczajne zabieganie o poparcie. Pamiętamy, panie szanowny, pamiętamy co z kolegami wyprawialiście. I jesteśmy świadomi, że ta wojenka między PO i PiSem jest czysto medialna. Wiemy, że macie wspólne interesy. Kraj zniszczony i wkurzony rządami Kaczystanu chętnie by zagłosował na opozycję, taaak... ja również! Gdyby tylko jakaś realna opozycja istniała.
Still - nice try, Mr. Tusk, nice try.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatoania
+1 / 5

@Nefterain A co jeśli się mylisz? A co jeśli ci co uważają, że mają zdrowy rozsądek uwierzą w szczerość tej przemowy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
+2 / 4

@jatoania Jeśli mają zdrowy rozsądek to widocznie mają krótką pamięć. Mogę się mylić co do reakcji. Jestem przekonany, że nie mylę się co do intencji tego złotoustego. Przede wszystkim osoby wykazujące się choćby odrobiną zdrowego rozsądku z pewnością dostrzegą jeśli nie cynizm to chociaż to, że coś tu nie gra. Że takie słowa padają z ust kolesia, który (wraz z ochoczo wtórującą mu partią) traktował kraj jak plac zabaw a swoich rodaków jak szkodniki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatoania
0 / 6

@Nefterain obyś miał rację...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
0 / 2

@jatoania Obym... i w tym problem - obecnie można jedynie mieć nadzieję i... nic poza tym. Chociaż szczerze? Nie miałbym nic przeciwko żeby być w totalnym błędzie i pomylić się tak, że bardziej się nie da, żeby tylko miało to pozytywny efekt dla kraju. Z jaką ulgą i radością bym się wtedy przyznał, że "tak strasznie się myliłem, na szczęście już wszystko dobrze". Cóż... kolejne marzenie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jatoania
0 / 6

@Nefterain i znów trafiłeś w sedno. Mnie także wcale nie zależy na tym aby mieć rację i wiele bym oddała aby na widok polityka odetchnąć i poczuć, że żyję w normalnym kraju. Marzenia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B biuro74
-3 / 5

@Nefterain Ja zawsze mam w wielkim poważaniu ludzi - którzy jak Ty - piszą z WIELKĄ (chciałem to wyraźnie podkreślić) werwą o tym, co to myślą według nich inni ludzie. Bardzo mnie od zawsze interesowały techniki wnikania w ludzkie umysły służące odczytywaniu myśli. Bardzo się cieszę, że wiedzę tę posiadasz i - co ważne - z nami się za darmo dzielisz. Ja również nie wątpię w Twoje szczere intencje uświadamiania innych ludzi, bo przecież tylko Ty masz patent na to, jak odczytać myśli pana Tuska. Nie to, co ten pan Tusk - przecież skąd on ma niby wiedzieć, co chce zrobić pan Kaczyński i reszta ? No nie może wiedzieć nic, musiałby zwrócić się o pomoc do Ciebie ! Ufam Ci, że on to kłamca, a Ty świecisz prawdą przejedyną, a co ważniejsze - niepodważalną. Na każde swoje zdanie przedstawiłeś dziesiątki dowodów, wobec czego zupełnie nie mam się o co czepiać. Dziękuję za uwagę i życzę dalszych sukcesów w odczytywaniu myśli - polecam w dalszej kolejności badać sprawę myśli psów (być może się okaże, że ludzie to zwyrodnialcy więżący te zwierzęta od tysięcy lat pomimo ich woli).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2022 o 4:38

M konto usunięte
-3 / 7

@Nefterain
Dostałem 150% podwyżki za gaz, a kolejne już w drodze, według rachunku za grudzień podwyżka przekroczy 200%, bo mam go rozbity na dwie sumy, po za tym już oficjalnie podano, że w styczniu kolejna podwyżka więc jakie k.... aktorstwo tu widzisz?
Jakie oszukał? Ja pamięć mam dobrą, za PO Polska rozwijała się najszybciej w Europie, teraz mamy najwyższa w Europie inflację! Łapiesz różnicę czy ciężko?
A to dla Ciebie takie dziwne, że polityk zabiega o poparcie? Serio uważasz to za coś złego? A niby jak ma naprawić to co PiS rozwaliło jak nie będzie miał poparcia?
Jakie wspólne interesy? Na razie to wygląda na to, że z PiS wspólny interes, nie wiem jaki ale tak to wygląda, ma Konfederacja, która nie sprzeciwiła się likwidacji wolności słowa w Polsce czyli nie chce aby Polacy znali prawdę. Zakładam, że skoro tego Konfederacja nie chce to znaczy, że ma jakiś wspólny interes z PiS.
Istnieje realna opozycja, nie idealna ale na ten moment jedyna realna i to jest PO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
0 / 2

@jatoania Większy poziom zgadzania się z kimś niż ja się teraz zgadzam z Tobą chyba nie istnieje. Ale no właśnie, marzenia... jakże odrażający obraz polityki i standardu życia w tym kraju się wyłania z naszych marzeń. To nie jest normalne, że my MARZYMY o tym, żeby żyć w normalnym kraju, żeby żyć godnie, normalnie, po swojemu, bez strachu o jutro. W normalnym kraju zwyczajne, godne, spokojne życie to norma, to oczywistość. Tutaj, cóż... no właśnie, marzenia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
-1 / 1

@biuro74 Nie chciałem się stawiać w pozycji wszechwiedzącego i jedynego słusznie myślącego choć rzeczywiście może tak to wyglądać i zgadzam się - można to tak odczytać. Ale o co innego mi chodziło. Trzasnąłem tu totalnym brakiem zaufania do polityka tej klasy (o ile o jakiejkolwiek klasie można tu mówić) i przeświadczeniem czy tam wiarą w to, że nie jestem jedyny. Bo mimo wszystko jestem pewien, że więcej osób stosuje zasadę ograniczonego zaufania tak ogólnie. Z kolei wobec tak znanych na scenie politycznej person to zaufanie jest bardzo, ale to naprawdę bardzo ograniczone. I rzecz jasna nie obrażam się, że masz takich jak ja w poważaniu - masz do tego pełne prawo. Przedstawiłem swoją opinię, Ty masz swoją. Mogę się z nią nie zgadzać, oczywiście! Ale cieszę się, że oboje możemy je wyrażać. Co do tego, że pan Tusk to kłamca i krętacz... cóż, za swojej kadencji hojnie obdarowywał nas dowodami na to. Ale tego odczytywania myśli chętnie bym się nauczył tak czy inaczej ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
-1 / 1

@MaksParadys Też dostaję rachunki, widzę co się dzieje, widziałem też wcześniej. Jestem w pełni świadomy, że chociażby ta tarcza antyinflacyjna to jawna kpina bo zasłania jedynie w niewielkim stopniu skutki nie spoglądając nawet w kierunku przyczyn. Poza tym prawdziwa tarcza antyinflacyjna bardziej się kojarzy z czymś, co przed inflacją chroni a nie uprawia walkę z wiatrakami już po fakcie. Jestem boleśnie świadomy konsekwencji polityki PiSu - jak również tego, że to dopiero początek. Nadal jednak widzę aktorstwo. Aktorstwo cynicznego polityka, który doskonale wie co, kiedy i w jaki sposób powiedzieć.
Prężnie to im się w tabelkach rozwijała. Tak prężnie się rozwijała, że jak kraj napotkał kryzys to się okazało, że wszystkie usługi publiczne latami klejone na ślinę i gumę do żucia się sypią. Realnie prężnie rozwijający się kraj miałby zabezpieczoną przynajmniej opiekę zdrowotną. Jak to wyglądało i wygląda nie muszę mówić. Zatem ten argument do mnie nie trafia. Nie, nie jest to dla mnie dziwne, w pełni zrozumiałe rzekłbym. I nic w tym złego nie ma. Zresztą w swoim komentarzu przyznałem mu, że dobrze mówi. Zabiegając takimi wystąpieniami o poparcie mądrze robi. Po prostu nie mam złudzeń co do jego motywacji. Ciężko byłoby mnie przekonać, że ten człowiek nagle zaczął się tak troszczyć o ten kraj i jego obywateli.
Wspólne interesy już tłumaczę: długo sobie PO porządziło - ludzie mieli w końcu dość, a zatem opozycja! PiS długo sobie już rządzi - ludzie mają w końcu dość, a zatem opozycja! Naprawdę nie chcę żeby doszło do scenariusza, w którym po kilku latach musiałbym wkleić pierwsze zdanie ("długo sobie PO porządziło...") raz jeszcze... Robienie z ludzi idiotów, drenowanie naszych portfeli i rujnowanie kraju bardzo mocno wyglądają na wspólny interes na przestrzeni lat. O Konfederacji nawet nie chcę mówić, ani słowa, bo ręce opadają. Ale tak masz rację i tu pełna zgoda, prawica stara się sięgnąć po każde możliwe wsparcie bo widzi, że dymi im się pod kuprem. Albo może tylko prezentują nam taką narrację? Nie wiemy niestety co się dzieje w kuluarach. Ale spójrzmy z ich punktu widzenia: PO nakręciło afer, kto miał napchać kabzę ten napchał; my nakręciliśmy nawet więcej afer i również możemy do emeryturki wylegiwać się na Malediwach - stać nas; teraz oni znów się obłowią na kolejnych wałkach i przekrętach jeśli wygrają wybory; następnie my wrócimy jak rycerz na białym koniu z obietnicą odsieczy z rąk tych paskudnych lewicowców; i... tak to się może kręcić bez końca dopóki już nic tu nie zostanie. Nie chcę takiej przyszłości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 4

@Nefterain
Od 2016 roku wiem, że PiS polską gospodarkę prowadzi w przepaść, od 2-3 lat twierdzę, że w przeciągu kilku lat (2-3 już minęły) czeka nas dwucyfrowa inflacja i wcale pierwszą cyfrą nie musi być 1, aby to wiedzieć nie trzeb być profesorem ekonomii.
Co do polityki to polityka jest w pewnym sensie grą więc nie rozumiem co Ciebie tak dziwi? Wszystkim wolno grać ale to Tusk jest cynikiem? Serio? Czy może uważasz po prostu, że cynikiem jest każdy polityk? Jeśli to drugie to pisz precyzyjnie, a nie atakujesz jednego.
Co by nie powiedzieć za PO kraj funkcjonował dużo lepiej niż za PiS - nie mylić z dobrze!
Ludzie mieli dość, bo są naiwni i uwierzyli w bajki PiS, że może być lepiej ale na lepiej nas nie było i długo jeszcze nie będzie stać, teraz żyjemy ponad stan i już za to płacimy. Za PO rozwijaliśmy się najszybciej w Europie, a ludzie mieli dość... tego nawet nie trzeba komentować. PiS postawiło na propagandę i okłamuje Polaków, połowa z naszych rodaków nie ma pojęcia w jakiej "ciemnej d...." jesteśmy jako kraj, nie ma pojęcia, że finanse kraju są totalnie zrujnowane i czeka nas teraz 10-20 lat naprawiania tego co PiS zniszczyło w 6.
Nie wiem o jakich aferach PO piszesz, 90% tych niby afer to wymysł PiS i z aferami nie ma nic wspólnego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kwasorod
+5 / 17

....o tym jak to burdelmama dziwki pouczała ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fu3i
0 / 8

nie lubie pisu, ale sorry, jesli slysze te slowa od tuska, czyli goscia, ktory tak w 8 lat rozpieprzył nasz kraj, potem zwiał do angeli, a teraz wraca jak jakiś zbawca to aż się płakać chce... jedni i drudzy rozkradają ten kraj, a z nas robią debili, którzy mają wybierać między kiłą i rzeżączką...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
-1 / 1

@fu3i W pełni się zgadzam. Jeśli mam wybierać między jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale. Poza tym tu nie ma "mniejszego" zła. Obie drogi są równie beznadziejne tylko w inny sposób i z innymi pomysłami na niszczenie wszystkiego wokół oraz gnębienie ludzi. Dlatego na kartach do głosowania powinno być obowiązkowo pole "Te partie i to co sobą reprezentują to jakaś kpina albo smutny żart - świadomie oddaję głos nieważny; proszę wliczyć głos do frekwencji" czy coś podobnego

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@Nefterain można też po prostu zagłosować na kogoś mało znanego. Efekt będzie ten sam (chyba że dużo osób zdecyduje się na ten krok), a zawsze na słupkach po wyborach będzie widać, że te nasze mniejsze zła straciły coś w swoim poparciu. Po kilku takich akcjach może nawet ktoś nowy zacznie pojawiać się w sejmie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
0 / 2

@karolina1128 Tak, tak, jak najbardziej tak! Miałem też o tym mówić, wyleciało mi, ale słusznie prawisz! To jest właśnie nadzieja. Dalej: mam nadzieję, że rzeczywiście do tego dojdzie, że nawet jakiś nieoczekiwany kandydat się wybije i wygra. Przez takie nawet głosowanie "na złość", w nurcie "byle tylko mój głos był ważny ale oddany komukolwiek innemu". To jest rozsądne podejście. Oczywiście też liczę się z tym, że nie ma czegoś takiego jak "partia idealna", w każdej zawsze coś nie będzie się podobać. Ale też ja nie traktuję żadnej partii jako taksówki, która dowiezie mnie precyzyjnie tam gdzie chcę tylko bardziej jak autobus - wybieram tę linię, która ma przystanek możliwie najbliżej mojego punktu docelowego. Kolejny atut jest taki, że jakaś całkowicie nowa siła u władzy jeśli nie pomoże to chociaż nie napsuje. Zwyczajnie - nigdy u władzy nie byli, to świeżaki. Czyli? Czyli nie mają jeszcze aż takiej wyrobionej partyjnej buty i arogancji, znajomości, zobowiązań a nawet , bez którego nie będą w stanie niczego zepsuć nawet w połowie tak jak polityczni wyjadacze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@Nefterain bardzo mi się podoba ta analogia, jest świetna :) Trzeba próbować, bo przecież jak będziemy kręcić się w kółko, to bagno będzie tylko bardziej wciągać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
0 / 2

@karolina1128 Awww, dziękuję! ^.^ Ojjjj celnie z tym bagnem, przerażająco celnie! - komplement rzecz jasna dla Ciebie, nie dla bagna, w którym tkwimy - wolałem doprecyzować. Miłe to i budujące na randomowej stronce, pod randomowym postem trafić niespodziewanie na kogoś o podobnych przekonaniach :3 zatem cel na teraz: przetrwać do wyborów; faza druga - mieć nadzieję, że uda się przebić komuś kto chociaż spróbuje naprawić zniszczenia. Trzymajmy się tej myśli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
0 / 2

@Nefterain dziękuję :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korn82
+1 / 11

Nie wierzę temu oszustowi jak psu. Teraz się będzie wybielał i kreował na obrońcę polskich rodzin. A tfu! Ludzie pamiętają co robiłeś!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N Nefterain
+1 / 3

@korn82 Yup, pamiętają! Może nie wszyscy, ale ja pamiętam doskonale. Wszystkie wybryki jego i jego ekipy. Pisuary ich przebiły, bo wzbijają się już na wyżyny bezczelnego robienia rozpier***u, wiadomo. Co nie umniejsza faktu "dokonań" poprzedników.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant_
+7 / 13

Jestem wzruszony troską Tuska o zwykłych Polaków. Tym bardziej, że to człowiek znany ze swojej troski. Przykładowo bardzo ofiarnie zatroszczył się o 150 miliardów z OFE. Troszczył się też o interesy Kulczyka i firmę Ciech S.A. I o pozycję Angeli Merkel się troszczył i o gospodarcze interesy Niemiec się troszczył. Ach, ileż tej troski było!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C konto usunięte
+4 / 6

@Quant_
Nieśmiało dodam Amber Gold i syna w tej zacnej spółce.
Układ zamknięty i Pakt - filmy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant_
+2 / 4

@Cierpiedole - faktycznie, dzięki za erratę :) A skoro jest Sylwester i się bawimy, to zapodam w charakterze bonusa pewną sympatyczną teoryjkę na temat Donalda. Otóż pewien emerytowany radziecki dyplomata stwierdził, że Tusk został zwerbowany przez wywiad RFN jeszcze w 1986 roku i pracował dla tej zacnej instytucji również po transformacji ustrojowej. Ile w tym prawdy nie mam pojęcia, a znając chwyty używane przez radzieckie i rosyjskie służby, historia może być całkowicie wyssana z palca. Jednak jak by się tak dokładnie przyjrzeć skutkom rozmaitych działań Donalda, to historia wydaje się być całkiem spójna. Jeżeli odrzucimy to, co Tusk deklarował, co mówił, co obiecywał, a skupimy się na tym, co faktycznie zrobił i jakie były tego konsekwencje, to trudno zaprzeczyć, że jego rządy w Polsce były korzystne przede wszystkim dla Niemiec. Podobnie jego działania jako przewodniczącego Rady Europejskiej były korzystne głównie dla Niemiec. Oczywiście to nie oznacza, że pracował dla Niemiec. Być może po prostu ma germanofilskie poglądy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C konto usunięte
-2 / 6

Akurat do cen energii się przykleił ? Serio ? Akurat do tego problemu który dotyka całą UE (dzięki Gazpromowi i kłótniom o NS2) i nie jest bezpośrednio winą polityki PiSu ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M miczaw
+7 / 7

A może są już dogadani, że znów ma nastąpić zmiana przy korytku i teraz PiS ma zrobić wszystko co tylko się da, by nie wygrać kolejnych wyborów? Takie mam przynajmniej wrażenie, że i PO i PiS co jakieś 8 lat zaczynają robić na złość wyborcom, tak jakby byli świetnie dogadani, że teraz Ci idiotyczni wyborcy mają wybrać tą drugą opcję, by wszyscy mogli się nakraść po równo :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P ph0b0s12
-1 / 11

I jeszcze występuje na tle szmaty unijnej, która jest odpowiedzialna za 60% ceny energii z powodu ideologii walki z globalnym ociepleniem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szteker
0 / 2

Tak jak go nienawidzę, tak przyznam mu rację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eisenhower
+3 / 5

Można tutaj by rzec: przyganiał kocioł garnkowi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar saz06
+7 / 7

On akurat nie jest odpowiednią osobą by się w tym temacie wypowiadać. To ten od "tymczasowej" podwyżki VATu. I jakoś nie potrafię uwierzyć ,że gdyby rządził, to cokolwiek byłoby dzięki temu tańsze. Rozumiem i popieram krytykę PISu. Ale popierania PO nie rozumiem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 1

@saz06 o to to to to to.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SzamanSlonca
+2 / 4

Szanowny panie Donaldzie
Powiedz mi proszę czy gdy poraz kolejny twoja partia dojdzie do władzy (czyli wymienicie się z pisem stołkami tak jak to miało miejsce już kilka razy)
To zniesiecie te wszystkie podatki czy dołożycie kolejne nowe. Bo nie wiem dlaczego może to zasługa waszej wieloletniej działalności na szkodę państwa polskiego i sejmowych przepychanek politycznych PIS-PO PO-PIS (nie wiem jak inni) ale ja wam poprostu niewieżę.
Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w nowym 2022 roku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
0 / 0

Wina, w przypadku domów i mieszkań, leży po stronie jednostek, które nimi zarządzają. Miały możliwość złożenia oświadczenia, że gaz służy tylko i wyłącznie na potrzeby mieszkańców - wtedy nie mieli by takich podwyżek. Jak widać kilka z takich podmiotów (spółdzielnie, wspólnoty etc.) nie złożyły. W takim razie są traktowane jak każda firma - rozliczne wg cen rynkowych. Cześć spółdzielni w poprzednich latach składała wręcz odwrotne oświadczenia, bo wtedy taryfa dla biznesu była korzystniejsza niż dla osoby prywatnej do użytku w domu/mieszkaniu. Pewnie nie wprowadziły korekt i teraz mają kłopoty.

Co nie znaczy że problem nie istnieje, bo już takie szpitale czy np. przedszkola będą miały duuuuże podwyżki.

Jeszcze jedno, bodajże od 2024 prywatny odbiorca będzie rozliczany wg cen rynkowych więc na razie większości się upiekło, ale za 2 lata gwałtowne podwyżki dotkną wszystkich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 31 grudnia 2021 o 20:43

A konto usunięte
+1 / 3

To znaczy odpowiada wam taki stan rzeczy i to że będzie drogo,będziemy się licytować który lepiej ,który więcej,brawo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O konto usunięte
0 / 4

Polaki jednak mają pamięć złotej rybki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P peghehe
0 / 2

Nigdy za ryzym i jego swita nie przepadlaem nieraz zdarzylo sie rzucic jakims ujem w strone platfusa i donka , ale jak spojrzec z dystansem i logicznie przeanalizowac rzady PO i pisuaru to w tym zestawieniu platfusy wygladaja duzo duzo duzo lepiej tak slabi sa obecni w sumie mysle ze nie mielismy az tak zlych jak pisuar. Zle to swiadczy o inteligencji krajanow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 grudnia 2021 o 22:55

W wacek1911
-3 / 7

Kończ waść, wstydu oszczędź!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+1 / 1

@wacek1911 przy okazji, sens tego powiedzenia brzmi: "mistrzu! Dobij mnie już, żebym nie musiał się dalej upokarzać w naszej rywalizacji. Do pięt Ci nie dorastam!"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 stycznia 2022 o 8:46

avatar Zetar
-2 / 2

@karolina1128 - typowy wyborca pisu nie bardzo wie o czym mówi/pisze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
-2 / 2

@Zetar nie osądzałabym tak szybko. Wielu ludzi nieprawidłowo używa tego cytatu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wacek1911
-3 / 3

Zetar- gdyby było wzięte w cudzysłów, byłby to cytat i mógłby być użyty w innym kontekscie, ale to jest moja wypowiedź, zachęcająca Tuska, żeby spadał na drzewo, i dlatego sądzę, że to ty nie bardzo wiesz o czym się pisze/mówi- typowy wyborco.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zetar
-2 / 2

@wacek1911 - wacku drogi, pewne zdania nie muszą być pisane w cudzysłowie aby wszyscy wiedzieli, że to cytat. Tak jest np. z "Inwokacją" czy też z "kończ Waść (...)". Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy taki cytat występuje "solo", bez połączenia z jakimkolwiek innym zdaniem. Dlatego twoje wywody są tak samo żenująco głupie jak większość wywodów Pinokia, Anżeja i reszty. Bo wam przecież nikt nie wmówi, że białe jest białe, prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wacek1911
-2 / 2

Zetar - Jeżeli zdania nie są wpisane w cudzysłów, to nie jest to cytat i mogą być użyte w innym kontekście, ale o tym wiedzą tylko inteligentni, ułomny polonisto. I tylko większość jest na takim niskim poziomie intelektualnym jak ty, a nie jak twierdzisz wszyscy, dlatego też w parlamencie jest tylko kilka procent ludzi inteligentnych, a Polską od 40 lat rządzą ludzie twojego pokroju,

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C C1VenomMX321
+2 / 6

Bo jak on rządził to było normalnie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mamut3003
+1 / 1

Nie wiem jakie ma intencje ale z tymi słowami nie sposób się nie zgodzić .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E konto usunięte
+2 / 10

Tusku, zadzwoń do kolegi Timmermansa i zapytaj go limity CO2, zadzwoń do koleżanki Merkel i zapytaj o NordStream2... A potem spróbuj sklecić jakiś własny program, co nie udaje Ci się od pół roku... A najlepiej to wróć do swego małego kibla w Brukseli, którego zazdrościł ci Owsiak... I może nie składaj już Polakom żadnych życzeń czy obietnic-:(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H heniooslaw
-2 / 6

@Etanim platformie od 14 lat nie wychodzi sklejenie programu wyborczego :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zetar
-1 / 1

@Etanim - czekaj czekaj, a ile to pis zarobił na sprzedaży zezwoleń ba emisję CO2? 60 miliardów? Gdzie się ta kasa podziała? No i najważniejsze - dlaczego kaczysci sprzedają je w Berlinie, u Merkelowej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pietrucha08
-1 / 3

rude to jednak fałszywe........

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bazyliszekkrwisty
+2 / 4

To jest bardzo ciekawe zjawisko:
Tusk i PO rządziło przez osiem lat - to wszystko jest wina Tuska i PO.
Tusk i PO nie rządzi już od ponad sześciu lat tylko PiS - to wszystko też wina Tuska i PO.

To jakaś PiS-owska schizofrenia, czy jakaś inna choroba?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bertazaur
-2 / 8

i to mówi gość, który promował Nord Stream 2... Żenada

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+1 / 3

@Bertazaur w którym momencie promował ?

https://www.cire.pl/artykuly/serwis-informacyjny-cire-24/124249-tusk-nord-stream-2-zaszkodzi-europie
"- Przewodniczący Rady Europejskiej Donald Tusk opowiedział się przeciwko planowanemu gazociągowi Nord Stream 2, który ma dostarczyć więcej rosyjskiego gazu do Niemiec. Wezwał jednocześnie do ścisłej regulacji projektu w obawie, że może on wzmocnić Moskwę - pisze Financial Times, na który powołuje się BiznesAlert.pl."

Trochę żenada że nie wiesz o czym piszesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T thingrim996
-4 / 4

Jeżeli przychodzą wyrównania za cały rok i okazuje się że wyrównanie gazowania liczy po nowej cenie to moga być takie rachunki. Panie Tusk nie gadaj Pan głupot bo to opłata jednorazowa za rozlicznie roczne!!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D konto usunięte
0 / 4

Urzekła mnie jego troska o przeciętnego Polaka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 4

W zeszłym roku za gaz za grudzień zapłaciłem 862 złote, w tym roku oszczędzałem i zużyłem o niecałe 20% mniej gazu... dlatego rachunek dostałem "tylko" 1 909. Ale jest on rozbity na dwie części, bo od 16 grudnia stawka znów wzrosła, a podobno w styczniu kolejna podwyżka więc obstawiam (optymistycznie) 3 000 zł za styczeń.
***** PiS!!!
I proszę mi tu nie wyjeżdżać z cenami na rynkach światowych!

https://demotywatory.pl/5109846/Morawiecki-to-lubi-samego-VATu-jest-prawie-200-zl-wiecej-Na

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bloodonice
+2 / 2

Smutne jest to, że PiS przegra wybory dopiero wtedy, gdy już doprowadzi Polskę do ruiny. Smutne jest też to, że władze po nich przejmie PO.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem