Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar konradstru
+4 / 8

Bzdury.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
-1 / 1

@konradstru Nie tym razem, matematyki nie oszukasz to nie humanistyka.
Zrobiłem pełnego exela z wyliczeniami
|ile ropy aby przejechac tyle samo co na pradzie | barylek ropy | dolarów |

instalacja domowa 1933,701657 12,16164564 1053,076896
Polska 2591160221 16296605,16 1411123041
Niemcy 42541436464 267556204,2 23167691720

|baryłka ropy | dolary |
1 86,59$

Ceny są hurtowe, licząc te na stacji musisz przemnożyć wszystko razy 2.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 17:02

avatar konradstru
+3 / 3

@manitito nie chodzi mi o wyliczenia. Ja osobiście mam wątpliwości co do racji bytu i słuszności samochodów elektrycznych, ale uważam, że ta teoria jest bzdura.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
-1 / 1

@konradstru Ty masz wątpliwości natomiast świat swoje -> Fit 55

https://300gospodarka.pl/news/fit-for-55-to-dla-polskiej-gospodarki-koszt-o-dodatkowe-189-mld-euro-do-2030-roku-ale-beda-tez-zyski

Zamień słowo
"emisji" na "redukcję kupionej ropy"
"niskoemisyjnych" na obniżających ilość potrzebnej ropy
i już wiesz jak czytać dane i wytyczne z UE

Pakiet Fit for 55 podwyższa cel [redukcji emisji] "redukcję kupionej ropy" w UE na 2030 rok z 40 do 55 proc. względem poziomu z 1990 roku. Legislacja w nim zawarta będzie zwiększać presję na [zmniejszanie emisji] "redukcję kupionej ropy" zarówno w przemyśle energochłonnym czy energetyce, jak i w budownictwie czy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
+1 / 1

@manitito z tym fit55 to pada jeszcze "dekarbonizacja" więc nie tylko o ropę chodzi. A uważam, że zapotrzebowanie na ropę będzie niezmienne puki zasilanie samolotów, statków i jednostek w armii się nie zmieni i tego nawet fit55 nie zmieni, a jak się zmieni to podniosą ceny i tak wyjdą na swoim. I pamiętaj, że nie tylko w Europie się używa ropy, poza tym niedobory zielonej energii elektrycznej trzeba będzie gdzieś uzupełniać. I uważam, że przesadziłeś ze średnią roczną. ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
0 / 0

@manitito
404
STRONA NIE ZNALEZIONA
Fotowoltanika tak samo jak i elektryki zaczyna być mocno krytykowana jeżeli chodzi o opłacalność. Może i słusznie. Ja z obu nie mogę skorzystać nawet jak bym miał fundusze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

@konradstru Czym innym jest opłacalność dla Ciebie, a czym innym dla UE i jeszcze innym dla Polski. Jeżeli Polska czegoś nie musi kupić, to ma natychmiastowo lepszą talię kart do rozgrywania ceny po ile ewentualnie kupi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
0 / 0

@manitito z góry wiadomo, że jeżeli coś jest promowane lub narzucane przez państwo czy nawet UE to jest to dla ciebie wcześniej czy później nieopłacalne a ci co to wymyślili to nawet jak stracą to i tak zyskają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z Zigyban21
0 / 0

@manitito Czekaj, zrobiłeś pełnego exela? To super, ale może podaj więcej danych. Skąd wiesz, że średnio Polak przejeżdża 25000 km w roku? Jakie spalanie auta z silnikiem spalinowym bierzesz pod uwagę? Skąd bierzesz informacje, że moc zainstalowana w Polsce równa 6,7 GW? Moc zainstalowana w Polsce to obecnie 54,8 GW z czego 16,3 GW to OZE. Jak przeliczasz ropę naftową na przejechane kilometry? Ja jestem zwolennikiem Tesli i innych elektryków. Nawet mam elektryczne auto, ale Twoje obliczneia mają za mało danych, żeby być postrzegane serio.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

@Zigyban21 > Jak przeliczasz ropę naftową na przejechane kilometry?
Porównuję ile muszę spalić ropy aby przejechać 100 km z Ile potrzeba kWh żeby przejechać 100 km

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

@Zigyban21 Btw ... jakie serio ... :) przecież to portal z śmiesznymi obrazkami :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N ninja1975
+4 / 6

A czyjej produkcji jest Tesla? Czy aby nie amerykańskiej?...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

@ninja1975 I to jest właśnie paradoks, że dzięki Elonowi stało się coś czego Jankesi nie przewidzieli. Natomiast skutecznie wykorzystują Niemcy i UE.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+8 / 12

@manitito Tak tylko z ciekawości zapytam. Wierzysz w te brednie czy ktoś ci płaci za pisanie tego?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-4 / 6

@rafal199 brednie? kto i ile kupuje ropy do Tesli od rosjan ? kto będzie stratny ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 15:43

R konto usunięte
0 / 4

@YszamanY Kto, ile i od kogo kupuje kobalt z Konga? Kto zyska? Kto kupuje auto tylko po to aby jeździć nim przez 4 miesiące w roku?
Dla was widać też Corsa (sprzedano w Niemczech prawie 50k w 2021 roku) to nie jest samochód.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-2 / 4

@rafal199 nie odpowiedziałeś - kto i ile kupuje ropy do tesli i kto jest stratny i będzie stratny jeżeli ludzie odejdą od silników spalinowych ? na czym zarobi rosja,arabowie jeżeli mają tylko kopaliny . nie rozmawiamy o tym czy prąd czy wodór

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
+1 / 1

@YszamanY Jęsli Nie wiem ile dokładnie ropy kupiła Tesla do agregatu prądotwórczego w trakcie testów na Ringu. To pytanie musisz zadać komuś z Tesli, ale zakładając straty to raczej sporo więcej niż do auta z silnikiem benzynowym.
Rosja zarobi na węglu i gazie (tak, takie elektrownie też są).
W temacie pytań
Kto sfinansuje całkowitą przebudowę infrastruktury energetycznej w Polsce?
Kto na tej przebudowie zarobi?
Kto zarobi na produkcji baterii?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
-1 / 1

@rafal199 Pytanie raczej co zrobi ten kto produkuje ropę ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
-1 / 3

@rafal199 Nikt mi nie płaci. Tym razem opieram się na arkuszu kalkulacyjnym i potrafię z niego korzystać. Znajdź błąd w wyliczeniach to porozmawiamy na poziomie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-4 / 6

@rafal199 do agregatu ? o czym ty bredzisz- kto kupi ropę do tesli - odpowidam nikt , odchodzimy od węgla- kto kupi węgiel - nikt , a z czego żyja rosja z ropy, węgla, gazu. co będzie sprzedawać rosja gdy nikt nie będzie potrzebował ropy, węgla, gazu, bo będzie prąd i wodór ?
wiesz ile pisdusie sprzedali co2 i za ile ? dlaczego nie modernizują infrastruktury energetycznej ? zawsze ktoś na tym zarobi , teraz na ropie i węglu, potem na prądzie i wodorze

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 0

@manitito Raczej nic specjalnego biorąc pod uwagę że mówimy o kilkunastu procentach runku (co raczej szybko nie nastąpi). Jedną z opcji jest np. podniesienie ceny te kilkanaście procent.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
-1 / 1

@manitito Spoko że ty taki wizjoner jesteś. Mam propozycję. Idziemy do notariusza i robimy zakład Ty obstawiasz że w 2032-01-18 minimum 15% transportu drogowego na świecie będzie opierała się o auta elektryczne. Ja twierdzę że będzie to mniej niż 15%. To na kiedy się umawiamy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
-1 / 1

@YszamanY Przeliteruje to będzie ci łatwiej a-g-r-e-g-a-t-u.
"Dlaczego nie modernizują infrastruktury energetycznej " jakim łosiem trzeba być żeby zadać takie pytanie xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wa3a
0 / 0

Powiedz to w Bełchatowie albo w Turowie, że odchodzimy od węgla to Cię zabiją śmiechem :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
-2 / 2

@Wa3a Gdzie ja napisałem węgla ??? Węgiel jest nam potrzebny.
Oszczędzona energia uzyskana z fotowoltaiki ( 9 miesięcy) pozwoli odłożyć wewnętrznie uzyskane kopaliny (węgiel) i pozyskać z niej energię w okresie zimowym ( 3 - miesiące ).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
-1 / 1

@rafal199 Nie zniżę się do twojego poziomu, bo mnie wykończysz doświadczeniem. Najpierw znajdź błąd w obliczeniach skoro uważasz że to brednie i możemy merytorycznie prowadzić rozmowę na temat.

Ja swoje wypowiedzi mam oparte na statystyce wynikającej z trendu jaki obrała UE. Ilość obecnie zainstalowanej fotowoltaiki i planowanej na kolejne lata.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 18:16

avatar konradstru
+1 / 1

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
+1 / 1

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 0

@manitito Jakiego poziomu? Że jestem gotowy postawić pieniądze na to co mówię? No fakt to nie twój poziom ;)
To że twoje liczby są z Tarota widać po tym co pisałem o ilości sprzedanych aut w Niemczech. Nie trzeba nic liczyć.

Zgodnie z trendem PiS to Polska miała być drugą Turcją. Na szczęście wyszło i z tego tyle co wyjdzie z urojeń osób w UE. (zakładam oczywiście że auto nie będzie towarem na który może sobie pozwolić kilka procent obywateli).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
0 / 2

@manitito Już same Twoje obliczenia są błędne. Według Ciebie jazda samochodem generuje wyłącznie koszty w postaci paliwa, a to oczywisty błąd. Ludzie jeżdżą teraz 20 nawet 30 letnimi samochodami, powiedz mi teraz ile razy będzie trzeba wymienić baterie w Tesli przez taki okres? Koszt wymiany w serwisie to około 20 000 dolarów, przez nieautoryzowany warsztat to około 5 000 dolarów. Powiedz mi jak ma się do tego ekologia, skoro auto na benzynie będzie jeździć 20-30 lat, a auta elektryczne może 5-10 i będą złomowane?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

Ty o ekologii i prywatnej inwestycji, a Ja o tym ile mniej ropy kupimy, bo będzie potrzebna mniej ropy ... zwłaszcza w skali UE. Twoje prywatne finanse różnią się od celu UE natomiast są brane pod uwagę podczas negocjacji każdego kontraktu ceny ropy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 0

@manitito To rozwaliłeś system. Jesteś totalnym imbecylem lub manipulantem. Widać przeczytanie czegoś poza nagłówkiem tego co wklejasz cię przerasta. Jak by nie przerastało to byś wiedział że w tych tekstach jest mowa o konkretnym jednym miesiącu, anie całym roku 2021 jak pisałeś.
Pisałem o Niemczech, a nie europie ale to że nie ogarniasz czytania już wcześniej ustaliliśmy.
Na tym skończymy bo szkoda klawiatury.
PS. Jeszcze tylko tak dla innych (ty jesteś stracony ;) ) informacyjnie:
https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-full-year-germany-best-selling-car-models/

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2022 o 11:35

D dejacek
+1 / 1

można ładować teslę w domu przy pomocy fotowoltaiki jeżeli się jeździ w nocy. Można też kupić dwie, jedna jeździ , druga się ładuje. Jakby nie patrzeć jeszcze długo nie a później wcale. Póki co benzyna a najlepiej diesel

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 15:47

M manitito
-2 / 2

@dejacek No nadal nie. 20% pobiera energetyka, zostaje Ci 80% tego co wytworzyłeś i korzystasz z tego przez cały rok (także w zimie).
Czyli w najgorszym przypadku nadal przejedziesz 22099,44751 km (excel)
Natomiast aby przejechać to samo na benzynie musisz wydać 9281,767956 zł

Specjalnie zostawiłem Ci liczby po przecinku ;)
Znajdź błąd w wyliczeniach to porozmawiamy na poziomie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 17:16

K Kar4
0 / 0

@manitito Elektryk z dopłatami + fotowoltaika wyjdzie z 40-50 tys. drożej od spalinowego. Jazda na dłuższe trasy z szybkim ładowaniem już wychodzi porównywalnie, a czasami drożej do benzyny. Nie wiadomo ile się straci na odsprzedaży elektryków.
PS Dużo inaczej wychodzi planowanie podróży - w spalinowych pomijalny element - w elektryku przeliczysz się z zasięgiem, to jest dużo większa strata czasowa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

Nie mamy infrastruktury - wina obecnego rządu który źle przeznaczył nadwyżki i błędnie ulokował kapitał.

Do naprawienia: jeśli zmienią się przepisy, pod dowolnym hotelem/pubem przy drodze powinniśmy mieć możliwość skorzystania z doładowania samochodu choćby 11kW.

Natomiast obecnie elektryki są idealne jako drugie auto w aglomeracjach podmiejskich w innym przypadku się nie opłaca dla zwykłego obywatela, zwłaszcza miastowego.

Piszę posty tylko po to aby szary obywatel zrozumiał dlaczego mamy inflację i dlaczego ponosi koszty transformacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DonSalieri
+5 / 5

Ale wiesz, że wielu ludzi mieszka w blokach, nie? Jak z 10 piętra ładować auto na parkingu? I jak mocna musi być instalacja elektryczna, żeby naraz zapiąć choćby 20 aut? Nie wspominając o tym, że - przynajmniej u nas - większość prądu powstaje z węgla

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
-2 / 2

@DonSalieri To są mikro prądy w porównaniu to tego co ciągną fabryki, choćby mebli.

Problem jest z naszym ustawodawstwem (PiS sobie nie radzi).

Należy na dachu bloku zainstalować panele natomiast, odpowiednia liczba liczników rozwiąże kto co ile.

Dlaczego zakładasz że cały prąd musi być z fotowoltaiki od razu ???

Jak myślisz z skąd obecnie w dzień (lato) masz prąd aby działała klimatyzacja, wiatraki, komputer, telefon.
Prąd zaoszczędzony w dzień z paneli, wykorzysta się dopiero w porze wieczorowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2022 o 17:24

avatar DonSalieri
+1 / 1

@manitito Panele wiosną - czesto pada, średnio działają. Panele latem - dają aż za dużo prądu. Panele jesienią - chmurno, pada, liście lecą. Panele zimą - przykryte śniegiem

A to tylko jeden z problemów

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

@DonSalieri Porozmawiaj z ludźmi którzy odebrali auta z salonu i ile razy byli na serwisie. Mam auto z salonu i musiało przejść choroby wieku niemowlęcego. To narzekanie to takie typowo polskie, w lecie za ciepło, w zimie za zimno. Jak coś robisz to wystąpią problemy, następnie mądrzy ludzie z czasem je rozwiążą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar DonSalieri
0 / 0

@manitito Masz mądrych ludzi od dostosowywania pogody?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K K64
0 / 0

@manitito
Mam wrażenie, ze pogubiłeś się w realiach życia w Polsce. Jeżeli ktoś jeździ tylko po mieście i w dodatku ma własny dom, to może rzeczywiście elektryk mu się opłaci. Dla mieszkańca bloków to czysta strata.
Po pierwsze większość bloków nie ma przypisanych miejsc parkingowych. Ja znajduję wolne miejsce nawet do 300 metrów od bloku w którym mieszkam. I to nie jest wyjątkowa sytuacja, a standardowa. W odległości do 50 metrów od bloku znajduję miejsce średnio 5-6 razy w miesiącu. Jak miałbym korzystać z jakiejkolwiek ładowarki w miejscu zamieszkania?
Po drugie zakłady energetyczne nie mają ani instalacji przesyłowych, ani nadmiaru mocy, żeby obsłużyć kilkadziesiąt stanowisk ładowania doklejonych do istniejącej zabudowy. Kto miałby ponieść koszty takich inwestycji? Jeżeli mieszkańcy, to taki samochód elektryczny nigdy nie da realnych zysków, przynajmniej za życia obecnego pokolenia.
Po trzecie, załóżmy, że zdecyduję się na ładowanie na stacjach ładowania. Naładowanie samochodu "do pełna" trwa na szybkiej ładowarce co najmniej 10 razy dłużej niż zatankowanie samochodu. Biorąc pod uwagę, że zasięg jest obecnie 2-3 razy mniejszy na jednym ładowaniu niż na jednym tankowaniu, do obsługi tej samej liczby samochodów potrzeba 20-30 razy więcej stanowisk niż przy samochodach spalinowych. Czy widzisz miejsce, żeby tego typu instalacje powstały w miastach, czy może okaże się, że przy większej popularności elektryków trzeba będzie jechać pod miasto na doładowanie samochodu? Żeby pokazać jak to wygląda na konkretnych liczbach - najbliższa mojego miejsca zamieszkania stacja benzynowa ma 6 stanowisk. Gdyby miała obsługiwać tę samą liczbę samochodów elektrycznych musiałby mieć 120-180 stanowisk.
No i po czwarte. Jeżeli potwierdzą się informacje, że komplet akumulatorów trzeba będzie wymieniać co 6-8 lat i będzie to kosztować ponad 20 tyś, zł to taki samochód nigdy nie będzie tańszy w użytkowaniu w dłuższym okresie czasu, bo to co się zaoszczędzi na paliwie, trzeba będzie wydać na akumulatory.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Ktostamskadstam
0 / 0

"Polak średnio rocznie robi 25tyś. km." Serio !? Chyba jak wliczymy do tego cały transport ciężarowy.
Ja dojeżdżając do i z pracy 50 km dziennie, robię w roku max 15 tyś. W okolicy nie znam człowieka który by takie roczne przebiegi robił. Nawet kumpel pracujący w Wiedniu rocznie tyle nie wykręca. Na 100 osób posiadających samochód, może z 10 robi faktycznie takie czy większe, roczne przebiegi z czego 8-9 samochodami służbowymi.
Naciągane to jak diabli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

@Ktostamskadstam Pisałem średnio, ile km rocznie robi handlowiec, z skąd te auta z przebiegiem 250tys w 2-3 lata na aukcjach ?
Tym lepiej że mniej, nie dość że cały rok przejeździsz na swoim prądzie, to jeszcze zostanie na dom. Natomiast nie kupisz ani kropli ropy, bo Ci nie będzie potrzebna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Ktostamskadstam
+1 / 1

@manitito Auta z takimi grubymi przebiegami to auta flotowe a tych, skoro obliczenia robisz pod kontem domowych PV, wliczać do średnich nie należy. A skoro już o przeciętnych polakach mowa to i o samochodach Tesla w tych wyliczeniach możesz zapomnieć bo przeciętny polak nie zarabia 5922 brutto jak to podaje oficjalna propaganda, tylko jakieś 3200-3500 brutto i na Teslę nigdy go stać nie będzie, nawet używaną.
Te twoje wyliczenia to są mrzonki i myślenie życzeniowe niczym i naszego światłego premiera. "Chciał bym żeby tak było to jak o tym opowiem to się to spełni bo słowo ma moc sprawczą".
Nie wiem w jakim świecie żyjesz ale zejdź na ziemię.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

@Ktostamskadstam Sam dałem Ci plusa. Teraz ... myśl jak Niemcy lub Polacy w szachach na kilka kroków do przodu. Teraz Cię nie stać ale za 2-3 lata będzie. Cały czas pisze o transformacji która jest procesem wieloetapowym długoletnim i wypisałem dane na stan obecny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Ktostamskadstam
0 / 0

@manitito OK. Rozumiem. To weź teraz poczytaj wynurzenia ludzi takich jak Klaus Schwab, Ida Auken, Bill Gates. Czy myślisz że świat jaki Ci ludzie nam planują to świat w którym będzie nas stać na cokolwiek ?
Słyszałeś hasło "nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy" ? Przemyślałeś jakie ono ma tak naprawdę konotacje ? Z czym tak naprawdę to się wiąże ? Oficjalnie się nam to przedstawia jako wspaniały świat w którym nie będziesz musiał nic kupować tylko będziesz wynajmował a jak Ci się znudzi to zwrócisz i nie będziesz musiał się bujać z jakimś rupieciem. Mieszkał i pracował będziesz gdzie będziesz chciał bo nie będzie Ciebie nieruchomość trzymała w miejscu. Dziś pracujesz tu i wynajmujesz mieszkanie, za rok gdzie indziej. Niby pięknie tylko że to tak naprawdę będzie świat niewolników bo pięknie będzie jak będziesz miał pracę i zarobki wystarczające na pokrycie wszystkich swoich potrzeb. Ale jak będziesz rypał za najniższą krajową i liczył każdy grosz to nie będzie Ciebie stać na sprzeciwienie się szefostwu i jak szef każe Ci rypać 16 godzin to będziesz rypał bo albo to albo zwolnienie czyli brak funduszy, czyli wypad z mieszkania, czyli zabiorą samochód czyli jesteś w d.... Własność prywatna to jest wolność, tyle że tej własności nie będzie bo taki jest plan garstki ludzi trzymających 90% zasobów finansowych świata, a na dodatek "normalni" ludzie nader ochoczo łykają wizje tych szaleńców i bezrefleksyjnie przystają na te plany pozbywają sie własności.
Dlatego uważam że to co tu piszesz to mrzonki. Ale możemy pogadać o tym za te dwa trzy lata. Być może odszczekam to wszystko i sam na spotkanie przyjadę Teslą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Thevipervip
+1 / 1

Problemem sa baterie i metody przechowywanie energi. W ladny dzien panele produkuja prad ale jak jest ciemno lub pochmurno to juz gozej. Obecnie zwykli dostawcy traktowni sa jak duza bateria, w dzien wysylasz prad w nocy pobierasz. W nocy trzeba ten prad wyprodukowac. Czy petro giganci chca szkodzic rozwoju elektrygikacji jestem przekonany ze tak, ale juz teraz ci sami giganci inwestuja by nie zostac z reka w nocniku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cyklak
+2 / 4

A skąd prąd do elektryków?
Podstawą gospodarki są samochody ciężarowe i dostawcze. Są jeszcze fabryki, tramwaje, autobusy. Czy Polska ma tyle powierzchni aby zmieścić tyle paneli?
Gospodarstwa domowe, można przyjąć, nie zużywają energii, w porównaniu do przemysłu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cyklak
0 / 2

@manitito Potrzebne są elektrownie atomowe. To 200MW to na papierze, do osiągnięcia latem przez dwa miesiące po dwie godziny dziennie. W zimie nie uzyska nawet połowy. Polska nie leży na równiku. 200MW z solarów to nie to samo co 200MW klasycznej elektrowni.
Fotowoltaika przy naszym nasłonecznieniu, to duże nadużycie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2022 o 0:11

M manitito
0 / 0

Masz rację :) trzeba mieć alternatywę cały czas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dipol
+1 / 1

Walczcie dalej, a w tym czasie KE wprowadzając opłaty klimatyczne w paliwie zwalnia z nich prywatne odrzutowce i jachty. Patrząc na korek prywaciarzy na lotnisku w Glasgow zastanawiam się do czyjej bramki grają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
0 / 0

"Dlaczego brakuje chipów do samochodów elektrycznych... Nie wiem ale się domyślam :)" To zamiast się domyślać to sobie poczytaj w internecie. Wtedy się dowiesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Erecer
0 / 0

Samochód elektryczny ma finansować wodorowy. Prawdziwa wojna handlowa jest na technologię wodorową. Toyota narazie prowadz, ale problemem są baterie. Tak baterie bo wodorowy samochód też z nich korzysta ale nie w takich ilościach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M manitito
0 / 0

@Erecer Wodór jest ok. Natomiast nadal jest to model subskrypcyjny. Kupujesz auto i cały czas tankujesz na stacji. Elektryk daje Ci tą elastyczność, że prąd do niego możesz wytworzyć sam. Wodoru w domu sobie nie zrobisz, prąd tak.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Erecer
0 / 0

@manitino
Wodór też możesz zrobić w domu. Problemem jest jego magazynowanie. A co do prądu, to generowanie jego na własny użytek jest zabronione z jednym wyjątkiem. Ustawy o mikrogeneracji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem