@SkrajnieCentrowy Pewnie niektorym tak samo by przeszkadzala, jak krzyze :P
Niech stawiaja, tylko legalnie. Projekt, zatwierdzenie i wykonanie tak, zeby dyskretnie wkomponowalo sie w krajobraz.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 kwietnia 2022 o 16:20
Ale z czym masz problem. Czy ktoś wjeżdża do twojego domu i wiesza Ci krzyż na ścianie? To jest region gdzie wiara ma duże znaczenie i jest osią życia i to jest sprawa tych ludzi gdzie i jak ją chcą praktykować. To jest inicjatywa lokalnej społeczności. Wolnoć Tomku w swoim domku. Jak Tobie To nie pasuje to tam nie przyjeżdżaj. Znajdź sobie region kraju gdzie tego nie ma. Polecam Sudety. Równie piękne, dzikie i krzyży bezporównania mniej
@Ktostamskadstam to nie jest prywatny teren. Ideą parków narodowych jest zachowanie jak najbardziej nieprzetworzonego krajobrazu. Miejsce na modlitwę jest w domu, albo w Kościele. Powinno się uszanować wolność innych osób, każdy ma prawo spędzać czas bez atakującej go ze wszystkich stron ideologii cierpiennictwa i śmierci.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 kwietnia 2022 o 14:21
@Ktostamskadstam Park Narodowy to nie jest teren prywatny i "Wolnoć Tomku w swoim domku" tam nie obowiązuje.
Ten region nie jest innym państwem więc "należy" do każdego obywatela polski i powinien być wolny od wszelkich ideologii...
@islandor Niestety my Polacy mamy tak sprane mózgi kościółkową ideologią że dla wielu już nie ma ratunku w tej zabobonnej kwestii wymyślonego dziadka w chmurach.
@Ktostamskadstam Jako wierzący nie zdajesz sobie sprawy co czują niewierzący. Wyobraź sobie na przykład, że prawie wszyscy chodzą tak jak w skeczu Monty Python "Ministerstwo głupich kroków". Włączysz telewizor - głupie kroki. W radiu - głównie o głupich krokach. Co wyjdziesz na ulicę - dookola widzisz tylko chodzących głupimi krokami. Są wszędzie, nie ma od nich ucieczki. Jedziesz na wycieczkę w góry by odpocząć choć chwilę - nie, na szlaku sami głupiokrokowcy
I tak dalej i tak dalej. Mam nadzieję, że łapiesz główną myśl. Tak, dla niewierzącego religie i ch obrzędy są równie głupie i bez sensu jak głupie kroki. Wierz mi, życie niewierzącego nie jest łatwe. Jego uczucia nie podlegają żadnej ochronie.Od czasu do czasu dowie się, że niczym nie różni się od zwierzęcia bo nie chce chodzić głupimi kro.. znaczy bo odrzuca wiarę.
Ja nie chcę nikogo obrażać ale dla niewierzącego tak to właśnie wygląda.Przynajmniej zdaj sobie z tego sprawę.
Wolność religijna to także wolność od religii.
Tylko obsikuja kąty w sposób dla większości ludzi niewidzialny, czyli są kulturalniejsze od sukienkowych, oznaczających teren w sposób stosunkowo trwały; co gorsza - czarni pchają się coraz mocniej w kodeksy karne. Dość tego!
@Wreckedge no zwał, jak zwał. Mi osobiście krzyże w górach nie przeszkadzają. Tak samo jak wiaty, ławki, tablice informacyjne... Ale jak ktoś uznaje za sens swojego życia prowadzenie antykrucjaty, to też nie mogę mu tego zabraniać, niech szczeka...
@siditg A mi krzyże przeszkadzają. Tak samo jak reklamy, śmieci i idioci. Bo to nie ma nic wspólnego z użytecznymi obiektami jak"wiaty i ławki".
Jedyne podobieństwo jest do "tablic informacyjnych" - krzyże informują o głupocie religijnie zaczadzonych.
@siditg Tylko co ma wspólnego tablica informacyjna z podobizną człowieka przybitego do krzyża ? Albo kilkumetrowy krzyż który widać w górach z wielu kilometrów. Na szczęście ten obleśny katolicki zabobon idzie ostatnimi czasy dość szybko w odstawkę. Sekularyzacja postępuje u nas we właściwym tempie czyli najszybciej na świecie.
@Ciocia_Helenka @soulfly777kris no to protestujcie jak jest na to czas, piszcie do dyrektorów parków, zorganizujcie siłę polityczną, która tego ustawowo zabroni. Bo Wasze personalne wrzutki względem katolików świadczą tylko o frustracji podpartej kompletną niemocą.
@siditg Ale my nie musimy organizować żadnych politycznych sił bo wy katolicy wytępicie się sami dzięki waszej głupocie i zabobonnym myśleniom.
Kościół dzisiaj robi taki obleśne numery że rozkład waszej organizacji czuć z daleka.
@soulfly777kris Wyciągasz pochopne wnioski - świat nie dzieli się tylko na katoli i antykatoli. A takich wojowniczych żółwi ninja, wieszczących rychły koniec Kościoła i chrześcijaństwa, to już kilku w historii było. Szczekaj, dopóki możesz.
@siditg Ty naprawdę baranku wierzysz że jeszcze wrócą czasy katolickiej Polski ?
Na pomorzu już nikt prawie nie chodzi do kościoła a w innych regionach wcale nie jest lepiej.
Twoja religia w podskokach szybkimi krokami zasuwa do lamusa.
Czego dalej nie rozumiesz ?
I wyobraź sobie że to właśnie ateiści wiedzą najlepiej że świat nie dzieli się tylko na katoli i antykatoli.
@belzeq po tej jest w tej miejscowosci samorzad, zeby podejmowac decyzje ktorych chce miejscowa spolecznosc. To ze w skali kraju sa oni mniejszoscia to nie znaczy ze na ich podworku 'warszawiak' bedzie decydowal jak ma wygladac zagospodarowanie terenu.
Jak jade w góry i jestem tam gosciem to nie narzucam swojego swiatopogladu ludziom ktorzy tam mieszkaja i kształtują wg własnego uzniania swoja przestrzeń. Polska jest piękna bo jest różnorodna i jestem przeciwny robienia wszystkiego na jedno nijakie kopyto.
@emilo2 Dokładnie.
"robienia wszystkiego na jedno nijakie kopyto" czyli wszędzie stawianie katolickich symboli, dość tego badziewia i zabobonu katolickiego.
@Eade Przecież na tym polega cały urok religii - teraz będą się modlić i płacić "kapłanom" i mieć nadzieję na "zbawienie" a po śmierci nawet nie będą wiedzieć kto ich wyruc#ał.
@belzeq Śmiejemy się z dzieci że wierzą w Mikołaja a w jakie bzdury wierzą dorośli ludzie wiary tzw. katolickiej to jest dramat. O rozmawianiu z papierowymi obrazkami czy gipsowymi figurkami już nie wspomnę.
Ciekawe czy tolerancyjni katole tak byliby chrześcijańscy i dobroduszni, jakby ktoś półksiężyc i modły do Mekki chciał urządzać lub tęcze postawić i bawić się w spacery równości i tolerancji.
Typowa sekcja. Jadę w góry = chcę od tego wszystkiego wypocząć. Niech sobie pielgrzymki robią, ale nie stawiają krzyży i niszczą krajobraz naturalny. Krzyż to nie krajobraz naturalny Polski! Ale szopki, jak z Tupoleva "gdzie jest krzyż", ciemnogród...
To po ch..uj są ich świątynie. Tak samo jest to z...bane jak reklamy na każdym kroku. Katole ten kraj jest nie tylko wasz, ale wy to macie w dopiero nie.
Niestety. KK działa podobnie do mafii.... to samo jest ze szkołami.... Mimo, że finansowane z BUDŻETU PAŃSTWA - czyli naszych podatków - mają "katolicka" w nazwie i dochodzi tam do łamania praw dzieci, łamania praw obywatelskich, łamania praw konstytucyjnych i wolności wyznania.
ILE JESZCZE musi się stać, by Polacy zrozumieli, że indoktrynacja nie prowadzi do niczego dobrego....
Bieszczady to miejsce gdzie żyje bardzo dużo osób wierzących, to miastowi są tam gośćmi, nie na odwrót. Ludzie tam mieszkający oddają im swoje życie, zimą nieodśnieżone drogi, pomoc wędrowcom którzy przez zamieć nie zdążyli dojść do schroniska. Oddają życie wędrowców i swoje pod opiekę Boga w którego wierzą bo dla nich to ważne, wiele goprowców to osoby wierzące. Te drewniane kościółki, kapliczki to część tamtejszej kultury, deal with it. Osobiście wolę swojską kapliczkę po drodze która już wiele razy dała mi dach nad głową podczas burzy niż nadmorskie budy z goframi.
Nie jestem katolikiem, nie chodzę do kościoła, ale wybitnie wnerwia mnie takie przemądrzałe piedrolenie wymyślanie jak inni mają żyć, bo ktoś tam butami raz do roku wjeżdża, a przez resztę roku ma głęboko gdzieś Podkarpackie. Najbiedniejszy rejon przez wiele lat ledwo zipiący funkcjonował tylko i wyłącznie dlatego że ZHRy tam jeździły na obozy, albo środowiska katolickie tam jeździły na rajdy. Nie podoba się to zostań w mieście.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 kwietnia 2022 o 15:39
@mazona lepiej bym tego nie ujął, prawda jest taka że wielkomiejskie państwo przyjeżdża na wioski i wielce oświeceni tłumaczą miejscowym jak mają żyć i kształtować rzeczywistość dookoła siebie.
@mazona To jest park NARODOWY a nie zwykłe miasteczko gdzie psy tyłkami szczekają. To dziedzictwo całego kraju i nie należy do miejscowych. Jakby ich lokalne wierzenia opierały się o satanizm to według ciebie tez powinni pryskać krwią i malować pentagramy na wszystkich drzewach?
@marianzbagien Niektórzy jadą tam znając historię tego miejsca i rozumieją symbolikę tych krzyży. Inni jadą tam tylko po to żeby zaliczyć góry. Dla mnie to ignorancja.
@mudia Właśnie, należy do wszystkich. Uszanuj to. Na następny raz jak tam pojedziesz postaraj się zrozumieć tę kulturę, zależności, oraz to jak żyje się ludziom przy Parkach Narodowych. Spróbuj poznać historię, to co uważasz za krzyż, zobacz czy nie jest grobem lub pomnikiem bohaterów wojennych którzy dali ci wolność w zamian za swoje życie. I choć nikt nie obrzydził mi dumy narodowej tak jak PiS, to serio, patrząc na wydarzenia z Ukrainy chyba łatwo można sobie wyobrazić trud ludzi którzy zmagali się z wojną kilka lat i nie powinno dziwić że umierali z Bogiem na ustach. To czy tego chcemy czy nie jest elementem kultury i dumy narodowej. Ja nie muszę chodzić do kościółka aby ją szanować i rozumieć.
Pojąć nie mogę dlaczego ludzie tak bardzo ból-dupicie z tego powodu, zamiast po prostu cieszyć się tymi górami, pomimo tego że nikt tam was siłą nie zmusza iść do kościoła. Ba, lokalni księża przyjmują do parafii każdego wędrowca za miły uśmiech. W twarz możesz powiedzieć że dla ciebie wiara jest bajką, a i tak ugoszczą cię jak brata. Do Turcji też jadę po to żeby zobaczyć meczety. Bo jest to element tej kultury która ma setki lat. Jak jestem w Bieszczadach to zachwycam się kościółkiem w Woli Michowej, który choć zabytkiem nie jest to dowodem na to jak ważnym elementem jest kościół dla żyjących tam ludzi. Tak po ludzku. A 200 metrów dalej jadę na ser kozi z czosnkiem niedźwiedzim. To jest klimat tego miejsca.
To czego realnie sobie nie życzę to wciskania mi krzyża do mojego życia na siłę. Czyli zmuszanie rodzica żeby wypisywał swoje dziecko z religii, a nie na odwrót - że jak chce aby chodziło to może je sobie zapisać do szkołki niedzielnej. Wkurza mnie majstrowanie przy ustawach antyaborcyjnych, bo jakaś stuknięta baba ma za syna osobę z zespołem downa i uważa że na podstawie tych jakże dramatycznych wydarzeń w życiu może mi dyktować swoją moralność. Wkurza mnie nieopodatkowanie kościołów, czy pedofilia zamiatana pod dywan. To są problemy o które będę walczyć zaciekle.
Dobra strona tej wiary, pozytywni ludzie którzy ją tworzą są moimi współobywatelami jest warta pochwały i nie zamierzam ból dupić bez refleksji. Dość już mam tej pogardy dla drugiego człowieka. Nie mogę zrozumieć tego że ludzie tak bardzo patrzą na koniec swojego nosa. Tylko ich sprawa jest najważniejsza. Nie to żeby szanować się nawzajem. Ja chcę być szanowana w tęczowej koszulce, tak samo jak szanuję kogoś z krzyżykiem na szyi. Za dobro, oczekuję dobra. Na tym moim zdaniem polega TOLERANCJA, której akurat od ludzi Bieszczad wielu powinno się jeszcze nauczyć. Kto był w Ustrzykach Górnych czy w Wetlinie to wie jak wiele różnych komun ludzi o najróżniejszch wartościach tam stacjonuje. Hare Kryszna, lewaki, harleyowcy. I nigdy nie robią draki o kościół bo tam żyją.
@waclawpl A dlaczego dostają? Bo bez tego byłby tam tylko kościół i busiki do Sanoka pamiętające wczesne lata 90-te jeżdżące raz na dzień.
Z Parków Narodowych lokalne gminy nie dostają grosza, bo wszystko idzie do Warszawy. Do tego mają ogromny teren z którego nie wolno pobierać im drewna, a w takich wydupiach wiele ludzi żyje z prac leśnych.
Pogadamy jak tam pojedziesz, pożyjesz, będziesz musiał tydzień czekać aż ci odśnieżą drogę, dzieciaki będziesz musiał wozić do gimnazjum bo nawali autobus szkolny, albo na ostatnią chwilę nie przyjedzie ci wycieczka, bo brzydka pogoda. Pogadamy jak zrozumiesz że ludzie tam chodzą do kościoła aby się socjalizować z resztą wsi.
Całe szczęście ludzie odpowiedzialni za BPN widzą dalej niż do czubka swojego nosa.
To moja wina, że zamiast rozwijać własne rejony, ściana wschodnia wyjeżdżała poza Polskę za pracą? Moja wina, że nie jeździły busiki, tak jak u mnie pod Poznaniem i zdarzało mi się nie dojechać na zajęcia na studiach bo w trzeciej od startu kursu wiosce gdzie wsiadałem, PKS był pełny? Do tego nie bredź o "pobieraniu drewna" bo z lasów państwowych NIKT nie może wywozić drewna bez stosownych pozwoleń i tyczy się to całej Polski.
No i co? W mojej wsi, 30 km od Poznania, od wielu lat drogi odśnieżają lokalni rolnicy bo na służby drogowe nie można było liczyć. Innymi słowy, chcesz nam powiedzieć, że ludzie na Podkarpaciu to życiowe sieroty co nie potrafią się ogarnąć ze śniegiem? Wycieczki też wypadają w całym kraju, co to za argumenty?
Całe szczęście, że tym krajem rządziły i rządzą miernoty robiące dobrze leniwym masom. Bo by to biedne Podkarpacie jak rozumiem z głodu umarło bez pomocy z zewnątrz :)
@mazona
Kompletnie nic nie rozumiesz.
Po pierwsze to góry były i będą wszystkich Polaków a nie tylko miejscowych.
Po drugie jak by KK był odrobinę skromniejszy jak im ich religia nakazuje to wielu Polaków nic by do nich nie miała ale, no właśnie ale.
KK wpier.ala się gdzie tylko może od polityki aż po przyrodę i góry więc wiele osób po prostu się pomału brzydzi na widok ich symboli na każdym kroku. Na szczęście najszybciej postępującą sekularyzacja na świecie w Polsce niedługo wyplewi te wszystkie krzyże i kościółki i będzie jak np. Holandii czy Irlandii, na dodatek kościół sam nieustannie pracuje na swoje negatywne opinię.
Więc teraz z tym zabobonem to już pójdzie z górki.
@mazona Też tak kiedyś myślałem ale dzisiaj wiem że kościół dla dobra narodu trzeba w naszym kraju po prostu wytępić. Zresztą KK i katolicy robią tyle ostatnio skandali że sami się zaorają i niedługo ślad po nich zaginie. I w końcu będzie "święty" spokój.
@mazona "W twarz możesz powiedzieć że dla ciebie wiara jest bajką, a i tak ugoszczą cię jak brata" - ja jako niewierzący też ugoszczę jak brata człowieka który powie mi prosto w twarz że bóg istnieje.
"Ja nie muszę chodzić do kościółka aby ją szanować i rozumieć." - Ale inni muszą stawiać wszędzie symbole swego kościoła i religii
"Jak jestem w Bieszczadach to zachwycam się kościółkiem w Woli Michowej, który choć zabytkiem nie jest to dowodem na to jak ważnym elementem jest kościół dla żyjących tam ludzi" - Ale kościół stoi przy zabudowaniach wiejskich a nie gdzieś na szlaku w BPN gdzie jest sama natura.
"zobacz czy nie jest grobem lub pomnikiem bohaterów wojennych którzy dali ci wolność w zamian za swoje życie" - nie miałbym nic przeciwko gdyby tak było ale jednak może trochę skromniej. postawić mały krzyż z tabliczką z opisem. Ale nie, katolicka skromność mówi że trzeba jeb..ć parometrowy symbol swojej religii by wszyscy go widzieli, trzeba się pochwalić swoją religią.
jeśli 100% populacji w Bieszczadach to katolicy i nikt nie ma nic przeciwko temu to ok - olać przyjezdnych. Ale gwarantuje że i części miejscowych to się nie podoba, niestety proboszcz ma to w dupie bo liczy sie chajs i bierze 5 x więcej dotacji z państwa niż wydaje na te swoje fanaberie a popierają go dewoty, a reszta siedzi cicho
Symbole religijne są częścią górskiego krajobrazu, bo są obecne w górach od niepamiętnych czasów. Każdy, kto chodzi po górach, wie że przy szlakach jest mnóstwo kapliczek, a każdy w tym kraju zna krzyż na Giewoncie. Prawdziwemu turyście krzyże w górach nie przeszkadzają, a jedynie osobom chorym z nienawiści do religii i osób wierzących.
@crusader8888 twoje rozumowanie to błędne koło.
Każdy zna Putina czy zatem ludobójstwo jest normalne? Ma nam nie przeszkadzać?
Jeśli będę tam stawiał automaty do gier to też będę mógł powiedzieć, że przecież to normalne.
Poza tym te symbole nie są od niepamiętnych czasów, właśnie postawiono je ostatnio. Gdyby to były jeszcze kapliczki góralskie, zabytki.
No i mója uwaga odnosi się do terenów chronionych.
Ewidentne obrażanie uczuć niereligijnych. Ziobro kurvva, weź się do roboty.
@PIStozwis Na dzisiaj może tylko w zawieszeniu....ale next time ;-))))
Ale jakby ktoś chciał jakąś tęcze postawić tam to pierwsi lecieliby z hasłami "stop ideologizacji przestrzeni publicznej"...
@SkrajnieCentrowy Pewnie niektorym tak samo by przeszkadzala, jak krzyze :P
Niech stawiaja, tylko legalnie. Projekt, zatwierdzenie i wykonanie tak, zeby dyskretnie wkomponowalo sie w krajobraz.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 kwietnia 2022 o 16:20
@SkrajnieCentrowy Pokazali by wtedy swoją milosiernośc do bliźniego swego
Ale z czym masz problem. Czy ktoś wjeżdża do twojego domu i wiesza Ci krzyż na ścianie? To jest region gdzie wiara ma duże znaczenie i jest osią życia i to jest sprawa tych ludzi gdzie i jak ją chcą praktykować. To jest inicjatywa lokalnej społeczności. Wolnoć Tomku w swoim domku. Jak Tobie To nie pasuje to tam nie przyjeżdżaj. Znajdź sobie region kraju gdzie tego nie ma. Polecam Sudety. Równie piękne, dzikie i krzyży bezporównania mniej
@Ktostamskadstam to nie jest prywatny teren. Ideą parków narodowych jest zachowanie jak najbardziej nieprzetworzonego krajobrazu. Miejsce na modlitwę jest w domu, albo w Kościele. Powinno się uszanować wolność innych osób, każdy ma prawo spędzać czas bez atakującej go ze wszystkich stron ideologii cierpiennictwa i śmierci.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 kwietnia 2022 o 14:21
@Ktostamskadstam Park Narodowy to nie jest teren prywatny i "Wolnoć Tomku w swoim domku" tam nie obowiązuje.
Ten region nie jest innym państwem więc "należy" do każdego obywatela polski i powinien być wolny od wszelkich ideologii...
@islandor Niestety my Polacy mamy tak sprane mózgi kościółkową ideologią że dla wielu już nie ma ratunku w tej zabobonnej kwestii wymyślonego dziadka w chmurach.
@Ktostamskadstam Jako wierzący nie zdajesz sobie sprawy co czują niewierzący. Wyobraź sobie na przykład, że prawie wszyscy chodzą tak jak w skeczu Monty Python "Ministerstwo głupich kroków". Włączysz telewizor - głupie kroki. W radiu - głównie o głupich krokach. Co wyjdziesz na ulicę - dookola widzisz tylko chodzących głupimi krokami. Są wszędzie, nie ma od nich ucieczki. Jedziesz na wycieczkę w góry by odpocząć choć chwilę - nie, na szlaku sami głupiokrokowcy
I tak dalej i tak dalej. Mam nadzieję, że łapiesz główną myśl. Tak, dla niewierzącego religie i ch obrzędy są równie głupie i bez sensu jak głupie kroki. Wierz mi, życie niewierzącego nie jest łatwe. Jego uczucia nie podlegają żadnej ochronie.Od czasu do czasu dowie się, że niczym nie różni się od zwierzęcia bo nie chce chodzić głupimi kro.. znaczy bo odrzuca wiarę.
Ja nie chcę nikogo obrażać ale dla niewierzącego tak to właśnie wygląda.Przynajmniej zdaj sobie z tego sprawę.
Wolność religijna to także wolność od religii.
Psy też znaczą teren
@sliko Psy też szczekają, a karawana jedzie dalej
Tylko obsikuja kąty w sposób dla większości ludzi niewidzialny, czyli są kulturalniejsze od sukienkowych, oznaczających teren w sposób stosunkowo trwały; co gorsza - czarni pchają się coraz mocniej w kodeksy karne. Dość tego!
@siditg Chyba krucjata, chciałeś powiedzieć...
@Wreckedge no zwał, jak zwał. Mi osobiście krzyże w górach nie przeszkadzają. Tak samo jak wiaty, ławki, tablice informacyjne... Ale jak ktoś uznaje za sens swojego życia prowadzenie antykrucjaty, to też nie mogę mu tego zabraniać, niech szczeka...
@siditg A mi krzyże przeszkadzają. Tak samo jak reklamy, śmieci i idioci. Bo to nie ma nic wspólnego z użytecznymi obiektami jak"wiaty i ławki".
Jedyne podobieństwo jest do "tablic informacyjnych" - krzyże informują o głupocie religijnie zaczadzonych.
@siditg Tylko co ma wspólnego tablica informacyjna z podobizną człowieka przybitego do krzyża ? Albo kilkumetrowy krzyż który widać w górach z wielu kilometrów. Na szczęście ten obleśny katolicki zabobon idzie ostatnimi czasy dość szybko w odstawkę. Sekularyzacja postępuje u nas we właściwym tempie czyli najszybciej na świecie.
@Ciocia_Helenka Popieram.
Bardzo mądry komentarz.
@Ciocia_Helenka @soulfly777kris no to protestujcie jak jest na to czas, piszcie do dyrektorów parków, zorganizujcie siłę polityczną, która tego ustawowo zabroni. Bo Wasze personalne wrzutki względem katolików świadczą tylko o frustracji podpartej kompletną niemocą.
@siditg Ale my nie musimy organizować żadnych politycznych sił bo wy katolicy wytępicie się sami dzięki waszej głupocie i zabobonnym myśleniom.
Kościół dzisiaj robi taki obleśne numery że rozkład waszej organizacji czuć z daleka.
@soulfly777kris Wyciągasz pochopne wnioski - świat nie dzieli się tylko na katoli i antykatoli. A takich wojowniczych żółwi ninja, wieszczących rychły koniec Kościoła i chrześcijaństwa, to już kilku w historii było. Szczekaj, dopóki możesz.
@siditg Ty naprawdę baranku wierzysz że jeszcze wrócą czasy katolickiej Polski ?
Na pomorzu już nikt prawie nie chodzi do kościoła a w innych regionach wcale nie jest lepiej.
Twoja religia w podskokach szybkimi krokami zasuwa do lamusa.
Czego dalej nie rozumiesz ?
I wyobraź sobie że to właśnie ateiści wiedzą najlepiej że świat nie dzieli się tylko na katoli i antykatoli.
Zaraz. biedna tą nasza polska. czerwona zaraza. potem czarna zaraza... ech biedna.
@balard czarna zaraza była w Polsce już wieki przed czerwoną....
Całe szczęście, że istnieją na świecie piły spalinowe...
Chwila hałasu i znów jest normalnie.
@belzeq rozwiazywanie sporow spolecznych za pomoca pily spalinowej to nie jest normalnosc
@emilo2 Masz trochę racji. Czasem przydałby się karabin i trochę granatów...
To nie jest "spór społeczny". To próba zawłaszczania przestrzeni publicznej przez jedną z mniejszości. A na to nie ma zgody.
@belzeq po tej jest w tej miejscowosci samorzad, zeby podejmowac decyzje ktorych chce miejscowa spolecznosc. To ze w skali kraju sa oni mniejszoscia to nie znaczy ze na ich podworku 'warszawiak' bedzie decydowal jak ma wygladac zagospodarowanie terenu.
Jak jade w góry i jestem tam gosciem to nie narzucam swojego swiatopogladu ludziom ktorzy tam mieszkaja i kształtują wg własnego uzniania swoja przestrzeń. Polska jest piękna bo jest różnorodna i jestem przeciwny robienia wszystkiego na jedno nijakie kopyto.
@emilo2 Dokładnie.
"robienia wszystkiego na jedno nijakie kopyto" czyli wszędzie stawianie katolickich symboli, dość tego badziewia i zabobonu katolickiego.
@soulfly777kris z tego co napisalem nie wynikaja twoje wnioski, takze nie wiem po co mnie cytujesz
Żal mi tych ludzi. Po śmierci nie będą w stanie zdać sobie sprawy ze całe życie żyli w zakłamaniu.
@Eade Przecież na tym polega cały urok religii - teraz będą się modlić i płacić "kapłanom" i mieć nadzieję na "zbawienie" a po śmierci nawet nie będą wiedzieć kto ich wyruc#ał.
@belzeq Śmiejemy się z dzieci że wierzą w Mikołaja a w jakie bzdury wierzą dorośli ludzie wiary tzw. katolickiej to jest dramat. O rozmawianiu z papierowymi obrazkami czy gipsowymi figurkami już nie wspomnę.
Ciekawe czy tolerancyjni katole tak byliby chrześcijańscy i dobroduszni, jakby ktoś półksiężyc i modły do Mekki chciał urządzać lub tęcze postawić i bawić się w spacery równości i tolerancji.
Typowa sekcja. Jadę w góry = chcę od tego wszystkiego wypocząć. Niech sobie pielgrzymki robią, ale nie stawiają krzyży i niszczą krajobraz naturalny. Krzyż to nie krajobraz naturalny Polski! Ale szopki, jak z Tupoleva "gdzie jest krzyż", ciemnogród...
To po ch..uj są ich świątynie. Tak samo jest to z...bane jak reklamy na każdym kroku. Katole ten kraj jest nie tylko wasz, ale wy to macie w dopiero nie.
Niestety. KK działa podobnie do mafii.... to samo jest ze szkołami.... Mimo, że finansowane z BUDŻETU PAŃSTWA - czyli naszych podatków - mają "katolicka" w nazwie i dochodzi tam do łamania praw dzieci, łamania praw obywatelskich, łamania praw konstytucyjnych i wolności wyznania.
ILE JESZCZE musi się stać, by Polacy zrozumieli, że indoktrynacja nie prowadzi do niczego dobrego....
Bieszczady to miejsce gdzie żyje bardzo dużo osób wierzących, to miastowi są tam gośćmi, nie na odwrót. Ludzie tam mieszkający oddają im swoje życie, zimą nieodśnieżone drogi, pomoc wędrowcom którzy przez zamieć nie zdążyli dojść do schroniska. Oddają życie wędrowców i swoje pod opiekę Boga w którego wierzą bo dla nich to ważne, wiele goprowców to osoby wierzące. Te drewniane kościółki, kapliczki to część tamtejszej kultury, deal with it. Osobiście wolę swojską kapliczkę po drodze która już wiele razy dała mi dach nad głową podczas burzy niż nadmorskie budy z goframi.
Nie jestem katolikiem, nie chodzę do kościoła, ale wybitnie wnerwia mnie takie przemądrzałe piedrolenie wymyślanie jak inni mają żyć, bo ktoś tam butami raz do roku wjeżdża, a przez resztę roku ma głęboko gdzieś Podkarpackie. Najbiedniejszy rejon przez wiele lat ledwo zipiący funkcjonował tylko i wyłącznie dlatego że ZHRy tam jeździły na obozy, albo środowiska katolickie tam jeździły na rajdy. Nie podoba się to zostań w mieście.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 kwietnia 2022 o 15:39
@mazona To sobie stawiaj to na swoim podwórku a nie w parku gdzie człowiek jedzie odpocząć
@marianzbagien a ty se odpoczywaj na balkonie kawalerki
@mazona lepiej bym tego nie ujął, prawda jest taka że wielkomiejskie państwo przyjeżdża na wioski i wielce oświeceni tłumaczą miejscowym jak mają żyć i kształtować rzeczywistość dookoła siebie.
@mazona To jest park NARODOWY a nie zwykłe miasteczko gdzie psy tyłkami szczekają. To dziedzictwo całego kraju i nie należy do miejscowych. Jakby ich lokalne wierzenia opierały się o satanizm to według ciebie tez powinni pryskać krwią i malować pentagramy na wszystkich drzewach?
@marianzbagien Niektórzy jadą tam znając historię tego miejsca i rozumieją symbolikę tych krzyży. Inni jadą tam tylko po to żeby zaliczyć góry. Dla mnie to ignorancja.
@mazona BPN nie należy do wierzących. On należy do wszystkich, ale tego nie możesz zrozumieć.
@mudia Właśnie, należy do wszystkich. Uszanuj to. Na następny raz jak tam pojedziesz postaraj się zrozumieć tę kulturę, zależności, oraz to jak żyje się ludziom przy Parkach Narodowych. Spróbuj poznać historię, to co uważasz za krzyż, zobacz czy nie jest grobem lub pomnikiem bohaterów wojennych którzy dali ci wolność w zamian za swoje życie. I choć nikt nie obrzydził mi dumy narodowej tak jak PiS, to serio, patrząc na wydarzenia z Ukrainy chyba łatwo można sobie wyobrazić trud ludzi którzy zmagali się z wojną kilka lat i nie powinno dziwić że umierali z Bogiem na ustach. To czy tego chcemy czy nie jest elementem kultury i dumy narodowej. Ja nie muszę chodzić do kościółka aby ją szanować i rozumieć.
Pojąć nie mogę dlaczego ludzie tak bardzo ból-dupicie z tego powodu, zamiast po prostu cieszyć się tymi górami, pomimo tego że nikt tam was siłą nie zmusza iść do kościoła. Ba, lokalni księża przyjmują do parafii każdego wędrowca za miły uśmiech. W twarz możesz powiedzieć że dla ciebie wiara jest bajką, a i tak ugoszczą cię jak brata. Do Turcji też jadę po to żeby zobaczyć meczety. Bo jest to element tej kultury która ma setki lat. Jak jestem w Bieszczadach to zachwycam się kościółkiem w Woli Michowej, który choć zabytkiem nie jest to dowodem na to jak ważnym elementem jest kościół dla żyjących tam ludzi. Tak po ludzku. A 200 metrów dalej jadę na ser kozi z czosnkiem niedźwiedzim. To jest klimat tego miejsca.
To czego realnie sobie nie życzę to wciskania mi krzyża do mojego życia na siłę. Czyli zmuszanie rodzica żeby wypisywał swoje dziecko z religii, a nie na odwrót - że jak chce aby chodziło to może je sobie zapisać do szkołki niedzielnej. Wkurza mnie majstrowanie przy ustawach antyaborcyjnych, bo jakaś stuknięta baba ma za syna osobę z zespołem downa i uważa że na podstawie tych jakże dramatycznych wydarzeń w życiu może mi dyktować swoją moralność. Wkurza mnie nieopodatkowanie kościołów, czy pedofilia zamiatana pod dywan. To są problemy o które będę walczyć zaciekle.
Dobra strona tej wiary, pozytywni ludzie którzy ją tworzą są moimi współobywatelami jest warta pochwały i nie zamierzam ból dupić bez refleksji. Dość już mam tej pogardy dla drugiego człowieka. Nie mogę zrozumieć tego że ludzie tak bardzo patrzą na koniec swojego nosa. Tylko ich sprawa jest najważniejsza. Nie to żeby szanować się nawzajem. Ja chcę być szanowana w tęczowej koszulce, tak samo jak szanuję kogoś z krzyżykiem na szyi. Za dobro, oczekuję dobra. Na tym moim zdaniem polega TOLERANCJA, której akurat od ludzi Bieszczad wielu powinno się jeszcze nauczyć. Kto był w Ustrzykach Górnych czy w Wetlinie to wie jak wiele różnych komun ludzi o najróżniejszch wartościach tam stacjonuje. Hare Kryszna, lewaki, harleyowcy. I nigdy nie robią draki o kościół bo tam żyją.
@alfonso240d Jak tardycjonaliści z Podkarpacia przestaną ciągnąć janosikowe, to pogadamy. Ok? :)
@waclawpl co mają podatki do tematu?
@waclawpl A dlaczego dostają? Bo bez tego byłby tam tylko kościół i busiki do Sanoka pamiętające wczesne lata 90-te jeżdżące raz na dzień.
Z Parków Narodowych lokalne gminy nie dostają grosza, bo wszystko idzie do Warszawy. Do tego mają ogromny teren z którego nie wolno pobierać im drewna, a w takich wydupiach wiele ludzi żyje z prac leśnych.
Pogadamy jak tam pojedziesz, pożyjesz, będziesz musiał tydzień czekać aż ci odśnieżą drogę, dzieciaki będziesz musiał wozić do gimnazjum bo nawali autobus szkolny, albo na ostatnią chwilę nie przyjedzie ci wycieczka, bo brzydka pogoda. Pogadamy jak zrozumiesz że ludzie tam chodzą do kościoła aby się socjalizować z resztą wsi.
Całe szczęście ludzie odpowiedzialni za BPN widzą dalej niż do czubka swojego nosa.
@mazona Serwujesz nam tu farmazony i tyle ;)
To moja wina, że zamiast rozwijać własne rejony, ściana wschodnia wyjeżdżała poza Polskę za pracą? Moja wina, że nie jeździły busiki, tak jak u mnie pod Poznaniem i zdarzało mi się nie dojechać na zajęcia na studiach bo w trzeciej od startu kursu wiosce gdzie wsiadałem, PKS był pełny? Do tego nie bredź o "pobieraniu drewna" bo z lasów państwowych NIKT nie może wywozić drewna bez stosownych pozwoleń i tyczy się to całej Polski.
No i co? W mojej wsi, 30 km od Poznania, od wielu lat drogi odśnieżają lokalni rolnicy bo na służby drogowe nie można było liczyć. Innymi słowy, chcesz nam powiedzieć, że ludzie na Podkarpaciu to życiowe sieroty co nie potrafią się ogarnąć ze śniegiem? Wycieczki też wypadają w całym kraju, co to za argumenty?
Całe szczęście, że tym krajem rządziły i rządzą miernoty robiące dobrze leniwym masom. Bo by to biedne Podkarpacie jak rozumiem z głodu umarło bez pomocy z zewnątrz :)
@mazona
Kompletnie nic nie rozumiesz.
Po pierwsze to góry były i będą wszystkich Polaków a nie tylko miejscowych.
Po drugie jak by KK był odrobinę skromniejszy jak im ich religia nakazuje to wielu Polaków nic by do nich nie miała ale, no właśnie ale.
KK wpier.ala się gdzie tylko może od polityki aż po przyrodę i góry więc wiele osób po prostu się pomału brzydzi na widok ich symboli na każdym kroku. Na szczęście najszybciej postępującą sekularyzacja na świecie w Polsce niedługo wyplewi te wszystkie krzyże i kościółki i będzie jak np. Holandii czy Irlandii, na dodatek kościół sam nieustannie pracuje na swoje negatywne opinię.
Więc teraz z tym zabobonem to już pójdzie z górki.
@mazona Też tak kiedyś myślałem ale dzisiaj wiem że kościół dla dobra narodu trzeba w naszym kraju po prostu wytępić. Zresztą KK i katolicy robią tyle ostatnio skandali że sami się zaorają i niedługo ślad po nich zaginie. I w końcu będzie "święty" spokój.
@mazona "W twarz możesz powiedzieć że dla ciebie wiara jest bajką, a i tak ugoszczą cię jak brata" - ja jako niewierzący też ugoszczę jak brata człowieka który powie mi prosto w twarz że bóg istnieje.
"Ja nie muszę chodzić do kościółka aby ją szanować i rozumieć." - Ale inni muszą stawiać wszędzie symbole swego kościoła i religii
"Jak jestem w Bieszczadach to zachwycam się kościółkiem w Woli Michowej, który choć zabytkiem nie jest to dowodem na to jak ważnym elementem jest kościół dla żyjących tam ludzi" - Ale kościół stoi przy zabudowaniach wiejskich a nie gdzieś na szlaku w BPN gdzie jest sama natura.
"zobacz czy nie jest grobem lub pomnikiem bohaterów wojennych którzy dali ci wolność w zamian za swoje życie" - nie miałbym nic przeciwko gdyby tak było ale jednak może trochę skromniej. postawić mały krzyż z tabliczką z opisem. Ale nie, katolicka skromność mówi że trzeba jeb..ć parometrowy symbol swojej religii by wszyscy go widzieli, trzeba się pochwalić swoją religią.
jeśli 100% populacji w Bieszczadach to katolicy i nikt nie ma nic przeciwko temu to ok - olać przyjezdnych. Ale gwarantuje że i części miejscowych to się nie podoba, niestety proboszcz ma to w dupie bo liczy sie chajs i bierze 5 x więcej dotacji z państwa niż wydaje na te swoje fanaberie a popierają go dewoty, a reszta siedzi cicho
Jak to dobrze być ateistą, przynajmniej nikomu do życia w butach nie wchodzę i życia nie ukladam
Symbole religijne są częścią górskiego krajobrazu, bo są obecne w górach od niepamiętnych czasów. Każdy, kto chodzi po górach, wie że przy szlakach jest mnóstwo kapliczek, a każdy w tym kraju zna krzyż na Giewoncie. Prawdziwemu turyście krzyże w górach nie przeszkadzają, a jedynie osobom chorym z nienawiści do religii i osób wierzących.
@crusader8888 twoje rozumowanie to błędne koło.
Każdy zna Putina czy zatem ludobójstwo jest normalne? Ma nam nie przeszkadzać?
Jeśli będę tam stawiał automaty do gier to też będę mógł powiedzieć, że przecież to normalne.
Poza tym te symbole nie są od niepamiętnych czasów, właśnie postawiono je ostatnio. Gdyby to były jeszcze kapliczki góralskie, zabytki.
No i mója uwaga odnosi się do terenów chronionych.
Uszanujcie chociaż parki narodowe.
@crusader8888
Wszystko kiedyś przemija, tak samo religia czy krzyże w górach, pamiętaj.
@okiem_inteligenta
Wiele katolickich bredni jest wymyślonych dosyć niedawno jak choćby przymus spowiadania się dzieci.
metoda małych kroczków, dokładnie to co robi lewica
@okiem_inteligenta, nie znasz się. Pewnie kiedyś w to miejsce spojrzał sam papież.
@adamis62 albo przykucnął...
@okiem_inteligenta , to lepiej, bo pozostała by relikwia.
@adamis62 Albo się odlał pod drzewem nieopodal.
Podpalić te skrzyżowane dechy.
nie powinno być w parku żadnych rzeczy, które tworzy człowiek. Tylko natura. Wybaczyłabym ławki. A na krzyżu nie da się usiąść, niewygodny
@Miyano czyli wiaty, schroniska, tablice informacyjne, wytyczone szlaki, utwardzone drogi wylatują?
@siditg Dokładnie tak :) Choć tablice informacyjne mogą być.
ehhhh