@ubooot Niedługo nie będą wiedzieć, że dyski twarde mogły mieć pojemność mniejszą, niż wyrażaną w TB. Pamięć RAM dziś nawet w słabych komputerach to minimum 8GB.
Wiesz, ja też nie pamiętam samochodów odpalanych na korbę, ale dzisiaj dzieciaki nie interesują się zupełnie historią. Często nie mają pojęcia o czymś takim, jak kaseta magnetofonowa, a to przecież nie są aż tak zamierzchłe czasy. A ze starszego typu telefonu komórkowego z fizyczną klawiaturą nawet smsa by nie potrafiły wysłać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 lutego 2022 o 22:40
@CoGitare Ja jestem już tak stary, że pamiętam jeszcze wgrywanie gier na C64. Kiedy gra się ładowała, to nikogo w promieniu 5m nie mogło być, a ci w pobliżu mieli zakaz oddychania i mrugania :)
EDIT: Potem Amiga 600 na dyskietki i wachlowanie nimi. Dopiero potem przełom w postaci PlayStation. To były czasy :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
20 lutego 2022 o 23:55
@Inspiron8767 KU#RrrWA, ile razy trzeba powtarzać, że ten problem dotyczył małego Atari a nie C64? Na C64 nie było ŻADNEGO problemu z wgrywaniem, czy to w trybie zwykłym, czy turbo. Oczywiście, przy elementarnym przestrzeganiu zasad obchodzenia się ze sprzętem (czysta i ustawiona głowica, kaseta jakiejś klasy).
Skoro pamiętasz tamte czasy, to nie powielaj bzdur!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
26 lutego 2022 o 8:41
@daclaw Też tak pamiętam. Znajomy miał atari, to jak zapuszczał kasetę to było: "wychodzimy z pokoju."
Ja miałem później c64 i normalnie się siedziało podczas wgrywania.
@daclaw Weź sobie meliski zaparz, bo za bardzo się nakręciłeś. Ja pamiętam, że było tak z C64. Byłem wtedy jeszcze gówniakiem i sprzęt nie należał do mnie i nie ja zajmowałem się jego konserwacją. Przy wgrywaniu gier miał być bezwzględny spokój i cisza, bo zdarzały się błędy.
Słabe porównanie bo to nie o możliwości elektroniczne tylko możliwości fizyczne takie jak wpływ przeciążenia temperatura tarcie ciężar i temu podobne są bolączką przekroczenia pierwszej prędkości kosmicznej
Największe wymagania sprzętowe mają gry i modelowanie numeryczne. Najmniejsze - pomiary i sterowanie, czyli to, co było potrzebne w kosmosie. Zawsze tak było i się nie zmieniło.
Ale to nie jest tak ze wyjmiesz RAM ze swojego laptopa i łożysz w satelitę. Tam są zupełnie inne warunki tj promieniowanie kosmiczne itd. Więc nigdy nie będzie mieć komputer na orbicie tyle samo mocy co ten na ziemi. Wiem, że 4KB to w obecnych czasach to przesada ale nie róbmy dramatu ;)
dzieci nie zrozumieją co to KB i GB i jaki jest między nimi związek
@ubooot Niedługo nie będą wiedzieć, że dyski twarde mogły mieć pojemność mniejszą, niż wyrażaną w TB. Pamięć RAM dziś nawet w słabych komputerach to minimum 8GB.
Wiesz, ja też nie pamiętam samochodów odpalanych na korbę, ale dzisiaj dzieciaki nie interesują się zupełnie historią. Często nie mają pojęcia o czymś takim, jak kaseta magnetofonowa, a to przecież nie są aż tak zamierzchłe czasy. A ze starszego typu telefonu komórkowego z fizyczną klawiaturą nawet smsa by nie potrafiły wysłać.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2022 o 22:40
@Inspiron8767 ahhh te czasy kiedy odinstalowywało się dosłownie gry systemowe i odznaczało resztę rzeczy żeby tylko wcisnąć na siłę gothica....
@CoGitare Ja jestem już tak stary, że pamiętam jeszcze wgrywanie gier na C64. Kiedy gra się ładowała, to nikogo w promieniu 5m nie mogło być, a ci w pobliżu mieli zakaz oddychania i mrugania :)
EDIT: Potem Amiga 600 na dyskietki i wachlowanie nimi. Dopiero potem przełom w postaci PlayStation. To były czasy :)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 20 lutego 2022 o 23:55
to były czasy żadnych wymagań sprzętowych klikasz i grasz....
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 lutego 2022 o 0:02
@Inspiron8767 dokładnie tak było. A jak kabel ktoś przydeptał od zasilacza to zapomnij ze się coś wgrało.
Piekne to były czasy
@Inspiron8767 Przyjedź kiedyś na jakąś komputerową retro-imprezę, albo na jakikolwiek zlot pasjonatów, a do tego czasu przestań pieprzyć głupoty.
@Inspiron8767 KU#RrrWA, ile razy trzeba powtarzać, że ten problem dotyczył małego Atari a nie C64? Na C64 nie było ŻADNEGO problemu z wgrywaniem, czy to w trybie zwykłym, czy turbo. Oczywiście, przy elementarnym przestrzeganiu zasad obchodzenia się ze sprzętem (czysta i ustawiona głowica, kaseta jakiejś klasy).
Skoro pamiętasz tamte czasy, to nie powielaj bzdur!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 lutego 2022 o 8:41
@daclaw Też tak pamiętam. Znajomy miał atari, to jak zapuszczał kasetę to było: "wychodzimy z pokoju."
Ja miałem później c64 i normalnie się siedziało podczas wgrywania.
@daclaw Weź sobie meliski zaparz, bo za bardzo się nakręciłeś. Ja pamiętam, że było tak z C64. Byłem wtedy jeszcze gówniakiem i sprzęt nie należał do mnie i nie ja zajmowałem się jego konserwacją. Przy wgrywaniu gier miał być bezwzględny spokój i cisza, bo zdarzały się błędy.
Słabe porównanie bo to nie o możliwości elektroniczne tylko możliwości fizyczne takie jak wpływ przeciążenia temperatura tarcie ciężar i temu podobne są bolączką przekroczenia pierwszej prędkości kosmicznej
Największe wymagania sprzętowe mają gry i modelowanie numeryczne. Najmniejsze - pomiary i sterowanie, czyli to, co było potrzebne w kosmosie. Zawsze tak było i się nie zmieniło.
Ale to nie jest tak ze wyjmiesz RAM ze swojego laptopa i łożysz w satelitę. Tam są zupełnie inne warunki tj promieniowanie kosmiczne itd. Więc nigdy nie będzie mieć komputer na orbicie tyle samo mocy co ten na ziemi. Wiem, że 4KB to w obecnych czasach to przesada ale nie róbmy dramatu ;)