Może wypadałoby pogadać ze stroną ukraińską albo zarządcami o tym by obydwie strony z tego korzystały. Wiem, że są problemy i w ogóle, ale oprócz obłożnie chorych reszta od godziny 12-18 może robić coś innego niż siedzieć na dupie na sali judo. Jestem pewny, że taka zagrywka ze strony ukraińskiej albo zarządcy by miała ogromny wpływ na postrzeganie uchodźców w naszym kraju (pozytywny).
Pomagać można a nawet trzeba. Jednakże trzeba robić to z głową a nie uprawiać partyzantkę. Klub który włożył sporo pracy i własnych pieniędzy by hala nadawała się do użytku nie ma chce trenować. Zawodnicy którzy startują w różnych zawodach muszą regularnie ćwiczyć , inaczej ich forma szybko spadnie. Jeszcze raz pomagać tak ,ale kosztem innych
@zbyszekrola2022 A najgorsze jest w tym to że później taki krzywousty czy inny PiSowski bolszewik i tak powie w TV reżimowej że to wszystko dzięki "wspaniałemu" rządowi, a wszyscy inni tylko przeszkadzali. A ci zawodnicy przedstawieni będą jako bezduszne potwory które finansuje tusk.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
13 marca 2022 o 11:09
@zbyszekrola2022 @Hakamaboy Dokładnie, trzeba pomagać z głową a tym czasem obecna forma pomocy jest... trochę bez głowy, po prostu na zasadzie "przyjmujmy ile się da a potem się wymyśli co dalej". W tym momencie już przybyło do Polski 1,5 miliona Ukraińców a do chwili wycofania się ruskich, będzie jeszcze dużo więcej. Ponadto oni nie przybywają na chwilę tylko na dłuższy czas: jeżeli Putin by zdobył Ukrainę to nie mieliby już gdzie wracać a jeżeli przegra i armia ruskich śmieci się wycofa to miasta są zrujnowane więc uchodźcy też za szybko nie wrócą, zwłaszcza ci z dziećmi. Wiadomo jaka jest ludzka natura: teraz Ukraińcy po prostu się cieszą z bezpieczeństwa i dachu nad głową jednak niedługo spędzanie czasu w szkolnej klasie do której wstawiono dziesięć łóżek, zacznie wywoływać coraz większe niezadowolenie. Z drugiej strony takie sytuacje jak w democie również Polaków zaczynają nastawiać przeciwko Ukraińcom więc tu naprawdę trzeba dobrze rozplanować pomoc by uniknąć poważnych konfliktowych sytuacji w najbliższej przyszłości.
@Hakamaboy I tak bedzie. Pisalam juz o tym chyba dobry tydzien temu. Polski nie stac na takie rozdawnictwo. Nie stac i tyle. Juz jest niemal 2 mln uchodzcow. 2 mln ludzi ktorych trzeba rozlokowac po Polsce. A bedzie ich jeszcze drugie tyle. Co najmniej. Za miesiac powoli bedzie sie konczyl dobroczynny zryw Polakow, bo zaczna dostrzegac, ze ich poziom zycia znaczaco sie obniza, a trzeba zauwazyc, ze Polacy zyja na bardzo niskim poziomie w wiekszosci. Do tego nowy lad, mniejsze wyplaty, a rosnoce rachunki, zywnosc i benzyna i bedzie nieciekawie... Pomagac trzeba, ale z glowa. Nie moga oddawac hal sportowych, w ktorych ludzie cwicza z pasji. Niech lozlokuja uchodzcow w halach sportowych w szkolach. Przeciez kazda szkola taka ma. Nedlugo bedzie cieplo, dzieci moga cwiczyc na zewnatrz. Ale nie zeby zabierac ludziom ich inicjatywy, prace bezinteresowna, bez pytania! To jest obrzydliwe, co jest obecnie robione.
Jeżeli to prawda, przykro, współczucia dla klubu, to i tak nasuwa się jedno pytanie: jak była skonstruowana umowa najmu? Chyba ot tak nagle nie można jej zerwać bez konsekwencji finansowych i w trybie natychmiastowym. Możliwe że był jakiś zapis o możliwości natychmiastowego wypowiedzenia, klub nie zauważył, podpisał umowę. Więc jak jest w tym wypadku?
Już obiła mi się kiedyś historia znajomego, który się sądził o zwrot kosztów remontu budynku, gdy zakończył się terminowo najem, przy czym w umowie w ogóle nie było słowa o ewentualnych zwrotach, pozew oddalono. Czuł się potraktowany niesprawiedliwe, no ale sam taką umowę podpisał.
Bo ciulikiem to trzeba się urodzić... takie potworne poświęcenie kilku tygodni czy nawet miesięcy bez ćwiczenia przysiadów, bo komuś zachciało się pomagać ludziom uciekającym przed wojną.... no jak tak można. I taki ciulik czuje się naprawdę pokrzywdzony przez życie...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
11 marca 2022 o 16:26
@Antyboanty tu obie strony mają po trochę racji. Bo ty byś się nie wkurzył jakby np właściciel mieszkania wloil ci kilku lokatorów a ciebie wywalił na bruk na jakiś czas? Z drugiej strony tymi uchodźcami też trzeba się zająć.
Wg mnie pierwsze powinny pójść w obroty szkoły, bo mamy gotowe systemy nauki zdalnej. A do takiej szkoły wejdzie masa uchodźców. Tym bardziej że takie placówki mają odpowiednią ilość toalet, mają stołówkę, punkt opatrunkowy, dentystę itd. myślę że to by było najlepsze wyjście.
@rafik54321 Czy ktoś kogoś wywalił z domu? Nie mieszaj tego, bo taki argument to zwykły populizm. A mnie chodzi tylko o porównanie ,,niedogodności" sportowców i
uchodźców. Takie demoty tylko piętnują ludzi, którzy znaleźli się tu przecież nie z własnej woli
@Antyboanty to zmiana narracji, jakbyś miał firmę i ktoś cię wywalił z lokalu itd... reszta wiadomo. Nie zmienia to faktu. Taki klub sportowy to de facto rodzaj firmy. I teraz ta firma nie będzie mogła zarabiać.
Niedogodności są tu z obu stron. Uważam że są znacznie lepsze rozwiązania jak np zalecenie przejścia na edukację zdalna i wykorzystanie szkół. Tym bardziej że roku szkolnego zostały 3 miesiące. Potem są 3 miesiące wakacji
@rafik54321 przecież nauka zdalna średnio się sprawdziła, dla rodziców młodszych dzieci potrzebne były zasiłki bo nie zostawisz w domu samego kilkulatka. Nikt nie jest też w stanie przewidzieć, jak długo będzie trwać ta wojna. Zwyczajnie potrzebne są ośrodki dla uchodźców rozlokowane w całym kraju z personelem zatrudnianym przez rząd. Za chwilę ta huru-duru pomoc się załamie i wtedy wyjdzie ogromny problem, co zrobić z napływającymi ludźmi.
@matek1998 tak, ale póki co trzeba działać tu i teraz. Nauka zdalna się średnio sprawdzała przy jej początkach. Poza tym nikt nie mówi o tym, aby zamykać wszystkie szkoły. Bo np szkoły średnie już takich problemów nie mają.
A stworzenie takich ośrodków wymaga czasu, a lokum potrzebne jest tu i teraz.
@rafik54321 i tu jest pytanie, co robi nasz rząd, jakoś nie słychać aby cokolwiek zaczęli organizować. Zamiast szkół niech przystosują dla uciekinierów ośrodki rządowe. W Polsce przy każdym kościele są puste salki katechetyczne, zmusić. KK do ich udeatepnienia. Niestety jak na razie, rząd obiecuje kasę dla tych co przyjmą uchodźców co stwarza kolejne pole do przekrętów za które zapłaci całe społeczeństwo.
@matek1998 oczywiście, KK powinien się tu poczuć do obowiązku w pierwszej kolejności.
Od dawna uważam że kościół powinno się ostro wziąć za pysk.
Jeśli dobrze liczę to dziś mamy w Polsce około 2mln uchodźców, to około 5% populacji Polski. Niby nie za dużo, ale z drugiej strony to już konkrety.
Jeśli tych uchodźców lokować proporcjonalnie do aktualnego zagęszczenia ludności, to takiej Warszawie, przybyłoby 80tys mieszkańców - to ludność małego miasta. Patrząc w takiej skali, to te 2mln uchodźców to już na prawdę wydaje się sporo.
W zasadzie, populacja całej Warszawy do nas przybyła. A myślę że nawet może do Polski przyjechać 10mln uchodźców jeśli sprawy przybrałyby zły obrót (choć w to akurat wątpię). No ale rząd powinien taką liczebność zakładać. Ukraina ma populację rzędu całej Polski. Można założyć że do 10mln Ukraińców będzie Ukrainy bronić - gdzie pozostałe 30mln?
To fakt, problem jest realny i trzeba ostro zakasać rękawy do roboty, ale w Polsce brakuje polityków z gatunku "prezydent Ukrainy".
@rafik54321
Następny mądry inaczej... Chyba nie masz dzieci, a przynajmniej takich w wieku szkolnym. Ewentualnie jesteś leserem z końcówki podstawówki i nie chce Ci się do szkoły chodzić. Nauczanie zdalne to najgorsze co mogło spotkać nasze dzieci. Jakiś mały odsetek nauczycieli jest do tego przygotowany, a reszta? Nie potrafi mikrofonu włączyć albo zaproszenia na lekcje wysłać (z autopsji). Lekcje po pół godziny albo i krócej, byle jak. Jako rodzice miałam niejednokrotnie okazję przysłuchiwać się takim zajęciom i jedno słowo może je opisać - tragedia. I to w dużym, wojewódzkim mieście. Program, który i tak pozostawia -delikatnie mówiąc - wiele do życzenia jest realizowany może w 50%. I co, dalej to dzieciakom fundować, bo się samorządom nie chce miejsc przygotować? Pewnie, skoro jest gotowe. Jak ktoś już tu dobrze napisał, owszem, pomagać, ale z głową. Jak pomagasz szkodząc sobie to taka pomoc jest do du pt.
@Antyboanty 'Takie demoty tylko piętnują ludzi' jakich ludzi piętnują? W żadnym momencie nie pada żadne oskarżenie w stronę Ukraińców, pretensja jest wyłącznie do Starostwa.
@matek1998 Kto tu mówi o wywleczeniu małych dzieciaków na naukę zdalną? Masz szkoły średnie, masz bodajże 8 lat podstawówki. Spokojnie by można uczniów w wieku 13-19 lat wywalić na naukę zdalną. Nawet przeznaczając na to tylko szkoły średnie masz ponad 3500 budynków samych liceów ogólnokształcących, które z zasady nie mają zajęć praktycznych jak technika czy zawodówki. Edukacja zdalna w tym wieku nie powinna być dla nikogo problemem.
Sam rząd nie potrafi nawet uporządkować sektora mieszkaniowego. Nie tylko uchodźcy nie mają gdzie mieszkać, masa obywateli nie ma gdzie się przenieść. Wysokie ceny nieruchomości nie biorą się znikąd. Jest ich za mało, więc ceny ograniczają dostępność do najbardziej majętnych. Państwo powinno już dawno temu zadbać o zmiany procedur i znaczne ułatwienie deweloperki. Państwo powinno zadbać o system, który będzie zachęcał samorządy do rozbudowy infrastruktury, a ludzi do wykorzystywania nieużytków adekwatnie do dostepnej infrastruktury. W normalnym kraju przy takim niedoborze lokali powstają nowe miasteczka jak grzyby po deszczu. Jak jest za ciasno w mieście X, to ludzie szybko się osiedlają w nowym miejscu, nowe biznesy się tam rozbudowują, a infrastruktura ładnie łączy ich z resztą kraju, więc nie zaczynają od zera. A u nas do tej pory powstają wielkie osiedla, które mają jakąś miniaturową uliczkę dojazdową i zupełny brak infrastruktury. Z mieszkaniówką już od dawna trzeba coś zrobić, a rząd potrafi jedynie walczyć z nią wirtualnie wyrównując szanse. Jak mam dwa jabłka i trzech kupców, to sprzedam temu, kto da najwięcej. Dwóch weźmie jabłko po piątaka, a jeden za dwa zeta nic nie kupi. Jak mu państwo dorzuci trzy, to mi magicznie nie wyrośnie trzecie jabłko. Podniosę cenę dalej aby zostało tylko dwóch kupców. Tak wyglądają u nas te systemy dopłat.
Jeśli władza liczy, że pakowanie kasy w dopłaty do kredytów czy rozdawanie dodatków na pierwsze mieszkanie, na uchodźce i inne faktycznie poprowadzi do zwiększenia puli mieszkań, to niby jak? Jedynie windując ceny do tego stopnia, że branie większego ryzyka stanie się opłacalne. Czyli państwo celowo winduje ceny mieszkań tylko po to, aby deweloperka była jeszcze bardziej opłacalna.
Ja bym powiedział, że tą sytuację można przekuć na naszą korzyść. Przyjeżdża cała masa ludzi o różnych kwalifikacjach, rynek pracy będzie upakowany osobami szukającymi pracy. No to do roboty, budować nowe miasta, nowe osiedla, rozwijać infrastrukturę. Zamiast dawać kasę na uchodźcę, dać mu robotę i jednocześnie rozbudowywać kraj.
@konradstru
Dokładnie tak. Za pare tygodni emocje opadną, i nie będzie już tak fajnie.
Tym ludiom trzeba pomóc, to oczywiste, ale pomagać rozsądnie, żeby nie krzywdzić "pomagających", bo wtedy naprawdę może dojść do konfliktu.
@egoiste z opisu nie wygląda jakby dobrowolnie przekazali lokal dla uchodźców. Lokal wyremontowali dla siebie a nie kogoś innego, właściwie to wychodzi, że go uratowali przed niszczeniem. Za co w podziękowaniu starostwo odebrało lokal, który zapewne, dla nich nie był tylko budynkiem. I nie widzę tu nic dobrowolnego.
A teraz PFR przekazał 650 mieszkań dla Ukraińców i sądzę, że 650 polskich rodzin, które czekały na te mieszkania na pewno są wdzięczne i dobrowolnie zgodziły się z decyzją grupy.
Ale remontowali ja dla siebie, nie dla bandy uchodzcow. I remontowali ja po to, żeby ćwiczyć, a nie żeby ktoś ich z tego wyrzucał. Pomysl że wynajmujesz mieszkanie i wlasciciel z dnia na dzień cie wyrzuca bo on będzie Ukrainę przyjmował. Fajnie? No nie. I nie wyjeżdżajcie z argumentami że oni stracili wszystko. Skoro oni stracili, to my też mamy wszystko stracić/poświęcić/oddać? Tak w ramach jakieś chorej, niepojętej dla mnie solidarności?
@konradstru Nie, nie rozumiesz - klub nikomu lokalu nie przekazał. Bo lokal nie był ich. Jeżeli tymczasowo używasz cudzej własności to nie dziw się, że nadaj jest to cudza własność, a jej właściciel może nią rozporządzać niekoniecznie z uwzględnieniem naszych życzeń.
@sensibilty Aha, teraz to już "banda" uchodźców? No ale czego się spodziewać po po kimś kto w dzień wybuchu wojny majaczy o rzezi wołyńskiej używając określeń "oni". Ty się rozumiem dzień w dzień kajasz za Jedwabne? A co ze zbrodniarzem Łupaszką który murale ma? To też jacyś "my" popełniliśmy? Czy może jeszcze nie wpadłaś na to, że każdy odpowiada za siebie, a jedynie prości ludzie sobie tworzą jakieś schematy my-oni i rozciągają to nawet na różne pokolenia, bo w ten sposób łatwiej im interpretować rzeczywistość?
A jeżeli ktoś cię wyrzuca z wynajmowanego lokalu z dnia na dzień, to możesz mieć pretensje do siebie, że taką umowę podpisałaś. To że pakujesz kasę w cudzą własność nie oznacza, że przestaje ona być cudza.
@konradstru Tj. wobec braku zdrowego rozsądku w działaniach urzędników, wynik tego że nie było nikogo mądrego aby uregulować takie sprawy, i powoduje to podziały nawet wewnątrz jednego narodu. W efekcie lokalne społeczności nawet nie istnieją, bo zbyt wiele rzeczy ludzi antagonizuje.
Podam podobny przykład jaki przydarzył się kilka lat temu w jednym automobilklubie; klub wydał kupę kasy na przyznanym na ten cel przez miasto terenie, po czym kazano mu ten zamknąć bo cośtam.
W Poznaniu o mały włos miasto nie zaorało największego toru w Polsce, bo przez 50 lat domy "podeszły" pod tor celowo wybudowany na odludziu, na dawnym lotnisku wojskowym, bo bęcwały urzędnicy dawali tam pozwolenia na budowę i nowym lokatorom przeszkadzał hałas.
Do najbardziej dramatycznego przypadku doszło w Lublinie, Gdzie mały tor stał z 50 lat, pół miasta wiedziało że tam się jeździ na ćwiczenia i są regularne zawody, ale deweloper dostał pozwolenie na budowę osiedla, po czym nowi na tym terenie lokatorzy zaczęli narzekać na hałas i tor zamknięto oraz zlikwidowano. Kierowcy alternatywy nie dostali, nie słuchano ich, nie dano nawet zgody na manifestację, więc od tamtej pory przez kilka lat w akcie zemsty celowo wjeżdżali na osiedle w środku nocy i robili hałas żeby nowoosiedleńcy nie mogli spać.
A wszystko przez urzędnika który nie uwzględnił interesów części lokalnej społeczności. Dramatyczny przypadek Lublina gdzie doszło do wzajemnego zwalczania się dwóch grup, nikogo niczego nie nauczył i już 5 lat później podobna sytuacja miała miejsce w Wyrazowie pod Częstochową, gdzie w ciągu ostatnich kilku lat ludzie pobudowali domy obok toru który powstał w 83 roku i teraz domagają się jego likwidacji bo im głośno. Nie wiem jak to się skończyło, ale wiem że użytkownicy toru też powiedzieli że w razie zamknięcia się zemszczą.
@egoiste nie do końca masz rację. Poza tym swojego można bezkarnie wyrzucić a za Ukraińca można iść siedzieć? No i te 650 mieszkań to też uczciwa zamiana?
@konradstru Ale co to znaczy "bezkarnie wyrzucić"? Chłopie, to nie był ich lokal. Właściciel ma prawo dowolnie rozporządzać swoją własnością czy to się komuś podoba czy nie. No i jaka "zamiana" jeżeli mówimy o 650 mieszkaniach?
Czym innym jest pomoc Polakom, a czym innym uchodźcom. Albowiem Polak ma wszelkie możliwości i narzędzia do samodzielnego kreowania swojego życia i sytuacji materialnej. Uchodźca niestety ale nie ze swojej winy swojego życia, osiągnięć i możliwości, został pozbawiony. Dlatego odróżniam pomoc humanitarną od socjalnej.
@egoiste nie chce mi się komentować, nic nie odróżniasz, faktycznie egoistą.
To teraz ja mam płacić za to, że ktoś ma gorzej nie z mojej winy i mi będą odbierać dorobek na korzyść obcych a swoim nie potrafią pomóc.
Przyjmij paru do siebie i po jakimś czasie nie będziesz mógł się ich pozbyć. Wtedy porozmawiamy.
Łatwo gospodarować cudzym.
@konradstru "odbierać dorobek na korzyść obcych a swoim nie potrafią pomóc"
Obcych, swoich? Ty chyba jeszcze jakimś kolektywem żyjesz. Bo dla mnie 99,999% Polaków to tak samo obcy ludzie jak ci Ukraińcy czy ktokolwiek inny na świecie. Dlaczego miałbym czuć jakiś związek z totalnie obcymi dla mnie ludźmi tylko dlatego, że mają takie samo obywatelstwo jak ja?
"Łatwo gospodarować cudzym."
A czy ty przypadkiem nie robisz tego samego? Jeżeli ja mówię, że te 650 mieszkań powinno trafić do Ukraińców to jest to gospodarowanie cudzym, a gdy ty mówisz, że powinno trafić do "swoich" to już nie jest?
Sprawa wygląda tak: państwo czy też JST dysponują jakimiś mieszkaniami. Mamy wybór czy trafią do:
a) ludzi, którzy w pełni ponoszą odpowiedzialność za swoją sytuację
b) ludzi, których sytuacja uległa zmianie z powodu wojny
To ja zdecydowanie wybieram opcję B. Bo to nie jest dotowanie leni i nieudaczników, tylko pomoc ludziom, którzy jeszcze 4 tygodnie temu wiedli żywot taki jak ty czy ja. I naprawdę nie ma dla mnie znaczenia kto jakie ma obywatelstwo.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 marca 2022 o 21:15
@egoiste bądź honorowy jak twierdzisz i przekaż swój majątek na ratowanie Ukraińców, sam tak wybrałeś. Nie jest uczciwe i honorowe pozbawiać ludzi, którzy latami budowali od podstaw to co posiadają, nawet jak to nie do końca ich własność lub z różnych przyczyn czekają równie długo na mieszkanie i nagle dowiadują się, że dostanie to ktoś inny bo coś tam. Dodatkowo pojawił się wątek przejmowania pustostanów nieużywanych co najmniej pięć lat. To nie jest pomoc. Ja bym osobiście nie przyjął takiej pomocy.
I powtórzę, faktycznie egoista.
@konradstru "Nie jest uczciwe i honorowe pozbawiać ludzi, którzy latami budowali od podstaw to co posiadają, nawet jak to nie do końca ich własność"
Posiadanie i własność to dwie różne rzeczy i już prawo rzymskie odróżniało te twa pojęcia prawne. Co to znaczy "nie do końca ich własność"? Nie ma takiego pojęcia. Jest jedynie pucowanie się jednych do własności drugich.
"czekają równie długo na mieszkanie"
Ale w tym to już nie widzisz niczego nagannego. Że jedni to mieszkania kupują, a inni - mający takie same instrumenty - "czekają" aż "dostaną"? Ciekawe że w żaden sposób nie odnosisz się do różnicy którą już któryś raz nakreślam.
"I powtórzę, faktycznie egoista."
To sobie doczytaj jeszcze co to jest ten egoizm zamiast rzucać słowem którego nie rozumiesz. No chyba że wykażesz, że osoba myśląca o uchodźcach myśli tak naprawdę o sobie. Już widzę jak się gimnastykujesz aby to wykazać...
@egoiste "No chyba że wykażesz, że osoba myśląca o uchodźcach myśli tak naprawdę o sobie." - to czas zweryfikuje, chociaż sądzę, że właśnie tym się kierowała gmina wypowiadając umowę najmu lokalu, chęcią zysku. Z informacji wynika, że w pobliżu były inne obiekty przygotowane na taką ewentualność więc konkurencja.
Mieszkania socjalne czy spółdzielcze budowane z myślą na wynajem były od zawsze, przynajmniej odkąd pamiętam, a jeżeli kogoś nie stać na kredyt a płaci czynsz regularnie to nie ma chyba nic w tym złego?
I nie jest łatwo dostać takie mieszkanie:
"Nabór wniosków o mieszkania zakończył się 31 maja br. Łącznie wpłynęły 504 wnioski. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 299 gosp. domowych, z czego 113 pozytywnie przeszło weryfikację czynszową."
No chyba, że jesteś Ukraińcem.
@konradstru "chociaż sądzę, że właśnie tym się kierowała gmina wypowiadając umowę najmu lokalu, chęcią zysk"
Nie nie kolego, tak łatwo nie będzie. To ty MNIE nazywałeś egoista, a nie żadną gminę, więc teraz wykaż egoizm w moim podejściu do uchodźców.
"Mieszkania socjalne czy spółdzielcze budowane z myślą na wynajem były od zawsze"
A co to za argument, że coś było od zawsze? Niedawno zarzucałeś mi, że rozporządzam cudza włąsnością, a ty nie robisz przypadkiem tego samego? Jakoś do tego też się nie odniosłeś.
"jeżeli kogoś nie stać na kredyt a płaci czynsz regularnie to nie ma chyba nic w tym złego?"
Owszem, jest złego - dlaczego zaradny podatnik, który potrafi sobie zarobić na mieszkanie lub kredyt, ma płacić na niezaradnego podatnika?
@egoiste
Egoizm, pomijam oczywistość.
Odnosi wszystko do siebie, patrzy na świat poprzez pryzmat „ja”, nie uznaje wewnętrznie systemu wartości społecznie akceptowanych.
Osoba egoistyczna nie musi być postrzegana za taką. Czasem na skutek oportunizmu stara się uchodzić za altruistę, aby dzięki temu wywołać u innych efekt altruizmu odwzajemnionego i tym samym uzyskać cele dla siebie.
Altruizm – zachowanie polegające na działaniu na korzyść innych. Polega ono na dobrowolnym ponoszeniu pewnych kosztów przez jednostkę na rzecz innej jednostki lub grupy.
Oportunizm - postawa moralna charakteryzująca się rezygnacją ze stałych zasad moralnych lub przekonań dla osiągnięcia doraźnych korzyści, wybieranie zawsze tego, co jest w danej sytuacji korzystne. Oportunizm jest podobny do konformizmu – dana jednostka łatwo ulega wpływom grupy, jednak nie jest to jedna określona grupa, a każda, która w danym momencie ma przewagę nad innymi. Także ugodowość i uchylanie się od walki.
@konradstru Ty mi przestań wklejać wikipedię, ty mi wykaż, że ja patrząc na uchodźców wykazuję, się EGOIZMEM. Definicję to ja znam, ty już też. Więc teraz połącz łaskawie jedno z drugim
"a jak tam twoi goście z Ukrainy, ilu przyjąłeś i ilu przekazałeś swoje dobra? Dobrowolnie."
A jak już nie masz żadnych argumentów to atakujesz ad personam. jak to znam dobrze, bo już 200 lat temu Schopenhauer zauważył, żę to najbardziej prymitywny trik erytsyczny, stosowany przez najbardziej miałkich intelektualnie dyskutantów.
@egoiste a ja gupi myślałem, że sam zrozumiesz.
A tak w skrócie pochwalanie uszczęśliwiania innych kosztem drugich przy tym udawanie przejęcia losem tych pierwszych już nie wspomnę o krytyce wynajmujących mieszkania bo kogoś z jakiejś przyczyny nie stać na zakup.
Co do ostatniego to przyganiał kocioł garnkowi.
Więc nikogo nie przyjąłeś i pouczasz jak mają to robić inni?
@CoGitare sądzę, że to drugie. Zwłaszcza, że kilka kilometrów dalej są obiekty przygotowane na taką ewentualność, tak z opisu wynika. Uważam też, że gmina się pospieszyła z "eksmisją" ponieważ liczy na zyski związane z zakwaterowaniem Ukraińców.
Jak dla mnie to to głupia jest idea tworzenia na siłę takich miejsc. Do naszej gminy na wygwizdowiu też dotarła wiadomość, że mamy wyznaczyć takie miejsce. Jedyne co wchodzi w rachubę to sala gimnastyczna przy szkole. Tylko po jaką cholerę? To jest uzasadnione tam, gdzie kumulują się uciekinierzy i z myślą o przechowaniu ich na maksymalnie kilka dni. Wyobrażacie sobie funkcjonowanie w taki sposób przez tygodnie lub miesiące? Ja nie. A z drugiej strony jest mnóstwo miejsc noclegowych o ludzkich warunkach, tylko aparatowi państwa nie wychodzi kojarzenie potrzebujących z oferującymi te miejsca.
lokal samorządu. nie ważne ci remontowany za prywatne . ważne że będzie że samorząd pomógł uchodzcom . Owszem trzeba im pomagać ale nie za wszelką cenę
Zaczyna mi się to wszystko nie podobać.Niedługo będą mieli więcej praw.Wiem,że niektórzy zacierają ręce za tanią siłę roboczą.To chyba kiedyś wszystko p...dolnie ino raz,a konkretnie.Przykra perspektywa.
I tak robi się propagandę że w Polsce uchodźcy z Ukrainy nie są zbierani w obozach.
Prawda tylko teoretyczna. W praktyce za obozy robią dworce kolejowe, hale sportowe itp. zamiast specjalnie do tego wyznaczonych, osobnych miejsc jak na zachodzie. Która metoda lepsza ? Przekonacie się z czasem.
To nie jest prywatna hala, samorząd ma swoje priorytety a kwaterowanie w nim uchodźców ma z zasady charakter tymczasowy więc po paru miesiącach ją odzyskają
Ale na parę miesięcy są pozbawieni miejsca do ćwiczeń. Jak sportowiec nie ćwiczy, to forma spada. Trzeba potem wszystko nadrabiać. Jakbyś wynajmowal mieszkanie, które remontowałeś (hipotetycznie), I właściciel by Ci powiedzial że sorry, moja własność idz pań mieszkać gdzie indziej bo ja uchodzcow przyjmuje. I co z tego że za parę miesięcy możesz tam wrócić? Czyli przez parę miesięcy masz mieszkać pod mostem, albo wynajmować pokój w hotelu? Naprawdę uważasz że takie zachowania są zdrowe? Pomoc za wszelką cenę, kosztem obywateli własnego kraju? kpina
@sensibilty jeśli jesteś kobietą spróbuj sobie wyobrazić że bierzesz dwójkę dzieci na ręce walizkę w którą musisz zmieścić dorobek całego życia i jedziesz do obcgo kraju, najczęściej bez nawet grosza z rozładowanym telefonem. Jeżeli mężczyzną, to wyobraź sobie że tak wysyłasz żonę i dzieci.
Rozumiem wszystko, ale sory porównywanie formy sportowca do dania kobietom z dziećmi dachu nad głową jest nie na miejscu, a twoje porrownanie do wynajmu mieszkania też jest nie do końca adekwatne, a ze względu na ciągły napływ tych ludzi będzie tylko gorzej. Niestety trzeba wybrać większe dobro za chwilę może się okazać że nasze dzieci nie mają sal gimnastycznych bo w każdej szkole są uchodźcy, ale niestety nie będzie innego wyjścia.
Wszyscy płacimy za tą wojnę.
@alfonso240d Tylko dla tego sportowca, ta sala, treningi to moze byc sens zycia, rozumiesz? Radosc ktora ma w ciagu dnia. To tak jakby zabrali Ci laptopa, bo dziecko z ukrainy potrzebuje do nauki. Fajnie?
@Maja123456 oczywiście że nie fajnie, ( chociaż zabranie laptopa do nauki a wypowiedzenie umowy najmu żeby schronić ludzi to troszkę inne rzeczy),myślisz że ci ludzie chcą być na tej hali? Fajnie jest żyć jak w blok obok walnie torpeda a nigdzie wokół nie ma dostępu do jedzenia czy wody? Sens życia można zmienić, natomiast podstawowe potrzeby jak żywność czy dach nad głową, poczucie bezpieczeństwa już nie.
Niestety, ale tak jest w każdej dziedzinie życia : mieszkańcy się skrzynka, bo chcą u siebie w mieście zrobić np. Wrack Race to : organizują wszelkie niezbędne pozwolenia, wykonują opłaty za wynajem przestrzeni, sprzętu. Impreza okazuje się sporym sukcesem, mówią o niej w mediach ogólnokrajowych, miasto staje się symbolem imprezy. I po roku Radni pytają kiedy organizatorzy i pomysłodawcy chcą ponownie zorganizować imprezę, bo chcą ją nanieść na plan imprez. I tylko tyle. Bo nawet zezwoleń nie pozwolą wydać od razu. To taka specjalność urzędnicza : wdrapywać się po trupach i plecach innych.
a bo to jedyny przypadek? widzę cały czas takie akcje że ktoś się skarży bo wywalają kluby sportowe, kluby dla dzieci, nawet z internatu w toruniu prezydent chciał wyrzucić uczniów
@maciejniemusial995
W Poznaniu prezydent prawie zamknął największy tor wyścigowy w Polsce, bo mu było głośno. Wybudował sobie dom obok toru który w latach 70 zbudowano na odludziu na dawnym lotnisku wojskowym.
W Lublinie miasto wydało pozwolenie na budowę bloków mieszkalnych obok starego toru kartingowego który od lat był wykorzystywany do treningów i zawodów. Zjeżdżali na tor ludzie z całego województwa, a nawet innych województw. Mieszkańcy nowych bloków oczywiście zarządali zamknięcia toru "bo głośno". Na nic zdały się protesty, prośby czy argumentacja że tor był wcześniej więc miasto powinno to zrekompensować wydanie głupiej decyzji. W efekcie kierowcy dokonali zemsty na Januszoosiedleńcach, przez kilka lat celowo wjeżdżając na osiedle w nocy i robiąc hałas żeby nie mogli spać.
5 lat później identyczna sytuacja w Wyrazowie pod Częstochową. Nie wiem jak to się skończyło i czy się w ogóle już skończyło, ale kierowcy też zapowiedzieli że jeżeli wniosek o zamknięnie przez nowoosieldeńców nie zostanie odrzucony, to oni dokonają zemsty jak w Lublinie i głośno będzie już nie w dzień, a w środku nocy.
@Andreas50 super. Są ważniejsze priorytety. Mimo, że styl zakończenia wynajmu pozostawia wiele do życzenia to jeśli odbyło się ono na zasadach przewidzianych w umowie to trzeba to zaakceptować.
Mam nie trzeba Ukrainy żeby rozwalać lokalna razie nicjatywe.
Byl sobie kiedyś WOPR w Sosnowcu. 3500 przeszkolonych ludzi. Wprawdzie w Sosnowcu nie było potrzeby na tyle, ale miastem partnerskim był Dziwnowek a oni w wakacje potrzebowali duozo. Zresztą większość miała tylko kurs podstawowy.
W 1997 była powódź. Miasto powiedziało :ratujcie.
Ludzie i sprzęt poszli w akcje w kedzierzynie o Wrocławiu. Na takich akcjach sprzęt jest charatany niemożebnie.
Na każdego ratownika który pływal i ratował przypadało dwóch którzy w nocy latali dziury w laminacie i regulowali wiekowe silniki przyczepne.
Po tej akcji sosnowiecki WOPR z dobrze wyposażonej jednostki stał się zebrakiem.
Wtedy przyszła pomoc że strony miasta. Stanice w której ratownicy bazowali od 38 lat sprzedano prywaciazowi który zrobił tam knajpe.
Krwa. Byłem jednym z tych co stawiali hangar który teraz jest kuchnią.
Rstownicy nie mieli się gdzie podziać z resztą sprzętu. Po wielu prośbach dostali w końcu inne pomieszczenia na siedzibę o sorzet. Remontowali je dwa lata za kasę że zbiórek
A jak skończyli do okazało się że hangar będą dzielić z klubem jezdzieckim.
Teraz nie ma już oddziału w Sosnowcu. Kąpieliska zabezpieczają ludzie z Katowic i Dąbrowy.
Klub miał umowę użyczenia, więc pewnie dostali lokal za free, ale remont trzeba było zrobić ;)
Mimo wszystko może to być jedynie źródło utrzymania dla instruktorów + jakiś raty kredytu jeszcze spłacają.. kto wie.
Są inne, lepsze miejsca (na FB mieszkańcy wymieniają różne miejsca) lecz urzędasy 'swoim' ludziom pewnie problemu nie chcą robić, dlatego padło na klub.
Uchodźcom w potrzebie trzeba pomagać, ale to zaczyna iść za daleko. A czy zastanawiał się ktoś kto odpowiada za tą wojnę? Brak reakcji Unii i NATO po objęciu przez Putina Krymu i napaści na Gruzję doprowadził do inwazji na Ukrainę. Rząd polski od 2008 ostrzegał przed zbytnim uzależnieniem się od rosyjskiego gazu i nic z tym nie zrobili. Dlaczego teraz to tylko na Polaków spada przyjmowanie uchodźców? Jakoś Niemcy nie kwapią się do przyjmowania obywateli Ukrainy lub pomocy finansowej.
Ok, przymusowe darczyństwo jest złe, ale najmując lokal, trzeba się liczyć z tym, że ktoś może rozwiązać umowę. Nikt im niczego nie zabrał, lokal nie by ich, po prostu koniec umowy. Wkurzające na pewno, ale no niestety zdarza się. Rozumiem frustrację, ale "ucierpią na tym ćwiczące w naszym klubie dzieci, młodzież i dorośli" cierpią to ludzie, którzy stracili dom, bliskich, oni mają niedogodność w postaci poszukiwania nowego lokalu. Bo przecież to oczywiste, że sprzęt zabierają ze sobą, piec w sumie też mogą, bo ich.
Ogarnijcie się, ludzie.
Nikt nikomu nic nie zabiera, tylko wypowiada umowę. Normalna, choć przykra rzecz. Nie do wiary, że sportowcy (?!) w taki nieludzki sposób stawiają priorytety - oni se chcą trenować, a co z Ukraińcami, to już nie ich sprawa. Chyba to mocno niesportowe. Oczywiście kamyczek do wynajmującego też się należy za brak współpracy i chęci pomocy w znalezieniu innego lokalu dla klubu, co byłoby miłym gestem (choć nieobowiązkowym z punktu prawa), który pewnie uciąłby wszelkie niesnaski w zarodku.
Może wypadałoby pogadać ze stroną ukraińską albo zarządcami o tym by obydwie strony z tego korzystały. Wiem, że są problemy i w ogóle, ale oprócz obłożnie chorych reszta od godziny 12-18 może robić coś innego niż siedzieć na dupie na sali judo. Jestem pewny, że taka zagrywka ze strony ukraińskiej albo zarządcy by miała ogromny wpływ na postrzeganie uchodźców w naszym kraju (pozytywny).
@kozaalfa1 jasne, jasne... lepiej się obrazić i powiedzieć, że nie będziemy rozmawiać, bo nie ... w końcu jesteśmy obrażalscy !
Pomagać można a nawet trzeba. Jednakże trzeba robić to z głową a nie uprawiać partyzantkę. Klub który włożył sporo pracy i własnych pieniędzy by hala nadawała się do użytku nie ma chce trenować. Zawodnicy którzy startują w różnych zawodach muszą regularnie ćwiczyć , inaczej ich forma szybko spadnie. Jeszcze raz pomagać tak ,ale kosztem innych
@zbyszekrola2022
2 miesiące i z bratnia bezinteresowna pomoc zamieni się w nienawiść.
@zbyszekrola2022 A najgorsze jest w tym to że później taki krzywousty czy inny PiSowski bolszewik i tak powie w TV reżimowej że to wszystko dzięki "wspaniałemu" rządowi, a wszyscy inni tylko przeszkadzali. A ci zawodnicy przedstawieni będą jako bezduszne potwory które finansuje tusk.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 marca 2022 o 11:09
@zbyszekrola2022 @Hakamaboy Dokładnie, trzeba pomagać z głową a tym czasem obecna forma pomocy jest... trochę bez głowy, po prostu na zasadzie "przyjmujmy ile się da a potem się wymyśli co dalej". W tym momencie już przybyło do Polski 1,5 miliona Ukraińców a do chwili wycofania się ruskich, będzie jeszcze dużo więcej. Ponadto oni nie przybywają na chwilę tylko na dłuższy czas: jeżeli Putin by zdobył Ukrainę to nie mieliby już gdzie wracać a jeżeli przegra i armia ruskich śmieci się wycofa to miasta są zrujnowane więc uchodźcy też za szybko nie wrócą, zwłaszcza ci z dziećmi. Wiadomo jaka jest ludzka natura: teraz Ukraińcy po prostu się cieszą z bezpieczeństwa i dachu nad głową jednak niedługo spędzanie czasu w szkolnej klasie do której wstawiono dziesięć łóżek, zacznie wywoływać coraz większe niezadowolenie. Z drugiej strony takie sytuacje jak w democie również Polaków zaczynają nastawiać przeciwko Ukraińcom więc tu naprawdę trzeba dobrze rozplanować pomoc by uniknąć poważnych konfliktowych sytuacji w najbliższej przyszłości.
@Hakamaboy I tak bedzie. Pisalam juz o tym chyba dobry tydzien temu. Polski nie stac na takie rozdawnictwo. Nie stac i tyle. Juz jest niemal 2 mln uchodzcow. 2 mln ludzi ktorych trzeba rozlokowac po Polsce. A bedzie ich jeszcze drugie tyle. Co najmniej. Za miesiac powoli bedzie sie konczyl dobroczynny zryw Polakow, bo zaczna dostrzegac, ze ich poziom zycia znaczaco sie obniza, a trzeba zauwazyc, ze Polacy zyja na bardzo niskim poziomie w wiekszosci. Do tego nowy lad, mniejsze wyplaty, a rosnoce rachunki, zywnosc i benzyna i bedzie nieciekawie... Pomagac trzeba, ale z glowa. Nie moga oddawac hal sportowych, w ktorych ludzie cwicza z pasji. Niech lozlokuja uchodzcow w halach sportowych w szkolach. Przeciez kazda szkola taka ma. Nedlugo bedzie cieplo, dzieci moga cwiczyc na zewnatrz. Ale nie zeby zabierac ludziom ich inicjatywy, prace bezinteresowna, bez pytania! To jest obrzydliwe, co jest obecnie robione.
Jeżeli to prawda, przykro, współczucia dla klubu, to i tak nasuwa się jedno pytanie: jak była skonstruowana umowa najmu? Chyba ot tak nagle nie można jej zerwać bez konsekwencji finansowych i w trybie natychmiastowym. Możliwe że był jakiś zapis o możliwości natychmiastowego wypowiedzenia, klub nie zauważył, podpisał umowę. Więc jak jest w tym wypadku?
Już obiła mi się kiedyś historia znajomego, który się sądził o zwrot kosztów remontu budynku, gdy zakończył się terminowo najem, przy czym w umowie w ogóle nie było słowa o ewentualnych zwrotach, pozew oddalono. Czuł się potraktowany niesprawiedliwe, no ale sam taką umowę podpisał.
Bo ciulikiem to trzeba się urodzić... takie potworne poświęcenie kilku tygodni czy nawet miesięcy bez ćwiczenia przysiadów, bo komuś zachciało się pomagać ludziom uciekającym przed wojną.... no jak tak można. I taki ciulik czuje się naprawdę pokrzywdzony przez życie...
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 11 marca 2022 o 16:26
@Antyboanty tu obie strony mają po trochę racji. Bo ty byś się nie wkurzył jakby np właściciel mieszkania wloil ci kilku lokatorów a ciebie wywalił na bruk na jakiś czas? Z drugiej strony tymi uchodźcami też trzeba się zająć.
Wg mnie pierwsze powinny pójść w obroty szkoły, bo mamy gotowe systemy nauki zdalnej. A do takiej szkoły wejdzie masa uchodźców. Tym bardziej że takie placówki mają odpowiednią ilość toalet, mają stołówkę, punkt opatrunkowy, dentystę itd. myślę że to by było najlepsze wyjście.
@rafik54321 Czy ktoś kogoś wywalił z domu? Nie mieszaj tego, bo taki argument to zwykły populizm. A mnie chodzi tylko o porównanie ,,niedogodności" sportowców i
uchodźców. Takie demoty tylko piętnują ludzi, którzy znaleźli się tu przecież nie z własnej woli
@Antyboanty to zmiana narracji, jakbyś miał firmę i ktoś cię wywalił z lokalu itd... reszta wiadomo. Nie zmienia to faktu. Taki klub sportowy to de facto rodzaj firmy. I teraz ta firma nie będzie mogła zarabiać.
Niedogodności są tu z obu stron. Uważam że są znacznie lepsze rozwiązania jak np zalecenie przejścia na edukację zdalna i wykorzystanie szkół. Tym bardziej że roku szkolnego zostały 3 miesiące. Potem są 3 miesiące wakacji
@rafik54321 przecież nauka zdalna średnio się sprawdziła, dla rodziców młodszych dzieci potrzebne były zasiłki bo nie zostawisz w domu samego kilkulatka. Nikt nie jest też w stanie przewidzieć, jak długo będzie trwać ta wojna. Zwyczajnie potrzebne są ośrodki dla uchodźców rozlokowane w całym kraju z personelem zatrudnianym przez rząd. Za chwilę ta huru-duru pomoc się załamie i wtedy wyjdzie ogromny problem, co zrobić z napływającymi ludźmi.
@matek1998 tak, ale póki co trzeba działać tu i teraz. Nauka zdalna się średnio sprawdzała przy jej początkach. Poza tym nikt nie mówi o tym, aby zamykać wszystkie szkoły. Bo np szkoły średnie już takich problemów nie mają.
A stworzenie takich ośrodków wymaga czasu, a lokum potrzebne jest tu i teraz.
@rafik54321 i tu jest pytanie, co robi nasz rząd, jakoś nie słychać aby cokolwiek zaczęli organizować. Zamiast szkół niech przystosują dla uciekinierów ośrodki rządowe. W Polsce przy każdym kościele są puste salki katechetyczne, zmusić. KK do ich udeatepnienia. Niestety jak na razie, rząd obiecuje kasę dla tych co przyjmą uchodźców co stwarza kolejne pole do przekrętów za które zapłaci całe społeczeństwo.
@matek1998 oczywiście, KK powinien się tu poczuć do obowiązku w pierwszej kolejności.
Od dawna uważam że kościół powinno się ostro wziąć za pysk.
Jeśli dobrze liczę to dziś mamy w Polsce około 2mln uchodźców, to około 5% populacji Polski. Niby nie za dużo, ale z drugiej strony to już konkrety.
Jeśli tych uchodźców lokować proporcjonalnie do aktualnego zagęszczenia ludności, to takiej Warszawie, przybyłoby 80tys mieszkańców - to ludność małego miasta. Patrząc w takiej skali, to te 2mln uchodźców to już na prawdę wydaje się sporo.
W zasadzie, populacja całej Warszawy do nas przybyła. A myślę że nawet może do Polski przyjechać 10mln uchodźców jeśli sprawy przybrałyby zły obrót (choć w to akurat wątpię). No ale rząd powinien taką liczebność zakładać. Ukraina ma populację rzędu całej Polski. Można założyć że do 10mln Ukraińców będzie Ukrainy bronić - gdzie pozostałe 30mln?
To fakt, problem jest realny i trzeba ostro zakasać rękawy do roboty, ale w Polsce brakuje polityków z gatunku "prezydent Ukrainy".
@Antyboanty Tak sportowców wywalono z ich domu. Klub dla sportowca jest jego domem.
@rafik54321
Następny mądry inaczej... Chyba nie masz dzieci, a przynajmniej takich w wieku szkolnym. Ewentualnie jesteś leserem z końcówki podstawówki i nie chce Ci się do szkoły chodzić. Nauczanie zdalne to najgorsze co mogło spotkać nasze dzieci. Jakiś mały odsetek nauczycieli jest do tego przygotowany, a reszta? Nie potrafi mikrofonu włączyć albo zaproszenia na lekcje wysłać (z autopsji). Lekcje po pół godziny albo i krócej, byle jak. Jako rodzice miałam niejednokrotnie okazję przysłuchiwać się takim zajęciom i jedno słowo może je opisać - tragedia. I to w dużym, wojewódzkim mieście. Program, który i tak pozostawia -delikatnie mówiąc - wiele do życzenia jest realizowany może w 50%. I co, dalej to dzieciakom fundować, bo się samorządom nie chce miejsc przygotować? Pewnie, skoro jest gotowe. Jak ktoś już tu dobrze napisał, owszem, pomagać, ale z głową. Jak pomagasz szkodząc sobie to taka pomoc jest do du pt.
@Antyboanty 'Takie demoty tylko piętnują ludzi' jakich ludzi piętnują? W żadnym momencie nie pada żadne oskarżenie w stronę Ukraińców, pretensja jest wyłącznie do Starostwa.
@matek1998 Kto tu mówi o wywleczeniu małych dzieciaków na naukę zdalną? Masz szkoły średnie, masz bodajże 8 lat podstawówki. Spokojnie by można uczniów w wieku 13-19 lat wywalić na naukę zdalną. Nawet przeznaczając na to tylko szkoły średnie masz ponad 3500 budynków samych liceów ogólnokształcących, które z zasady nie mają zajęć praktycznych jak technika czy zawodówki. Edukacja zdalna w tym wieku nie powinna być dla nikogo problemem.
Sam rząd nie potrafi nawet uporządkować sektora mieszkaniowego. Nie tylko uchodźcy nie mają gdzie mieszkać, masa obywateli nie ma gdzie się przenieść. Wysokie ceny nieruchomości nie biorą się znikąd. Jest ich za mało, więc ceny ograniczają dostępność do najbardziej majętnych. Państwo powinno już dawno temu zadbać o zmiany procedur i znaczne ułatwienie deweloperki. Państwo powinno zadbać o system, który będzie zachęcał samorządy do rozbudowy infrastruktury, a ludzi do wykorzystywania nieużytków adekwatnie do dostepnej infrastruktury. W normalnym kraju przy takim niedoborze lokali powstają nowe miasteczka jak grzyby po deszczu. Jak jest za ciasno w mieście X, to ludzie szybko się osiedlają w nowym miejscu, nowe biznesy się tam rozbudowują, a infrastruktura ładnie łączy ich z resztą kraju, więc nie zaczynają od zera. A u nas do tej pory powstają wielkie osiedla, które mają jakąś miniaturową uliczkę dojazdową i zupełny brak infrastruktury. Z mieszkaniówką już od dawna trzeba coś zrobić, a rząd potrafi jedynie walczyć z nią wirtualnie wyrównując szanse. Jak mam dwa jabłka i trzech kupców, to sprzedam temu, kto da najwięcej. Dwóch weźmie jabłko po piątaka, a jeden za dwa zeta nic nie kupi. Jak mu państwo dorzuci trzy, to mi magicznie nie wyrośnie trzecie jabłko. Podniosę cenę dalej aby zostało tylko dwóch kupców. Tak wyglądają u nas te systemy dopłat.
Jeśli władza liczy, że pakowanie kasy w dopłaty do kredytów czy rozdawanie dodatków na pierwsze mieszkanie, na uchodźce i inne faktycznie poprowadzi do zwiększenia puli mieszkań, to niby jak? Jedynie windując ceny do tego stopnia, że branie większego ryzyka stanie się opłacalne. Czyli państwo celowo winduje ceny mieszkań tylko po to, aby deweloperka była jeszcze bardziej opłacalna.
Ja bym powiedział, że tą sytuację można przekuć na naszą korzyść. Przyjeżdża cała masa ludzi o różnych kwalifikacjach, rynek pracy będzie upakowany osobami szukającymi pracy. No to do roboty, budować nowe miasta, nowe osiedla, rozwijać infrastrukturę. Zamiast dawać kasę na uchodźcę, dać mu robotę i jednocześnie rozbudowywać kraj.
Kolejni przymusowi darczyńcy. I tak właśnie będą powstawały konflikty.
@konradstru
Dokładnie tak. Za pare tygodni emocje opadną, i nie będzie już tak fajnie.
Tym ludiom trzeba pomóc, to oczywiste, ale pomagać rozsądnie, żeby nie krzywdzić "pomagających", bo wtedy naprawdę może dojść do konfliktu.
@konradstru Ja tu nie widzę przymusowych darczyńców. Widzę raczej darczyńców dobrowolnych - to oni wyremontowali halę, która należy do kogoś innego.
@egoiste z opisu nie wygląda jakby dobrowolnie przekazali lokal dla uchodźców. Lokal wyremontowali dla siebie a nie kogoś innego, właściwie to wychodzi, że go uratowali przed niszczeniem. Za co w podziękowaniu starostwo odebrało lokal, który zapewne, dla nich nie był tylko budynkiem. I nie widzę tu nic dobrowolnego.
A teraz PFR przekazał 650 mieszkań dla Ukraińców i sądzę, że 650 polskich rodzin, które czekały na te mieszkania na pewno są wdzięczne i dobrowolnie zgodziły się z decyzją grupy.
Ale remontowali ja dla siebie, nie dla bandy uchodzcow. I remontowali ja po to, żeby ćwiczyć, a nie żeby ktoś ich z tego wyrzucał. Pomysl że wynajmujesz mieszkanie i wlasciciel z dnia na dzień cie wyrzuca bo on będzie Ukrainę przyjmował. Fajnie? No nie. I nie wyjeżdżajcie z argumentami że oni stracili wszystko. Skoro oni stracili, to my też mamy wszystko stracić/poświęcić/oddać? Tak w ramach jakieś chorej, niepojętej dla mnie solidarności?
@konradstru Nie, nie rozumiesz - klub nikomu lokalu nie przekazał. Bo lokal nie był ich. Jeżeli tymczasowo używasz cudzej własności to nie dziw się, że nadaj jest to cudza własność, a jej właściciel może nią rozporządzać niekoniecznie z uwzględnieniem naszych życzeń.
@sensibilty Aha, teraz to już "banda" uchodźców? No ale czego się spodziewać po po kimś kto w dzień wybuchu wojny majaczy o rzezi wołyńskiej używając określeń "oni". Ty się rozumiem dzień w dzień kajasz za Jedwabne? A co ze zbrodniarzem Łupaszką który murale ma? To też jacyś "my" popełniliśmy? Czy może jeszcze nie wpadłaś na to, że każdy odpowiada za siebie, a jedynie prości ludzie sobie tworzą jakieś schematy my-oni i rozciągają to nawet na różne pokolenia, bo w ten sposób łatwiej im interpretować rzeczywistość?
A jeżeli ktoś cię wyrzuca z wynajmowanego lokalu z dnia na dzień, to możesz mieć pretensje do siebie, że taką umowę podpisałaś. To że pakujesz kasę w cudzą własność nie oznacza, że przestaje ona być cudza.
@konradstru Tj. wobec braku zdrowego rozsądku w działaniach urzędników, wynik tego że nie było nikogo mądrego aby uregulować takie sprawy, i powoduje to podziały nawet wewnątrz jednego narodu. W efekcie lokalne społeczności nawet nie istnieją, bo zbyt wiele rzeczy ludzi antagonizuje.
Podam podobny przykład jaki przydarzył się kilka lat temu w jednym automobilklubie; klub wydał kupę kasy na przyznanym na ten cel przez miasto terenie, po czym kazano mu ten zamknąć bo cośtam.
W Poznaniu o mały włos miasto nie zaorało największego toru w Polsce, bo przez 50 lat domy "podeszły" pod tor celowo wybudowany na odludziu, na dawnym lotnisku wojskowym, bo bęcwały urzędnicy dawali tam pozwolenia na budowę i nowym lokatorom przeszkadzał hałas.
Do najbardziej dramatycznego przypadku doszło w Lublinie, Gdzie mały tor stał z 50 lat, pół miasta wiedziało że tam się jeździ na ćwiczenia i są regularne zawody, ale deweloper dostał pozwolenie na budowę osiedla, po czym nowi na tym terenie lokatorzy zaczęli narzekać na hałas i tor zamknięto oraz zlikwidowano. Kierowcy alternatywy nie dostali, nie słuchano ich, nie dano nawet zgody na manifestację, więc od tamtej pory przez kilka lat w akcie zemsty celowo wjeżdżali na osiedle w środku nocy i robili hałas żeby nowoosiedleńcy nie mogli spać.
A wszystko przez urzędnika który nie uwzględnił interesów części lokalnej społeczności. Dramatyczny przypadek Lublina gdzie doszło do wzajemnego zwalczania się dwóch grup, nikogo niczego nie nauczył i już 5 lat później podobna sytuacja miała miejsce w Wyrazowie pod Częstochową, gdzie w ciągu ostatnich kilku lat ludzie pobudowali domy obok toru który powstał w 83 roku i teraz domagają się jego likwidacji bo im głośno. Nie wiem jak to się skończyło, ale wiem że użytkownicy toru też powiedzieli że w razie zamknięcia się zemszczą.
@konradstru Klub Pantera. Pan, tera wypi@@dala.
@egoiste nie do końca masz rację. Poza tym swojego można bezkarnie wyrzucić a za Ukraińca można iść siedzieć? No i te 650 mieszkań to też uczciwa zamiana?
@konradstru Ale co to znaczy "bezkarnie wyrzucić"? Chłopie, to nie był ich lokal. Właściciel ma prawo dowolnie rozporządzać swoją własnością czy to się komuś podoba czy nie. No i jaka "zamiana" jeżeli mówimy o 650 mieszkaniach?
Czym innym jest pomoc Polakom, a czym innym uchodźcom. Albowiem Polak ma wszelkie możliwości i narzędzia do samodzielnego kreowania swojego życia i sytuacji materialnej. Uchodźca niestety ale nie ze swojej winy swojego życia, osiągnięć i możliwości, został pozbawiony. Dlatego odróżniam pomoc humanitarną od socjalnej.
@egoiste nie chce mi się komentować, nic nie odróżniasz, faktycznie egoistą.
To teraz ja mam płacić za to, że ktoś ma gorzej nie z mojej winy i mi będą odbierać dorobek na korzyść obcych a swoim nie potrafią pomóc.
Przyjmij paru do siebie i po jakimś czasie nie będziesz mógł się ich pozbyć. Wtedy porozmawiamy.
Łatwo gospodarować cudzym.
@konradstru "odbierać dorobek na korzyść obcych a swoim nie potrafią pomóc"
Obcych, swoich? Ty chyba jeszcze jakimś kolektywem żyjesz. Bo dla mnie 99,999% Polaków to tak samo obcy ludzie jak ci Ukraińcy czy ktokolwiek inny na świecie. Dlaczego miałbym czuć jakiś związek z totalnie obcymi dla mnie ludźmi tylko dlatego, że mają takie samo obywatelstwo jak ja?
"Łatwo gospodarować cudzym."
A czy ty przypadkiem nie robisz tego samego? Jeżeli ja mówię, że te 650 mieszkań powinno trafić do Ukraińców to jest to gospodarowanie cudzym, a gdy ty mówisz, że powinno trafić do "swoich" to już nie jest?
Sprawa wygląda tak: państwo czy też JST dysponują jakimiś mieszkaniami. Mamy wybór czy trafią do:
a) ludzi, którzy w pełni ponoszą odpowiedzialność za swoją sytuację
b) ludzi, których sytuacja uległa zmianie z powodu wojny
To ja zdecydowanie wybieram opcję B. Bo to nie jest dotowanie leni i nieudaczników, tylko pomoc ludziom, którzy jeszcze 4 tygodnie temu wiedli żywot taki jak ty czy ja. I naprawdę nie ma dla mnie znaczenia kto jakie ma obywatelstwo.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 marca 2022 o 21:15
@egoiste bądź honorowy jak twierdzisz i przekaż swój majątek na ratowanie Ukraińców, sam tak wybrałeś. Nie jest uczciwe i honorowe pozbawiać ludzi, którzy latami budowali od podstaw to co posiadają, nawet jak to nie do końca ich własność lub z różnych przyczyn czekają równie długo na mieszkanie i nagle dowiadują się, że dostanie to ktoś inny bo coś tam. Dodatkowo pojawił się wątek przejmowania pustostanów nieużywanych co najmniej pięć lat. To nie jest pomoc. Ja bym osobiście nie przyjął takiej pomocy.
I powtórzę, faktycznie egoista.
@konradstru "Nie jest uczciwe i honorowe pozbawiać ludzi, którzy latami budowali od podstaw to co posiadają, nawet jak to nie do końca ich własność"
Posiadanie i własność to dwie różne rzeczy i już prawo rzymskie odróżniało te twa pojęcia prawne. Co to znaczy "nie do końca ich własność"? Nie ma takiego pojęcia. Jest jedynie pucowanie się jednych do własności drugich.
"czekają równie długo na mieszkanie"
Ale w tym to już nie widzisz niczego nagannego. Że jedni to mieszkania kupują, a inni - mający takie same instrumenty - "czekają" aż "dostaną"? Ciekawe że w żaden sposób nie odnosisz się do różnicy którą już któryś raz nakreślam.
"I powtórzę, faktycznie egoista."
To sobie doczytaj jeszcze co to jest ten egoizm zamiast rzucać słowem którego nie rozumiesz. No chyba że wykażesz, że osoba myśląca o uchodźcach myśli tak naprawdę o sobie. Już widzę jak się gimnastykujesz aby to wykazać...
@egoiste "No chyba że wykażesz, że osoba myśląca o uchodźcach myśli tak naprawdę o sobie." - to czas zweryfikuje, chociaż sądzę, że właśnie tym się kierowała gmina wypowiadając umowę najmu lokalu, chęcią zysku. Z informacji wynika, że w pobliżu były inne obiekty przygotowane na taką ewentualność więc konkurencja.
Mieszkania socjalne czy spółdzielcze budowane z myślą na wynajem były od zawsze, przynajmniej odkąd pamiętam, a jeżeli kogoś nie stać na kredyt a płaci czynsz regularnie to nie ma chyba nic w tym złego?
I nie jest łatwo dostać takie mieszkanie:
"Nabór wniosków o mieszkania zakończył się 31 maja br. Łącznie wpłynęły 504 wnioski. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 299 gosp. domowych, z czego 113 pozytywnie przeszło weryfikację czynszową."
No chyba, że jesteś Ukraińcem.
@konradstru "chociaż sądzę, że właśnie tym się kierowała gmina wypowiadając umowę najmu lokalu, chęcią zysk"
Nie nie kolego, tak łatwo nie będzie. To ty MNIE nazywałeś egoista, a nie żadną gminę, więc teraz wykaż egoizm w moim podejściu do uchodźców.
"Mieszkania socjalne czy spółdzielcze budowane z myślą na wynajem były od zawsze"
A co to za argument, że coś było od zawsze? Niedawno zarzucałeś mi, że rozporządzam cudza włąsnością, a ty nie robisz przypadkiem tego samego? Jakoś do tego też się nie odniosłeś.
"jeżeli kogoś nie stać na kredyt a płaci czynsz regularnie to nie ma chyba nic w tym złego?"
Owszem, jest złego - dlaczego zaradny podatnik, który potrafi sobie zarobić na mieszkanie lub kredyt, ma płacić na niezaradnego podatnika?
@egoiste
Egoizm, pomijam oczywistość.
Odnosi wszystko do siebie, patrzy na świat poprzez pryzmat „ja”, nie uznaje wewnętrznie systemu wartości społecznie akceptowanych.
Osoba egoistyczna nie musi być postrzegana za taką. Czasem na skutek oportunizmu stara się uchodzić za altruistę, aby dzięki temu wywołać u innych efekt altruizmu odwzajemnionego i tym samym uzyskać cele dla siebie.
Altruizm – zachowanie polegające na działaniu na korzyść innych. Polega ono na dobrowolnym ponoszeniu pewnych kosztów przez jednostkę na rzecz innej jednostki lub grupy.
Oportunizm - postawa moralna charakteryzująca się rezygnacją ze stałych zasad moralnych lub przekonań dla osiągnięcia doraźnych korzyści, wybieranie zawsze tego, co jest w danej sytuacji korzystne. Oportunizm jest podobny do konformizmu – dana jednostka łatwo ulega wpływom grupy, jednak nie jest to jedna określona grupa, a każda, która w danym momencie ma przewagę nad innymi. Także ugodowość i uchylanie się od walki.
@egoiste a jak tam twoi goście z Ukrainy, ilu przyjąłeś i ilu przekazałeś swoje dobra? Dobrowolnie.
@konradstru Ty mi przestań wklejać wikipedię, ty mi wykaż, że ja patrząc na uchodźców wykazuję, się EGOIZMEM. Definicję to ja znam, ty już też. Więc teraz połącz łaskawie jedno z drugim
"a jak tam twoi goście z Ukrainy, ilu przyjąłeś i ilu przekazałeś swoje dobra? Dobrowolnie."
A jak już nie masz żadnych argumentów to atakujesz ad personam. jak to znam dobrze, bo już 200 lat temu Schopenhauer zauważył, żę to najbardziej prymitywny trik erytsyczny, stosowany przez najbardziej miałkich intelektualnie dyskutantów.
@egoiste a ja gupi myślałem, że sam zrozumiesz.
A tak w skrócie pochwalanie uszczęśliwiania innych kosztem drugich przy tym udawanie przejęcia losem tych pierwszych już nie wspomnę o krytyce wynajmujących mieszkania bo kogoś z jakiejś przyczyny nie stać na zakup.
Co do ostatniego to przyganiał kocioł garnkowi.
Więc nikogo nie przyjąłeś i pouczasz jak mają to robić inni?
Problem jest w tym że lokal będzie zajmowany przez uchodźców czy przez to że wyremontowali za darmo a teraz im zabierają na nie wiadomo ile?
@CoGitare sądzę, że to drugie. Zwłaszcza, że kilka kilometrów dalej są obiekty przygotowane na taką ewentualność, tak z opisu wynika. Uważam też, że gmina się pospieszyła z "eksmisją" ponieważ liczy na zyski związane z zakwaterowaniem Ukraińców.
@konradstru No to jeżeli to drugie to pretensję mogą mieć do siebie.
Jak dla mnie to to głupia jest idea tworzenia na siłę takich miejsc. Do naszej gminy na wygwizdowiu też dotarła wiadomość, że mamy wyznaczyć takie miejsce. Jedyne co wchodzi w rachubę to sala gimnastyczna przy szkole. Tylko po jaką cholerę? To jest uzasadnione tam, gdzie kumulują się uciekinierzy i z myślą o przechowaniu ich na maksymalnie kilka dni. Wyobrażacie sobie funkcjonowanie w taki sposób przez tygodnie lub miesiące? Ja nie. A z drugiej strony jest mnóstwo miejsc noclegowych o ludzkich warunkach, tylko aparatowi państwa nie wychodzi kojarzenie potrzebujących z oferującymi te miejsca.
mają nauczkę, nigdy nie naprawia się na swój koszt czegokolwiek wynajętego od miasta.
@mudamudamuda Ogólnie no inwestuje ten kto ma akt własności, albo jakąś inną umowę długoterminową. Nie moja własność to nie moja sprawa.
@mudamudamuda Tylko to jest przykre, ze w pewnym momencie czlowiek rozumie, ze nie moze nikomu zaufac, ani zrobic czegos wiekszego bezinteresownie.
Pomoc czyimś kosztem? Jeszcze kilka takich przypadków i zamiast chęci pomocy i empatii, pojawi się niechęć albo nawet nienawiść. Tego chcecie?
lokal samorządu. nie ważne ci remontowany za prywatne . ważne że będzie że samorząd pomógł uchodzcom . Owszem trzeba im pomagać ale nie za wszelką cenę
Ktoś kiedyś powiedział, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Tu właśnie mamy taki przykład nadgorliwości.
Zaczyna mi się to wszystko nie podobać.Niedługo będą mieli więcej praw.Wiem,że niektórzy zacierają ręce za tanią siłę roboczą.To chyba kiedyś wszystko p...dolnie ino raz,a konkretnie.Przykra perspektywa.
I tak robi się propagandę że w Polsce uchodźcy z Ukrainy nie są zbierani w obozach.
Prawda tylko teoretyczna. W praktyce za obozy robią dworce kolejowe, hale sportowe itp. zamiast specjalnie do tego wyznaczonych, osobnych miejsc jak na zachodzie. Która metoda lepsza ? Przekonacie się z czasem.
To nie jest prywatna hala, samorząd ma swoje priorytety a kwaterowanie w nim uchodźców ma z zasady charakter tymczasowy więc po paru miesiącach ją odzyskają
Ale na parę miesięcy są pozbawieni miejsca do ćwiczeń. Jak sportowiec nie ćwiczy, to forma spada. Trzeba potem wszystko nadrabiać. Jakbyś wynajmowal mieszkanie, które remontowałeś (hipotetycznie), I właściciel by Ci powiedzial że sorry, moja własność idz pań mieszkać gdzie indziej bo ja uchodzcow przyjmuje. I co z tego że za parę miesięcy możesz tam wrócić? Czyli przez parę miesięcy masz mieszkać pod mostem, albo wynajmować pokój w hotelu? Naprawdę uważasz że takie zachowania są zdrowe? Pomoc za wszelką cenę, kosztem obywateli własnego kraju? kpina
@sensibilty jeśli jesteś kobietą spróbuj sobie wyobrazić że bierzesz dwójkę dzieci na ręce walizkę w którą musisz zmieścić dorobek całego życia i jedziesz do obcgo kraju, najczęściej bez nawet grosza z rozładowanym telefonem. Jeżeli mężczyzną, to wyobraź sobie że tak wysyłasz żonę i dzieci.
Rozumiem wszystko, ale sory porównywanie formy sportowca do dania kobietom z dziećmi dachu nad głową jest nie na miejscu, a twoje porrownanie do wynajmu mieszkania też jest nie do końca adekwatne, a ze względu na ciągły napływ tych ludzi będzie tylko gorzej. Niestety trzeba wybrać większe dobro za chwilę może się okazać że nasze dzieci nie mają sal gimnastycznych bo w każdej szkole są uchodźcy, ale niestety nie będzie innego wyjścia.
Wszyscy płacimy za tą wojnę.
@alfonso240d Tylko dla tego sportowca, ta sala, treningi to moze byc sens zycia, rozumiesz? Radosc ktora ma w ciagu dnia. To tak jakby zabrali Ci laptopa, bo dziecko z ukrainy potrzebuje do nauki. Fajnie?
@Maja123456 oczywiście że nie fajnie, ( chociaż zabranie laptopa do nauki a wypowiedzenie umowy najmu żeby schronić ludzi to troszkę inne rzeczy),myślisz że ci ludzie chcą być na tej hali? Fajnie jest żyć jak w blok obok walnie torpeda a nigdzie wokół nie ma dostępu do jedzenia czy wody? Sens życia można zmienić, natomiast podstawowe potrzeby jak żywność czy dach nad głową, poczucie bezpieczeństwa już nie.
Niestety, ale tak jest w każdej dziedzinie życia : mieszkańcy się skrzynka, bo chcą u siebie w mieście zrobić np. Wrack Race to : organizują wszelkie niezbędne pozwolenia, wykonują opłaty za wynajem przestrzeni, sprzętu. Impreza okazuje się sporym sukcesem, mówią o niej w mediach ogólnokrajowych, miasto staje się symbolem imprezy. I po roku Radni pytają kiedy organizatorzy i pomysłodawcy chcą ponownie zorganizować imprezę, bo chcą ją nanieść na plan imprez. I tylko tyle. Bo nawet zezwoleń nie pozwolą wydać od razu. To taka specjalność urzędnicza : wdrapywać się po trupach i plecach innych.
Tak k...wa, ratowanie ludzkiego życia musi odbywać się i takim kosztem.
Pano z sekcji judo i ju-jitsu chyba nieco się popier...ły priorytety.
W Charkowie jest wolna sala
a bo to jedyny przypadek? widzę cały czas takie akcje że ktoś się skarży bo wywalają kluby sportowe, kluby dla dzieci, nawet z internatu w toruniu prezydent chciał wyrzucić uczniów
@maciejniemusial995
W Poznaniu prezydent prawie zamknął największy tor wyścigowy w Polsce, bo mu było głośno. Wybudował sobie dom obok toru który w latach 70 zbudowano na odludziu na dawnym lotnisku wojskowym.
W Lublinie miasto wydało pozwolenie na budowę bloków mieszkalnych obok starego toru kartingowego który od lat był wykorzystywany do treningów i zawodów. Zjeżdżali na tor ludzie z całego województwa, a nawet innych województw. Mieszkańcy nowych bloków oczywiście zarządali zamknięcia toru "bo głośno". Na nic zdały się protesty, prośby czy argumentacja że tor był wcześniej więc miasto powinno to zrekompensować wydanie głupiej decyzji. W efekcie kierowcy dokonali zemsty na Januszoosiedleńcach, przez kilka lat celowo wjeżdżając na osiedle w nocy i robiąc hałas żeby nie mogli spać.
5 lat później identyczna sytuacja w Wyrazowie pod Częstochową. Nie wiem jak to się skończyło i czy się w ogóle już skończyło, ale kierowcy też zapowiedzieli że jeżeli wniosek o zamknięnie przez nowoosieldeńców nie zostanie odrzucony, to oni dokonają zemsty jak w Lublinie i głośno będzie już nie w dzień, a w środku nocy.
Polaku ogarnij się , nic ni znaczysz we własnym kraju ;) taka prawda.
Nie szkoda roz, gdy plonie las.
@Andreas50 super. Są ważniejsze priorytety. Mimo, że styl zakończenia wynajmu pozostawia wiele do życzenia to jeśli odbyło się ono na zasadach przewidzianych w umowie to trzeba to zaakceptować.
Mam nie trzeba Ukrainy żeby rozwalać lokalna razie nicjatywe.
Byl sobie kiedyś WOPR w Sosnowcu. 3500 przeszkolonych ludzi. Wprawdzie w Sosnowcu nie było potrzeby na tyle, ale miastem partnerskim był Dziwnowek a oni w wakacje potrzebowali duozo. Zresztą większość miała tylko kurs podstawowy.
W 1997 była powódź. Miasto powiedziało :ratujcie.
Ludzie i sprzęt poszli w akcje w kedzierzynie o Wrocławiu. Na takich akcjach sprzęt jest charatany niemożebnie.
Na każdego ratownika który pływal i ratował przypadało dwóch którzy w nocy latali dziury w laminacie i regulowali wiekowe silniki przyczepne.
Po tej akcji sosnowiecki WOPR z dobrze wyposażonej jednostki stał się zebrakiem.
Wtedy przyszła pomoc że strony miasta. Stanice w której ratownicy bazowali od 38 lat sprzedano prywaciazowi który zrobił tam knajpe.
Krwa. Byłem jednym z tych co stawiali hangar który teraz jest kuchnią.
Rstownicy nie mieli się gdzie podziać z resztą sprzętu. Po wielu prośbach dostali w końcu inne pomieszczenia na siedzibę o sorzet. Remontowali je dwa lata za kasę że zbiórek
A jak skończyli do okazało się że hangar będą dzielić z klubem jezdzieckim.
Teraz nie ma już oddziału w Sosnowcu. Kąpieliska zabezpieczają ludzie z Katowic i Dąbrowy.
@Kotek_psotek Strasznie to przygnebiajace. Wspolczuje Ci.
@rafalinformatyk podaj więc te informacje, kto kogo i kiedy zabił? Jakie zbrodnie?
Trolle z wiocha.pl i temu podobne? Ludzie!!! Tam jest wojna!!!
Klub miał umowę użyczenia, więc pewnie dostali lokal za free, ale remont trzeba było zrobić ;)
Mimo wszystko może to być jedynie źródło utrzymania dla instruktorów + jakiś raty kredytu jeszcze spłacają.. kto wie.
Są inne, lepsze miejsca (na FB mieszkańcy wymieniają różne miejsca) lecz urzędasy 'swoim' ludziom pewnie problemu nie chcą robić, dlatego padło na klub.
Zaczyna się. Goście są fajni przez jakiś czas. Potem ma się ich dość. Tak będzie i w przypadku Ukraińców.
Rządzący nie od dziś srają do własnego gniazda.
A co. Ukraińcy zabiorą ich klub ze sobą na Ukrainę?
Uchodźcom w potrzebie trzeba pomagać, ale to zaczyna iść za daleko. A czy zastanawiał się ktoś kto odpowiada za tą wojnę? Brak reakcji Unii i NATO po objęciu przez Putina Krymu i napaści na Gruzję doprowadził do inwazji na Ukrainę. Rząd polski od 2008 ostrzegał przed zbytnim uzależnieniem się od rosyjskiego gazu i nic z tym nie zrobili. Dlaczego teraz to tylko na Polaków spada przyjmowanie uchodźców? Jakoś Niemcy nie kwapią się do przyjmowania obywateli Ukrainy lub pomocy finansowej.
Brawo!!
@AgaKa Da, NATO wsio nato. Wyp.alaj ruski trolu. To Putin rozpoczął tę wojnę i w 100% Putin za nią odpowiada.
@Geoffrey Kto jest winny bójki, wariat który ją wszczyna, czy normalny człowiek który który go prowokował?
Ok, przymusowe darczyństwo jest złe, ale najmując lokal, trzeba się liczyć z tym, że ktoś może rozwiązać umowę. Nikt im niczego nie zabrał, lokal nie by ich, po prostu koniec umowy. Wkurzające na pewno, ale no niestety zdarza się. Rozumiem frustrację, ale "ucierpią na tym ćwiczące w naszym klubie dzieci, młodzież i dorośli" cierpią to ludzie, którzy stracili dom, bliskich, oni mają niedogodność w postaci poszukiwania nowego lokalu. Bo przecież to oczywiste, że sprzęt zabierają ze sobą, piec w sumie też mogą, bo ich.
Ogarnijcie się, ludzie.
Nikt nikomu nic nie zabiera, tylko wypowiada umowę. Normalna, choć przykra rzecz. Nie do wiary, że sportowcy (?!) w taki nieludzki sposób stawiają priorytety - oni se chcą trenować, a co z Ukraińcami, to już nie ich sprawa. Chyba to mocno niesportowe. Oczywiście kamyczek do wynajmującego też się należy za brak współpracy i chęci pomocy w znalezieniu innego lokalu dla klubu, co byłoby miłym gestem (choć nieobowiązkowym z punktu prawa), który pewnie uciąłby wszelkie niesnaski w zarodku.
Tak, my to psy i rasa, oni to nowi wyborcy pisu
Silni jesteście, sportowcy. A, pogońcie tych gamoni ze starostwa i wstawcie tam materace dla Ukraińców. Byłaby piękna akcja
weź człowieku zastanów się co mówisz. ludzie uciekają przed wojna zniszczono nie tylko ich dom ale i miasto i panstwo...
@Aypeross To oddaj im swoje mieszkanie, samochod, niech maja, bo nie maja gdzie mieszkac. Niech za Twoimi slowami ida czyny.
jak się komuś wchodzi w dupę, to ten ktoś ma Cię w dupie...