@m4ght A dlaczego jest słabe? Kupujesz/adoptujesz psa (lub inne zwierzę) więc automatycznie zgadzasz się na branie odpowiedzialności za nie. To jest tylko i wyłącznie TWÓJ wybór. Nikt z kałachem nie mierzy Ci w pysk. Jeżeli z Ciebie dupa a nie "facet" i nie ogarniasz to chociaż oddaj do schroniska.
A porównanie z dzieciakiem jak dla mnie bardzo na miejscu. Na dziecko też się w większości wypadków się decydujesz, więc twoim psim (nomen omen) obowiązkiem jest opiekowanie się nim.
@Padema jeśli byłbym kimś takim, kto tak zostawia psy, to w ogóle ta reklama nie trafiłaby do mnie. Ona jest abstrakcyjna i pobudza jedynie psiarzy do większego lamentu.
Skoro porównujemy psa do dziecka to kiedy będą reklamy u ucinaniu penisów chłopcom, albo o wyciąganiu macic małym dziewczynkom?
Dlaczego również traktujemy to jedno kierunkowo? Czemu nie ma reklam o tym jak dzieci zagryzają zwierzęta? Dlaczego dzieci nie zagryzają na śmierć innych ludzi? A może coś łagodniejszego i zostawianie odchodów przez dzieci na chodnikach?
Pies nigdy nie będzie równy dziecku, a jeśli ktoś uważa inaczej to emocjonalnie ma co najwyżej 12 lat.
Są inne metody do przeciwdziałania takim zjawiskom niż dziecinne reklamy.
@Padema ależ piękne i wydumane słowa. Jeszcze porównaj bazylię w doniczce w kuchni do dziecka bo "nikt ci nie przystawiał kałacha do pyska, z własnej woli bierzesz odpowiedzialność za to, o ile jesteś facetem a nie dupą więc porównanie bardzo dobre!!!!!!!!!!!!"
kek
ah, inb4: miałem psa i dbałem o niego, więc jedną odpowiedź już możesz sobie podarować
@m4ght Jeśli uważasz, że pies jako żywe stworzenie nie czuje bólu, tęsknoty czy przywiązania, to właśnie udowodniłeś, że sam masz inteligencję emocjonalną 12-latka.
@m4ght tu chyba bardziej chodzi o to ze dziecka tak bys nie zostawil to czemu psa? a swoja droga psy niby sa mentalnie rowne z dwuletnim czlowiekiem. Swinie natomiast rowne 3 letniemu dziecku... zastanawiam sie dlaczego nie ma reklam gdzie male 3latki sa pokazane w rzezni... zbyt szokujace? a szyneczka dobra... jak ktos jest skurczysynem to zadne reklamy ani przypomnienia nie pomoga i zadne porownywanie.
cholera, ile minusów dostałem. Nie sądziłem, że uważanie, że człowiek jest ważniejszy niż zwierzę to dzisiaj taka kontrowersyjna opinia. Jak rozumiem jak pies zagryzie dziecko to ma ten pies odpowiadać jak za zagryzienie gołębia? Urocze, a dla właścicieli pitbulli to dobra wiadomość.
@kanapekr Wydaje mi się, że dla większości pies nie jest ważniejszy od człowieka. Ale podważasz stwierdzenie, że w ogóle jest ważny i jeszcze zestawiasz to z bazylią w doniczne, która nawet nie ma układu nerwowego. Zwierzęta odczuwają ból, strach, przywiązanie itd i warto ograniczyć ich cierpienie tam gdzie się da.
@tobimadara nie podważam. Po prostu nie pasuje mi stawianie znaku równości pomiędzy psem a dzieckiem. A właśnie taki wydźwięk bije z tego filmiku i komentarzy.
O bazylii wspomniałem w kontekście wspomnianych w poprzednim komentarzu argumentów.
@usiek1992 jest jeszcze jedna zasadnicza różnica. Psy żyją na wolności, a dwuletnie dzieci człowieka niestety szybko umierają.
Jeśli zostawisz psa w polu to jest, całkiem spora szansa, że przeżyje. Jeśli zostawisz dwuletnie dziecko to zapewniam Cię, że umrze. Być może nawet zostanie zagryzione przez psy.
W ogóle to co mówisz trąci hipokryzją i świat wygląda zupełnie inaczej. Nigdzie nie napisałem, że pies nie czuje bólu, tęsknoty, czy przywiązania. Napisałem jedynie, że pies nie jest równy człowiekowi.
Jesteś jak skrajna hiszpańska lewica, która nadała prawa człowieka małpom.
@m4ght Kiedy mówią że zwierzęta będą miała prawa jak ludzie, a lud się cieszył; to wcale nie chodziło o to że zwierzętom będzie lepiej, tylko że ludzi przyrównują do zwierząt. Tutaj na demotywatorach to się nie mieści w głowie, że przekraczamy kolejną granicę. Dziecko i pies to to samo. Przecież jest tyle mamusiów i tatusiów pociesznych czworonogów :P. Oczywiście jak mówisz, że to niesmaczne to momentalnie stajesz się katem wszystkich psów i nie zależy Ci na ich dobru. Ludzi po-pier-mandoliło do reszty.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
25 maja 2022 o 10:06
Serio, jest cos takiego co sie nazywa hotele dla zwierzat. Mozna tam zostawic zwierzaka podczas wyjazdu jesli nie mamy kogos kto by zajrzal do zwierzakow gdy nas nie ma. Jesli kogos nie stac, to po kiego wafla bierze zwierze?
Dla mnie to zawsze będzie niezrozumiałe, dlaczego ludzie po prostu, jeśli już naprawdę muszą, nie oddadzą psa do schroniska, zamiast zostawiać go gdzieś na pustkowiu albo, co gorsza, przywiązanego w lesie. W schronisku może jeszcze mieć szanse na znalezienie nowego domu...
@Jamka Jak można zostawić (porzucić) psa gdziekolwiek? Schronisko to równie okrutne rozwiązanie jak wyrzucenie. Schroniska nie przyjmują psów właścicielskich. Idź do schroniska i zobacz jak tam psy żyją. W schroniskach w Polsce mamy obecnie około 300tyś psów. Jakie to życie dla takiego psa. Jakim skur... trzeba być, żeby tak postapić?
@Jamka To bardzo proste, jak zostawiasz psa w lesie to nikt cię nie widzi, a jak oddajesz do schroniska, to musisz wprost oznajmić przynajmniej kilku innym ludziom, że zostawiasz zwierzaka.
@Xar Ale to trzeba wtedy zapłacić (nie wiem jakie ceny są w takich hotelach i ile np kosztuje tydzień czy dwa) ale wtedy nie będzie na przepłaconą rybkę nad morzem lub na jakiś wyższy standard hotelu/wynajętego domku :P
@Xar Z tego samego powodu, jak bierze kredyt na wyjazd na wakacje. Zastaw się a postaw się. W tym wypadku brak przewidywania i wyobraźni powoduje, że człowiek nie myśli o konsekwencjach podejmowanych decyzji. Niestety żadna reklama do takich ludzi nie dotrze, bo ci co jeszcze to oglądają, zaczną odwracać uwagę od tematu głównego, punktując każdy szczegół reklamy i wysnuwając swoje teorie na ten temat, byleby nie przyznać racji pomysłodawcom. Reszta po prostu nie ogląda bo już jest tak zafiksowana, że karmią tylko propagandą, że odcina się od wszystkiego... Ja osobiście nie byłem na wakacjach od 30 lat. Nie dlatego, że brak kasy ale dlatego, że przez całe moje życie były w domu zwierzęta. I od dziecka uczono mnie odpowiedzialności. I gdyby nie pożar mieszkania, wywołany przez schorowanego ojca pod naszą nieobecność to być może nadal nie miałbym możliwości wyjazdów na wakacje... A tak nie mam już dylematu. Ani serca, żeby nie daj Boże przeżyć coś takiego jeszcze raz...
@Jamka "Dla mnie to zawsze będzie niezrozumiałe, dlaczego ludzie po prostu, jeśli już naprawdę muszą, nie oddadzą psa do schroniska,...." Schronisko takiego psa nie przyjmie nawet kiedy jest poważny powód.
Piękny film. Niestety, obawiam się, że do ludzi, którzy robią takie rzeczy i tak nie dotrze ten przekaz. Jeszcze napiszą coś w rodzaju "ale to tylko pies jest przecież" albo coś w tym guście.
@Emin I zaraz padną przykłady z d... typu przecież kalafiora też boli. Porównajcie kalafiora do dziecka. Czyli metoda deprecjonowania wartości życia psa, który w umysłach wielu jest tyle samo wart co rzecz tylko dlatego, że nie jest człowiekiem. Czy człowiek to nadal brzmi dumnie? No niestety nie zawsze.
Pies w swoim rozwoju osiąga dojrzałość 3 letniego dziecka. Psy odczuwają emocje, ale to emocje niższego rzędu: empatia, przywiązanie, poczucie bezpieczeństwa. Mają potrzebę bycia blisko człowieka, bo wtedy mają wtedy poczucia większego szczęścia. Czyli porównuje adekwatne.
@crucifer89 a może jeszcze osiąga dojrzałość dorosłego człowieka?
W jaki sposób porównujesz umiejętność psa do umiejętności człowieka?
Czy lizanie się po jajach jest równe powiedzeniu "tata"?
Czy zagryzienie kota jest równe wylaniu wody z kupka na podłogę?
@Obiektywny1 nie o to chodzi. moj ojciec byl draniem. przysyłał czasem Barbie, ale zostawił mnie, matkę, eksmitował z własnego domu, ...i włączył silnik i na Bermudy.
Na początku myślałem, że to będzie reklama w stylu "kup psa dla dziecka", czemu jestem całkowicie przeciwny. Bo dziecku może szybko przejść, jak zaczną się obowiązki związane z opieką nad psem. Ale obejrzałem do końca i rzeczywiście mocny.
Nigdy w życiu bym jej nie zostawiła, mogę dla niej zrezygnować z każdych wakacji. I nigdy nie zrozumiem jak można opuścić i porzucić kogoś kto kocha mnie bezwarunkowo
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
23 maja 2022 o 23:03
Film zrobiony raczej żeby poprawić samopoczucie tym co się przejmują. Ci co tak robią, to po pierwsze, nie zrozumieją, po drugie, nie obejrzą do końca. Inna sprawa że wstawienie dziecka to żerowanie na emocjach i trochę takie nie fair, bo ktoś może powiedzieć że sprowadza jedno i drugie do tego samego. A to już daleko idąca nadinterpretacja.
@immo zgadzam sie. Wydaje mi sie ze podkreslanie emocjonalnych aspektow na ludzi bez empatii nie bedzie dzialac. Ludzie, ktorzy emocjonalnie reaguja na taka reklame, nie sa z tych co zostawia psa w lesie. Zeby trafic do ludzi, ktorzy tak postepuja trzeba by zrobic inna reklame, bardziej uderzajaca w ego w niz w uczucia.Np gosc robi zakupy w sklepie a tu ludzie pokazuja go palcami i mowia a to ten co psa zostawil, z kilkoma epitetami na jego temat itd podkreslic konsekwencje prawne takie zachowania np ze za znecanie i okrucienstwo wobec zwierzat grozi to i to i polaczyc to ze stygmatyzacja spoleczna. Np oddaj do schroniska to nic nie kosztuje zas zistawienie w lesie to takie i takie koszty + info gdzie mozna znalezc schroniska. Taka reklama jak w democie to spowoduje tylko ze ludzie ktorzy kochaja zwierzeta beda przygnebieni i beda przezywac. Jezeli celem bylo zapobieganie to nie tedy droga. Nie ma co probowac wzbudzac empatii u ludzi ktorzy jej nie maja.
@wrednota Niestety, totalnie w punkt. Taka reklama tylko rozwścieczy takich drani, bo oni są uczuleni na porównywanie dziecka do psa. Przecież porzucając psa nie porzucają dziecka, bo to byłoby złe, a pies to tylko przecież pies. Smutne....
Minusują pewnie ci co tak postępują .
Czasami jedyną odpowiedzią jest transparent Raczkowskiego. To nie ludzie, to...
Medalik na lusterku świadczy o tym, że ten spot to atak na Kościół Święty!
@mustermann - was to się powinno leczyć...
@tosavi
Ale o co chodzi?!
Przyrównywanie dziecka do psa jest bardzo słabe. Może przyrównacie jeszcze dziecko do kurczaka pieczonego na ruszcie?
@m4ght A dlaczego jest słabe? Kupujesz/adoptujesz psa (lub inne zwierzę) więc automatycznie zgadzasz się na branie odpowiedzialności za nie. To jest tylko i wyłącznie TWÓJ wybór. Nikt z kałachem nie mierzy Ci w pysk. Jeżeli z Ciebie dupa a nie "facet" i nie ogarniasz to chociaż oddaj do schroniska.
A porównanie z dzieciakiem jak dla mnie bardzo na miejscu. Na dziecko też się w większości wypadków się decydujesz, więc twoim psim (nomen omen) obowiązkiem jest opiekowanie się nim.
@m4ght no bo jakoś trzeba spróbować trafić do skur..ieli, którzy tak postępują z psami?
@Padema jeśli byłbym kimś takim, kto tak zostawia psy, to w ogóle ta reklama nie trafiłaby do mnie. Ona jest abstrakcyjna i pobudza jedynie psiarzy do większego lamentu.
Skoro porównujemy psa do dziecka to kiedy będą reklamy u ucinaniu penisów chłopcom, albo o wyciąganiu macic małym dziewczynkom?
Dlaczego również traktujemy to jedno kierunkowo? Czemu nie ma reklam o tym jak dzieci zagryzają zwierzęta? Dlaczego dzieci nie zagryzają na śmierć innych ludzi? A może coś łagodniejszego i zostawianie odchodów przez dzieci na chodnikach?
Pies nigdy nie będzie równy dziecku, a jeśli ktoś uważa inaczej to emocjonalnie ma co najwyżej 12 lat.
Są inne metody do przeciwdziałania takim zjawiskom niż dziecinne reklamy.
@Padema ależ piękne i wydumane słowa. Jeszcze porównaj bazylię w doniczce w kuchni do dziecka bo "nikt ci nie przystawiał kałacha do pyska, z własnej woli bierzesz odpowiedzialność za to, o ile jesteś facetem a nie dupą więc porównanie bardzo dobre!!!!!!!!!!!!"
kek
ah, inb4: miałem psa i dbałem o niego, więc jedną odpowiedź już możesz sobie podarować
@m4ght Jeśli uważasz, że pies jako żywe stworzenie nie czuje bólu, tęsknoty czy przywiązania, to właśnie udowodniłeś, że sam masz inteligencję emocjonalną 12-latka.
@m4ght tu chyba bardziej chodzi o to ze dziecka tak bys nie zostawil to czemu psa? a swoja droga psy niby sa mentalnie rowne z dwuletnim czlowiekiem. Swinie natomiast rowne 3 letniemu dziecku... zastanawiam sie dlaczego nie ma reklam gdzie male 3latki sa pokazane w rzezni... zbyt szokujace? a szyneczka dobra... jak ktos jest skurczysynem to zadne reklamy ani przypomnienia nie pomoga i zadne porownywanie.
cholera, ile minusów dostałem. Nie sądziłem, że uważanie, że człowiek jest ważniejszy niż zwierzę to dzisiaj taka kontrowersyjna opinia. Jak rozumiem jak pies zagryzie dziecko to ma ten pies odpowiadać jak za zagryzienie gołębia? Urocze, a dla właścicieli pitbulli to dobra wiadomość.
@kanapekr Wydaje mi się, że dla większości pies nie jest ważniejszy od człowieka. Ale podważasz stwierdzenie, że w ogóle jest ważny i jeszcze zestawiasz to z bazylią w doniczne, która nawet nie ma układu nerwowego. Zwierzęta odczuwają ból, strach, przywiązanie itd i warto ograniczyć ich cierpienie tam gdzie się da.
@tobimadara nie podważam. Po prostu nie pasuje mi stawianie znaku równości pomiędzy psem a dzieckiem. A właśnie taki wydźwięk bije z tego filmiku i komentarzy.
O bazylii wspomniałem w kontekście wspomnianych w poprzednim komentarzu argumentów.
@usiek1992 jest jeszcze jedna zasadnicza różnica. Psy żyją na wolności, a dwuletnie dzieci człowieka niestety szybko umierają.
Jeśli zostawisz psa w polu to jest, całkiem spora szansa, że przeżyje. Jeśli zostawisz dwuletnie dziecko to zapewniam Cię, że umrze. Być może nawet zostanie zagryzione przez psy.
W ogóle to co mówisz trąci hipokryzją i świat wygląda zupełnie inaczej. Nigdzie nie napisałem, że pies nie czuje bólu, tęsknoty, czy przywiązania. Napisałem jedynie, że pies nie jest równy człowiekowi.
Jesteś jak skrajna hiszpańska lewica, która nadała prawa człowieka małpom.
@m4ght Kiedy mówią że zwierzęta będą miała prawa jak ludzie, a lud się cieszył; to wcale nie chodziło o to że zwierzętom będzie lepiej, tylko że ludzi przyrównują do zwierząt. Tutaj na demotywatorach to się nie mieści w głowie, że przekraczamy kolejną granicę. Dziecko i pies to to samo. Przecież jest tyle mamusiów i tatusiów pociesznych czworonogów :P. Oczywiście jak mówisz, że to niesmaczne to momentalnie stajesz się katem wszystkich psów i nie zależy Ci na ich dobru. Ludzi po-pier-mandoliło do reszty.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2022 o 10:06
Serio, jest cos takiego co sie nazywa hotele dla zwierzat. Mozna tam zostawic zwierzaka podczas wyjazdu jesli nie mamy kogos kto by zajrzal do zwierzakow gdy nas nie ma. Jesli kogos nie stac, to po kiego wafla bierze zwierze?
Dla mnie to zawsze będzie niezrozumiałe, dlaczego ludzie po prostu, jeśli już naprawdę muszą, nie oddadzą psa do schroniska, zamiast zostawiać go gdzieś na pustkowiu albo, co gorsza, przywiązanego w lesie. W schronisku może jeszcze mieć szanse na znalezienie nowego domu...
@Jamka bo to często właśnie psy są ze schroniska. Później jest wielkie szukanie przez 2 tygodnie.
@Jamka Jak można zostawić (porzucić) psa gdziekolwiek? Schronisko to równie okrutne rozwiązanie jak wyrzucenie. Schroniska nie przyjmują psów właścicielskich. Idź do schroniska i zobacz jak tam psy żyją. W schroniskach w Polsce mamy obecnie około 300tyś psów. Jakie to życie dla takiego psa. Jakim skur... trzeba być, żeby tak postapić?
@Jamka To bardzo proste, jak zostawiasz psa w lesie to nikt cię nie widzi, a jak oddajesz do schroniska, to musisz wprost oznajmić przynajmniej kilku innym ludziom, że zostawiasz zwierzaka.
@Xar Ale to trzeba wtedy zapłacić (nie wiem jakie ceny są w takich hotelach i ile np kosztuje tydzień czy dwa) ale wtedy nie będzie na przepłaconą rybkę nad morzem lub na jakiś wyższy standard hotelu/wynajętego domku :P
@Xar Z tego samego powodu, jak bierze kredyt na wyjazd na wakacje. Zastaw się a postaw się. W tym wypadku brak przewidywania i wyobraźni powoduje, że człowiek nie myśli o konsekwencjach podejmowanych decyzji. Niestety żadna reklama do takich ludzi nie dotrze, bo ci co jeszcze to oglądają, zaczną odwracać uwagę od tematu głównego, punktując każdy szczegół reklamy i wysnuwając swoje teorie na ten temat, byleby nie przyznać racji pomysłodawcom. Reszta po prostu nie ogląda bo już jest tak zafiksowana, że karmią tylko propagandą, że odcina się od wszystkiego... Ja osobiście nie byłem na wakacjach od 30 lat. Nie dlatego, że brak kasy ale dlatego, że przez całe moje życie były w domu zwierzęta. I od dziecka uczono mnie odpowiedzialności. I gdyby nie pożar mieszkania, wywołany przez schorowanego ojca pod naszą nieobecność to być może nadal nie miałbym możliwości wyjazdów na wakacje... A tak nie mam już dylematu. Ani serca, żeby nie daj Boże przeżyć coś takiego jeszcze raz...
@Jamka "Dla mnie to zawsze będzie niezrozumiałe, dlaczego ludzie po prostu, jeśli już naprawdę muszą, nie oddadzą psa do schroniska,...." Schronisko takiego psa nie przyjmie nawet kiedy jest poważny powód.
mustermann, że jaki kościół ??
@malkolm_x musisz go oznaczyć w ten sposób @mustermann.
Piękny film. Niestety, obawiam się, że do ludzi, którzy robią takie rzeczy i tak nie dotrze ten przekaz. Jeszcze napiszą coś w rodzaju "ale to tylko pies jest przecież" albo coś w tym guście.
@Emin I zaraz padną przykłady z d... typu przecież kalafiora też boli. Porównajcie kalafiora do dziecka. Czyli metoda deprecjonowania wartości życia psa, który w umysłach wielu jest tyle samo wart co rzecz tylko dlatego, że nie jest człowiekiem. Czy człowiek to nadal brzmi dumnie? No niestety nie zawsze.
@Emin oczywiście że taki przekaz nie dotrze bo tacy co tak robią to debile i nie powinni mieć psów a już tym bardziej dzieci
@MoKaBa życie psa ma wartość, ale na pewno nie jest ta wartość równa życiu człowieka.
Tacy ludzie niestety są chronieni przez RODO i po wakacjach sobie wezmą nowego psa, bo fundacje nie mogą się wymieniać takimi danymi.
Nie przepadam za zwierzętami, ale takie zachowanie powinno być karane dożywociem.
Dobre, prawie się wzruszyłem.
@konradstru
ale ty masz twardą psychikę
@Shambler zaje.iscie twardą!
Zajebiście @Shambler.
Pies w swoim rozwoju osiąga dojrzałość 3 letniego dziecka. Psy odczuwają emocje, ale to emocje niższego rzędu: empatia, przywiązanie, poczucie bezpieczeństwa. Mają potrzebę bycia blisko człowieka, bo wtedy mają wtedy poczucia większego szczęścia. Czyli porównuje adekwatne.
@crucifer89 a może jeszcze osiąga dojrzałość dorosłego człowieka?
W jaki sposób porównujesz umiejętność psa do umiejętności człowieka?
Czy lizanie się po jajach jest równe powiedzeniu "tata"?
Czy zagryzienie kota jest równe wylaniu wody z kupka na podłogę?
@m4ght Możesz wyszukać sporo badań i publikacji gdzie porównuja zdolnosci pojmowania psa do zdolnosci 2-3 letniego dziecka. https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C413384%2Cpsy-dorownuja-inteligencja-spoleczna-dwuletnim-dzieciom.html
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 maja 2022 o 19:06
ojciec...
@popsy2 Za namową matki...
@Obiektywny1 nie o to chodzi. moj ojciec byl draniem. przysyłał czasem Barbie, ale zostawił mnie, matkę, eksmitował z własnego domu, ...i włączył silnik i na Bermudy.
@popsy2 To przykre.
Na początku myślałem, że to będzie reklama w stylu "kup psa dla dziecka", czemu jestem całkowicie przeciwny. Bo dziecku może szybko przejść, jak zaczną się obowiązki związane z opieką nad psem. Ale obejrzałem do końca i rzeczywiście mocny.
prawo do opieki naj jakąkolwiek żywa istota powinno być przywilejem,czymś o co zabiegasz i walczysz
bo ruda?
głupota to jedno z większych okrucieństw
Nigdy w życiu bym jej nie zostawiła, mogę dla niej zrezygnować z każdych wakacji. I nigdy nie zrozumiem jak można opuścić i porzucić kogoś kto kocha mnie bezwarunkowo
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 maja 2022 o 23:03
Film zrobiony raczej żeby poprawić samopoczucie tym co się przejmują. Ci co tak robią, to po pierwsze, nie zrozumieją, po drugie, nie obejrzą do końca. Inna sprawa że wstawienie dziecka to żerowanie na emocjach i trochę takie nie fair, bo ktoś może powiedzieć że sprowadza jedno i drugie do tego samego. A to już daleko idąca nadinterpretacja.
@immo zgadzam sie. Wydaje mi sie ze podkreslanie emocjonalnych aspektow na ludzi bez empatii nie bedzie dzialac. Ludzie, ktorzy emocjonalnie reaguja na taka reklame, nie sa z tych co zostawia psa w lesie. Zeby trafic do ludzi, ktorzy tak postepuja trzeba by zrobic inna reklame, bardziej uderzajaca w ego w niz w uczucia.Np gosc robi zakupy w sklepie a tu ludzie pokazuja go palcami i mowia a to ten co psa zostawil, z kilkoma epitetami na jego temat itd podkreslic konsekwencje prawne takie zachowania np ze za znecanie i okrucienstwo wobec zwierzat grozi to i to i polaczyc to ze stygmatyzacja spoleczna. Np oddaj do schroniska to nic nie kosztuje zas zistawienie w lesie to takie i takie koszty + info gdzie mozna znalezc schroniska. Taka reklama jak w democie to spowoduje tylko ze ludzie ktorzy kochaja zwierzeta beda przygnebieni i beda przezywac. Jezeli celem bylo zapobieganie to nie tedy droga. Nie ma co probowac wzbudzac empatii u ludzi ktorzy jej nie maja.
@wrednota Niestety, totalnie w punkt. Taka reklama tylko rozwścieczy takich drani, bo oni są uczuleni na porównywanie dziecka do psa. Przecież porzucając psa nie porzucają dziecka, bo to byłoby złe, a pies to tylko przecież pies. Smutne....
Zanim zorientowałem się o czym jest ta historia, myślałem, że jest o beznadziejnych rodzicach, i zapragnąłem takim nie być.
@kojot_pedziwiatr ja się kapnąłem w momencie jak ojciec wyszedł z domu i potrząsał zabawką.
Mocny przekaz chyba dla ludzi z plasteliny...
bardzo wzruszające ,ale pewnie ci którzy tak postępują myślą inaczej
Serce pęka. Nigdy tego nie zrozumiem. Jedyne co, to już lepiej tak, niż przywiązać w lesie do drzewa.