@PIStozwis Skrzydła samolotu są jednym z najwytrzymalszych elementów. Wszak muszą dźwignąć całą masę samolotu, a to już idzie w dziesiątki a nawet setki ton. Ba, w skrzydłach najczęściej są również zbiorniki paliwa ;) .
Do tego samolot musi wytrzymać dużo większy opór powietrza, nie wybuchnąć od środka (bo wewnątrz jest wyższe ciśnienie niż na zewnątrz).
Więc tak, samolot jest zdecydowanie wytrzymalszą konstrukcją niż auto.
@ludek_z_lasu Jeśli chodzi o konstrukcję i jej stan po zdarzeniu jakoś mocno niewiele by to zmieniło, no może oprócz brzozy która była wytrzymalsza niż stalowy pylon tej samej grubości ;)
@Painkiler1 tak uderzył z otwartym podwoziem? Może macierewicz już trotyl znalazł? Ten samolot wylądował na pasie nieczynnego lotniska i na za krótkim pasie, te krzaki to młodnik i się gnie od wiatru znawco
@lelek22222 uderzenie otwartym podwoziem generuje więcej szkód przy awaryjnym lądowaniu niż uderzenie z zamkniętym podwoziem - to jedno. Druga sprawa to 6 metrowa brzoza rozwalająca samolot w drobny mak? Już więcej zostało z samolotu po uderzeniu w granitową grań w górach...
@Painkiler1 to było pytanie on lądował jak wyżej napisałem poszukaj a znajdziesz. gdzie ten raport jest opublikowany? czy na stronie rządu czy zwykłego brukowca? kto sie pod nim podpisały kto miał uprawnienia do badania wypadków lotniczych? gdzie były badane próbki i dlaczego jedne laboratorium się od tego odcina? PULL UP i TERRAIN AHEAD co to znaczy dla pilotów?.
To sobie popatrz jak np wygląda wrak pociągu. Samochód jest bardzo delikatny przy samolocie.
@rafik54321 Otóż nie do końca.
@rafik54321 https://www.youtube.com/watch?v=fQsgh7JALrE tu masz filmik jak wygląda samolot przy podobnym uderzeniu w ziemię jakie miało miejsce w 2010 roku ;)
@PIStozwis Skrzydła samolotu są jednym z najwytrzymalszych elementów. Wszak muszą dźwignąć całą masę samolotu, a to już idzie w dziesiątki a nawet setki ton. Ba, w skrzydłach najczęściej są również zbiorniki paliwa ;) .
Do tego samolot musi wytrzymać dużo większy opór powietrza, nie wybuchnąć od środka (bo wewnątrz jest wyższe ciśnienie niż na zewnątrz).
Więc tak, samolot jest zdecydowanie wytrzymalszą konstrukcją niż auto.
@Painkiler1 no i samolot wygląda dużo lepiej niż auto po wypadku XD.
@Painkiler1 Widzę lądował do góry kołami jak 101.
@ludek_z_lasu Jeśli chodzi o konstrukcję i jej stan po zdarzeniu jakoś mocno niewiele by to zmieniło, no może oprócz brzozy która była wytrzymalsza niż stalowy pylon tej samej grubości ;)
@rafik54321 Tylko teoretycznie.
@Painkiler1 tak uderzył z otwartym podwoziem? Może macierewicz już trotyl znalazł? Ten samolot wylądował na pasie nieczynnego lotniska i na za krótkim pasie, te krzaki to młodnik i się gnie od wiatru znawco
@lelek22222 uderzenie otwartym podwoziem generuje więcej szkód przy awaryjnym lądowaniu niż uderzenie z zamkniętym podwoziem - to jedno. Druga sprawa to 6 metrowa brzoza rozwalająca samolot w drobny mak? Już więcej zostało z samolotu po uderzeniu w granitową grań w górach...
@Painkiler1 to było pytanie on lądował jak wyżej napisałem poszukaj a znajdziesz. gdzie ten raport jest opublikowany? czy na stronie rządu czy zwykłego brukowca? kto sie pod nim podpisały kto miał uprawnienia do badania wypadków lotniczych? gdzie były badane próbki i dlaczego jedne laboratorium się od tego odcina? PULL UP i TERRAIN AHEAD co to znaczy dla pilotów?.
Merytorycznie argument godny komisji Macierewicza, tam też można by powiedzieć "no na chłopski rozum nie mogło być inaczej";)