Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
P Pasqdnik82
+61 / 71

A co tu komentować, trzeba obiecać coś emerytom by tłumnie ruszyli głosować na PiS... Nauczyciele to jednak nie jest ich główny elektorat... no i jeszcze zobrzydzić ich innym...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Andrzej70
+35 / 37

@Lulus Prezes NBP jest powoływany przez Sejm na wniosek Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na sześcioletnią kadencję. Opozycja może swego kandydata obwołać przez okno przy aktualnym Prezydencie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Czubbajka
+26 / 26

@Lulus Ale co może opozycja? To głosowanie dotyczyło wniosku złożonego przez Dudę 11 stycznia o przedłużenie kadencji Glapińskiego. Dopiero gdyby ta kandydatura nie przeszła, można by szukać kogo innego. Poza tym opozycja mogłaby zgłosić i 10 kandydatów, ale co z tego, skoro PiS ma większość (a jak nie ma, to se dokupi).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G goff
+15 / 17

tylko przypomnę że kredyty w górę ceny w sklepach też a nauczyciele jak i inne grupy lekko nie mają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Zetar
+2 / 4

@multirosl - co nie zmienia faktu, że chodzi o kupienie głosów ciemnych emerytów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+10 / 14

@multirosl To jest zwalanie winy na jedną grupę, w dodatku jeszcze zanim zaszedł związek przyczynowo-skutkowy.
Fakty są takie że nauczyciele zarabiają bardzo słabo (nie wnikam w tej chwili w ich motywację i umiejętności bo to temat na dłuższą dyskusję który wchodziłby też w organizację szkół), i już od dawna nikt kto nie jest zdesperowany nie idzie do tego zawodu z tego powodu, a poza tym kim oni by nie byli, to też muszą z czegoś żyć.

Uważam że przynajmniej stażyści i kontraktowi powinni dostać podwyżkę, bo niedługo dojdzie do tego że im po prostu braknie na rachunki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M multirosl
-2 / 4

@Zetar Sam jesteś ciemny i to jeszcze nie wiesz jak bardzo. W tym wszystkim chodzi o to żeby skłócić jedną grupę przeciwko drugiej. Jak widać po niektórych debilach plan wypalił w 100%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ludek_z_lasu
+1 / 1

@Pasqdnik82 Sam jestem emerytem, obracam się w kręgu emerytów i nie znam nikogo kto przyznał by się do głosowania na pisdzielców, a wręcz ich nienawidzą kiedy oszczędności życia idą w pis-du.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lulus
0 / 0

@Andrzej70 @Czubbajka - nie rozumiecie, o co mi chodzi. To nie chodzi o to, co może opozycja, bo układ polityczny, jaki jest aktualnie to każdy widzi. Chodzi o fakt zrobienia ruchu i przedstawienia alternatywnej osoby. Mają sposoby, by to pokazać i dotrzeć z tą informacją do ludzi, choćby po to by tenże potencjalny kontrkandydat komentował na bieżąco ruchy prezesa i pokazywał, że można inaczej. Jeżeli tu nie robi opozycja nic, nawet nie pokazuje, to dla mnie przekaz jest taki, że po prostu nie chce i krzyczą dla samej zasady. Tym bardziej, że pewne medium publiczne jest im nieco bardziej przychylne, niż pozostałe. I o to mi się rozchodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Andrzej70
0 / 0

@Lulus Jest coś takiego jak "Gabinet cieni" czy wiesz kto jest premierem w takim gabinecie powołanym przez PO w 2016 roku?
Na świecie w krajach demokratycznych jest to spotykane i "cienie" komentują ruchy realnych władz, ale u nas bardziej sprzedają się emocje niż spokojne rozważanie jak poprawić byt Polaków i Polski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lulus
+1 / 1

@Andrzej70 - Nie wiedziałem, że u nas w ogóle coś takiego funkcjonuje i od Ciebie dopiero się o tym dowiaduje. Podejrzewam, że w takiej sytuacji(niewiedzy) byłem zapewne nie tylko ja, ale jest multum ludzi. Może gdyby to było bardziej nagłośnione i pokazywane, to ludzie byliby bardziej zorientowani. I sam pomysł z tym popieram, bo właśnie można by było zobaczyć, co o danym stanie rzeczy mówi "odpowiednik" z opcji drugiej.
Także dziękuję za uświadomienie - muszę tutaj nadrobić wiedzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
0 / 0

@Lulus Uczciwie trzeba przekazać, że partia Hołowni zawsze na bieżąco przedstawia kontr-propozycje wszystkich rozwiązań. Czy się ktoś z tymi konotr-propozycjami zgadza, czy nie, to już oczywiście kwestia poglądów politycznych, ale trzeba z ręką na sercu uczciwie wskazać, że jako jedyni zawsze to robią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
+43 / 49

Im mniej nauczycieli, tym większy elektorat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
+28 / 34

Jedyne, co tu skomentuję to to, że tak nas rząd traktuje, jak się mu pozwalamy traktować... Mówią jak do idiotów, w żywe oczy łgają, w bialy dzień okradają, i z uśmiechem na ustach plują w twarz. Wystarczyło tylko napuścić głupszych na resztę i voila! Najlepiej pokazały to ustawy antyaborcyjne, walki z "ideologią" LGBT i covid. Spora część społeczeństwa nawet nie potrzebowała tresury, by ujadać na "wrogów" swojego pana...po prostu mentalność alfrida mamy niestety mocno wbudowaną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Polaco
+34 / 38

Komuś zależy na zwiększeniu odsetka debili w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mamut3003
+25 / 29

Mocherów można urabiać na wszystkie możliwe sposoby ,z nauczycielami już tak prosto nie będzie nawet jak by im dali
super podwyżkę .Więc co się bardziej opłaca ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M multirosl
+13 / 17

@mamut3003 Oczywiście że bardziej opłaca się wprowadzenie jednorazowej zapomogi, hucznie nazwanej "czternastą emeryturą" niż comiesięczna regularnej pensji, podwyższonej o 20%.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
+26 / 28

a co tu komentować? kościołobojni emeryci na nich głosują, więc się opłaca. Jak podniosą pensję nauczycielom, to może w szkole będzie więcej nauczycieli, którzy potrafią czegoś nauczyć. wtedy będzie więcej choć minimalnie myślących ludzi i oni nie będą na nich głosować, bo będą rozumieli, że pis doprowadza ten kraj do upadku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H hokek
+11 / 17

@El_Pawulon człowieku mamy >20% inflacji realnej. tak więc podwyżki 20% to żadne podwyżki tylko zwykłe niwelowanie obniżek inflacyjnych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
+6 / 8

@El_Pawulon
Bardziej chodzi o to, żeby osoby z potencjałem i skończonych studiach szły na nauczycieli. A tak mają X bardziej opłacalnych zawodów. Ten, kto jest łepski nie idzie na nauczyciela, bo ma lepsze opcje. Idą osoby, które nie wiedzą co zrobić ze swoim życiem + garstka osób z powołania, które faktycznie chcą uczyć. Dlatego, że zawód nauczyciela jest mało płatny, od może 2 dekad nie jest szanowany, nie wiąże się z żadnym prestiżem czy satysfakcją. Obyś cudze dzieci uczył! - mówiło się kiedyś.

Miałem epizod nauczyciela przedmiotów zawodowych. Taka chwilówka z myślą - a to się jeszcze zobaczy. I zobaczyło się. Szybko wróciłem do tego, co wolę robić i na czym zarabiam 2-3 krotnie więcej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 maja 2022 o 18:32

K kucz10
+3 / 5

@El_Pawulon No to chyba nie znasz jednak środowiska nauczycielskiego... Bo pitolisz ogólne farmazony podnoszone zawsze przy dyskusji o nauczycielach... A skąd wiem że farmazony? Bo się w tym środowisku wychowałem... I nigdy bym się tej pracy nie chciał podjąć...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 4

@El_Pawulon "Znam bardzo dobrze srodowisko nauczycielskie" - nie kłam, bo gdybyś to środowisko znał to byś takich bzdur nie opowiadał.
Poza tym te twoje bzdury są dziwnym trafem kropka w kropkę kopią tekstów pisiorów z czasu strajku nauczycieli.
Tak cię boli, że nauczyciele mieliby ewentualnie dostać jakieś podwyżki? Zazdrościsz im? Czyżby kolejny "mądry", któremu do szkoły było nie po drodze i teraz winę za swój brak wykształcenia zwala na "niski poziom nauczania"...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Pawulon
-1 / 1

@kucz10
mama nauczycielka, ciocia nauczycielka i dyrektorka...znam tez dobrze kilkoro wykladowcow uczelni wyzszych. nie ma zadnego zawodu gdzie ktos by powiedzial "zarabiam za duzo w stosunku do tego co robie" i nie inaczej jest z nauczycielami. to trudna i wymagajaca praca, ale tak jak w kazdym zawodzie: najpierw efekty pozniej nagrody! czy ktos rozlicza nauczycieli z wynikow nauczania? bo patrzac po mlodziezy to poziom sie regularnie obniza zeby poprawic zdawalnosc i tyle. niech wprowaza realne sposoby oceniania jakosci pracy nauczyciela i powiazane z tym podwyzki i mozemy rozmawiac. inaczej to pieniadze wyrzucone w bloto a kazdy ambitniejszy uczen chodzi na korepetycje czy dodatkowe kursy co najlepiej swiadczy o jakosci nauczania. masa osob pisze ze zawod pogardzany i marnie platny, a kto pogardza zawodem nauczyciela? czyje dzieci zakladaja kubly na glowe? wlasnie tych wszystkich ludzi ktorzy nie wychowuja wlasnych dzieci, oczekuja ze zrobi to szkola a pozniej wypisuja glupoty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 maja 2022 o 14:17

E El_Pawulon
0 / 0

@Vinyard
przepraszam do jakis argumentow mam sie odniesc bo nie podales zadnych? co nauczyciel sie trafil? to czas sie wziac do pracy. sam fakt ze siegasz do obrazania rozmowcy swiadczy nie tylko o braku kultury ale i realnych argumentow. Twoje podejscie "dej, dej, dej," to wlasnie bardziej pasuje do wyborcy partii rzadzacej :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kucz10
0 / 0

@El_Pawulon hym... Korepetycje? Obniżenie poziomu? A potem słychać jęk rodziców twierdzacych ze dzieci są przeladowane... Nie wiem jakie masz doświadczenia że swoją rodziną ale wiem że w mojej byli nauczyciele z powołaniem... Przez co nieraz dostałem w skórę od tych mniej "ambitnych uczniów"

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Pawulon
0 / 0

@hokek
znow nauczyciel? bo pokaz mi gdzie w innych zawodach ludzie dostali 20% (12,4 wg GUS) podwyzki tylko dlatego ze "inflacja"? ja sie w pelni zgadzam ze jest duza inflacja, przez to wynagrodzenia realnie maleja itp... tylko ze ta inflacja wynika wlasnie z drukowania pustego pieniadza i rozdawnictwa. skad uwazasz by sie wzieli te pieniadze w budzecie? z kolejnego rozdawnictwa tak samo jak 13,14 i inne socjale i benefity dla wybranych. to jest bledne kolo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Pawulon
0 / 0

@michalSFS
zawod nauczyciela byl kiedys prestizowy, nie jest bo tak ludzie wychowuja swoje dzieci, to sa Ci rodzice ktorych CI nauczyciele kiedys uczyli, ironia losu... ;) to nie wina wynagrodzenia ze nauczycieli sie nie szanuje a spoleczenstwa i nagonki politycznej. dziwnym trafem te wszystkie strajki budzetowki zawsze sie rozchodza o wynagrodzenia, niby podaje sie inne postulaty by cos reformowac ale to kasa jest kluczowa a lata mijaja i jest jak bylo. zgodziles sie na prace i dane wynagrodzenie niezaleznie od zawodu? to wykonuj ta prace dobrze! jak Ci nie odpowiada to masz do tego pelne prawo, zmien zawod a nie lez i nie narzekaj wolajac o wiecej a juz na pewno nie mow ze beznadziejnie pracujesz bo beznadziejnie placa... widzialy galy co braly.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Pawulon
0 / 0

@kucz10
nie rozumiem wypowiedzi, rodzice sami wysylaja dzieci na korepetycje bo nie nauczyly sie materialu w szkole (a powinny), wiec Ci rodzice na przeladowanie dzieci chyba nie narzekaja. mowie o tych ambitniejszych gdzie korepetycje sa po to by np dostac sie na studia a nie po to zeby zdac do nastepnej klasy. to jest zlozony problem i trzeba przemyslanych i dlugofalowych dzialan systemowych. 90% nauczycieli konczy rozwoj zawodowy wraz z koncem szczebli w karcie nauczyciela ( i podwyzkami ktore z niej wynikaja). pozniej juz przez kolejne kilkanascie lat nic nie robia, ten system jest chory bo nic dalej nie oferuje ale tez nic wiecej nie wymaga. ba, znam przypadek gdzie nauczycielce prace licencjacka pisala... mama, notabene tez nauczycielka :D podwyzki nie rozwiaza zadnego problemu, nie poprawia ksztalcenia, nic nie rozwiaza jak chodzi o system... inna sprawa jest wynagrodzenie i komfort finansowy ludzi (kazdego niezaleznie od branzy).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kucz10
0 / 0

@El_Pawulon dlaczego mam wrażenie, że sam gmatwasz się w swoich wypowiedziach? oczekujesz od nauczycieli zaangażowania w robotę która jest wynagradzana poniżej jakiegokolwiek poziomu... jednocześnie oczekując że będą siedzieli cicho? że przyjdą do tej roboty ludzie z zapałem i ambicjami? no dla idei to chyba tylko ministrowie zdrowia pracują w szpitalach (oczywiście zgarniając kilkadziesiąt tysi, ale to tak przypadkiem) korepetycje zazwyczaj wcale nie są potrzebne przeciętnemu uczniowi do zdania egzaminów. Sam nigdy korków nie miałem a co chciałem osiągnąłem... chory system nauczania? chory na maksa... i niestety nie zanosi się na poprawę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Pawulon
0 / 0

@kucz10
nic sie nie gmatwam. godzis sie na umowe o prace znajac warunki zatrudnienia? jezeli tak - to pracuj dobrze bo wiedziales na co sie godzisz. czy to tak wiele wymagac uczciwosci? do czego to doszlo ze uczciwa praca na ktora ktos sie zgodzil w zamian za wiadome wynagrodzenie to juz za wielkie wymaganie? niech ida i sprobuja swoich sil na rynku pracy. negocjowac i protestowac oczywiscie moga z tym ze negocjacje polegaja na tym ze obie strony cos od siebie daja, co oferuja nauczyciele?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kucz10
0 / 0

@El_Pawulon zapytam jeszcze raz... czy za to wynagrodzenie oczekujesz ludzi z pasją i powołaniem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
+1 / 1

@El_Pawulon W stosunku do kosztów życia, zarobki nauczycieli systematycznie spadają od wielu lat.
W latach 90 to był przyzwoicie płatny zawód. Teraz to markety płacą lepiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@El_Pawulon skoro trzeba tłumaczyć to proszę: dlaczego powtarzasz slogany, które szły jako przekaz dnia pisowców w czasie strajku nauczycieli twierdząc, że to twoje własne słowa "bo znasz to środowisko". Więc albo kłamiesz, że je znasz albo znasz jedynie takich, którzy nigdy nie powinni zostać nauczycielami. Poza tym piszesz cały czas o wynikach i o ocenie pracy nauczycieli. Znowu - gdybyś faktycznie znał pracę nauczyciela to wiedziałbyś, że są na bieżąco oceniani pod wieloma kątami - wyniki ich uczniów również się do tej oceny zaliczają, ale są tylko jednym z wielu kryteriów. Niestety przez żałosne zarobki jest tak mało chętnych, że jeśli nawet zwolnisz kiepskiego nauczyciela to w wielu rejonach nie znajdziesz nikogo na jego miejsce. Płace nauczycieli rosną wolniej niż płaca minimalna, bo nie przekładają się na poparcie partii rządzącej. Pis się o tym przekonał w czasie swoich pierwszych rządów ok. 2007 roku - dali podwyżki ale jakoś wśród nauczycieli nadal nie wzrosło im poparcie jakoś znacząco więc postanowili zgnoić tą grupę podobnie jak lekarzy, pielęgniarki, ratowników. Pis kupuje poparcie tam gdzie najtaniej - wśród marginesu zdolnego do pracy jedynie na poziomie płacy minimalnej, emerytów i zawodowych bezrobotnych. W sumie to wychodzi pod 30% społeczeństwa czyli ponad połowa biorących udział w wyborach. I nie, nie jestem nauczycielem. Kompletnie się do tego zawodu nie nadaję. Wiedzy mi nie brakuje, tylko nie wychodzi mi za dobrze jej przekazywanie. Moja żona natomiast jest nauczycielką 1-3 i pracę jako taką sobie chwali, bo ona jest właśnie takim nauczycielem "z powołania". Jedynie niektórzy rodzice potrafią ją wyprowadzić z równowagi, ale i tak jestem pod wrażeniem ile cierpliwości ona im okazuje. A dla dzieciaków ciągle coś wymyśla. Niestety te pomysły finansujemy sami. W samym tym roku szkolnym przez naszą prywatną drukarkę przeszło już 15 ryz papieru i z 10 kompletów atramentów. Nawet nie liczę kosztów abonamentów na stronach z materiałami edukacyjnymi, kosztów eksploatacji prywatnego sprzętu itp. Także ja naprawdę rozumiem argumenty nauczycieli. Nie tyle chodzi o zarobki, bo moja żona jako dyplomowany z nadgodzinami za zajęcia ponadprogramowe w postaci dodatkowego języka polskiego dla dzieci "zagranicznych" (u nas w Wielkopolsce nawet na długo przed wojną było sporo choćby Ukraińców), do tego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (ma zrobioną terapię pedagogiczną z psychologią) czy etykę zarabia nawet nie najgorzej, ale chodzi też o materiały i warunki pracy. Niestety nadal w polskich szkołach "dodatkowe wysiłki" nauczyciela realizowane są z jego własnej kieszeni. Nie ma zatem co liczyć na wielką kreatywność nauczycieli, którzy są np. singlami, bo ich zwyczajnie na to nie stać. Moja żona może sobie pozwolić na takie akcje bo ja zarabiam lekko 3 razy tyle co Ona. I dlatego bronię tego środowiska i twierdzę, że dobrych nauczycieli nie brakuje. Ale to jest do czasu, bo jedyne do czego zachęcają zarobki w szkolnictwie to zmiana zawodu. Także czeka nas kryzys edukacji bo jeśli człowiek po studiach magisterskich ma przez pierwsze 5 lat pracy zarabiać ledwo minimalną (na start nawet tej minimalnej nie mają - taki "efekt uboczny" karty nauczyciela) to zostanie tylko garstka ludzi z powołaniem, a reszta będzie z łapanki czyli ludzie w kryzysie osobistym, którzy jako tako ogarniają nauczanie bo np. na studiach zrobili "blok pedagogiczny", ale obciążeni psychicznie własnymi problemami nie będą mieli zbyt dobrego wpływu na dzieci i młodzież. A prawda jest taka, że jeśli mamy kiedyś "wyhodować" w Polsce społeczeństwo rozwinięte, kreatywne i ambitne to kluczem do tego jest edukacja. Masowa produkcja taniej siły roboczej prowadzić nas może jedynie w przeciwnym kierunku. Jak to jest, że praca nauczyciela, której celem jest kształtowanie przedstawicieli tego (chciałoby się) rozwiniętego społeczeństwa jest gorzej opłacana niż np. urzędnika, który jedynie uprzykrza życie dorosłym obywatelom?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 maja 2022 o 0:42

E El_Pawulon
0 / 0

@kucz10
pasja i powolanie jest niezalezne od wynagrodzenia. mylisz pojecia.
mozna wcale nie miec pasji i powolania i nadal dobrze i solidnie pracowac. a wynagrodzenie nauczyciela kazdy zna a gory - widzialy galy co braly!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E El_Pawulon
0 / 0

@Vinyard
skonczylem czytac na pierwszych zdaniech wiec do dalszych sie nie odniose. Twoim zdaniem jak czyjes zdanie pokrywa sie ze zdaniem kogos innego to juz jest to conajmniej jakis spisek polityczny, trolling albo cholera wie co. cos Ci powiem, cokolwiek napisales dalej - nie jest unikalne, kola nie wymysliles na 100% wiec hipokryzja pieknie wychodzi. wszystkie zarzuty ktore probujesz postawic mozesz tez odniesc do siebie i na tym zakoncze ta bezsensowna dyskusje. rozwlekasz sie i dorabiasz ideologie do prostej sprawy: czlowiek powinien uczuciwe i solidnie pracowac w ramach pracy i warunkow na ktore sie zgodzil niezaleznie od zawodu. wszystko inne jest nieuczciwe i nigdy tego nie popre.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@El_Pawulon ale wiesz, że w gospodarce występują takie zjawiska jak inflacja? Rozumiem, że Ty pracujesz cały czas za kwotę, na którą zgodziłeś się np. 10 lat temu?
Poza tym człowiek pracując nabiera doświadczenia więc wartość jego pracy rośnie - w związku z tym powinny rosnąć również zarobki. I wszędzie poza budżetówką tak to działa - jestem lepszy niż rok temu więc oczekuję wyższej płacy, a jeśli nie dostanę jej u pracodawcy A to przenoszę się do pracodawcy B, który moje powiększone kompetencje doceni. Niestety nauczyciele nie mają takiej możliwości, bo związani są ustaloną przez ministerstwo stawką, która ustawiona jest na 3 stopnie rozwoju bez opcji dodatków za kompetencje wykraczające ponad ostatni stopień. Na dodatek stawki nie przystają do możliwości zarobkowych w innych wymagających wysokiego wykształcenia i kwalifikacji zawodach. Tu nawet nie chodzi o to, czy dany nauczyciel wiedział czy nie jakie są stawki tylko o sam system, w którym te stawki utrzymuje na żałosnym poziomie.
"Może się przekwalifikować" człowiek, który poświęcił 5 lub więcej lat na studia a potem kilkanaście lat na rozwój w swoim zawodzie? I co, zaczynać wszystko od nowa i tracić kolejne 20 lat? To jest tak abstrakcyjne, że aż głowa boli. W każdym zawodzie z biegiem lat dochodzi się do takiego stopnia zaawansowania, że na osiągnięcie porównywalnego poziomu w innym zawodzie zwyczajnie życia nie starczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamk18
0 / 6

Obie rzeczy nakrecając inflację

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KasiaTomek
0 / 0

@kamk18 nie wiem czemu cie minusują, przecież każde podwyżki czy nawet jednorazowa pomoc napędza inflację, tym bardziej w spirali

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S slagen
+21 / 27

Ludzie pracy to nie są wyborcy PiS. PiS jest chyba bardziej lewicowy od komunistów. Nie słyszałem by inna parta dawała niepracującym więcej niż pracującym. Oczywiście tu nie chodzi tylko o 14 emeryturę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dragoo
+13 / 13

Czyli gaszenie pożaru benzyną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LUPUS1962
+6 / 10

Cóż. nadchodzą wakacje, nauczyciele będą mieli dwa miesiące na spokojne poszukanie innej pracy, nawet z porzuceniem dotychczasowej. Po wakacjach Morawiecki się sklonuje i obejmie wakaty w szkołach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ludek_z_lasu
0 / 0

@LUPUS1962 Spokojnie xięciunie już przebierają nóżkami by objąć nauczanie w szkole, mimo świeckości Państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szklaner
+9 / 13


Rzad na poziomie intelektualnym wyborcow, co w tym dziwnego?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
+12 / 12

Podwyżka jest niemedialna, stała i działa co miesiąc, 14. emerytura to posunięcie jednorazowe w skali roku i chwytliwe medialnie. Nauczyciele i tak nie zagłosują na PiS, a seniorzy i owszem. Nie sieje się tam, gdzie nie będzie można zebrać. Czego tu można nie rozumieć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 maja 2022 o 17:12

S staryy
+1 / 1

brak slow na tych s...synow

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar samodzielny68
+1 / 1

O co chodzi? Przecież Rząd nie powiedział, że chce walczyć z inflacją przez rozdawanie pieniędzy, tylko że nauczyciele są winni inflacji. I w sumie to racja, bo gdyby lepiej przyłożyli się do wychowania i uczenia Panów Glapińskiego, Kaczyńskiego i Morawieckiego inflacja w Polsce mogłaby być znacząco niższa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 maja 2022 o 18:21

K kucz10
+3 / 5

@samodzielny68 niestety nawet najlepszy nauczyciel tej mentalności nie wyplewi

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Regis9
+2 / 2

Komentarze są zbędne zamknijmy za kratami wszystkich rządzących i zróbmy to co na Islandii. Proste.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TheBigShow
+4 / 8

Tutaj kończą się słowa, tutaj trzeba przejść do czynów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ellaella87
-2 / 2

Winni inflacji są ci, którzy wyzamykali wszystko z powodu kataru, a potem zaczęli rozdawać kasę na prawo i lewo, co zresztą nadal czynią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Adamowitch94
+4 / 10

Jeszcze raz: głupi obywatel to "dobry" obywatel. Rządnym władzy psychopatom, którzy chcą żyć na koszt całego społeczeństwa, NIE ZALEŻY ANI TROCHĘ na tym, żeby to społeczeństwo dostało dobrą edukację. Z tego powodu rządni władzy psychopaci niszczą oświatę, a wam wmawiają, że "gdyby nie państwowa edukacja, to mielibyśmy analfabetyzm i Kinderarbeit".

Jednym z elementów destrukcji oświaty są celowo zaniżane płace nauczycieli. Ci ludzie dostają c**j a nie pieniądz, bo tak właśnie ma być. Nauczyciele są zdemotywowani, zniechęceni i niezaangażowani, bo tak właśnie ma być. Taki jest cel.
Co więcej, niskie płace odpychają dobry personel, który zamiast pracować w państwówce znajduje zatrudnienie w sektorze prywatnym (za lepsze pieniądze).

Taki jest cel. Analfabetyzm, obrzydzenie ludziom czytania, brak umiejętności faktycznie potrzebnych na rynku pracy, brak fachu w rękach, brak wiedzy o ekonomii, podatkach, inwestowaniu itp.

Społeczeństwo jest głupie, bo ktoś tego chce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szteker
0 / 0

Chciałbym, aby premier Morawiecki spotkał kiedyś Paula Kersey'ego. Tego mu życzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
+5 / 11

@rybery

Wygrywasz Internety.
Za najgłupszy komentarz dnia. Myślę, że masz też szansę na nagrodę tygodnia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ellaella87
0 / 0

@michalSFS Popieram 100%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polski_niewolnik
-3 / 5

@michalSFS Facet ma sporo racji, mnóstwo sławnych ludzi w historii którzy odnieśli sukces było samoukami i nie mieli wtedy jeszcze internetu. Nic tak nie zabija w człowieku kreatywności i chęci do życia jak szkoła.

https://histmag.org/-Sukcesy-bez-szkoly-2020

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Pergamin
+2 / 2

@polski_niewolnik z drugiej strony gdzie ludzkość by była gdyby nie nauczyciele i szkoły. Raczej nie na księżycu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M michalSFS
+1 / 1

@polski_niewolnik
W podobnych sytuacjach sugeruje się większością, a nie jak tutaj - jednostkami wybitnymi i indywidualistami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polski_niewolnik
+2 / 4

Dzięki 14 emeryturze na rynek ruszy prawie 10 mld zł dodatkowych pieniędzy, ceny w sklepach poszybują jeszcze wyżej, inflacja wzrośnie. NBP podwyższa stopy procentowe udając, że walczy z inflacją i jednocześnie drukuje dla rządu PiS pieniądze aby ten mógł je rozdawać.

Polska to nie kraj, to stan umysłu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar okiem_inteligenta
+1 / 5

Zniszczą nas. Hitlerowi się nie udało. PiS osiągnie sukces, a Polacy będą jeszcze bić brawo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
+1 / 1

@okiem_inteligenta "Dajcie Polakom władzę, a sami się zniszczą", że tak zacytuję słynnego Niemieckiego polityka :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N next_1
+2 / 2

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Cammax
+1 / 1

Bo emeryci na nich głosują, a nauczyciele nie. Dlatego trzeba zabrać wykształconym, wartościowym, po prostu lepszym ludziom, by dać nierobom i emerytom.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
+2 / 2

Drukowanie i rozdawanie pustego pieniądza jest ok i przeciwdziała inflacji, a płacenie za czyjąś pracę tą inflację powoduje.
A ja głupi tyle lat żyłem w przekonaniu, że jest k**** odwrotnie...
Nie no ale serio to oni właśnie na naszych oczach wymyślają komunizm do kwadratu. W komunizmie najbardziej poważaną grupą byli robotnicy ale im trzeba było płacić za pracę, a w nowopolsce pisowskiej nawet robotnicy są źli, bo zarabiają pieniądze i przez to napędzają inflację - lepsze są nieroby siedzące na socjalu i emeryci (byle nie tacy dorabiający do emerytury). Tylko co będzie kiedy już zupełnie, parafrazując wypowiedź p. Thatcher, pisowcom skończą się nie swoje pieniądze...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 maja 2022 o 3:00

H Hajna89
-1 / 1

znam małżeństwo nauczycieli tylko pracują w szkole publicznej na konto im nie zaglądam ale auto rzędu 50 tysięcy potrafi kupić 2 lub 3 razy w roku wyjazd wakacyjny. Mieszkają we własnym domu jak dla mnie to nauczyciel dobrze zarabia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
-1 / 1

@Hajna89 znam małżeństwo nauczycieli tylko pracują w szkole publicznej na konto im nie zaglądam ale auto rzędu 5 tysięcy potrafi kupić 2 lub 3 razy w dekadzie wyjazd wakacyjny raz na 5 lat. Mieszkają we własnym 40-metrowym mieszkaniu jak dla mnie to nauczyciel fatalnie zarabia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DeusExMachina
+1 / 1

Niby tak, ale śmieszy mnie, gdy komentatorzy z demotów znani z bycia kompletnymi debilami nieznającymi życia mają czelność nazywać innych głupimi ludźmi. Ci sami przecież szczekali, ze plandemia, 5g czy inne chore teorie spiskowe. Idealny elektorat pisuaru XD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dump78
-1 / 1

@DeusExMachina Raczej tutaj jest dużo elektoratu Konfederacji, czyli wszelkich świrów wyznających religię "usuńmy podatki, to będzie dobrze w państwie", oraz wszelkich rosyjskich dezinformacji. No i to wszystko okraszone 100-procentowym incelstwem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem