Możesz być sfrustrowany i zacząć krzyczeć na robota, ale to tylko pogorszy sprawę. Większość systemów jest zaprogramowana tak, aby rozumieć normalny ton i zdania wypowiedziane bardzo spokojnie. Jeśli więc podniesiesz głos, robot prawdopodobnie poprosi cię o powtórzenie prośby, ponieważ nie był w stanie cię zrozumieć. Biorąc to pod uwagę, musisz zachować spokój, jeśli chcesz znaleźć rozwiązanie swojego problemu
Najskuteczniejszym sposobem dotarcia do osoby jest wciśnięcie 0 po wstępnym powitaniu robota. Jest to metoda stosowana przez większość firm i w przypadku niektórych z nich konieczne może być użycie znaku „#” przed 0. Należy jednak być przygotowanym na długi czas oczekiwania, nawet po rozłączeniu się robota.
Jeśli sztuczka z 0 nie działa, a robot nadal do ciebie mówi, powinieneś po prostu milczeć. Nie odpowiadaj na żadne z pytań i czekaj cierpliwie. Wiele systemów jest zaprogramowanych tak, aby w takim przypadku wysyłać cię bezpośrednio do konsultanta
Załóżmy, że wciskając 0, udaje ci się pozbyć robota, ale i tak musisz czekać godzinami, aż konsultant będzie dostępny. Można łatwo temu zaradzić, jeśli nie zadzwonisz w godzinach szczytu, czyli zwykle wczesnym rankiem i popołudniem. Jeśli obsługa klienta firmy działa wieczorami, zadzwoń po godzinie 18. Większość ludzi jest wtedy po pracy i cieszy się wolnym czasem, więc obciążenie konsultantów jest mniejsze
Niezależnie od tego, czy rozmawiasz przez telefon, czy czatujesz online, roboty są zaprogramowane tak, aby zadawać konkretne pytania i oczekiwać na nie odpowiedzi. Tak więc udzielanie im mylących i absurdalnych odpowiedzi może sprawić, że połączą cię z prawdziwą osobą. Prawdopodobnie powtórzą swoje pytanie drugi, może nawet trzeci raz, ale nie dawaj za wygraną i masz szansę na to, że uda ci się połączyć z konsultantem
Koszmarem każdej firmy jest utrata klientów i anulowanie zamówień lub kont. Dlatego możesz powiedzieć robotowi słowa „anulowanie”, „usuwanie” lub „zamknięcie konta”. Najprawdopodobniej połączą cię z działem, który zajmuje się tymi sprawami, gdzie możesz wyjaśnić swój problem i zostać przełączonym do odpowiedniego działu. Możesz znaleźć się wtedy na początku lub na końcu kolejki, ale w obu przypadkach uda ci się ominąć robota
Korporacje chcą pokazywać się z jak najlepszej strony i budować wizerunek firmy, która okazuje szacunek klientom i oferuje wysokiej jakości obsługę. Wejście na ich strony w mediach społecznościowych i opublikowanie skargi może zmusić ich do skontaktowania się z tobą w celu rozwiązania twojej sprawy. Ostatnią rzeczą, jakiej chcą, są publiczne skargi, które mogą zniechęcić potencjalnych klientów
znowu kalka-tlumaczenie z łamerykańskich stron
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 marca 2022 o 14:44
Coś mi się wydaje, że po godzinie 18, kiedy większość ludzi jest po pracy,
to nie jest czas, kiedy Infolinia ma mniejsze obciążenie, lecz raczej przeciwnie,
wtedy ludzie mają czas, żeby zająć się sprawami niezwiązanymi z pracą,
np. załatwienie swojej sprawy z Infolinią.
Mniejsze obciążenie Infolinii jest dopiero po 22 lub nawet po 23,
o ile Infolinia wtedy jeszcze działa.
Z tym wczesnym rankiem sądzę, że to może być trafne -
- faktycznie chyba wtedy ludzie mniej się zajmują takimi sprawami..
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 marca 2022 o 10:57
nic z tego nie działa jesteś mi winien 10 minut
@ad33 spoko łap nawet godzinę
@hemos jeśli pozwolisz wolałbym odebrać osobiście
@ad33 a to jeszcze nie odebrałeś. Dziwne.
@hemos a faktycznie są, gapa ze mnie
@ad33 bierz, bierz. Tylko nie przewal na głupoty
W Polsce najlepiej wybrać obsługę po angielsku. Czas oczekiwania maks 2 minuty.
@ruskm gorzej jak połączy z osobą mówiącą tylko w tym języku. Ale znając język...
@sl4w3x nie zakładałem wyboru angielskiego, żeby komunikować się po polsku.
Co za bzdury. Uśmiałem się setnie, ale chyba nie o to chodziło. Co ten fejk robi na głównej?