Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
515 517
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar IwanBardzoGrozny
+1 / 17

Trzypasmowa autostrada z ograniczeniem 80 - cóż trudno się dziwić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fu3i
+6 / 8

@IwanBardzoGrozny byleś kiedyś za granicą? Każdy tunel w Alpach ma tak samo, to może i u nas 2,3 km każdy wytrzyma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar everblue1981
-1 / 5

@fu3i Tyle, że to nie kręte tunele w Alpach tylko nowoczesny 4 pasmowy (1 pas awaryjny) prosty tunel. No to z tym myśleniem wprowadźmy 40km/h, będzie super bezpiecznie, każdy wytrzyma. Ludzie lubią sobie założyć chomąto, a jak nie chcą dostaną batem (w formie mandatu) i jeszcze będą temu przyklaskiwać i tego bronić. Urodzeni niewolnicy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aqq300
-5 / 7

A jakie znaczenie ma Twoja opinia? Jest przepis - zastosuj- nie będzie mandatu. Za trudne? Odłóż prawo jazdy z powrotem do paczki z chipsami. Chyba, żeś potomek chłopa mazowieckiego, ewolucyjnie posiadający szerokie stopy, by nie zapadał się w gnojowniku, nie potrafi nie wcisnąć gazu w podłogę czy jakoś tak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar everblue1981
-1 / 1

@Aqq300 W Paryżu jest już bezwzględne ograniczenie do 30km/h , ponieważ politycy "już nie wiedzą co zrobić by ograniczyć wypadki". Przepisy ustanawiane są przez ludzi którzy już dawno odjechali od rzeczywistości, często sami nie mają prawa jazdy. Brak negowania bezsensownych przepisów to typowe myślenie niewolnika. "Pan tak kazał więc tak robię".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Devil_Poul
-1 / 3

a byłeś w niemczech? połowa wiaduktów i wszystkie tunele mają ograniczenia prędkości i fotoradary.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+15 / 27

A moje pytanie brzmi, dlaczego w tunelu, gdzie jak mniemam nie ma skrzyżowań, jest ograniczenie do 80km/h? Jest to droga ekspresowa. Normalnie w takich warunkach dozwolona prędkość to 120km/h.
Nie widzę większych przeciwwskazań do tej prędkości.
Tunel jest oświetlony, nie ma skrzyżowań, droga dwujezdniowa, z racji iż to tunel, nie ma mowy o bocznym wietrze, deszczu czy nawet oblodzeniu.

Typowy przykład sztucznego ograniczenia prędkości aby kosić kasę z mandatów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartoszewiczkrzysztof
+5 / 15

@rafik54321 Jest jedno przeciwwskazanie. Nie byłoby wpływów, do skarbonki :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Hamster88
-2 / 6

@rafik54321 100% racji

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pluszakxyz
+7 / 9

prawie w każdym kraju są w tunelach ograniczenia, właśnie do 80

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 11

@rafik54321
Dokładnie o to chodzi, nikt nie wyciąga wniosków... albo wyciąga - zależy co ważniejsze: komfort i bezpieczeństwo czy kasa. Bo skoro tyle osób tam przekracza prędkość i nie dochodzi do żadnych wypadków czy kolizji to znaczy, że ta prędkość jest za nisko ustawiona. Jeśli nawet nie 120, ze względu, że to jednak tunel, to na pewno spokojnie może być to 100 km/h.
Ludzie, pewnie głównie ci których nie stać na samochód - taka zwyczajna zazdrość, nie rozumieją, że auta wymyślono, po to aby w miarę szybko, oczywiście z umiarem tak aby też bezpiecznie, przemieszczać się z punktu A do punktu B, a nie aby sobie robić przejażdżki widokowe tempem spacerowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B BartS24
-1 / 3

@rafik54321 a co z ludźmi biegającymi po trasie i robiącymi sobie "selfi" ? Albo osobami co robią sesje swojemu samochodowi ustawionemu w poprzek ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+11 / 11

@rafik54321 bo to tunel i każdy poważny wypadek jest wielokrotnie groźniejszy (utrudniona ucieczka, szybsze rozprzestrzenianie się ognia, kwestia oparów z płonącego auta) a co gorsza nawet głupia kolizja blokuje go całkowicie (nie da się zepchnąć samochodu na pobocze).

Tego typu ograniczenie do 80km/h obowiązuje w zasadzie w całej Europie. Oczywiście są wyjątki, na Autobahnach często mamy zmienne ograniczenia prędkości w tunelach i przy dobrych warunkach i małym ruchu potrafią dać 100km/h.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+6 / 6

@rafik54321 Jakbym miał spekulować, to przypuszczam, że chodzi o zmniejszenie szkód w razie kolizji wewnątrz tunelu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+3 / 5

@rafik54321 Czy jakiekolwiek oznakowanie na polskich drogach jest realnie dostosowane do warunków panujących na tych że drogach?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
+3 / 3

@rafik54321 podejrzewam że chodzi o zmianę jasności przy wjeździe do tunelu w słoneczny dzień. Jakby chcieli "uszczegółowić" przepis to zaraz by się masa cwaniaków znalazła. W Niemczech też masz 80 w tunelach :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
+3 / 5

@bartoszewiczkrzysztof Jest kilka przeciwwskazań, jak chociażby:
1. Tunel przebiega mimo wszystko pod dzielnicą, a przez wentylatornie na powierzchnię ucieka hałas.
2. To wciąż tunel, w którym jest ograniczona widoczność i mniejsze pole manewru w przypadku nagłej sytuacji awaryjnej (plus tunel zakręca, więc później uda się zauważyć ewentualny zator).

I teraz ciekawe. Przy ograniczeniu do 80 km/h czas przejazdu odcinkiem tunelu do niecała 1:45 (jedna minuta i czterdzieści pięc sekund). Przy dopuszczeniu prędkości na poziomie 140 km/h to niemal równo 1 minuta. Niezmiernie szokuje mnie ten strach przed stratą cennych sekund. Ktoś nie tak dawno próbował mnie przekonać, że przy obecnych ograniczeniach już lepiej pchać samochód. To już ten moment?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
-1 / 3

@Pluszakxyz @Gorgonek interesujące. Jednak dlaczego w takim razie na autostradzie są ograniczenia prędkości? Przecież w DE nie ma. Dlaczego u nas są takie limity spożycia alkoholu? Na zachodzie prawie wszędzie są wyższe? Dlaczego narzuca nam się ograniczenia "bo takie so na zachodzie", ale już ulg, dobrych zarobków, niskich cen czy dobrej infrastruktury to już się nie daje "no bo to sie tak nie da" :/ ?

@MaksParadys te pełne 120km/h, może i by było przegięciem, ale 100km/h jak najbardziej można było dać.
Gdyby to była krajówka to jeszcze te 80km/h by obleciało (o 20km/h mniej niż gdyby to tunel nie był), ale na ekspresówce?

@BartS24 tacy mogą biegać wszędzie, nie tylko w tu. Wgl tacy ludzie nie powinni mieć łatwo się dostać w ten tunel.
"Albo osobami co robią sesje swojemu samochodowi ustawionemu w poprzek ?" - no a to już jest taki argument że jprdl... Wyciągasz sytuacje które nie powinny się wydażyć, a jeśli są to wyłącznie z winy debila na drodze. I co z tego że będzie ktoś jechał 80km/h, jak debil będzie stał z zgaszonymi światłami? I tak będzie BUM. Lepiej niech zainwestują w bardzo dobre oświetlenie, to nie będzie "klimatu tunelu" i cześć. Po kłopocie.

@Elathir ograniczona ilość tlenu i szybsze rozszestrzenianie się ognia? Ciekawe...
"a co gorsza nawet głupia kolizja blokuje go całkowicie (nie da się zepchnąć samochodu na pobocze)." - yyy, od tego masz pas awaryjny? :/ . Na drodze ekspresowej jest wymagany.

@Dragoo oczywiście że nie. Tylko przecież to powinno służyć bezpieczeństwu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
+2 / 2

@rafik54321 ogólnie nie ma, ale na większości odcinków są ograniczenia. Na tych trasach którymi uczęszczałem nie przypominam sobie odcinków bez ograniczeń :) Nie mówiłem że narzuca się "bo na zachodzie", ale że w innych krajach też są takie ograniczenia i podejrzewam że wynika to z ograniczonej widoczności podczas wjeżdżania do tunelu. Też bym wolał zachodni stosunek zarobków do cen, ale obawiam się że to nie za mojego życia ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+3 / 3

Wiesz, albo się na zachód oglądamy albo nie. Jak tak, to trzeba dostosować więcej aspektów a nie tylko te "przykre". Jak nie - to pierniczyć to i robić po swojemu z głową.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P paul123
-3 / 5

@rafik54321 ale bzdury wypisujesz z tym koszeniem kasy. o pomiar prędkości zabiegali warszawscy "eko-terroryści". W pewnym momencie GDDKiA się rozmyśliła to ich atak na nich był nieziemski za to. Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile kretyńskich ograniczeń, radarów i pomiarów zostało wprowadzonych bo "mieszkańcy" chcieli - czytaj aktywiści. A Warszawa jest ich miastem nr1 - patrz seria paskudnych radarów na zabytkowym Moście Poniatowskiego - tak oszpecić zabytek ale w tym przypadku aktywiści nie widzieli problemu.
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-tunel-pow-bez-fotoradarow-5442690

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 stycznia 2022 o 13:58

G Gorgonek
+1 / 1

Może ustalić milion zasad, np. że po ciemku można do 150 ale tylko jak masz xenony lub ledy itp, ale łatwiej równać w dół ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
0 / 6

@rafik54321
Mój wniosek wyciągnąłem wyłącznie z tego, że 2/3 ukaranych zmieściłoby się w 100 km/h ale nie znam tej trasy więc możesz mieć rację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
0 / 0

@rafik54321 logika ten kraj opuściła już dość dawno temu... i albo się dostosujesz do ograniczenia albo zapłacisz mandat.... masz wybór.. dostosować się... zapłacić od razu albo kredytowo...albo nie przyjąć mandatu i iść do sądu...Jak najbardziej prędkość powinna być normalna jak na takiej drodze o jakiej piszesz... no wiadomo że jak jest tłoczno... i coś tam się gdzieś dalej korkuje (nie znam tej drogi więc nie wiem co tam poza tym tunelem jest) ale ogólnie prędkość powinno się dostosować do warunków jazdy... jeśli jazda np nie pozwala na jazdę na większą niż te 80 czy 100km/h to się nie jedzie tyle mimo że możliwa jest jazda 120km/h wg przepisów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M konto usunięte
-1 / 1

@rafik54321 Odpowiedź jest prosta. Dlatego, że w razie wypadku, pożaru w tunelu jest kłopot, aby się tam służby dostały. Wszędzie w takich tunelach jest ograniczenie tępaki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pluszakxyz
0 / 0

Oczywiście, że w DE są ograniczenia, częściowo są odcinki bez ograniczeń ale jest też sporo z ograniczeniami. Kulturowo nie jesteśmy gotowi na jeżdżenie bez limitów, poza tym stan naszych dróg na to nie pozwala. Też nie jestem za tym, żeby na dwupasmowkach były przesadne ograniczenia, ale na to raczej nic nie poradzimy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
+3 / 9

Zastanawia mnie głupota tych ludzi którzy jechali ponad 100km/h, ograniczenie do 80 oraz odcinkowy pomiar są dobrze oznaczone. tych co jechali do 100km/h to jeszcze powiedzmy że można zrozumieć że zagapili się czy coś.

To że ograniczenie samo w sobie jest tam nie zrozumiałe, poza tym że wszędzie takie jest w tunelach, trasa jest lepszej jakości niż autostrady, do tego nie mają na jej jakość wpływu warunki atmosferyczne czy nawet pora dnia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar TheAvatar322
-5 / 5

Może niech wypowie się jakiś znawca, co popiera nowy taryfikator mandatów? ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TomekOKM
-2 / 10

Czyli ponad 4600 kierowców przejechało bezpiecznie, bo o żadnym wypadku nie słyszałem. To tylko dowodzi, że ograniczenia są sztucznie ustawione tylko po to, aby łatwo wpadała kasa z mandatów. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Dlatego Polacy nie przestrzegają w kraju przepisów dotyczących prędkości, bo większość z nich jest bezsensownych. Na krajówkach, gdzie jest 90, z powodzeniem mogła by być dopuszczalna prędkość 110-120 km/h – bo tak dużo ludzi bezpiecznie jedzie. Na autostradach 180 km/h też nikomu nie zrobiło by krzywdy. Mamy coraz lepsze samochody, które pozwalają na taką jazdę w bezpieczny sposób. A na idiotów i tak nic nie pomoże. No ale nie chodzi o bezpieczeństwo, tylko o wpływy do budżetu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Eaunanisme
-1 / 5

@TomekOKM No tak. O wpływy do budżetu. Budżetu, który od lat oscyluje w okolicach 350-400 mld (miliardów) złotych rocznie, a wpływy z mandatów to średnio ok. 300 mln (milionów) rocznie. To nawet nie jest 0,1% (jedna dziesiąta) budżetu. Więc nawet, jeśli podniesienie stawek mandatów pięciokrotnie miałoby robić różnicę, to dalej jest to kropla w morzu. I to dosłownie. Argument o tym, jakoby "koszenie kierowców" było jakimś gigantycznym dodatkiem do budżetu, jest wyssany z palca tak samo jak to, że "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie". Bądźmy poważni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zaukod
0 / 0

@TomekOKM Tak bo ograniczenia wcale nie są po to aby było jak najmniej wypadków i ludzie nie tracili życia, tylko po to aby utrudniać życie ludziom.
Na prawdę uważasz, że na większości krajówek jakie są w Polsce można BEZPIECZNIE jechać 120 km/h? Spytaj policje ile jest sprawców wypadków, którzy jeździli szybko, ale bezpiecznie.
Najważniejsze pytanie jest jednak czy masz wiedze na temat bezpieczeństwa na drogach od strony technicznej, czy jesteś ekspertem od wszystkiego jak większość Polaków?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
-2 / 4

A ile było wypadków? Jeżeli zero to może ograniczenie nie jest potrzebne? Ale pewnie nikt tego nie sprawdza bo po co... Przecież prawo u nas nie jest po to by nam się żyło lepiej ale po to by nas udupić...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aqq300
0 / 2

A może było 0, bo większość kierowców używa zawartości czaszki do myślenia i przestrzega przepisów?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zbych6666
+1 / 3

A ja choć zazwyczaj łamie wszelkie ograniczenia myślę że w takim miejscu jak tunel ma to sens. Wszystko było by super gdyby można było 140 jechać pod warunkiem że na prawym ciężarówki jadą 90, na środkowym samochody 120 a na lewym 150 bo jak wiadomo o 10 to tolerancja... Jak jest 80 to prawie wszyscy jadą koło 80, jak będzie 140 to zaczną się slalomy bo dziadek jedzie 60, ciężarówka go wyprzedza, skrajny lewy wyprzedza ciężarówkę jadąc 101, ten który ma 150 na blacie próbuje wbić się przed dziadka i łyknąć ciężarówkę z prawej strony itd Podwyższenie prędkości to tylko zwiększenie zagrożenia kolizją X10, ale nic nie stoi na przeszkodzie by podwyższyć do 120 w godz 22-6

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Devil_Poul
-2 / 2

i oby tak we wszystkich tunelach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Tomektywator
0 / 0

a co z resztą?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem