Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
380 386
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
U unikona
+28 / 32

@Fragglesik Nie wiem ile zarabiasz, ale na pewno więcej niż na przykład panowie pod sklepem, którzy mają tendencje do proszenia o złotówkę. Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że chętnie podzielisz się z 15 z nich połową comiesięcznego dochodu? Ot tak, dla solidarności z biedniejszymi. Oczywiście obligatoryjnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lingerer
+5 / 5

@unikona No nie wiem czy dobry przykład kolega z przeeeed lat 100% emeryt górniczy stał pod sklepem i tekst pożycz dychę i to zaraz po 10-tym na pytanie czy już nie ma emerytury, szczera odpowiedz ma ale żona nie daje przepić.¯\_(ツ)_/¯

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 stycznia 2022 o 13:54

avatar kondon
+17 / 21

@Fragglesik Chyba nie głodujesz, a niektórzy głodują i nie mają domu.
Sugeruję by zabrać Ci pół domu / mieszkania i abyś połowę pensji oddawał na głodujących. W końcu Ciebie stać! Chyba nie powiesz mi, że innym można zabrać, a sam się nie dorzucisz?
Ludzie mają takie tendencje, żeby zawsze mówić, że zabierać należy jedynie bogatszym od nich.

Zabieranie jednym oraz dawanie drugim jest niemoralne i gdyby nie robił tego rząd, to każdy nazwałby to kradzieżą.

Tak w ogóle to ktoś się łapie na to 10 zł miesięcznie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
+15 / 17

@Fragglesik ta osoba pracowała na te 50 000 tyle samo co ta 3000, albo i więcej, czemu ma oddawać więcej swojego czasu niż inni? Bo mu będzie mniej szkoda? Co to za socjalistyczne myślenie? Jak nie odczuje to mu można zabrać. wtf?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+19 / 21

@Fragglesik Nie obchodzi mnie to, łapiesz? Kradzież jest kradzieżą. Jeśli okradniesz bogatego czy biednego, to tak samo jest to kradzież.
Nie ma czegoś takiego, że musisz pomóc komuś. To tylko i wyłącznie Twoja dobra wola, która jest jak najbardziej godna pochwały. Ale nic pod przymusem, bo wtedy to już nie pomoc. Pomoc jest tylko dobrowolna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CP666
+5 / 13

@kondon
A geniuszu Fragglesik widzisz, że to rozdawnictwo prowadzi do inflacji. Mamy prawie najwyższą inflację w UE wyżej od nas są tylko Węgry Estonia i Litwa jak widzisz same demoludy i w tych państwach rządzi populistyczna narodowa prawica..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2022 o 5:37

N nitaki
+10 / 12

@Fragglesik no super, kiedyś fundowali klasztory, mury, drogi etc. i było to w ich interesie, też z tego korzystali i uwaga: podatek liniowy spełnia Twoje oczekiwania, bogaci płacą więcej nominalnie niż biedni i nie nikt by nie miał nic przeciwko, gdyby było widać efekty tych płac, gdyby powstawały z nich porządne autostrady, infrastruktura przygotowana na innowację, dobre szkolnictwo i ogólnie wysokiej jakości usługi gwarantowane przez państwo, a nie przepływ dóbr od tych bogatych do tych biednych, tak nie było nigdy, a już na pewno nie w tym średniowieczu, na które się powołujesz. Zabieranie komuś, żeby dać innemu nie jest dobra, podatki mają służyć państwu na utrzymanie kraju w ładzie, a nie na zapewnienie dobrobytu tym, którym się nie chce robić. I nie, nie mam tu na myśli emerytów, rencistów, niepełnosprawnych (bo państwo se wymyśliło mieć ZUS do koszenia kasy, to niech się wywiązuje z obowiązku, tak działają ubezpieczenia) i nawet matek z dużą ilością dzieci, mam tu na myśli rodziny, w których nikt nie pracuje, bo da się wyżyć z zasiłku, lub jak pracuje to na czarno. To dopiero jest bezczelność, jednemu chcesz zabrać więcej, bo "co Ci szkodzi, Ty i tak masz dużo", żeby dać tym, którzy często wcale się nie dzielą.

I tak już istnienie progresja podatkowa, to czemu ma się ją pogłębiać, to jest niesprawiedliwe, tak po ludzku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
+7 / 9

@Fragglesik . Jak oddasz komuś 1500 to twoja sprawa, chciałeś to dałeś. Ale jak ktoś przystawi ci nóż do szyi i wyciągnie 500 z twojej kieszeni to polecisz na policję że padłeś ofiara rozboju.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rety13
+3 / 5

@Fragglesik W słowniku osób kulturalnych brakuje słów, aby cię opisać. Wnętrze kapusty? Warzywo z którego produkuje się cukier czy dama negocjowalnej cnoty na etacie w PIS. Z tym się kojażysz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LUPUS1962
+7 / 7

@Fragglesik Może nie zauważasz, ale zwrócę ci uwagę na to, co sam napisałeś: "Kiedyś tacy 50.000 FUNDOWALI klasztory, szkoły, miasta całe, mury, Kościoły, uczelnie, porty, jednostki wojskowe".
no to rozbierzmy to szczegółowiej.
1) Fundowali - robili to z własnej woli, bo uważali ze tak trzeba. I mieli nadzór nad tym, co powstawało z ich poświęconego na ten cel kapitału. To co wprowadziły pisuary, to jest zabór/grabież/kradzież. Narzucenie przymusu tej płatności, bez żadnego wpływu, na jakie igrzyska te pieniądze zostaną wydane.
2) Wymienione przez Ciebie cele służą wszystkim obywatelom danej społeczności, w tym samemu fundatorowi. Jaką korzyść ma przymusowy darczyńca ze zwiększenia dofinansowania elektoratu pisu? Albo z radosnego trwonienia odebranych przymusowo pieniędzy na wszelkiego rodzaju Ostrołęki, przekopy czy CPKi? Już nie wspomnę o wydawaniu pieniędzy podatników na Pegsusa i wykorzystanie uzyskanych licencji niezgodnie z przeznaczeniem(bo na razie mamy kilka przykładów wykorzystania ich nie wobec mafii czy terrorystom, tylko do celów stricte partyjnych). Podobnych "inwestycji" mamy tyle, że marnotrawstwo pisu zaczyna być przysłowiowe. "Wyszedł jak Zabłocki na mydle" można już śmiało parafrazować na "wyszedł jak Polacy na pisie".
3) Średniowieczni fundatorzy, ponieważ robili to na własną odpowiedzialność i z własnej woli, poświęcali część majątku, który mogli poświęcić, nie powodowało to więc chęci "odbicia sobie". Gdy pis zmusza (szczególnie przedsiębiorców) do ekstra daniny, to wtedy poczucie uszczuplenia dochodów jest pokrywane podwyższeniem cen ich produktów lub usług. W efekcie ci najbiedniejsi tracą na skutek inflacji znacznie więcej, niż zyskali dzięki pisowskim datkom.
4) Skoro nierząd zabiera tym potencjalnym fundatorom więcej pieniędzy, to tym samym ogranicza ich chęć do dobrowolnego dzielenia się swoimi dochodami, i tym samym znacząco zmniejsza ich dobrowolne datki. (ot- znam przedsiębiorcę, który średnio dwa-trzy razy w roku fundował dzieciom z domu dziecka wycieczki, a w tym roku uprzedził, że nie wie, czy uda się zorganizować choć jedną).
5) nie ruszam tu tematu rozwoju firm, inwestycji, zwiększenia ilości miejsc pracy. Ani zamykania firm. A w samej Małopolsce już w styczniu zawiesiło działalność 50 tysiecy. I jak to się odbije na pracownikach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N nitaki
+4 / 4

@Fragglesik aha...a może odniesiesz się do merytorycznej części moich wypowiedzi, a nie, że odpowiesz na moje hiperbole i uważasz, że sprawa załatwiona.

Skoro tak było przez cały okres Polski, to czemu chcesz to teraz zmieniać i popierasz te zmiany? Czemu nagle ci bogatsi mają fundować komuś darmowe życie, a nie tylko drogi, budynki i inne rzeczy użytku publicznego? Gdyby tym ludziom jeszcze brakowało do pierwszego, ale nie, bo tacy to najmniej z tego skorzystają, a najwięcej mają z tego nieroby co okradają państwo, bo albo nie pracują i naciągają socjal, albo pracują na czarno i nie płacą podatku dochodowego i składki zdrowotnej.

Po za tym argument "od zawsze tak było" nie znaczy, że coś jest dobre. A wiesz jak "od zawsze było"? Kto nie pracuje, ten nie je, może do tego wrócimy? Bo w tych czasach, o których opowiadasz tak właśnie było, każdy kto chciał jeść i mieć gdzie mieszkać, pracował. W ten sposób poświęcał jakąś część swojego czasu dla wspólnoty. A nie tak jak proponujesz, żeby jedni poświęcali ponad 50% swojego czasu, żeby mogli sobie spokojnie żyć tacy, co poświęcają praktycznie 0% (mówiąc tylko o podatku dochodowym i ZUSie, pomijając VAT, inflację etc)

PS 10zł/miesiąc przy tym jak ostatnio ceny podskoczyły to i tak jest ujemny bilans, także stracili wszyscy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2022 o 16:41

L LUPUS1962
0 / 0

@Fragglesik co do przekopu:
1) port w Elblągu nie jest dostosowany do obsługi poważnego transportu morskiego. Byłem, widziałem. 2) Droga wodna do portu będzie musiała być regularnie pogłębiana, ze względu na typ dna, który szlak będzie na bieżąco zamulał.
Oba fakty będą powodować, że nawet po rozbudowie portu w tym mieście jego koszty utrzymania będą znacząco wyższe niż innych, leżących nad otwartym morzem. Ten przekop, który miał się sam sfinansować z wydobytego bursztynu, to taka inwestycja zastaw się a postaw się. Analiza ekonomiczna typowa dla pisu, czyli: robimy pokazówę, ile to będzie kosztować, i z jakim sensem, nikogo ma nie obchodzić. A jak jest faktycznie? Bursztynu nie ma i nie będzie, bo za głęboko, a główne złoże jest trochę bardziej w bok o trasy przekopu. Port o sensownych kosztach utrzymania za te same pieniądze wystarczyłoby wybudować w dowolnym innym punkcie wybrzeża Bałtyku, a odpadły by koszty stałego pogłębiania trasy. Nb. - Z eksklawy kaliningradzkiej do Elbląga bliziutko, więc znaczenie strategiczne portu, biorąc pod uwagę Rosję jako potencjalnego wroga jest zerowe.
Sloganami, nawet wziętymi z Kadłubka, to niestety mnie nie przekonasz. Porywającymi hasełkami politycy(fakt- wszystkich partii, nie tylko pisu) wycierają sobie mordę od tylu lat, że najlepsze nawet slogany - to wciąż tylko slogany. Straciły rację bytu, miedzy innymi przez obajtków, kurskich morawieckich i kaczyńskich wszelkiej maści itp. "Droga jest jedyna i słuszna" - mówią drogowskazy i stoją w miejscu.
Poza tym: jest ogromna liczba organizacji pozarządowych, pożytku publicznego, które finansują się - no, ciekawe z czego? Z datków, wsparcia charytatywnego, z fundacji prywatnych. Nie rządowych. Są potrzebne, bo zajmują się tym, na co politycy nie mają czasu, albo ich nie obchodzi bo temat zbyt mało spektakularny, kapitału wyborczego się na nim nie zbije. W dodatku pracują tam zapaleńcy, ci, którym się chce poświęcić swój czas i energię. One teraz znacząco stracą. Choćby sławetny jeden procent z podatków. A bogatsi, poproszeni przez nowy wał do kasy też ograniczą swoje wsparcie. Cóż, rydzykowi dotacji nie zabraknie, już się o to pis przed wyborami zatroszczy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Anonim_Gall
+1 / 3

@Fragglesik A dlaczego biedni nie czują się w obowiązku wysilić się, dokształcić i poszukać lepszej pracy, która nie tylko im zapewni wyższy dochód, ale i państwu bardziej się przysłuży?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-5 / 5

@LUPUS1962 Bo port w Elblągu nie ma być dostosowany. Ma rozładować port Gdański z mniejszych, lżejszych jednostek, by tamten mógł przyjąć więcej dużych. Od początku takie było założenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-3 / 3

@Anonim_Gall Dlatego, że tak jest zbudowany świat, że jak jest 1000 profesorów zamiast 100 profesorów i 900 sprzątaczek, to wtedy 900 profesorów będzie myło kible. Nie samo wykształcenie daje teraz dobrą pracę - od czasu PRL jest podobno 3x więcej osób z wyższym wykształceniem niż kiedyś - zauważyłeś, by przybyło 3x więcej etatów dla nich? Nie. Etatów "z kwalifikacjami" zawsze będzie mniej więcej tyle samo - 10x mniej niż dla tych co sprzątają, otwierają drzwi, obsługują kasy, sprzedają bilety, roznoszą drinki, zamiatają ulicę czy klatki schodowe, pracują przy tokarkach, szlifierkach, na budowie, w hydraulice, są elektrykami, obsługują koparki itp. Architekt jest jeden, robociarzy do zbudowania jego domu potrzeba 50 i nigdy nie będzie 50 architektów i 1 robociarza do wykonania ich pomysłów. po prostu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2022 o 21:15

A Anonim_Gall
0 / 0

A to owszem. Tylko że jeśli jakiś profesor nie załapał się do tej setki najlepszych, to jakim prawem żąda by mu oni oddawali swoje wynagrodzenie? Widać za mało się postarał, więc albo się poprawi, albo musi zadowolić się gorszą pracą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LUPUS1962
0 / 0

@Fragglesik Załóżmy przez chwilę że jest tak jak piszesz (podejrzewam raczej, że potencjalne przekierowanie drobnicy to pomysł ratunkowy tuzów pisu, gdy wyszło, jak bardzo nam jest ów przekop potrzebny, i ze jednak się nie sfinansuje ze sprzedaży bursztynu). Nadal jednak pozostaje problem ścieżki wodnej, którą trzeba będzie regularnie pogłębiać. Podobne koszty do rozwoju portu w Elblągu byłyby przy rozbudowie istniejących portów o nabrzeża rozładunkowe do mniejszych jednostek, albo wybudowanie portu w miejscu nie wymagającym regularnego pogłębiania. Nawet jeśli koszty budowy całej infrastruktury od zera byłyby większe, to i tak w ciągu kilku-kilkunastu lat zamortyzowały by się przez koszt jednorazowy budowy, a nie ciągły koszt utrzymania ścieżki wodnej.
Zwróć może jednak uwagę na twój standardowy sposób dyskusji - w obronie jedynej słusznej z wielu argumentów wybierasz sobie jeden, z którym od biedy da się polemizować i uderzasz w niego z siłą lodołamacza, równocześnie te, z którymi nie da się polemizować, traktujesz jakby ich nie było. Wybacz, ale broniąc jednego tematu i tak nie zmienisz faktu, że cała ta partia przez znakomitą większością jej pomysłów jest warta tyle, że tylko wziąć i kant d..y roztrzaskać. A my ( w tym także ty) płacimy za jej radosną twórczość legislacyjną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-3 / 3

@LUPUS1962 "Nadal jednak pozostaje problem ścieżki wodnej, którą trzeba będzie regularnie pogłębiać." - jak każdą ścieżkę wodną. Za mojego życia port np. w Ustce pogłębiali przynajmniej 3 razy. Tor do Gdańska był pogłębiany nie tak dawno. "znakomitą większością jej pomysłów jest warta tyle, że tylko wziąć i kant d..y roztrzaskać." - Ja tak nie uważam. Nie zgadzam się z Twoimi argumentami, bo dla mnie Ty próbujesz na siłę znaleźć mankament i go wyolbrzymić lub jak w przypadku przekopu - przewidzieć, że będzie nierentowny, choć nie masz żadnych danych, ze tak będzie, a tylko swoje wyobrażenia. "A my ( w tym także ty) płacimy za jej radosną twórczość legislacyjną." - tu się zgadzamy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
5 5g3g
+7 / 11

Tylko i tak wiadomo, że te dane są z d... Wzięte znaczy się z ministerstwa finansów finansów. Które te wyniki uzyskali z symulacja na podstawie danych sprzed kilku lat kiedy średnia krajowa była ok. 1,5 tys niższa

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+17 / 19

Zabrać pracowitemu parę tyś by leń dostał 10zl. Piękna logika

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Przytomny
+10 / 12

@Iiyrryyr3iit Ale wielu ludzi dostanie po te 10 zł i odpowiednio się odwdzięczą przy urnach. I nic więcej się nie liczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Ricochet69
+3 / 3

@Iiyrryyr3iit Tego nie powinno nazywać się logiką lecz podłym wyrachowaniem. Trzeba być wyjątkowo naiwnym aby wierzyć, że te działania mają służyć wyłącznie poprawie dobrobytu biedniejszej części społeczeństwa. W tego typu transferach, znaczną część środków zgarnia pośrednik. Rządowi cwaniacy zapewniają sobie swoimi działaniami wdzięczność i potencjalne głosy rzeszy darmozjadów zgarniając przy okazji znaczne fundusze na swoje cele jak na przykład bezczelną propagandę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+10 / 12

Ale to tych z pierwszego slupka nie obchodzi, bo przeciez im sie nalezy!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Przytomny
+21 / 23

Niestety, dostałem dziś pierwszą wypłatę "nowoładową". Jestem w gronie tych, co się dokładają... Jestem wściekły i sfrustrowany. Raty kredytów - wyższe. Koszty energii, ogrzewania - wyższe. (ceny w sklepach uczczę minutą ciszy). Za to wynagrodzenie - niższe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+14 / 14

@Przytomny tak dziala socjalizm! Zdziwiony? NIe moze byc dobrze gdy 20-30% beneficjentow programow socjalnym uklada zycie calemu krajowi...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skrzetusky1
+12 / 12

@Przytomny witaj w klubie. U mnie podobnie. Niby na chleb starczy ale jednak niesmak pozostaje. Po co w takim razie się starać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+12 / 12

@skrzetusky1 im bardziej się starasz tym więcej ci zabiorą :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
+2 / 2

@Przytomny tylko z jednego miejsca pracy mam 200zl mniej. Licząc proporcjonalnie to jeszcze mi jakieś 600 lub więcej odpadnie z drugiego miejsca... będę wiedział w ciągu tygodnia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
+1 / 1

@Przytomny
Rachunki wzrosły - pensja spadła -- czyli WYRÓWNAŁO SIĘ.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+6 / 6

@StaryTetryk ja narzekam, bo mnie okradli. Każdego miesiąca mnie i moją rodzinę od nowego roku będą okradać dodatkowo z 2500zl. Czyli więcej niż tobie dadzą. Dlaczego? Za karę, że całe życie się uczę, po pracy, weekendy i święta by coś w życiu osiągnąć? Ja nie widzę obniżki podatków :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
-2 / 6

@Iiyrryyr3iit Na Twoim miejscu też bym się zdenerwował. Obstawiam, że tłumaczenie, że nasz świat nie jest sprawiedliwy i żeby ktoś zyskał ktoś musi stracić, oraz wspominanie o tym, że znacznie więcej ludzi zyska niż straci. Nic tu nie da. Odpowiem tak:

Osobiście wole żeby zyskiwała uczciwie pracująca biedota, niż równie uczciwie pracująca zamożna część społeczeństwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+2 / 2

@StaryTetryk gdy zarabiałem 900zl netto, potem 1200zl uważałem, że podatki progresywne są niesprawiedliwe. Uważałem, że karanie bogatych jest niesprawiedliwe. Nadal tak uważam. Zyskiwać można ale nie kosztem innych, bo to jest złodziejstwo. Każdy powinien płacić takie same podatki. Tak uważałem będą biednym i tak uważam będąc klasą średnią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U unikona
+2 / 2

@StaryTetryk Ja tam chyba jestem w klasie średniej, bo nie mam różnicy w wypłacie. No ale może muszę dobrze policzyć kwotę po przecinku. Przecież 11 milionów ludzi zyskało aż 10 złotych.

Ludzie chcieli w pierwszym rzędzie zwiększenia kwoty wolnej i progu dochodowego. No i gdyby tylko rząd poprzestał na podniesieniu tych dwóch kwot, to wszyscy malkontenci by zyskali i, uwierz, nikt by nie narzekał.
Tu mamy raczej zwiększenie wpływów do budżetu państwa, skomplikowanie systemu i zwiększenie opresyjności organów. No i przy okazji 10zł dla 11 milionów – wystarczy akurat na jedno kiepskie piwo i suchą bułkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
0 / 4

@unikona Z tym, że nowy ład jest jednym wielkim bublem prawnym, z resztą jak większość przepisów serwujących nam przez PIS, zgodzę się bez wahania.

Gdyby rząd zrobił tak jak piszesz to ludzi i tak by narzekali. Większość ludzi nie miała pojęcia, że istniało coś takiego jak składka zdrowotna odliczana od zaliczki na PIT (7,75% z 9% składki na NFZ). Nawet po podniesieniu kwoty od podatku trzeba by było te 9% zapłacić, a nie można się jej pozbyć bo nasz konający system opieki zdrowotnej by po prostu zdechł. Jak uważasz czy ludzie byliby zadowoleni gdyby okazało się, że muszą oddać państwu te 9% zarobków choć mówiono im, że nie będą nic płacić. Ciekawe jakie byłyby memy i komentarze na demotywatorach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
U unikona
+1 / 1

@StaryTetryk Czekaj, bo się chyba nie rozumiemy. Ja mówię, że mieli tylko podnieść (na prawdę, a nie jak w 2017) kwotę wolną i próg, reszty starego systemu nie ruszać.
Ja się tak w ogóle zastanawiam jak się ma obecna konstrukcja składki zdrowotnej do konstytucji. Art. 68 punkt 2 mówi:
„Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych. Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa.”
Przecież teraz, przez nieodliczalną składkę, finansuję je z moich własnych środków, a nie z publicznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
-1 / 3

@unikona Jeśli podniesiemy kwotę wolną od podatku to wtedy wiele osób nie będzie musiało płacić podatku dochodowego, w takim wypadku nie będzie pobierana zaliczka na PIT, skoro nie będzie pobierana zaliczka na podatek to nie będzie od czego odliczyć cześć składki na NFZ, nawet jeśli nie będzie można odliczyć tych 7,75% to i tak obywatel będzie musiał zapłacić tą 9% składkę na służbę zdrowia.

W woli wyjaśnienia środki publiczne są to wszystkie pieniądze jakie nasze kochane państwo zbierze z danin publicznych od obywateli (czyli wszystkie podatki, składki na NFZ i ZUS itp.), od spółek skarbu państwa oraz z innych źródeł. W zasadzie wszystko co robi rząd Rzeczpospolitej Polskiej jest w jakimś stopniu przez Ciebie finansowane.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Arry
0 / 0

@StaryTetryk
Jak dla mnie to jednym wielkim nieporozumieniem jest to, że te 9% w ogóle było obliczane od tej samej kwoty co zaliczka na podatek dochodowy i można było później tą zaliczkę pomniejszyć o 7,75%...
Dlaczego nie mogło być tak jak ze składkami na ubezpieczenie społeczne, które odlicza się od kwoty brutto i dopiero po tym pomniejszeniu by obliczało się zaliczkę na podatek dochodowy?

To w końcu jest to podatek "od dochodów" (według sjp.pwn.pl dochód «suma wpływów pieniężnych w gospodarce państwa, przedsiębiorstwa, jednostki w określonym czasie pomniejszona o koszty ich uzyskania») czy podatek "zasadniczo od dochodów ale jednak nie, bo jest jeszcze składka zdrowotna, którą oblicza się na podstawie pomniejszonych przychodów czy coś w ten deseń"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
-1 / 3

@Arry Masz racje. Logicznie analizując te przepisy, to są one, delikatnie rzecz ujmując, durne. Nie mam pojęcia co mieli na myśli twórcy tego przepisu.

Jeśli miałbym zgadywać, to powiedziałbym, że jest to zgniły kompromis pomiędzy interesem państwa, a interesem obywatela.

Gdyby system działał tak jak piszesz to państwo było by podwójnie stratne. Zmniejszyłaby się podstawa od której jest liczony podatek, czyli i sam podatek, a później państwo rezygnowałoby z części podatku odliczając te 7,75%.

Jeśli natomiast płacilibyśmy składki na NFZ najprostszą metodą, tak samo ja składki na ZUS. Czyli odejmując od kwoty brutto składkę i później nie odliczalibyśmy żadnej jej części od podatku. Wtedy nasze podatki byłyby znacznie wyższe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mygyry87
-3 / 5

Większa połowa część dochodów ukryje w szarej strefie lub część dochodów będzie na słupa, na zagraniczną spółkę itd.
Ogólnie progi podatkowe istnieją chyba wszędzie, problemem jest głównie kompletny brak jasnych przepisów już z pół roku temu pisałem, że jakąkolwiek zmianę podatkową należy zacząć od uproszczenia przepisów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BorekL_R
+4 / 4

Wstydziłbym się w ogóle robić słupek w wykresie "KORZYŚCI POW. 10 ZŁ (!!!!!)/MIES.". Ja pie**le...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rety13
+5 / 5

Żona powinna była dostać 3500zł
Dostałą 3100.
400 zł zabrał polski ład.
Jakże się cieszymy że możemy dołożyć do biednych.
Przerażające jest tylko że 3500 zł to zarobki klasy wyższej, która musi dokłądać się do biedniejszych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
-4 / 6

@Rety13 Wziąłem sobie i z ciekawość sprawdziłem w internetowym kalkulatorze wynagrodzeń wypłatę Twojej żony i wyszło mi, że

Twoja żona w 2021 , żeby dostać 3500 zł "do ręki" musiał zarabiać około 4800zł brutto. Skoro twierdzisz, że dostała 3100 zł netto to wedle tego kalkulatora wychodzi, że w tym miesiącu zarobiła około 4100 zł brutto.

Na jej miejscu pogadałbym z szefem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rety13
0 / 0

@StaryTetryk etat plus renta inwalidzka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
-1 / 3

@Rety13 Nie za bardzo rozumiem o co w Twojej odpowiedzi chodzi. Raczej nie ma większego znaczenia to czy zarobki są z pracy na etat czy z renty. Jeśli chcesz sprawdzić czy rzeczywiście przez "nowy ład" jesteście stratni, musisz porównać zarobki brutto z zeszłego miesiąca z tymi z tego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rety13
0 / 0

@StaryTetryk widzę że nie wiesz jak to działa, ale się wypowiadasz. Po co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
-1 / 3

@Rety13 Właśnie problem w tym, że wiem jak się liczy wypłatę i zdaje sobie sprawę, że to co piszesz ty i ludzie w komentarzach to w większości, pisane dla jaj, brednie. Niestety są ludzie którzy w te bzdury wierzą.

Wypowiadam się dlatego, bo może ktoś czytający komentarza przystanie i samodzielnie pomyśli.

Poza tym bawi mnie jak ktoś próbuje wejść, bez argumentów, w dyskusje ze mną i tylko się coraz bardziej pogrąża.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rety13
0 / 0

@StaryTetryk człowieku, widzę że jesteś Pisowskim betonem, a fakty cię nie przekonują. Fakt jest jeden: żona dostała mniejszy przelew na konto w związku z wprowadzeniem nowego łądu i zmaianą rozliczeń. Idzi być pisowskim betonem gdzie indziej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
-1 / 3

@Rety13 Argumentum ad pisum, Zastanawiałem się kiedy ktoś go użyje.

Nie neguje tego że twoja żona dostała mniejszy przelew. Ja tylko chce pokazać, że ten twój "fakt" może mieć inne powody niż się tobie wydaje. Nie znam dokładnie waszej sytuacji, ale wiedząc jak liczy się wypłaty widzę 3 możliwe powody zaistnienia tego "faktu":

1. Rzeczywiście straciliście na nowy ładzie
2. Księgowa w firmie twojej żony nie ogarnęła zmiany przepisów i dla bezpieczeństwa opłaciła podatek dochodowy, choć nie powinna. W takim wypadku dostaniecie zwrot niesłusznie pobranego podatku pewnie w okolicach maja 2023r.
3. Z jakiegoś powodu toja małżonka zarobiła mniej niż powinna. Może nie dostała premii, może nie dostała urlopu i wpisali jej "N-ke", może szef postanowił skorzystać z okazji i oszczędzić kilka złotych. Powodów może być wiele.

Jeśli chcecie dowiedzieć się dlaczego przelew był mniejszy, twoja żona musi iść do działu kadr i po prostu zapytać o to, a najlepiej poprosić o listę płac z ostatnich dwóch miesięcy. Tam jest dokładnie napisane ile zarobiła oraz ile zostało przekazane państwu.

Odpowiedz sobie, bo mnie i tak nie robi to różnicy, czym różnisz się od pisowskiego betonu. Doszło do jakiegoś zdarzenia i pojawił się ten twój "fakt". Nie sprawdziłeś go, tylko od razu założyłeś, że to winna pisu, bo to pasuje do twojego światopoglądu. Jak wskazałem ci inne możliwości, to zamiast sprawdzić czy nie mam racji postanowiłeś mnie obrazić. Czym różnisz się od fana pisu, który wierzy w propagandę naszego rządu, ignorując przy tym niewygodną prawdę i obrażając ludzi o innych poglądach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rozdupcewas
+5 / 5

Tu się nasuwa jeszcze smutniejszy wniosek:
Te 14mln uwzględnione w wykresie musi utrzymać pozostałe 24mln.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2022 o 11:26

F Fryta77
+2 / 2

Taaa. W czwartek dostałem wypłatę wg tych nowych zasad. Mam 4 stówki w plecy na miesiąc. Było 2700, a jest 2300. A przecież miałem co najmniej nie stracić, a nawet zyskać. Teraz by sobie radzić w tym "państwie" trzeba chyba wstąpić do PISu i kraść jak oni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S StaryTetryk
-5 / 7

@Fryta77 Możesz podać swoją wypłatę brutto z tych dwóch miesięcy to dokładnie przekonamy się na czym tyle straciłeś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
+2 / 2

Socjalizm w najczystszej postaci. Równamy w dół.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kmaster
+1 / 1

I ci którzy teoretycznie zyskują (pożalsięboże 30zł) mogą zapomnieć o podwyżkach, bo tak wzrosną koszty księgowości żeby ogarnać ten perdolnik

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S swedol
+1 / 1

Kłócicie się nie wiem o co.
(Nie)rząd dyma wszystkich, daje nierobom zapewniając sobie klakierów w wyborach.
Podnosząc pensję minimalną zarabia na tym w podatku od wynagrodzeń, opłat do ZUS-u. Płaci za to pracodawca.
Uśredniając dane z grafiki:
800 tys. ludzi tracąc średnio 250 plnów płaci 200 mln pln.
11,5 mln ludzi zyskując średnio 10 pln dostaje 115 mln pln.

85 (osiemdziesiąt pięć) baniek zostaje na rozkurz czyli w jakiś cudowny sposób zapierniczą te pieniądze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem