Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Raper Miuosh drwi z 2 milionów zapomogi, które dostał z pieniędzy podatników

0:26

Raper Miłosz Borycki, znany pod pseudonimem Miuosh, w 2020 r. dostał dwa miliony zapomogi z Funduszu Wsparcia Kultury, który był przeznaczony dla wykonawców, którzy nie mogli występować z powodu epidemii COVID-19. Muzyk w listopadzie 2021 r. pochwalił się w mediach społecznościowych nowym samochodem BMW z serii 8, którego dopiero co odebrał z salonu. Teraz do sieci trafiło nagranie, w którym raper śmieje się, że kupił to luksusowe auto za "money" podatników

www.demotywatory.pl

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
K konto usunięte
+23 / 27

Taki mamy system, wszystkich się okrada aby dać wybranym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+6 / 10

I to jest ch**j nie raper. Teraz wielu wykonawców stylizuje się za raperów, ale praktycznie wszyscy, są guano warci.
Bo rap pochodzi z patoli, taka jest prawda, rap to muzyka ludzi którzy z tej patoli wychodzą. A taki ktoś jakby dostał 2mln zł, nie kupiłby sobie bety. A mając taczkę hajsu, nawet będąc już ustawiony, nie wołałby o dodatkowy hajs od państwa, bo wiedziałby że ciężkie czasy zawsze mogą się zdarzyć.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korn82
+16 / 20

Trudno mieć do faceta pretensje, że wykorzystał okazję jaka stworzył Rząd. Ale chwalić się tym nie musi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dziad_2000
-1 / 7

@korn82 Trochę tak... To tak jak z optymalizacją podatkową. Skoro prawo daje takie możliwości to do kogo pretensje? Poza tym to wcale nie musi być prawda z tym typkiem tu. Albo inna sytuacja: miał zaplanowane występy, dzięki którym miał sobie kupić bmw, występów nie było i dostał kasę od rządu, To teraz co? Wydam tylko na jedzenie i rachunki za gaz, bo bmw nie wypada?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+10 / 16

@korn82 jednak ja mam pretensję. Bo pomoc się bierze wtedy kiedy jej potrzebujesz, a nie wtedy kiedy ci to na rękę. Bo biorąc pomoc, pomniejszasz pulę pomocy dla wszystkich.

Nie dzwonisz po karetkę, kiedy jesteś przeziębiony, bo w tym czasie, ktoś z zawałem może jej potrzebować.
Nie wołasz strażaków do tego żeby wygasili ci grilla.

Tak samo należy podchodzić z pomocą finansową od państwa. Jeśli budżet ci się domyka z twojej wypłaty, to dlaczego bierzesz 500+? Ze zwykłej przyzwoitości nie wypada brać zasiłków jeśli nie potrzebujesz ich.

Tak samo, jeśli dany piosenkarz, ma dość zaplecza finansowego aby przetrwać ciężkie okresy, czemu wyciągał łapy po hajs? Rozumiem jakiegoś aktora z teatru, którego nikt z nazwiska nie zna, że złożył wniosek o pomoc. Jednak pseudoraper, który wyciąga dziesiątki tysięcy zł od występu? Albo może i więcej?

O pomoc się prosi i ją bierze tylko wtedy kiedy na prawdę tego potrzebujemy, a nie po to aby sobie ułatwić życie!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korn82
-1 / 9

@rafik54321
Tak... ale jednak nie. Płacimy podatki i jeżeli coś przysługuje należy po to sięgać. Urzędnicy stworzyli jakieś reguły przyznawania pomocy, skoro spełnia ktoś kryteria dlaczego miałby się nie zgłosić? Bo honor? To wina systemu, że przyznaje zapomogi ludziom ktorzy tego nie potrzebują.
Jak dają trzeba brać a jeśli myślisz że jeśli nie weźmiesz, to dostanie ktoś bardziej potrzebujący, to jesteś naiwny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 14:38

avatar rafik54321
+4 / 8

@korn82 Czy to że jest kruczek prawny zobowiązuje cię do tego żeby koniecznie z tego zawsze korzystać?

Nie honor - przyzwoitość. Jeśli wiesz że jak coś ukradniesz, ale na 100% cię nie złapią, oznacza że należy kraść?

Oczywiście że system jest dziurawy, tylko to nie oznacza że trzeba z tych dziur korzystać.
Podobnie jak np są jadłodajnie dla bezdomnych - też ten raper będzie biegał po jadłodajniach aby przycebulić parę złotych? Bo "dajo to biere"?

"Jak dają trzeba brać a jeśli myślisz że jeśli nie weźmiesz, to dostanie ktoś bardziej potrzebujący, to jesteś naiwny." - gdyby każdy robił tak jak to opisałem, to zwyczajnie nie byłoby potrzeby przeznaczania zwiększonych środków na pomoc. Te środki można by wykorzystać np na obniżenie podatków, budowę dróg, służbę zdrowia i całą masę innych rzeczy które kuleją od dekad.

Na olx jest taka zakładka "za darmo" i co, mr raper też masowo zbiera fanty z tego żeby je sprzedawać dla ekstra hajsiku? Przecież może, wolno, to co, tu już tego nie robi bo co?

Moja narzeczona kiedyś robiła prawo jazdy, a tu wiadomo, trzeba testy robić. Nie miała na czym, na OLX ktoś chciał za darmo oddać bardzo słaby komputer biurowy. Wzięliśmy go, bo potrzebowaliśmy. Tym bardziej że prawo jazdy i tak było robione "na raty" w autoszkole (to OSK umożliwiało płatność za prawko ratalnie bez oprocentowania). Gdyby nie był nam potrzebny, nie wziąłbym tego kompa.

Bo takim działaniem, bogacze tylko pogłębiają biedę biedniejszych ludzi. A jemu co specjalnie przybyło? Niewiele. A wielu osobom zabrał sporo.
Tak jak na drodze, jako uczestnicy ruchu, powinniśmy dbać o bezpieczeństwo nie tylko dla siebie, ale dla wszystkich użytkowników drogi, tak samo jako podatnicy powinniśmy dbać o gospodarkę nie tylko dla własnego dochodu, ale dla dobrej kondycji całej gospodarki, dla wszystkich.
Pobieranie zasiłku kiedy jest niepotrzebny, jest jak zapierniczanie 200km/h po zabudowanym licząc na to że wszyscy inni kierowcy nam ustąpią pierwszeństwa :/ .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korn82
0 / 6

@rafik54321 gdyby ci przysługiwały od państwa 2 duże bańki to byś nie wziął? Które teoretycznie i tak byś zarobił gdyby nie pandemia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 15:13

avatar rafik54321
0 / 6

@korn82 w tej chwili bym wziął, bo jestem osobą potrzebującą pomocy. Mam między innymi problemy zdrowotne.

Gdybym miał na koncie np 20mln, to bym nie wziął, bo i po co?
To jest ta różnica. Moja decyzja o przyjęciu takowej pomocy, byłaby zależna od tego czy pomoc faktycznie jest mi potrzebna. W tej chwili jest mi potrzebna. A i tak jej nie otrzymuję (dzięki niewydolne NFZ). 2 lata temu pomocy nie potrzebowałem i nie brałem żadnych zasiłków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K korn82
0 / 4

@rafik54321
Ok.
A skąd wiesz ile na koncie ma raper?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+2 / 4

@korn82 jeśli kupił nowe BMW, to raczej na biednego nie trafiło, prawda? Żeby kupić nowe, salonowe auto, to trzeba mieć do dyspozycji sporą ilość wolnych środków. To wystarczający dowód na to, że zasiłku nie potrzebował.
Bo jeśli kupił auto za zasiłek, to znaczy że zasiłku nie potrzebował, gdyż i tak mu wystarcza na funkcjonowanie. Jeśli natomiast na auto miał z własnej kieszeni, a mimo to wziął zasiłek, to wygląda to jeszcze gorzej.
Więc nie muszę wiedzieć ile na koncie ma aby wywnioskować że zasiłku nie potrzebował.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dziad_2000
-1 / 5

@rafik54321 ile masz lat? Gdyby ludzie byli dobrzy, to by nie było głodu i wojen na świecie, pracę za nas wykonywałyby roboty, a my moglibyśmy się skupić na swoich hobby. Szlachetne i naiwne. Mnie nikt nie pyta czy zarobiłem w tym miesiącu tyle, że jestem w stanie zapłacić 1500zł zus - z których, jak każdy wie, na starość będę miał doże G.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 16:49

M mietek_obszczymur
-1 / 1

@rafik54321 ogólnie to się z Tobą nie zgadzam. Dlaczego? To już zależy jak na to spojrzeć:
1. Korzystasz z pomocy tylko gdy tego potrzebujesz? Ale zależy na do potrzebujesz. Uważasz, że samochód jest "mniej istotną" potrzebą w Twojej hierarchii. No dobrze, a jeśli np. ktoś zbiera na inwestycję w nieruchomość, żeby na starość mieć dodatkowy dochód (i wtedy nie być w potrzebie)? Czy to też potrzeba mniejszej rangi? Jeśli w takiej sytuacji starcza mu na chleb i masło, to uczciwe byłoby skorzystanie z dodatkowej pomocy finansowej właśnie na inwestycję w swój przyszły byt?
2. Patrząc ogólniej: jeśli patole nie pracują bo im się nie chce i biorą 500+ i inne zasiłki, to jest w porządku? Statystycznie tych zasiłków potrzebują, bo nie mają innych dochodów, ale czy to jest sprawiedliwe względem tych, którzy na swoje utrzymanie pracują?
3. Wracając jeszcze do bohatera demota: wcześniej pracował jako muzyk i w ten sposób zarabiał na chleb. Państwo mu ten sposób zarobkowania uniemożliwiło i za to dostał zadośćuczynienie. Gdyby nie państwowe ograniczenia to te 2 mln sam by sobie zarobił. Dlaczego uważasz, że zabronienie komuś pracy i niewypłacenie z tego tytułu rekompensaty byłoby bardziej uczciwe?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 18:26

A adamis62
-1 / 1

@Dziad_2000, acha, czyli będziesz dobry, jak inni będą dobrzy? A nie wstyd ci ciągnąć na koncu tego pochodu? Jeśli ktoś ma jakieś zasady w życiu, to nie stosuje ich dopiero jak to robi większość, bo to oznacza, że tak naprawdę nie ma żadnych zasad, a tylko ustawia się odpowiednio do wiatru.
To się nazywa obłuda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dziad_2000
0 / 0

Nie, zwyczajnie są kryteria otrzymania pomocy, jeżeli się je spełnia to można ją dostać i tyle. Kupując na firmę też możesz FV wrzucać w KUP, nie ma obowiązku. Znaczy, że jak mi dobrze idzie to mam nie uwzględniać FV kosztowych w KUP i zapłacić większy podatek? Też będziesz takie działanie nazywał obłudą? To co proponujesz to zasada "każdemu według potrzeb" Komunizm NIE DZIAŁA.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@mietek_obszczymur jeśli na coś zbiera, odkłada, to znaczy że jego dochody wystarczają na pokrycie bieżących potrzeb. Bo gdyby nie wystarczały, to nie byłoby czego odkładać. Logiczne.

Kwestia patoli zasiłkowej to już totalnie odrębna kwestia. Bo generalnie rozdawnictwo nie jest ok, tylko rozdawania zasiłków bogaczom, to patologia pomnożona do kwadratu.

Patrz, ja też pracowałem, ale przez państwo straciłem pracę, bo covidy i guzik dostałem... Więc bynajmniej dalej nie popieram twojego zdania.
Poza tym państwo wcale mu nie zabrania zarabiać w inny sposób.
Mógł dawać np koncerty on-line. Płatne live'y, wynająłby jakąś tam halę, ustawił kamerę i by był koncert on-line. Full legal, zarobek podobny. Poza tym dalej chłop mógł pisać teksty piosenek i wydawać płyty. Więc o jakim kuwa ograniczaniu dochodów ty mówisz?

Dochody to mieli ograniczone aktorzy z lokalnych teatrów, śpiewacy operowi -tu owszem, nie mieliby jak inaczej zarobić, ale nie ktoś taki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Piotr01
0 / 0

@rafik54321
"Mógł dawać np koncerty on-line. Płatne live'y, wynająłby jakąś tam halę, ustawił kamerę i by był koncert on-line. Full legal, zarobek podobny. Poza tym dalej chłop mógł pisać teksty piosenek i wydawać płyty. Więc o jakim kuwa ograniczaniu dochodów ty mówisz?"
Nie mógł zrobić koncertu na którego przyjdą ludzie. Jak chce posłuchać muzyki on-line to mogę to zrobić np. youtube spotify. Jak chcesz posłuchać na żywo to idziesz na koncert.
Państwo zabroniło mu organizacji koncertów co uniemożliwia mu pracę i zarabianie. ( W zasadzie państwo zrobiło to nielegalnie bo żadnego stanu wyjątkowego nie było i dalej nie ma )
Osobiście uważam że przysługuje mu prawo do zapomogi. Czy z niej skorzystać czy nie już pisałeś wyżej i zgadzam się z tobą że pomoc powinna trafiać do potrzebujących, ale jeżeli mamy prawo w którym masz dużo luk to trzeba zmienić prawo a nie wymagać od ludzi żeby nie korzystali z zasiłku itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Piotr01 to w końcu chodzi o źródło dochodów, czy o koncerty?
Ale przecież na wizji on-line, on jak najbardziej może grać na żywo. Możesz sobie pograć w grę sam, możesz obejrzeć game play nagrany przez kogoś wcześniej, a czasem ludzie grają "na żywo" ze wszystkimi ich wtopami. Co chcesz. Ta sama formuła, tylko że płatna.

Poza tym, lwią część dochodów on ma ze sprzedaży płyt, piosenek itp. Więc została mu obcięta co najwyżej część dochodów, którą i tak może w znaczącej części odzyskać. Przez pandemię wszyscy dostają po 4rech literach. Nie tylko on. Dlaczego on ma dostać zapomogę, pomimo że dochody spadły wszystkim?

Wymagam od ludzi, żeby przestali być egoistycznymi gnojkami. Bo przez przyzwolenie na takie zachowania, lub wręcz ich popieranie, pogłębia degradację świata i ludzi. Za ten numer który odwalił ten pseudoraperek, teraz cała jego publika, powinna pokazać mu środkowy palec. WTEDY, dopiero by poczuł brak dochodów. I co? Też będziesz go dotował? Bo się jego muza nie sprzedaje? No bo przecież wcześniej zarabiał, a teraz nie zarabia...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S SzalonyTamburynista
0 / 0

@rafik54321 tak działa socjalizm. Trzeba brać jak dają bo Tobie i tak zabiorą. A jeśli chcesz się bawić w naprawianie świata to pomyliłeś kraje. Sprawa jest prosta jak drut. Jeśli nie rozumiesz to Twój problem i oddawaj wszystkie swoje pieniądze, które Ci zabierają :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Piotr01
-1 / 1

@rafik54321
Ja jestem za zlikwidowaniem całkowicie socjalu. Zostawiłbym w dwóch przypadkach:
1) Rodzisz się z wadą genetyczną lub chorobą nieuleczalna itp. Jest to niezależne od Ciebie i jako społeczeństwo powinniśmy takie osoby wspierać
2) Wypadek przy pracy ( Chociaż to nie do końca socjal )

Teraz wróćmy do tej sytuacji z demota:
Jest sobie muzyk ( czy ktokolwiek inny ) i jakoś zarabia na swoje życie. Nagle przychodzi pandemia i wszystko wywraca. Nie chce za bardzo wchodzić w pandemię ale pod względem prawnym nie ma stanu nadzwyczajnego ( Jak by był każdy komu uniemożliwiono pracę dostałby odszkodowanie ).
Państwo decyduje się na pomoc osobą którym zabroniło prowadzić swoją działalność. Tutaj miał zakaz organizowania imprez masowych. Realnie poniósł na tym stratę i chce odszkodowanie za swoje utracone zyski. Nasze prawo mu pozwala dostać taka zapomogę to z niej skorzystał. Pretensje możemy mieć do rządzących że takie prawo uchwalili a nie do kogoś że z tego prawa skorzystał.

"Za ten numer który odwalił ten pseudoraperek, teraz cała jego publika, powinna pokazać mu środkowy palec. WTEDY, dopiero by poczuł brak dochodów."
Tak powinni zrobić ludzie i być może by zrozumiał że źle zrobił.

"to w końcu chodzi o źródło dochodów, czy o koncerty? "
Na koncertach zarabia więc to źródło dochodu.
załóżmy taką sytuację: mamy dwóch przedsiębiorców co prowadzą kino. Pierwszy prowadzi tylko kino, drugi oprócz kina ma jeszcze drukarnie i drukuje książki. Państwo zamyka kina. Pierwszy przedsiębiorca nie może pracować i został pozbawiony całego dochodu, damy mu wsparcie. Drugi utracił część dochodów ale jakieś jeszcze ma z księgarni ( wystarczy mu na życie ) czy ten drugi powinien dostać zapomogę czy nie?
Wg mnie pierwszy i drugi powinien ją dostać. Obaj nie mogli pracować ( zamknięte kina ) i za to dostają pomoc.
Jeśli ten drugi pracodawca zrezygnuje ze swojej zapomogi na rzecz bardziej potrzebujących to chwała mu za to ale jeśli nie to nic złego nie zrobił.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@Piotr01 "Państwo decyduje się na pomoc osobą którym zabroniło prowadzić swoją działalność. Tutaj miał zakaz organizowania imprez masowych. " - ale to tekst podobny do tego, że państwo ograniczyło możliwości organizowania targów branżowych i przez to komuś spadła sprzedaż. No jprdl. Przecież głównym dochodem jest właśnie sprzedaż, a możliwości reklamy jest dużo.

Czy koncerty to JEDYNY dochód tego kolesia? Nie. Czy stanowi większość? Też nie.

Ale zarabia NIE TYLKO na koncertach!

" Drugi utracił część dochodów ale jakieś jeszcze ma z księgarni ( wystarczy mu na życie ) czy ten drugi powinien dostać zapomogę czy nie?" - oczywiście że ten drugi nie powinien dostać zapomogi. Bo oczywiście ten drugi, zważywszy na to że prowadzi 2 biznesy, ma większy dochód. Logiczne.

"Obaj nie mogli pracować ( zamknięte kina ) i za to dostają pomoc." - bynajmniej. Ten drugi dalej pracuje, tylko na pół gwizdka. Ten pierwszy nie może pracować wcale.

Widzę że mamy tu beton. Więc koniec tematu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Piotr01
-1 / 1

" Czy koncerty to JEDYNY dochód tego kolesia? Nie. Czy stanowi większość? Też nie.

Ale zarabia NIE TYLKO na koncertach! "
Tak koncerty to część jego dochodu. Zabierasz mu ten i należy się za to odszkodowanie. Proste.

""Obaj nie mogli pracować ( zamknięte kina ) i za to dostają pomoc." - bynajmniej. Ten drugi dalej pracuje, tylko na pół gwizdka. Ten pierwszy nie może pracować wcale."
Tak tylko jeden przedsiębiorce poświęcał swój czas na drugi biznes żeby być zabezpieczony finansowo, drugi nie ( prowadził tylko jeden biznes ). Życie jest nieprzewidywalne i przyszła pandemia i lockdown. I teraz nie będziemy patrzeć ludziom na konta czy ich stać na jedzenie i może dać im zapomogę tylko płacimy ludziom odszkodowanie za zamknięte interesy. ( nie ważne czy to jest twoje dodatkowe źródło dochodu czy główne )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinm1
0 / 0

Tak działa socjalizm.
Według mnie lepiej działa wolny rynek.
Ale i tak wszyscy domagają się od polityków tego socjalizmu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+5 / 11

to nie żaden raper tylko ciotunia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vonhenryrejluka
+5 / 9

Jak miałbym jeździć na tablicach z Sosnowca to wolałbym chyba jeździć tramwajem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z ZdzichuMalek
+1 / 1

haha, ale dziurawa ta bramka dla zapomóg. Kur.a mnie nie dali żadnej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
-1 / 1

Przecież to nie on ustala reguły. Jak dostaniesz premie od firmy ale jeszcze masz kase ma koncie to poprosisz by tę premie szef sobie zostawił dla siebie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grazanica
0 / 0

SAkurvvs...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Antycyponek
+4 / 4

Ta ciota nigdy nawet koło żadnego raperach nie stała.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gorialczarny
+1 / 1

za tydzień w wiadomościach- wypadek w sosnowcu- kierowca bmw nie żyje...
Był pijany, a w bagażniku znaleziono narkotyki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 18:53

avatar Sevral
+1 / 1

jakoś nie kojarzę tego dzbana

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B billi140589
0 / 0

życzę ci żebyś cierpiał i z tego cierpienia stał pod siebie kmiocie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem