Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
123 134
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar mazii
+3 / 7

@konradstru nawet nie wiem co mam napisać , tak żeby Cię nie urazić.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
+4 / 4

@konradstru akurat przy autobusie USB nie zrobi żadnej różnicy w spalaniu, tym bardziej że taki autobus to pali i że 40l/100km. Więc te 5ml/100km różnicy nie zrobi. To klima mocniej silnik obciaza.

A może po prostu lepiej by było jakby tam była jakaś klapka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szteker
0 / 0

@rafik54321 trochę jednak może podnieść spalanie, gdyby każdy port USB był w użytku przez cały dzień. Jednak bardziej tutaj chodzi o silnik elektryczny. Wtedy na pewno obciążenie elektryki będzie znaczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar rafik54321
0 / 0

@szteker Przy momencie obrotowym silnika autobusu, pobór prądu przez USB jest żałośnie mały. No ale policzmy.

USB pracuje na 5V, zwykle takie porty mają do 2A obciążalności. Daje to pobór rzędu 10W.
Moc silnik autobusu to 190 000 W i tyle generuje przy spalaniu rzędu 40l/100km.
Czyli spalając 1l/100km generuje prawie 4800W.
Czyli z 1ml/100km generuje moc rzędu niecałych 5W. No to masz 2ml/100km aby wygenerować 10W.
Autobus dziennie przejeżdża do 200km (mówię autobus miejski). Czyli na jeden port wychodzi różnica rzędu 4ml. Ile takich portów masz w autobusie? 10? To masz 40ml. Lepszy kieliszek XD. Pomnóżmy to nawet razy 2 aby uwzględnić różne straty - 80ml dziennie przy pełnym stałym obciążeniu.
Większą różnicę by grało to jak kierowca autobusu by hamował ;) .

Po prostu to trochę tak jakbyś twierdził że podłączenie ładowarki USB do dużej maszyny przemysłowej, bezpośrednio i zauważanie zawyżyłoby zużycie energii w firmie :/ .

Podłączenie czegoś do USB dałoby zauważalne różnice jeśli mówilibyśmy o hulajnodze elektrycznej, która ma ze 300W mocy, tu mógłbyś zauważyć spadek zasięgu o te kilka kilometrów (co przy zasięgu rzędu 25km jest zauważalne).
Na napięciu rzędu 36V i pojemności baterii rzędu 8Ah, mamy 288Wh, co daje nieprzerwaną pracę przez około 29 godzin pod obciążeniem 10W, w praktyce trochę krócej (straty). Taka hulajnoga wytrzyma około godziny jazdy. Więc finalnie z tej pojemności 288Wh, trzeba odjąć 10Wh na zasilanie USB. Zostaje ci do dyspozycji 278Wh. Skróciłeś więc zasięg o jakieś 3,5% :P .
Dla autobusu będzie to mniej niż 0,001%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F konto usunięte
0 / 4

oni nigdy nie myślą "dziś będę draniem".
Oni w ogóle nie myślą, a ich małe móżdżki istnieją w celu przypominania ich prymitywnemu organizmowi o czynnościach: jeść, spać, srać, ruchać
i tylko do tego te ich ptasie móżdżki są wykorzystywane. Myśleniem organizmy tych podludzi nie są skalane

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szteker
+1 / 1

A gdzie jest ten "dół mostu"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
0 / 0

a ja przewrotnie powiem ze dobrze ktos zrobil, bo zaden publiczny port ladowania nie jest bezpieczny

Odpowiedz Komentuj obrazkiem