Robert De Niro nosił takie obuwie podczas kręcenia Irlandczyka, podobnie jak Daniel Craig, który założył obcasy na potrzeby Quantum of Solace, by być podobnego wzrostu co Gemma Arterton
Karmione są nie tylko główne gwiazdy, ale także statyści. Wszyscy często jedzą razem, dzięki czemu aktorom drugoplanowym nietrudno poznać sławy pokroju Johnny’ego Deppa czy Jennifer Lawrence
Oprócz wykonywania bardzo niebezpiecznych wyczynów kaskaderskich, często są zatrudniani w celu przedstawienia części ciała jakiegoś aktora lub z powodu wyjątkowych umiejętności. Na przykład w słynnej scenie z Titanica, w której Jack rysuje Rose, szkicująca dłoń nie należy do DiCaprio, a do Jamesa Camerona, reżysera filmu, który jest również utalentowanym artystą
Ten proces może trwać do 18 miesięcy i obejmować kilka firm, które konkurują o stworzenie najlepszego klipu. Bardzo często zwiastuny kończy się tworzyć przed ukończeniem filmu, dlatego czasami pojawiają się w nich ujęcia, które nie zostają wykorzystane w ostatecznej wersji filmu. Ponadto zwiastuny są testowane na grupach fokusowych (pokazywane potencjalnym widzom w różnym wieku) i w razie potrzeb modyfikowane.
Nawiasem mówiąc, dawniej filmowcy mieli około 2 minut, aby przykuć uwagę potencjalnych widzów, ale teraz, za sprawą rozwoju internetu, mają na to tylko 5 sekund. To właśnie dlatego wszystkie najciekawsze ujęcia pokazuje się na początku zwiastunów. W przeciwnym razie zwiastun może okazać się klapą.
Wszyscy się zastanawiają: dlaczego zwiastuny są pełne spoilerów, które zdradzają wszystkie niespodzianki? Czy nie ma ludzi, którzy mogliby pomóc tego uniknąć? Oczywiście, że są takie osoby, ale firmy odpowiedzialne za tworzenie zwiastunów chcą umieścić w nich jak najwięcej ciekawych rzeczy, tylko po to, by przyciągnąć widzów do kin i nie przejmują się ważnymi punktami fabularnymi. Reżyserzy zwiastunów często nie oglądają filmów i po prostu robią zwiastuny na ślepo, przez co nie mają pojęcia, że próbując uczynić film bardziej atrakcyjnym, mogą zepsuć jakiś ważny moment
@Jezuita E, do 91 roku robił całkiem dobre filmy.
@Jezuita, bo to nie muzyka inny ten no... artysta
@Jezuita A, bo Twój komentarz brzmiał jakbyś się z gruntu nie zgadzał.
Scena Big Lebowskiego była kręcona w domu moich marzeń Sheats Goldstein(klub i bunkier do medytacji to przesada, ale reszta to petarda). Polecam zobaczyć ten dom np na kanale Enesa Yilmazera.
To są w większości oczywiste kwestie i nikt tego nie ukrywa. O tym podręcznym zestawie kosmetycznym nie słyszałem. Często "uszkodzenia" facjaty aktora są na tyle specyficzne, że wizażyści odtwarzają to na podstawie kilku zdjęć pstrykniętych przy pierwszym robieniu makijażu.
Dołożenie czyjejś "głowy" do zupełnie innej postaci nie jest wcale takie efektywne. Co prawda pierwszy taki zabieg był użyty (AFAIR) już w pierwszym Parku Jurajskim, ale tylko na ułamek sekundy. Ludzkie oko potrafi bardzo dobrze wykrywać takie nienaturalne łączenia. Dlatego nie stosuje się tego przy dłuższych scenach i na większym zbliżeniu.
@Hermes_Trismegistos Na wskrzeszonym Cushingu w filmie Łotr 1 niezbyt bali się dłuższych scen i zbliżeń :)
@yankers I wyglądało to jak wyglądało. Pierwsze wrażenie było super, ale już po kilku chwilach,, łeee. Zresztą, sama Leia, której twarz była na ekranie przez kilka sekund wyglądała strasznie:)
Stare, już było