Jurek i My wszyscy spierajacy.Swiat jaki jest każdy widzi i potrzebujemy takiej akcji , chodź by nawet dla dobrego samopoczucia.A,że dużo dobrego z tego wychodzi to już nasza zasługa.Grajmy do "końca świata i o jeden dzień dłużej"
@Lestar "A,że dużo dobrego z tego wychodzi to już nasza zasługa." i tak i nie. Bez WOŚPu też można dawać pieniądze na pomoc, a jednak to zorganizowanie zbiórki przynosi efekty. Bez Owsiaka nie byłoby tych "naszych zasług".
w apce nie na źródeł i ci za tym idzie linków. Jak ktoś może, niech wrzuci w komentarz, a do adminów prośba, by cis z tym zrobili, bo czasem to utrudnia życie
Również pomagam, w przeciwieństwie do kościoła. Różnica między Orkiestrą a kościołem jest taka, że Orkiestra z Jurkiem zbierają na ratowanie życia i inną ważną pomoc medyczną, a kościół zbiera dla siebie i na swoje przyjemności.
I teraz najlepsze - Orkiestra przez jeden rok robi więcej dobrego dla potrzebujących niż cały polski kościół zrobił po 1989 roku
@Wolfi1485
Zrób sobie update faktów - Kościół to wiele różnych organizacji i setki osób które na co dzień zajmują się działalnością charytatywną, domy pomocy samotnym matkom, hospicja..itd. Tyle że bez rozgłosu i emocjonalnego parcia na szkło. Tymczasem propaganda antykościelna doprowadziła do tego że kojarzy się głównie z księdzem pedofilem o biskupem sprzedającym/kupującym działki.
@Wolfi1485 Według sprawozdania finansowego z 2010 roku Caritas Polska prowadził w Polsce łącznie 9165 placówek, w tym:
Parafialne i diecezjalne punkty wydawania odzieży – 3393
Parafialne i diecezjalne punkty wydawania żywności - 3538
Punkty doraźnej pomocy – 398
Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego – 143
Stacje Opieki Caritas – 175
Świetlice socjoterapeutyczne – 162
Świetlice parafialne – 396
Inne świetlice – 47
Jadłodajnie dla ubogich – 109
Domy pomocy społecznej – 28
Środowiskowe Domy Pomocy Społecznej – 30
Świetlice parafialne dla seniorów – 19
Domy dziennego pobytu dla seniorów – 15
Inne placówki dla seniorów – 40
Noclegownie dla bezdomnych i ogrzewalnie – 30
Schroniska dla bezdomnych – 37
Łaźnie dla bezdomnych – 28
Mieszkania chronione - 67
Okna życia – 41
Ośrodki kolonijne – 51
Warsztaty terapii zajęciowej – 62
Hospicja domowe i stacjonarne – 43
Poradnie lekarskie – 36
Domy dziecka – 9
Przedszkola i punkty przedszkolne – 20
Szkoły – 5
Zakłady Opieki Lekarskiej – 15
Stacjonarne i ambulatoryjne zakłady rehabilitacyjne – 101
Domy dla ofiar przemocy domowej – 67
Domy samotnej matki – 15
Centra adopcyjno-opiekuńcze - 4
Apteki – 12
Centra Integracji społecznej dla bezdomnych – 3
Biura Aktywizacji Bezrobotnych – 3
Kluby integracji społecznej i kluby pracy – 11
Stacjonarne i ambulatoryjne placówki dla uzależnionych – 4
Wpłacajmy na WOŚP, ale nie zakłamujmy rzeczywistości.
Jak dotąd przy Ziobrowym aparacie terroru nie postawiono żadnych zarzutów orkiestrze. Wiec księgowość i rozliczenia muszą mieć OK. A ponieważ tak się im nie udało dobrac do Owsiaka postanowili w mediach rozpętać kampanię nienawiści i powstał animowany paszkwil o Owsiaku Jakiego nie wiadomo czemu łączą z przekrętami na kamienicach Hanny Gronkiewicz-Waltz .
A dodam jeszcze że chyba każda siedziba czy pałac biskupi ma status uzdrowiska lub oddziału rehabilitacji Caritas jaki jest jeden pensjonariusz czyli Biskup ewentualnie jego goście i przyjaciele. , Jednym słowem pieniądze z Caritas utrzymują biskupów.i ich rezydencje
@CBGB widziałem kiedyś sprawozdanie finansowe przedstawione przez Caritas. Wyglądało jak tabelki zrobione w Excelu. W jednej kolumnie na co w drugiej ile. Żadnych pieczęci, tytułów, źródeł.
Było tak samo wiarygodne jak cały Caritas i organizacja kościelna.
@Janm
Tak to są właśnie początki kampanii nienawiści do WOŚP po objęciu władzy przez PiS w 2015. I co w tym dziwnego ze sam się zatrudnia? Celem ataku PiS i kościoła na WOŚP było to żeby ludzie dawali pieniądze na Caritas zamiast na WOŚP. A ja wiem ze sprzęt od dializ od WOŚP ratował mojemu ojcu nerki. Przynajmniej jestem pewny że się nie marnuje.
A ja ci podaje sprawy w jakich zapadły wyroki sądowe lub toczą się sprawy przed sadem.
-Fakt sprawa łódzka jest dość stara.
- A sprawa Płocka świeżuteńka
- Szlachetna paczka i mobbing nadal chyba jest w sądzie bo nie sledziłem
Co do siedzib biskupów .. sprawiłem trzech i potwierdziło się..
Ze dwa lata temu w prasie też trąbiono w Krakowie o sprawie prowadzonego przez kościół prywatnego przedszkola środowiskowego. Za jakie rodzice płacili . a potem się okazało ze miasto opłacało miejsca w tym przedszkolu a rodziców wprowadzono w błąd. Ksiądz jaki je prowadził twierdził ze to były dobrowolne datki ..
A przy okazji CARITAS w 2012 prowadziło koło mnie centrum rehabilitacji.Jak się okazuje miało kontrakt z NFZ . Ciekawe że Caritas zwiną interes je jak przestali kontraktować je z NFZ . Wiec to tylko interes.
Z tego co wymieniłeś co prowadzi CARITAS sprawdź które nie dostają rządowych lub samorządowych dofinansowań ....
@Janm No, patrz, i zero nie dobrał się Owsiakowi do skóry, skoro ten, zdaniem pisdzielskich mediów oszukuje na podatakach? Jak to możliwe? Kupujesz bezkrytycznie łajno, które ci sprzedają i jeszcze się cieszysz!
@CBGB ponad 70 % z kazdej zlotowki trafia do potrzebujacych wynik wosp , w caritasie jest z gola odmiennie jakies 28 % ze zlotowki trafia do potrzebujacych . wynik raportu najwiekszych fundacji w kaczystanie dwa lub trzy lata temu . te dwie zapamietalem bo sa po przeciwnych biegunach . Ale poki co Polska to srednio wolny kraj wiec kazdy ze swoim hajsem robi co mu sie zywnie podoba.
@Janm Trzepia Owsiaka co roku od czasu jak pisuar dorwal sie do koryta., za platfusow tez go trzepali ,gdyby nie byl ok to bylby to temat na dwa miechy w tvpisuar i szmatlawcach zarzadzanych przez zjednoczynych przyglupow.
@killerxcartoon W jakiej fundacji, prezes i jego podwładni są wolontariuszami?
Fundację z reguły powołuje się, aby prezes i jego pracownicy mieli z czego żyć. A jak, coś zostanie to przekazuje się na działalność statutową. Jeżeli nic nie zostaje to się nie przekazuje.
Po co szukać różnic, skoro założenia zawsze są te same.
W rachunkach zawsze się będzie zgadzało, bo jest od tego księgowy (na etacie).
Swojego czasu mój synek przebywał w CZD . Aby się nie nudził, kupiłem mu telewizor. Wpadli ludzie z WOŚP i okleili WSZYSTKO serduszkami, w tym mój telewizor. I teraz nie wiem: mój ci on jest, czy może już Owsiaka ?
Moja mama jest pielęgniarką i wspiera Owsiaka. Serduszka, które dostała naklejała u siebie w gabinecie, bo coś musiała z nimi zrobić. Nic nie było od Owsiaka (to nie zarzut, tylko stwierdzenie).
Każdy rząd, również obecny (!) wspierał WOŚP. To jest na rękę rządzącym, że obywatel płaci dodatkowy "podatek" na coś, co powinno być finansowane z budżetu państwa. Rząd PiS również, dając nieraz dobitny wyraz swojej niechęci do tej akcji, de facto miał na celu wywołanie efektu odwrotnego - wsparcia głównie wśród młodych, którzy demonstracyjnie, na fali niechęci do PiS wspierają finansowo WOŚP. Taka sprytna zagrywka - wierzcie lub nie wierzcie. Nie neguję dobrych intencji darczyńców, akcja zacna i zasługująca na pochwałę. Nieraz dałem do puszki, dobro wróciło - moje dziecko korzystało ze sprzętu WOŚP w szpitalu. Zastanówcie się jednak, komu (oprócz beneficjentów) jest to jest najbardziej na rękę.
@wheeler1984 Jako dzieciak "wspierałem" puszkę wolontariuszy, jako dorosły nadal to robię ale również przelewy i szczerze mam to gdzieś czy rządzący robią tak czy inaczej... tego sprzętu po prostu potrzeba i fajnie że jest taka akcja.... bo bez tego to nasze szpitale mogłyby wyglądać jak szpitale w jakiejś dziurze w Afryce targanej wojnami... Ten sprzęt ratuje życie, ułatwia diagnostykę, daje komfort pacjentom.. Hejterzy WOŚP mówią że to co zbiorą to grosze w porównaniu z tym co idzie z budżetu na służbę zdrowia... owszem... porównując zbiórkę z rocznym wydatkiem na szpitale itd.. to kwoty są diametralnie różne... tylko że kwoty które idą na służbę zdrowia to między innymi na urzędników w NFZ.. na działalność szpitala, wypłaty dla pracowników, na rękawiczki, maski, strzykawki, gaziki, środki czystości, leki... na opłaty za wodę, energię itd... również na sprzęt medyczny.....Gdyby nie WOŚP nie byłoby tylu sprzętów w szpitalach... bo by ich nie było na to po prostu stać, bo kasa z budżetu idzie również na wszelkie inne wydatki by ten szpital w ogóle funkcjonował i by miał kto tam pracować.
@cyklak Bo chcą? Przecież nikt ich nie zmusza do tego i nie stawia pod np Biedronką i nie każą stać i zbierać do puszki. Robią to dobrowolnie bo wierzą w tą akcję... To się nazywa wolontariat.
@wheeler1984 dosc naciagana logika. Juz sobie wyobrazam Kaczynskiego i Kurskiego siedzacych przy stole i rozmawiajacych w stylu "No trzeba pomoc temu Owsiakowi! Jacek, wez no pusc cos w TV ze jestesmy przeciw WOSP to ludzie zaczna wplacac". Raczej zajezy im na przekierowanie darow do instytucji koscielnych.
Odwrotny efekt faktycznie moze istniec, ale raczej nie jest on wynikiem dobrych checi i planow partii rzadzacej. Gdyby tak bylo to czy mozna by bylo stwierdzic, ze akcje propagandowe np o negatywnym wplywie edukacji seksualnej w szkolach sa po to by zwiekszyc zainteresowanie tematem i swiadomosc spoleczna?
@pasqdnik " Bo chcą? Przecież nikt ich nie zmusza" , wypadałoby zwrócić koszty dojazdu. Coś na ząb i do rozgrzania np. ciepłą herbatę. Nawet niewolnikowi należy zapewnić wikt i opierunek czasami nawet dach nad głową. Aby pracował jak najdłużej, bo inaczej będziesz stratny jak Ci zejdzie. Zresztą obecnie niewolnictwo jest zakazane. Czyli jakieś minimalne zabezpieczenie jest wskazane. Wolontariusz to nie darmowy robotnik. To świadczy tylko o świadomości szefa.
Zapewnienie tego na co zbiera Orkiestra to psi obowiązek państwa z pieniędzy które każdy odprowadza w podatkach i tych pieniędzy na pewno jest na to wystarczająco.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 stycznia 2022 o 12:58
Jurek Owsiak to mój idol!!!! Niesamowite, że nie dość, iż sława największego dobroczyńcy w Polsce nie kosztowała go złamanego grosza, to jeszcze co roku robi na tym gigantyczną kasę i żyje jak król spełniając swoje najbardziej wyuzdane zachcianki jak np. organizacja koncertów rockowych. Owsiak i Kaczyńki - dwaj niesamowici goście, którzy mimo wyglądu krzyżówki Koszałka-Opałka z trolem i dość chyba mizernego intelektu, dzięki jakimś niesamowitym swoim przymiotom potrafili zostać liderami z ogromnym wpływem na rzeczywistość.
@VipeRsan Chyba jesteś dowodem potwierdzającym, że większość ludzi nie umie czytać ze zrozumieniem. "To mój idol" - którego ze słów nie rozumiesz?! Podziwiam gościa za to co osiągnął będąc niezbyt bystrym, za czym przemawia jego wykształcenie oraz nie specjalnie urodziwym, co jest eufemizmem, bo wygląda jak pół d. zza krzaka, a jeszcze strojem podkreśla swój typ urody. Gdybym sam wiedział jak coś takiego osiągnąć, to nie miałbym powodów, żeby go podziwiać.
@Fragglesik Za intelektem Owsiaka niech przemawia jego wykształcenie, a raczej jego brak. Jeśli przyjąć, że Kaczor praktycznie jednoosobowo kieruje państwem, to np. reforma sądownictwa, "Piątka dla zwierząt", czy "Nowy Ład" pokazują, że jest osobą inteligentną inaczej. Ich niebywały tkwi w jakichś innych, niezrozumiałych dla mnie cechach i stąd mój podziw.
@zenonbak Jeśli chodzi o Polski Ład (a nie "nowy"), pozwolę sobie przytoczyć cytat z jednego z bardziej znanych polskich ekonomistów (wyleciało z głowy nazwisko, ale to jest ten z brodą): W zasadzie polski ład jest programem dobrym dla zdecydowanej większości społeczeństwa, są błędy, ale te mogę pomóc usunąć, to są złe wpisy w (tu występuje kilka paragrafów), mówię do rządu - proszę się do mnie zgłosić, w pół godziny - godzinę to poprawię." A "piątka dla zwierząt" to (durne - przyznaję, sam o tym zrobiłem demot), to próba zjednania UE i części lewactwa, fakt - głupia i niepotrzebna. Nie wierz, że można być głupim i przez 20 lat rządzić w swojej partii niepodzielnie.
@Fragglesik Podatki powinny być proste i sprawiedliwe, a nie dobre dla większości społeczeństwa i to głównie dla tej części, która jest leniwa i bez ambicji. Po to się staram i ciężko pracuję, żeby moje dzieci miały fajnie, a nie żeby uszczęśliwić jak największą część społeczeństwa.
@zenonbak ja na tym wspaniałym ładzie trochę stracę... nie zarabiam nie wiadomo jakich kokosów (jestem etatowcem) ale po kieszeni dostałem już... może nie jak niektórzy...ale mimo to... co jednak odczuwam poprzez inflację i drożyznę....
@zenonbak widze z kolezki zazdrosc sie wylala . jezeli uwazasz ze to co stworzyl Owsiak nie wymagal w uj ciezkiej pracy to sam intelektem nie grzeszysz co do kaczaffiego to jest jest zakopleksiona ,wredna lajza ale glupi to on nie jest .
@Pasqdnik82 Ja nie stracę, bo mam firmę i uprawiam kreatywną księgowość, ale to nie tak powinno być. Zmuszają mnie do tego polskie przepisy, bo jak mógłbym konkurować z cwaniaczkami, gdybym sam nie robił jak oni? I przez takich Kaczorów brniemy dalej w ten syf gdzie najlepiej być albo nierobem albo oszustem.
@peghehe Niezbyt rozumiem, o co chodzi w Twojej wypowiedzi i może rzeczywiście to kwestia mojego mizernego intelektu, ale chyba bardziej prawdopodobne jest, że jesteś niepiśmiennym ciućmokiem, który nie potrafi sklecić zdania po polsku. Chyba oczywiste, że zazdroszczę ludziom, których uważam za idoli? A ciężkiej pracy to wymaga kopanie rowów, a nie gibanie się na scenie. I tu docieramy do sedna: jak stać się nierobem gibiącym się na scenie za gigantyczną forsę, co fenomenalnie osiągnął Owsiak, nie potrafiąc jednocześnie skończyć normalnej szkoły, co według mnie jest w jakiś tam sposób wyznacznikiem zdolności intelektualnych? A co do Kaczora: może dopadła go starcza demencja i wcześniej taki nie był, ale teraz gość totalnie mentalnie odleciał, czego dowodzą firmowane przez niego pomysły ustaw, które są totalnie bez sensu.
@zenonbak jeśli masz w tej swojej firmie pracowników i ich nie oszukujesz, to jak najbardziej Cię rozumiem. Ja jako etatowiec raczej nie mam opcji wykpić się ze szkodliwych działań rządu.... chyba że ucieknę w szarą strefę i będę miał zerowy dochód... wtedy jeszcze z mopsu pociągnę co nieco (jako ten pasożyt pracujący ale nie płacący podatków) ale o ile wiem, to spora część osób pracujących i pracodawców właśnie mówi o takich pasożytach którzy żerują na pracy innych... Jakoś nie widzę specjalnej różnicy pomiędzy kreatywną księgowością przedsiębiorcy..... a takim kimś z szarej strefy który jeszcze z mopsu coś bierze...."bo jak mógłbym konkurować z cwaniaczkami, gdybym sam nie robił jak oni?" czyli sam też cwaniaczkujesz.... by konkurować... widzisz zależność tego burdla który mamy? Namawiaj więc kogo tylko możesz na udział w wyborach.... bo przez tych co mają w dup... wybory mamy to co mamy...a więc PiS przy władzy, który sam się gubi w tym co przegłosowują
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
2 lutego 2022 o 19:30
@Pasqdnik82 Wszystko fajnie, tylko nie ma kogo wybrać, bo z jednej strony przygłupy z PIS (przypuszczam, że maja nawet dobre intencje, tylko są kompletnymi matołami), z drugie PO i reszta lewaków, dla których najważniejsze jest czy geje mogą się ze sobą żenić, ile jest płci i żeby robić wszystko co zechce UE, nawet jeśli jest bezdennie głupie jak sprowadzanie uchodźców, których asymilacja jest niemożliwa, czy walka z dwutlenkiem węgla, który jak mnie jeszcze uczono w w podstawówce, jest gazem życia, bo z niego rośliny fotosyntetyzują wszelką materię organiczną, czyli także tę, z której sami się składamy (chodziłem do szkoły w połowie lat 80-tych i wtedy naukowcy przepowiadali zbliżającą się wielkimi krokami małą epokę lodowcową, a symbolem walki o klimat było przeciwdziałanie dziurze ozonowej, o której moje dzieci nawet nic nie słyszały). Ja nawet byłbym skłonny się podporządkować rządom z zewnątrz, ale nie takim jak UE, gdzie decydujący głos mają jeszcze tępsi ludzie niż u nas, bo Unia trwoni zasoby zdobyte przez poprzednie pokolenia.
Jest jeszcze Konfederacja z urwanymi z choinki Braunem i Korwinem oraz pryszczatym nieukiem Bosakiem.
@pandoro medycynę można wspierać, ale nie koniecznie kolesia który to wszystko organizuje i ma wątpliwy wizerunek (każdemu odpowiada co innego).A mimo wszystko są też inne alternatywne fundacje, może nie tak znane, ale wykonują swoją pracę, więc można znaleźć coś dla siebie
Inicjatywa fajna z tylko jedną wadą - według tego co zwolennicy państwowej służby zdrowia twierdzą, że bez tego wszyscy umrzemy jak psy na ulicy...to jakim cudem WOŚP jest w stanie zrobić tak znaczący wkład w ten system. Oni zbierają ile...100-200mln? Jak to może być widoczne powszechnie gdzie Służba Zdrowia wydaje na ludzi 100 mld rocznie? Jak to możliwe?
@Michael_M Oni kupuja wylacznie sprzet. Przy ogolnych kosztach uzytkowania sama cena sprzetu nie jest wysoka. Co kosztuje to zaplata dla personelu co obsluguje i materialy/odczynniki konieczne do uzytkowania.
Za sprzet placi sie raz i robi reklame na wiele lat. Uzytkowanie kosztuje caly czas.
@Michael_M jednym z najwyższych kosztów w utrzymaniu Służby Zdrowia są koszty ludzkie, a więc opłata personelu. Sprzątaczek, pielęgniarek, lekarzy i innych tego typu ludzi. I nie jest to wbrew pozorom mały procent.
@Cammax My, którzy wspieramy WOŚP jesteśmy ponad takimi płytkimi podziałami. Nasze datki w rezultacie pomagają wszystkim, nawet tym, którzy na WOŚP złorzeczą i jest to dla nas spoko. Tak, można tak. Taka jest moc WOŚP-owego serduszka.
@Cammax Fajnie, że jest radosny happening jak WOŚP, ale z punktu widzenia opieki zdrowotnej nie ma żadnego znaczenia. Jak już się ktoś chce tak rozliczać, to może niech z opieki zdrowotnej korzystają wyłącznie osoby, które na tę służbę zdrowia płacą co miesiąc w składkach, a nie rolnicy, co praktycznie jej nie płacą w KRUS, przedsiębiorcy, bo zwykle płacą najniższą składkę, bezrobotni, którym ZUS opłaca Urząd Pracy z naszych podatków, menele, których po lepszym melanżu karetką podróżują sobie na intensywną terapię na odtrucie, itd. 10 zł raz do roku do puszki WOŚP - to chyba trochę mało, zwłaszcza że większość z tej kasy będzie przebimbana na organizację radosnych happeningów Owsiaka w postaci np. Przystanku Woodstock. A nóż to mi się dopiero w kieszeni otwiera, jak mi Państwo odlicza składkę zdrowotną od forsy na niepubliczną służbę zdrowia, bo nie mamy cierpliwości czekać po pół roku na wizytę, żeby sobie skorzystać z tych klamotów, co to Owsiak kupił! Bo ja mam być solidarny z nierobami, tylko szkoda, że oni nie byli ze mną solidarni jak trzeba było tyrać za friko, żeby do czegoś w życiu dojść!
Mimo to uważam powyższy "niby argument" za bezsensowny.
Nie jest tak, żeby gdyby nie WOŚP to tego całego sprzętu by nie było. Szpitale same musiałyby go sobie kupić. Może nie zawszy był to najnowszny, najlepszy sprzęt, ale byłby i tak, inny. Szpitale wydatki na sprzęt musiałby zrekomensować cięciami gdzieś indziej.
@Puolalainen to jest wyjątkiem, bo to serio rzadko się zdarza. Zazwyczaj PISowcy psioczą na WOŚP. Bardzo często nawet nie dlatego, że nie popierają, czy uważają, że Owsiak robi źle, tylko dlatego, że tak usłyszeli w TVPIS. Wielu z nich nawet popierało, ale potem usłyszeli w mediach, że hurr durr zły Owsiak, więc teraz to powtarzają. Nawet Holecka. Kiedyś pozytywnie mówiła o Owsiaku, a teraz można odnieść wrażenie, że najchętniej spaliłaby go na stosie. Co? Jak zmieni się władza i jej jakimś cudem uda się utrzymać fuchę, to znowu zmieni poglądy?
Nie jest wyjątkiem. Rzecz w tym, że widzimy krzykaczy. tak samo po drugiej strony barykady. Widzimy ludzi agresywnych. Nie każdy, kto głosował na pIS jest pełnym nienawiści do wszystkiego. tak jak np. nie każda kobieta na czarnych marszach to rozwrzeszczana feminazistka, która poza wulgaryzmami nie ma nic do powiedzenia. Większość to zwykli obywatele, którzy wiedzą, dlaczego szli w tych protestach. To nie jest takie czarno białe. Nooo poza tym, że PIS jest porażką, to jest pewniak.
Jurek robi bardzo dobrą robotę, tylko tak naprawdę ten sprzęt powinno zabezpieczać Państwo. Działalność WOŚP powinno być gdzieś na marginesie jako uzupełnienie.
@Dipol Wróć na Ziemię. Owsiak: 200.mln rocznie. Państwo - 100.mld rocznie - nie wierz opozycyjnym i owsiakowym, że "gdyby nie Owsiak, to by nic nie było w szpitalach". To co robi Owsiak to JEST uzupełnienie. to 1/500 tego co daje państwo.
@Fragglesik różnica jest taka że Owsiak kupuje sprzęt a państwo..no cóż wydaje dużo (dużo też zabiera i wcale nie dobrowolnie) ale jakoś rozchodzi się po urzędnikach, ministerstwach, babciach kolejkowych ,limitach ,,pensjach itd. Idziesz do szpitala i słyszysz że ten czy tamten sprzet został zakupiony z WOSP a na dzieci z nowotworami zbierają na siepomaga. Bez wątpienia wsparcie WOSP jest istotne w zakupie sprzętu i nie wiem czemu wielu to boli
@sancz79 To, że państwo nie robi fajerwerku za każdym razem jak coś kupi, to nie znaczy, że nie kupuje. Nastomisat każdy zakup Owsiaka jest szeroko pokazywany w TV i okrzykiwany i zachwalany, dlatego wydaje Ci się, że jedyny on coś robi. Dajesz si nabrać na szum medialny i starą zasadę prania mózgów "jak o czymś nie było w mediach, to nie istnieje".
@Fragglesik "że państwo nie robi fajerwerku za każdym razem jak coś kupi"- no to chyba nie żyjemy w tym samym państwie. Ja mieszkam w Polsce ,gdzie ty tego nie wiem. Członkowie rządu, ministrowie kacyki władzy chętnie się prezentują na każdy zakupie z budżet. Dzieje sie tak od samej góry po wojtów gmin (wystarczy sprawdzic wiadomości lokalne). Nawet gdy inwestycja jest prywatna znajdzie się polityk aby się po lansować. Zlatują sie jak muchy. Od przykład pierwszy z brzegu w takim Krasniku dwa razy otwierano drogę. Pierwsze otwarcie dla lansu lokalnych polityków ,a drugie aby mogły się polansować Sasiny Czarnki Patkowskie. Oczywiscie imprezy na koszt podatników. Wiec nie pisz mi że sie nie chwalą .A po drugie zakupy medyczne sprzetu to psi obowiązek Ministerstwa Zdrowia a nie dobra wola jak w przypadku wolontariuszy Owsiaka
"Nastomisat każdy zakup Owsiaka jest szeroko pokazywany w TV "-??? może w TVP?
"Dajesz si nabrać na szum medialny i starą zasadę prania mózgów"-tzn jak się dałem nabrać . Na konkretnie co . Na porodówce widziałem sprzęt WOSP ,myślisz że ktoś specjalnie go wstawił na z okazji urodzin mojego dziecka? To Pisowcy sprzedają jakąś bzdurną naracje bo nie mogą znieść myśli że ktoś taki może prowadzić zbiórkę bez ich udziału.
Nie podoba ci się nie dawaj. Ale to że inni dają swoje pieniądze nic ci do tego
@sancz79 "Członkowie rządu, ministrowie kacyki władzy chętnie się prezentują na każdy zakupie z budżet." - owszem, jak kupią jakiś helikopter, czołg, super wóz strażacki, okręt czy coś takiego - zgadzam się z Tobą, ale nie widziałem jakiś szałów rządu w stylu "kupiliśmy rentgen", właśnie dostarczyliśmy 100 strzykawek". A wieści gminnych nie czytam, więc z Tobą na tym poziomie nie mogę deliberować. "Nie podoba ci się nie dawaj". A daję i tu i tu.
@Fragglesik Ubaw po pachy, 100 mld!!!! Mam w Polsce kilku znajomych w służbie zdrowia, bez pomocy WOŚP i zagranicznych grantów w niektórych miastach można by zamknąć szpitale gdyby dyrektorzy liczyli na państwo. I nie mówię tylko o rządach PIS-u.
@Dipol "Publiczne wydatki bieżące na ochronę zdrowia wyniosły w 2020 r. - 121,5 mld zł i były o 15,4 mld zł wyższe niż w 2019 r. Baw się dalej, uważając, że 200 mln ratuje wszystkich i gdyby nie Owsiak,. to nic by nie było.
@Fragglesik Ile z tego poszło na rzeczywistą ochronę zdrowia? W przyszłym roku napiszą że poszło 200mld i dalej jesteście w czarnej d.upie. Uwielbiam takie kawałki, konkrety ile na co. Ile z tych pieniędzy poszło w błoto? Wystarczy pojechać do pierwszej lepszej powiatowej metropolii by zobaczyć jak to wygląda. Nie wspomnę o wiejskich ośrodkach zdrowia.
@Dipol
Wyobraź sobie jadłodajnie dla bezdomnych. Wchodzi taki biedny człowiek do ciepłego oświetlonego pomieszczenia, siada jakaś pani przynosi mu ciepłą zupę i chleb do niej. Panie mówi:
-niestety musi pan poczekać na łyżkę bo mamy ich mało jak ktoś skończy jeść wtedy umyjemy i pan dostanie.
Wtedy w pada pan Owsiak z kartonem łyżek.
- gdyby nie Owsiak to nie było by co jeść.
A prawda jest taka, gdy by był tylko Owsiak to, tą łyżką co najwyżej śniegu z ulicy byś pojadł.
Kiedyś mój znajomy lekarz po 48 godzinnym dyżurze (młody lekarz) jak usłyszał "gdyby nie Owsiak ..." wsadził w ręce delikwenta ciśnieniomierz z serduszkiem i kazał wypie... na ulice i tam się leczyć.
@VenarNarco To już nawet ciśnieniomierze musi Owsiak kupować??? No tak, respiratory, maseczki kosztują. 48 godzin dyżuru i był świadomym tego co się dzieje z pacjentem?? Masz tu najprostszy przykład inwestycji w służbie zdrowia, brak personelu, bo chyba nie powiesz że robił to dla pieniędzy. I tu też widać te inwestycje. Jest takie powiedzenie że lepiej zapobiegać niż leczyć. Gdzie jest profilaktyka zdrowia, badania, sprzęt do badań skoro tyle kasy rządy przeznaczają na służbę zdrowia. Jaka w Polsce jest umieralność z powodu nie wykrytych chorób. Może to braki sprzętu, może braki personelu, niedofinansowania kształcenia? Może...
WOŚP kupuje tylko część sprzętu. Koszty ochrony zdrowia to znacznie więcej - budowa i utrzymanie budynków, pensje lekarzy, pielęgniarek i personelu, koszt leków itp. itd.
Przykładowo w Polsce pracuje ok. 250000 pielęgniarek. Przy średniej pensji 4000zł brutto na pensje samych pielęgniarek każdego roku potrzeba 12mld zł. A to mały ułamek wszystkich kosztów.. jak w tej skali wygląda 200mln z WOŚP?
@Dipol Przepraszam, racjonalnie liczbami Cię nie przekonam, to nie ma sensu dalej rozmawiać. Siedź w swoim śiatku, niech Ci się żyje w Bańce wygodnie. Miłego weekendu. P.S. Gdyby nie pieniądze z rządu, stały by po szpitalnych korytarzach wszystkie urządzenia Owsiaka pod plandeką, zakurzone i niewykorzystane, bo nikt by nie płacił lekarzom i specjalistom je obsługującym, ani nie byłoby pieniędzy na pracownie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 stycznia 2022 o 21:07
@pawel89def Mam tego świadomość, ale gdyby pieniądze z rządu były wykorzystywane we właściwy sposób to WOŚP zbierał by ułamek z tych 200 baniek. Takie fundacje powstają w wyniku zaniedbań gdy brakuje czegoś. Pielęgniarka, lekarz, położna jakie są braki kadrowe w Polsce w tych zawodach? I jak się to ma do inwestycji w służbie zdrowia?? Można się przerzucać kwotami ale co dalej. Ile z tych pieniędzy trafi tam gdzie powinny, a nie rozpłyną się w chorym systemie. Owsiak nie jest lekarstwem, żadna fundacja nie jest lekarstwem.
@Fragglesik Konkrety, ile z wymienionej sumy poszło na leczenie, badania, sprzęt? A ile na utrzymanie otoczki administracyjnej tworzącej tylko sztuczne bariery, limity, nie wspomnę o zakupach na pokaz. A co do obsługi sprzętu to gdyby nie szkolenia opłacane przez producentów to większa część lekarzy nie wiedziała by że takowy istnieje. W Polsce leczenie POZ polega na wypisaniu recepty na antybiotyki. A potem trzeba wydawać kolosalne kwoty na leczenie gdy czasami jest za późno. Twój rząd nie jest w stanie zabezpieczyć finansowania podstaw diagnostyki, a o leczeniu nie wspomnę.
@Dipol Nie ma żadnego znaczenia, bo bez tego, nikt by na Owsiakowym sprzęcie nie pracował, a nawet nie miałby gdzie on stać, nie mówiąc o tym, że nie byłoby nikogo, komu by mógł być podarowany.
@Dipol Żądasz konkretów, a sam żadnych konkretów nie dajesz. Piszesz tylko to, co Ci się wydaje, że państwowe pieniądze są marnotrawione, idą na otoczkę administracyjną, i bez Owsiaka by sobie nikt nie poradził.
Dałem Ci jeden konkret - na same pensje pielęgniarek idzie 60x tyle co cały WOŚP.
Pisałeś "Działalność WOŚP powinno być gdzieś na marginesie jako uzupełnienie." i udowodniliśmy Ci, że tak właśnie się dzieje - WOŚP jest na marginesie.
Gdyby nie WOŚP to sprzęt też by był, tylko dyrektor szpitala może kupiłby sprzęt nieco niższej klasy i żeby mieć na to pieniądze musiałby odrobinę przyciąć pensje pracownikom. A WOŚP istnieje, bo ludzie chcą pomagać chorym dzieciom, a w służbie zdrowia nie ma kwoty, która pokryłaby 100% potrzeb, zawsze przyda się więcej.
@Fragglesik,@pawel82def Rozumiem że w razie potrzeby rezygnujecie z użycia sprzętu zakupionego przez WOŚP w stosunku do Was i Waszych rodzin. Wybieracie sprzęt kupiony przez rząd i Caritas. Zdrowia życzę i krótkiej kolejki do specjalistów.
@Dipol
Może to kwestia zarządzania. Przetargi na każdy duperel, wygrywa najtańsza oferta, która i tak jest 5 razy droższa niż rynkowa.
Stare wuje siedzące na posadkach szpitalnych a każdy z nich ma swoją Przychodnie Specjalistów a na poważniejsze badania wysyłają do kolegów w szpitalu.
Owsiak przekazał karetkę szpitalowi w moim mieście, a dyrektor wynajął jednej z kolesoiwskich przychodni , wróciła do szpitala jako wyexploatowany wrak.
Problem jest w systemie nie pieniądzach.
@Dipol fundacja kupuje sprzęt jakiejś firmy i zmusza szpital do korzystania z materiałów eksploatacyjnych danej firmy. Być może szpital by kupił ( w przetargu) sprzęt tańszy w eksploatacji.
To raczej jest lobbing niż pomoc dla szpitala. A kasa z funduszu płynie i płynie do kieszeni producenta, który wcale nie musiał się starać ustawić do rywalizacji z innymi. Czy to naprawdę takie rewelacyjne dla szpitala?
Do kogo płynie wdzięczność producenta sprzętu?
@VenarNarco Zgadza się, można wydać 200mld i co z tego. Gdyby system dział normalnie takie fundacje miały by pod opieką 3-4 pacjentów. A gdzie idą pieniądze to widać.
@Dipol Na jakiej podstawie? 1. Owsiak ma gdzieś klauzulę, że jak nie dajesz na orkiestrę, to nie możesz z tego sprzętu korzystać? Tak wygląda "darowizna" wg. Ciebie? Nowe motto Owsiaka? "Wielka Świąteczna Pomoc" jak nam najpierw zapłacisz? 2. Napisałem, ze daję i tu i tu.
@Fragglesik Ciekawe z jakiego sprzętu zakupionego przez Caritas możesz skorzystać w szpitalu? Dalej nie zrozumiałeś że istnienie takich fundacji jest efektem chorego systemu zarządzania pieniędzmi i dlatego muszą go wspierać ludzie. Dajesz tu i tu, ok Twoja sprawa. Wychwalasz rząd Twoja sprawa, czyli zakupy respiratorów, maseczek jest to według Ciebie sukces i nie marnowanie pieniędzy. W PRL-u takich jak Ty nazywaliśmy "Czerwonymi pająkami".
@Dipol Dlaczego w szpitalu? Coś Ty się do tego szpitala tak przyczepił? Owsiak dostarcza NIEKTÓRE sprzęty do szpitala, Caritas prowadzi CAŁE INSTYTUCJE pomocowo - opiekuńcze. Jeszcze raz powtórzę za osobą wyżej:
Parafialne i diecezjalne punkty wydawania odzieży – 3393
Parafialne i diecezjalne punkty wydawania żywności - 3538
Punkty doraźnej pomocy – 398
Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego – 143
Stacje Opieki Caritas – 175
Świetlice socjoterapeutyczne – 162
Świetlice parafialne – 396
Inne świetlice – 47
Jadłodajnie dla ubogich – 109
Domy pomocy społecznej – 28
Środowiskowe Domy Pomocy Społecznej – 30
Świetlice parafialne dla seniorów – 19
Domy dziennego pobytu dla seniorów – 15
Inne placówki dla seniorów – 40
Noclegownie dla bezdomnych i ogrzewalnie – 30
Schroniska dla bezdomnych – 37
Łaźnie dla bezdomnych – 28
Mieszkania chronione - 67
Okna życia – 41
Ośrodki kolonijne – 51
Warsztaty terapii zajęciowej – 62
Hospicja domowe i stacjonarne – 43
Poradnie lekarskie – 36
Domy dziecka – 9
Przedszkola i punkty przedszkolne – 20
Szkoły – 5
Zakłady Opieki Lekarskiej – 15
Stacjonarne i ambulatoryjne zakłady rehabilitacyjne – 101
Domy dla ofiar przemocy domowej – 67
Domy samotnej matki – 15
Centra adopcyjno-opiekuńcze - 4
Apteki – 12
Centra Integracji społecznej dla bezdomnych – 3
Biura Aktywizacji Bezrobotnych – 3
Kluby integracji społecznej i kluby pracy – 11
Stacjonarne i ambulatoryjne placówki dla uzależnionych – 4
T są dane sprzed 12 lat, więc już jest tego więcej. Nikt nie pisze, że Owsiak nic nie robi, ale zachowaj umiar i nie porównuj jednorazowej pomocy raz w roku, do CIĄGŁEJ opieki nad tysiącami ludzi.
Ciekaw jestem co by było z podobnym demotem o Caritas, która jest największą organizacją charytatywną na świecie i przy której WOŚP to myszka. P.S, daję i tu i tu.
@Fragglesik Co do PS to ci nie wierzę. A co do Caritas to pieniądze tam przeznaczane to trafiają do kurii, potem są dzielone na różne "bieżące wydatki", więc ja np. nie finansuję czarnych. Dziękuję.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 stycznia 2022 o 0:09
@pandoro To, że nie dajesz do Caritas i wymyślasz, że w kurii to idzie "na bieżące wydatki" (całkowicie błędnie - na to idzie kasa z tacy) - to doskonały przykład, jak to "PiS to nie daje na WOŚP, bo głupi i nawiedzony" - A Ty jaki w takim razie jesteś, jak robisz to samo, ale w drugą stronę? A Czy Ty mi wierzysz czy nie, że daję i tu i tu - wisi mi to, nie interesuje mnie czy jakiś antyklerykał mi wierzy.
@pandoro A pieniądze ze zbiórek to gdzie trafiają? Gdzie są dzielone na wydatki? Z czego etatowi pracownicy fundacji utrzymują swoje rodziny i siebie? Przecież praca bez wynagrodzenia to niewolnictwo. Niewolnictwo jest zabronione. Tylko do której grupy zaliczyć wolontariat? Wolontariusz musi jakoś dojechać do pracy, coś jeść itd. te koszty powinna pokryć fundacja. Więc skąd weźmie fundacja, skoro nie ma własnych dochodów?
Wszystkie fundacje działają według sprawdzonego wzoru.
wośp ok owsiak nie. owsiak dyskryminuje ludzi którzy mają przeciwwskazania do szczepionek np ktoś bierze leki i ma dużą sanse na atak po szczepieny bądź ma osłabiony organizm po onnej chorobie
No ciekawe ile by ta Orkiestra zarobiła gdyby było jawnie i otwarcie podawane ile pięniędzy idzie z tego na Woodstock oraz firmę żony Owsiaka Mrówka Cała (zawieszonej po procesie wytoczonym w 20214)
Wspieram od zawsze ale od kiedy " jedyna słuszna partia" przeciwstawiła się WOŚP wspieram dziesięciokrotnie bardziej. WOŚP może podziękować pisiorom za ich propagandę skierowaną przeciw organizacji. Polacy to mądry naród i potrafi sprzeciwić się nieudolnej władzy chociaż w ten sposób.
Wspieram WOŚP minimum 25lat...ale nie w tym roku. Jurek zawsze łączył ludzi... Teraz segreguje na tych lepszych i gorszych, pchając się w politykę....nie ze mną tym razem
Środki z WOŚP to jakieś 0.01% budżetu służby zdrowia w Polsce. Ładny gest, ale nie zakrzywiajmy rzeczywistości, że Owsiak ratuje służbę zdrowia i bez niego w szpitalach by nie było sprzętu, a ludzie umieraliby na ulicach.
Kolejny raz się okazuje, że pieniądze nie śmierdzą. Dyskryminować to Owsiak pierwszy potrafi, ale pieniądze brać od tych samych ludzi z których zrobił "gorszy sort" już mu kompletnie nie przeszkadza. Dlaczego nie sprawdza paszportów przed wrzuceniem do puszki?
Pierwszy raz od wielu lat nie zamierzam wspierać WOŚP właśnie ze względu na faszystowskie zapędy głównego bohatera.
@rafik3001 teraz dodatkowo będą wspierać Ordo Iuris - oni tam teraz mają problem ze sprawami rozwodowymi, a wszyscy wiedzą, że to nie są tanie sprawy ;)
w końcu fajne hasło przejrzyj na oczy jak to było lepiej dać na dziecko niż owsiakowi na merca czy jakoś tak Fundacja Sie Pomaga w ciągu roku przekazała więcej pieniędzy niż owsiak w ciągu 10 ;lat że nie wspomnę o fajerwerkach które są złe tylko sylwestra i corone która zabija tylko jak tvp robi imprezę to już nie chodzi o pomaganie on owsiak od od początku jest uwarunkowany politycznie a POMOC nie ma barw owsiak niestety je ma
Wspieram i dokładam! Jak co rok
Również wspieramy. Może jest tu ktoś z moich okolic, chętny do licytacji?
https://www.facebook.com/ChrzanowskiFinalWOSP/photos/a.2222461144584486/2223925451104722/
Popieram, Jurek robi bardzo dużo, niech gra jak najdłużej
Jurek i My wszyscy spierajacy.Swiat jaki jest każdy widzi i potrzebujemy takiej akcji , chodź by nawet dla dobrego samopoczucia.A,że dużo dobrego z tego wychodzi to już nasza zasługa.Grajmy do "końca świata i o jeden dzień dłużej"
@Lestar "A,że dużo dobrego z tego wychodzi to już nasza zasługa." i tak i nie. Bez WOŚPu też można dawać pieniądze na pomoc, a jednak to zorganizowanie zbiórki przynosi efekty. Bez Owsiaka nie byłoby tych "naszych zasług".
w apce nie na źródeł i ci za tym idzie linków. Jak ktoś może, niech wrzuci w komentarz, a do adminów prośba, by cis z tym zrobili, bo czasem to utrudnia życie
@alex71719 Racja. Dla apkowiczów: https://eskarbonka.wosp.org.pl/7t4dy9
PS: Naprawcie w końcu aplikację. :P
Również pomagam, w przeciwieństwie do kościoła. Różnica między Orkiestrą a kościołem jest taka, że Orkiestra z Jurkiem zbierają na ratowanie życia i inną ważną pomoc medyczną, a kościół zbiera dla siebie i na swoje przyjemności.
I teraz najlepsze - Orkiestra przez jeden rok robi więcej dobrego dla potrzebujących niż cały polski kościół zrobił po 1989 roku
@Wolfi1485
Zrób sobie update faktów - Kościół to wiele różnych organizacji i setki osób które na co dzień zajmują się działalnością charytatywną, domy pomocy samotnym matkom, hospicja..itd. Tyle że bez rozgłosu i emocjonalnego parcia na szkło. Tymczasem propaganda antykościelna doprowadziła do tego że kojarzy się głównie z księdzem pedofilem o biskupem sprzedającym/kupującym działki.
@Wolfi1485 Według sprawozdania finansowego z 2010 roku Caritas Polska prowadził w Polsce łącznie 9165 placówek, w tym:
Parafialne i diecezjalne punkty wydawania odzieży – 3393
Parafialne i diecezjalne punkty wydawania żywności - 3538
Punkty doraźnej pomocy – 398
Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego – 143
Stacje Opieki Caritas – 175
Świetlice socjoterapeutyczne – 162
Świetlice parafialne – 396
Inne świetlice – 47
Jadłodajnie dla ubogich – 109
Domy pomocy społecznej – 28
Środowiskowe Domy Pomocy Społecznej – 30
Świetlice parafialne dla seniorów – 19
Domy dziennego pobytu dla seniorów – 15
Inne placówki dla seniorów – 40
Noclegownie dla bezdomnych i ogrzewalnie – 30
Schroniska dla bezdomnych – 37
Łaźnie dla bezdomnych – 28
Mieszkania chronione - 67
Okna życia – 41
Ośrodki kolonijne – 51
Warsztaty terapii zajęciowej – 62
Hospicja domowe i stacjonarne – 43
Poradnie lekarskie – 36
Domy dziecka – 9
Przedszkola i punkty przedszkolne – 20
Szkoły – 5
Zakłady Opieki Lekarskiej – 15
Stacjonarne i ambulatoryjne zakłady rehabilitacyjne – 101
Domy dla ofiar przemocy domowej – 67
Domy samotnej matki – 15
Centra adopcyjno-opiekuńcze - 4
Apteki – 12
Centra Integracji społecznej dla bezdomnych – 3
Biura Aktywizacji Bezrobotnych – 3
Kluby integracji społecznej i kluby pracy – 11
Stacjonarne i ambulatoryjne placówki dla uzależnionych – 4
Wpłacajmy na WOŚP, ale nie zakłamujmy rzeczywistości.
@CBGB
Jak dotąd przy Ziobrowym aparacie terroru nie postawiono żadnych zarzutów orkiestrze. Wiec księgowość i rozliczenia muszą mieć OK. A ponieważ tak się im nie udało dobrac do Owsiaka postanowili w mediach rozpętać kampanię nienawiści i powstał animowany paszkwil o Owsiaku Jakiego nie wiadomo czemu łączą z przekrętami na kamienicach Hanny Gronkiewicz-Waltz .
Za to Karitas i kościół ma sporo na pieńsku.
- przekręty i mobbing w Szlachetnej paczce
- Caritas Łódzkie ma oddać 38 tys do PFRON
https://finanse.wp.pl/nik-lodzki-caritas-ma-oddac-pieniadze-6116017390213249a
- Caritas diecezji Płockiej ma oddać 11 milionów do PFRON
https://businessinsider.com.pl/finanse/caritas-ma-oddac-ponad-11-mln-zl-dwa-wyroki-sadu/n9w1d4n
A dodam jeszcze że chyba każda siedziba czy pałac biskupi ma status uzdrowiska lub oddziału rehabilitacji Caritas jaki jest jeden pensjonariusz czyli Biskup ewentualnie jego goście i przyjaciele. , Jednym słowem pieniądze z Caritas utrzymują biskupów.i ich rezydencje
@killerxcartoon
Jednym słowem z tak twardymi dowodami musisz złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.
@killerxcartoon
Czy księgowość i rozliczenia u Owsiaka były ok? Chyba tylko naiwny wierzy że są rozliczenia są wszystkie OK tam gdzie w ciągu krótkiego czasu przewijają się miliony
https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/228321-coraz-wiecej-pytan-wokol-owsiakow-wosp-zlotego-melona-i-mrowki-calej-owsiak-sam-sie-zatrudnial-i-sam-sobie-wyplacal-wynagrodzenie
@CBGB widziałem kiedyś sprawozdanie finansowe przedstawione przez Caritas. Wyglądało jak tabelki zrobione w Excelu. W jednej kolumnie na co w drugiej ile. Żadnych pieczęci, tytułów, źródeł.
Było tak samo wiarygodne jak cały Caritas i organizacja kościelna.
@Janm
Tak to są właśnie początki kampanii nienawiści do WOŚP po objęciu władzy przez PiS w 2015. I co w tym dziwnego ze sam się zatrudnia? Celem ataku PiS i kościoła na WOŚP było to żeby ludzie dawali pieniądze na Caritas zamiast na WOŚP. A ja wiem ze sprzęt od dializ od WOŚP ratował mojemu ojcu nerki. Przynajmniej jestem pewny że się nie marnuje.
A ja ci podaje sprawy w jakich zapadły wyroki sądowe lub toczą się sprawy przed sadem.
-Fakt sprawa łódzka jest dość stara.
- A sprawa Płocka świeżuteńka
- Szlachetna paczka i mobbing nadal chyba jest w sądzie bo nie sledziłem
Co do siedzib biskupów .. sprawiłem trzech i potwierdziło się..
Ze dwa lata temu w prasie też trąbiono w Krakowie o sprawie prowadzonego przez kościół prywatnego przedszkola środowiskowego. Za jakie rodzice płacili . a potem się okazało ze miasto opłacało miejsca w tym przedszkolu a rodziców wprowadzono w błąd. Ksiądz jaki je prowadził twierdził ze to były dobrowolne datki ..
A przy okazji CARITAS w 2012 prowadziło koło mnie centrum rehabilitacji.Jak się okazuje miało kontrakt z NFZ . Ciekawe że Caritas zwiną interes je jak przestali kontraktować je z NFZ . Wiec to tylko interes.
Z tego co wymieniłeś co prowadzi CARITAS sprawdź które nie dostają rządowych lub samorządowych dofinansowań ....
@Janm No, patrz, i zero nie dobrał się Owsiakowi do skóry, skoro ten, zdaniem pisdzielskich mediów oszukuje na podatakach? Jak to możliwe? Kupujesz bezkrytycznie łajno, które ci sprzedają i jeszcze się cieszysz!
@Wolfi1485 mala korekta od poczatku istnienia kk nie zrobilo tyle co Jurek w rok .
@CBGB ponad 70 % z kazdej zlotowki trafia do potrzebujacych wynik wosp , w caritasie jest z gola odmiennie jakies 28 % ze zlotowki trafia do potrzebujacych . wynik raportu najwiekszych fundacji w kaczystanie dwa lub trzy lata temu . te dwie zapamietalem bo sa po przeciwnych biegunach . Ale poki co Polska to srednio wolny kraj wiec kazdy ze swoim hajsem robi co mu sie zywnie podoba.
@Janm Trzepia Owsiaka co roku od czasu jak pisuar dorwal sie do koryta., za platfusow tez go trzepali ,gdyby nie byl ok to bylby to temat na dwa miechy w tvpisuar i szmatlawcach zarzadzanych przez zjednoczynych przyglupow.
@killerxcartoon W jakiej fundacji, prezes i jego podwładni są wolontariuszami?
Fundację z reguły powołuje się, aby prezes i jego pracownicy mieli z czego żyć. A jak, coś zostanie to przekazuje się na działalność statutową. Jeżeli nic nie zostaje to się nie przekazuje.
Po co szukać różnic, skoro założenia zawsze są te same.
W rachunkach zawsze się będzie zgadzało, bo jest od tego księgowy (na etacie).
@peghehe
90% albo i więcej, o ile mnie pamięć nie myli.
@peghehe To bardzo ciekawa statystyka, chętnie dowiedziałbym się więcej. Wiesz może jak znaleźć źródło tych informacji?
@CBGB czy te placówki są charytatywne - nie! Kto je utrzymuje? Wolne datki? Nie! - one trafiają do kurii, zazwyczaj budżety gminne czyli my wszyscy!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 stycznia 2022 o 19:16
@cyklak
Tak robi w Polsce patologia..
A akurat WOŚP nie uważam za patologię. Sprzęt orkiestry ratował nerki mojego ojca lata temu.
Swojego czasu mój synek przebywał w CZD . Aby się nie nudził, kupiłem mu telewizor. Wpadli ludzie z WOŚP i okleili WSZYSTKO serduszkami, w tym mój telewizor. I teraz nie wiem: mój ci on jest, czy może już Owsiaka ?
@ragefox
Moja mama jest pielęgniarką i wspiera Owsiaka. Serduszka, które dostała naklejała u siebie w gabinecie, bo coś musiała z nimi zrobić. Nic nie było od Owsiaka (to nie zarzut, tylko stwierdzenie).
@ragefox jak kupiłeś synowi to jest jego, tak działają prezenty.
@pani_jeziora
A ja NFZ kupi, a owsiakowe okleją serduszkami?
@ragefox a komu nfz podarował? Teraz już wiesz jak działają prezenty, więc powinienieś sam dojść do tego.
Trzymam kciuki, dasz rade.
@pani_jeziora
Widzę, że Ty nie dajesz rady załapać.
Nie odróżniasz prezentu od zakupionej usługi, pod którą ktoś chce się podpiąć.
@ragefox hm... to ty zadajesz pytania świadczące o twojej ignorancji.
Moje odpowiedzi na TWOJE pytania zmiażdżyły twoje wrażliwe ego.
Sukces.
@pani_jeziora
:) :) :) :) :)
:) :) :)
:)
Pozdrawiam serdecznie !
:) :) :) :) :)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 stycznia 2022 o 1:16
Każdy rząd, również obecny (!) wspierał WOŚP. To jest na rękę rządzącym, że obywatel płaci dodatkowy "podatek" na coś, co powinno być finansowane z budżetu państwa. Rząd PiS również, dając nieraz dobitny wyraz swojej niechęci do tej akcji, de facto miał na celu wywołanie efektu odwrotnego - wsparcia głównie wśród młodych, którzy demonstracyjnie, na fali niechęci do PiS wspierają finansowo WOŚP. Taka sprytna zagrywka - wierzcie lub nie wierzcie. Nie neguję dobrych intencji darczyńców, akcja zacna i zasługująca na pochwałę. Nieraz dałem do puszki, dobro wróciło - moje dziecko korzystało ze sprzętu WOŚP w szpitalu. Zastanówcie się jednak, komu (oprócz beneficjentów) jest to jest najbardziej na rękę.
@wheeler1984 Sugerujesz, żeby na złość babci odmrozić sobie uszy? Zakładając czapkę zastanówmy się, komu (oprócz nas) jest to najbardziej na rękę...
Właściwie to bym się nie zdziwił, gdyby też naklejki gwiazdkami ***** *** produkował i sprzedawał ktoś mocno powiązany z partią rządzącą xD.
Zarabiać na przyjaciołach to każdy głupi umie. Ale wykorzystać wrogów tak, by się z tego jeszcze cieszyli, to trzeba umieć.
Jest w tym sens, tak samo w zamieszaniu z orkiestrą.
@wheeler1984 Jako dzieciak "wspierałem" puszkę wolontariuszy, jako dorosły nadal to robię ale również przelewy i szczerze mam to gdzieś czy rządzący robią tak czy inaczej... tego sprzętu po prostu potrzeba i fajnie że jest taka akcja.... bo bez tego to nasze szpitale mogłyby wyglądać jak szpitale w jakiejś dziurze w Afryce targanej wojnami... Ten sprzęt ratuje życie, ułatwia diagnostykę, daje komfort pacjentom.. Hejterzy WOŚP mówią że to co zbiorą to grosze w porównaniu z tym co idzie z budżetu na służbę zdrowia... owszem... porównując zbiórkę z rocznym wydatkiem na szpitale itd.. to kwoty są diametralnie różne... tylko że kwoty które idą na służbę zdrowia to między innymi na urzędników w NFZ.. na działalność szpitala, wypłaty dla pracowników, na rękawiczki, maski, strzykawki, gaziki, środki czystości, leki... na opłaty za wodę, energię itd... również na sprzęt medyczny.....Gdyby nie WOŚP nie byłoby tylu sprzętów w szpitalach... bo by ich nie było na to po prostu stać, bo kasa z budżetu idzie również na wszelkie inne wydatki by ten szpital w ogóle funkcjonował i by miał kto tam pracować.
@Pasqdnik82 W fundacji ze zbiórki też utrzymuje się prezes i jego świta, tylko dzieci latają za darmo.
@cyklak Bo chcą? Przecież nikt ich nie zmusza do tego i nie stawia pod np Biedronką i nie każą stać i zbierać do puszki. Robią to dobrowolnie bo wierzą w tą akcję... To się nazywa wolontariat.
@wheeler1984 dosc naciagana logika. Juz sobie wyobrazam Kaczynskiego i Kurskiego siedzacych przy stole i rozmawiajacych w stylu "No trzeba pomoc temu Owsiakowi! Jacek, wez no pusc cos w TV ze jestesmy przeciw WOSP to ludzie zaczna wplacac". Raczej zajezy im na przekierowanie darow do instytucji koscielnych.
Odwrotny efekt faktycznie moze istniec, ale raczej nie jest on wynikiem dobrych checi i planow partii rzadzacej. Gdyby tak bylo to czy mozna by bylo stwierdzic, ze akcje propagandowe np o negatywnym wplywie edukacji seksualnej w szkolach sa po to by zwiekszyc zainteresowanie tematem i swiadomosc spoleczna?
@pasqdnik " Bo chcą? Przecież nikt ich nie zmusza" , wypadałoby zwrócić koszty dojazdu. Coś na ząb i do rozgrzania np. ciepłą herbatę. Nawet niewolnikowi należy zapewnić wikt i opierunek czasami nawet dach nad głową. Aby pracował jak najdłużej, bo inaczej będziesz stratny jak Ci zejdzie. Zresztą obecnie niewolnictwo jest zakazane. Czyli jakieś minimalne zabezpieczenie jest wskazane. Wolontariusz to nie darmowy robotnik. To świadczy tylko o świadomości szefa.
Zapewnienie tego na co zbiera Orkiestra to psi obowiązek państwa z pieniędzy które każdy odprowadza w podatkach i tych pieniędzy na pewno jest na to wystarczająco.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 stycznia 2022 o 12:58
@Janm
A jeżeli państwo nie wywiązuje się ze swojego psiego obowiązku to co? Jaką masz propozycję?
Jurek Owsiak to mój idol!!!! Niesamowite, że nie dość, iż sława największego dobroczyńcy w Polsce nie kosztowała go złamanego grosza, to jeszcze co roku robi na tym gigantyczną kasę i żyje jak król spełniając swoje najbardziej wyuzdane zachcianki jak np. organizacja koncertów rockowych. Owsiak i Kaczyńki - dwaj niesamowici goście, którzy mimo wyglądu krzyżówki Koszałka-Opałka z trolem i dość chyba mizernego intelektu, dzięki jakimś niesamowitym swoim przymiotom potrafili zostać liderami z ogromnym wpływem na rzeczywistość.
@zenonbak a ktoś ci broni powtórzyć sukces Owsiaka, a może go nawet prześcignąć?
@VipeRsan Myślisz, że każdy może ot tak powtórzyć sukces swojego idola? Największy Dobroczyńca Polski może być tylko jeden.
@zenonbak Jakby mieli "mizerny intelekt", nie mieliby tego co mają.
@VipeRsan Chyba jesteś dowodem potwierdzającym, że większość ludzi nie umie czytać ze zrozumieniem. "To mój idol" - którego ze słów nie rozumiesz?! Podziwiam gościa za to co osiągnął będąc niezbyt bystrym, za czym przemawia jego wykształcenie oraz nie specjalnie urodziwym, co jest eufemizmem, bo wygląda jak pół d. zza krzaka, a jeszcze strojem podkreśla swój typ urody. Gdybym sam wiedział jak coś takiego osiągnąć, to nie miałbym powodów, żeby go podziwiać.
@Fragglesik Za intelektem Owsiaka niech przemawia jego wykształcenie, a raczej jego brak. Jeśli przyjąć, że Kaczor praktycznie jednoosobowo kieruje państwem, to np. reforma sądownictwa, "Piątka dla zwierząt", czy "Nowy Ład" pokazują, że jest osobą inteligentną inaczej. Ich niebywały tkwi w jakichś innych, niezrozumiałych dla mnie cechach i stąd mój podziw.
@zenonbak Jeśli chodzi o Polski Ład (a nie "nowy"), pozwolę sobie przytoczyć cytat z jednego z bardziej znanych polskich ekonomistów (wyleciało z głowy nazwisko, ale to jest ten z brodą): W zasadzie polski ład jest programem dobrym dla zdecydowanej większości społeczeństwa, są błędy, ale te mogę pomóc usunąć, to są złe wpisy w (tu występuje kilka paragrafów), mówię do rządu - proszę się do mnie zgłosić, w pół godziny - godzinę to poprawię." A "piątka dla zwierząt" to (durne - przyznaję, sam o tym zrobiłem demot), to próba zjednania UE i części lewactwa, fakt - głupia i niepotrzebna. Nie wierz, że można być głupim i przez 20 lat rządzić w swojej partii niepodzielnie.
@Fragglesik Podatki powinny być proste i sprawiedliwe, a nie dobre dla większości społeczeństwa i to głównie dla tej części, która jest leniwa i bez ambicji. Po to się staram i ciężko pracuję, żeby moje dzieci miały fajnie, a nie żeby uszczęśliwić jak największą część społeczeństwa.
@zenonbak ja na tym wspaniałym ładzie trochę stracę... nie zarabiam nie wiadomo jakich kokosów (jestem etatowcem) ale po kieszeni dostałem już... może nie jak niektórzy...ale mimo to... co jednak odczuwam poprzez inflację i drożyznę....
@zenonbak widze z kolezki zazdrosc sie wylala . jezeli uwazasz ze to co stworzyl Owsiak nie wymagal w uj ciezkiej pracy to sam intelektem nie grzeszysz co do kaczaffiego to jest jest zakopleksiona ,wredna lajza ale glupi to on nie jest .
@Pasqdnik82 Ja nie stracę, bo mam firmę i uprawiam kreatywną księgowość, ale to nie tak powinno być. Zmuszają mnie do tego polskie przepisy, bo jak mógłbym konkurować z cwaniaczkami, gdybym sam nie robił jak oni? I przez takich Kaczorów brniemy dalej w ten syf gdzie najlepiej być albo nierobem albo oszustem.
@peghehe Niezbyt rozumiem, o co chodzi w Twojej wypowiedzi i może rzeczywiście to kwestia mojego mizernego intelektu, ale chyba bardziej prawdopodobne jest, że jesteś niepiśmiennym ciućmokiem, który nie potrafi sklecić zdania po polsku. Chyba oczywiste, że zazdroszczę ludziom, których uważam za idoli? A ciężkiej pracy to wymaga kopanie rowów, a nie gibanie się na scenie. I tu docieramy do sedna: jak stać się nierobem gibiącym się na scenie za gigantyczną forsę, co fenomenalnie osiągnął Owsiak, nie potrafiąc jednocześnie skończyć normalnej szkoły, co według mnie jest w jakiś tam sposób wyznacznikiem zdolności intelektualnych? A co do Kaczora: może dopadła go starcza demencja i wcześniej taki nie był, ale teraz gość totalnie mentalnie odleciał, czego dowodzą firmowane przez niego pomysły ustaw, które są totalnie bez sensu.
@zenonbak jeśli masz w tej swojej firmie pracowników i ich nie oszukujesz, to jak najbardziej Cię rozumiem. Ja jako etatowiec raczej nie mam opcji wykpić się ze szkodliwych działań rządu.... chyba że ucieknę w szarą strefę i będę miał zerowy dochód... wtedy jeszcze z mopsu pociągnę co nieco (jako ten pasożyt pracujący ale nie płacący podatków) ale o ile wiem, to spora część osób pracujących i pracodawców właśnie mówi o takich pasożytach którzy żerują na pracy innych... Jakoś nie widzę specjalnej różnicy pomiędzy kreatywną księgowością przedsiębiorcy..... a takim kimś z szarej strefy który jeszcze z mopsu coś bierze...."bo jak mógłbym konkurować z cwaniaczkami, gdybym sam nie robił jak oni?" czyli sam też cwaniaczkujesz.... by konkurować... widzisz zależność tego burdla który mamy? Namawiaj więc kogo tylko możesz na udział w wyborach.... bo przez tych co mają w dup... wybory mamy to co mamy...a więc PiS przy władzy, który sam się gubi w tym co przegłosowują
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 lutego 2022 o 19:30
@Pasqdnik82 Wszystko fajnie, tylko nie ma kogo wybrać, bo z jednej strony przygłupy z PIS (przypuszczam, że maja nawet dobre intencje, tylko są kompletnymi matołami), z drugie PO i reszta lewaków, dla których najważniejsze jest czy geje mogą się ze sobą żenić, ile jest płci i żeby robić wszystko co zechce UE, nawet jeśli jest bezdennie głupie jak sprowadzanie uchodźców, których asymilacja jest niemożliwa, czy walka z dwutlenkiem węgla, który jak mnie jeszcze uczono w w podstawówce, jest gazem życia, bo z niego rośliny fotosyntetyzują wszelką materię organiczną, czyli także tę, z której sami się składamy (chodziłem do szkoły w połowie lat 80-tych i wtedy naukowcy przepowiadali zbliżającą się wielkimi krokami małą epokę lodowcową, a symbolem walki o klimat było przeciwdziałanie dziurze ozonowej, o której moje dzieci nawet nic nie słyszały). Ja nawet byłbym skłonny się podporządkować rządom z zewnątrz, ale nie takim jak UE, gdzie decydujący głos mają jeszcze tępsi ludzie niż u nas, bo Unia trwoni zasoby zdobyte przez poprzednie pokolenia.
Jest jeszcze Konfederacja z urwanymi z choinki Braunem i Korwinem oraz pryszczatym nieukiem Bosakiem.
Kupę lat wspierałem ale już przestałem z powodu zamordystycznego sanitaryzmu który Pan Owsiak wspiera...
@Antvas ktoś kto wspiera od lat medycynę ma się nagle od niej odwrócić i głosić iż leczenie powinno odbywać się tylko ziołami? Ja pier....
@pandoro medycynę można wspierać, ale nie koniecznie kolesia który to wszystko organizuje i ma wątpliwy wizerunek (każdemu odpowiada co innego).A mimo wszystko są też inne alternatywne fundacje, może nie tak znane, ale wykonują swoją pracę, więc można znaleźć coś dla siebie
@pandoro Możesz mi powiedzieć co ma "leczenie ziołami" do "zamordystycznego satanizmu"?
@pandoro ja również wspieram medycynę, ale nie popieram faszystowskich zapędów segregowania ludzi.
Inicjatywa fajna z tylko jedną wadą - według tego co zwolennicy państwowej służby zdrowia twierdzą, że bez tego wszyscy umrzemy jak psy na ulicy...to jakim cudem WOŚP jest w stanie zrobić tak znaczący wkład w ten system. Oni zbierają ile...100-200mln? Jak to może być widoczne powszechnie gdzie Służba Zdrowia wydaje na ludzi 100 mld rocznie? Jak to możliwe?
@Michael_M Oni kupuja wylacznie sprzet. Przy ogolnych kosztach uzytkowania sama cena sprzetu nie jest wysoka. Co kosztuje to zaplata dla personelu co obsluguje i materialy/odczynniki konieczne do uzytkowania.
Za sprzet placi sie raz i robi reklame na wiele lat. Uzytkowanie kosztuje caly czas.
@Michael_M jednym z najwyższych kosztów w utrzymaniu Służby Zdrowia są koszty ludzkie, a więc opłata personelu. Sprzątaczek, pielęgniarek, lekarzy i innych tego typu ludzi. I nie jest to wbrew pozorom mały procent.
PISowcy, złóżcie w szpitalach oświadczenia, że w razie czego nie życzycie sobie, by was ratować sprzętem ufundowanym przez WOŚP.
@Cammax My, którzy wspieramy WOŚP jesteśmy ponad takimi płytkimi podziałami. Nasze datki w rezultacie pomagają wszystkim, nawet tym, którzy na WOŚP złorzeczą i jest to dla nas spoko. Tak, można tak. Taka jest moc WOŚP-owego serduszka.
@Cammax
a jak ktoś jest za pisem i wspiera Owsiaka?
@Cammax Fajnie, że jest radosny happening jak WOŚP, ale z punktu widzenia opieki zdrowotnej nie ma żadnego znaczenia. Jak już się ktoś chce tak rozliczać, to może niech z opieki zdrowotnej korzystają wyłącznie osoby, które na tę służbę zdrowia płacą co miesiąc w składkach, a nie rolnicy, co praktycznie jej nie płacą w KRUS, przedsiębiorcy, bo zwykle płacą najniższą składkę, bezrobotni, którym ZUS opłaca Urząd Pracy z naszych podatków, menele, których po lepszym melanżu karetką podróżują sobie na intensywną terapię na odtrucie, itd. 10 zł raz do roku do puszki WOŚP - to chyba trochę mało, zwłaszcza że większość z tej kasy będzie przebimbana na organizację radosnych happeningów Owsiaka w postaci np. Przystanku Woodstock. A nóż to mi się dopiero w kieszeni otwiera, jak mi Państwo odlicza składkę zdrowotną od forsy na niepubliczną służbę zdrowia, bo nie mamy cierpliwości czekać po pół roku na wizytę, żeby sobie skorzystać z tych klamotów, co to Owsiak kupił! Bo ja mam być solidarny z nierobami, tylko szkoda, że oni nie byli ze mną solidarni jak trzeba było tyrać za friko, żeby do czegoś w życiu dojść!
@Cammax Popieram WOŚP i jestem przeciwny PiSowi.
Mimo to uważam powyższy "niby argument" za bezsensowny.
Nie jest tak, żeby gdyby nie WOŚP to tego całego sprzętu by nie było. Szpitale same musiałyby go sobie kupić. Może nie zawszy był to najnowszny, najlepszy sprzęt, ale byłby i tak, inny. Szpitale wydatki na sprzęt musiałby zrekomensować cięciami gdzieś indziej.
@Puolalainen to jest wyjątkiem, bo to serio rzadko się zdarza. Zazwyczaj PISowcy psioczą na WOŚP. Bardzo często nawet nie dlatego, że nie popierają, czy uważają, że Owsiak robi źle, tylko dlatego, że tak usłyszeli w TVPIS. Wielu z nich nawet popierało, ale potem usłyszeli w mediach, że hurr durr zły Owsiak, więc teraz to powtarzają. Nawet Holecka. Kiedyś pozytywnie mówiła o Owsiaku, a teraz można odnieść wrażenie, że najchętniej spaliłaby go na stosie. Co? Jak zmieni się władza i jej jakimś cudem uda się utrzymać fuchę, to znowu zmieni poglądy?
@Cammax
Nie jest wyjątkiem. Rzecz w tym, że widzimy krzykaczy. tak samo po drugiej strony barykady. Widzimy ludzi agresywnych. Nie każdy, kto głosował na pIS jest pełnym nienawiści do wszystkiego. tak jak np. nie każda kobieta na czarnych marszach to rozwrzeszczana feminazistka, która poza wulgaryzmami nie ma nic do powiedzenia. Większość to zwykli obywatele, którzy wiedzą, dlaczego szli w tych protestach. To nie jest takie czarno białe. Nooo poza tym, że PIS jest porażką, to jest pewniak.
Jurek robi bardzo dobrą robotę, tylko tak naprawdę ten sprzęt powinno zabezpieczać Państwo. Działalność WOŚP powinno być gdzieś na marginesie jako uzupełnienie.
@Dipol Wróć na Ziemię. Owsiak: 200.mln rocznie. Państwo - 100.mld rocznie - nie wierz opozycyjnym i owsiakowym, że "gdyby nie Owsiak, to by nic nie było w szpitalach". To co robi Owsiak to JEST uzupełnienie. to 1/500 tego co daje państwo.
@Fragglesik różnica jest taka że Owsiak kupuje sprzęt a państwo..no cóż wydaje dużo (dużo też zabiera i wcale nie dobrowolnie) ale jakoś rozchodzi się po urzędnikach, ministerstwach, babciach kolejkowych ,limitach ,,pensjach itd. Idziesz do szpitala i słyszysz że ten czy tamten sprzet został zakupiony z WOSP a na dzieci z nowotworami zbierają na siepomaga. Bez wątpienia wsparcie WOSP jest istotne w zakupie sprzętu i nie wiem czemu wielu to boli
@sancz79 To, że państwo nie robi fajerwerku za każdym razem jak coś kupi, to nie znaczy, że nie kupuje. Nastomisat każdy zakup Owsiaka jest szeroko pokazywany w TV i okrzykiwany i zachwalany, dlatego wydaje Ci się, że jedyny on coś robi. Dajesz si nabrać na szum medialny i starą zasadę prania mózgów "jak o czymś nie było w mediach, to nie istnieje".
@Fragglesik "że państwo nie robi fajerwerku za każdym razem jak coś kupi"- no to chyba nie żyjemy w tym samym państwie. Ja mieszkam w Polsce ,gdzie ty tego nie wiem. Członkowie rządu, ministrowie kacyki władzy chętnie się prezentują na każdy zakupie z budżet. Dzieje sie tak od samej góry po wojtów gmin (wystarczy sprawdzic wiadomości lokalne). Nawet gdy inwestycja jest prywatna znajdzie się polityk aby się po lansować. Zlatują sie jak muchy. Od przykład pierwszy z brzegu w takim Krasniku dwa razy otwierano drogę. Pierwsze otwarcie dla lansu lokalnych polityków ,a drugie aby mogły się polansować Sasiny Czarnki Patkowskie. Oczywiscie imprezy na koszt podatników. Wiec nie pisz mi że sie nie chwalą .A po drugie zakupy medyczne sprzetu to psi obowiązek Ministerstwa Zdrowia a nie dobra wola jak w przypadku wolontariuszy Owsiaka
"Nastomisat każdy zakup Owsiaka jest szeroko pokazywany w TV "-??? może w TVP?
"Dajesz si nabrać na szum medialny i starą zasadę prania mózgów"-tzn jak się dałem nabrać . Na konkretnie co . Na porodówce widziałem sprzęt WOSP ,myślisz że ktoś specjalnie go wstawił na z okazji urodzin mojego dziecka? To Pisowcy sprzedają jakąś bzdurną naracje bo nie mogą znieść myśli że ktoś taki może prowadzić zbiórkę bez ich udziału.
Nie podoba ci się nie dawaj. Ale to że inni dają swoje pieniądze nic ci do tego
@sancz79 "Członkowie rządu, ministrowie kacyki władzy chętnie się prezentują na każdy zakupie z budżet." - owszem, jak kupią jakiś helikopter, czołg, super wóz strażacki, okręt czy coś takiego - zgadzam się z Tobą, ale nie widziałem jakiś szałów rządu w stylu "kupiliśmy rentgen", właśnie dostarczyliśmy 100 strzykawek". A wieści gminnych nie czytam, więc z Tobą na tym poziomie nie mogę deliberować. "Nie podoba ci się nie dawaj". A daję i tu i tu.
@Fragglesik Ubaw po pachy, 100 mld!!!! Mam w Polsce kilku znajomych w służbie zdrowia, bez pomocy WOŚP i zagranicznych grantów w niektórych miastach można by zamknąć szpitale gdyby dyrektorzy liczyli na państwo. I nie mówię tylko o rządach PIS-u.
@Dipol "Publiczne wydatki bieżące na ochronę zdrowia wyniosły w 2020 r. - 121,5 mld zł i były o 15,4 mld zł wyższe niż w 2019 r. Baw się dalej, uważając, że 200 mln ratuje wszystkich i gdyby nie Owsiak,. to nic by nie było.
@Fragglesik Ile z tego poszło na rzeczywistą ochronę zdrowia? W przyszłym roku napiszą że poszło 200mld i dalej jesteście w czarnej d.upie. Uwielbiam takie kawałki, konkrety ile na co. Ile z tych pieniędzy poszło w błoto? Wystarczy pojechać do pierwszej lepszej powiatowej metropolii by zobaczyć jak to wygląda. Nie wspomnę o wiejskich ośrodkach zdrowia.
@Dipol
Wyobraź sobie jadłodajnie dla bezdomnych. Wchodzi taki biedny człowiek do ciepłego oświetlonego pomieszczenia, siada jakaś pani przynosi mu ciepłą zupę i chleb do niej. Panie mówi:
-niestety musi pan poczekać na łyżkę bo mamy ich mało jak ktoś skończy jeść wtedy umyjemy i pan dostanie.
Wtedy w pada pan Owsiak z kartonem łyżek.
- gdyby nie Owsiak to nie było by co jeść.
A prawda jest taka, gdy by był tylko Owsiak to, tą łyżką co najwyżej śniegu z ulicy byś pojadł.
Kiedyś mój znajomy lekarz po 48 godzinnym dyżurze (młody lekarz) jak usłyszał "gdyby nie Owsiak ..." wsadził w ręce delikwenta ciśnieniomierz z serduszkiem i kazał wypie... na ulice i tam się leczyć.
@VenarNarco To już nawet ciśnieniomierze musi Owsiak kupować??? No tak, respiratory, maseczki kosztują. 48 godzin dyżuru i był świadomym tego co się dzieje z pacjentem?? Masz tu najprostszy przykład inwestycji w służbie zdrowia, brak personelu, bo chyba nie powiesz że robił to dla pieniędzy. I tu też widać te inwestycje. Jest takie powiedzenie że lepiej zapobiegać niż leczyć. Gdzie jest profilaktyka zdrowia, badania, sprzęt do badań skoro tyle kasy rządy przeznaczają na służbę zdrowia. Jaka w Polsce jest umieralność z powodu nie wykrytych chorób. Może to braki sprzętu, może braki personelu, niedofinansowania kształcenia? Może...
@Dipol Osobiście gorąco popieram WOŚP, ale...
WOŚP kupuje tylko część sprzętu. Koszty ochrony zdrowia to znacznie więcej - budowa i utrzymanie budynków, pensje lekarzy, pielęgniarek i personelu, koszt leków itp. itd.
Przykładowo w Polsce pracuje ok. 250000 pielęgniarek. Przy średniej pensji 4000zł brutto na pensje samych pielęgniarek każdego roku potrzeba 12mld zł. A to mały ułamek wszystkich kosztów.. jak w tej skali wygląda 200mln z WOŚP?
@Dipol Przepraszam, racjonalnie liczbami Cię nie przekonam, to nie ma sensu dalej rozmawiać. Siedź w swoim śiatku, niech Ci się żyje w Bańce wygodnie. Miłego weekendu. P.S. Gdyby nie pieniądze z rządu, stały by po szpitalnych korytarzach wszystkie urządzenia Owsiaka pod plandeką, zakurzone i niewykorzystane, bo nikt by nie płacił lekarzom i specjalistom je obsługującym, ani nie byłoby pieniędzy na pracownie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2022 o 21:07
@pawel89def Mam tego świadomość, ale gdyby pieniądze z rządu były wykorzystywane we właściwy sposób to WOŚP zbierał by ułamek z tych 200 baniek. Takie fundacje powstają w wyniku zaniedbań gdy brakuje czegoś. Pielęgniarka, lekarz, położna jakie są braki kadrowe w Polsce w tych zawodach? I jak się to ma do inwestycji w służbie zdrowia?? Można się przerzucać kwotami ale co dalej. Ile z tych pieniędzy trafi tam gdzie powinny, a nie rozpłyną się w chorym systemie. Owsiak nie jest lekarstwem, żadna fundacja nie jest lekarstwem.
@Fragglesik Konkrety, ile z wymienionej sumy poszło na leczenie, badania, sprzęt? A ile na utrzymanie otoczki administracyjnej tworzącej tylko sztuczne bariery, limity, nie wspomnę o zakupach na pokaz. A co do obsługi sprzętu to gdyby nie szkolenia opłacane przez producentów to większa część lekarzy nie wiedziała by że takowy istnieje. W Polsce leczenie POZ polega na wypisaniu recepty na antybiotyki. A potem trzeba wydawać kolosalne kwoty na leczenie gdy czasami jest za późno. Twój rząd nie jest w stanie zabezpieczyć finansowania podstaw diagnostyki, a o leczeniu nie wspomnę.
@Dipol Nie ma żadnego znaczenia, bo bez tego, nikt by na Owsiakowym sprzęcie nie pracował, a nawet nie miałby gdzie on stać, nie mówiąc o tym, że nie byłoby nikogo, komu by mógł być podarowany.
@Dipol Żądasz konkretów, a sam żadnych konkretów nie dajesz. Piszesz tylko to, co Ci się wydaje, że państwowe pieniądze są marnotrawione, idą na otoczkę administracyjną, i bez Owsiaka by sobie nikt nie poradził.
Dałem Ci jeden konkret - na same pensje pielęgniarek idzie 60x tyle co cały WOŚP.
Pisałeś "Działalność WOŚP powinno być gdzieś na marginesie jako uzupełnienie." i udowodniliśmy Ci, że tak właśnie się dzieje - WOŚP jest na marginesie.
Gdyby nie WOŚP to sprzęt też by był, tylko dyrektor szpitala może kupiłby sprzęt nieco niższej klasy i żeby mieć na to pieniądze musiałby odrobinę przyciąć pensje pracownikom. A WOŚP istnieje, bo ludzie chcą pomagać chorym dzieciom, a w służbie zdrowia nie ma kwoty, która pokryłaby 100% potrzeb, zawsze przyda się więcej.
@Fragglesik,@pawel82def Rozumiem że w razie potrzeby rezygnujecie z użycia sprzętu zakupionego przez WOŚP w stosunku do Was i Waszych rodzin. Wybieracie sprzęt kupiony przez rząd i Caritas. Zdrowia życzę i krótkiej kolejki do specjalistów.
@Dipol
Może to kwestia zarządzania. Przetargi na każdy duperel, wygrywa najtańsza oferta, która i tak jest 5 razy droższa niż rynkowa.
Stare wuje siedzące na posadkach szpitalnych a każdy z nich ma swoją Przychodnie Specjalistów a na poważniejsze badania wysyłają do kolegów w szpitalu.
Owsiak przekazał karetkę szpitalowi w moim mieście, a dyrektor wynajął jednej z kolesoiwskich przychodni , wróciła do szpitala jako wyexploatowany wrak.
Problem jest w systemie nie pieniądzach.
@Dipol fundacja kupuje sprzęt jakiejś firmy i zmusza szpital do korzystania z materiałów eksploatacyjnych danej firmy. Być może szpital by kupił ( w przetargu) sprzęt tańszy w eksploatacji.
To raczej jest lobbing niż pomoc dla szpitala. A kasa z funduszu płynie i płynie do kieszeni producenta, który wcale nie musiał się starać ustawić do rywalizacji z innymi. Czy to naprawdę takie rewelacyjne dla szpitala?
Do kogo płynie wdzięczność producenta sprzętu?
@VenarNarco Zgadza się, można wydać 200mld i co z tego. Gdyby system dział normalnie takie fundacje miały by pod opieką 3-4 pacjentów. A gdzie idą pieniądze to widać.
@Dipol Na jakiej podstawie? 1. Owsiak ma gdzieś klauzulę, że jak nie dajesz na orkiestrę, to nie możesz z tego sprzętu korzystać? Tak wygląda "darowizna" wg. Ciebie? Nowe motto Owsiaka? "Wielka Świąteczna Pomoc" jak nam najpierw zapłacisz? 2. Napisałem, ze daję i tu i tu.
@Fragglesik Ciekawe z jakiego sprzętu zakupionego przez Caritas możesz skorzystać w szpitalu? Dalej nie zrozumiałeś że istnienie takich fundacji jest efektem chorego systemu zarządzania pieniędzmi i dlatego muszą go wspierać ludzie. Dajesz tu i tu, ok Twoja sprawa. Wychwalasz rząd Twoja sprawa, czyli zakupy respiratorów, maseczek jest to według Ciebie sukces i nie marnowanie pieniędzy. W PRL-u takich jak Ty nazywaliśmy "Czerwonymi pająkami".
@Dipol Dlaczego w szpitalu? Coś Ty się do tego szpitala tak przyczepił? Owsiak dostarcza NIEKTÓRE sprzęty do szpitala, Caritas prowadzi CAŁE INSTYTUCJE pomocowo - opiekuńcze. Jeszcze raz powtórzę za osobą wyżej:
Parafialne i diecezjalne punkty wydawania odzieży – 3393
Parafialne i diecezjalne punkty wydawania żywności - 3538
Punkty doraźnej pomocy – 398
Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego – 143
Stacje Opieki Caritas – 175
Świetlice socjoterapeutyczne – 162
Świetlice parafialne – 396
Inne świetlice – 47
Jadłodajnie dla ubogich – 109
Domy pomocy społecznej – 28
Środowiskowe Domy Pomocy Społecznej – 30
Świetlice parafialne dla seniorów – 19
Domy dziennego pobytu dla seniorów – 15
Inne placówki dla seniorów – 40
Noclegownie dla bezdomnych i ogrzewalnie – 30
Schroniska dla bezdomnych – 37
Łaźnie dla bezdomnych – 28
Mieszkania chronione - 67
Okna życia – 41
Ośrodki kolonijne – 51
Warsztaty terapii zajęciowej – 62
Hospicja domowe i stacjonarne – 43
Poradnie lekarskie – 36
Domy dziecka – 9
Przedszkola i punkty przedszkolne – 20
Szkoły – 5
Zakłady Opieki Lekarskiej – 15
Stacjonarne i ambulatoryjne zakłady rehabilitacyjne – 101
Domy dla ofiar przemocy domowej – 67
Domy samotnej matki – 15
Centra adopcyjno-opiekuńcze - 4
Apteki – 12
Centra Integracji społecznej dla bezdomnych – 3
Biura Aktywizacji Bezrobotnych – 3
Kluby integracji społecznej i kluby pracy – 11
Stacjonarne i ambulatoryjne placówki dla uzależnionych – 4
T są dane sprzed 12 lat, więc już jest tego więcej. Nikt nie pisze, że Owsiak nic nie robi, ale zachowaj umiar i nie porównuj jednorazowej pomocy raz w roku, do CIĄGŁEJ opieki nad tysiącami ludzi.
Ciekaw jestem co by było z podobnym demotem o Caritas, która jest największą organizacją charytatywną na świecie i przy której WOŚP to myszka. P.S, daję i tu i tu.
@Fragglesik Co do PS to ci nie wierzę. A co do Caritas to pieniądze tam przeznaczane to trafiają do kurii, potem są dzielone na różne "bieżące wydatki", więc ja np. nie finansuję czarnych. Dziękuję.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2022 o 0:09
@pandoro To, że nie dajesz do Caritas i wymyślasz, że w kurii to idzie "na bieżące wydatki" (całkowicie błędnie - na to idzie kasa z tacy) - to doskonały przykład, jak to "PiS to nie daje na WOŚP, bo głupi i nawiedzony" - A Ty jaki w takim razie jesteś, jak robisz to samo, ale w drugą stronę? A Czy Ty mi wierzysz czy nie, że daję i tu i tu - wisi mi to, nie interesuje mnie czy jakiś antyklerykał mi wierzy.
@Fragglesik Nie robię nic w drugą stronę, odpowiadam tylko manipulantowi z pewnej strony, bo wiem jak działa Caritas.
@pandoro A pieniądze ze zbiórek to gdzie trafiają? Gdzie są dzielone na wydatki? Z czego etatowi pracownicy fundacji utrzymują swoje rodziny i siebie? Przecież praca bez wynagrodzenia to niewolnictwo. Niewolnictwo jest zabronione. Tylko do której grupy zaliczyć wolontariat? Wolontariusz musi jakoś dojechać do pracy, coś jeść itd. te koszty powinna pokryć fundacja. Więc skąd weźmie fundacja, skoro nie ma własnych dochodów?
Wszystkie fundacje działają według sprawdzonego wzoru.
wośp ok owsiak nie. owsiak dyskryminuje ludzi którzy mają przeciwwskazania do szczepionek np ktoś bierze leki i ma dużą sanse na atak po szczepieny bądź ma osłabiony organizm po onnej chorobie
ja wolę dać Rydzykowi
No ciekawe ile by ta Orkiestra zarobiła gdyby było jawnie i otwarcie podawane ile pięniędzy idzie z tego na Woodstock oraz firmę żony Owsiaka Mrówka Cała (zawieszonej po procesie wytoczonym w 20214)
Serduszka WOŚP są szkodliwe dla środowiska.
Na Caritas wolę dać.
Wspieram od zawsze ale od kiedy " jedyna słuszna partia" przeciwstawiła się WOŚP wspieram dziesięciokrotnie bardziej. WOŚP może podziękować pisiorom za ich propagandę skierowaną przeciw organizacji. Polacy to mądry naród i potrafi sprzeciwić się nieudolnej władzy chociaż w ten sposób.
Wspieram WOŚP minimum 25lat...ale nie w tym roku. Jurek zawsze łączył ludzi... Teraz segreguje na tych lepszych i gorszych, pchając się w politykę....nie ze mną tym razem
Jedyne słuszne
Środki z WOŚP to jakieś 0.01% budżetu służby zdrowia w Polsce. Ładny gest, ale nie zakrzywiajmy rzeczywistości, że Owsiak ratuje służbę zdrowia i bez niego w szpitalach by nie było sprzętu, a ludzie umieraliby na ulicach.
Kolejny raz się okazuje, że pieniądze nie śmierdzą. Dyskryminować to Owsiak pierwszy potrafi, ale pieniądze brać od tych samych ludzi z których zrobił "gorszy sort" już mu kompletnie nie przeszkadza. Dlaczego nie sprawdza paszportów przed wrzuceniem do puszki?
Pierwszy raz od wielu lat nie zamierzam wspierać WOŚP właśnie ze względu na faszystowskie zapędy głównego bohatera.
Szkoda ze pis dał więcej kasy rydzykowi i TVP niż Jurek zebrał przez 30 lat
@rafik3001 teraz dodatkowo będą wspierać Ordo Iuris - oni tam teraz mają problem ze sprawami rozwodowymi, a wszyscy wiedzą, że to nie są tanie sprawy ;)
https://allegro.pl/oferta/plastelinowa-plaskorzezba-rekodzielo-w-ramce-11765844399 kupcie ktoś, robiłem w wolnym czasie i teraz niech u mnie nie leży :D
w końcu fajne hasło przejrzyj na oczy jak to było lepiej dać na dziecko niż owsiakowi na merca czy jakoś tak Fundacja Sie Pomaga w ciągu roku przekazała więcej pieniędzy niż owsiak w ciągu 10 ;lat że nie wspomnę o fajerwerkach które są złe tylko sylwestra i corone która zabija tylko jak tvp robi imprezę to już nie chodzi o pomaganie on owsiak od od początku jest uwarunkowany politycznie a POMOC nie ma barw owsiak niestety je ma
Popieram i wpłacam