@SteveFoKS Tak., tylko, że wtedy otrzymasz kredy w Euro i masz problem jak frankowicze. Gdyby Polska miała Euro, juz dawno otwarliby rynek kredytów dla nas.
@lianzer
Jesli nie stac kogos na placenie de facto dwukrotnosci wyliczonych rat miesiecznych, bez dramatyzowania i wolania "nie stac mnie", to nie powinien brac kredytu hipotecznego.Podstawy ekonomii MUSZA byc w szkole wprowadzone, zeby nie bylo wypowiedzi jak twoja, pod tytulem "a moj szwagier". Za idiotyzm sie placi, takze ten ekonomiczny.
@Ansset0 Ale ja nie o tym. Widzisz owszem, kiedy bank centralny szwajacari uwolnił kurs, i frank poszybował to trochę ich załamało, wiadomo. Ale na dzisiejszy dzień, to mu rata nic nie wzrosła. Bo płaci w frankach i nie walczy z bankami , że został oszukany itd. Zobaczymy jak szwajcarzy poniosą stopy, chociaż na razie się na to nie zapowiada. Ostatnio też przeliczył wszystko, jak by to wyglądało jak by brał ten kredyt w złotówkach, na tamtych warunkach co mu proponowano i gada, że ciągle lepiej jest tak jak teraz ma. Just saying
Ale ktoś myśli, że w Polsce będzie kiedyś normalnie? Bez łapownictwa, złodziejstwa, ustawiania interesów pod kolesi, z mądrymi, rzetelnymi i uczciwymi politykami.......... Utopia :):):)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 kwietnia 2022 o 20:58
@Gicio W Polsce zawsze był burdel. W XVI wieku, XIX i XX też. Ciągle te same kłótnie, złodziejstwo i picie. Jeśli w ciągu ostatnich kilku wieków niewiele się zmieniło, to mam dziwne wrażenie, że za rok, dwa czy pięć, też nic się nie zmieni.
@Gicio Przepraszam cię najmocniej. Ale masz jak na razie skromną wiedzę na ten temat. W żaden sposób nie chcę cię obrazić, ale czas może uzupełnić braki i poczytać jak to Polacy przeszkadzali sobie nawzajem. Jak tłukli się między sobą, zdradzali za obcą kasę itp itd. Masz oczywiście rację, że odkąd pis rządzi jest gorzej. Ale to tylko odprysk w długiej historii polskiego burdelu na kółkach. I wcale nie jest powiedziane, że będzie jakoś dużo lepiej jak odejdą, bo narobili takiego syfu, że nie wiem, czy jest taka siła polityczna w kraju, która chciałaby to tak na prawdę ogarnąć. Jak patrzę na polską scenę polityczną to nie ma na kogo głosować. Od lat wybiera się tylko mniejsze zło.
@jamarkus A tam SLD, to akurat byli w miarę mądrzy ludzie, nawet jak mieli coś za uszami. I byli mniej prokremlowscy niż obecna władza. Ci są chorymi psychicznie złodziejami, kłamcami i mordercami na smyczy putina.
@Puolalainen Możesz pisać, kto ci broni,. Jest tylko jedna istotna różnica. Niemcy nie wprowadzają u siebie komunizmu. A pisiory, orban i łukaszenko tak. I robią to na wzór putinowski.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 kwietnia 2022 o 5:13
Po tylu latach NBP poszedł po rozum do głowy i zaczął podnosić stopy procentowe, więc zablokujmy mu to narzędzie walki z inflacją. hmm. i niech Polacy biorą kredyty w obcej walucie, wystawiając się na ryzyko walutowe.
@marcinm1 ekonomia jest jedna i zawsze była, a całe te gadki o nowych formach ekonomii to bajki wyssane z lewackich pałek.
Żeby zahamować inflacje trzeba ponieść stopy 2% powyżej inflacji, ot cała magia. Reszta to naet nie mydlenie oczu. A dlaczego nie można tego teraz zrobić? Nie chodzi tu tylko o PL ale o cała ue i usa. Dług. Jesteśmy tak pozadłużani, że przy wysokich stopach procentowych wiele państw musiało by ogłosić bankructwo.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 kwietnia 2022 o 15:03
trzeba byc idiotą zeby taki kredyt brać; równie dobrze możecie iść do jakieś speluny mafii i pozyczyć od nich kase; podejrzewam że będzie nawet na lepszych warunkach.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 kwietnia 2022 o 9:12
Nie wiem, nie znam się na kredytach kompletnie i być może moje podejście w tej materii jest błędne...ale chyba trzeba mieć coś nie tak z głową aby pożyczyć 400tys.zł i oddać 958tys.zł to bym chyba musiał się z własnym CH UJem na łby pozamieniać żeby podpisać się pod czymś takim. Swoją drogą to fajnie się ci banksterzy ustawili, nie ma co. Na pohybel im!
To z powodu obecnej, wysokiej stopy procentowej. A ma być jeszcze wyższa, bo inflacja idzie w górę. Dodatkowo masz długi czas kredytowania. Po trzecie, polskie banki stosują wredny trik i kredytobiorca spłaca w dużej mierze najpierw odsetki. A odsetki nalicza się od kwoty kapitału.
Efektem czego, odsetki przekraczają kwotę kredytu, a ponadto, jeżeli stopa procentowa pójdzie jeszcze w górę, to zadłużenie będzie się powiększać, zamiast zmniejszać mimo regularnej spłaty.
Witamy w rzeczywistości wykreowanej przez PiS.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
17 kwietnia 2022 o 10:04
@Klebern jakkolwiek by nie było to w dalszym ciągu twierdzę, że:
1.Trzeba mieć coś nie tak z głową godząc się na to gówno.
2.Banksterzy wykreowali sobie wspaniały ekosystem w którym tylko i wyłącznie oni są wygranymi.
3.Rację ma kolega @pafcio80 i zgadzam się z nim całkowicie.Z duża dozą prawdopodobieństwa lepsze warunki na zaciągnięcie pożyczki będzie w stanie zaproponować pierwszy lepszy gangus zajmujący się lichwą.
@Trucker_87 jako przeciętny Kowalski masz do wyboru albo całe życie płacić za wynajem komuś obcemu albo się zakredytowac i mieć niby swoje, a na starość prawdziwie swoje mieszkanie. Wybieraj.
Chyba że jesteś kozak i mieszkasz pod mostem za free
@kripszt Są inne alternatywy. Najłatwiejsza to po prostu zarobić i kupić coś za gotówkę. Sam pracowałem w UK przez 5 lat i oszczędzałem praktycznie na wszystkim, nawet pokoju nie wynajmowałem tylko żyłem w ciężarówce która na co dzień jeździłem po Wyspach. Męczyłem się troszkę przez te 5 lat to fakt, ale z perspektywy czasu jak teraz na to patrzę była to doskonała decyzja. Poświęciłem w taki czy inny sposób 5 lat swojego młodego życia, ale teraz jestem wolny.
@Klebern z wszystkim się zgadzam, ale przypisywanie całej złej sytuacji pisowi to głupota.
Ten system funkcjonuje w PL o wiele dłużej niż rządy obecnych debili.
@Trucker_87
Wynajmujesz. Od skończenia studiów do emerytury czyli 40 lat. Liczmy skromnie 1500 miesięcznie, zakładamy stałość cen aby nie komplikować. Rocznie to 18 tysiecy. Po 40 latach oddajesz właścicielowi 720 tysięcy i zostajesz z niczym. Niezła opcja. W trakcie możesz zbierać kasę, ale ile ci zostanie wolnych środków na skromne mieszkanie z CO? Takie teraz w średnich gminkach idą od 150 tysięcy do remontu i więcej. Uda ci się odłożyć i masz to co oddałeś bankowi. Przy normalnych warunkach, gdy wahania oprocentowania wynosiły procent- dwa rocznie (ostatnie 20 lat takie były) jesteś w stanie nadplacać kredyt i pozbyć się go najwyżej po połowie czasu, tak więc oddajesz w odsetkach o niebo mniej. Nie każdy ma mieszkanie po babci aby zaczynać życie bez kredytu. A życie w wielopokoleniowych rodzinach pod jednym dachem może i jest zarąbiste, ale pod warunkiem, że ten dach jest odpowiednio rozległy. 3 pokolenia na standardowych 50-60 m2 z czego z 15 trzeba odjąć bo to kuchnia, łazienka i przedpokoj, to kiepska opcja.
To się zgadza. Przede wszystkim nie ma regulacji w prawie bankowym odnośnie minimalnego stosunku odsetek do raty kapitałowej. Problemem dla dłużnika jest to, że na początku kredytu jego rata to w min. 80% odsetki. I to się tyczy każdego kredytu, nie tylko hipotecznego.
Problem istnieje w zasadzie od czasów rządu SLD-PSL. Wcześniej sytuacja ekonomiczna w zasadzie nie pozwalała na sztywne takie regulacje, bo w tamtych czasach kredyty były obarczone zbyt dużym ryzykiem niewypłacalności. Ale od czasu wejścia do UE, gdzie nasz kraj zyskał ogromną gwarancję w razie jakichkolwiek problemów w sektorze bankowym, można było ukrócić chciwość banków. Ale tego od 18 lat nie zrobiono, bo byli wysoko postawieni polityce na emeryturze uwielbiają zasiadać w radach nadzorczych różnych spółek z sektora finansów.
Same dawanie pieniędzy obywatelom w ramach różnych programów socjalnych nie jest złe. Mało tego to bardzo dobrze stymuluje gospodarkę, gdyż ludzie mając więcej pieniędzy, są bardziej skłonni ją wydawać. Trzeba to tylko zrobić z głową.
Problem z pisowskimi programami, zwłaszcza że sztandarowym 500+ jest taki, że z powodu bardzo nieefektywnego sposobu jego wypłacania, powoduje on więcej problemów niż korzyści. Obecnie na każde 500 zł wypłacane w ramach tego świadczenia, dochodzi 300 zł kosztów. I to te 300 zł jest ogromnym problemem, bo to jest strata. Te pieniądze nie trafiają do gospodarki.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 kwietnia 2022 o 10:54
Hoho marzy wam się kredyt denominowany w euro? Raczej przyda się otworzenie dla Polaków z zagranicy możliwość brania kredytu denominowanego w złotówkach. Teraz musisz mieć konto z wynagrodzeniem w polskim banku, czyli szansa żadna.
... A potem w zwiazku z rozdawnictwem państwa i promowaniem nierobów i nieuków, złotówka straci na wartosci, kredyt sie podwoi w złotówkach, I znów bedzie płacz jak dzisiejsi frankowicze ze oni nie wiedzieli ze tak moze sie wydarzyc...
o to bardzo przydatna informacja lepiej brać kredyt zagranicą
@SteveFoKS Tak., tylko, że wtedy otrzymasz kredy w Euro i masz problem jak frankowicze. Gdyby Polska miała Euro, juz dawno otwarliby rynek kredytów dla nas.
@elefun musiałbym lepiej ogarnąć temat by stwierdzić czy masz racje, bo słyszałem, że państwa ze słabsza gospodarką cierpią na euro
@SteveFoKS W UK nie ma Euro . Od ozyczonych 100.000£ na 25 lat , odestki to 60-65.000 £. Tutaj chodzi o " zbójecki" system bankowy a nie o walutę.
@trusitr nie jest to kwestia systemu bankowego, a stóp procentowych, im niższe stopy, tym tańsze kredyty.
@elefun jaki problem mają teraz frankowicze?
Szwagier ma kredyt we frankach, wiesz ile wzrosły jego raty? No strzelaj
@trusitr w pl banki mają eldorado jak nigdzie. Ale czemu eu z tym nic nie robi? Wystarczy sprawdzić czyją własnością są banki.
@trusitr na pewno euro w Polsce zmniejszyło by kanty i samowolę prezesów banków.
@lianzer
Jesli nie stac kogos na placenie de facto dwukrotnosci wyliczonych rat miesiecznych, bez dramatyzowania i wolania "nie stac mnie", to nie powinien brac kredytu hipotecznego.Podstawy ekonomii MUSZA byc w szkole wprowadzone, zeby nie bylo wypowiedzi jak twoja, pod tytulem "a moj szwagier". Za idiotyzm sie placi, takze ten ekonomiczny.
@Ansset0 Ale ja nie o tym. Widzisz owszem, kiedy bank centralny szwajacari uwolnił kurs, i frank poszybował to trochę ich załamało, wiadomo. Ale na dzisiejszy dzień, to mu rata nic nie wzrosła. Bo płaci w frankach i nie walczy z bankami , że został oszukany itd. Zobaczymy jak szwajcarzy poniosą stopy, chociaż na razie się na to nie zapowiada. Ostatnio też przeliczył wszystko, jak by to wyglądało jak by brał ten kredyt w złotówkach, na tamtych warunkach co mu proponowano i gada, że ciągle lepiej jest tak jak teraz ma. Just saying
niemiecki kredytobiorca bierze kredyt w złotówkach? Jaki kraj takie odsetki.
@ubooot Myśl. To nie boli.
@PMY tu nie trzeba myśleć, wystarczy porównać inflacje i stopy procentowe.
@PMY W którym niemieckim banku dają kredy w PLN?
@rafal199 Ty myśl. Autor demota przeliczył na złotówki, żebyś sobie pustego łba nie nadwyrąęył.
@PMY Twój widać jest nieskalny myślą o czymś takim jak ryzyko kursowe itp. ;)
Ale ktoś myśli, że w Polsce będzie kiedyś normalnie? Bez łapownictwa, złodziejstwa, ustawiania interesów pod kolesi, z mądrymi, rzetelnymi i uczciwymi politykami.......... Utopia :):):)
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 kwietnia 2022 o 20:58
@profix3 Jak nie będzie PiSu to będzie normalnie
@Gicio Może nie do końca, ale na pewno normalniej. Tak o 99,9%.
@Gicio W Polsce zawsze był burdel. W XVI wieku, XIX i XX też. Ciągle te same kłótnie, złodziejstwo i picie. Jeśli w ciągu ostatnich kilku wieków niewiele się zmieniło, to mam dziwne wrażenie, że za rok, dwa czy pięć, też nic się nie zmieni.
@profix3 lOstatnio dużo się zmieniło a pogorszyło jak PiS doszedł do władzy . I nie zawsze w Polsce był burdel
@Gicio Przepraszam cię najmocniej. Ale masz jak na razie skromną wiedzę na ten temat. W żaden sposób nie chcę cię obrazić, ale czas może uzupełnić braki i poczytać jak to Polacy przeszkadzali sobie nawzajem. Jak tłukli się między sobą, zdradzali za obcą kasę itp itd. Masz oczywiście rację, że odkąd pis rządzi jest gorzej. Ale to tylko odprysk w długiej historii polskiego burdelu na kółkach. I wcale nie jest powiedziane, że będzie jakoś dużo lepiej jak odejdą, bo narobili takiego syfu, że nie wiem, czy jest taka siła polityczna w kraju, która chciałaby to tak na prawdę ogarnąć. Jak patrzę na polską scenę polityczną to nie ma na kogo głosować. Od lat wybiera się tylko mniejsze zło.
@Gicio To Ty chyba masz 15 lat. SLD przebijał wszystkie władze i tak @profix3 ma bardzo dużo racji.
@jamarkus A tam SLD, to akurat byli w miarę mądrzy ludzie, nawet jak mieli coś za uszami. I byli mniej prokremlowscy niż obecna władza. Ci są chorymi psychicznie złodziejami, kłamcami i mordercami na smyczy putina.
@profix3
To samo mogłabym napisać o niemieckich politykach.
@Puolalainen Możesz pisać, kto ci broni,. Jest tylko jedna istotna różnica. Niemcy nie wprowadzają u siebie komunizmu. A pisiory, orban i łukaszenko tak. I robią to na wzór putinowski.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 kwietnia 2022 o 5:13
Po tylu latach NBP poszedł po rozum do głowy i zaczął podnosić stopy procentowe, więc zablokujmy mu to narzędzie walki z inflacją. hmm. i niech Polacy biorą kredyty w obcej walucie, wystawiając się na ryzyko walutowe.
@marcinm1 ekonomia jest jedna i zawsze była, a całe te gadki o nowych formach ekonomii to bajki wyssane z lewackich pałek.
Żeby zahamować inflacje trzeba ponieść stopy 2% powyżej inflacji, ot cała magia. Reszta to naet nie mydlenie oczu. A dlaczego nie można tego teraz zrobić? Nie chodzi tu tylko o PL ale o cała ue i usa. Dług. Jesteśmy tak pozadłużani, że przy wysokich stopach procentowych wiele państw musiało by ogłosić bankructwo.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2022 o 15:03
trzeba byc idiotą zeby taki kredyt brać; równie dobrze możecie iść do jakieś speluny mafii i pozyczyć od nich kase; podejrzewam że będzie nawet na lepszych warunkach.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2022 o 9:12
Nie wiem, nie znam się na kredytach kompletnie i być może moje podejście w tej materii jest błędne...ale chyba trzeba mieć coś nie tak z głową aby pożyczyć 400tys.zł i oddać 958tys.zł to bym chyba musiał się z własnym CH UJem na łby pozamieniać żeby podpisać się pod czymś takim. Swoją drogą to fajnie się ci banksterzy ustawili, nie ma co. Na pohybel im!
@Trucker_87
To z powodu obecnej, wysokiej stopy procentowej. A ma być jeszcze wyższa, bo inflacja idzie w górę. Dodatkowo masz długi czas kredytowania. Po trzecie, polskie banki stosują wredny trik i kredytobiorca spłaca w dużej mierze najpierw odsetki. A odsetki nalicza się od kwoty kapitału.
Efektem czego, odsetki przekraczają kwotę kredytu, a ponadto, jeżeli stopa procentowa pójdzie jeszcze w górę, to zadłużenie będzie się powiększać, zamiast zmniejszać mimo regularnej spłaty.
Witamy w rzeczywistości wykreowanej przez PiS.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 kwietnia 2022 o 10:04
@Klebern jakkolwiek by nie było to w dalszym ciągu twierdzę, że:
1.Trzeba mieć coś nie tak z głową godząc się na to gówno.
2.Banksterzy wykreowali sobie wspaniały ekosystem w którym tylko i wyłącznie oni są wygranymi.
3.Rację ma kolega @pafcio80 i zgadzam się z nim całkowicie.Z duża dozą prawdopodobieństwa lepsze warunki na zaciągnięcie pożyczki będzie w stanie zaproponować pierwszy lepszy gangus zajmujący się lichwą.
@Trucker_87 jako przeciętny Kowalski masz do wyboru albo całe życie płacić za wynajem komuś obcemu albo się zakredytowac i mieć niby swoje, a na starość prawdziwie swoje mieszkanie. Wybieraj.
Chyba że jesteś kozak i mieszkasz pod mostem za free
@kripszt Są inne alternatywy. Najłatwiejsza to po prostu zarobić i kupić coś za gotówkę. Sam pracowałem w UK przez 5 lat i oszczędzałem praktycznie na wszystkim, nawet pokoju nie wynajmowałem tylko żyłem w ciężarówce która na co dzień jeździłem po Wyspach. Męczyłem się troszkę przez te 5 lat to fakt, ale z perspektywy czasu jak teraz na to patrzę była to doskonała decyzja. Poświęciłem w taki czy inny sposób 5 lat swojego młodego życia, ale teraz jestem wolny.
@Trucker_87 "najłatwiejsze to poprostu zarobić". Nosz kurde czemu nikt wcześniej na to nie wpadł?
@Klebern stopa jest bardzo niska jak na sytuację.. kilkukrotnie niższa niż powinny byc.
Wszystko co mamy to to efekt rozdawania kasy na prawo i lewo oraz zaniedbań (nie)rządu.
@Klebern z wszystkim się zgadzam, ale przypisywanie całej złej sytuacji pisowi to głupota.
Ten system funkcjonuje w PL o wiele dłużej niż rządy obecnych debili.
@Trucker_87
Wynajmujesz. Od skończenia studiów do emerytury czyli 40 lat. Liczmy skromnie 1500 miesięcznie, zakładamy stałość cen aby nie komplikować. Rocznie to 18 tysiecy. Po 40 latach oddajesz właścicielowi 720 tysięcy i zostajesz z niczym. Niezła opcja. W trakcie możesz zbierać kasę, ale ile ci zostanie wolnych środków na skromne mieszkanie z CO? Takie teraz w średnich gminkach idą od 150 tysięcy do remontu i więcej. Uda ci się odłożyć i masz to co oddałeś bankowi. Przy normalnych warunkach, gdy wahania oprocentowania wynosiły procent- dwa rocznie (ostatnie 20 lat takie były) jesteś w stanie nadplacać kredyt i pozbyć się go najwyżej po połowie czasu, tak więc oddajesz w odsetkach o niebo mniej. Nie każdy ma mieszkanie po babci aby zaczynać życie bez kredytu. A życie w wielopokoleniowych rodzinach pod jednym dachem może i jest zarąbiste, ale pod warunkiem, że ten dach jest odpowiednio rozległy. 3 pokolenia na standardowych 50-60 m2 z czego z 15 trzeba odjąć bo to kuchnia, łazienka i przedpokoj, to kiepska opcja.
@lianzer
To się zgadza. Przede wszystkim nie ma regulacji w prawie bankowym odnośnie minimalnego stosunku odsetek do raty kapitałowej. Problemem dla dłużnika jest to, że na początku kredytu jego rata to w min. 80% odsetki. I to się tyczy każdego kredytu, nie tylko hipotecznego.
Problem istnieje w zasadzie od czasów rządu SLD-PSL. Wcześniej sytuacja ekonomiczna w zasadzie nie pozwalała na sztywne takie regulacje, bo w tamtych czasach kredyty były obarczone zbyt dużym ryzykiem niewypłacalności. Ale od czasu wejścia do UE, gdzie nasz kraj zyskał ogromną gwarancję w razie jakichkolwiek problemów w sektorze bankowym, można było ukrócić chciwość banków. Ale tego od 18 lat nie zrobiono, bo byli wysoko postawieni polityce na emeryturze uwielbiają zasiadać w radach nadzorczych różnych spółek z sektora finansów.
@NowyXxX
Same dawanie pieniędzy obywatelom w ramach różnych programów socjalnych nie jest złe. Mało tego to bardzo dobrze stymuluje gospodarkę, gdyż ludzie mając więcej pieniędzy, są bardziej skłonni ją wydawać. Trzeba to tylko zrobić z głową.
Problem z pisowskimi programami, zwłaszcza że sztandarowym 500+ jest taki, że z powodu bardzo nieefektywnego sposobu jego wypłacania, powoduje on więcej problemów niż korzyści. Obecnie na każde 500 zł wypłacane w ramach tego świadczenia, dochodzi 300 zł kosztów. I to te 300 zł jest ogromnym problemem, bo to jest strata. Te pieniądze nie trafiają do gospodarki.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 kwietnia 2022 o 10:54
Hoho marzy wam się kredyt denominowany w euro? Raczej przyda się otworzenie dla Polaków z zagranicy możliwość brania kredytu denominowanego w złotówkach. Teraz musisz mieć konto z wynagrodzeniem w polskim banku, czyli szansa żadna.
A kiedy Euro pójdzie w górę, to będzie płacz, że złe banki... tak jak było kredytami w CHF
Najwidoczniej rząd niemiecki dba o krew państwa, czyli o obywateli. Polski zajmują się hodowlą pijawek.
... A potem w zwiazku z rozdawnictwem państwa i promowaniem nierobów i nieuków, złotówka straci na wartosci, kredyt sie podwoi w złotówkach, I znów bedzie płacz jak dzisiejsi frankowicze ze oni nie wiedzieli ze tak moze sie wydarzyc...
Ale jakie 558 tysięcy?
Przecież ja na demotach czytałem że się zwraca dwu-trzykrotność kredytu w odsetkach:)
Powinno być więc 800 tysięcy - milion dwieście tysięcy złotych do zwrotu:)